Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
10 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
Zorunlu Seçmeli Türkçe Dersine Okuma Çağrısı

Zorunlu Seçmeli Türkçe Dersine Okuma Çağrısı

02 Nisan 2013

“Anadilini öğrenmek ve korumak diğer bir dilin öğrenilmemesi pahasına olmuyor”

Güney Bulgaristan Türkçe Öğretmenleri Derneği ile Kırcaali Türk Kültür ve Sanat Derneği okullarda seçmeli ders olarak Türkçenin okunması için bilinçlendirme hareketi başlattı. Başta Kuzey ve Doğu Bulgaristan Türkçe Öğretmenler Derneği olmak üzere, ülke genelinde etkinlik yürüten çok sayıda dernek de "Uyan, Anadiline, Kültürüne Sahip Çık!" Girişimine katılması bekleniyor.

Bu iki dernek sonrası Mestanlı Türk Kültür Sanat ve Etkileşim Derneği, Sofya Kültürel Etkileşim Derneği de bilinçlenme girişimine katılma kararı aldılar. Çok yakın zamanda ortak hareket protokolü imzalanması bekleniyor. Sanal gazetecilik yapan haber.bg sayfası yönetimi bilinçlenme hareketine basın yayın desteği vermeye karar kıldı.

Ana baba ne yapmalı!?

2013/2014 Öğretim Yılında çocuklarının ZORUNLU SEÇMELİ olarak Türkçe Anadili dersini okumak istediğini beyan eden dilekçeler öğrencinin anası ya da babası tarafından doldurulup, bizzat okul müdürüne teslim edilmelidir. Bu ana babalar dilekçeyi sunarken dilekçeye vurulan DİLEKÇE GİRİŞ KAYIT NUMARASINI istemeli ve almalıdır.

Bulgaristan eğitim sisteminde iki çeşit seçmeli ders vardır. Birisi ZORUNLU seçmeli diğeri ise Serbest seçmelidir. Okul müdürleri, sınıf öğretmenleri ve bazı öğretmen ve ana babalar yıldırma gayreti içerisine girecektir. Kesinlikle bunlara kulak vermeyin. Dilekçelerden sadece ZORUNLU seçmeli olanı KULLANIN!

ZORUNLU seçmeli ders seçilirse okul mecburi olarak kadrolu Türkçe öğretmeni atıyor. Bu olmadığı sürece eğitim anca göstermeliktir. ZORUNLU seçilen Anadili Türkçe dersi açılması için karışık öğrenci sınıfı ve düz sınıf için yeter sayısı 11'dir.

“Anadilini öğrenmek ve korumak diğer bir dilin öğrenilmemesi pahasına olmuyor”

Eğitim alanında uzmanların yaptığı çalışmalardan, anadilini yeter seviyede bilen bir öğrencinin diğer bir dili yüzde 30 daha hızlı öğrendiğini gösteriyor. Öyle ki iki dili bilen birisinin ise üçüncü bir dili öğrenirken bu yüzdeye bir yüzde 13 daha ekliyor. Ayrıca anadilini bilen ve rahatlıkla ikinci veya üçüncü bir dil konuşanın birinin zeka seviyesi etraftakilerine göre %7 daha fazla.

Kaynak: haber.bg


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2013-04-02 16:07:47
Eksiklerimizi acilen gidermemiz gerekir yoksa, mokoko...

