Bugün:
19 Nisan 2014
Anasayfa   Köşe yazısı   Ziyaretçi defteri Fotoğraf Galerisi   Arşiv   Künye RSS
Kırcaali Bulgaristan Balkanlar Dünya Kültür Eğitim Tarih Spor
KIRCAALİ HABER - BULGARİSTAN TÜRKLERİ’NİN SESİ

FİRMA REHBERİ



REKLAM




REKLAM















LİNKLER

Radyo Kırcaali Haber
Kırcaali Belediyesi
Türk Kültür ve Sanat Derneği
Haber.bg
Ömer Lütfi Kültür Derneği
Kırcaalililer Derneği
Hak ve Özgürlükler Hareketi
Hürriyet ve Şeref Halk Partisi
Kırcaali +
Dimitır Dimov Devlet Tiyatrosu
Kırcaali Tarih Müzesi
Kırcaali Valiliği
Mestanlı Zeybekler Sitesi

[devamı...]

           

En iyi görüntü için ekran
çözünürlüğü en az
1024x768 olmalıdır.
        



HABER: Komünist rejimin kurbanlarını anıyoruz
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-01 19:48:10
toplumcular ölümünü buluyor.

---------------------------------

sizi gidi toplumcular...
b 2011-02-01 20:37:50
o pis jivkovun arkasındaki adam kim?!
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-01 20:45:24
çırağı
BELENE MAĞDURU 2011-02-02 09:51:33
BU GÖRDÜĞÜNÜZ KİŞİ 1945 YILIDAN İTİBAREN 1990 YILINA KADAR 10 BİNLERCE MASUM İNSANLARIN ACIMASIZCA CANLARINA KIYAN EN AZILI KATİLLERİNDEN BİRİDİR .BELENE ÖLÜM KAMPINDA ONUN DÖNEMİNDE YAPILMIŞ OLAN O DERİN KUYULARI BİZZAT KENDİ GÖZLERİMİZLE GÖRDÜK .SADECE 1 YIL ZARFINDA 12 BİN MASUM İNSANLAR KATLEDİLİP CESETLERİDE DOMUZLARA YEM OLARAK VERİLMİŞTİR .YENİ YETİŞEN NESİLİMİZE TAVSİYEDE BULUNUYORUM .BU GÜNLERE ULAŞABİLMEMİZ TÜRKLÜĞÜNE SAHİP ÇIKAN İŞKENCELERE ZULMLERE MARUZ KALAN YILLARCA HANELERİNDEN AYRILAN KARDEŞLERİMİZİN KALMIŞ OLDUĞU ÖLÜM ADASINI GİDİP ZİZLERİNDE GÖRMENİZİ TAVSİYE EDİYORUM .BİLMELİSİNİZ Kİ ZAHMETİN SONU RAHMETTİR .
Ali 2011-02-02 10:40:01
Bulgaristan Türkiyesinde yapılan katliamların haberini yaparken haberlerin üzerine neden UNUTMADIK/UNUTMAYACAĞIZ/UNUTTURMAYACAĞIZ yazılmıyor.
belene mağduru 2011-02-02 11:18:51
sayın ali kardeşim haklısınız unutmuyoruz hiç zamanda unutmayacağız .bu satırlarımı yazdığım an acil işimden dolayı kısa kesmek zorunda kaldım özür diliyorum .tüm kardeşlerimize ve türklük adına saygı ve selamlar sunarım .....


SAYGILARINIZLA
MÜMİN CEBELLİ 2011-02-02 14:01:29
SEVGİLİ HEMŞERİLERİM BİZİM KOMŞU KÖYÜMÜZDEN MUHAMMET AĞABİMİZ VARDI 15 YAŞINDAYIM .BU AĞABİMİZ 4 YIL BELENEDE KALDI 3 ÇOCUĞU OLDUĞUNU BİLİYORUM .2 OĞLAN 1 KIZI VARDI .BELENEDEN SERBES KALMIŞ .BU AĞABİMİZ ÖLÜM ORCUNA YATMIŞ .BABAMLARA SORDUM BABACIĞIM ÖLÜM ORCU NE DEMEK .BABAMDA AYNEN ŞÖYLE CEVP VERDİ GAVURLAR BİZİM İSİMLERİMİZİ DEĞİŞTİRDİLER .BU KAHRAMANLARIMIZ SAĞ OLSUN YİNE BUNLAR DERDİMİZE ÇARE BULACAK OLAN KİŞİLER OLDUĞUNU .SÖYLEDİ VE AĞLADI .AĞABİMİZ 20 GÜN YEMEK YEMEMİŞ VE 20 Cİ GÜN AVRUPAYA SINIR EDİLDİĞİNİ HATIRLIYORUM BU ABİMİZİ ÇOK ÖZLEDİM TÜKİYEDE OLDUĞUNU BİLİYORUM .BU ABİLERİMİZ NİYE HİÇ BİR YERDE ADI GEÇMİYOR .ÜZÜLÜYORUM DOĞRUSU .CEBEL İLÇESİ BÖLCEK KÖYÜ MÖMÜLLER KÖYÜNDEN EĞER MUHAMMET ABİCİM HAYATTASAN BANA BİLDİR .SAYIN HEMŞERİLERİM BU YİĞİTLERİMİZİ UNUTMAYALIM .SAYGILAR
Mümin Cebelli,ye 2011-02-02 18:48:49
Kardeşim senin köylün gibi,onbinlerce vatan evladını ya rejimin son günlerinde sınırdışı ettiler yada rejimin devamında ki yerini alan Şopar ve yandaşları,halk kahramanlarımızı tavuk hırsızı seviyesine düşürüp saf dışı bıraktı.Aspel kader partinin içine sızabilenleri de zaman içinde DS-DANS baskısı ile teker teker tasfiye etti.Partinin şu andaki durumu,tamamen eski DS ve Jifkof yandaşlarından işgal edilmiş durumundadır.Bunların birkaçının gitmesi ile de sorunun çözüleceğini sanmıyorum,mrkezin tamamı bunlardan oluşuyor.Durumu ancak yeni bir oluşum kurtara bilir,kalansı safsata.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-02 23:24:50
Senin hareket küskün bölücüler hareketi herhalde?
H.Efendi 2011-02-03 10:51:21
Bu sayfada yazdıklarınızı okurken, düşüncelerinizi anlamaya çalışıken UTANIYORUM.

