Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Haziran 2019
HABERLER » Kırcaali
Gazi Osman Paşa'nın Portresi Bulgaristan'da Sergileniyor

Gazi Osman Paşa'nın Portresi Bulgaristan'da Sergileniyor

30 Ocak 2013

Tekirdağ Turizm ve Tanıtma Derneği Başkanı Halil Akay, 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşlarında Bulgaristan'ın Plevne kentindeki cephe hattında Ruslara karşı büyük direniş gösteren Gazi Osman Paşa'nın, portresinin Plevne'deki Bölgesel Tarih Müzesi'nde sergilendiğini belirtti.

Akay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Gazi Osman Paşa'nın, 1877-1878 savaşlarında Plevne cephe hattında gösterdiği başarılı savunma stratejisi ile dünya harp tarihine yeni prensipler getirdiğini söyledi.

Derneğin girişimleri sonucu 3 yıl önce Plevne Kahramanı Gazi Osman Paşa'nın fotoğrafının müzede sergilenmeye başladığını anlatan Akay, "Paşa'nın da o müzede yeri olması gerektiğini düşünerek, Ankara'ya gittim. Burada bulunduğum girişimlerden sonra Gazi Osman Paşa'nın torunundan temin ettiğim portresini Filibe Başkonsolosluğu vasıtasıyla 2010 yılında müzede sergilenmesini sağladım" dedi.

Akay, Plevne'deki bölgesel tarih müzesinin, 1953 yılında kurulan en büyük tarih müzelerinden birisi olduğunu kaydetti.

Plevne'de destan yazdı

Gazi Osman Paşa, Plevne cephe hattında, 5 ay süre ile Rusları durdurarak ilerlemelerini geciktirdi. Ancak, bu kentin düşmesi Osmanlılar açısından 93 harbinin kaybedilmesinin önünü açtı. Gazi Osman Paşa, Plevne düşünce Rus Çarı ve ordusu tarafından aylarca gösterdiği başarılı savunma stratejisi nedeniyle saygın bir muamele gördü.

Kenti teslim ederken Rus komutanlara teslim ettiği kılıcı askerlik kuralları gereği başarılı muharebe çıkaran generallere gösterilen saygının bir ifadesi olarak kendisine geri verildi. Savaş sonunda, Osmanlı topraklarına geri dönen Osman Paşa, II. Abdülhamit tarafından başarısı nedeniyle saray mareşalliğine yükseltildi.

Kaynak: aa

Ziyaretci sayısı: 5273


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


emir 2013-01-30 23:07:29
Aman Sukru Pasa duymasin, o daha buyuk kahraman, 70 bin askerle teslim oldu... Edirne mudafiiiiii, sanki mudafa edebilmis...
HASAN 2013-01-30 23:09:27
Ne güzel , bir ara gidip ziyaret etmek lazım bu müzeyi
fes 2013-01-31 08:23:44
Türk planı Edirne'nin 50 gün savunulması üzerine kurulmuştu, cephane ve arzak buna göre temin edilmişti. Güya bu 50 gün içerisinde anadolu'dan gelecek asker karşı taruzla bulgrları püskürtecekti.

Ne var ki evdeki hesap çarşıya uymadı; anadoludan tek bir asker getirilemedi, İtthatçı duşmanı hükümet iççatışmalarla meşguldü.

Şükrü paşa şehri altı ay tutu, ama hastalıklar ve erzak sıkıntısı sonunda teslimiyeti getirdi. Kuşkusuz daha iyi savunma yapılabilirdi, ancak osmanlı askerinin eğitim eviyesinin düşük olması daha iyi bir organizasyonu mümkün kılmıyordu.

