Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6456 Lv.
GBP GBP 2.1945 Lv.
TRL TRL 0.4754 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Eylül 2017
HABERLER » Kırcaali
TRINAK KÖYÜNDEKİ ANIT ÇEŞME YIKILDI

TRINAK KÖYÜNDEKİ ANIT ÇEŞME YIKILDI

21 Kasım 2009

Burgas’ın Dikenlik (Trınak) Köyünde bulunan ve komünizm döneminde Türklere karşı girişilen asimilasyon kampanyası sırasında terör suçlamasıyla idam edilen 3 Türk`ün anısına yaptırılan anıt çeşmenin yıkıldığı bildirildi.
Anıtın, Yapı Denetimi Bölge Müdürü (RDNSK) Milen Nençev’in talimatıyla yerle bir edildiği kaydediliyor.

DAHA ÖNCE KAZMALARLA YIKILMAK İSTENMİŞTİ

Daha önce kazmalı saldırıya uğramıştı. Aşırı milliyetçi bir grup, Burgas Türk çeşmesine kazmalarla saldırdı. Saldırılarını kamerayla çekerek dünyanın en büyük görüntü paylaşım sitesi `YouTube`da yayına verdi. Video görüntülerinde, tanınmamak için yüzlerini kar maskesi ve atkıyla kapatan iki saldırgan, anıt çeşmeyi kazmalarla yıkmaya çalışıyor. Çeşmeyi yıkamayacaklarını anlayan saldırganlar, anıtın üzerine siyah sprey boyayla `Katiller` ve `DPS dışarı` yazarak olay yerinden kaçıyor.
Dikenlik köyündeki anıt çeşme, Türklere karşı girişilen asimilasyon kampanyası sırasında idam edilen Abdullah Çakır, Saffet Recep ve Emin Mehmedali adlı Türklerin anısına, Bulgaristan`da rejim değişikliğinden sonra yaptırılmıştı. Anıt çeşme, aşırı milliyetçilerin `teröristler için anıt yapamazsınız` tepkileri üzerine 1998 yılında savcılık kararıyla yıkılmış; ancak üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi`nin (DPS) girişimiyle bir yıl sonra yeniden onarılmıştı.

Kaynak: Bulgaristan Havadis

Ziyaretci sayısı: 2444


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Hasan 2009-11-21 18:04:49
Peki bunun hesabini kimse sormayacakmi ,bu mesele boyle mi kalacak . Bulgarlarn binlerce sehitlik anitlari var bizim turkler bir anit cesmesi yaptirmis ve o yiktirliyor .Kim soracak bunun hesabini ?????????
Hasan 2009-11-21 21:09:13
Bu olayi protesto etmek icin ve bu cesmeyin tekrar onarilmasi icin petisiya baslatalim ,ne dersiniz?
mazlum 2009-11-21 21:58:42
Çok kötü ve çirkince bir saldırı maalesef. Bunlar insanlığını kaybetmiş vahşi tipler. Zihniyetleri hiç değişmiyor. Kendileri gibi düşünüp yaşamayanları ortadan kaldırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Bunlar küçük işaretler.....Bazı şeylerin farkında olmak lazım.
Ahmet 2009-11-21 22:48:58
Arkadaslar Dobric nova dobrucanska tribuna gazetesi tekrar BNT kanalindaki Turkce haberlerinin yasaklanmasi icin anket baslatmistir ,eger duyarliysaniz turkce haberlerin yasaklanmamasi icin oy kullanin . adres ndt1.com , saga tarafta altta birici anket. Tesekurler
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-21 23:14:07
Petisya da ne demek yahu yenilir mi içilir mi? Ciddi olun biraz ciddi.

Dedelerimizin yatağanlarını gömdükleri yeri bulmamız lazım gerçi bulsak da elimizde işe yaramazlar.
perperek pazarina 2009-11-21 23:39:29
petisiya anket gibi birsey yaw
Kadir 2009-11-22 00:13:03
http://kahraman.ayyildiz.org/ Buraya girip bulgarlarin bu cirkin hareketini ihbar edin lutfen.Onlar isini bilir :)
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-22 00:32:05
Şimdi bir de bu anket petisyasının ne moka yarayacağını da açıkla bari.
pazara 2009-11-22 00:41:40
bir moka yarar eger katilirsan ama daha bastan bi moka yaramaz deyipte ise girersen o zaman bi moka yaramaz
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-22 00:49:26
Yahu hanfendi adamlar fiziki saldırı yapıyor siz anket yapacaksınız!!!

Petisya'nın ne olduğunu sormam bu yüzdendir yoksa bilmediğimden değil.
yeni dunya 2009-11-22 00:52:52
BUNLARI YAPAN BULGAR HALKI DEGIL,BENCE BASKA BISE VAR ISIN ICINDE,
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-22 00:56:44
Tabi ki değil bunu yapsa yapsa Bulgaristan'dan geçerken soyulan gurbetçiler'in intikamıdır.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-22 01:27:48
senin için ıstakoz da çıkartırım anam...
şevked 2009-11-22 08:47:43
Dikenlik (Trınak) 100% türk köyüdür, 90% türk bir belediyede bulunur.
Erkekleride çok maço ve erbap geçinir.
Ben soruyorum geçen sene o iki maskeli serseri bu çeşmeyi kazmalarlar kırmaya çalışırken nasıl bunları farketmediler?

