Bugün:
21 Eylül 2014
Anasayfa   Köşe yazısı   Ziyaretçi defteri Fotoğraf Galerisi   Arşiv   Künye RSS
Kırcaali Bulgaristan Balkanlar Dünya Kültür Eğitim Tarih Spor
Bulgaristan Merkez Bankası’nın döviz kurları (19.09.2014) : EURO- 1,95 lv. ; TL - 0,68 lv. ; USD -1,48 lv. ; GBP-2.45 lv.

FİRMA REHBERİ



REKLAM




REKLAM



















LİNKLER

Radyo Kırcaali Haber
Kırcaali Belediyesi
Türk Kültür ve Sanat Derneği
Haber.bg
Ömer Lütfi Kültür Derneği
Kırcaalililer Derneği
Hak ve Özgürlükler Hareketi
Hürriyet ve Şeref Halk Partisi
Kırcaali +
Dimitır Dimov Devlet Tiyatrosu
Kırcaali Tarih Müzesi
Kırcaali Valiliği
Mestanlı Zeybekler Sitesi

[devamı...]

           

En iyi görüntü için ekran
çözünürlüğü en az
1024x768 olmalıdır.
        



HABERLER » Kırcaali

[2012-11-23]

HÖH partisi, Nuri Adalı’yı mezarı başında andı

HÖH partisi, Nuri Adalı’yı mezarı başında andı



Dün Kırcaali bölgesinden onlarca siyaset adamı ve aydın kişi Bulgaristan Türklerinin meşalesi şair merhum Nuri Turgut Adalı’yı doğumunun 90. yılı münasebetiyle mezarı başında andılar. Adalı’nın mezarı doğup büyüdüğü Kirkovo’nun (Kızılağaç) Ostrovets (Adaköy) köyünde bulunuyor. Şairi anmak için mezarı başında Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Kırcaali İl Başkanı ve Cebel (Şeyh Cuma) Belediye Başkanı Bahri Ömer, yeni seçilen HÖH Gençlik Kolları Genel Başkanı İlhan Küçük, eski HÖH Milletvekili Ahmet Hüseyin, bölgeden Belediye başkanları ve parti liderleri, yakınları ve akrabaları hazır bulundular. Çelenk sunulması ve ardından 1 dakikalık saygı duruşundan sonra yerel imam merhumun kabri başında dua okudu.

Bahri Ömer yaptığı konuşmasında, anma törenine katılan HÖH partisinin çok sayıdaki genç etkin üyelerine teşekkür etti. Sayın Ömer, “Adalı’nın ismi bölge tarihinde çok önemli bir yere sahip. Adalı bizim için insan haklarının savunmasında cesaret örneğidir” dedi.

Nuri Turgut Adalı 1922 yılında dünyaya geliyor. Fotinovo (Çakırlı) köyü okulunda eğitimini bitirince babası onu Şumnu Nüvvab Medresesi’ne yazdırıyor. Burada 3 yıl eğitim gördükten sonra çok etkin ve sivri zekalı bir Turancı olduğu için okuldan uzaklaştırılıyor. Totaliter dönemde şair, 23 yılını hapis, sürgün ve Belene’de geçirdi. 2004 yılında hayata gözlerini yumdu.

