Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.8097 Lv.
GBP GBP 2.2535 Lv.
TRL TRL 0.4994 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Mart 2017
HABERLER » Bulgaristan
HÖH Ana dilde seçim propagandası yasağına karşı sunulan dilekçeyi destekleyen 36 263 imza sundu

HÖH Ana dilde seçim propagandası yasağına karşı sunulan dilekçeyi destekleyen 36 263 imza sundu

11 Ocak 2017

Seçim kampanyası sırasında Bulgarcadan farklı dillerin kullanılmasını engelleyen ayrımcı yasağına karşı sunulan dilekçe, yurt içinden ve yurt dışından yoğun destek gördü.

Seçim Kanunu’nda yer alan kısıtlayıcı metinlere karşı sunulan dilekçeyi desteklemek amacıyla toplanan 36 263 imza, Avrupa Parlamentosu üyesi ve Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Gençlik kolları Başkanı olan İlhan Küçük tarafından sunuldu. Dilekçeyi imzalarıyla destekleyenler, anılan metinlerin temel insan haklarını ciddi bir şekilde ihlal ettiğini düşünüyor.

Bulgaristan Seçim Kanunu’nda yasal kısıtlama olduğu gerekesiyle 2015 yılının Haziran ayında Avrupa Parlamentosu Dilekçeler Komisyonu’na başvuruda bulunan İlhan Küçük, bu kısıtlamaların bilinçli seçim hakkıyla direkt bağlantılı olan ifade özgürlüğünü ve anlaşılan dilde bilgi alma hakkını tespit eden Avrupa mevzuatının birçok düzenlemesine aykırı olduğunu vurguladı.

Birçok uluslararası sivil toplum kuruluşu ve insan hakları savunucusu bu girişimi destekledi ve ayrımcı metinlerin kaldırılması çağrısında bulundu.

Bu konunun Avrupa sorunu olduğunu belirten İlhan Küçük, bir sonraki adım olarak Avrupa Komisyonu Başkanı Jean-Claude Juncker’e, Avrupa Parlamentosu Başkanı’na, Avrupa Konseyi Başkanı Donald Tusk’a, Komisyon üyeleri France Timmermans, Vera Jourova, Tibor Navracsics’a yazılar göndereceğini vurguladı.

İlhan Küçük, “Bulgaristan’ın AB üyeliğinin 10. yılını doldurmuş olması durumunda Bulgaristan demokrasisinin bu kronik sorunla yaşamaya devam etmesi mümkün değildir” şeklinde konuştu.

