Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ağustos 2019
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan'da hükümete olağanüstü hal uyarısı

Bulgaristan'da hükümete olağanüstü hal uyarısı

08 Mart 2013

Bulgaristan'da 20 Şubat'ta istifa eden Boyko Borisov hükümetinin Türk kökenli tek üyesi Kültür Bakanı Vejdi Raşidov, "Anarşi devam ederse ülkede olağanüstü hal ilan edilebilir" dedi.

Raşidov, bTV adlı Bulgar TV kanalına Brüksel'de yaptığı açıklamada, Bulgaristan'da protestolara katılan "iyi giyimli, özenle hazırlanmış pankart taşıyan kişilerden rahatsızlık duyduğunu" ifade etti. Enerji, uyuşturucu kaçakçılığı ve ilaç dağıtım piyasası alanlarındaki mafyadan şüphelendiğini belirten Raşidov, "Protestolara ciddi para aktarılıyor" diye konuştu.

Raşidov, "Sokakta olup bitenler beni endişelendiriyor. Sokağın sakinleşmesi için elimizden geleni yapmalıyız. Mitinglerde atılan mesajlara kulak verirseniz, bu mesajların ülkeyi idare edemeyecek insanlardan geldiğini görürsünüz. Memleketim Bulgaristan için üzülüyorum" dedi.

Anarşinin kısa ömürlü olduğunu, peşinden hep olağanüstü hal ilanını getirdiğini kaydeden Raşidov, "Anarşi devam ederse ülkede olağanüstü hal ilan edilebilir" diye konuştu.

Bulgaristan'da 10 Mart Pazar günü yüz binlerce kişinin ülke genelinde yapılacak protestolara katılmaları bekleniyor.

Kaynak: haber7com

Ziyaretci sayısı: 3192


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2013-03-09 22:21:05
Boş adamdır kendisi değerlendirmeleri de kendisinden daha boş.
Menekşe 2013-03-09 22:50:11
Vejdi Bey, siz çok iyi bir sanatçısınız. Kültürle ilgili konular için merak etmeyin, Kırcaali'de Müzekki Bey var, Ömer Lütfi Kültür Derneği var. Size ve Lütfi Mestan'a kalsaydı, ne olacağını yazamıyorum, terbiyem izin vermiyor. Siz atoliyenize dönün, ama Lütfi Mestan'da köye dönsün. Fazla zarar vermeden-vedalaşalım.
Perperek Der ki... 2013-03-09 23:01:23
Adam kültürle alakalı bir şeyler söylemiyor zaten askeri müdahale ile protestoları bitiririz diyor.
Er 2013-03-09 23:19:20
papanin istifasinin arkasindada ilac firmalari varmis :)
Perperek Der ki... 2013-03-09 23:36:42
Zaten Bayko'nun istifasını da rakip mafya örgütünün tertibi değil miydi?
Hikmet Efendi 2013-03-10 10:03:15
Daldan düşen armudun hali. Kimin yiyeceği belli olmaz. Ne kadar zavallı bir durum. "Anarşinin ömrü kısaymış." Uzun olsa ne olur ki... Bizde 23 yıldan beri şöyle böyle yaşıyor. Biz demokrasinin bir anda yerleşeceğini de umut etmemiştik...

Sayın eski Bakan, Bakan koltuğu yüksekliğinden memleketteki durumu neden incelemiyorsunuz acaba? Sokak ve meydanlar kaynarken, "yahu biz de tamamen körmüşüz, el yordamıyla idare etmişiz, bizim haberimiz olmadan "millet isyan etti" nesene, kadehi bırakığ, elini usulca yüreğine koyarak.

Elektrik faturaları bir vesile oldu. Halkımız bu arada biz Bulgaristan Türk ve Müslümanları eskisi gibi aldatılarak, soyularak, yalan dolanla bundan öte yaşamak istemiyoruz. Biz bunu beyan ediyoruz ama ülkeyi idare edemiyenler "biz bu milleti yönetemiyoruz, yönetemedik ve yönetemiyeceğiz" deyemiyorlar.