Mesela subayların çoğu alaylıydı ( mektep okumamış, çıraklıktan yetişmiş cahil).
Toscali 2013-01-31 08:31:12
fes efendi subaylar hiç değilse senin kahraman saydığın aslında hain olan paşaların gibi değildi.. Kulelide okuyanları da biliyor bu tarih Osmanlıya yaptığı ihanetleri saymakla bitmez.
hain olacakların eğitimsiz cahil olsunlar daha iyi İttatciların topunun Allah binbir belasını versin... bize kahramn diye yutturulan hainlerin de öyle...
cebel 2013-01-31 08:38:25
bu guzel haber iste.buradaki buyuklerimizde hep boyle kahramanliklara cesaret etseler.hukumette iken kutukteki isimler anilmiyor hukumetten ayrildiktan sonra basliyorlar konusmaya.gazi osman pasaya karsi savasan rus torunlariyla aralarindan su sizmiyor.sds car osvoboditelin yanina han asparuhun heykelini dikelim dedi .bunlardan cit yok.neresi musluman neresi turk bu hainlerin.
fes 2013-01-31 09:02:04
O dediklerinin tamamı safsata, hayatında bir tane bile tarih kitabı okuduğunu sanmıyorum. Sencahil insanların kuru iyi niyet ve cesaretleriyle bir şeyler yapabileceklerini zannediyorsun.

Mesela Tayyip da çok birikimsizdir. Merkel, Putin, Obama gibi liderlerin önünde birikimsizliği kabak gibi çıkar ve karşı tarafın oyuncağı durumuna düşüverir.

Ama senin gibi adamlar birikime bakmaz, aftra tafraya bakar.
Kara Ibrahim Aga-10'cu Köy 2013-01-31 12:46:59
Cahillikle cesaret birleshince ne yorumlar chikiyor charshiya..

Peh...pehh...

Bazilari Cami avlularinda ne rivayetler duyduklari belli degil..

Ahalinin Egitimini Osmanli degilde Prusya krali verecekti..

Osmanlidan kalma bi Universite yok Balkanlarda..

5-6 büyük fabrikada yok..

Ama Ingizlerden kredi alarak (Krim savashi ichin)

Padishahimiz kendisine Dolmabahche sarayini

yaptirmish..

Osman Pasha Plevnede savashirken saga taraftaki Veysel

Pasha Onun yenilmesine duva ediyormush..

Bu arada Padishah "Kerhaneler kanuni" chikarmaklan

meshgülmüsh..Ingiliz ve Alman donanmalari ichin..

**

Balkan savashina hich girmeyelim..

Selaniki hich bi kurshun atmadlan teslim etmishler..

Hatta Kircaaliyi koruyacak Pasha hich ciddi bi savash

yapmadan teslim olmushtur..

Ama benim ichin önemli olan Pashalar degil Halkimizdir..

Her zaman oldu gibi hich sayilarak onun bunun önüne

Padishahlar tarafindan atilmishtir..

Zaten kendileri Türk olmadiklari ichin Türk Milletini hor

görmüshlerdir..

**
Bu günlerde aynisi.Hem Bulgaristanda hem Türkiyede..

Türk demek nerredeyse yasak..Bulgaristanda Halkimizin

oylarini alan Zübükler kendilerin Bulgarlardan daha Bulgar

olduklarini ispatlamakta..

A.Doganin Bulgar Charlarin Osmanlilan yaptigi pazarlik örnek

vermesi bunun ispatidir..

**

Türkiyeye gelince mesela daha da vahim..Birkach zibidinin

chikari ichin Dogu anadolu elden devacto chikmishtir..

Al bayrak sallanamiyoru..Askerleri uchaklan sevk ediyorlar..

Yani Türkiyenin bi etkisi yok oralarda..Komik olanida kendi

sinirlarini koruyamamakta.Alamanlardan ve Holandadan

"Ulussever" roketler istemekte..

Ekonomiyse hepten berbat..

1kg, et.kiyma -30 TL Almanyada -4-5 evro..

1Litre benzin 5 TL Almanyada -1,60 evro..

1 Yeni Raki -70 TL Almanyada -5 evro..

**

Demokrasi konusani girmiyorum..

Yasama,Yürütme,Yargi hatta Basin bi insanin elinde olan

sisteme D I K T A T Ö R L I K denir !?!
fes 2013-01-31 12:56:29
Baktık baktık, sen hayal aleminde gezinmeye devam et.

Kılavuzu karga olanın burnu... Ekonomiden, yaşam kalitesi ve özgürlük standartlarından bihaber insanlar afra tafraya inamaya devam ederler.

Ülkeyi getirdiği yer, çöküntünün ve dağılmanın eşiğidir. Cahil adam iktidar elde ederse ne yapar? Yapacağı şey baskı ve dikatoryal bir rejim kurmaktır.

