Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Kasim Dal SDS ile koalisyona gidiyor

Kasim Dal SDS ile koalisyona gidiyor

02 Mart 2013

Emil Kabaivanov’un liderliğindeki Demokratik Güçler Birliği (SDS) ve Hak ve Özgürlükler Hareketi’nden kovulan Kasim Dal’ın ve Korman İsmailov’un partisi HŞPH arasında, erken seçimlerde koalisyona gidilmesi görüşmeleri, aktif bir şekilde devam ediyor. “Trud” gazetesine göre, bir haftaya kadar görüşmelerin son bulması bekleniyor. Dal ve çevresi HŞPH parti isminin koalisyonda da kullanılmasını istiyor.

Ancak “Rakovski” 134’ten seçimlerde kullanılacak koalisyonun ismi SDS olması konusunda, daha önce anlaşma imzalamışlardı ve bu şartı kabul edip etmeyecekleri henüz belli değil.

Kasim Dal’ın parlamento seçimlerine tek başına gireceği yönünde verdiği güvencelere rağmen, koalisyon varsayımları daha önce de yapılıyordu. Dal seçimlere tek başına katıldığında, Meclis barajını aşamayacağının farkında. Kurulacak olan koalisyonun GERB tarafından da destek görmesi bekleniyor. Boyko Borisov’un partisi, seçimlerden sonraki parlamentoda destek görmeleri ve komple bir dışlanma konumunda bulunmamaları açısından, RZS ve SDS-Dal gibi oluşumların %4’lük barajını aşmasını umut ediyor.

Kaynak: haber.bg

Ziyaretci sayısı: 2854


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2013-03-02 15:25:25
Böylece Dal'ın Türklükle bir alakası kalmadığını amacı bölücülük olduğu göstermiştir...
Perperek Der ki... 2013-03-02 15:28:20
Ha bir de bizim sünepe Korman-Plamen Kırcaali'den ilk sıra adayı olacakmış mış...
taraflı 2013-03-02 16:44:33
Hain Dallamaya oy yok.
Ata torunu, 2013-03-02 17:51:09
Kasim ve Korman bunlar.bulgar bozmasi bólúcú çetesi bunlarin Túrklúk için hiç bir caba ve program yóntemleri yoktur bunlarin amaçlari sadece Túrk halkini ból,parçala kurtlara devret ve yónet.bóylelerine oy verenlerde hiç súpeniz olmasinki akil noksanligi olabilir Umarimki Dogru dúrúst kardeslerimiz bóyle allah korusun bóyle aksilikleri zaaten kabullenmiyeceklerdir Sloganimiz sudurHiç bir kimseden Korkmadan hiç bir kimseye kanmadan ózgúrcesine Birlik ve beraberlik içinde el ele verip sandik basina Ne Mutlu Túrkúm diyene.
Mustafa REMZİ 2013-03-02 17:53:34
Perperekliye: Ahmed DOĞAN Türk mü?
emir 2013-03-02 17:55:46
Gecen secimlerde GERB'i destekleyen Turklerin yarisi Kasim'i desteklese, GERB'in Kircaalide isi biter...Hadi hayirlisi...
TOSÇALI 2013-03-02 18:10:08
İşte herşey ortadadır.2 partininde öbüründen bir farkı kalmadı.Yani oyları bölmenin de bir manası yok.Ha bir Gerb oy verecek kadar Türklüğünden vaz geçenlere sesleniyorum, ne olursa olsun Borisov oy vermeyelim.Kasım a oy vermek ondan çok daha iyi dir.Eğer HÖH e oyvermeyecekseniz tabi...
Allah TÜRK'Ü KORUSUN VE YÜCELTSİN...
taraflı 2013-03-02 19:51:45
Taraflı: Evet, Ahmet Doğan türktür.
Cebelli 2013-03-02 21:05:44
Ben dps ajanlarina oy vermem,NPSD ,ye guveniyorum.
kircaalidelisi 2013-03-02 21:38:40
NPSD daha yeni kuruldu,secim barajini asabilmek icin(secimler erken olacagi icin ,secmenlerle calisma imkanlari cok kisitli oldugundan dolayi)tabi ki koalisyona gidecek,bunda kocunacak ne var,amaclari parlementoya girebilmek ve daha da guclenmek,bunda ayiplanacak ne var.
Perperek Der ki... 2013-03-02 22:39:21
... bunda ayiplanacak ne var. ?
_________________________________

