Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7439 Lv.
GBP GBP 2.1822 Lv.
TRL TRL 0.3041 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Temmuz 2019
HABERLER » Bulgaristan
Referanduma İlgi Düşük

Referanduma İlgi Düşük

27 Ocak 2013

Bulgaristan'da nükleer santral inşaatı için bugün yapılan referanduma halk ilgi göstermedi. Son genel seçimlerin 3'te 1'i civarındaki katılım oranı sebebiyle oylamanın sonucu bağlayıcı olmayacak. Çıkan sonuç parlamentonun gündemine alınarak oylanacak.

Bulgaristan Merkez Seçim Komisyonu, öğle saatlerine kadar katılım oranının yüzde 10'un altında olduğunu açıkladı. 2009 seçimlerinde bu saate kadar katılım oranı yüzde 30'u bulmuştu. Referandum kararının bağlayıcı olabilmesi için 2009 seçimlerdeki katılımın altına düşülmemesi gerekiyor.

Oyunu kullandıktan sonra gazetecilere konuşan Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Başkanı Lütvi Mestan, referandumun insanların karar verme sürecinde katkı sağlamada önemli bir adım olduğunu söyledi. Halkın yanlış yapmayacağını savunan Mestan, referandum sorusunun ve tema'sının çok iyi düşünülmesi gerektiğini belirtti.

HÖH seçmenlerine referandum için herhangi bir telkinde bulunmadıklarını ifade eden Mestan, "Soru yeterince zor ve karışık, herkes kendisi karar versin." dedi.

Halk oylamasının 50 yılda bir değil de daha sık yapılmasının sağlıklı olacağını vurgulayan Mestan, bununla birlikte referandumun moda haline gelmesinden de kaçınılması gerektiğini dile getirdi.

Nükleer enerjinin referanduma sunulmasını sağlayan Sosyalist Parti lideri Sergey Stanişev'in oy kullanmasına ise medya büyük ilgi gösterdi. Referandum, "iktidar üzerinde vatandaş kontrolü" olarak tanımlayan Stanişev, şu anda Bulgarların devlet politikasını doğrudan etkilemesine imkan verildiğinin altını çizdi.

Bulgaristan'ın bağımsızlığına kavuştuğundan beri hükümet dayatmasıyla yapılmayan ilk referandumu gerçekleştirdiklerini dile getiren Stanişev, halkın nükleer enerji meselesindeki görüşünü böylece devlete doğrudan aktarmış olacağını kaydetti.

Kaynak:

Ziyaretci sayısı: 2387


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Tarafsız 2013-01-27 16:46:02
Bg ekonomisi bu boyutta bir yatırımı kaldıramaz, neyin referandumunu yapıyonuz siz?
Perperek Der ki... 2013-01-27 17:15:20
Buradaki mesele Bulgar ekonomisi bu yatırımı kaldırıp kaldırmayacağı değil, aslında mesele hükümete dolaylı güven oylamasıdır. Gerçi halk seçim sandıklarına gitmeyerek siyasilere sizin gündeminiz hiç umrumuzda değildir diye mesaj vermiştir.
Tarafsız 2013-01-27 17:30:16
Yok baya, hava suuk diye kimse sandığa gitmiyor, yani ortada 'bılgarska mırzel' var. Sandığı önlerine getirseler hepsi 5 oy atarlar valla.
Perperek Der ki... 2013-01-27 18:10:35
Demokrasi adamın ayağına gelmez ki adam gider alır. Aynısı bizim için de geçerli halkarımızı kimse vermez kendimiz almazsak.
fes 2013-01-27 23:18:57
Bulgarları gözünde hlebarka gibi görünmek istemiyorsak Lütfi Mestan ve Doğan'a desteğimiz sürmelidir. Böylesi durumlarda kadı kızında kusur aranmaz, ana mevzilere bakılır.

