Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Nisan 2019
HABERLER » Bulgaristan
Suikast ile ilgili Ulusal Güvenlik Servisi’nden iki polis görevinden alındı

Suikast ile ilgili Ulusal Güvenlik Servisi’nden iki polis görevinden alındı

24 Ocak 2013

Bulgaristan'da hafta sonu düzenlenen, üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğuHak ve Özgürlükler Hareketi'nin (HÖH) kurultayında parti lideri Ahmet Doğan'a düzenlenen suikast girişiminedeniyle, güvenlikten sorumlu iki polis görevinden alındı.

Bulgaristan'da üst düzey devlet bürokratları ve diplomatların güvenliğinden sorumlu Ulusal Güvenlik Servisi (NSO) Genel Müdürü Korgeneral Todor Koceykov, daha önce üç kez suikast girişiminde bulunalan Doğan'ın güvenliğini sağlayamayan güvenlik ekibinin müdürü Georgi Zanev ve kurultay sırasında tüm güvenlikten sorumlu Albay Georgi Raykov'un işten çıkarıldıklarını bildirdi.

Albay Raykov, basına yaptığı açıklamada şunları söyledi:
"Fiyaskonunu sorumluluğunun bana ait olmadığını düşünüyorum. Salonun girişinde tam denetim önlemleri talep ettik, NSO reddetti. Haklarımı mahkemede arayacağım. Yeterli tedbir almayan NSO yöneticileri sorumluluk alsın."

Bulgaristan'ı sarsan skandal üzerine mahkeme önüne çıkarılan saldırgan Oktay Enimehmedov ise partide "totaliter, tek kişilik yönetim uygulayan" Doğan'a ders vermek istediğini söyledi.

"Pişman olduğum ve üzüntü duyduğum tek şey, tabancamın tutukluk yapmış olması" diyen Enimehmedov, şunları söyledi:

"Doğan'ı öldürmek istemedim. Onu korkutmak istedim. Tehlike yaratan ben değilim, ben topluma yarar sağlamaya çalıştım. Eylemim, HÖH'ün gizli yönetimine tehdit olabilir."

Kaynak: aa foto: İsmail KÖSEÖMER

Ziyaretci sayısı: 2603


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2013-01-24 15:21:50
Hemen günah keçilerini bulmuşlar fakat korumaların dedikleri doğruysa bu işin içinde doğrudan ya da dolaylı bir şekilde Gerb parmağı vardır.
Hüseyin 2013-01-24 23:40:50
Bu planlanmış bir saldırı ama kimler arkasında
Perperek Der ki... 2013-01-25 00:28:46
________________________________________________
Korku makinası “kendine özgü eşkal ve görünüme” göre yapılandırılmış ve hareket ettirilmiştir. Ve makina hayatta kalabilme insiyakinin uyandırılması için gerekli ürün olan Korku’yu üretmeye başlıyor
_______________________________________________
Perperek Der ki... 2013-01-25 01:07:50
Aslında bunun doğrusu “kendine özgü eşkal ve görünüme” değil "Tanrı insanı kendi suretinde yarattı" olacaktır.
Dpsli genc 2013-01-25 07:16:52
TurkietKurusıkı öldürür mü?

İstanbul'da 2 adli tıp uzmanının yaptığı deneysel çalışmada, kurusıkı tabancanın yakın mesafeden atış halinde öldürücü olabildiği belirlendi.

KOYUN KAFATASI KIRILDI

Kafatasına da gaz ayırıcı parça namludayken bitişik ve 10 santimetre mesafeden atışlar yapıldı. Koyun başına alın bölgesinden 10 santimetre mesafeden kurusıkı mermi kullanılarak, namlusunda gaz ayırıcı parça bulunan tabanca ile yapılan atışlarda, namludan çıkan alev ve atış artıklarına bağlı olarak alın bölgesindeki kıllarda yanma, kavrulma ve is görüldü.
fes 2013-01-25 08:32:28
Suikast Boyko'nun yeni istihbaratının işi. Dengesiz bir türk buluyorlar; öldürmek amacı olmayan, ama türklerin arasını açacak bir suikast olsun istiyorlar.

Suikastçının profiline baktığımızda bu işler için çok uygun olduğu görülüyor. Bir de mektup döşenmişler, annesine yazdığı mektup.