Halbuki sizler T.Jivkov zamanında yaşasaydınız, o denli büyük BKP ideoloji, ajitasyov ve propaganda aygıtına gerek olmazdı. Sizin olmanız, Türklüğü içten bombalamaya yeter de artardı.

T.Jivkov'un yapmak istediği neydi?, beynimizi yıkamak, içini iyice boşaltmak, tarihimizle, geleceğimizle, dinimizle, dilimizle, adımızla sapımızla ilgili ne varsa silmak ve yerine, anlamı farklı olan kavramları sıkıştırmaktı, bunun için de bizi birbirimize düşürmek, erkekleri ailelerinden, anaları oğullarından, yaşlıları gençlerden ayırmak istedi ve hapsetti.

Bunu yaparken de çoban T.Jivkov'un birşeyler icat ettiğini düşünmek tamamen yanlıştır. Uygulananlar İsa Peygamber'in şu sözlerine dayanır. AYNEN VERİYORUM:

"BEN OĞULLA BABANIN VE KIZLA ANANIN VE GELİNLE KAYNANANIN ARASINA AYRILIK KOYMAYA GELDİM, VE BİLİNÇLİ OLAN ATANIN, BABANIN DÜŞMANLARINI KENDİ EV HALKI ARASINDA YARATMAYA GELDİM. Babayı veya atayı benden ziyade seven bana layik değildir, oğlu ve kızı benden ziyade seven bana layik değildir"

Ailemize bağlılığımız bizim en büyük güç kaynağımızdı. Türklük ocağımız ailemizdi.

Belene kampına 518 ve tüm ceza evlerine ve hapishanelere tamamen suçsuz olmalarına rağmen tıkılan 12 bin TÜRK, (sayı olarak Osmanlı zamanında Balkanlardan devşirilen yeniçeri sayısına eşittir,) ailelerinden, yakınlarından, Türk kimliklerinden bezdirilmek, koparılmak için hapsedildi. Amaç tecrit edilerek işlenmeleriydi.

Belene kampında öldürülen Türk yoktur. Binbir çileyle yok edilmeye çalışılan TÜRK ONURUDUR. Beleneye ve öteki hapishanelere 1984-1989 arasında Türk adıyla girenlerden sadece bir tek Mastınlılı teyze adını, baba adını ve soy adını koruyarak, ÖZ Türk adıyla girip ÖZ Türk ismiyle çıkmıştır. Gazeteci WEİSBERG'in belgeselini izleyiniz.

Bütün abideler ONUR abidesidir. İnsan onursuz kalırsa hiçbirşeye yaramayan et ve kemik kalır. Allah onuru bütün varlıklar arasında birtek İnsanoğılına vermiştir. Bizimkisi TÜRK ONURUDUR.Milli bilinci olan bir İnsan'ın onursuz yaşaması, bir enkazın yolda sürünmesi anlamına gelir.

Anma günü vesilesiyle bir araya gelip bir kahve içerken sohpet etseniz, okullara gidip anılarınızı anlatsanız ne güzel olur.
Bugünkü DPS yönetim kadrosu içinde Beleneli veya cezaevli yoktur.

Bu yüzden hepinizin kaçıp gitmesi, pek iyi olmadı.

