Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6456 Lv.
GBP GBP 2.1945 Lv.
TRL TRL 0.4754 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Eylül 2017
HABERLER » Kırcaali
HÖH GENÇLİK KOLLARI BAŞKANLIĞINA CEYHAN İBRYAMOV SEÇİLDİ

HÖH GENÇLİK KOLLARI BAŞKANLIĞINA CEYHAN İBRYAMOV SEÇİLDİ

23 Kasım 2009

Bulgaristan'da üçüncü büyük siyasi parti olan ve üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi'nin (DPS-HÖH) gençlik örgütünün yeni lideri Ceyhan İbryamov oldu.

Başkent Sofya'da düzenlenen HÖH Gençlik Örgütü’nün 5. Ulusal Konferansı'na katılan 327 delegenin büyük çoğunluğunun oyunu alan İbryamov, son 3 yıldır bu görevde bulunan Korman İsmailov'un yerine seçildi. 37 yaşındaki Korman İsmailov, 5 Temmuz'daki seçimde, 240 sandalyeli Bulgaristan parlamentosunda 38 kişilik grubu olan HÖH'den milletvekili seçilmişti. Yaklaşık 19 bin üyesi bulunan HÖH gençlik örgütünde üyelerin üst yaş sınırının 35 olmasından dolayı İsmailov'un bu göreve devam edemeyeceği belirtildi.

HÖH Başkan Yardımcısı Lütvi Mestan, yaptığı konuşmada, HÖH'ün siyasette soyutlandığı iddialarının gerçeği yansıtmadığını söyledi. Mestan, "iki dönem iktidar ortağı olduktan sonra muhalefette kalan HÖH'ün politikada 'suskunluk tavrı' izlediğine" dair iddialar için de "HÖH suskunluğa kapılmış değil, sadece gereksiz yerde konuşmuyor" dedi.

Konferansa katılan HÖH lideri Ahmet Doğan'ın konuşma yapmaması dikkat çekti.

Kaynak: aa

Ziyaretci sayısı: 2535


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2009-11-23 10:33:16
Soyadı "ov"la biten birine nekadar saygı duyabiliriz ki?

İbryamovmuş... O "ov"u al da bir tarafına sok.
BOZKURT 2009-11-23 10:35:32
aynen katılıyorum
şevked 2009-11-23 10:42:08
Öyle demeyin,
Bulgaristan türklerinin dertleri bitti.Artık dünyanın ekolojik sorunlarıyla mücadele edecek bu arkadaş.
Hasan 2009-11-23 11:55:23
Bir gavur getirmedilerya gene iyidir , gorevinde basarilar dileriz Ceyhan bey belki siz gencler bu milletin dertlerini daha iyi anlarsiniz .
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-23 13:33:26
Var be kuzum var eğer Rusya pasaportlu bir ermeni asıllı anneden ve azerbaycanlı yahudi asıllı Vainstein soyadlı bir babadan isen ve göze batmak istemezsen adın gene "OV" ile biter mesela Hari Vainstein anasının soyadını alır olur Gari Kasparov ama senin saksın bunları 70 yaşında bile kavrayamaz.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-23 13:34:48
Anasının soyadı Kasparyan'dır.
PIDPIDIK 2009-11-23 14:11:40
Lutfen Dedemi uzmeyin bak o simden sonra neler yapacak...ah dedem ah torunlarinla ilgilensen daha faydali olusun hem kendine hem yakin cevrene
fes 2009-11-23 18:51:02
Azerbeycan türkleri Osmanlı türkü değldirler, onların "ov"u kullanmalarıyla bizim kullanmamız aynı değldir. Kaldı ki onlarda da önce acemce olan "zade"ye, daha sonra türk isimlerine dönmüşlerdir.

Bahtiyar Vahapzade, Ebulfeyz Elçibey, İsa Kamber v.s. Bundan başka Onların "ov"çuları hiç olmassa Rusya gibi büyük bir milleti taklit ediyorlar, oysa bizimkiler düne kadar yönettiğimiz kıytırık ve çarıklı bir kabileyi kendilerine kutup yıldızı belliyorlar. Ayıp bu, ayıp.

Bin sene boyunca, Selçuklu ve Osmanlı sayesinde eşsiz özellikleri olan bir millet haline geldik; kimliğimie sahip çıkmak görevimizdir.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-23 20:18:06
Fes oğlum sallama, Osmanlı Türkü de ne demek? Bu sadece bir siyasi aidiyetten öte bir şey değildir. Ayrıca Azerbaycan belli bir dönemde Osmanlıya tabi olmuştur.
cevabi 2009-11-23 20:29:32
Fes kardes eh simdi bizi Osmanli oldgumuzu bu gun heranki bir bulgara sorsan adam sana diyecekki oglum sen bizdensin Bulgar kokenindensin Osmanlilar 500 yilin içinde sizleri bulgar ayilelerindenaldilar ve eniçer yaptilar.túm Rodplari dahi múslúmanlastirdilar iste Rodoplar aslinda hiristiyan caamiyatidir diyorlar sen buna inanirmisin yoksa sende general Kenan abiyin gibi olabilir diyemi dusunuyorsun onlar pomak oldu bitti generaller iste boyko aklinda tiplerdir çok ayip ya ayrimcilik yapma ya. olur da bu kadari pes dogrusu.siteyi çirkinlestiriyorsun.
fes 2009-11-23 22:48:37
Azerbeycan turkleri kultur olarak bize chok yakindirler, ancak Yunus Emreyle bashlayan seruvenimizde yer almazlar.