Ekonomi çöküntünün eşiğinde, ülke siyasal olarak parçalanmanın kıyısında ve cezaevleri tıkabasa aydın ve gazeteciyle dolu. Manzara budur.
Toscali 2013-01-31 13:18:17
fes bırakalım da halk karar versin...

Bu arada bir iki tane aydın sayabilirmiisn madem tıkabasa dolu 2-3 aydın ve 2-3 gazeteci söyleyebilirsin bize herkes öğrensin bakalım senin aydın ve gazeteci dediğin kişiler kimler.
Toscali 2013-01-31 14:14:11
Kara Ibrahim Aga-10'cu Köy Ekonomiyi aşaıdaki değerlere bakarak kötü diyen birisine cevap yazmaya gerek yok.
Paşa maşa meslelesine gelince. cephede savaşmadan geri çekilen hainler milli kahraman oluyor . Padişahlar ise hain oluyor. ohhhh ne güzel.
Avrupadan borç para alarak dolmabahce sarayını yaptıran hangi padişah onu da söyle de herkes bilsin . Oyle sallayıp ta kaçmak yok.


1kg, et.kiyma -30 TL Almanyada -4-5 evro..

1Litre benzin 5 TL Almanyada -1,60 evro..

1 Yeni Raki -70 TL Almanyada -5 evr
LALE 2013-01-31 14:41:38
OSMAN PAŞAMIZI OSMANLI TORUNU AYNI KANI TAŞIMAKTAN ONUR DUYUYORUZ.OLARAK SAYGI VE RAHMETLE ANIYORUZ.
Kara Ibrahim Aga-10,cu Köy 2013-01-31 15:57:33
Cami avlularinda onun bunun lakirdilarini dinleyen

Arkadashlara.Vaktim yok onun ichin.

Okuyun ve dedikodu yaparken bunuda tartishin:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=91977

Son yorumda chok enteresan...
fes 2013-01-31 18:41:15
Cephede savaşadan çekilen Nazım Paşa'dır; Çatalca'da cepheyi bıakıp Babı-Ali'ye sadrazam olmanın yollarını aramak için gelmiştir. Neyse ki, 23 ocak 1913'de, İttihatcıarın baskınında kurşunu yağlamış, hak yerini bulmuştu.

Ekonomiyi değerlendirmek için temel tüketim mallarının fiyatlarına balmayıp da nereye bakalım? Gemiciklerin çoğalmasına, başvekilin kişisel servetinin astronomik artışına mı bakalım?

Almanya gibi gelişmiş toplumlarda halk temel tüketim mallarının fiyatlarına baarak oy verir. Başka nereye bakar? İşsizliğin durumuna bakar. Oralarda bağara bağara kışkırtıcı konuşmalar yaptı diye kimseye oy vermezler.
kircaalili. 2013-01-31 21:49:59
Peki Fes sen her seyi kendine góre iyi biliyorsudur ha sóyle bakalim sunu da ispatla sen Zamaaninda eski Kircaalililer, yaani bizim búyúk Dedelerimiiz Sultan hamidin Anadoludan kovuldugundan sonra tahtindan inmeyipte beni Kircaaliler kurtaracak deyip Kircaaliye geldigindeKircaalilerde sen sultan degilsin sen Seytan Hamitsin in o tahtan seni tanimiyoruz demisler neden acaba.bunun için bir bildigin varmidir.
fes 2013-01-31 22:18:30
Yok, öyle bir bilgiye hiç rastlamadım. Abdulhamid'in Kırcaali'ye geldiğini hiç sanmıyorum.

Selanik'e sürgün edilmişti. Deniz yoluyla götürülmüş olmalı. Ama karadan götürülmüş olsa da, Kırcaali'den niye geçsin?
fes 2013-01-31 22:27:17
Abdülhamit söylendiği gibi süper bir adam değildi. Paranoyak biriydi ve herkesten şüpheleniyordu. Türk uluslaşmasını engelleyen, dolayısıyla geçikmesine neden olan adamdır.

Kendi özel hayatında modern yaşayan ( şarap içiyor, kadınlara zaafı vardı, opera ve batı tip tiyatro izliyordu ) bir adam olmasına ramen islamcılığa destek verdi.