Keriz türkler bu mektubu okuyacaklar veAhmet Doğan'dan ve DPS'dem daha da nefret edecekler. Keriz türkler gene de aynısını yaptılar. Lakin millet pek itibar etmedi galiba. DANS'ın cabaları boşa gitti galiba?
Er 2013-01-25 10:35:28
oktayin oradan cesedi cikmaliydiki bir daha kimse bu tur ise kalkismasin.
Perperek Der ki... 2013-01-25 13:23:37
Oktay zavallının biridir anlaşılan ona sağlam şantaj yapmışlar, büyük olasılıkla işlemiş olduğu daha büyük suçu örtbaş edilmesi karşılığında. Bu olayda kimin hatalı olduğunu gördük, kimin çıkarı olduğunu da görüyoruz, kimler tarafından azmedildiği de gün gibi ortada.
Er 2013-01-25 14:27:27
Gelismis ulkelerde basbakanlari Parapsikoloji ve Metafizik alaninda uzman kisiler korur.

Ucuncu dunya ulkelerinde ise uzun eskembeli bok ficilari korur.

Gelismemiz veya az gelismis ulkelerde bu tur hadiseler sikca gorulur. Sadece koruma sayisinin coklugu onemli degildir.
M.Koseomer 2013-01-25 14:41:28
Iste olacagi buydu,ben kac kere Ahmede yoylemistim.Dps yonetimindeki bazi sahislar partiye cok onarilmaz zararlar veriyor,o sahislari dps yonetiminden uzaklastirman gerekir demistim defalarca her gorustugumuzde soylamistim.Lutvi Mestan,Yunal Lutvi.Ramadan Atalay,Gunay Sefer,cebelli Bahri Omer gibileri yillardir bulgaristan Turklerine etmedikleri kotulukler birakmadilar,alavere dalavere onlarda,hirsizlik entriga,dayatmalar,baskilar daha neler,neler cirkinlikler yaptilar mahsum Halkimiza.Anladik dps gemisinin dumeni senin ellerinde,isimlerini zikir ettigim bu kisiler gemide var oldukca dps,nin yikilisina engel olamazsin asla.Halkimizin korkulu ruyasi o karanlik gucler cetesi dps yonetiminden uzaklastirilmadikca bulgaristan Turklerinin arasinda birlik bereberlik asla olamaz.Simdi sana Ahmed yine soyluyorum,kurtul bu zedelenmis,lekelenmislerden,genclerimizle calis.saygilarimla.M.Koseomer bursa.
fes 2013-01-25 14:55:07
Ahmet Doğan'ın istifası da belki bir şantaj sonucu oldu. Suikast girişimi aslında DPS'ye "gözümüzü karartık, gerkirse öldürürüz de" mesajıdır.

Paris suikasttını yaptığı öne sürülen Ömer Güney isimli şahsın profili de çok ilginç. Ancak daha rafine bir işçilik var gibi görünüyor. Zihin kontrol yöntemleri uygulandığı büyük bir ihtimal.

Atila Akar konu hakkında bakın ne diyor;

" Bu kişi muhtelif beyin yönlendirme yöntemleriyle, farmakolojik yüklemeler, telkin, hipnoz, vb. gibi yollarla oraya gönderilmiş olabilir. Kendisi suikastı gerçekleştirmemiştir. Ancak onun “Zanlı” olarak yakalanması istendiği için bu zaten “Hafıza sorunlu” kişinin o saatte orada bulunması sağlanmıştır."
Hikmet Efendi 2013-01-25 15:19:00
Hangi komplo teorisini öne sürerseniz sürün beyler.
Ortada büyük bir gerçek var. Son yıllarda Bulgaristan Türkleri'nin politik partisine ve Parti Liderine ve Lider dolayındaki yetkili kişilere seri halinde devam eden saldırılar var. Basın, A. Doğan'a 6 saldırı oldunu yazıyor. Basın artık Ahmet Doğan'ın en yakın adamı olan Ahmet Emin'in Saray'da tek kurşunla öldürüldüğünü hatırlatmıyor. Öldürülen HÖH'lü milletvekilleri var. Bu süykastların derin nedenleri var. Bunlar yalnnız GERB döneminde olmadı. Nedenler çok daha derin ve çok daha esaslı olaylardan kaynaklanıyor. Düşünün...
Ortada çok ciddi bir olay var ve bunun nedenlerine inilmiyor. İnilmek istenmiyor. Koruyuculara para vermişler ama ödev vermemişler. Adam ne bilsin kimin korunacağını... Tut keli perçeminden. Ahmed'e kürsüde yöneltilen boş tabanca ile ilgili yapılan inceleme Ahmet Emin'in patlayan tabancasıyla ilgili yapılmış olsaydı, beldi yılanın başı daha küçükiken eziklirdi ve bugünkü tiyatro sahnelenmezdi.

Olaylar zincirinde bütünsel araştırma gerek. Öteden beri bir kokuşma, bir didişme, bir değişiklik isteme olduğunu yazdık. Herkes yağmura ve rüzgara göre şemsiye açıyor. Kendiniz bilirsiniz. Benim kanatımca yüzeysel olayların çok derin içsel nedenleri var. Belki bir gün hepsi ortaya çıkacak ama biz olmayabiliriz.