Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Haziran 2019
HABERLER » Kırcaali
Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ: "Bulgaristan'daki Osmanlı eserlerine sahip çıkıyoruz”

Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ: "Bulgaristan'daki Osmanlı eserlerine sahip çıkıyoruz”

09 Ağustos 2013

Bulgaristan'da Osmanlı döneminden kalan tarihi, mimari ve kültürel mirasına ziyaretlerde bulunan Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağı, "Bulgaristan'daki Osmanlı eserlerine sahip çıkıyoruz" dedi.

Bozdağ, üç günde Türklerin yoğun yaşadığı bölgeleri ziyaret ederek, bin 900 kilometre yol geçerek Bulgaristan'daki Osmanlı mirası eserlere ilgi gösterdi. Çok sayıda cami, hamam, konak ve başka binaların hukuki statüsü ve durumuyla ilgilenen Bozdağ, TİKA'nın yardımıyla yapılabileceklerin onarım ve bakımı konusunda müjde verdi.

Filibe şehrihnde Osmanlı'nın tarihi ve mimari mirasını temsil eden İmaret Cami, Taşköprü Cami, Çifte Hamam ve Osmanlı Mezarlığı'nı gezen Bozdağ, TİKA'nın restorasyona ihtiyacı bulunan İmaret camisinde çalışmalarını sürdürdüğüne değindi.
Başbakan Yardımcısı Bozdağ, "Osmanlı döneminden kalma hamam ve aynı döneminden kalma bir başka camiyi gördük. Bu cami özel mülk olmuş.

Bir vatandaş 1930 yılında satın almış. Şu anda biz TİKA aracılığı ile bu caminin mülkiyetini satın almak için uğraşıyoruz. Henüz bir mtabakat sağlanmadı. Sağlandığı takdirde satın alacağız ve burayı restore etmek suretiyle yeniden ibadete açacağız" dedi.
Bulgaristan'da yüzlerce Osmanlı vakıf eserleri bulunduğuna dikkati çeken Bozdağ, bu eserlerle ilgili Bulgaristan mahkemelerinde davalar açıldığını, davaların sonucuna göre gerekli işlemlerin başlatılacağını belirtti.

Bulgaristan Başbakan Yardımcısı ve Adalet Bakanı Zinaida Zlatanova ile yaptığı görüşmelerde vakıf meseleleri konusunu dile getirdiğini anlatan Bozdağ, "Ancak şu anda bir yargı süreci de devam ediyor. Epeyce vakıf eseri yargıda. İnşallah mahkeme leyhte sonuçlanır ve biz burayı, vakfa döndükten sonra aslına ygun bir şekilde restore edip ibadete açarız." diye konuştu.

Osmanlı döneminden Bulgaristan topraklarında kalan eserlerin sadece biriyle ilgili davanın sonuçlandığını hatırlatan Bozdağ, Türkiye olarak diğer davaları da takip ettiklerini kaydetti.

Başbakan Yardımcısı Bulgaristan'a yaptığı 3 günlük gezisi sırasında Osmanıl mimari, kültürel ve tarihi mirasına ait birçok yeri gezdikten sonra bu eserlerin bakımsız ve ihmel edilmiş olmasından dolayı duyduğu üzüntüsünü paylaştı.

Bozdağ, özellikle Şumnu'daki Tombul Cami, Rusçuk camisi, Filibe'deki içkili lokantaya çevirilmiş durumundaki Taşköprü cami, "modern sanatlar müzesine" dönüştürülmüş "Çifte Hamam" binalarının ve yine Filibe'deki mezar taşları kırılıp ortalıkta dağıtılan Osmanlı mezarlığının restorasyonu ve bakımı konusunda Türkiye'nin elinden geleni yapacağını vurguladı.