http://c1304.hizliresim.com/18/2/lq83h.jpg
Türk 2013-04-02 20:38:05
Öyle komünist lozungları ile olacak işler değil bu işler. Eğer sloganlarla olsaydı komünizim çökmezdi. İcraat lazım icraat, o da içten gelen Türklük duyguları ile. Seçimlerden önce HÖH'e milletin gözünü kamaştırmaya yönelik yardımcı olma hareketleri değil. Peki adama sormazlar mı şimdi, madem yasa buna izin veriyordu neden şimdiye kadar bu hakkınızı kullanmadınız, neden vatandaşı bilgilendirmediniz? Şimdi seçim öncesi şark kurnazlığına yatıyorsunuz. Bu işler ne zaman düzelir? Ne zaman et kafalı, komünist uşakları ajanların elinden yetki alınırsa. Bu nasıl olacak? Seçim sandığına attığın o biricik oyunu doğru kullanırsan.
Perperek Der ki... 2013-04-02 21:00:41
Sen bayağı fransız mışsın! Türkçe dersleri yıllardan beri var ama ya boş geçmektedir ya da dersten başka herşeye benzemektedir. Burada esas amaç insanlara bu dersin önemini anlatmaktır, HÖH'ün ve Türklük şuuru taşıyanların amacı ise bu dersi zorunlu yapmaktır.
mert 2013-04-02 21:31:12
Papi gerçekten senin ders aldığın papazında, hocanın da hepsine dupe düz... anladin sen oni. Sonra her şeye maydanoz olmana gerek yok. "HÖH'ün ve Türklük şuuru taşıyanların amacı ise bu dersi zorunlu yapmaktır" diyorsun. Türklük şuğurunu yok etmek için ajanlık yapmış soysuzlar da hangi şuurdan bahsediyor yav papaz efendi. 23 yıldır gözlerinizde .... vardı da aklınıza gelmedi Türkçe okutmak şimdi üç beş aydan bu yana bal vermez arı gibi vız, vız ediyorsunuz. Bursa dan Kapıkulle'ye kadar arabanın arkasında bir kaç sürükledikten sonra Bg dekiler hemen hizaya gelecek zaten. O günler çok yakın, belki yarından da yakın, pAPİİİİİİ.
Perperek Der ki... 2013-04-02 22:12:30
Türklük şuğurunu yok etmek için ajanlık yapmış soysuzlar da hangi şuurdan bahsediyor
________________________________________

Senin şu anda ajanlık yapmadığını nereden bilelim?
fes 2013-04-02 23:04:33
Bir ajan, her nekadar şeytani becerisi olsa da, bir milletin şuurunu yok edemez. Asla.

Ruslarda poşlost diye bir söz var, Alev Alatlı buna paçozluk diyor. İşte bir milletn değerlerini yerle bir eden paçozluktur.

Yaşamakta olduğumuz çağ adi, paçoz bir çağdır. Ama adinin de adisi vardır ya, işte biz o paçozun da paçozu milletiz; bize şuur mu dayanır.
Zürfettin Hacıoğlu 2013-04-03 09:51:16
En büyük sorun şu!
Halkımızın tüm sorunlarını hemencik siyasileştiriyoruz.Evet siyaset demokrasilerin vaz geç
ilmez unsurudur ancak nerede sivil inisiyatif,nerede bizim birey olarak topluma karşı sorumluluğmuz ? Siyasetin ana unsuru insan dolaysı ile biz birey ve sivil toplum örgütleri olarak siyasilere baskı unsuru olmalıyız,sadece şu ne yaptı bu ne yaptı demekle olmuyor.Unutmayalım toplumlar nasıl bir idareye laikseler öyle idare edilirler.Saygılarımla
Mehmet Şaban 2013-04-03 09:53:14
Allahtan HÖH var onlar olmasaydı çoktan bulgar olmuştuk. Allah Ahmet Doğandan razı olsun, 23 senedir bizi birlik içinde tuttu.
dr Mithat GÖKAY 2013-04-03 10:25:02
Ahmet DOĞAN'dan allah razı olsun köyümüzü 2.200 kşiden 420 düşürdü.kalanlardan büyük bir kısmı işsiz.bize yardım ederken kendisine Sofya'da sayralar hamamlar inşa etti.Kurnaz adam benim kardeşlerim aç gezse de olur yaşasın Ahmed DOĞAN.
Perperek Der ki... 2013-04-03 10:28:09
Kendi başarısızlığının sorumlusu olarak Ahmet Doğan'ı mı görüyorsun?
salih 2013-04-03 10:52:52
Türk yerden göke kadar haklısın ne güzel bir tespit,HÖH şimdiye kadar neredeydi sandıktan onlara kendi oylarından başka oy çıkmasın hep birlik olalım ve bu gerçekleri görsünlet,hiç bir vekil çıkaramasınlar,hep birlikte bu hainlere karşı tavır alalım,ve bu komunist düşünceli hainlerden kurtulsun bu BG. TÜRKLERİ.ANA DİLDE EĞİTİM ZORUNLU OLMAZ İSE BAŞARILI OLUNMAZ VE TÜRKLER ERİMEYE MAHKÜM OLURLAR.
fes 2013-04-03 12:03:15
Dr Mithat Gökay bey, hastalarınıza teşisleri hep böyle yanlış mı koyarsınız? Köyünüzün boşalmasıdan ve işsizliğin yüksek olmasından Ahmet Doğan niye sorumlu olsun ki?