Bulgar medyasına baktığmızda bularların var güçleriyle Doğan ve DPS 'ye saldırdıklarını çok açık görmekteyiz. Basit mantık bize şunu gösterir: Kadı kızında kusur var diye bulgarlarla aynı mevzide DPS'ye saldırırsak hlebarka gibi görüneceğimiz çok açıktır.
Tarafsız 2013-01-27 23:25:32
Yahu Fes sen salakmısın ya, 23 senede 23 kelime Türkçe öğrenememiş birini neden desteleyelim be.

Sen kafayı sıyırmışın apap, senin bi doktura görünmen ilazım.
fes 2013-01-27 23:45:56
Abdullah Öcalan da kürtçe bilmiyori Kuzey İrlandalı katoliklerde keza öyle; ne var bunda?

Biz siyasi pozisyonlarımızı belirlerken bulgarların tutumlarına bakmak zorundayız. Değilmi ki onlar DPS ve Doğna saldırıyorlar, karşılık olarak tersini yapmamız aklın gereğidir.

SKAT tv "prolyatiyeto DPS" diyor, işlerine gelmiş olsaydı öyle derler miydi?

Onnik Şakşukyan diye Burgazlı bir ermeni çıkmış Doğan'ı yerden yere vuruyor. Sporarım size: Onnik Pislikyan'la aynı mevziye girmek bana yakışır mı? Elbette tersini yapacağım.
Perperek Der ki... 2013-01-27 23:52:12
Doğan el ayak altından çekildi siz neyin tartışmasını yapıyorsunuz ki? Eğer bir derdiniz varsa Lütfi Mestan'la muhatap olunuz...
Tarafsız 2013-01-27 23:56:29
Türkçe konuşamayan Doğan'a karşı çıkan bulgar ve uzun burunlu kıllılar senin gibi gafilleri kandırmak için karşı çıkıyorlardır, bunun başka izahı yoktur.

Sen varya, yakında bg de herkes sadece bulgarca konuşsun diyeceksin, senin istikametin oraya gidiyo. Zaten sen öcalana gil uzatan hayinlerin fanatiğisin.
fes 2013-01-28 00:08:41
Benim gibi gafilleri yorumu çok uçuk bir yorum olmuş. Mantık o kadar da zorlanamaz. Hayatın doğal akışına uygunluk diye bir şey var, tiyatro yaptıklarını hiç sanmıyorum.

Evet artık Mestan var, ama bazı arkadaşlar agen pavel diye tutturdular, gene aynı telden çalmaya başladılar. İnsanı çileden çıkarmakta birebirler.

Oysa hayat dinamiktir, böylesi donmuş görüşlerle bir yere katiyen varılamaz. Bulgarların kini üzerimize üzerimize gelmekte olduğu ortatadır.
Tarafsız 2013-01-28 00:29:43
bulgarların kini zaten ezzelden beri hep üzerimizde sanki dün gelmeye başlamış gibi konuşuyon.
Perperek Der ki... 2013-01-28 01:56:22
Lütfi Mestan Bulgaristan parlamentosunun en bilgili ve en iyi hatibidir. Türkçesi Bulgarcası kadar akıcı olmamasına rağmen burada kendi çapında HÖH'e muhalefet yapan ahır küreklerini cebinden çıkarır.
fes 2013-01-28 09:16:48
Kinleri yeni çıktı demedik her halde. Bulgar tarihini iyi bilen biri olarak bize karşı oluşmuş olan nefretin kaynağını ve mahiyetini de iyi biliyorum demektir.

Nevar ki, nefret ve kin de yeniden yeniden pişirilip halkın önüne sürülürse çoğalır ve " işe yarar".