Kaynak: Mehmet Mehmet

Ziyaretci sayısı: 828

Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


A.KARA- 2012-11-23 18:50:15
SENİNLE ÇOK GEÇ TANIŞTIM NURİ AMCA NE ZAMAN SANA KIRCALİ HALKI İHTİYAÇ DUYDU İÇERİDE AMA DIŞARIDA HEP DESTEK VERDİN BİZLER İÇİN KENDİNİ CEZA EVLERİNDE HEBA ETTİN BELKİ ZAMANI VE YERİ DEĞİLDİ AMA KADER BİZİ CEZA EVİNDE KARŞILAŞTIRDI MERAK ETME İZİNDEYİZ MEKANIN CENNET OLSUN SENİ ÇOK ÖZLEDİK.
SECMEN 2012-11-24 12:09:27
COK OZLEDIK SENI ,RUHUN SAD.OLSUN NURI ADALI.aferin yenilikcilere,daha partilerini bile kurmadilar ,ama etkisi ni gostermeye basladi bile.baksaniza timsah goz yaslari doken oyuncu basi derebey bahri,ye.cok gec kalinmis ziyaretler bunlar.BIZLER.Bulgaristan Turkleri ,artik gercekleri coktan gordUK,ogrendIK,bizimKahramanimizahayatta iken sahip cikmadilarsimdi yaptirmaciktan film oynuyorlar,yemezler Bahri yemezler,SEHIT yakinlari acilar icinde yasarken,siz bir baska alemde keif catiyorsunuz! yemezler1
türk 2012-11-24 19:53:02
Allah rahmet eylesin Bulgaristan Türklerinin meşalesi;büyük dava adami Nuri Abime. HÖH'lü vatandaşlara gelince sormak isterim neden sağlığnda Nuri abime sahip çıkmadınız. Sizin Mestanlı Belediye Başkanınız ona Sali Şaban tarafından tahsis edilen dairesinden kovdu ve maaşını kesti. En çarpıcısı da Mestanlı fahri vatandaşlık unvanının geri alınması, eğer bu doğru ise tabii ki - yuuuh size diyorum ve Allah cezanızı verecek diyorum.Bahri bey son 20 yıldır bu partinin il başkanlığını yaptınız. Şimdi mezarı başında timsah gözyaşları dökmek yerine bu yanlışları yapan partili arkadaşlarınızı cezalandırma ve yanlışları düzeltme yollarını araştırsanız daha faydalı olacaksınız. Seçimler yaklaşırken vatandaşın gözünü boyamaktan da vazgeçin artık çünkü yemezleeer.
fes 2012-11-25 09:39:41
Mezarı başında anma töreni yaptığına göre dps'ye yönelttiğin eleştirilerin tümü geçersiz ve mesnetsizdir. S.Ş bir haindir ve Adalı için hiç bir şey yapmamıştır.

Sonra Adalı merhum türklük adına çok çekmiştir ama her şeyi doğru algılıyordu, yanılmaz biriydi dimek çok zordur. Mesela Türkiye'yi beyenmeyip geri dönmesi türklüğü tam manasıyla kavrıyamadığını gösterir.

Maaşını ketirdi, şasına tahsis edilmiş bulunan daireyi geri aldırdı sözleri koca bir yalandır. Bu yalanlarla türklerin birliği hedef alınmaktadır. Bu çok açıktır.
SEHIT OGLU 2012-11-25 10:30:09
Bulgaristan Turklerinin Buyuk Onderi Nuri Adalinin ruhu sad olsun.bir gun(olumune bir iki ay kala)onu mestanli parkinda Osman Aziz ile sohbet ederken gordum(Osman Azizin,i ALLAH rahmet eylesin),selam verir vermez ,bana isaret ederek sohbetlerine istirak etmemi soyledi Nuri Adali.sizleri rahatsiz etmiyeyim demeye firsat birakmadi ,parmaginla peykeye oturmami isaaret etti.Nuri abi;bak Osman bu sahiz SEHIDIMIZIN oglu,o da yillardir is bulamiyor,yazmayi dusundugun kitabina bunu da yazmalisin ki cumle alem gorsun,ogrensin,ozgurluk ugruna SEHIT dusenlerin yakinlarinin yasam durumlarini,deyip aniden sustu,Osman Aziz konusmasini bitirir bitirmez,soyle bir nefes aldi ve ekledi;Osman biz ,Jivkovun rejiminden kurtulduk kurtulmasina da,sevincimiz kursagimizda kaldi,simdi daha beterleri geldi,Jivkovun yetistirdigi ajanlar(turk ajanlari)cok daha acimasiz,cok daha insafsiz;maddiyat ellerinde ,siyaset ellerinde,guc kudret onlarda,bir de halkimizin yasantisina bak Osman,SEHITLERIMIZIN,DIRENISCILERIMIZIN,yakinlarinin hallerini gor Osman,iste kitabina yazacak malzemaler bunlardir Osman dedikten sonra ,cebinden cikardigi mendille goz yaslarini sildikten sonra,saatine bakti ve bizden izin istiyerek ,camii,nin yolunu tuttu.o gunu aslaa unutamiyorum.RUHUN SAD OLSUN BUYUK LIDERIM.saygilarimla.SEHIT oglu.
Tarafsız 2012-11-26 10:43:31
''fes 2012-11-25 09:39:41
S.Ş bir haindir ve Adalı için hiç bir şey yapmamıştır.''