Eğe hani halk HÖH'e güvenmiyordu, istemiyordu herkes koşa koşa Dal'ın partisine gedecekti? Anlaşılan bunlar sadece bir aç tavuğun rüyalarıymış... Türk halkı aç tavuk hayallerini besleyecek durumda değildir.
Bati Trakya Túrkú. 2013-03-02 23:17:44
Cebeli biz simdiye kadariyla cani ne pagasina olursa olsun o kadar túrklúgúne dúskún ve Mútevaazi,kahraman insanlari zannediyorduk iste o zamaanin insanlari artik oralardan Góçetmisle kalanlarida allahin rahmetine kavusmuslar bu gúnún Cebellisiise artik Túrklúgúnú kaybetmek úzere melezlesmis onlarin içinde her súrúnún içinde asi koyunlarin oldugu gibi apdal suptal insanlarda varmis ya Ben Malesef diyorum baska bir sey diyemiyorum.
naci 2013-03-03 01:16:21
Kasım kıl payıda olsa bir adım önde keşke diyesim geliyo hep içimden oyların bölünmesi çokta hoş değil kendi içlerinde hesaplaşmayı sandıkta millet soracak. Öteden beri hep tutturduk yok türklük böyle veya şöyle zararını çekenler burada aslan kesilenler değil orada sürünenler demokrasi adına açlık çekenler demokrasi kavramının ne olup olmadığını bilmeyenler ama onların asıl derdi şu an yoksulluk açlık işsizlik. Türküyede türk olmak özür diliyerek söylüyorum orada zenci olmak gibidir bunları yazarken burada herkesin türk olduğunu söylemek isterim ve öylede bir mücadelemiz yok allaha şükürler olsun göz ardı ettiğimiz vede kaçırdığımız tek nokta orda sorun şu an türklük falan değil.İyi kötü hep gidip gördük doğduğumuz toprakları neler olup bittiğinide biliyoz sen türksün seni ölüme terk ediyoz diyen falan yok asıl sorun tamamen ekonomik niye bundan bahs etmiyoz hani bizim milletçiliğimiz? Aylardan beri takmışız kafayı partilere tabi onlarada büyük görev düşüyo ama onların derdi milletin sıkıntısı falan değil hiç bir zaman karnı tok sırtı pek açın derdinden anlamaz.Bırakalım ona buna çamur atmayı madem onlar kakaydı sende oyunu vermezsin biter gider demokrasilerde dayatma olmaz tek eksiğimiz milleti zamanında aydınlatmadılar ve sonunda olacağı buydu gayet normal bunun zaten aksini söylemek yanlış olur .Geçen seçimler geleceğe bir ışık tutmuştu zaten nasıl HÖHün meclise girdiğini hep beraber gördük ama bu sefer durum çok daha vahim nasıl gömüldüğünü göreceğiz yinede keşke demekle yetiniyom.Kasım daha çok yeni koalisyona gitmeside normal anormal olan tarafı oylar ikiye değil üçe bölünecek HÖH barajda takılıp kalma ihtimali hayli yüksek bırakalımda cezalarını çeksinler onu çoktan hak ettiler söylenecek laf bile bulamıyom ya içeriye bir bakıyom ne aramazsan o var yıllar önce fırtına ektiler ne biçecekler?
Perperek Der ki... 2013-03-03 08:29:15
HÖH baraja takılacakmış, baraja takılacak olan zavallılar seçim ittifakı arayanlardır.
Hikmet Efendi 2013-03-03 10:49:26
Su içmeye koşan atlar, su başında durup etrafına akar. Etrafında kimse olmayınca Dal ile Kroman da Kostov'u görmüşler. SDS, DSB güzgarları çoktan geçti. Bu partiler yıkım partileriydi. Sosyalist düzeni yıktılar,ama yerine hiçbirşey koyamadılar. Aonların sayesinde Avrupanın en yoksul ülkesi olduk. SDS ve DSB ve benzeri partiler, bunların toplam sayısı bizde 400 partidir, hepsi yoğun bakımdadır. Kimileri hastane masraflarını ödeyemedikleri için yatıyorlar. Bu seçimleri de kaçıracaklar. Kurdukları OÖP'den birşey olmaz, bize hayır gelmez demiştik, görüyorsunuz işte.
Düşmanla düşman arasında farkvar. Biz Ahmete düşman olan herkesle ortaklıkyapamayız. İşin içinde biraz da onur olmalı...
fes 2013-03-03 11:10:29
Kendileri (dallamalar) zaten baaja takılacaklar, bir de dps'yi baraja takarlarsa görevlerini tam yapmış olacaklar.

