Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Haziran 2019
HABERLER » Balkanlar
Abdullah Gül'den Ahmet Doğan 'geçmiş olsun' mesajı

Abdullah Gül'den Ahmet Doğan 'geçmiş olsun' mesajı

20 Ocak 2013

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Bulgaristan'ın Başkenti Sofya'da, suikast girişimine maruz kalan Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Genel Başkanı Ahmet Doğan'a ''geçmiş olsun'' dileğinde bulundu.

Cumhurbaşkanı Gül, HÖH Genel Başkanı Ahmed Doğan'a geçmiş olsun mesajı gönderdi. Gül, mesajında HÖH kongresindeki silahlı saldırıyı büyük bir teessürle öğrendiğini dile getirerek, ''Saldırıdan yara almadan kurtulmuş olmanız en büyük teselli kaynağıdır. İlgili Bulgaristan makamlarının saldırının gerekçelerini kısa sürede aydınlatacağına inanıyorum'' ifadesini kullandı.

Gül, mesajında şunları kaydetti:
''Hak ve Özgürlükler Hareketi'nin kongresinde şahsınızı hedef alan silahlı saldırıyı büyük bir teessürle öğrendim. Saldırıdan yara almadan kurtulmuş olmanız en büyük teselli kaynağıdır.

İlgili Bulgaristan makamlarının saldırının gerekçelerini kısa sürede aydınlatacağına inanıyorum.

Bu vesileyle, Bulgaristan Türk azınlığının Bulgaristan siyasi ve toplumsal hayatında asli vatandaşlar olarak hak ettikleri yeri almada oynadığınız misyon daima hatırlanacaktır.

Tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletir, sağlık ve esenlikler dilerim.''

Kaynak: aa

Ziyaretci sayısı: 12736


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2013-01-20 09:33:27
Kandırmılar lafı nekadar da cahilce. Önyargıları parçalamak atomu parçalamktan daha zordur demişti ünlü fizikçi, ne kadar da doğruymuş.

Gül'ün onlarca danışmanı var, haberin teyit edilmesi nedir hepsini gayet iyi biliyorlar ve, bütün bunlara ramen kandırılıyorlar. İyi mi? Kafa taştan olduktan sonra, bili mlim, mantık falan hiç biri para etmez.
Perperek Der ki... 2013-01-20 09:45:44
Anlaşılan hasta düşünce hasta beyinlerde dalga dalga yayılıyor. Hem bu olayı Doğan'ın tiyatrosu olarak ilan ediyorlar hem de o tiyatronun baş aktörünü kahraman ilan ediyorlar.
Sagolun 2013-01-20 09:56:30
Güzel dilekleriniz için sağolun sayın Cumhurbaşkanımız. Sizin bizim yanımızda olmanız bizi daha da güçlendiriyor
fes 2013-01-20 10:36:38
"Milletvekili ve parti kurmayları tekmeleri atarken '' öldürün oros.. ç.cuğunu'' gibi laflar yükseliyor. peki sizce AHMET DOĞAN I öldürmeyi planlayan bir adamı, döverek öldürmeye çalışan zihniyetin bu şahıstan ne farkı vardır?"

Abim tiyatro tezinden vazgeçti, şimdi sldırgana reva görülen muameleye isyan ediyor. Eder, hakkdır.

Nevar ki, olağnüstü durumlarda insanları bilinçaltları su yüzüne çıkar. Peki türkün bilinçaltında neler var? Kosova meydan muharebesi, Varna meydan muharebesi var ve hristyan ordularıyla kenetmeler var. Var oğlu var. İşte o kentlenmelerde "İndir ense köküne yatağnı, anassını avradını... diye dümdüz etmeler var.

Bizim Gercalıda mesela " Gulağını kesçem bak gızan!" lafı var. Nereden mi geliyor, akıncı atalarımızdan kalma bir sözdür. Akıncı atalarımız, hristiyan tebanın isyanlarını bastırmağa gittiklerinde gerçekten kulak kesiyrlardı; çarşaflar dolusu kulağı doldurup getiriyorlardı.

