Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7342 Lv.
GBP GBP 2.2132 Lv.
TRL TRL 0.4948 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
28 Haziran 2017
HABERLER » Kırcaali
Kişi kendinden bilir işi

Kişi kendinden bilir işi

19 Mayıs 2017

Bu hayatta en sevmediğim üç şey yalan, iftira ve haksızlıktır. Geçenlerde bir internet sitesinde tam da bu üç kelimeyi içeren bir yazıya rastladım. Ana tema yalan, iftira ve haksızlıktı. Birçok köşe yazısı yazdım hayata dair. Bilindiği üzere Kırcaali Haber Gazetesinde köşe yazılarım mevcut. İlk yazdığım köşe yazısı 2013 yılında “Gençliğimiz, Eğitimimiz ve Anadilimiz” başlıklıydı. Bu yazımda ilk ve son defa cevap hakkımı kullanmak istiyorum. Sebebi, yukarıda belirttiğim o internet sitesindeki D. Arda adında bir şahsın yazmış olduğu yazıdır. Aslında kendisine cevap vererek onu önemsediğimden değil, dedim ya yalan, iftira ve haksızlığa gözlerimi kapatamadığımdan.

Ey, D. Arda, yazında sarf etmiş olduğun eforu keşke gençlerimize, Türk halkına yararlı bir yazıyla sarf etmiş olsaydın. Sen gençlerimize bırak yol göstermeyi, yollarına taş atıyorsun. O taşlardan biri de şahsıma atılmıştır. Yazında neden Türkçe okumadın diye sormuşsun. 1989 yılında doğdum, 1996 yılında da ilkokula başladım. Ardından ortaokul, lise, üniversite ve mastır yaptım. Ey, D. Arda, okullarda Türkçe ders vardı da ben mi okumadım?! Sen nerede bulunduğunun farkında mısın? Bulgaristan’dayız! Hani Türkçe okumaya can atan ama okuyamayan gençlerin bulunduğu, hep birileri tarafından Türkçe derslerin engellendiği Avrupa Birliği üyesi bir ülkedeyiz.

Gel gelelim benim nasıl Türkçe okuma ve yazmayı öğrendiğime. Malumun ana dilim Türkçe. Herkes gibi ana dilimi, çok şükür, iyi bildiğime inanırım. Sen bilmezsin D. Arda, yazında karaladığın, çamur attığın Ömer Lütfi Kültür Derneğinde Türkçe ders kitapları var olduğunu. 7-8 yaşlarındaydım, daha yeni başlamıştım okulda Bulgarca okuma ve yazmaya. Senin karalar sürdüğün o derneğe gittim ve birçok kitap aldım. İlk önce harfleri öğrendim. Öğretmen yok, anne baba var. Okul yok, ev var. Bilmediğimi onlara sorardım. “Ali topu at”ı okumaya böyle başladım. Televizyon izliyordum, malum o yıllarda internet yoktu, televizyonda çıkan tüm yazıları okumaya çalışıyordum. Daha sonra Türkiye’ye ziyaretlerimde, Türkçe yazılmış tüm yazıları okumaya çalışıyordum. Hiç bir tabela veya reklam yazısı kaçırmıyordum. Hep okuyordum. Türkçe okumayı seviyordum! Türkçe konuşmayı seviyordum! Yani anlayacağınız insanın içinde bir sevgi varsa, engel tanımaz. En büyük yardımcım ise, o karaladığın dernekten alıp okuduğum kitaplar oldu.

Bir de kültürümüze dil uzatmışsın. Şahsın tarafından atılan iftiralara maruz kalan Ömer Lütfi Kültür Derneği çatısı altında 80 kişiden oluşan Kırcaali Türk Folklor ekibi yer almaktadır. Kadro her yıl değişerek, üç gruptan oluşmaktadır. Türk folklor ekibinin uluslararası kazandığı ödüllerden bahsetmiyorum bile. Hepsi gençlerimizin karşılık beklemeden alın teri ile kazandığı yüzlerce ödül ve katılım belgeleri mevcut. Bu yıl dernek kurulalı 25 yıl oluyor. Bu 25 yıl içerisinde binlerce genç dernekte, gerek folklor ekibinde, gerek ise diğer etkinliklerde yer almıştır. Her türlü kurslar yapılmıştır. Türkçe kurslar (severek katıldığım), Ebru kursları bunlardan sadece birkaçıdır.