Şu enerji krizinin içinde Lütfülerin Ahmetlerin parmağı olmasa, susarlar mıydı sizce!? Mesele o derece vahim ki, A. Doğan 8. Olağan Kurultay raporunun birinci bölümünü "enerji problemlerine" ayırmıştı. Okuduğu kısımda, enerji konusunu işledi. Dünyaya akıl vermeye kalktı. Neymiş efendim, "hidrojen enerjisi" dünyayı bunalımdan kurtaracakmış. Başka enerjiler kötürüm mü oldu? Yoksa size para sızdıranlar çiğnemeniz için şimdi ağızınıza "hidrojen sakızı" mı verdiler. Ne yazık değil mi...

Evet, ne yazıktır ki, zamanınız çok tez ve tamamen duldu. Siz sayın HÖH yöneticileri "seralarda yetiştirilen hibrit fidanlardan mışınız." Önce anlayamadık. Bu fidanların bizim şartlardaki ömrü 15 yıldır. Siz 23 yıl iyi dayandınız maşallah. Haydi artık zamanınız geldi, birbirimizi gücendirmeden, siz de emekli olun. Biz bizim bahçeye yeni fidan dikeceğiz. Oylarımızı bu defa özgürce seçeceğimiz yeni bir partiye vereceğiz. O da Türk partisi olacak. Biz davamıza ve halkımıza ihanet etmeyiz. İyi günler.
Perperek Der ki... 2013-03-10 13:36:20
Bırçet, çok yazmışsın ama boş yazmışsın. Siyasette Ahmet Doğan'a laf yetiştirmek için daha 40 fırın ekmek yemen lazım ve ona yetişip yetişmeyeceğin de şüpheli.

Hidrojen enerjisi geleceğin enerji konseptidir ve geleceğin ekonomilerine çok büyük perspektifler açacaktır, bu enerjisiyi ekonomik olarak rentabl hale getiren dünyaya hükmedecektir. Şu anda dünyanın büyük ekonomileri bu konuda hemen hemen aynı seviyededir ve ilk geliştiren diğerlerine fark atabilir ama gel gelelim kurumsal olarak Bulgaristan bu ülkelerin arasında hiç bir zaman olamaz.

Lütfi ve Ahmet'in enerji girdileri fiyat artışındaki payına gelince kusura bakma ama güneş görmeyen Bulgaristan'da güneş santralleri kredilerini verenler Bayko ile aralarında organik bağ bulunan bankalardır.
Menekşe 2013-03-10 15:28:31
Sayın Hikmet Efendi size katılıyorum. Herzamanki olgun ve tecrübeli yorumlarınızı dikkatli okuyorum. Saygılar

Perperekli, sen "brıtçet" diye hitap ettiğin adamı tanıyor mu sun? Bu kadarı da fazla, biraz kendine vakıf ol. Yorumların daima nefret ve aşalık dolu mesajlar içeren karalamalar.
Perperek Der ki... 2013-03-10 17:02:02
Ablam, sana ne oluyor ki nedir bu bana laf yetiştirme merağı?

Söyle bakalım bir işçinin partonun borcundan ne kadar sorumludur? İşte Lütfi ve Ahmet de Bulgaristan'ın batmasından veya sıkıntı çekmesinden o kadar sorumludur.
fes 2013-03-10 18:47:19
Ha, evet evet. Sadece enerji sıkıntısını mı, Hasküfte goca kıçlı Görginin kıçındaki çıbanın sorumlusu da Ahmet Doğandır. Bunun tam da böyle olduğundan benim zerre şüphem yoktur. Görginin kçında çıban niye çıktı? Cevap verib bana!
Efendiyefin kardeshi 2013-03-10 21:45:58
Na Vejdyu Radishov tryabva da mu se sloji tsip na zadnika. Da go izpolva po prednaznacheniye, a ne da govori s nego.
fes 2013-03-10 22:55:31
17'ci asırda bir sırp kronik Bulgarlar için diyor ki: bugarite sa kradlivo i prıdlivo pleme. İyi mi? Tam onikiden vuran bir tespit.