fes, sen vaya iftiracı bir gyavursun, attığın iftiralar bir gün sana donecek, sana değilse çocuklarına!!!

http://www.haberturk.com/dunya/haber/667764-bulgaristanin-ilk-musluman-cumhurbaskani-adayi

''Belediye Başkanlığı da yaptınız değil mi?

Evet, 1999 yılında Mestanlı Belediye Başkanlığı için bağımsız aday olarak seçimlere katıldım ve seçimlerden başarıyla çıktım. Belediye Başkanlığını kazandıktan sonra gördüm ki, bizlere manevi feyz olan kimseler unutulmuş. Nuri Adalı ve Osman Azis gibi değerlerimize hak ettikleri değerin verilmediğini üzülerek müşade ettim. Ne yapabilirim diye düşündüm ve bu saygıdeğer şahısları Nuri Adalı efsanesini ve ses sanatçılarımızdan Osman Azis’i belediyeye yanıma danışman olarak görevlendirdim.''
Ada koylu 2012-11-26 10:44:30
bakin su yuzsuz herife,Mestan adali,ya,rahmetli NURI abimizi ele veren(ispiyonluk yapan,fisleyen),utanmaz adam kabirin basina gelmesi bile,rahmetliyi ratsiz ettigini farkinda bile degil,sanirim kasten yapiyor(ya da yaptiriliyor)bunu hain herifin teki.ah bahri,aaaah,ne oyuncusun sen ,ne seytansin sen.2013 secimlerinde bulgaristan Turkleri ,sana ve yandaslarina gule ,gule diyecekler haberin var mi?,sen ne sinsi adamsin sen,20 yildir nerededin,kara kazanin altinda mi kapali idin?.rahmetli oldugunde havalar cok sicak idi,dort gun sonra yan komsusu ,gelen tuhaf kokulardan dolayi meftayi buldu,gereken yerlere haber verdi,simdi timsah goz yaslari dokerek ne yapmak istedigini herkezce biliniyor!sizi gidi nemrudlar sizi,sonunuzun nasil olacagini bir goz onunuze getirmenizi tavsiye ediyorum!
fes'e 2012-11-26 20:18:36
Fes sana kalpak daha iyi yakışır, sen Türklük için bildiklerini kendine sakla. Nuri ADALI gibi bir değerin Türklüğü ne kadar kavrayıp kavramadığını değerlendirmek senin ne haddine. Senin has ganyo olduğun her halinden belli, öyle fesin altına gizlenip kendini deve kuşu yapma. Ya da kanında bir şeyler var çünkü her zaman aJANLARIN avukatlığını yapıyorsun. aJANLAR Türk görünen Bulgar uşaklarıdır ve miatları dolmuştur, haberin ola.
A.KARA- 2012-11-26 20:26:57
ne utanmaz iki yüzlü riyakar insanlarsınız komunist paçavraları ,ajanları hiçmi çoluğunuzu çocuğunuzu düşünmeden yanlış üstüne yanlış yapıyosunuz çocuklarınıza arkadaşları sormazmı senin baban hain orada ne işi var acaba cevap verebililermi?ne yalaka insanlarsınız vay ne acımasız gaddar dünya N.ADALIyı rahmetliyi sağlığında rahat bırakmadınız şimdi bari bırakın sizlerin dualarına onun ihtiyacı yok yoksa pişman olup af dilemek içinmi gittiniz? kesin başınıza taş düşmüştür bir eksik var ahmetide(doğan) alıp gitseydiniz toplu halde türk düşmanlarını eksikte olsa bir arada kare fotoğraf çekerdi şerefsizler hain tayfası sizi görünce kendimden utanıyom sizin gibi paçavralar rahat etsin diyemi yıllarımı ceza evlerinde çürüttüm acaba ? bunuda kendime soruyom.