Bildiğimiz üzere ne başbakanlık yaptı ne de maliye bakanlığı;üstelik dört senedir de muhalefette. Nasıl bir korelasyon kurdun anlamış değilim.
Gıcalılar 2013-04-03 17:57:24
YEMEZLER GARDAŞLAR.
Tek çare açlık grevlerine gitmek.
Lütfi ancak parlamentonun önünde zorunlu ana dilde eğitim için açlık grevine başlarsa o zaman ancak zorunlu ana dilde eğitim olur.
Perperek Der ki... 2013-04-03 19:45:01
Dorktor beyimiz bilir, koskocaman doktor olmuş beya... ama adam olamamış...
dr.mithat gökay 2013-04-04 07:14:41
Bazı Aziz kardeşlerim kendi isimlerini yazmaya bile cesareti yok rumuzlarınıdan zeka fışkırıyor(fes,gıca,pereprek,türk ve saire). bölgemizdeki olayların nedeni mal ve hizmet üretiminin azalmasından kaynaklandığı, sosyal ortamın düzelmesi üretimin canlanmasından geçtiği acı bir gerçektir.Ahmed DOĞAN 8 yıl iktidar partisi başkanı olarak bölge halkı için isimlerden "ova" ekinin kaldırılması dışında elle tutulan bir faaliyeti yoktur.şahsına ve cesaretine saygım büyüktür ama bölge insanına ekonomik anlamda katkısı olmamıştır. kurban bayramlarında bile köyüme gelip bir yaşlının elini öpmemiştir.Türkçeye gelince kendini TÜRK hisseden herkes herkes kendi çocuklarına TÜRKÇEYİ öğretmek ve sevdirmek her velinin asli görevidir. Gazetede tartışma kişiler birbirlerini rencide ederek değil gerçekler ve çözümler üzeriden yürütülmeli.Siyaset yapan şahıslar gerçeklerle yüzleşip çözüm üretmeli.bunun dışaıdki vatandaş siyasi ilişki kulluk olarak tanımlanır.saygı ile sizleri selamlıyorum görüşmek üzere.
fes 2013-04-04 08:05:03
Elle tutulan hiç bir şey yapmadı diye kestirip atmış dr. M. Gökay bey. Koalisyon döneminde partinin kontrolüne, sosyal ortamı gözle görülecek şekilde değiştrecek miktarda kaynak geçti mi geçmedi mi? Ona bakmak lazım.

Bulgarların yaşadıkları bölgelerde bile gözle görülür bir değişim gözlenmediğin göre, Ahmet Doğan ortalığı gül bahçesine çevirecek kaynakları nereden bulacaktı? Aldığı maaşın tamamını, Boyana'daki "sarayın" parasal değerini Dobriç veya Varna köylerine akıtsaydı elle tutulur bir yaşanır mıydı zannediyorsunuz?

Müstear isim kullanmamızın nedeni belki de reklama ihtiyacımız olmamasıdandır, kim bilir.
Perperek Der ki... 2013-04-04 08:18:56
Kendi ismimizi kullanmak mala, davara ve 2.200 kişiden 420 kişiye düşmüş köye faydası olacaksa hemen kullanalım.
dr mithat gökay 2013-04-04 10:39:42
Fes ve Perperek kardeş belli ki sizde A.D kardeşimizin sevdiği kullarsınız.Kulların isme ihtiyacı olmuyor ,kulların en önemli görevlerinden biri sahibini kollamak ve yalakalık yapmak.Bence siz diğer türk kardeşlerime kötü örnek oluyorsunuz.Saygı ile sizi selamlıyorum.
Haydar Koyar 2013-04-05 21:10:23
Arkadaslar ,papaz ve fes rumuzlu yorumcular ayni kisidir,annesi bkp il komitetinde(okrijen komitet,te)calisirken hamile oldugu bir donemde beynini komunistleri yucelten sarkilari soyliye,soylie ,yikamistir,bu zavalli fes Papazovun hic bir sucu yoktur ,cuclu annesidir.
skf 2013-04-05 21:15:17
bu milletin hakkı vardıda nerdeydiniz ?korktunuz değilmi millet eğitimden ne kadar yoksun kalırsa siz ajan tayfası okadar fazla oy alırsınız inşallah bunu yutmazlar sizde ebedi sandığa gömülürsünüz