Hal böyleyken bir de bay Ganyonn arka tarafına çipli bir govoritel takıldığığnda neler olur, siz tahmin edin artık.
gızan 2013-03-11 19:28:02
Sn onursal Başkanımız artık kendine güvenmeli ve Varna'dan aday olmalı. Kasim bey le Drındarı paylaşsınlar, hangisi hemşehrilerine daha iyi yatırım yaptıysa o kazansın. Yok öyle Kırcaali'den garantiye oynamak. "Pastayı" bölenler cesur ve öz güveni yüksektir. 20 yıldır Kırcaali kendi genç siyasetçilerini yetiştirdi ve listede onları görmek isteriz.
fes 2013-03-11 22:53:11
Varnada çok türk yok, oradan aday olmasın. Kırcaali'den olsun ki seçilebilsin. Onu bulgarların önüne çiğ çiğ yesinler diye atamayız. Yok öyle yağma.
takke 2013-03-11 23:06:29
Kendi milletinden oy alsın...
fes 2013-03-12 07:53:21
Kırcaali'deki kendi mlleti değil mi? Ahmet Doğan çok iyi yetişmiş biridir, ona itiyacımız var. Türk kimliği konusunda bazı eksikleri var, ancak türkler olarak iyi yetişmiş insanlarımızı bol keseden harcayamayız.

İyi niyetli cahillerden bize bir fayda yoktur. Mesela bak Ksımka Dal karmaşık kavramları anlayabilecek kapasitede olmadığından kolayca bulgararın değirmenine su taşımağa razı oluveriyor.

Ahmet Doğan'ın Kırcaali'mizden aday olması çok yerinde bir karardır.
sali 2013-03-12 08:08:39
şaka şaka çok şakacısın canım birde tavsiyede bulunayın heykelini diksinler altınada iki satır yazı yazmayı unutmasınlar (gelmiş geçmiş türkçe bilmiyen en iyi ajan)
fes 2013-03-12 09:41:11
Entelektuel kapasite, yetişmiş kişi kimdir konularında hiç bir fikri olmayanların çarpık algılarını baz alarak iş tutamayız. Dikkatli olmak zorundayız.

"İyi niyetim var benim, bu olmasın, biraz da odun kafalı olsun" diye tuttranların peşine düşersek yandığımız gündür. Zira cehenneme giden yolun iyi niyet taşlarıyla döşeli olduğu bilinen bir gerçektir.

Hykel bir lidere veya kahramana lütuf olsun, mnnet borcunu ödemek için dikilmez.
Hikmet Efendi 2013-03-12 10:35:37
Sayın "Perperekli" arkadaş. Kulağınıza isyan sesi hoş geliyor. Uzakta mısınız! Sayın kardeşim, ben yukarda "halk isyanı" üstüne fikrimi bildirdim. Neden gocundun ki? Artık üç kişi kendini yaktı. Yaralıların, içeri atılanların hesabı yok. Ekonomik nedenli bir başkaldırı bu. Politik olarak büyüyor. Seffilerin isyanı. Yani elektrik faturasını ödeyemeyenlerin ayaklanması. Bu bizim, sefelet içinde boğazlanmış köylülerimizin de ayaklanmadsıdır, ayaklanmamızdır.

Ahmedin akılıı olup olmadığına gelince. A. Doğan Bulgaristan Türk, Pomak ve tüm Müslümanların ortak bahçesine dikilen ortak bir fidandır. İstersek budar, istersek keser kışlık odun yaparız, istersek kökünden çıkarıp bahçeden atarız, istersek Kurultay kürsüsünde tabanca çıkarıp "def ol git" deriz. Sen bu fidanın dilimesinde yoktun. Çiçek kokusu hoş geldi burnuna bahar sabahı galiba! Ben açlar adına konuşuyorum.