San çok vahşice mi geldi, ama bir hakikattır. Olağüstü durumlarda biliçaltı fışkırır.
,,, 2013-01-20 17:03:29
O pisliğe keşke bende vurabilseydim. Siz nebiçim insanlarsınız ya, o pislik genci koruyorsunuz, nolmuş efendim herkez ona saldırmış, tabi ki de saldırır. Babanıza veya ailenizden birine biri silahlan saldırsa, siz o genci tebriklermisiniz? Aksine tıpkı oradaki halk gibi tepki gösterirdiniz. Hiç kimse bunu yapmaya hakkı yok!!!
Cebelli 2013-01-20 19:38:15
Arkadaşlar sizler hala birbirinizi yemekle meşgulsunuz' ama bence sayın cumhurbaşkanın mesajındaki en önemli ayrıntıyı kaçırmışsınız ,bence orada en önemlisi "Bulgaristan Turk Azınlığı "ifadesidir.Bence bu gecmiş olsun ifadesi çok önemlidir......
yok 2013-01-20 23:40:43
Açlık sizin düşüncenizi değiştirmiş,bence kaçın oralardan,çocuklarınız bari kurtulsun.
Sofya'dan 2013-01-21 00:14:33
Sonsuz teşekkürler Sayın Cumhurbaşkanım.
Tüm ümidimiz Sizde. Bulgaristan Türklüğü ile uzaktan yakından ilgisi olmayan şu DPS (HÖH) oligarşiye karşı yardımlarınızı bekliyoruz. Çünkü bunlar sadece 4 yılda bir seçim öncesi bizi hatırlıyor. Bunların ne Türklerin sosyal haklarıyla ilgili ne de oradaki Türkçe eğitimle ilgili bir hayırını görmedik. Tüm ümidimz Türkiyemizdedir.
Varnalı 2013-01-21 13:05:57
Ahmet Doğan kongreye katılanlar önünde,okuduğu raporunda,,Ahlâki gerekçelerim olmasına rağmen dürüstlük nedeniyle yabancı başbakanların davranışlarını yorumlamak istemiyorum''demiş.
Buna da ne demeli.Pes doğrusu.
A.Doğan,sen hangi dürüstlükten bahsediyorsun?.
Senin yabancı başbakan dediğin şahsiyet,Türkiye Cumhuriyetinin başbakanı sayın Recep Tayip Erdoğan beyefendidir. Ajan Savanın sarfetiği sözlere bir bakın.
Neymiş efendim,ahlâki gerekçeleri olan dürüst bir insanmışta.....Hadi git oradan ya.Sende ahlâk ve dürüstlüğün zeresi yok A.Doğan. Türk milleti seni dünden tanımıyor. 23 yıllda kaç eş ve sevgili değiştirdin?İçtiğin marka viskilerin şişe adeti kaç bin olduğunu dürüstçe söyleyebilirmisin?Seni seçenlerin haklarını korumak için canla başla çalıştığını söyle.Söyleyemesin çünkü dört yıllda bir defa meclise ayak basıyorsun.Seni millet Boyana saraylarında yan gelip yatsın diye seçmedi. Çalışsın ve biz seçmenlerine faydalı olsun diye sana 23 yılldır vatandaş oyunu verdi. Karşılığında ne aldı söylermisin Ahmet Doğan?.Bulgaristan Türklerinin bir gazetesi mi var,bir tv.si mi var? Yoksa çocukları okullarda 4 saat mecburi Türkçe ders mi okuyorlar?.1990 yıllı başında cebinde bir paket sigara parası olmadığı günleri çok çabuk unutun Ahmet bey.Hiç bir zaman halktan bir adam olmadın.Zaten işin başından itibaren sen ötekilerinin,açıkça söylüyorum,Bulgar derin devletinin adamıydın.JİVKOFUN AJANI OLMAKLA HER ZAMAN GURUR DUYDUN.Bahsetiğin sende olmayan o vijdan sende olsaydı,dosyaların açılmasından sonra istifa ederdin.Şimdi kalkmışsın sende hiçbiz zaman olmamış,dürüstlük ve ahlâktan söz ediyorsun.Bu yetmiyor bir de kalkmışsın başbakanımız Reçep Tayip Erdoğan'ın davranışlarını yorumlamak istemiyormuşsun.Sen kim oluyorsun da dürüstlük abidesi olan RECEP TAYİP ERDOĞAN BEYE DAVRANIŞLARINDAN DOLAYI DÜRÜSTLÜK ÖĞRETMEYE NİYETLENİYORSUN.Sen kim,Recep bey kim.Otur oturduğun yerde A.Doğan
Kara Ibrahim Aga-10,cu Köy 2013-01-21 13:10:01
Laf atmayin Achoya...