Geçiş döneminde belli ölçüde gündemden düşmüştük, ama şimdi alehimize muazzam bir kampanya yapıldığı çok açıktır.
GÖZUNUZU AÇIN 2013-01-28 13:38:08
NUKLER SANTRALLER YAKLAŞIK 30 YIL SONRA 50 KM Lİ TARIM ALANINI HİÇBİR MAHSÜL YETİŞEMEZ HALE GETİRİYOR.
TÜRKİYEDEN BİR VERELİM TRAKYA HAMİTTABAT ELEKTRİK SANTRALİN ETRAFINDAN MAHSÜL ALINAMIYOR YAKLAŞIK 20 YIL SONRA LÜLEBURGAZ TARLALRI EKİLEMEZ VAZİYETE GELİCEK .
SAYIN ÖZCAN PEHLİVANOĞLU AYNI ZAMANDA HUKUKÇU OLAN DEĞERLİ KİŞİ BU KONUDA BİLGİLİSİ OLAN BİR NUKLER SANTRAL DURUMUNU PROGRAMDA İZAH ETMİŞTİ
KANSER ETSİNİ ZATEN KONUŞMAYA GEREK YOK HERKEZ BİLİYORKİ NUKLERR SANTRALLER KANSER SAÇIYOR.

NADEN VİDİN DEĞİL DE BELENE ÇUNKÜ BELENE ÇEVRESİ TÜRK BÖLGESİ
REFERANDUMDA HÖK VE TABANI,SOSYALİSTLER
EVET OYU KULLANMIŞTI
Gıcalılar 2013-01-28 20:31:30
FES kardeşim.
İyi yazıyorsun da neden Lütvi Mestan tekesine parlamentoda Milli Eğitim Komisyonu başkanıyken Türkçeyi okullarda zorunlu hale getirmedi. Bir genelgeyle hallederdi. Sadece o s mesele değil.
İktidarken neden Türklerin sorunlarını çözmediler? Ne kadar çok sorular var değil mi.
Kardeşim kimse HÖH/DPS karşı değil. Parti içinde öyle çok dürüst arkadaşlar var ki saymakla bitmez.
Halk sadece 23 yıldır onlara hizmet etmeyenlerden kurtulmak istiyor o da DS dosyalara sahip Türk hainlerinden.
Tekrar yazıyorum eğer parti DS dosyaya sahiplerinden arınmış olsaydı ikinci parti asla kurulmayacaktı.
Sen FES bu gün kimleri savunuyorsun. Türklere zarar verenleri mi yada da Türklere hizmet etmek isteyenleri mi? Sen önce kendi içinde bu sorunun cevabını bulman gerekiyor güzel kardeşim. Eğer önerin varsa çekinmeden yazabilirsin. Önemli olan Bulgaristan Türkü'ün refahı değil mi?
fes 2013-01-28 22:15:53
Komisyo başkanının genelge yazma ve aşağlara gönderme yetksi varmı ki birader?

Komisyonlarda kanun teklifleri tartışılıp hazırlanır, oylama yapılarak meclisin genel kuruluna gönderilir. Alakasız şeyler isteyip durmayın birader, kafa karştrmakta birebirsiniz valla.

Sen ynlış bellemişin birader, halkazarar verenler Kormi ve Dallama soytarılarıdır. Senin kafanda doğruyla yanlış yer değiştirmiş, biraz dikkat et kendine bakalım.
Gıcalılar 2013-01-29 21:07:16
FES Kardeşime:Haklı olabilirsin. Şüphem yok ama eğer HÖH/dps isteseydi çözüm yolu kesinlikle olurdu. İSTEMEDİ be kardeşim. Sen de bunu biliyorsun ama birilerini savunmak zorunda olduğunu da biliyorum. Sana kesinlikle kimse kızamaz sen de ekmek peşindesin çocukların var onlara geleceği garantile melisin.
Ama bunu bilmeni isterim gerçeği kimse inkar edemez ve değiştiremez.
Beni istediğimi senin de istediğinden eminim.
Sen ve Ben HÖH/DPS den DS ajanlarından kurtarmak ve partiyi halka iade etmek değil midir. Sen de biliyorsun komünistlerle bir yere gidilemeyeceğini. İsrersen karşılıklı konuşabiliriz bir kardeşiz elbette Türk halkının çıkarları için ortak çözüm bulacağız. Saygılarla.