Senin çok sevdiğin Ahmet Doğan "enerji kaynağını" hidrojende aramayı bıraksın, gitsin kendilerini ateşe verenlerin elevinden ateş alsın. Bugünkü durum bunu gerektiriyor.

Ne ki, Ahmetler susuyor. Karlovo'da cami yandı gene susuyorlar. Saray yanacak bu gidişle...

Bu defa onlar, seyirciler, bu seçimlerde eskisi gibi oy alamazlar. Bırak bu işi biz de biraz bilelim. Bu defa durumun çözümü yeni bir algoritma istiyor. Ve bu yeni parti HÖH kitlesinin oyunu alacak. Oylar HÖH'ten akacak.

Neo-libarelmişler. Boş laf. Neo-liberaller Amerikadaki babaları köle olan zengin zenci senatörler. Bizim onlarla ne işimiz olabilir ki? Bizim elit Sofyaya yırtık ayakkabıyla geldiğini unuttu. Lütfen zaman ayarı yapın.

Herkesi kötülemeye yeltenmek bir marfet değil. İnsanın düşündüklerini yazması suç olamaz. Halkın derdini okuyabilenler kaleme sarılsın. Rahmet geliyor ve halkımızın gönlü yeniden ferrahlanacaktır. İnanın yürekler artık uyandı. Vejdiye bu nedenle "kadehi bırak ve elini yüreğine koy ve başını kaldır" insanlar kendilerini ateşe vermiş, dedim.

Bugünkü ayaklanmanın nedeni BG enerji pazarıdır. Bu pazardan Rusya giderek itilirken ortalık çatırdadı. Halk oylamasıyla "Belene" tarih oldu. Parlamento kararıyla "Burgas Aleksandropolis" kapandı. AB ve ABD'nin enerji kaynaklarımıza tam hakimiyet kurmasına kesin tepki olarak patladı bu "faturalara isyanı". Sen bu sokak çatışmalarını protesto gösterilerini farklı okuyorsan lütfen yaz, okumaya hazırım. Tekrar ediyorum Okumaya hazırım. Yoksa insanların kafasını karıştırmak için A. Doğan'a 1 milyon evro verdikleri gibi sana da bir paycık düştü!!!!!!!!






















Şimdi bu konuda
Hasan 2013-03-12 13:23:22
hikmet efendiye aynen katılıyorum çok iyi bir analiz yaptınız, sizin yazdıklarınızı anlamak için en az sizin kadar bilgisi olması gerekiyor,sizi tebrik ediyorum.Yazılarınızı okumaya devam ediyorum elinize ve beyninize sağlık.
Perperek Der ki... 2013-03-12 13:44:19
Yahu arkadaş o kadar çok yazmışsın ki özü yakalayamaz hale geldim az yaz öz yaz benim küçük kapasitemi zorlama.

İlk önce isyanın kulağıma hoş geldiği konusunda hemfikir olduğumu belirtmek istiyorum. İnan ki kendilerini yakanlar olduğu için benden daha mutlusu yoktur, bence bütün Ganyolar bu harakiriyi tatmalıdır öyle AB'ye girdik diye Avrupalı olunmuyor ve avrupai hayat standardı öyle gökten zembille falan inmiyor. İsyanın sahibine gelince bu bir şehir ve Bulgar isyanıdır, köylü isyanı değil Türk isyanı hiç değil onun için bu isyanı düz mantıkla köylerde yaşayan ve bir nebze üretici olan Türklere mal edemezsin.
Biz Bulgar milletinin bir parçası olmadığımız için bu isyan bizi ilgilendirmez ne sahipleniriz ne de katılırız bize bir faydası olacaksa faydalanırız zararı olacaksa çekemeyiz aynen bir Komanit şirketteki komanite ve komaniter ortaklar gibi Bulgarlar komandite biz komanditer durumundayız.