Osmanli siyasal sistemi turk milleti ve turk kulturu olushtu, bulgarlarla kiyas goturmez yuksek seviyeye ulashti.

Cheshitli sebeplerden dolayi yuksek milli ozelliklerimizin farkina varamamamiz onun olmadigi alamina gelmez.
fes 2009-11-23 22:50:35
'Osmanli siyasaal sistemi' demek istemishtim
fes 2009-11-23 22:52:19
'Sayesinde'
fes 2009-11-23 23:06:25
'Cevabi' arkadashim, bulgarlar bizim hakkimizda her shey dushunebilirler, cigeneler de dusunuyorlar. Onlarin sachma sapan dushunmeleri gercheyi deyishtirmiyor.

Bulgar denilen milletin slavlikla hich bir alakasinin olmadigini, Roma (bizans) kalintisi chorba bir millet oldugunu biz biliyoruz.

CIgeneye cigene demek such degildir.
şevked 2009-11-24 09:04:31
Fes,
ben azerilerin "ov" yerine "zade" eki taşımalarını daha uygun görüyorum.Bunda yadırganacak br şey yok.

Türkler - azeriler ve osmanlı türkleri, her ikimizde oğuzlardan geliyoruz.
Tabanımızda Arap-Fars kültürünün etkisi olmasındada garip bir şey yok.

Kuzeyden gelen Cermenler nasıl Romanın Latin kültürü üzerine kendi kültürlerini inşa ettilerse bizim atalarımızda Orta DOğuya geldiklerinde o zamanlarda çok ileride olan bir Arap-Fars ağırlıklı kültür buldular ve etklendiler.
Önemli olan ileriye dönük birinden aldığın kültürel özellikleri dönüştürüp kendi özelliklerini katmak.
Bu gün tüm Avrupalı ülkeler her ne kadar hepsi ayrı ulus devletler olsalarda tabanda greko-romen kültürü var.E bizdede arap-fars kültürünün temelleri var.

Bazı "türkçülerimiz" o kadar ileriye gidiyorlar arap ve fars düşmanlığında dedelerinin Ahmed,Hasan,Hüseyn isimlerinden bile nefret ediyorlar.
fes 2009-11-24 11:36:28
Zade acemce oğlu demektir. İran'da 30 milyon azerbeycan türkü var. İran azerbeycan türklerini acemleştirmek istemektedir, buna karşı koymak durumundalar.

Azerbeycan türkleriyle, ruslarla beloruslar kadar yakınız.

Mesela Fuzuli her iki ülkenin de milli şairidir.

"Bizim milletimiz derin bir maziye maliktir... Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır. " - M.K.Atatürk
şevked 2009-11-24 12:44:14
Doğru diyosun,
Ama bence İrandaki azerileri farslaştıran şii inancıdır.
Biz türkler fars kültüründen çok etkilenmşizdir, ama o çağlarda öyleydi.Öneml olan bu birikimlerin üzerine kendi değerlerimizi inşa etmektir.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-24 12:56:18
"Azerbeycan türkleriyle, ruslarla beloruslar kadar yakınız."

Ben buna pek katılamıyacağım bir kere Ruslar ve Beloruslar birbirilerini Rusça konuşarak çok rahat anlamaktadır kültür olarak nerdeyse aynı. Başkent Minsk'te ve diğer şehirlerde genellikle kullanılan dil Rusça'dır. Ama biz birbirimizi neredeyse anlasak da kültür farklılıklarımız vardır. Kaldı ki TRT'yi Türk dizilerini ve filmlerini tercümesiz yayınlamak Azeri yönetimi Azerice diye bir "dili" korumak amacı ile yasakladı.

Bu eski soviyet yönetiminin taktiğidir Türkistan'ı parçaladıktan sonra sen Kızgızsın sen Kazaksın v.s. gibi mercekle aranacak farklılıkları ayrı diller ve milletler yaratmak için kullandı.

Diğer taraftan ise Ukrayna diye bir milleti Ruslar hiç bir zaman kabul etmemiştir.

Bunu adı "divide et impera" idi galiba.

Ama sonuçta Ruslar ile Beloruslar'ın olduğu kadar yakın değiliz ve olabilmemiz için siyasi irade ve sınırların kalkması lazım.
Ahmet SULEYMAN 2009-11-24 13:03:42
Ceyhan Bey acaba duzgun Turkce konusup yazabiliyor mu?
şevked 2009-11-24 13:12:22
Belorusların aslında kendi slav dilleri var - TARAŞKEVİTSA.
Fakat soviyet döneminde rusçayı yerleştirme çabaları bu dili köşeye sıkıştırdı.
Lukaşenko öncesi iktidarlar Belarusların Ruslardan farklılıklarını öne çıkarmak için çaba sarfettiler, ama başaramadılar.
Lukaşenko iktidara gelir gelmez önce ortasından kırmızı şerit geçen milliyetçi Belarus ayrağı yerine orak ve çekiçsiz eski Belorus Sovyet Sosyalist Cumhuryeti Bayrağını getirdi.

