Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Nisan 2019
HABERLER » Bulgaristan
Gotse Delçev'de yaklaşık 500 kişi yeni camiye hayır yürüyüşü düzenledi

Gotse Delçev'de yaklaşık 500 kişi yeni camiye hayır yürüyüşü düzenledi

26 Ocak 2013

Gotse Delçev'de yaklaşık 500 kişi yeni camiye hayır yürüyüşü düzenledi. Makedonya meydanına toplanan yeni cami yapılması karşıtları Gotse Delçev heykeli önünde yaktıkları mumlarla yürüyüşe son verdiler. Yürüyüşe katılan bir emekli "onlardan" biriyle 10 dk. önce kahve içitim, onlar iyi insan, ama cami istemesinler türündeydi. Başka bir karşıtçı kentin Hıristiyan kenti olduğunu ve yeni camiye gerek olmadığını savundu. Dünya genelinde İslam’a karşı yürütülen karalama propagandası biraz da paranoya düşüncelerin hortlamasına sebep olduğu anlaşıldı. Başka bir karşıtçının açıklaması bu yöndeydi: "Burada Arap ülkelerinde vaazlar geleceği söyleniyor, şimdi ben biraz da olabilecek saldırılardan korkuyorum" düşüncesini belirtti.
Yürüyüşü düzenleyen Anton Baltacıev, Darik radyosu önünde yürüyüşe katılanların kente yeni cami yapılmasına şiddetle karşı olduklarını, kentin bir Hıristiyan kenti olduğunu ve yeni camilere gerek olmadığını söyledi. Devamında: " Gitsinler camilerine Gırmen belediyesinde inşa etsinler. Oradan halkın çoğu Müslüman. Yoksa Gotse Delçev'i hava alanına yakın olduğu için mi seçtiler. Biz intihar bombacıları için okul istemiyoruz", dedi ve kentte etnik gerilim olmadığını öne sürdü.

Bölgedeki Müslümanlar bu girişimi ufak bir kesimin kışkırtması olarak nitelendiriyor.

Müftülük katibi İmam Hacı Osman Osmanov: "Bu yürüyüş bizi rahatsız etmiyor. Burada yaşayan ve normal düşünen bir insan diğerinin inancı ile ilgilenmiyor", dedi. Ardından müftülük kılınan namaz da değinen Osmanov, "Bu bina idari binadır ve dini ibadetlerin, vecibelerin yerine getirilmesi için müsait değildir, örneğin bu sıkıntı Hıristiyanlarda yoktur", dedi.

Bölge Müftüsü Aydın Muhammed: "Yasadışı hiçbir şey istemiyoruz, yasadışı bir iş de yapmıyoruz. Endişe de taşımıyoruz, bizi korkunç birileri gibi, tehlike olarak gören insanlara ise biz hep buradaydık diyorum. Nasıl oldu da birden bire Gotse Delçev işin tehlikeli olduk? Bu nereye doğru gittiğimizi gösteriyor", açıklamasında bulundu.

Müftülük verilerine göre Nevrokop’ta yaklaşık 5000 Müslüman bulunuyor.

Yürüyüş kentte yaşayan bazı Hıristiyanların hoşuna gitmedi.
Dimitır Sırbakov: "Bu milliyetçi bir girişimdir ki ben bunu tasvip etmiyorum, aynı adların değiştirilmesi sırasında yapılan hareketler gibi", dedi.

Göstericiler bu isteklerini sonuna kadar savunacaklarını belirtiler ve Gotse Delçev belediye yönetimine ikinci cami yapılma konusundaki olumlu düşüncelerinden vaz geçmeleri için zaman tanıdılar.

Kaynak: haber.bg

Ziyaretci sayısı: 3500


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Cehalet 2013-01-26 14:35:14
Bulgaristan yolunu kaybetmiş bir ülke. Cahil çok olunca, yönlendiren de çok oluyor. Ekonomik sorunları nasıl çözeriz diye uğraşmıyorlar, boş şeylerle uğraşıyorlar. Bulgaristan'ın en önemli sorunu bu mu şimdi? Cami yapılmazsa Bulgaristan kurtulacak mı?
Acaba Cumhurbaşkanı kendi hemşerileri hakkında ne düşünüyor?
Tarafsız 2013-01-26 14:46:55
Fazla söze hacet yok, örneksel bulgar kafası, dünyanın en iptidai ırkı...