Kaynak: Anadolu Ajansı

Ziyaretci sayısı: 3550


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Murat 2013-08-09 17:31:50
Bunlar icin oncelikle DPS'nin el atmaso gerek.....
Ama ne hikmetse isler tam tersine sadece ceplerine hizmet ediyorlar... Ajandan bozma politikacilar....
emir 2013-08-09 18:57:56
Nasil sahip cikiyorsunuz peki eserlere? Ya Bulgaristan'da yasayan Turklere nasil sahip cikiyorsunuz, bulgarlarla is birligi yapip, Turkleri ve onlarin oy verdigi partiyi izole ederek mi?
emir 2013-08-09 18:59:32
Tombul camiye iki kilim almakla restore ettirmis olmuyorsunuz, Umman sultani 1 milyon levaya yakin para verdi...
azrail 2013-08-09 21:58:29
murat kardeşimiz tam üzerine basmış bizim hırsız tayfası nerelerdeydi acaba bu güne kadar olmadığı gibi gelecektede olmuyacak onlar çalma çırpmaile meşgül adalet mekanizması çalışmaya başladığında göreceğiz kim ne çalmış götürmüş
fes 2013-08-10 01:04:24
Kormanka ve Dallamanın olduğu yerde Dps'nin işi ne? Türkiye'yi bölenler ile Bulgaristan türkünü bölenler kol kola diz dize olmuşlar, Dps'nin orada işi ne? Aptal aptal konuşmayın!
emir 2013-08-10 18:42:06
Bozdag'nin temsil ettigi makamdan dolayi uzgunuz...Yurt disinda yasayan Turkler ve akraba topluluklari denildiginde bulgaristan'da Turkler, pomaklar ve musluman cingeneler anlasilmakta, ama basbakan yardimcisi -boiko, korman vejdyu ve tayfasini desteklemeye gelmis anlasilan...Muftulerimizin , imamlaramizin ellerinden operim- Filibe de ki iftarda- vejdyu'nun oldugu yerde biz kalmayiz dediler ve tavir koydular, ama filibe konsolosu devreye girdi ve ortami yatistirdi...AKP'ye ders olsun...Art niyetli degilseniz bir daha ki sefere muslumanlarin secilmis temsilcilerini davet ederseniz-muftu olsun, millet vekili olsun fark etmez...Kasim ve Korman bizi temsil etmiyor- Nedim Gencev ne kadar bulgaristan muslumanlarinin bas muftusu ise, korman da o kadar bizi temsil etmekte...Biri dini, oburu milli birligimizi bozmaya calismakta. Anlamadim yani bu AKP'nin bizle derdi ne, acaba cok derin siyaset varda biz mi anlamiyoruz...Anne bebegine kusupte, onu ac birakip , sokaga atmaz ki...Hadi diyelim DPS bir hata yapti, Turkiye'nin tavri boyle mi olmaliydi...
Varnalı 2013-08-10 19:18:11
Türklerin oylarıyla,üç dönem hükümet ortağı olup,Türklerin sosyokültürel haklarını savunmaktan aciz olan,24 yıldır yan gelip yatan ve ceplerini dolduran, DPS-HÖH YÖNETİCİLERİYLE,AKP HÜKÜMETİNİN BAŞBAKAN YARDIMCISI VE DİŞ TÜRKLERDEN SORUMLU BAKANINI bir karede görseydim bende,acaba (?) derdim.
Arkadaşlara özetle üstüne basa basa hatırlatmak isterim ki;-BÜYÜK ATATÜRKTEN SONRA DIŞ TÜRKLRLE EN ÇOK İLGİLENEN VE YARDIM EDEN BİR HÜKÜMET VARSA,hiç şüpheniz olmasın,AKP hükümetidir.
Aksini iddâ edenlerle,her yerde ve her zeminde tartışmaya hazır olduğumu,hatırlatmak isterim.
Saygılarımla:
Varnalı.
emir 2013-08-10 19:47:38
Bir seyler iddia eden sensin, iddiani kanitlamak sana duser, olmayan bir seyi biz kanitlayamayiz ki...
fes 2013-08-10 20:50:35
Senin tartışacak yüzün mü kaldı Varnalı? Kaç seçimdir halk senin savunduklarının tam tersini destekliyor ve insan kendine suç acaba bende mi diye bir kere olsun sormaz mı?

