Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Haziran 2019
HABERLER » Bulgaristan
Aşırı Milliyetçiler, Bekir Bozdağ’ın Bulgaristan ziyaretine karşı çıktı

Aşırı Milliyetçiler, Bekir Bozdağ’ın Bulgaristan ziyaretine karşı çıktı

06 Ağustos 2013

Aşırı milliyetçi ve ırkçı Bulgaristan Ulusal Kurtuluş Cephesi (NFSB) partisi Yurtdışı Türklerden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın Ramazan Bayramı’nı Bulgaristan'da soydaşlarla geçirmesine karşı çıktı.

Aşırı ırkçı SKAT TV sahibi Valeri Simeonov’un partisinden yapılan resmi açıklamada, “Bakanlar, milletvekilleri, valiler ve belediye başkanları keyifli bir yaz tatili geçirirken, Türkiye, Başmüftülük ve HÖH partisinin yerel teşkilatlarının yardımıyla genişleme politikasını sürdürüyor” deniliyor.

Açıklamada bugün Yurtdışı Türklerden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ kutsal Ramazan Bayramı vesilesiyle Bulgaristan’a üç günlük gayrı resmi ziyarete geldiği bildiriliyor.

Burgas bölgesinde bulunan Dereköy Sınır Kapısı’ndan Bulgaristan’a geçen Türk heyetinin bu akşam iftarı Silistre'nin Glavinitsa Belediyesi’nde yapacağı belirtiliyor. 7 Ağustos tarihinde programda Rusçuk'taki imam hatip lisesi ziyaretinin ardından Plevne ve Filibe’nin ziyareti öngörüldüğü yazıyor. Bekir Bozdağ’ın Ramazan Bayramı namazını Filibe Muradiye Camii'nde kılacağı ve ardından Kırcaali ve Mestanlı'daki imam hatip lisesini ziyaret edeceği bildiriliyor.

NFSB partisinden, Bulgaristan Dış İşleri Bakanlığı’nın bu üst düzeydeki hiçbir temsilcisinin Türkiye Başbakan Yardımcısı’na eşlik etmeyeceği öne sürülüyor. Bunun ise diplomasi protokolüne göre zorunlu oluşunun bir kez daha devletin eksikliğini ve Oreşarski kabinesinin milli gurura sahip olmamasını kanıtladığı belirtiliyor.

Milliyetçiler, bunun Türkiye’nin Bulgaristan’ın ulusal egemenliğine yönelik yeni bir provokasyonu olduğu ve yine iç işlerine karıştığını iddia ederek şiddetle protesto ettiklerini açıklıyorlar. Kendi ifadeleriyle bu “denetim gezisinden” ne Valiliklerin, ne de Belediye yönetimlerin haberdar olmadıklarını söylüyorlar. Türk devletinin Bulgaristan’da hakim olan anarşi, iktidarsızlık ve yetkili merkez ve yerel yönetimler arasında herhangi bir koordinasyonun olmamasını Türklerin yoğun olarak yaşadığı bölgelerde etkisini arttırmak için çok iyi kullandığını iddia ediyorlar.

NFSB’den Bulgar Sosyalist Partisi (BSP), HÖH ve ırkçı Ataka partilerinin oluşturduğu Türk yanlısı bir politika güden hükümetin hainlik politikasını şiddetle kınadıklarını belirtiyorlar.

Milliyetçiler, hükümetin acilen istifa etmesini talep ediyorlar. Bu hükümetin kısa süreli yönetiminde Bulgaristan’ın milli çıkarlarını savunma yetkisine sahip olmadığını ve vatanın sorunlarına çözüm bulamadığını kanıtladığını öne sürüyorlar. Bulgaristan’ın AB’de en fakir ve bağımlı bir ülke olduğunu kaydediyorlar.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3494


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


akm 2013-08-06 20:14:13
kapıdan değil bacadan bile gireriz milliyetçilik havlamakla olmaz---unutmasınlar yıl 2013 yani 1983 değil
fes 2013-08-07 08:34:54
Bulgar hükümeti iyi ilişkilerin devamı adına bu ziyaretlere müsade ediliyor; bulgarlara ramen gidilmiyor oraya, bunu bilin. Hot zotla olmaz bu, gidemezsin derse gidemezsin. Ataka gelmesinler diyor, ama bulgar hükümeti ziyaretlere müsade ediyor.

Bana gelince, akepe'ye karşı olamama karşın ziyaretleri olumlu buluyorum.
Tarafsız 2013-08-07 09:11:11
''Bana gelince, akepe'ye karşı olamama karşın ziyaretleri olumlu buluyorum.''-''desemde inanmayın'' dimi?
Gıcalılı 2013-08-07 09:22:12
Fes dün Türkiye'yi kim idare ediyordu bu gün kim idare ediyor yarın kim idare edecek beli değil. Sana bana idareyi beğenmesek de beğensek de saygı duymalıyız aksi takdirde Türkiye olmazsa Bulgaristan Türkü de OLMAZ. AKP bilmem ne bırakın şu hikayeleri. Önemli olan Bulgaristan Türkleri geri kalan teferruattır.
emir 2013-08-07 12:24:14
harite cok guzel yalniz, kirmizi renkli bolge turklere verilsin, ortasi bulgarlara, tuna boyu ortak kullanim...
fes 2013-08-08 00:29:04
Onlara sen saygı duy, ben duymuyorum. Ama, bulgaristan türkleri olarak bulgarlarla çetin mücadelemiz devam ettiğinden iç sorunlarımızı iç sorunlarımızı bu ziyarete yansıtmak istemiyorum, aksi takdirde Ataka'yla aynı mevzide buluşmuş olurduk. Kan kustuk kızılcık şerbeti içtik dedik
TOSCALI 2013-08-08 14:42:55
Neden saygi dumuyorsun ...sen adamlarin bg turkleri icin ne yapti kac defa bg ye kj ya geldiler adamlar senin gibi cakma musluman olmadiklari icin mi saygi duymuyorsun , bg deki haklarimizi verip te annelerimiz babalarimizin emekli olmalarini sagladi diye mi saygi gostermiyorsun ...basbakanimiz cumhur baskanimiz bakanlarimiz kj ye gelip bizi gurulandirdigi icin mi saygi duymuyorsun sen istedigin kadar duyma bizler bg turk muslumanlari nankor degiliz kalbimiz ve dualarimiz basbakanimiz ve devlet buyukuklerimizle beraber.
fes 2013-08-08 19:02:55
Ne gururlanması, biz hiç gururlanmadık ki. Sonra gururlanacak ne var ki? Türkiye'nin otoriter bir devletin ötesinde totaliter ve faşizan bir yapıya büründüğünü bulgarlar görmüyorlar mı?

