Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Nisan 2019
HABERLER » Bulgaristan
Lütfi Mestan: Bulgaristan’da eğitim problemi Bakan Sergey İgnatov’un istifasıyla çözülemez

Lütfi Mestan: Bulgaristan’da eğitim problemi Bakan Sergey İgnatov’un istifasıyla çözülemez

29 Ocak 2013

Bugün BTV’ye yaptığı röportajında Lütfi Mestan “Zannediyorum Sergey İgnatov artık Eğitim Bakanı değil ve tahmin ediyorum ki bilim topluluğu bu sabah biraz daha sakin nefes alıyor” dedi.

Onların tesellisi muhtemelen henüz erken olduğunu vurgulayan Mestan, Bulgar eğitiminin sorunları böyle kişisel değişiklikler sonucu çözülmeyeceğinin altını çizdi.

HÖH Genel Başkanı Lütfi Mestan “Bu bölümün bütün yaklaşımı değişmek zorunda. Eğitim sorunu şimdiye dek nasılsa yine öyle devam edecek. Yeni Eğitim Bakanı her kim olursa olsun yine aynı sorunlarla ilerleyecek, çünkü o zaten verilen bütçe çerçevesinde hareket edecektir” diye belirtti.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2649


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2013-01-29 14:59:47
Lütfiii, Bulgaristan'ın eğitim sorunu bizi ırgalamaz bizim derdimiz Türkler'in anadil eğitimidir pratikte bunu sağlayamazsanız işiniz biter.
fes 2013-01-29 16:36:40
Evet, bulgaristanın eğtim sorunlarıyla işgilenmek Mesan2ın işi olmamalı.

Zaten biliyoruz ki, bu konuda Mestan süper öneriler ve fikirler ileri sürse alıcısı yoktur. Bulgarlar "ha siktir be!" senden akıl mı alacağız diye basarlar küfürü.

Hal böyleyken burnunu oralara oralara sokmak türkleri aşağılar.

Mestan o işleri bıraksın, türklerin kimlik sorunlarıyla ilgilensin.
Perperek Der ki... 2013-01-29 18:24:44
Özel Türk Koleji diye bir eğitim korumu açılmalıdır.
bir vatandash 2013-01-29 19:22:30
turk koleji acilsa bile.Okuyup nerde is bulabilcekler.sen galiba burasini TR sandin.Shumende universite okuyorlarya.Hepsi evde issiz
Perperek Der ki... 2013-01-29 19:52:53
Türkçe bilek bir meslek değil ki bir zorunluluk.
lale 2013-01-29 20:03:10
Bana bak mestan mısın nesin .Sen türk müsün yoksa bulgarmı türkçe dersleriyle ilgin.Yalakalıktan başını kaldırda .insanları kanını eme eme ağa oldunuz başımıza
fes 2013-01-29 20:11:44
İnsanların kanını nasıl emdiler Lale, anlat bize lütven. Yok eğer bildiğimiz bulgar nefretini, kinini kusuyorsan o başka.