Bunlar Yane Sandanski'nin torunları!
deliormanlı 2013-01-26 15:17:28
yaşasın müslüman türk halkı
Er 2013-01-26 15:33:59
bu yuruyusun arkasinda gerb ve kasimin patisi var.
TOSÇALI 2013-01-26 16:39:25
Allah sizi ıslah etsin Bulgar Halkı.Osmalı zamanında çobanımız olduğunuz günleri çok çabuk unuttunuz.600 yıl boyuncaaltımızda yaşadınız.Eğer Türk ve Müslüman milleti isteseydi ne olacağını siz bizden çok daha iyi bilirsiniz.Birde bizim sayemizde Sıpr olmak dan kurtuldunuz ve buda belki en önemli konudur.Ama şimdi çıkmış cami istemiyoruz diyorsunuz.Siz gerçekten çok cahil bir milletsiniz.Siz Bulgaristan Türkünü bitirdiniz.Bu cami yapılsada bu böyledir.Bizi göçe zorladınız.Kalanları asimile ediyorsunuz.Dini tamamiyle bitirdiniz.Gençleri Avrupa yollarına döktünüz.En önemlisi de nüfus artışımızı bitirdiniz.Köydeki genç bile evlenmiyor.Para yüzünden değil.Çünkü buna ihtiyacı yok.Zaten evlenmeden de o hayatı yaşayabiliyor.Uzun sözün kısası biz her ne kadar orda var olduğumuzu söylesek de bittik.Tebrik ederim politikanız çok başarılıydı.Ama unuttuğunuz bir şey var.SİZDE BİTTİNİZ... Ve işin en acı tarafıda Çingeneleri unuttunuz, Pomaklarla , Türklerle uğraşırken.Şimdi kalın sağlıcakla.Dalelerle de iyi geçinmeye çalışın yoksa kafanızı koparabilirler çok yakında...
Er'e 2013-01-26 19:21:36
DPS-e yalakası Er,sen Kasımın ELLİNİ ÖPECEĞİN YERDE ÇAMUR ATIYORSUN.Güneşi balçıkla sıvayamasın ER.
hd 2013-01-27 00:47:57
Biz göçmenler hep çuvaldızı başkasına batırıyoruz ben biraz kendimize en azından iğne batırıp kendimizi eleştiricem.
biz göçmenlerin büyük bir bölümü bulgar ırkçılarından doğal olarak tiksiniyoruz.Ama nedense türkiyedeki veya bulgaristandaki türk ırkçılarından tiksinmiyoruz ve hatta hoşlanıyoruz.bulgar ırkçıları camiye karşı çıkınca kötü türk ırkçıları türkiyede kiliseye karşı çıkınca iyi.bulgaristan türkleri haklı olarak anadilde eğitim ve kültürel haklar isteyince iyi.ama türkiyede azınlıklar veya kürtler aynı hakları isteyince en önce bizimkiler karşı çıkıyor.şimdi türkiyedeki kürtlerle bulgaristandaki türkler arasında fark var.biz bulgaristan türkleri teröre bulaşmadık.ama bunu bahane edip insanların temel hak ve özgürlükler konusunda ikiyüzlü olmamalıyız.
TOSÇALI 2013-01-27 13:21:41
ah ablacım o kadar doğru söylemişsin ki.Hem cinslerim olmakla birlikte Bunlar gerçekten iki yüzlü , çıkarcı insanlar.
Lütfen değerli hemşerilerim bunlara inanmayalım.En önemlisi de neslimizi bitirmeyelim.Buna istersen ırkçılık diyebilirsin,istersen bölgecilik diyebilirsin ama hayatın gerçeğidir.Bizim kültürümüzü yaşatmamız lazım.Bunun içinde en önemlisi birmirimize sıkı tutunmamız lazım.
TOSCALI YA 2013-01-27 16:01:37
TOSÇALI etrafımızı uyarın sahte kimlikli erkekler (Türkiyel) kızlaerımızı kandırıyo
AB vatandaşlığı almak için bg türkleri kızlarına yöneldi
avrupa vatandaşlığını kazandıktan sonra boşanıyor.