Onadan sonracığıma; Vrnalı, Deliorman, Haberturk taifesi zil takıp şıkıdım şıkıdım oynayacak. Yaşayıp göreceğiz.
Türk 2013-03-03 13:02:22
Şaşkın ördek göle kuyruğun caz girermiş. Vizyon olmayınca, hedef olmayınca sonuç bu. Limanını bilmeyen gemiye hiç bir rüzgar yardımcı olamaz misali. Kasım bey çok rüzgarlar arkasına aldı, fakat nafile hep kıyılara "Kaponlara" savruldu ve çarptı. Kapasite meselesi ne yapsın. Öğrenecek inşallah onun hızını bekleyecek sabır bulabilirse. Bulgaristan'daki Türk-Müslüman halkının kaderi aJANLARA ve Kasım'lara bırakılmayacak kadar önemlidir ve bırakılmayacaktır. Bu çilekeş halk kendi arasından kendine has önderlerini bulacaktır ve tarihte hep olduğu gibi kalmaya ve hak ettiği gibi tarih yazmaya devam edecektir.
Ayşe 2013-03-03 13:08:32
hök bizim partimiz değildir.çocuklarımız asimile akibiyetine maruz kaıyor. yüreği yanık anna babalar çocukların iyi ahlaklı yetişmesi için çaba gösterseerde hök duvarına takılıyor.hök liderleri sabah sabah sinirlerimi bozduldu 3 5 yalaka tayfası toplanmış.duyarlı insanlarımız hala var varnalı deliorman haberturk sağolun var olun biz bu acı durumda yalnız brakmayın bize sahip çıkın türkiye bizi yalnız brakma bu kadar asımıle edilmiş.bu kadar ailelerinden koparalımış. bu kadar dağıtılmış bir toplum yok.
pırıl pırıl parlayan yenı pertimize tam destek veriyorum
Varnalı 2013-03-03 18:10:03
Bana sorarsanız Kasım Dal doğru yolda.Taabi arayış içinde olması doğaldır.İki ay gibi kısa sürede,hiç bir yeni kurulmuş parti,yerel teşkilâtını kurup tamamlayamaz.Bu seçimlerde,Hüriyet ve Şeref Halk PARTİSİNİN meclise girmesi,Bulgaristan'da yaşayan biz Türkler için hayati önem taşımaktadır.SDS-yle yapılacak bir koalisyon,yeni kurulan Türk partisini meclise taşıyacaktır.Seçimlerden sonra kurulacak üçlü koalisyon hükümetinde(muhtemelen GERB,SDS,ve yeni Türk partisi-HŞHP)'den oluşacaktır. Bulgaristanda Türklere yapılan soykırım ve asimilasyonu kınama önergesini,Meclise İvan Kostov sundu ve mecliste onaylandı.Unutmayalım.
Stanişefin BSP'si birinci parti olursa,ki olamaz,HÖH'ile koalisyona gider ve hükümet olur.Seçim sonuçları ne olursa olsun fark etmez,görünen o ki,kurulacak olan yeni hükümet Türklersiz olmayacaktır.
Saygılarımla:
Varnalı.
GACAL 2013-03-03 22:55:58
SDS'nin kendine hayrı yok. Beraber koalisyon yapsınlar da güzelce rezil olsun bu Kasım ve şurekası...
fes 2013-03-03 22:57:14
Kasımka Dal almayı umduğu oyları bulgarlardan almayacak her halde, türk seçmenden alacak. Yani ne yapacak, oyları bölecek.

Peki bu muhtemel bölmeden türkler ne yarar salayacaklar, hiç bir yarar. Neticede türklerin toplamda siyasi güçleri azalacağından artık esameleri okunmayacak.

Bu arada işsizlik, fakirlik kimlik sorunları daha da gerileyecek, halkın morali yerlerde sürünecek. Bu arada üç beş sivrilmiş esnaf, firma sahibi türkün servetleri ellerinden alınacak,fakirlikte herkes eşit olacak.