Kaynak: HÖH Basın Merkezi

Ziyaretci sayısı: 1395


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


osman 2017-01-12 09:26:09
İlhan Küçük asıl ana dilde propaganda değil okullarda zorunlu anadil okunmasına imza tolasın ve AP sunsun.
İşte o zaman ona bi AFERİN çekerim.
Feskalar zihniyetliler yapamazlar olmayacak şeyler istiyorsunuz falan filan şeyler yazmaya başlarlar.
İstenirse olur ama Bulgar'a hizmet etmeye devam ederlerse olmaz.
TOSCALI 2017-01-13 06:58:04
Partinin genel başkanı ana dilinde seçim propagandası yapacak kadar Türkçe bilmiyor adamların savunduğu şeye bak . Ulan kaç senedir hükümetlere ortak oluyorsunuz aklınıza gelip te köy adlarını türkçeleştirmediniz. Benim köyümün girişindeki gorno prahovo tabeleasını görmekten bıktım.
fes 2017-01-13 14:24:42
Ulan köy adlarını türkçeleştirmek öyle kolay mı, kolay olsa DPS bunu zaten yapardı ulan. Köy adlarının değiştirilmesi nasıl olur biliyor musun ulan? Sen bilmediğine göre ulan, ben sana anlatayım ulan. Bulgar meclisine bir kanun teklifi veriyorsun ulan, görüşülsün mü diye bir oylama yapılıyor; eğer parlamentoda oyların yarısından bir fazla oy alamadığında teklif düşüyor ulan. Ulan çoğunluk hep bulgar partilerinde olduğuna göre bu işi nasıl yapabilirsin ulan? Ulan boş boş konuşmak, desteksiz atmak çok kolay ulan!
ulana 2017-01-13 16:36:29
Ulancı bi şey atlatmışın evet parlamentoda oy çoğunluğu gerekiyor o kadar akıllısın ki parlamentoları şaşırmışın.
Yöre, köy ve kasaba isimleri yerel parlamento kararıyla değiştirilmekte senin dediğin gibi Bulgaristan meclisi değil ULAN.
Ulan yerel parlamentonun yanı belediye meclisin yöre, köy ve kasaba isimlerini değiştirme yetkisi var ulan.
Ulan Bulgaristan'da kaç belediye o senin DpS hareketin merinde çalışıyor istense yapılabilir ulan.
Nerde sizde o cesaret ulan siz ancak Bulgar'a hizmet edersiz 26 yıldır yaptığınız gibi ulan.
AKM 2017-01-14 10:20:30
Ana dilde veyahutta türkçe seçim propagandası olmaz yok öyle bir şey o ülkenin de kendine mahsus yasaları var bizde olsa ona benzeri hoş olurmu? onu geçelim okullara dönelim ışte orada başlar anandilde eğitim öyle teklifle meclisin kapısını çalsınlar olmuyacak duaya amin demeyin bu güne kadar ana dilde eğitim olmadıysa bundan böyle hayal gelecek sefer (seçimlerde) olacağız fakat meclis hayal oy verdiğiniz kişiler utansın
Aman 2017-01-15 10:25:43
Bunlardan Bir šey istemiyoruz, ANLADINIZMI ? Sahtekarlar ve MÜZEVIRLER ?
The my FREND hte FES 2017-01-15 11:03:19
Ulan fes ulan .
fes 2017-01-16 06:59:55
Ulan zurna avrupa müktesebatına göre evinin evine türk bayrağı asabilirsin, niye asmıyorsun. Hadi bakalım görelim seni. Belediye meclisi bir karar alacakmış hoop Momçiligrad gitti oldu Mestanlı. Olur mu, neden olmasın, deliye her gün bayram. Valla bak! Ulan bu siteyi yönetenler çekindiklerinden Momçiligrad, Oreşartsi, Ardino diye yazıyor; o kadar kolay olsa niye türkçe isimleri yazmasın. Ah be ah be, hayal dünyasında yaşamak ne güzelmiş.
FESKAYA 2017-01-17 08:32:40
Haber Kırcaali her kasabaların köylerin Bulgar'ca simlerden sonra Türkçe isimleri de yazmakta ulan salak FESKA.
Kanun yerel parlamentoya yöre köy ve kasaba isimlerini değiştirme hakkını vermiş geçen yıl Varna belediyesi Türk ismi taşıyan yörelerin simlerini nasıl değiştirdiyse Momçilgrad Mastanlı adına değiştirilebilir senin dediğin gibi KORKAKLAR bunu yapamaz yanı sizin gibileri DpS.
Ponyal FESKA.
The my FREND the FES 2017-01-22 19:15:11
Cevap ver fes, öyle kendini Fesetmek yok.
Yerel parlamento v.s.
fes 2017-01-23 11:36:27
Bulgarlardan biraz yüksek sesle bir şey istedin miydı, hemen alırsın; mesele istemekte, 26 senedir istemiyorlar ki! İşte zurna kafalı dediğim adam böyle düşünür. Varna'da bir belediyeye köylerin kasabaların isimlerini değiştirme yetkisi madem vermişlermiş Momçiligrad'ın adı da Mestanlı pek ala olabilirmiş. Peki, sorun neredeymiş, sorun istememelirinden ve korkmalarındanmış; bir isteseler ve korkmasalar neler neler olurmuş. Zurna kafa bu. Biz de kalkmış bu sefil adamları muhatap alıyoruz. Hay Allah!
The my FREND FES 2017-01-23 14:08:24
Fes benim dünkü yazdıklarım bu gün chikiyor.
Senin yazdıkların (cevaplar) nerdeyse hemen.

Burada bir gariplik yok mu sence? Cevabı sen mı verecen yoksa site yöneticisi mı.
fes 2017-01-23 17:55:45
Site yönetimi benim de bir çok yazımı koymuyor, benim kayrıldığım falan yok. Bu duruma o kadar canım sıkılıyor ki yakında burada yazmayı tümden bırakabilirim. Kendi kendime burada yazıp da ne oluyor ki diye sorular sormaya başladım. Bırakırsam hepiniz rahat edersiniz artık.