Bugün:
29 Ağustos 2014
Anasayfa   Köşe yazısı   Ziyaretçi defteri Fotoğraf Galerisi   Arşiv   Künye RSS
Kırcaali Bulgaristan Balkanlar Dünya Kültür Eğitim Tarih Spor
Bulgaristan Merkez Bankası’nın döviz kurları (29.08.2014) : EURO- 1,95 lv. ; TL - 0,68 lv. ; USD -1,48 lv. ; GBP-2.46 lv.

FİRMA REHBERİ



REKLAM




REKLAM



















LİNKLER

Radyo Kırcaali Haber
Kırcaali Belediyesi
Türk Kültür ve Sanat Derneği
Haber.bg
Ömer Lütfi Kültür Derneği
Kırcaalililer Derneği
Hak ve Özgürlükler Hareketi
Hürriyet ve Şeref Halk Partisi
Kırcaali +
Dimitır Dimov Devlet Tiyatrosu
Kırcaali Tarih Müzesi
Kırcaali Valiliği
Mestanlı Zeybekler Sitesi

[devamı...]

           

En iyi görüntü için ekran
çözünürlüğü en az
1024x768 olmalıdır.
        



HABERLER » Bulgaristan

[2013-03-18]

Başbakan Raykov HÖH lideri Lütvi Mestan ile görüştü

Başbakan Raykov HÖH lideri Lütvi Mestan ile görüştü



Bulgaristan'da 12 Mayıs'ta yapılacak erkerı parlamento seçimiyle ilgili siyasi danışma görüşmelerine başlayan Geçici Hükümet Başbakanı Marin Raykov, üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturuğu Hak ve Özgürlükler Hareketi (HöH) Lideri Lütvi Mestan ile bir araya geldi.

Yapılan görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında konuşan Başbakan Raykov, seçim kampanyasının etnikleştirilmesine izin vermeyeceklerini söyledi. Raykov, şu sözlerini kullandı: "Kampanya ile ilgili yapılacak siyasi propaganda söylemlerine etnik unsurun katılmasının kabul edilemeyecek bir durum olacağını vurgulamak istiyorum. Bulgaristan vatandaşları, etnik temelde birilerin diğerleriyle karşı karşıya getirilmesine izin vermeyeceğimizi belirtmek istiyorum. Seçim kampanyasının etnikleştirilmesine izin vermeyeceğiz. "

HÖH Lideri Lütvi Mestan da Başbakan Raykov'un tutumuna destek vererek, "Ben, liderliğini yaptığım partinin etnik olmadığını en çok iddia eden bir politikacı olarak, ülkedeki siyasi söylevin etnikleştirilmesine kararlı bir şekilde karşı çıkacağım" diye konuştu.
Seçim kampanyasının etnikleştirilmesinin ülkedeki etnik barışı tehdit edebileceğini savunan Mestan, "Bulunduğumuz seçim öncesi döneminin ve oylamanın etnikleştirilmesine kesinlikle karşıyız" ifadesini kullandı.

Görüşmeyle ilgili yapılan açıklamada, ayrıca devletin finansal istikrarı ve erken seçimin teknik organizasyonuna ilişkin konuların da ele alındığı kaydedildi. Başbakan Raykov, erken seçim hazırlıklarından sorumlu geçici kabinenin hiç bir siyasi güce muhalif olmadığını belirterek, seçim öncesi ortamında siyasi partileri intikamcı duygulara kapılrnamaları konusunda çağrısında bulundu.

Kaynak: Anadolu Ajansı

Ziyaretci sayısı: 1101

Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


cebel 2013-03-18 14:32:58
LUTVU AGAM ISINI BILIR.BAKARSAN GENE KPILARI SASIRMIS.SIYASITCI BUNA DENIR ISTE.
Hikmet Efendi 2013-03-18 15:03:21
Anlaşılamayan birçok şey var.

L. Mestan yeni hükümetin sadece Bulgar uzmanlardan oluşturulduğunu, başka kimseye sandalya kaptırılmadığını görmek istemiyor. Başka etnesitelerden bakan yardımcısı bile yok. Biz seçimlerin etnikleştirilmesine tamamen karşıyız ve müsade etmeyeceğiz, diyor. Zaten ne zaman ve neye karşı çıktın ki?

Kadeşim, adam sana geçici hükümeti koklatmıyor, asla wsamen okunmuyor. Nedir yaptığın laf ebeliği mi? İşiniz gücünüz halkı aldatmak ve demogoji yapmak. Bu kafayla hiç bir yere varamazsınız.