Bir de Kırcaali Haber sitesinde yer alan bir haberden bahsediyorsun. Güya “aşırma” haber yapılmış. Bahsettiğin haber 2010 yılından bu yana her yıl gazetede yayınlanıyor. Sahi, sen 2010 yılında neredeydin? Olmayan bir şey nasıl “aşırılır”? Burada bir gizli hayranlık seziyorum. Sen de Kırcaali Haber Gazetesinin 19 bin takipçilerinden birisin sanırım.
Aslında sana cevap vermemek vardı ya! Sen Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçisine hakaret etmiş birisin. Biz neyiz ki?! Bize çamur atmak?! Senin gibilerin elinin kınasıdır bu işler.

Bir atasözü ile yazıma son veriyorum: “Kişi kendinden bilir işi”. Bu sana en son cevabımdır.

Kaynak: Sebahat NECİB

Ziyaretci sayısı: 2476


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Mümün Ferhat 2017-05-19 11:06:05
Tebrik ederim güzel kızım, eline kalemine sağlık, yazını çok beğendim duygulandım. İyiler bu hayatta kıymet bilmezler....
fatma 2017-05-19 13:48:05
Meyve veren ağaç taşlanır, başarılarınızın devamını dilerim,
ALTAY 2017-05-19 14:22:34
Bu sahtekara cevap vermiş güzel kızımız. Hiç değemezdi. Onun ne olduğunu biz ALTAY eski üyeleri çok iyi biliyoruz.

Zaten hep diyordu, arkadaşlar Müzekki'yi Türkiye'nin gözünde alçak düşürmemiz gerekiyor. O bizim önümüzü kesiyor. O yok olursa bize güneş doğacak diye.

Sahtekarın biri, dikkate almayın lütfen.
mesut 2017-05-19 17:26:18
ey turkler ey birbirinize camur atmayi brakin ey, brakin herkez bildigi gibi yasasin herkez bildigi gibi yapsin hey turkler hey osmanli torunlari nedir bu fesatlik nedir bu kin hey birbirinize olunca her seyi soyleyebilyorsunuz hey ama baska bir millet olunka kedi gibi olyorsunuz hey acin gozunuzu artik birbirinizi ezmeyi brakin yoksa coook gec olabilir, saygilar
Elvan 2017-05-19 19:05:22
Hiç bukadar güzel bir yazı-cevap okumamıştım. Tebrikler, duygulandım çok. Meyve veren ağaç taşlanır gerçekten de öyle. Yolunuz açık olsun!
Fes 2017-05-19 19:52:43
İnternet çağında asimilasyon mümkün değildir, isteyen türkçei, ana dilini öğrenebilir
Hikmet 2017-05-19 22:54:38
Yazı hem zekice hem de cümleleri tam yerinde. Vallahi kızım senin gibi bir kızım olsun isterdim. Tüm yazılarını takip ediyorum. Başarılar!!!
basri bay 2017-05-20 15:29:25
Eline kalemine sağlık kızım çok iyi bir şekilde özetlemişsin her şeyi.Tebrik ederim
İzmirli Hasan 2017-05-20 21:17:29
Kırcaali Haber gazetesine laf söyleyenin dili kurusun. Biz İzmir'de Kırcaali Haber'in tiryakisi olduk. Onsuz olamıyoruz. Gazeteyi yayınlayan kardeşlerimizi el üstünde tutmamız lazım. Durmuş Arda'yı lanetliyorum. O insan olaman. Türk ise hiç olamaz. Gyavurun teki.
Turhan Murad 2017-05-20 21:39:19
Bu Arda değilmiydi Büyükelçimiz Süleyman Gökçe'ye monşer diye yazan. Bir de Kırcaali Camisinde selamlama konuşmasını protesto eden bu kişi değlmiydi. Bir de DOST Partisi üyesiymiş. Böyle kişiler in DOST Partisinde yer almaları halkımızı o partiden uaklaşmasına yol açacaktır.

