Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6456 Lv.
GBP GBP 2.1945 Lv.
TRL TRL 0.4754 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Eylül 2017
HABERLER » Kırcaali
METİN KAZAK, TÜRKÇE HABERLERİ AVRUPA PARLAMENTOSU'NA TAŞIDI

METİN KAZAK, TÜRKÇE HABERLERİ AVRUPA PARLAMENTOSU'NA TAŞIDI

26 Kasım 2009

HÖH'den Avrupa Parlamentosu(AP)'da görev yapan milletvekili Metin Kazak, Bulgar Milli Televizyonu (BNT)'de yayınlanan Türkçe haberler konusunu AP'ye taşıdı. Kürsüde konuşma yapan Kazak, Türkçe haberlerin kaldırıldığı takdirde, ülkedeki en büyük azınlığın kendi anadilinde haber alma hakkından mahrum olacağını söyledi. 10 dakikalık haberlerin kaldırılması sonucunu hoşgörüsüzlük ve ayrımcılık olarak nitelendiren Kazak, 5 Kasım'da haberlerin durdurulmasını amaçlayan sosyolojik araştırma başlatılıdığını ekledi.

Kaynak:

Ziyaretci sayısı: 2077


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2009-11-25 23:23:55
Nerede bu Metin Kazak diye sorup duruyordunuz, bak adam gereken girişimleri yapmış işte; şimdi ne diyeceksiniz bakalım?

Kulağınızın üstüne yatmayın, hadi eleştirilerinizin haksız olduğunu kabul edin bakalım.
yeni dunya 2009-11-25 23:24:35
SIMDI BIR TURK TURKCE HABER SEYRETMEK ICIN,ISINI GUCUNU BRAKACAK 10 DAKIKA HABER ICIN TELVZ BASINA GECECEK, BU POLITIK BIR UYUTMA .TURLKERE SEVGIDEN DEGIL AVRUPA YI KANDIRMAK ICIN YAPILMIS BIR SEY.24 SAAT TV OLMADAN TURKLERIN HARERETI SÖNMEZ.SIZCE DOGRU MU YALNIS MI
fes 2009-11-26 01:05:28
E' oyle de eleshtiri yapilmaz ki be arkadash!

Adam bulgarlarin 10 dakika turkche habere bile tahammullerinin olmadigini Avrupa parlamentosunda dile getirmish ishte. Bu da iyi bir shey!
şevked 2009-11-26 08:25:58
Metin ve Çetin kardeşler zaten DPS içinde çok nadir rastlanan iyi eüitimli oturmasını, kalkmasını biel kadrolardan ve önemli olan duyarlı kişilerdir.tebrik ederim kendisini.

On dakikalık haberin formatına gelince.O haberlerin bizim için varlığı siyasi nitelik taşıyor.Bir nevi türk varlığının tescilidir.Kalkmamalıdır.
fes 2009-11-26 10:23:30
Şevketin dediklerine aynen katılıyorum. Daoğru söze ne denir.

Demek Deliorman türkleriyle Kırcaali türkleri aynı görüşü paylaşabiliyormuş.
şevked 2009-11-26 11:03:42
Ha Deliormanlı ha Kırcalili hep aynısı değilmiyiz?