Sütten chikmish kashiktan daha beyazdir..

Bizim Püsküllü öyle diyooooo....
fes 2013-01-21 16:29:47
İbramski, bana sütten çıkmış ak kaşık lazım değil, bulgarları rahatsız edecek biri lazım. Boyko akşam " bu Doğan 22 senedir bulgarları parmağında oynattı" diyor.

Bulgarları memnun eden birine ben destek vermem, çünkü bilirim ki, bulgarlar için iyi olan biz türkler için iyi değildir.

Ama bakıyorum Varnalı arkadaşınla, bulgarlardan tekme yemenize ramen onları memnun etmek istiyrsunuz. Sadomazoşizım kanınızda mı var, nedir?
Er 2013-01-21 17:00:17
bence stochkholm sendromundan.
fes 2013-01-21 17:15:15
Evet, Stokholm sendromu vardı değil mi? Katilini memnun etme duygusu.

Kırcaali'de bizimkilerle pasaport kuyruğundayız; bakıyorum babamla annem mümüncük kuşu gibi durmuşlar, adeta bulgar memurları memnun etmek için aktive olmuşlar. Üstüne üslük bir de kardeşimle ikimizi terbiyeli davranmamız konusunda uyarıyorlar. Daha sonra aşırı itaatkar davranışlarını sorguladığımızda şiddetle karşı çıkıyorlar.

İşte böyle, kçlelik ruhu insana sinmeyegörsün, kolay kolay yok olaz.
Er 2013-01-21 19:07:52
Fes , o pasaport kuyrugu olan yerde ben kapidaki polisi azarlamistim ayrica zoruna gitsin diye yari Turkce azarladim.

icerdeki memurda ben sesimi yukseltince sustu . Sirada bekleyen insanlarin yuz ifadelerine baktigmda 1989 onesi yuz ifadeleri ile tipa tipti.

