Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Büyükelçiler, Başmüftülüğün oturumunda yer aldılar

Büyükelçiler, Başmüftülüğün oturumunda yer aldılar

14 Mart 2013

Bulgaristan Müslümanları Başmüftülüğü yönetiminin olağan oturumuna nüfusun büyük bölümünün Müslüman olduğu 9 ülkenin büyükelçisi konuk olarak katıldılar. Samokov kentinde 12 Mart 2013 tarihinde yapılan oturumun açılışını Başmüftü Dr. Mustafa Hacı yaptı. Dr. Hacı, diplomatlara Başmüftülüğün merkez ve yerel yönetiminde yer alan makam sahiplerini tanıttı. Ayrıca Başmüftü, kurumun gerçekleştirdiği faaliyetleri ve sorunları da paylaştı.

Ülkemizdeki diplomatik misyon temsilcileri, Bulgaristan Müslümanlarının demokratik değerleri güderek eşit birer Bulgaristan ve Avrupa Birliği vatandaşı olarak kendi haklarını savunmaları gerektiği hususunda hemfikir oldular.

Oturum sonrası Başmüftü Dr. Mustafa Hacı’nın ev sahipliğinde konukların onuruna yemek verildi. Daha sonra heyet, şehirdeki müzeye döndürülen tek cami binası olan Bayraklı Cami’yi ziyaret etti.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2976


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Mehmet Öztürk 2013-03-14 17:01:21
"Samokov"kenti nerede,başka ismi var mı?Ben Bulgaristan doğumluyum ama böyle bir şehir duymadım.Camisi açık olmayan bir yerde toplantı yapılması bana pek uygun gelmedi.Böyle bir toplantının Kırcali,Şumnu,Razgrad gibi Türklerin yoğun olarak yaşadığı yerlerde yapılsa toplu olarak bir öğlen namazı veya ikindi namazı kılınsa daha iyi olmaz mıydı?Tabii bu toplantının yapılması da büyük bir başarıdır,küçümsemiyorum,taktir ediyorum.Bundan sonra yapılacak toplantılara örnek olması bakımından bazı kendime göre doğrular koydum.Hayırlı olsun.
Toscali 2013-03-14 17:23:15
Cok dogru ve yerinde bir toplanti olmus.organize edenleri ve katilanlari tebrik ediyorum
Perperek Der ki... 2013-03-14 18:42:57
Amaç müze olarak kullanılması bahanesi ile camiye el konulduğunu herkese göstermek ve iadesi için uluslararası baskı kamuoyu oluşturmak.
hacı 2013-03-14 19:07:28
Papaz efendi kilise açık mı? Ziyaretçi sayısı nasıl,var mı? Bulgarlar zavallılar onca yıl atizim le yönetildiği için pek din le alakaları kalmamış galiba. Onun için ahlak derecesi eksilerde sürünüyor, malesef. Uluslar arası baskı dan rahatsız olmuş gibi gördüm seni ama idaret et ya da alış artık yav. Biraz bizim hakiki imamlar la takılırsan kendine bir şeyler katarsın.
Perperek Der ki... 2013-03-14 19:24:43
Hacı, mal olmak parayla değil ya, sen ancak öyle yırtık dondan çıkar gibi çıkarsın.
destek 2013-03-14 19:49:30
Papaz da hacının mlına göz koymuş
Hikmet Efendi 2013-03-14 20:43:36
Çok güzel bir toplantı olmuş. Ben de tebrik ederim. Damakov "Çak Koru" (Borovets) yolunda. İl merkezidir. Kış turizmi, patatesleri, çam mamulleri, keten dokuması ve demirciliği ile bilinir.

Osmanlı döneminde Sofya Beylerbeyliği iken Samakov yöresi Sofya'ya bağlıymış. Şimdi ise, Sofya Mültülüğüne bağlıdır. Oradaki "Küpeli Camii" tarihi özelliklere sahip çok güzel bir mimari eserdir. Etraftaki Rila köylerinden bazıları Müslümanlarla meskündür. "Çam Koru" otel ve kayak pislerini ziyaret eden Türk ve Arap turistler mutlaka Samakov'a uğrar ve camiyi ziyaret eder. Son yıllarda İstanbul'dan kalkan turist seferleri "Borovets" kayak merkezine Kostenets şehri üzerinden gidiyor. Oysa eski yol güzergahı Sofya - Samakov - Borovets istikametindeydi ve Samakov'tan geçilirdi.
Türk 2013-03-14 21:03:57
Maşallah ajan din adamları arz-ı endam eylemiş. Kim mi onlar? Biri Başmüftü Aliş, diğeri Koşukavak/Krumovgrad Müftüsü Nasuf. Resmi belgeyle ajanlıkları açıklanmış olmasına rağmen iki yıla yakın oldu hala gorevdeler. Utanıp sıkılıp istifa dahi etmediler.
emir 2013-03-15 15:02:26
Vakif mallarinin bulgarlar tarafindan iade edilmemesi bir yana, turklerin bu camilere, medrese-mektep binalarina ihtiyac duymamasi daha buyuk sorundur. Gasp edilen Kircaali medresesinin kopyasini , hatta daha ihtisamlisini yapmak hic sorun olmaz, ama sonra bu bina ne olacak...