Şu an Türkiyede Kürtlerden,Rumlardan,Ermenilerden bahsetmek moda oldu.TÜRKLERE gelince - Edirneliler,Antalyalılar,Kastamonulular,İzmirliler var ne hikmetse.
Bizde yapmayalım aynı yalnışlar!
Kamu oyu. 2009-11-26 19:44:31
Kircaali, Sofya,Smolyan,Asenovgrad,Haskovo,Dimitrovgrad,Plovdiv,Pazarcik,Devin,Razgrat,Tirgoviste,Varna,Burgas Aytos Karnobat Nova zagora,Stara zagora, Sliven Yambol Gababrovo, Sevliyevo,Loveç, ve binlerce Túrk kóyleri mevcuttur Bulgaristanda 3000000.Múslúman Túrk kardeslerimiz yasiyorbizler hepimiz kardesiz yóresel hiç bir ayrim yapmiyoruz. bulgarlarin zihinlerini zihirlemeye çalisan maalesef ikiye bólúnmús birbirinin anlayamayan 11saskin ATAKA partili millet vekiillerini dinliyecek Devlet búyúgúnún olmadiginin bilincindeyiz umariz ki Parlamento bóyle islenmis bir Demokrasi yasal kaanunun yeniden parlamentoya sunacagini ben sahsi olarak inanmiyorum AB úyesi bir Bulgaristan devletine bu yakismaz ve altini çizmek gerekir ki biz Túrklere ayri bir 24 saatlik yayin yapilmasi iyi olur çúnkú BNT,YE Bizde KDV ódúyoruz ve bu hakka maddi ve manevi olarakta sahibiz Bu úlke hepimizin ve hepimizinde Anayasal haklarimiz ortaktir ayrimciligin olmamasi sarttir Saygilar.
PIDPIDIK 2009-11-27 14:34:05
Dede BG 1mln yakin turk yasiyor diyerli baska cinsten sayiyi cok abartmissin gene;;
enes 2009-11-27 16:16:17
ya fes bazen öyle saçmalıyosun ki... devam etmek istemiyorum
Kara Ibrahim Aga 2009-11-28 13:58:42
Bu HABERIN kaynagi KIM???
Hich bashka bir ajanstan bu "haberi" dogrulayacak haber yok!Tüm metni orjinalini verin de görelim ve okuyalim..
Fransizca da ola bilir..
Nedense Türke Türk propagandasi yapiliyor gibime geliyor..
her zamanki gibi...
PIDPIDIK 2009-11-28 14:26:16
Aga fazla iceleme canim, gerek yok gercege ulasacaksinda sonra catacagiz don yayinla petmeze...
fes 2009-11-28 23:40:29
Kıçıkırık bulgar sitelerinde DPS hakkında her söyenene havadan inanıyorsun ama.

İnanmıyorsan gider avrupa parlamentosu tutanaklarına bakıverirsin, konuşulup konuşulmadığı ortaya çıkar.

Türkün bulgar propagandası olacağına, türkün türke propagandası olsa daha iyi olmaz mı?

Amma ve lakin herkez gider Mersin'e bizim Kara İbraam gider tersine.
Gruevo.Com 2009-11-29 03:17:35
Selam aleykum bazilar icin yaziyorum
ben biliyorum ki Dpsli gecinenler cok ve oy zamaninda gter oyu karsi tarafa atan pustlarda var bunu unutmayiniz 1984-85 Yilari unutmayiniz eger unutursaniz
Ozman KIMLINIZI Satmis olursunuz ya dpslisin sona kadar yada dpsli dilsinizdir ama 2 yuzluk yapmayin neysen onu söyle insanlar bilsin bu sözlerim bazi dpsli gecinen kisilere Birgun ZAFER BIZIM OLCAK AMA BIRGUN OLCAK!!! 20013de Tek BASINA GELCEK DPS
cevabi 2009-11-29 15:17:26
Gruevo com,lu arkdas nasil senin matematigin karismis bakarsan (20013) yaani yirmi bin onúç yili demektir. DPS,enin Bulgaristanda tek basina húkúmet kuracagini yazmissin ozamanlara kadar Bulgaristan olurmu olmazmi kim bilir .ozamanlarda bizim kemiklerimizde kalmaz. ozamanin insanlari uzay devirli olurlar.uzaylarda yasarlar. kim takar bizim gibi tas devirlileri.unutulur biter.íste o kadar
bozkurt 2009-11-29 16:11:10
izle rumeli tv yi bak keyfine ne uğraşıyosun bulgar türkçe yayını artırsın diye.
cevabi 2009-11-29 22:03:48
Bozkurt efendi Tek Rumeli ve Rumeli TV bizim Balkanlarin Rumelilerin Televiziyonudur bunlar bizimdir bu yayinlar Túrkiyemiz tarafindan yapildigi için bizler,den çok çok tesekkúrler ederiz. fakaat biz Túrk asilli Bulgaristan vatandasi oldugumuzu (BNT).Bul.Milli televiziyondan 15 dakikalikta olsa Dúnyaya bildirmis oluyoruz. ve bunu,da en yakin zamanda 24 saata kaldirilmasini istiyoruz ve bóylece de Bulgaritan Kentlerimizi Túrkçe olarak iste BNT ekranlarindan Túrkçe Haber Yerel Túrkçe múzik,Túrkçe Tiyatro.Túrçe Folklor oyunlari v.s. gibi sanatlarimizi Dúnyaya seyrettirilmesini istiyoruz Bizim,de bu haklara sayip oldugumuzun altini çiziyoruz.Saygilar