Lukaşenkoyla Aliyev arasında ortak nokta - ikiside diktatör.

Farklılık - Lukaşenko tek dil politikası, yani rusçayı yerleştirme yolunda gidiyor, Aliyev ise Anadolu türkçesini Azeri Türkçesinde ayrıştırmaya çalışıyor.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-24 13:45:45
Benim de dediğim budur zaten, Ruslar Panslavizme karşı geleni her açıdan eziyor. Ukrayna örneği gibi. Pantürkist olan herşeyi de geleneksel olarak hemen ezerler Azerbaycan'ı Türkiye'ye yakınlaştırmaya çalışan Ebulfeyz Elçibey'i de indirmek için Ermenilere Karabağ'ın işgaline yardım ederek gösterdiler. Eski dost KGB ajanı Aliev gelince hemen ateşkes oluverdi. Oğul Aliev de Türkçeyi yasaklayarak bu ayırmaya destek veriyor ama yarın Karabağ'ı geri almaya kalkarsa gene Türk Bordo berelilere muhtaç olacak. Ama onlara hangi dilde hitap edecek?
Turk 2009-11-24 22:27:09
şu siteye girdim gireli ilk defa fesin bir sözüne %100 katılıyorum. -ov ile biten soyadı aşıyanların türklük ile alakası yoktur. hadi boykoya hadiii!
adamlar bu adları - soyadları değiştirin diye zar zor da olsa kanun çıkardılar
kullan be kardeşim
dedendemi -ov tu
Ülküsüne Sevdalı 2009-11-24 22:44:56
Şu pes denen zat lütven familyasını yazsın ondan sonrabaşkalarına taş atsın ulan git ismini geri al sen gavurmusun...
emir 2009-11-25 00:47:49
Susmak ayip degildir...Soyleyecek bir seyi olmayanlar,geri zekalilar,uzaylilar ve bu 3 kategoriden hangisine dahil oldugunu cozemeyen sahislar bir kac yil inzivaya cekilsin.
fes 2009-11-25 01:42:02
Bir nesnenin tüm özelliklerini bilmezsen onu tanımlayamazsın. Ludwig Wittgenstein böyle diyor.

Emekli de olabilirim, işsiz de. Fakat başka bir şey de olabilirim. Mesela domuz gribi olmuş olabilirim.
BOZKURT 2009-11-25 14:08:35
bulgaristandaki türkler zamanında osmanlı vatandaşıydı ve türkler arasında isim birliği vardı.antalyadaki türk nası mehmet ise şumnu daki türkde mehmet di.mehmedov de ğildi.uzun yıllardır devam eden bulgarlaştırma süreci bazılarını üzerinde etkiliği olduğu görünüyor.kendini türk milletinin parçası gören arkaşlarda hem bulgar isimlerini hemde türkçede olmayan ov takısını kullanmamalı.
fes 2009-11-25 23:42:55
Pırvi may geçidi gibi olmayacaktı da nasıl olacaktı?
İnsanlar "dolu DPS" diye bağırsalardı daha mı demokratik olurdu mesela?

Fransa'da veya Almanya'da düzenlenen benzer törenlerde "Dolu Sarkozi, dolu Merkel!" diye bağıranları biz hiç görmedik de.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-26 00:01:32
Şu Ögür vatandaşı nikinden ve hareketlerinden biraz eseme yaparak kime benzetiyorsunuz? ;)
Kara Ibrahim Aga 2009-11-28 19:23:27
Konferansa katılan HÖH lideri Ahmet Doğan'ın konuşma yapmaması dikkat çekti.
***
Iyi yapmish Acho.Suszunda akilli sansinlar.Nedense shimdiye kadar bir kach defa konushtu ve kendisini ve bütün Türkleri rezil etti.
Sayderin achiklamasina göre Korman Ismailovunda ismi
Krasyonun telefonunda varmish ve bashka daha deyersiz 4 Zübükün.Iamilovun söyledikleri:
-Bir keresinde aramishtim,restoranta yer ayarlamasi ichin!?
Yerseler,ondan "atmasi"...
Bu Ibryamovun özgechmishi dige birsheyi yok mu?
O da eskisi gibi Konyada mi OKUMUSH?
Lan ne bichim kadrolar be.
fes 2009-11-28 21:49:30
Sussun da akıllı sansınlarmış... Yoksa konuşursa türkleri rezil edermiş..

Ama bak Gara İbraam Aga bi konuşursa, bak neler olurmuş neler. Her şeyden önce, bulgarlar Kara İbrama aferin kesin çekerlermiş.

Herkesin kurban bayramını kutlar, büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öperim.