Veya dün yıkım ekipleri geldiğinde nasıl yıkımı protesto etmediler?
En azından bir "jiva veriga" yapabilirlerdi.
Bu kadar mı vurdumduymaz, korkak, cesrateini ancak kendi aramızda horemag kavgalarında gösteren bir topluluk mu olduk.
Hadi kahrolma şimdi.
Ha sonra kürtçüleri örnek verdiğimde kızıyor bazı arkadaşlar.
yorum yok 2009-11-22 09:29:51
Helal olsun Sevked kardesim ben bunu demek istiyorum iste.Kimse bunu kaba kuvet ile yapamaz,yaparlarsa karsilarinda o yuzde yuz o köyde bulunan o halki bulmasi gerekikyordy.Bizler sessiz kaldikca yeni camileri birakta eskileride yikmaya kalkisir bu serefsizler.Yok efendim gurbetcilermiste bilmem ne,sanki irkci bulgarlari bnilmiyoruz.
Ahmet 2009-11-22 11:55:37
Eh simdi gerecem ben DPS bakalim birseyler yapiyormu bu mecliste yoksa yalnizca kofte yemeyemi gidiyorlar stolda .

ndt1.com adresinde turkce haberler yasaklanmasin diye oy kullanmaya davet ediyorum sizi arkadaslar ,saygilar, anket sagada alt kisimda birinci anket
Kadir 2009-11-22 11:56:59
http://kahraman.ayyildiz.org/forum/ Lutfen buraya girip sikayetlerinizi dile getirin.Ayyildiz tim forumunda Ozel konu acilmistir.Nekadar daha cok sikayet okadar daha iyi.
İbrahim Baltalı/Gümülcine 2009-11-22 15:02:05
Lanet olsa böyle düşünceye ve davranışa. lanet olsun böyle demokrasiye. Lanet olsun bu vahim hareketi kınamayanlara. Ve, lanet olsun bu insanlara terörist diyenlere!!!
şevked 2009-11-22 18:24:55
"Bizim" DPS türk bütün problemlerimize deva olmuşta dünyanın "ekologiya"sına odaklanacakmış.Adamlar bu tip davranışlarla bulgarların önünde komik olmaya bizlerlede sanki dalga gerçiyorlar gibi olmaya başladılar:

http://news.ibox.bg/news/id_1975801449
şevked 2009-11-22 19:11:02
Dikenlikteki çeşme bir nevi bulgarlarla oynadığımız psikolojik ve sosyolojik "bilek güreşidir".

Bir anıt çeşme bizim ne kadar direnişe açık ve sindirilmeye dayanıklı olduğumuzu gösteriyor.

Eğer bu yıkılan çeşmeyi yine onarma ve dikme çabası göstermezsek bileğimiz tüm ülke genelinde bükülmüş sayılacaktır.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-22 19:32:06
İyi de bu bilek güreşi bu aralar Slavyanovo'dan buraya kaydı. Fırsatı iyi değerlendirdiler. Yeni yeni "satranç tahtaları" açılsa fena olmaz.

Mesela .bg internet alanında Türkçe ve Türk isimleri kullanmak her zaman kazanacağımız satranç partisi olacaktır.
şevked 2009-11-22 19:45:28
Haklısın Perperek Papazı,
mesela Kıbrıslı rumlar .eu domain'i daha kullanıma girmeden

www.kktc.eu
ve
www.trnc.eu

adreslerine el koydular.
Kara Ibrahim Aga 2009-11-22 21:15:53
Haydaaa..
Bu da mi bashimiza gelecekti?Bi bölge müdürü böyle kuraji nereden aliyoru aceba.
Bizim Zübüklerden bi kinami achiklamasi varmidir aceba?
Entellerimizden?
HÖH genchlik kollarindan?
Müftülükten,hani Filistinde olanlara protestolar düzenlemishlerdi cami avlularinda?
Allah belyalarini versin bu olayi yapanlara ve olayi kinamayanlara!!!
Chok ilginch sheyler olmaya bashladi Memlekette.
Birileri divident chikarmaya kalkishmishlar aceba kimleß
Cok iyisin be KIAga 2009-11-22 22:35:16
Gene cok iyi konustun be Kara aga ,bizim muftuler cok mesguller bu aralar herhalde davalarlan bu cesmeye zaman ayirmaya zamanlari yok .Birde Sofya camii yikilmasin diye belkide sirayla destek yapiyorlar elle camiiye , meskul adamlar bizim gibi aylyak degiller.
şevked 2009-11-23 09:11:53
İşte çeşmenin yıkını.

http://www.vbox7.com/play:7e5eef8a

Hani nerede o bizim forumlarda ve horemaglarda "vatan, millet Sakrya" hamasetçileri
ülkücülermiz.?
şevked 2009-11-23 09:14:22
"Nyamahme izbor" diyor DPS'l Ruen belediye başkanı.
Teslimiyetçilik almış başı gidiyor.

http://www.factor-bs.com/news-12071.html
ismail 2009-11-23 12:02:27
Yavas yavas DPS yin kiymetini anlamaya baslayacaz galiba . Birdahaki secimlerde oylar daha cok olur