Osamnlı zamanında milliyetken, cumhuriyetle millet ( ulus ) olduk. Son ons enedir çark geriye, milliyet dönemine döndürülmeğe çalışılıyor, ama başaramıyacaklar.
Toscali 2013-02-01 08:35:56
fes çüşş çüşşş Abdulhamit han ı tanımadığıgın belli sen onu sanırım senin Katatürk le karıştııryorsun, Abdülhamit han Yavuz sultan selim ayarında bir padişah evliya seviyesinde bir din bilgini. Son yıllardaki yahudi modasına kapılmışsın onlara göre kanuni de fatih sultan selim de içki içiyordu kadınlara düşkündü , sallayıp atmak kolay elinde kanıtın var mı ? sizin paşanız gibi denizde kadınlarla çekilmiş resimleri var mı...
Sizin islama olan düşmanlığınızdan dolayı islama destek veren herkesi kötülüyorsunuz elinizde kanıtınız olmasa bile ... Tayyip erdogan kötü başarısız . Abdülhamit han kötü başarısız . Bana tarihte birtane devlet lideri müslüman şahsiyet gösteremessi ki ülkesini kötüye götürmüş olsun .
fes 2013-02-01 09:50:37
Yavuzla karşılaştırmandan dolayı ben sana çuş diyeyim.

Yavuz hiç bir savaş kaybetmedi, fetihler yaptı, devletin hazinesini tıka basa altınla doldurdu. Aynı zamanda büyük bir mareşal ve askeri dehadır. Mısırın fetedilmesi ve Memlük devletine son verilmesi askeri okullarda okutulacak mükemmel bir askeri başarıdır.

Abdulhamitdaha bismillah derken 93 harbi dediğimiz Tuna vilayetlerini kaybetti. Tunus'u fransızlara terkeyledi. Bulgaristan'ın birleşmesi dediğimiz Filibe vilayetinin gitmesine onay verdi. 1897 harbi dediğimiz 8dedelerimin biri o harpte şehit düştü) yunan harbini sahada kazanmamıza ramen masada kaybetmemize neden oldu. Giritin elden çıkmasına onay verdi. Donanmayı Haliç'de çürüttü ve balkan harbinin kaybedilmesine neden oldu.

En büyük suçu bence, 1897 Yunan harbiyle halkta başlamış bulunan milletleşme (uluslaşma) cereyanını söndürmesidir. Milli devletin kurulması 1900 başında olacakken 1920'lere ertelenmiş oldu.