Saygılar
Turhan Murad -Kırcaali / Salifler
Osmanlı tokadı 2017-05-20 21:47:00
Kim bu D. Arda, nerede yaşıyor. Bana nereden olduğunu söyleyin şoyle bir seveyim kendisini. Osmanlı tokadıyla.
Rüstem Eğridereli 2017-05-20 21:52:00
Arkadaşlar böyle kavgalar bizlere yakışmıyor. Bulgaristan'da kaç Türk kaldık ki birbirimize girelim. Bırakın şu sürtüşmeyi. Hep beraber evlatlarımızın yarını için çalışalım. Okullarda Türkçe okuyan öğrencilerin sayısı 3 bine inmiş. Bu konuda çalışmalar varmı.
fes kafesi 2017-05-22 10:43:12
bu haberde de tek muhalif "fes" olmuş. Türklerin iyiliğine tek kelimesi yok, ermenidir kendisi.
fes 2017-05-22 12:49:13
Cehennem zebanisini ne dediği önemli midir, onun üzerine basacaksın böcek gibi ezeceksin. işte o zaman kimin ermeni, gürcü olduğunu belki anlar.
Arda Boylu. 2017-05-22 14:01:14
Fes: Internette Asimilasyon olmaz herkes ana dili Túrkçeyi ogrenebilir peki sorarim sana Bulgaristan da Túrklerin yúzde kaçinda Internet vardir bu oran Sehirlerde ve búyúk kóylerimizde 100,de 10/15,in ústúndedir Koylerin çogunlugu ise bu sadece 100,de 1/2,niun ústúndedir.eger her sey Internetle olacaksa ozaman Devlet Túm Ogretmenleri gorevlerinden alsin zaten onlarinda senin gibi koca kafalilar bir ise yaramazlar Úlkede olan Túm okullari ve Úniversiteleri kapatsin YERINE her haneye interneti soksun bakalim o zaman ne olacak gúya herkes senin gibi Kafalari bos internet kafali olurlar baska
fes 2017-05-23 00:09:44
Arda Boylu, sen yamuk kafalı olduğundan olayı anlayamıyorsun. Yazık. Dünyanın hiç bir yerinde azınlığın üniversite kurduğu görülmemiştir, ama sen kurdun da ben karşı mı çıktım, hayır kurulmasın mı dedim? Asimilasyon ne demektir, istemediği bir ortamın yaratılmasıyla kişinin kendi kültüründen koparılması demektir. Gel gelelim bir insan ben türk kalmak istiyorum, dilimi, tarihimi öğrenmek istiyorum derse internet yoluyla bunu pek ala yapabilir. Ya Arda boylu, yamuk kafa bunları anlayamaz.
Almancı 2017-05-23 11:56:07
Kırcaalide O kadar çok soysuz adam var ki hangi birini kınayacaksın ki. Ne Bulgarlara faydası var nede Türklere. O kadar boş yaşıyorlar ki Yaşadıkları hepten ziyan zaten. Bulgarı bilirsin dersin bulgar Çingeneyi bilirsin çingene. Ama bunlara Türk demek Türklere hakaret etmektir sadece.
fes 2017-05-23 22:19:13
"Bulgarı bilirsin dersin bulgar Çingeneyi bilirsin çingene. "