Bu arada bizler de bulgarlar karşı ok güçlü nefret ve kin besliyoruz, ama yutkunup dışa vurmamağa uğraşıyoruz.
Mestanlılar 2013-01-29 20:51:39
Abe TEKE "касриран" sen neden milli eğitim komisyon başkanıyken bir genelgeyle iş halletmedin önden zekalı. Halkı geri zekalı mı sanıyorsun. Senin Türklere en büyük hizmetin DPS/HÖH istifa etmen olacak.
LALE 2013-01-29 20:55:08
GENEL BAŞKAN MESTAN.FAHRİ BAŞKAN DOĞAN VE TAYFASI İSTİFA EDİN
kalpak 2013-01-29 21:01:55
Fes o kadar sinsice Türklerin arasında yazış san da kafaları karıştırmaya gücün yetmeyecek. Bir gün belki senin çocukların (torunların) da Türk üniversitesinde okumak isteyecekler, Makedonya da olduğu gibi. Makedonya'da 150 bin Türk var iki tane dolu dolu Türk üniversitesi var, Bulgaristan'da iki milyon Türk, bir tane üniversite yok. Şumnudan mezun olanlara iş yok çünkü fes ve ajanları okullarda Türkçe eğitim için şimdiye kadar hiç bir çabaları olmadı. Fakat yeni seçilen ve ajan olmayan temiz vekiller bu işin üstesinden gelecekler inşallah. Fes senin yalakalık yan yatacağa benziyor. Bak şimdi üzüldüm senin adına aç kalacaksın... aç insan da her şeyi yapar...
Özgür 2013-01-29 22:25:36
Partinin başına yeniden bir DS kökenli bir ajanın getirilmesi ile bunun nasıl olamayacağının da farkında olmalısınız.Yani Bulgar derin devleti BG Türkünün üzerindeki oyunlarını devam ettirme tercihinden hiç bir adım geri gitmemiştir.A.Doğnın teşhir edilip saklanacak yanı kalmadığından,yedek diğer ajanın üzerinden etnik temizleme sürecini devam ettirmekteler.Hatta bunların birde yeni yedekleri dahi var--NPSD--bu yeni oluşum hakkında büyük bir beklentim vardı ama beklentim kursağımda kaldı desem azdır.Birinci hüsranımı daha başlangıç sürecinde--Tırgovişte --kentindeki toplantıda,müracat edip kürsüde Türkçe konuşma isteğimizi,tercuman yok gerekçesi ile geri çevirdiler,yani söz hakkı vermediler,oysa biz onlara destek vermiye gitmiştik.Sonrasında bir hafta sonra Kırcaali,de DPS,nin toplantısında A.Doğan Balgöç temsilcilerine Ana dilde yani Türkçe konuşma hakkı verdi.Bunlar yıllarca kınadığımız DPSden daha gerici olduğu kanaatına vardım. İkinci bir şüphe uyandıran konu ise çiçeği burnunda yeni muhalefetin,nedense yıllarca bunu yapan,hayatını sözde değil eylemlede,hayatını buna adamış yıllarını vermniş,kişilerden --Abey siz haklıymışsınız--demeden,onlarla hiç bir temas kurmadan,onları yok sayarak,bu iş nasıl olacak.Oysa yeni partiye bir sürü neyüdü belirsiz,BG Türküne bakış açılarının,geçmişlerinin new olduğu bilinmiyen,bir sürü Bulgar kökenli yöneticinin varlığını unutmayanların,bizleri rahatsız etmediğini inkar edemeyiz.BG Türküne hayırlı uğurlu olsun.
fes 2013-01-29 23:01:53
Ben kafalara aydınlık getiriyorum, kafa karıştıranlar başkalarıdır, biraderlerim. Öyle herkesi aydınlatayım diye bir cabam da olmuyor hani, kendimi aydınlatıyorum sadece ve bu yola başkalarına da işık saçmış oluyorum. Yaaa!

Doğru, bilimsel bir tavır yalakalık olarak nitelenirse milletin kafası hakkaten krıştırılmış olur. Bunu da bilin yani.

Bir örnek vereyim; herhangi bir komisyon başaknının genelge falan yayınlayamıyacağı bir gerçekken, arkadaşın biri tutturmuş, "Mestan vaktiye neden sağa sola genelgeler göndermedi" diye eleştiriler döşeniyor.

Olmaz ki abi, diye itiraz ediyorum. Arkadaş konuyu duymazlıktan geliyor ve üstüne bir de bana "yalak" çekiyor. Tabi bu davranışıyla kendisini bitirmiş oluyor, ama bunun farkında değil.

Ne yapalım, hayat böyle akıp gidiyor işte.
fes 2013-01-29 23:19:37
BAL- GÖÇ neden gene şerefsiz oluyor, bize anlatır mısın gerizekalı arkadaş? Paraları nasıl yediler ve hangi paraları?

BAL-GÖÇ snuçta bir dernektir ve tüzüğünde parasal kaynakları nasıl elde edebileceği tüzüğünde yazılıdır. 1 - Derneğe üye olanların aidatları.
2 - İş admların derneğin yaşaması için yaptıkları bağaşlar.

Bu paraları mı yediler, abraş manda kafalı arkadaş?
feeees 2013-01-29 23:27:23
Utanmaz arlanmaz adama bak be! Paraları ceplediler diyor. Nsıl oldu bu insanların ceplerinden paralarını mı aldılar?
fes 2013-01-30 08:13:52
Yeniçeri toplar gibi çocuk mu topluyormuş BAL-GÖÇ? ( Bu arada Osmanlı zamanında bulgarlardan yeniçeri almıyorlardı, çünkü çok yeteneksiz ve manda gibi köylüydüler )

Şu iri yazıları yazan ya bulgar, ya da sonsuz aptal biridir. Başka bir olasılık yoktur.

Tıpkı denizf eneri gibi olmaz işte. BAL-GÖÇ kemalist ve laik bir dernektir. Mesela Doğan konusunda Ankara'da hükümetle görüş ayrılığınadüşmüştür.

BAL- GÖÇ birinin cebine gözdikmek bir tarafa kendi cebinden para harcamaktadır. Kim için, Deliorman türkü için.