Günümüzde ona destek verenler şöyle veya böyle türklükle sorunu olanlardır. Dün meclis kürsüsünden Sakık ne dedi "Bu ülkede kafkaslardan Boşnaklardan gelenler söz sahibi olamazlar" dedi. Yani demek istiyor ki türkleri devletin kurucuları olarak tanımıyoruz. Tayyip de aynısını demiyor mu? Anayasadan türklük tanımını çıkarmak için amerikalan bir olup balkan kökenli subayları hapislere tıktırmıyor mu?
Ergenekondan Balyozdan içeride olanların ailelerinin kökenleri nereden geldiğini hiç merak ettin mi?
Mestanli 2013-02-01 22:51:22
Diger Pasalar,da Gazi Osman Pasamiz gibi ruslara karsi mertce savasmis olsalardi bu son yuz yil felaketlerini yasamamis olacaktik.Hain pasalar yuzunden cok degerlerimizi kaybettik.Gunumuzde bile dps ,deki hainlerin uyguladiklari ,sinsi oyunlar yuzunden Halkimiz yok olmaktadir.
Mehmet Serbest 2013-02-02 08:19:05
Arkadaşlar geçmiş Osmanlı tarih boyunca, tarih uzmanı değilim ama hainler de varmış şahinlerimiz de varmış ancak Osman Paşa şahinlerimiz den olduğundan hiç şüphem yoktur
kendisini minnetle anıyorum ve Plevne müzesinde resmin sergilenmiş olması sevindirici dir bu konuda emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.Bu Türk ordularının, atalarımızın bu kahramanca müdafalarından sonra yüzbinlerce şehitlerimiz düşmüş o topraklara ve onları toplu mezarlara gömmüşler.Daha sonra ne mi olmuş diyeceksiniz bu şehitlerimizi sembolize edecek bir anıt bekleriken nasıl ki Çanakkale de düşman işgalcilerin anıtları var.Plevne ve Şipkada toplu mezarladaki şehitlerimizin bedenleri Veliko britanyaya gübre olarak satıldığını duydum ve çok üzüldüm aramızda iyi bir tarihçi varsa bunu lütfen araştırsın ve bu konuyu sahiplenelim arkadaşlar bırakın biri birinize çamur atmayı.Biz iyiz ve ya kötüyüz artımızla eksimizle bir camiyayı temsil ediyoruz biz bir aileyiz bir ailede sürtüşme çıkar kavga başlar aile içinde kavgadan kazanan taraf olurmu arkadaşlar.ancak komşuların güleceği oluruz.
Mehmet Serbest 2013-02-02 08:30:37
Aile içinde kavga......Yıllardır HÖH ü parçalamaya çalışıyorlardı nitekim de gözle görülür bir adım atıldı Bulgaristan da ki kocaman bir Türk ailesi yavaş yavaş biri birine düşürüldü ve sonunda bölündü Ahmet DOĞAN kim? Kasım DAL kim? ikisi de camiamızdan, şu an hangisi hangi camiyayı temsil edecek?
burada kim kazanacak kim kaybedecek.?
Osmanlı da kocaman bir aile imiş iç çekişmelerden kim kazanmış????????????**
Gaziler 2013-02-02 12:13:25
Mehmet bey ,Gazi Osman Pasamizin yarattigi plevne destanini,gunumuzdeki bulgaristan Turklugu uzerine oynanan entrigalari ,eritme poletikalari osmanlidaki hain pasalar misali (dps icersindeki hainler,ajanlar)tazeligini canliligini hala devam etmelerinin bir ornegidir.Osman Pasamiz tarihimizde bir kahraman olarak yerini aldi.ve genc nesillerimise yaptigi kahramanliklar tarih kitaplarimizdan ogretiliyor.Bulgaristan Turklerini silah zoruyla asimile edilmek istendigi o ,Halkimizin yasadigi felaket doneminde turk dusmani katil Jivkovun yaninda ,saflarinda yer almis olan bu gun DPS yonetimini olusturan o hainleri,o maasli calismis olan ajanlari ,Yigitlerimizi Sehit adenlerin yaninda yer almalarini,ceza evlerinde,belene adasinda yillarca iskence edenlerin yaninda yer alan kani bozuk soysuzlardan hesap sormuyacakmiyiz.Onlarin yaptiklari hainlikler yanlarina kar mi kalacak,yirmi kusur yildir halkimizi nerdese bitirmek uzereler,daha ne kadar sabir edecegiz.Bu yil secimlerde o DPS icersindeki ajanlarin hesabini sandikta verecegiz Yuce Allahin izniyle.
Gaziler 2013-02-02 18:26:24
Osmanli rus savasindan ,daha sonra 1911 birinci balkan savasi,osmanli icin husran olmustu.Sebeplerinden sadece bir tane ornek vermek gerekiyorsa o da sudur;Ikinci Abdulhamit Han selyanik surgunu,ihttilalcilar yeni olusmus balkan devletlerinden (ermenni asilli hariciye nazirinin sozlerine ,gorusune inanarak ,trakiyadaki 75 bin tam donanimli orduyu lav etmesi ,capulculardan olusan bati devletlerinin destegini alan her bir askerin bir ayagi ciplak bir ayaginda carik sirplar,kara daglilar ,bulgarlar ,palikarniyali rumlar,650 yil dunyaya hakim olan,adaleti,merhameti,azinliklar haklarini savuncusu bir imperatorlugua savas actilar ve amaclarina da ,osmanli icersindeki hain yoneticilerinin sayesinde ,ulastilar.Iste o zaman ikinci ABDULHAMIT Han selanikte surgun edildigi yerde ,osmanlinin maglup oldugunu ogrendigi an sunu sormus;ihttihatcilar balkan devletlerindeki kilise sorununu cozduler mi diye sormus,haberciler,ihttiyati terakicilerin goreve gelir gelmez ilk icratlari bu kilise meselesini cozmeleri oldugunu soyleyince,vay osmanlinin haline demis ve eklemis ,ben onyillardir uyguladigim kilise poletikasi sayesinde balkan ulkelerinin birlik olamamalarini saglamistim demis.Iste bu yuzden dps yonetimi degismeli ,icindeki hainler gitmeli.