Bu ne be Alamancı, sarı paçalı alamanların yanlarında yaşaya yaşaya türkçeyi unuttun mu öyle? Kırcaali'de soysuz falan yok, Kırcaali'de para yok para. Gittin Alamanya'ya, insanlar çok kültürlü ve akıllı olduklarından alamanya çok zengin bir ülke olduğunu zannediyorsun; oysa kazın ayağı öyle değil.
Almancı 2017-05-24 09:29:55
heh! bir bana takmadığın kalmıştı sonunda banada taktın ya helal olsun sana. Sanki kırcalıdaki herkes türkçeyü 4-4 lük kullanıyorda bir ben eksik kaldım değil mi? o kadar biliyorsan eksik kalan noktalama işaretleride sen ekleyi ver artık. Peki parayı bulupta soysuzlaşanlara ne diyeceksin.kırcalıda bunlarda azımsanmayacak kadar çok sayıda mevcut. Kırcalılar yada kırcalı geneli için söylemedim benzaten. kırcalı geneli için söylemem gerekirse Fakirlik Fukaralık garibanlık ve muhtaçlık hat safhada. Soysuzlar sadece parayı bulupta çığrından çıkanları ve para için yalan dolan düzenbazlık yapanları k
feys 2017-05-24 11:29:56
Eeee fes sonra.
Bizi aydınlat o vakit nasılmış kazın aya.
fes 2017-05-24 23:08:47
Kazın ayağı şöyle aga: her toplumda nüfusun %2,5 - %3 matematik zekalıdır, dolayısıyla bunları öne çıkartan toplumlar düzen ve refah içerisinde yaşar, çıkartamayanlar bizler gibi debelenip dururlar. Bu itibarla herhangi bir olumsuzluktan ötürü halkı suçlamak anlamsız bir davranıştır. Entelektüel bir zümre yetiştiremedin ise halk ne yapsın? Kırcaaali'de çöküntünün sebebi bitmek bilmeyen göçlerdir. Bulgaristan'ın trajedisi de odur - göç. Yuvarlanan taş yosun tutmaz.
feys 2017-05-25 09:50:35
Vay be fes , beğendik ironi yok.
Şimdi doğoru söze ne denir. O vakit birazda ben ekleyem müsadele. Göç ettirilen o toprakların hakiki sahipleridir. Oraları sahibiz kaldı için öyledir.
* 2017-05-25 15:00:16
"Göç ettirilen o toprakların hakiki sahipleridir. Oraları sahibiz kaldı için öyledir". Hakiki sahip falan yok. Şimdi kimin elindeyse o hükmeder. Amerika kızıl derilerin, Anadolu rumların falan değil. Kırcali'ye yatırım yok, çünkü ymetimin işine gelmiyor, bu kadar basit!
fes 2017-05-25 16:30:14
Şimdi kimin elindeyse o hükmeder sözü çok doğru bir söz, reel duruma göre yapılmış doğru bir tespit. Fakat hemen sonra gelen cümlede "Kırcaali'ye yönetim istemediğinden yatırım yok" sözü tam bir safsata. Para sahibi Kırcaali'ye yatırım niye yapsın sorusu hiç sorulmuyor. Kırcaali denize mi yakın, müthiş bir nüfusu mu var, petrol gibi yer altı kaynakları mı var? En kötü yönetim bile kendi bölgesine yatırım yapılmasını ister, niye istemesin? Biraz gerçekçi olalım.
feys 2017-05-25 18:43:15
Hükmetmekle sahip olmak karıştırdın galiba yıldızım. Kızıl deriler yerli idi, beyaz adam geldi kesti biçti , sahibi oldu ve hükmediyor. Anadolu da öyle ama kesme yok fetih var. Balkanlar öyle değil.
"Kircalide yatırım yok .........bilmem kimin işine gelmezmiş". Hakiki sahibi olsaydı oralara da bakardı. Hazira oldundan sahiplenmiyor .
* 2017-05-26 13:03:03