Hulasa oraya benim gibi ezik olmayan insanlarinda isi dusuyor ve ugruyorlar. Orda onlari sinir eden Kircalililerde vardir haberin olsun.
Balkan Masası 2013-01-22 22:50:21
…Sayın başkanım, değerli milletvekilleri, kıymetli delegeler. Size; Egenin incisi bağrında 36 uygarlığı taşıyan İzmir’den selam getirdim. Hakları ve özgürlükleri kişilik yapmış İzmirlilerden ve Egeye Balkan uygarlığının temellerini atan kardeşlerinizden selam getirdim.
Yüce milletimin değerli temsilcileri, mensup olduğumuz hareket, kökleri binlerce yıllık uygarlık tarihimizin özünden gelen ve 21.yüzyılda bulunduğumuz Balkanlara barış ve özgürlük mührünü vurmuştur. Çok yakın geçmişte Balkan coğrafyamızın bir bölümünde acımasız, vahşi ve barbarca insan kıyımı yapıldı. Değerli dava arkadaşlarım, daha da acısı mensup olduğumuz Avrupa gücünün, Bosna’da üç 300 000 masum insanın katledilmesini önleyememesidir. Kurtarıcı, Atlantik ötesinden mi gelmeliydi? Evet, vatandaşı olduğum Türkiye’nin büyük gayretleriyle NATO harekete geçirilerek bu katliam durdurulmuştur. Sormak istiyorum Avrupalı müttefiklerimize? Katledilenler Müslüman olmasaydı, aynı duyarsızlık mı gösterilecekti? Biz, Türkiye olarak, dinler savaşlarını tarihin derinliklerine ibretle gömdük. Sayın başbakanımız Recep Tayip ERDOĞAN; İspanya’da uygar Avrupa’ya ’’Medeniyetler Uzlaşması’’ kavramını bağışladı. Ulu Atatürk’ün ‘’Yurtta Barış, Cihanda Barış’’ kavramını kazandırdığı gibi. Kaldı ki; bizim kitabımız; daha üç kutsal kitabı kabul etmektedir. İslamiyet’i bilmeyen ve araştırmak isteyenlere tavsiyem; İslamiyet’i Türklerde arayın…
Değerli arkadaşlarım; Sayın başkanımız gibi; adı Sosyalizm ve Komünizm olan, fakat o ideolojinin hiçte ilkelerine uymayan bir Kızıl Cunta yönetiminin manevi soykırım mekanizmasının dişlilerinden geçirildim. Tutukluluktan sonra Bulgaristan halkı adına siyasi yargılandım. Bedeni ve ruhi bu işkenceleri sözde Bulgaristan’ın huzuru için, Bulgar diyemeyeceğim, o cuntanın robotlarından gördüm. Milletime ve halkıma sevgimi, inancımı zerre kadar yitirmedim. Çünkü Türk asıllı bir Bulgaristan çocuğuydum. Anamdan ve atamdan aldığım eğitimle her zaman insanları sevdim. Bana, Bulgaristan’ı ve halkını nefret ettiremezlerdi. Otuz beş yaşıma kadar Bulgaristan’daki yaşamım güllük, gülistanlık ta değildi. İki sefer hapislik, son on bir yıl normal vatandaşlık haklarından mahrum, askıda vatandaş olarak kaldım. Ve sonunda çöp gibi sınırın öbür tarafına boşaltıldım. Bize yapılan işkenceler Bulgaristan adına olsa da, asla ve asla Bulgarları nefret ettiremezlerdi. Nedense biz asırlardır beraber yaşıyorduk. İnanç değerlerimize saygılı kalarak, hoş görerek barış içinde yan yana ve yer, yer bir arada yaşadık. Kaldı ki, bir taraftan tarihten akrabayız. Bu akrabalığı inkâr edenleri tarih af etmeyecektir. Tarihleri Çarlarla başlamadı, Hanlarını inkâr edemezler…