Keşek Bulgaristan'a geleceklerine Türkiye'de insan haklarına saygılı demokratik bir toplum yaratmak için caba gösterselerdi, bulgaristan türkünün indinde daha makbule geçerlerdi.
... 2013-08-08 21:06:21
Çetin Doğan'ın kızı yahudiyle evlenmiş, aile gönülsüz de olsa kabul etmek zorunda kalmış. Bunları Çetin Doğnı'ın hanımının yazdığı kitaptan okuyoruz. Eğer Çetin paşa gönülden yahudiliğe bağılı olsaydı asla Balyoz tertibinin içine dahil etmezler, edemezlerdi; bundan kesinlikle emin olabilirsin. Neden mi, çünkü tertipte mosad'ın parmak izleri açık görülmektedir de ondan. Bunları anlayıp kestirebilmen için soyutlama ve genelleştirme yeteneğin olması lazım, onlar da sende yok. Maalesef.
! 2013-08-08 22:06:32
burada ağlama git ağlama duvarında ağla!
TOSCALI 2013-08-08 23:05:00
Fes efendi senin oy verdiklerin bg turkleri icin ne yapti 3-4 tane bisey yaz da bizde ogrenelim
şaştım kaldım 2013-08-08 23:15:45
Sen git oraya, ben niye gideyim ki. Yahudi cesaret nişanını alan sığırlar gibi bağaran biri değil miydi?Yoksa yanılıyor muyum? Sağ gösterip sol vurmanın bir alemi yok. İlker paşanın yahudilikle hiç bir alakasının olmadığını herkes bilir ve o pislik fotoğraflar kerizleri avlamak için mosad tarafından çekilip servis edilmişti.Bunlar bilinen şeylerdir, ama düşük zekalılar göremezler. Ergenekondan hükümlü Ergun Poyraz iki çok işginç kitap yazmıştı, Musanın çocukları falan filan. Emineanımın çok yakınıydı, ama yarası olan gocunuduğundan içerilere tıkılmıştı. Bir de Sivasda ikamet eden pakrudiniler varmış, ermeni görünümlü yahudiler. Bunlar kuyumculukla iştigal ederlermiş ve bazıları Kayyseriye göç etmişler.1915 senesinde mardinden gelip kayseriye yerleşenler de varmış. Mardin kapı şen olur türküsü çok meşhurdur, ben de severim.
SERKAN 2013-08-09 06:34:17
Öncelikle,herkesin Ramazan bayramı mübarek olsun,kutlu olsun, mutlu bayramlar.
Sn. TOSCALI;Sen,ben değil,BİZ olmalıyız. Emeklilik konusunu biraz araştırmanı tavsiye ederim.İlk teklifi kim vermiş, teklif görüşülürken iktidar ve muhalefet partilerinin konuşmaları neler olmuş? Meclis tutanaklarından ulaşabilirsin.Haklar parayla satın alınmaz,KAZANILIR!!!
fes 2013-08-09 08:44:18
Senin oy verdiklerin ne yaptı ki, üç değil iki tane sayabilir misin? Bulgaristan türklerini bölüp bulgarların önünde zayıf düşürme girişimleri dışında ne yaptılar?

Ben hep eski merkez sağa oy verdim, sola hiç vermedim, ama chape zihniyeti laflarına da hiç rabet etmem; saçmalıkdır çünkü bu iddialar. Adamlar 1950'den bu yana hepi topu üç sene iktidar olmuşlar, o da bölük pörçük, ama Türkiye'nin tüm olumsuzluklarından ondan sorumlu tutulmak isteniyor. Akla mantığa aykırı şeyler bunlar.
...... 2013-08-13 21:13:12
GEÇİN BU HİKAYELERİ BE KARDEŞİM
bahar egemen 2013-08-15 16:45:41
biz türkiyedeki türkler olarak bulgaristanda olsun veya dünyanın neresinde olursa olsun soydaşımız diyerek hepsini seviyoruz. başbakanımızda bu güne kadar gelen siyasetçilerin içinde bir tanedir. gerçektende onun tüm dünya insanlarının iyiliğini isteyen politikasını anlamıyanlara şaşırıyorum. nerede bir zulum varsa ilk tepkiyi sayın tayyip erdoğan koyuyor görmüyormusunuz.
Malkocoglu 2013-08-30 15:46:44
Mustafa Kemal Ataturk Turkiyedeki mason lojalarini kapatmak emrini vererek buyuk bir Turkluk ugruna hamle yapmistir,amma cevresindeki mason yandaslari tarafindan zehirlenerek uc yil icersinde hainler tarafindan oldurulmustur,bu gunku ergenokoncular masonlara hizmet eden kisilerdir,TURKLUGU iceriden baltalamak istiyen hainlerdir.