feys hakiki sahip diye bişey tutturmuş gidiyorsun. Hakiki sahip Allah diyelim ve fes'in eleştirisine kısmen katılmakla beraber, Boyko ve çevresinin yatırım için engel çıkardıklarına şahitiz. Akıllı devlet adamı olsa "Su aynası" projesine kurbağalık demez, bilakis ulusal ve uluslararsı turnuva düzenllenmesine ayak olur
feys 2017-05-26 18:14:51
Yıldız im , dediklerimin senin söylediklerinin kontekstinden rahatla çıkartırabilirsin. Nasıl mı?
Benim sahib oldum evim var ya bir şeyler yapılması gereken varsa uzakta da olsam , meselya karın temizlenmesi, yazın otların temizlenmesi v.s. telefonlarda olsa düzeltmeye bakarım. Yani "çevremle" birlikte engel hiç olmam.
Böyle bilirim ve anlarım.
fes 2017-05-26 20:05:41
Boyko ve çevresi yatırımlara engel çıkartıyor lafı kanıtlanmayı bekleyen bir iddiadır. Kırcaali'ye yatırım yapan bir iş adamına ben akıldan yoksun biri olarak bakarım. Hakiki sahibi Allah da yeryüzünde bunun hiç geçerliliği yok. Almanya'nın hakiki sahibi Allah'tır diyerek Bavyera'da bir araziye yerleşmeye çalış bakalım ne oluyor. Yani yeryüzünde bir güçler dengesi ve hukuk sistemi var, öyle istediğimizi yapamıyoruz. Su aynasına kurbağalık demesi belediyenin türklerin elinde olmasını istememesinden, bu çok açık.
Emir of the city of Gırcalı an 2017-05-28 01:11:53
Bulgaristan'da yaşayan türkler de çok cahil canım, 1990 senesinden beri her gün yüzlerce türk kanalı izlemelerine rağmen hala gündelik konuşma dillerini istanbul türkçesi ile senkronize edemediler. Nedir bu aptallık mı, inat mı anlamadım, köyden köye farklı şiveler....hepsi bir birinden çirkin- geloru, gelveri, gelo, geli, gelyeri...Lisan meselesi sadece türkçe ders ve ya okulla hallolmaz, okullar bulgarca eğitim veriyor ama buna rağmen gençlerimizin bulgarcaları da yarım yamalak...
gara gızan 2017-05-30 01:08:05
" Emir of city of Gırcalı an"bu nasıl bir kullanıcı addır!İstanbul türkçesine uygun bir takma ad bulamadın mı?Bu arada bir insan konuşurken şive kullanıyorsa cahil olduğu anlamına asla gelmez.Mevzuyu çokta uzatmaktan yana değilim,az laftan çok şey anlamanı beklemiyorum,anlaman gerekeni "anlayacak"kapasitede biri olduğunu düşünüyorum.Türkiye de herkes istanbul türkçesiyle konuşuyor,,,,Ama bulgarca bilmeleri konusunda sana katılıyorum.Bende bulgaristanda yaşayan türklerin çok iyi seviyede bulgarca bilmeleri gerektiğini savunuyorum,
Fes 2017-05-30 09:06:22
İstanbul türkçesi dediğimiz aslında edebiyat türkçesidir. Bulgarlar nasıl edebiyat bulgarcasını kurarlarken Gabrova ve Tırnova ağzını örnek aldılarsa Türkçede örnek alınan İstanbul Türkçesidir. Ne var ki Türkçeyle Bulgarcanın kuruluş hikayelerinde bir farklılık var. İstanbul İmparatorluk merkezi olduğundan konuşulan dil devlet bürokrasisinin konuştuğu dildi, sadeci bir ağız değildi. Bir ülkenin resmi dilini bilmeyen adama cahil denir, ama resmi dili bilip de ona yerel diyalekti katan adama cahil denmez.
Emir of siti bilmem nesi ON 2017-05-30 09:33:43
Off be Emir of bilmem nesi, Kircali G'ile yazilmiyor (g)ardaş. K'ile , K be , Ka yani G(a) gegil........
of bilmem nesi veya neresi.