Dallamanın halka faydası bu olacak; fakirlikte herkesin eşit olması. Ha bu arada hain zibidiler muratlarına erecek ve mutluluktan şıkıdım şıkıdım oynayacaklar. Hadi hayırlısı bakalım!
kazanlık selamı 2013-03-04 19:30:36
Kasim bey, patronların idareden düştü,şimdi kendinize taşıyıcı roket mi arıyorsunuz yoksa ,sahibsiz kalan köle gibi ,kendine yeni patron mu arıyorsun?
seit 2013-03-04 22:13:56
sadece burada konusuyorsunuzu gidin bakin kam noloru bg de cogu budala insan kandi u kasim dal a . Kasım dal in tuzana dusmeyinn........
belene 2013-03-06 21:28:04
Bre kardeş birilerine ajan dersin, diğeri kim kin ha KİN yani hırs öyleyse sen neredesin , Sen en iyisi mi gel yine Dün annene küfür eden babanı da sürgüne gönderen Yavura ve onunla iş birliği yapan partiye değilde. Hiç olmazsa eskisi gibi köyde muhtarım Türk Öğretmenim Türk deyip oyunu hep aynı kullan. En azından yüreğin rahat eder ha kardeş dişini sıkıver .Bak BAHAD MIŞ bir HALİL ÖZTÜK BELENEDE kalmış bu zavallı öğretmen adam NE kömunist nede has hus bilgili siyasi adam ya sadece Kasim ve kormay diyo sencezde işbirli yap canım Bulgarla zaten oldu Bulgara veriver canım.
salih 2013-03-06 22:56:44
jivkov 40 sene idare etti A.Doğanlar daha 40 vekil olmadılar H.ÖH. OY VERENLER SİYASET ÖZÜRLÜLERİ HER HALDE NE YAPTI HÖH BG. TÜRKLERİ İÇİN ONU SÖYLEYİN.....YAZIKLAR OLSUN SİZE DAHA O HÖH denilen partiyi desteklemeye devam ederseniz.HÖH.yöneticileri jivkov no.2 dirler...HÖH.TARAFTARLARINI.CAHİLLİKLE SUÇLUYORUM....YAZIK.
AKM 2013-03-07 04:18:33
JİVKOVun son kalıntıları komunizmın uzantıları hiçte kolay değil bunların temizlenmesi SALİH kardeş 22 senedir bu HÖHlülere oy falan veremedim hiçte pişman falan değilim onların içini bilen az kişilerden biriyim kimse cahil falan değil belki siyaset özürlü olabilirler senide aydınlatmış olayın bukonuda (millet BİLİNÇSİZ ).Bağzı konuları 15 sene önce söylediğimde belkide benim için kafayı yemiş falan demişlerdi ya allah aşkına biri çıksın desin bu partide :ha bu adam gibi adam :öyle birisini kendi aralarında hemen agarte ederler partinin tüzüğünde yazıyor her halde ;ajan,hafiye,ve onların yalakaları olmuyan bu partide işi olamaz diye. JİVKOV döneminde millet suya düşmüştü suya düşen ne yapar? ahmetlere pavel ve sava çakallarına sarılır birkere 2+2 4 eder partiyibunlar değil JİVKOV babaları bunlara hediye etti bunlar millet uyanana kadar iyi idare etti ve yönetti. Buradan öte temenim milletin bunları agarte etmesi silip atması yukarıda BELENE kardeşimiz yazmış bunlar bizleri zamanında kamplara ceza evlerine sürgünlere gönderen zatlar değilmi? Ahmet gider ayak lütfüyü atadı lütfünün kim olduğu herkes tarafından malüm ama ahmeti bilmeyenler çoktu üzülerek söylüyorum bilenlerde sustu ceza evlerinde kalan arkadaşlarıma sözüm neden sustular acaba?onu en iyi etüd edenler ve bilenler onlardı onlardan biriside bendim. Burdan KASIMa şunu söylemek istiyom 20 senedir neredeydin? çıkarın neydi nerde bir birinizle ters düştünüz? tamam yenilikçi ama ne yenilikçisi acaba? yinede söylemeden geçemiyom yenilikçilerin arkasındayın ALLAH YARDIMCISI OLSUN her kim olursa olsun bükemediğin eli öpeceksin her zaman el elden üstündür saygılar: -ABDULAH KMURAT