***
Ahmet Doğan, Türk bahçesinde dikilen ortak fidan değildir o fidan 23 sene önce dikilen HÖH'tür. A.D. ve diğerleri ise bir nebze şans eseri güneş gören dallardaki bir iki meyvedir. O meyveler çürük çıkarsa silkelersin ya da meyve vermeyen dallları budarsın yerine dahi iyi ve çok meyve veren dallar çıkar ve herkes nasiplenir ama gidip te sırf Bulgarlar'ın çıkarına uygun diye milyonlarca Türk'ün göz yaşı ile sulanan ve büyütülen bahçendeki tek ağacı kesersen hem aç hem de çulsuz kalırsın. Öyle istersek kurultayda tabanca çekip bilmem'ne deriz ayaklarını geç, zaten halkın temsilcileri böyle durumlarda ne yapılması gerektiğini ve nasıl yapacağını ortaya koydu ve koyacaktır.
***
__________“Ben açlar adına konuşuyorum.”__________
Elindeki mazbatayı göster istediğin kadar konuş!

***
Ahmet Doğan hidrojen enerjisi dehası olmadığı kesindir ama geleceğin hangi enerji kaynaklarında olacağını ortalama bir insan bilir. Ortalama bir insan da rentabl olmayan enerji kaynaklarına yatırım yapılırsa bu faturayı günün birinde birilerin ödeyeceğini de bilmesi gerekirdi. Bu durumda ortalama insan zekası davranışını bile göremiyoruz.

***
Karlovo'da cami yandıysa ki Niğbolu camisi de yandı neden Ahmet Doğan'ın yerine göz koyanların sesini duymadık?

***
Yeni algoritmalardan bahsetmişken yeni oluşumun ne algoritmasını ne de yol haritasını görebildik, gördüğümüz tek algoritma boş konuşma algoritması.

***
Zaten kimse Liberal'in ne olduğunu bilmiyor “Neo” su da nedir? Gerb ya da herhangi bir Bulgar partisinin ahır küreği olma da ne olursan ol.

***

Herkesi kötülemeyi en çok seven ayrılıkçılardır, yahu daha dün can ciğer kuzu sarması idiniz öküz ölünce ortaklık bitti mi? Vejdi Raşidov siyasetteki seviyesizliğini göstermiştir.

***
Ayaklanmanın nedeni enerji pazarı değil işsizlik ve hayat pahalılığıdır.

Bulgaristan'daki Rus enerji projeleri Rusya için önemlidir ama hayati önem taşımıyor olsa fena olmaz ama olmasa da olur. Bir düşünelim Güney Akım projesi gaz ihracatında Ukrayna'yı by-pass için ve Kiev'e işin ciddiyetini göstermek içindi. Ukrayna Rusya'dan gaz aldığı sürece ki Rus gazının en büyük müşterilerindendir Rus gazı da Ukrayna üzerinden ihraç edilmeye devam edecek. Bu durumda Güney Akım pahalı ve riski yüksek bir yatırımdır.

Burgaz Aleksanrdopolis petrol boru hattı 90'lı yıllarda Türkiye'nin Orta Asya açılımına karşı Ege ve Batı Trakya'da Ortodoks Paktını güçlendirmek ve Yunan çıkarlarına derinlik katmak içindi. Günümüzde Türkiye Rusya'nın en büyük ticari ortaklarındandır, Orta Asya'da Türkiye Rusya'nın ayağına basmadığına göre Yunanistan'a bu noktalarda derinlik katmak ticari ve stratejik çıkarlarına pek bir faydası olmaz. Bulgaristan'ın bu hattan elle tutulur bir faydası olmayacağı için projeden çekilerek en doğru kararı vermiştir.