Unutmayın, sizi HÖH elitine, koalisyon hükümetine biz etnik Türkler getirdeik, şimdi siz bizim için neyaptığınız mantığının üstün gelmesi gerekiyor.

Yapacak bir şey yok. Hatırada kalan şeyler zaman içinde değişmez. Siz de hatıramızda kaldınız. Elveda.
Varnalı 2013-03-18 17:59:49
Gelen gideni aratır,demiş atalarımız.
Sitemizin okumuş ve çok bilmiş erkek çocuğu Fes kardaşımızın,konuyla ilgili yapacağı yorumu,okumak istiyoruz.
Saygılarımla.
fes 2013-03-18 20:04:29
Neyi eleştiriyorsunuz, her şey kitabına uygun değil mi ki? Biz seçim propagandalarında türk duşmanlığı yapmayacağız, siz de bulgar karşıtlığı yapmayın diye bir teklif götürülmüş. Lütfi Mestan gayet akıllıca bu öneriyi kabul etmiş.

Daha ne yapsaydı, irredentalist politikalar mı uygulasaydı?

Hikmet Efendi ise kuru deriden bal çıkarmağa çalışmış. Siyasi analiz niyetine bol bol saçmalamış.

Biz etnik türkler sayesinde DPS var, ama oyunun kuralları açık açık etnik politikalar yapmaya cevaz vermiyor. Bunu Bursa'da sağır sultan bile duydu, ama Hikmet bey duyamadı.
..... 2013-03-19 07:19:44
bizde inandık kim kime teklif etti acaba
fes 2013-03-19 08:34:57
Senin inanma beyefendi, o senin bileceğin iştir. Yalnız bil ki sen inanmadın diye olmuş olan bir şey olmamış olmaz.

Birini istemeyip nefret edebilirsin, ama değerlendirme yaparken objektif olaya gayret göstermen saygınlığını artırır. Bunu yamayıp duygularınn esiri olursan söylediklerini kıymeti harbiyesi omaz.
Gıcalılar 2013-03-19 17:38:02
Arkadaşlar FES'in yorumlarını yorumlamayın kale almayın. Yazsın yazsın dursun.
Hikmet Efendi 2013-03-19 20:34:17
Fes'e mektup:

Köyde aganın biri köy kahvesinde oturmuş konuşuyor.
Köylüler de etrafına tooplanmış agalarını ginliyorlarmış cankulağıyla. İsterlerse dinlemesinler. Aga bir ara soluklanınca köylünün biri sormuş. Aga sen en iyisini bilirsin. (Bizim Fes gibi...)
"En iyi tatlı neden yapılır?"
Aga bu her konuda bilgili olduğu için biraz düşünmüş önemli birşey söyleyecek gibi, köylüler de aganın ağazına bakıyorlarmış.
Aga: "En iyi tatlı soğanın cücüğünden yapılır" demiş.
Köylüler agaları söylüyorsa doğrudur, diye düşünmüşler.
Aga kalkınca kahvedekiler agalarını yolculamışlar fakat gençlerden biri yanındakine:
"Yahu bu agamız herşeyi bildiğini zanediyor. Soğanın cücüğünden hiç tatlı yapılır mı?" diye şaşkınlığını belli etmiş.
Yanındaki, "bak aga duymasın seni köyden kovar. Heç aganın sözünün üstüne söz olur mu? Yoksa sen aklını mı oynattın köyde kalmak istiyorsan akıllı ol! " nasihatında bulunmuş.

Evet Fes, yazdıklarını okuyunca bu fıkra aklıma geldi. Biz HÖH'ten çoktan kovulduk....Acısı dinmemiş olabilir.
fes 2013-03-19 23:40:52
İyi bir fıkraymış, ama ben benimle bir alakasını kuramadım. Aganın yerine koydum kendimi, üzerime hiç oturmadı. Hangi köyün agası olmuşumki ben? Yok öylebir şey.

Dediim dedik çaldığım düdük biri değilim ben. Fıkranın benimle bir alakası yok gibi duruyor.
fes 2013-03-20 17:41:56
Lutvi tekesine oy vermeyin,ben gercekleri yeni ogrendim ve diger yorumcularin hakliligina inandim.
fes 2013-03-20 23:56:46
Hayvanın biri adımı kullanarak kara propaganda yapıyor. Nafile bir caba, etkisi sıfır olan bir kınmadır.