Bal- göç'ün yürütüğü faliyetler bulgarların hiç işine gelmez. İri yazılarla karşımıza ondan çıkılıyor.
AtaTorunu. 2013-01-30 13:09:08
Allah dogru yolundan gideni cezaglandirmaaz senin için dogru konusan dogru yoldan giden yalakami oluyoor yaa sen kim oluyorsunda yaani Bal góçle iletisim kuracak olanin ocagina ates dúseceek sen bu milleti simdi tehtigit mi ediyorsun yaani sen bu milleti okadaar geri zekyagalimi zannettiiin be galoos Molotov kokteylimi atacaksiin yaaa adamlar simdi bunuduydugunda altina ederler valla bu çok gariib yaa AtaTúrk senin gibi gavaazlara asla sapka indirmemis bizler onun torunlari da hiç bir gavazda korkmayiiz haberiniz olsuuun .
... 2013-01-30 14:28:02
gavaz senin sıfatındır.sen kımsın lan bal_göç e ne giriyorda sponsor olmaya kalkıyor.
Tekrar ediyorum kanmayın aldanmayın bunlar böyle arsız utanmaz dış yüzü insan iç yüzü paracı madıyet için yapaycakları şey yoktur....
bal göçe elini veren ailesine ve etrafına ateş düşürür
folklor yaptırıyoruz diye devldtten yüklü miktarda para çekmiştir
her kim bal göçun arkasında duruyorsa allah onarı en sevdiği kişinin kaybı acısını yaşatsın

bal _göç lanet olsun

türk folklronun temsılcıleri doğru kişile varken bu tezgahtarlara inanmayın
bal göçe inanacak kadar aptal değiliz
feeees 2013-01-30 18:08:28
Bazı arkadaşların ajan lafına takmaları gibi bu da BAL-GÖÇ'e takmış.
Gıcalılar 2013-01-31 11:16:25
Fes
HÖH/DPS Bulgaristan BSP Türk versiyonu olduğunu benden daha iyi biliyorsun. BALGÖÇ de HÖH/DPS Türkiye versiyonudur.
BALGÖÇ yönetiminine"drugarilr" yerleşip aynı istikamette siyaset yapıyorlar.
Arkadaşlar sizlere FES'i muhatap almamalarını tavsiye ederi.
Böylece yapayalnız kalır saçma sapan yazılarını ancak kendisi değer verir.
Kara Ibrahim Aga-10,cu Köy 2013-01-31 13:18:12
Meraba Özgür..

Yashadiklarina üzüldüm..

Ama sendede kabahat var.Yani anlamak istemedin bishey..

Eskiler olsun ve ya yeniler hich fark etmez..

Sizin yalniz OY'lariniz önemlidir.

"Siz Oylarinizi bize verin gerisini karishmayin" Felsefeleri

bu.. Ve birde Kibir olmalari..

Bunlar geldikleri kichi kiriik köylerini unuttular..

L.Mestanin dedi gibi "Bizimde Elitimiz var"..

Yani Zübükün demokrasi tabiriyle:

-Demokrasi shey demek Arkadashlar..hm..hm..

Ach gözünü,doldur cebini !!!

E bunlarada 2o seneden beri devletin sofrasinda olduklarina

göre..

++

Kach defa burada yorum yapan Arkadashlara sordum..

K.Ismailovun Annesi ve Babasi 1990 önce ne ish yaptiklarini

nedense kimse cevab vermededi!

Özgür senin gulan deliktir..

Bu konuda bi bildin varmi?
Gıcalılar 2013-01-31 16:42:43
Kara Ibrahim Aga-10,cu Köy
*********************************
Arkadaşım,
ne yapsanız ne yapmasanız hoşuna gitse de gitmese de HÖH/DPS DS dosyalı kim varsa gidecekler.
Hiç kimse HÖH/DPS karşı değildir. Halk partinin içinde DS Türk düşmanlarından kurtulmak istiyor.
Lütvi 1990 yılında SDS kurucusudur. ayrıca onun ilginç bir söyleyişi var.
"Kade e trıgnalo tova prostolüdie, partiya şteli da mı sızdavat".
Yani Türkleri kastediyor.
Ahmet Doğan'a sorduk neden Türk komünistleri partinin yönetimine alıyorsun.
Cevabı:
Kendi kadrolarımızı yetiştirinceye kadar onlarla çalışmak zorundayız.
Kusura bakma Türk komünistleri Bulgar komünistlerle Bulgaristan'da Türkleri kontrol altında tutuyorlar.
Her kim onları savunuyorsa ya ajandır ya da çıkarları vardır.
"Kara İbrahim aga" sen hangi kategoriye giriyorsun?
TOKMAKCI 2013-02-01 17:08:07
Fes,seni tokmaklamayi bir gun bile ara verir vermez heman Turk Halki dusmanligi yorumlar yapiyorsun,seni yillarca tokmakliyorum amma hala ders almiyorsun!,en iyisi ben seni abeyim KERESTECIYE havale edecegim,o bu islerin uzmani.Asala diye Turk dusmani bir orgut vardi,diplomatlarimiza cok zarar verdilerdi bir zaman.Sonlarini KERESTECI abeyim ve OSMANLI TOKADI lakabli arkadaslari kisa bir zaman icersinde ,o cani orgutun eserini bile birakmadilar.Demedi deme ,Turk dusmanligini birak,yoksa kerestelenirsin haberin ola.