Belene santrali konusuna gelince Bulgaristan ne bu santrali yapacak parası var ne de bu elektriği tüketecek ekonomisi. AB'de bu pahalı santrali elektrik alımı ise desteklemeyeceğine göre yatırım anlamsız oluyor. Referandum olayı ise sadece genel seçim öncesi bir göz boyama ve Gerb hükümetine destek oyunuydu. Hükümetin istifası da bu referandum'un kadar gereksiz bir hamle olduğunu gösterdi.
Tarafsız 2013-03-12 16:50:25
''fes 2013-03-12 07:53:21
Ahmet Doğan çok iyi yetişmiş biridir'' haklısın kuş beyincikli aptal, 23 senede 23 kelime Türkçe öğrenemeyecek kadar iyi yetişmiş biridir.

A. Doğan HÖHten ADAY olmaya kalkışırsa HÖH tarihte kalır!!!!ha buraya yazdım unutmayın.
fes 2013-03-12 19:53:14
Bunları anayabilecek durumda değilsin, belki de doğuştan bazı arızalar var. Bilemem. Bana karşı kinlendin ve haliyle abuk sabuk şeyler söylüyorsun.

Ahmet Doğan aday olmaya kalkışmayacak, aday olacak. Bundan daha doğa ne olabilir? Amerika'da bazı senatörler ömür boyu seçiliyorlar, onlar aptal mı?

Bizim birikimi üst seviyede bir insanımız var, azı lusurları var diye ondan vaz geçmek bizlere çok şey kaybettirir.

Ama bütün bu gerçekleri herkes göremez. Doğuştan falan durumları...
..... 2013-03-12 20:22:35
zıvala dur sen yoluna devam et takkeciğim
takke 2013-03-12 21:27:27
Sn fES VE pERPEREK pAPAZI, şimdiden kuyruk altı acısına hazır olun, çünkü hayat inişli çıkışlıdır. Sn aHMET d. Kırcaali birinci sıradan aday göstermeye elinizden geleni yapın. Kırcaaliler bıçak kemiğe dayandıktan sonra nasıl tepki verdiğini öğrenmiş olursunuz. Baraj çatlamış sız hala suyun önünde durabilecekmiş hayalleri peşindesiniz. Ege denizi sizleri bekliyor DİKKKAAATT!
Perperek Der ki... 2013-03-12 22:43:30
Senin el alemin kuyruk altıyla ne gibi problemlerin var?
fes 2013-03-12 22:48:27
Bıçağın kemiğe dayanması diye bir şey olamaz, çünkü türk partisini yönetenlerin elinde bir bıçak yoktur. Bıçak bulgarların elindedir. Geçim sıkıntısını yaratanlar bulgarlardır.

Kafana bunu sok ve şakşuka yalpalamalar yapma. Benden söylemesi.
anonim 2013-03-13 03:25:30
perperekli zaten amc teki...Gaşıntısı hep vaa...şuna bir gatır gönderiverin baaaa... a.Doğanın ki yetmiyor artık yalama olmuş... ;)
fes 2013-03-13 08:26:52
Ne çok adi küfürbaz varmış içimizde meğer, demek ölmüşüz de haberimiz yokmuş. Millet olarak bukadar adiliği nasıl biriktirebildik, hayret doğrusu.
Perperek Der ki... 2013-03-13 10:04:24
E adam haklı elindekini başkaları ile paylaşmak istiyor, paraysa para ama bilinç altında bir tek katırı var onu paylaşmak istiyor.
Kara Ibrahim Aga-10,cu Köy 2013-03-13 12:37:21
"Anarşi devam ederse ülkede olağanüstü hal ilan edilebilir"

***

Peh peh kim yapacakmish bunu?

Aga artik siyaseti biraktin..Bak sanatina ichkine..

Nede olsa eski Mul'taksin..
Mithat GÖKAY 2013-03-15 11:51:08
İsimlerinden utananlardan ne köy ne kasaba.Onlar kervanın peşinden koşan köpeklerden farkı yoktur.Çok havlarlar ama onları kimse ciddiye almaz.serbest piyasada herkes cebindeki para kadar konuşmalıdır.Hayde bana eyvallah.Alahın selameti başınızınüzerinde olsun.