Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan’da iki firma, iç pazar için helal gıda üretiyor

Bulgaristan’da iki firma, iç pazar için helal gıda üretiyor

28 Mart 2013

Süt ürünleri üreten Rodopeya Belev ve Sitovo şirketleri iç pazar için sertifikalı helal gıdalar üretmeye başlıyorlar. Onlar Bulgaristan’da İslam dininde helal gıda istemlerine göre üretimini sertifikalandıran ilk iki firmadır. Sertifika Başmüftülüğe bağlı Helal Sertifikası Komisyonu tarafından veriliyor.

Bu komisyon iki yıldır görev sürdürüyor ve bugüne kadar başlıca ihracat için öngörülen üretimi sertifikalandırmıştır. Helal sertifikasına sahip olmak için süt ürünleri üreticisinin şu istemleri yerine getirmiş olması şart: domuz eti ürünü ve alkol içermesin, kullanılan maya jelatin içermesin, süt tozu kullanılıyorsa, uygun olmayan emülgatörler içermesin, üretim işletmeleri hijyenik olsun.

Helal gıdanın özel logosu mevcut. Logo, “Bulgaristan Cumhuriyeti-Başmüftülüğü” oval yazısı ve ortasında da helal yazısından ibaret. Başmüftülük, iç ve dış pazar için helal sertifikası verme yetkisine sahip ülkemizde tek kurumdur.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 5030


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


gizemli 2013-03-28 10:54:33
Allah razi olsun onlardan!Emeklerine saglik Allah yollarini acik etsin
Toscali 2013-03-28 14:48:03
çok güzel bir uygulama . inşallah ileride parayı veren herkesin alabileceği bir sertifika olmaz.
Tunay Şen 2013-03-28 15:58:24
Nihayet Bulgaristan'da birşeyler olmaya başladı, hristiyanlarla müslümanların birlikte yaşadığı bu tip yerlerde helal damgası çok gerekli, biz Türkiyeli ve müslüman turistlerde gidene kadar göbeğimiz çatlıyor helal mi haram mı diye ? sadece iki üründe olması da yeterli değil, ayrıca lokantalar içinde Helal tabelası çok gerekli. herkese çok selam
emir 2013-03-28 21:53:31
Gelişen bir pazar, el atmak lazım...Geçen sene Yeni Zellanda ve Avustralya'dan Almanya'ya büyük baş hayvan eti ithal ettim bir kilo ette 0,75 dolar net kar kalıyor...Yalnız taşıma ve muhafaza masrafları çok fazla, kendi gemim ve Almanya'nın bir liman kentinde depom olsa parayı kırcam...
Bulgaristanda 8 leva olan dana etini Almanyada en az iki katına satmak çok çok kolay hele öko moko ve helal yazınca...
Aylan Paşaoğlu-Kırcaali+İstanb 2013-03-29 09:15:43
Dürüst olmak gerekirse;Bulgaristan'daki ürünleri,Türkiye'ye göre daha gönül rahatlığı ile tüketiyorum.
Ayşe 2013-03-29 10:42:07
Bu sayede suddi arabistan.Libya gibi ekonomik durumu sürekli ürün talep eder bu 2 ülke en çok mal türkiyeden gider helal serfika sayesinde zengin islam ülkelerine peynir süt ürünleri,meyve sebze gönderilebilir.bu mümkün ... çok tebrik ediyoruz ...bulgaristan türkleri neyaparsa yapsın artık kendini kanıtlamak zorunda
Ayşe 2013-03-29 10:44:05
Suddi arabistan ve Libya sürekli mal talep eden ülkeler yelkenleri arap ülkeleriyle yakınlaşarak.kültür folklorle girebiliriz sonra ekonomı konularına girelim
Ayşe 2013-03-29 10:48:05
Sevgili bulgaristanlı kardeşlerim.Bizler coğrafya olarak çok iyi yerde yaşıyoruz.Hiç azerbaycan ve hazar denizi kardeş ülkelerimizi ziyaret ettinizmi.Malesef topraklarında meyve sebze yetişmiyor.Sadece 2 domates 3 _3.5 lira .Bence rota yı oraya çevirelim yakınlaşalım diyorum
Tarafsız 2013-03-29 11:05:00
Aylan, PAŞA deden de hep vıcık vıcık domuz yağlı şpekov salamlardan mı yiyordu senin gibi?
AYŞE 2013-03-29 14:12:58
BİZİM EVE ÇİKOLATA BİLE GİRMEZDİ SEN NE KONUŞUYORSUN
anonim 2013-03-29 14:38:00
Helal gıda üretenler en büyük günah işliyorlar. Bu insanların duygularını sömürülerek haksız kazanç elde etmektir bu da GÜNAHTIR. Bu tür haksız kazançlar elde edenler CEHENNEMLİKTİR.
Aylan Paşaoğlu-Kırdjali+İstanb 2013-03-29 16:00:09
Evet,şpekov yiyiyordum ve yerim.En azından ne yediğimi biliyorum.
Keşke sadece domuz eti yememek insanı Müslüman yapıyor olsaydı.Aslolan kalben nasıl olduğumuzdur.
Bu arada domuz eti yemek günah değil,mekruhtur.
emir 2013-03-29 16:18:12
Çüşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş!
Tarafsız 2013-03-29 16:47:38
Aylan, şpekov domuz salamını kabuğuyla mı yiyon kabuksuz mu???
Aylan Pasaoglu-Kırcaali-İstanb 2013-03-29 18:30:49
Siz öylesinizdir diye demiyorum ama genelde bu şekilde aşırı tepki gösterenler,aslında ya şpekov yiyen veya zamanında yemiş olan sahtekarlar oluyor. :)
Ayşe 2013-03-29 18:56:01
Tarafsız rumuzlu kişi tam bir dengesiz hakikaten salamla kafayı bozmuş
Tarafsız 2013-03-29 19:21:09
Bana ne ya, isterseniz eşek salamı yiyin.
Perperek Der ki... 2013-03-30 00:22:24
Helâl gıda sertifikaları safsatadan başka bir şey değildir daha doğrusu birilerine cukka indirme aracıdırlar.
METEHAN 2013-03-30 11:26:52
Bir müslüman için büyük haramlardan biri domuz eti yemek onu bilerek yiyen müslümanlığından şüpe duyarım .Duyduğuma göre bu şpek salama domuzun en pis yerlerini katıyorlarmış buna cinsel organları dahilmiş.
emir 2013-03-30 16:57:51
Niye safsata olsun yahu, paranı gavura yedireceğine git bir Türkten ve ya pomaktan alış veriş yap ki onlar zenginleşsin. İşin dini boyutu bir yana, sosyal ve ekonomik boyutuda çok mühim. Kırcaali'de bütün gavurlar tez zamanda batar İnşallah, onlardan alış veriş yapmak son derece yanlıştır...
Perperek der ki... 2013-03-31 02:39:46
Hocam domuz balığı yemek haram mıdır? Tabi bu işin espri tarafı fakat sosyal boyutu sadece gavurlar batsınla olmuyor.