ama ÖRNEĞİN öğretmen,doktor, hemşire gibi mesleği olanları yerlileri kapmış oluyor hepsinin eşlerine bi bak yerli
bg türkleri varolmak zorunda
ırkımıza kanımıza sahip çıkmalıyız

beni anlıyan olduysa ne mutlu bana
TOSÇALI 2013-01-27 18:46:08
Evet haklısın ablacım.Ben seni sonuna kadar anlıyorum.
Ben bu konuda dernek yönetimlerini de eleştiricem biraz.Bu kişilerin çocukları genelde yerli diye tabir edilen zümre ile evleniyorum.Peki bu kişiler nasıl bizim kültürümüzü yaşatıcaklar.Daha kendi evlerinde kaybetmişken....
Irkımızı korumamız lazım.Kanımızı korumamız lazım.Siz buna ne der seniz diyin.İster ırkçılık ister başka bir şey.Ablacım ben bunu zaten her zaman söylüyorum çevreme.Ama beni malesef anlamıyorlar.Genelde insanımız para,eğitim ve güzel Türkçe konuşma üzerine yoğunlaşmıştır.Bunlar tabiki önemlidir.Ama herşeyden önemlisi kültürümüzdür.Biz Türkiye ye para kazanmak için gelmedik.Biz buraya sadece Türk kalmak için de gelmedik.Biz kültürümüzü yaşamak,Bulgaristan Türkü olmak için geldik.
Perperek Der ki... 2013-01-27 19:30:19
Bulgaristan Türkü olmak için geldik.
___________________________________


Gerizekalı olmak parayda değil ya...
milletime 2013-01-27 19:45:23
Evlilik işi ciddi bişey 40 kere elemek lazım böyle devam edersek kaybolacağız.Neymiş çerkez laz kürt karışmaya meraklıymışık,
melez oluyoruz
Melez ırk olmayın
1000 seneden beri ırkımızı koruduk
artık koruyamıyoruz
Onlar dernek başkanlığını braksın
Yabancıyla evlilik yapanlar bizi nasıl koruyacak
Menekşe 2013-01-27 21:19:12
Nevrokop'ta ikamet eden Müslümünların yeni bir cami istediklerini sanmıyorum. Ne yazık ki bu bölgede Müslüman kardeşler kimlik değiştirmeyi tercih ediyorlar (gençler BG isimleri ile ve kendilerini Hristiyan olarak tanıtıyorlar). Pomakların GERB partisine yakınlığıklarını ve sadık olduklarını son 5-6 yıldır gözlemliyoruz. Pomak "kardeşlerimiz" her zaman iktidarın yanında olmayı istemişlerdir.
Kırcaali bölgesinde Pomaklar-çoktan Hristiyanlığı kabul etmiş durumdalar. Hemen beni suçlama kalkmayın, %100 demiyorum...belki %80 ...
TOSÇALI 2013-01-27 23:17:15
Parayla olmadığını zaten biliyoruz.Keşke parayla olsada satın alıp kurtulsak...
fes 2013-01-27 23:34:58
Şu protesto yapan bulgarlara bir bakın, onlar için en iyi türk ölü türktür. Bulgarların yüzde doksan dokuzu onlar gibi düşünür. Daha kültürlüleri içlerindeki sonsuz türk duşmanlığnı gizlerler, pek dışarı vurmazlar. Ama özlerinde aynı şu protestcular gibidirler.

Hal böyleyken, Korman ve Dallama gibi şapşalların peşinde gitmek, şu gösteri yapan bulgarlarla aynı mevzide buluşmak manasına gelir.