Sağ olun var olun.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-03 15:41:43
Bugünkü DPS yönetim kadrosu içinde Beleneli veya cezaevli yoktur.
-----------------------------------------------------------

Olması ya da omaması yaşamsal bir durum arz etmiyor.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-03 15:48:55
TÜRK ONURUDUR.Milli bilinci olan bir İnsan'ın onursuz yaşaması, bir enkazın yolda sürünmesi anlamına gelir.
--------------------------------------------------------

Türk onurunu korumak kişilere mahsustur siz bunu Bulgaristan kanunlarına göre kurulmuş bir siyasi partiden bekleyemezsiniz. Ama bir sivil toplum kuruluşundan bekleyebiliysiniz.

Maalesef sivil topğlum kuruluşlarımız ya yoktur ya da pısırıktır.
MUHAMMET ABİ 2011-02-03 16:36:07
Mümin oğlum kimin çocuğu olduğunu çıkaramadım .fark etmez sizler hepiniz bizim çocuklarımızsınız.bizim yadigarlarımızsınız .senin gibi bir evladımızın yıllar sonra beni hatırlaması gerçekten beni çok ama çok duygulandırdı .benim için önemli olan kardeşlik saygı sevgi .en önemlisi türklüğüm canımı alın türklüğüme dokunmayın .ben ölürsem tek ben ölürüm kazanırsam tüm ulusum kazanır .türklüğüm için ölüm vız gelir .Yıllarca çekmiş olduğum o acı günlerime yanmıyorum .halkımızın ve milletimizin zafere ulaşmasından daha büyük olamazdı ...mümin kardeşim var olun .saygılarımı sunarım halkımıza ve milletimize mutluluklar
berk 2011-02-03 18:13:15
H.Efendi yazdıklarınıza katılıyorum

ama

( 12 bin TÜRK, (sayı olarak Osmanlı zamanında Balkanlardan devşirilen yeniçeri sayısına eşittir,) )

İddiandaki yeniçerilerle ilgili rakamın sallama olduğunu sen de biliyorsun ....
fes 2011-02-03 22:37:16
H. Efendi duygulu güzel sözler yazmış ve niye kaçtınız ki diye bir de serzenişte bulunmuş.

Sygıdeğer abicim, kimse kaçmadı, sadece onur meselesinden terki diyar eyledi. Gelebilen geldi, gelemeyen oralarda kaldı.

Onurumuz ayaklar altına alınmıştı, insan doğasına aykırı absürt bir ortamda yaşamak zorunda bırakılmıştık ve sınırlar açıldığında, deyim yerindeyse, özgürüğe kaçış yaşandı.

Buraya geldik diye farklı insanlar olmadık, aynı insanlarız. Akrabalarımız, eşimiz dostumuz, anılarımız ve geçmişimiz orada. Ecdadımızın kabirleri orada. Göbeğimizden oraya bağlıyız.
KIRCAALİ 2011-02-04 11:08:43
Sayın H.Efendi kardeşim .yazılarına aynen katılıyorum .Neden bir kişi dahi belene ve hapiste yatan kahramanlarımızdan .Höh e alınmadı çünkü bunlar hepsi .Todor Jivkov döneminden kalma ajanlar .bu kahramanlarımız türklük uğruna canı pahasına mücadele veren höhün temeline ilk taşı koyan bu kahramanlarımızdır .Bunlar hazır kurulmuş binaya oturmuşlardır .Bu insanlarımız belene ve hapislerden çıkıp geldiler yine yılmadan mücadelesine devam ettiler .CEBELİN BÖLCEK KÖYÜNDEN MUHAMMET BEKİROV 5 ARKADAŞI İLE ölüm orcuna yattılar .20 gün aç kimler için mücadele verdiler .Gece saat 2300 polis arabası ile avrupaya kovuldular /sınırdışı edildiler .BU ARKADAŞLARA KAÇTINIZ DİYEBİLİRMİYİZ sevgili kardeşim
samet 2012-11-27 23:34:13
merhaba.. öncelikle belenede yatmış ve haksız lığa ugramış bunca insanın, bunca canın en içten duygularımla yanındayım, iyiki onlar vardı ve bu günlere gelmemize vesile oldular.

SON OLARAKA BEN BELENEDE YATMIŞ İNSANLARLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA YAPIYORUM BİLGİSİ OLAN VE YA TANIDIĞI OLAN VARSA ONLARLA GÖRÜŞMEK , KONUŞMAK İSTERİM LÜTFE AŞŞADAKİŞ MAİL ADRESİNE MSJ YAZIN
samets8@mynet.com
murat özgür 2013-10-19 02:40:54
bölcekliyim benim dedemde belene maduru kahveci mümin derler mümin yılmaz dedemin çektiğini ben yerinde gördüm ağlaya ağlaya dedemin yanına girdim kaç defa üzerimi aradılar T,Jifkov aslında Mümin Yılmaz ,Muhammet Gölcüklü ,Eşref Kahraman gibi yiğitlerden korktuğu için bizlere zulüm yapılsın diye emir verdi "tüm büyüklerime saygı ve sevgilerimi sunarım"Bölcekli KERİM oğlu MURAT