Pek değerli Hak ve Özgürlükler Hareketi mensupları. Bu hareket Balkanların Rönesans’ıdır. Bu Rönesans milletimizin ve kimliğimizin gurur kaynağı özüdür. Problemler karşısında kavga çıkarmak, savaşmak çok daha kolaydır. Her kanlı savaşın manevi yaralarını sarmak yüz yıllı aşar. Yüksek medeniyet, bütün çekilerine rağmen intikam duygusu taşımayıp, barışı tesis etmektir. Bizler, bu erdeme sahip olmasaydık, düşmanların da oyununa gelir, memleket kan gölüne dönerdi. Değerli dava arkadaşlarım, dün ve bugün olduğu gibi her zaman dış düşmanlar olacaktır. Emperyalist güçler, çıkarları için sizi birbirinize düşürmeye kalkışacaklar. O güçler ki; her zaman etnik sorunları yaşatır, kontrol altında tutar ve çıkarları gerektikçe kışkırtıp büyütürler. Tarihte hep öyle olmuştur. Gelecek nesillerimize bu tarih bilincini mutlaka ve mutlaka aşılamalıyız. Ülke barışını en köklü bir şekilde; Medeniyetler buluşması, Medeniyetler uzlaşması ve Medeniyetler kaynaşması doğrultusunda tesis etmeliyiz. Halkımızın sosyal sorunlarını istismar eden, kimlik ve inanç ayrımcılığı tohumları atanlara bu milletin kürsüsünden sesleniyorum. Bizi sabun yapmak isteyenler; Eğer bu sabunlar barbarlığınızı temizleyip, sizi ıslah edecekse; biz sabun olmaya hazırız… Bu sapık fikirsizliğinize bir Roman ağzıyla cevap vereyim.’’ A bre mari etin ne butun ne? Sen kaç milyon, ben kaç milyon? Gücün ne, bu sapık öcün ne?’’
Balkan Savaşları trajedisinin 100. yıldönümünde tarihi sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Zulüm zulümle yok edilemez.
Bulgaristan aydınları, Sizlere tarihi görevler düşmektedir. Ya uygarlık yüklü halkınızın üzerine düşen bu lekeleri temizler, ya da leke olursunuz. Bulgaristan siyasetçileri; Kızıl faşistlerin yaptığı manevi soykırımdan Bulgar halkı sorumlu değildir. Çünkü onları özgür seçimle halk getirmemiştir. Şimdi demokrasilerde sorumluluklar çok daha büyüktür. Halkınızın iradesiyle geliyorsunuz. Hitler canavarının Avrupa Uygarlığına ve Alman Halkına yararı oldu derseniz; canınız cehenneme…
Hak ve Özgürlükler Hareketi inanç ve kimlik hakları mücadelesine sonuna kadar devam edecektir. Bu Hareket memleketi iç savaştan kurtarmıştır. Yine uygar ülkelere ders olacak biçimde ‘’Silahsız mücadele’’kavramını yaratmıştır.
Bu mücadelenin başarılı sonuçları gerçek ülke barışını tesis edecektir.
Aydınlar, Siyasetçiler ve Tarihçiler unutmayın; Bir kimliğin ve inancın haklarını vermek için, başka inancın oylamasına tabi tutmak kadar talihsizlik, ahlaksızlık ve hukuksuzluk yoktur.
Biz, ülke dışında olanlar; memleketimizin çok yönlü gelişmesini, huzurunu ve barışını istiyoruz. Biz dışarıda, barışçı Bulgaristan halkının kültür elçileriyiz. Kapılarımız hepinize açık, yüreklerimizde Blaga Dimitrova’ları yaşatıyoruz.
Türkiye her şeyiyle bir Avrupa ülkesidir. Türkiye’yi Avrupa’da görmek istemeyenlere iki sözüm var. Avrupa’nın rakipleri Gürbulak sınır kapısında mı kalsın, yoksa Kapıkule’ye mi gelsin istersiniz?
Son olarak şunu ifade etmek isterim; Balkan coğrafyasından çok hükümdarlar geldi geçti. Değişmeyen bir gerçek; Balkan milletleri hep buradadır. Bizim tek ve gerçek ülkümüz Balkan Birliğidir. Bu Birlik ki; Avrupa’nın güvencesi olacaktır.