Bu iki kere ikinindört etmesi kadar net bir gerçektir. Yok ajandı, yok yolsuzluk yaptı gibi gerekçeler işi değiştirmez; hain olup çakar insan. Benden söylemesi.
fes e 2013-01-28 01:37:54
23 yıldır Doğanınkini yaladında ne oldu lan it
Toscali 2013-01-28 09:01:13
TOSÇALI millet neden türkiyede doğmuşlar ile evleniyor diye kendine hiç sordun mu ? onlarla bir konuş sor ben ve kardeşim de senin yerli dediğin insanlarla evliyiz ve eşimi 1000 tane bg doğumlu ile değişmem.
Irkımızı korumamız gerekiyor demişsin koruyalım dediğin ırk ne.Yoksa senin ırkımız dediğin şey elinde bira şişesi masasında domuz kebapçesi calga bulgar şarkıları dinleyen ırk mı .
fes 2013-01-28 09:20:54
Halk Doğan'ın siyasetten çekilmesini istemiyor, perde arkasından partiyi yönetmesini istiyor. Lütfi Mestan'da Doğan'ın değerini bilir ve asla onu silmeğe kalkışmaz. Hsılı partide bu son değişim çok iyi oldu.
vatandaş 2013-01-28 12:58:37
camiyle, imamlarla uğraşanlara tavsiyem çok çocuk yapsınlar böylece hem nufus çoğalır hem ekonomi düzelir
TOSÇALI 2013-01-28 21:00:27
Toscali peki o zaman şimdi sorayım neden yerli diye tabir edilenlerle evleniyorsunuz?Sen imalı bir şekilde açıklamışsın biraz ama dök bakalım içini ne çıkacak...Birde o bir elinde bira bir elide domuz kebabçesi yiyen insanlar dediklerin bizim insanlarım bunuhiçbir zaman unutma.Ya senin komşundur ya akrabandır ya da hısımındır.Daha öncede bu şekilde yazılar yazmıştın ben pek bir şey söylemek istememiştim köydaşımsın diye ama bunu hakaret boyutuna vardırdığın için yazıyorum.O insanlarla aynı kültürden geliyoruz.Evet yalnıştır ben bunu tasvip etmiyorum,heryerde de vurguluyorum.Kendimde böyle bir hayat yaşamıyorum zaten.Ama sen bu konuda da hiç kimseyi bu tarzda yargılama hakkına sahip değilsin.Çıktığın yeri veya ailenin çıktığı yeri unutma.Gelelim yerliyle evli olman konusuna.Saygı duyuyorum.Bu senin seçimin.Ama senin yerliyle evli olman bunun doğru olduğu anlamına gelmez.Benim söylediğim bir genellemedir.Olayı şahsa indirmenin de bir anlamı da yoktur.Ama senden bir ricam olucak. Madem kendini bu ırktan görmüyosun , o zaman kendini Bulgaristan Türkü olarak değil İstanbullu olarak tanıt lütfen.Birde kabul etmediğin ırkınla ilgili olan sitelerde ve onlar hakkında neden yorum da yazıyorsun onu da hiç anlamadım...
yc 2013-01-29 13:29:33
yok cuma namazı sırasında saldırılar yok camı duvarına asılan domuz kafaları yok çeşmelere tarihi yapılara saldırılar yok kasabamızda terorist yetiştirilmesini istemiyoruz gösteriler vs.eee sonra ...?? efenim müslumanlara sağduyu çağrısı yok itidal çağrısı yok bilmem abuk sabuk korkakça politikalar hadi ordan !!!HÖH bunun neresinde soruyorum benim oyumu alan bu insanlar benim hakkımı beni susturarak mı soracak...!!! Artık yeter! Nevrokop bölgesinde 40 000 civarı müslüman yaşıyor örgütlenmeliyiz birlikte sesimizi duyurmalıyız aksi halde eskiden olduğu gibi yine itilmiş yine dışlanmış yine ezilmiş ve özgüveni elinden alınmış barbar ve cahil bir toplum olmaya mahkum olacağız!
mumun 2013-01-30 14:06:42
fes arkadas dediklerinize harfiyen katiliyorum, sizi tebrik ediyorum.Saygilar
Deliorman'liyim Razgrad liyim 2013-02-13 16:09:09
Razgrad'in merkezin de bulunan Ibrahim pasa camisi yikiliyor gun gune dusuyor peki buna nedeyeceksiniz???
Deliorman'liyim Razgrad liyim 2013-02-13 16:28:43