Ramadan Mustafa (Ramazan Ayyıldız)
İzmir Balgöç ‘’BİRLİK’’ Dergisi Halkla ilişkiler adına kongreye sunulan mesaj.
Balkan Masası 2013-01-22 22:51:08
'BİRLİK'' 2013-01-22 02:06:17
’Araba yıkılınca yol gösteren çok olur’’ da. Şimdi ben de onlardan olacağım. Güvenlik sıfırın altındaydı. Bu güvenliği içişleri sağlamak zorundadır. Partinin kendi kurmayları veya müfettişleri bunu tespit ederek kongre başlatılmamalıydı. Bu sağlandıktan sonra başlatılmalıydı. Salona, kurul başlamadan önce bile on sefer üstünde kalın paltolar, montlarla girebiliyordun. Elinde uzun şemsiye ve kabarık çantalar olabiliyor. Bunların hepsi ben de bile vardı. Bu güvensiz ortamda eşyalarını salon dışında numaralı dolap bölümleri vardı ve ben oraya bırakmaya bile sakındım. Niçin mi? Vatandaşın biri paltosunun cebinde değerli cüzdan unutmuş ta almaya dönmüş. Elindeki numarayla görevli arıyor. Bulamayınca girdi içeriye asılı paltosunun cebinden cüzdanını aldı çıktı. Bu ne düzen dedim. Eşyanın cebine bir bomba yerleştirseler ve sahte bir ihbarla gardırobu aratsalar, yandın. Hele Türkiye’den isen…
Bir Bulgar partisi harıl, harıl milletinin çocuklarına Türk düşmanlığı aşılıyor. Tıpkı PKK’ nın çocukları dağa kaçırıp terörist yaptığı gibi. Bulgaristan’da vahşi kapitalist gerçeğinde hırsızı, ursuzu, tinercisi, esrarcısı almış götürmüş. Akşam karanlık başınca, ekmek parası çıkarmak isteyen bakkalcı bakkalını güvenlik moduna geçirmiş. Nasıl mı? Kapıyı kilitliyor, korkulukları çekiyor ve orta bölümüne bir 40sm çapı bir pencere açmış. Alış verişi oradan yapıyorsun. Bana hapishane yıllarımın hücre kapısını hatırlattı. İnanmazsanız gidin, Prenses otelin çevresini biraz dolasın, akşam yediden sonra. Bu tablo karşısında HÖH yetkilileri nasıl olurda kendi iç güvenlik tedbirleri almazlar. Delegeleri bırakın, ön sırada oturan bir delege kılıfında güvenlik olsaydı, kürsünün altından neredeyse otuz metreden yani salonun bir çapından öbür çapına koşarak gidenin önüne futbolcu gibi ayağını salsaydı, katili düşürürdü.
Bana inanmazsanız, CHP Trakya bölgesi milletvekili Fayık Ö. MHP milletvekillerine, Bornova Belediye Başkanına, İzmir Terörle mücadele Bölümü eski Başkanına sorun. Avrupa’nın liberal parlamenterlerine sorun. Yaklaşık bin delege ve yurtdışından yüzlerce misafir. O güvenliksiz ortama bin kilo bomba on tane kalaşnik sokulabilirdi. Bulgaristan’ın düşmanları büyük bir terör yapabilirlerdi. Bulgaristan bunun altından kalkamazdı. Bulgar komşularımız yetti artık, devlet olduğunuzu ispatlayın artık. Türk partisini sevmeyebilirsiniz, binlerce kişinin can güvenliğini sağlamakla yükümlüsünüz… Kongre binasında 6. katın 3. salonuna varmak için yolu şaşırıp çeşitli kapılarından girdik çıktık on sefer. Ne kontrol, ne ışık var. Teröristler istesinler bütün binayı havaya kaldırabilirler. Bu ne başıbozukluk yahu. Bütün girişleri kapatır, gerekli bölüme ulaşmak için işaretler koyar ve daha dışarıdan girişte kontrol edersin. Olaydan sonra bile kontrol sadece üçüncü salonun önündeydi…
Ahmet Doğan’a gelince; Avrupa’nın büyükbaşlarının merkeziyetçi ve ulus milletlerin değerlerini yok edecek yanlış politikalarını bir balyoz gibi en diplomatik bir dille vurdu başlarına. Tıpkı Devlet Güvenlik elemanı olarak çalıştığı dönemde, Türklerin üzerine yapılan asimilasyonu ve Türklerin sorunlarını devletin suratına yine edebi içinde diplomatik bir dille vurduğu gibi. ( Bu gerçekleri A.Doğan’ın sözde ‘’hainlik’’döneminin belgelerinde görüyoruz.) Avrupa’da krizin sebeplerini bilimsel kavramlarla beyaz bir çarşaf gibi serdi ortaya. Bu gün artık çok merkezli bir dünyanın oluştuğunu ve Avrupa birliğinin rekabette kalabilmesinin genel yollarını gösterdi. Bulgar hükümetinin Türk korkusuyla zavallılığını ve hapis arkadaşının ihanetini Sofya ve Ankara’da temizlemeye kalkıştığını ince ve üzüntülü bir dille geçiştirdi. Ankara kelimesini kullanırken, sitem etti sanki.’’Bu sarhoşu anlayamadınız gitti’’dercesine. Bulgaristan’da bir milyonun üzerinde Türk varlığının tüm yaşam haklarının
var olmasını açık bir dille Avrupa Liberal Parlamenterlerinin önünde vurguladı…
Türk Devletimin adına Sayın Cumhurbaşkanımın geçmiş olsun mesajına bir Balkan Türk’ü olarak, minnettarım. Sağ olun, var olun Sayın Cumhurbaşkanım.
…Bizi bize vurduruyorlar. Uyanın artık. İslamiyet’e saldıran; Hindistanlı Müslüman Salman Rüştü değimliydi. Papa’yı M:A. Ağca’ya vurdurmadılar mı? Ardında hangi güçler varsa çıkarsınlar ortaya. Yirmi Ocak sabahına Bulgaristan Türk’ü artık titreyerek uyandı. Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Bulgar içişleri bakanı hemen istifa etmeli. Olayın gerçek perde arkası
gün geçirilmeden açıklanmalı. Aksi halde sonuçları nereye varacağı belli olmaz….
Balkan Masası 2013-01-22 22:51:42