Varnalı arkadaştan hatayı kendinde arama gibi bir erdem beklemeyin, o kedi gibi her defasında ayakları üstüne düşmeyi sever ve öyle de yapıyor.

Türkiye'de haziran ayında muazzam gösteriler oldu, halk islamofaşist hükümete kırmızı kart çıkardı. Gelin görün ki, bizim Varnalı arkadaşımız bütün bunları görmüyor ve kendini otoriter islamistlerin yanına konumlandırıyor. Niye, Kormanka ve Dallamya detek, dps'ye karşı geliyor diye. Mantık bu!
TOSCALI 2013-08-10 22:55:36
fes efendi Cumhuriyet mitinglerinde de sana gore halk kirmizi kart gostermisti sonra AKP % 53 OY oranini yapistirdi suratiniza. senin halk dedigin bir avuc kemalist alevi...Secimlere az kaldi merak etme gorursun sen gene halki.
TOSCALI 2013-08-10 23:02:17
emir Turkiyenin camilere nasil sahip ciktigini gormek istiyorsan Filibedeki camiye git te bak . Kircaali muftusu ile git konus sana anlatsin Turkiyenin destegini ... Turklerin senelerdir kani nin emen partiye izole ederek yapiyor bunu Bulgaristanin chp si dps hukumetin bu kafadaki parti ile isbirligi yapmasini bekleme bosuna. CHP=DPS iki kardes parti...
Varnalı 2013-08-10 23:54:23
Fes benim mücadelem,Türklük ve açıkça itiraf etmek gerekirse Turancılık.Ben onun bunun uşağı ve yalakası olmadım ve olamam.Canımdan çok sevdiğim halkıma gelince,acı da olsa üzülerek gerçekleri söylemek gerekiyorsa;-,,1878/1960 yılları arasında yaşamış dedeleri kadar mert,dürüst bilinçli ve milliyetçi olmayışlarıdır''.
Halkın vaziyeti hal ve durumdan istifade,bulgar derin devletinin gücünü arkasına alan DPS-HÖH PARTİSİ,SON SEÇİMLERDE ANCAK 443 BİN OY ÇIKARABİLDİ.
Saygılarımla:
Varnalı.
emir 2013-08-11 00:19:58
"ANCAK 443 BİN"

-yarim milyon oy, 5 milyon nufuslu devvlette az mi ki?
zaten nominal Turk nufus 600 bin civarinda, 18 yas alti grubu hesaba katarsak, demek ki Turklerin tamamina yakini(korman, kasim ve varnali disinda) DPS'yi desteklemis...sakin cingene ve pomak oylari da var demeyin, cunku bunlar 43 bini gecmez, nasil olsa illere gore oy orani belli.
evdeki hesap..... 2013-08-11 00:43:26
emir aga
1.BG.de Türk nüfus 750 bin.
2.müslüman çingene 600 bin
3.müslüman pomak 300 bin
4.ATAKA'nın sabun fabrikalarından
korkup,Türklere yamak olan
hristiyan çingeneler 800 bin.
Son seçimlerde DPS'nin aldığı oy ancak 400 bin.
Not:- BG.nin nufusu 5 değil 7 milyon beşyüz bin.
Ne haber?.
emir 2013-08-11 01:01:38
Kaynak goster, kafadan sallama, son sayima gore Turk nufus 588 bindi ve Yakoruda, Breznitsa, Velingrad gibi bolgelerde binlerce kisi kendini Turk olarak yazmisti, sacma sapan konusmayin...Sacma sapan konusmayin 600 bin musluman cingene ve 800 bin hristyan cingene varmis...300 binde pomak varmis...eeeeeeeee 750+600+300+800 nerdeyse 2,5 milyon eder, bu da reel nufusun yarisi, boyle sacmalik olmaz.
emir 2013-08-11 01:03:35
Resmi nufus 6 981 642, reel 5-6 arasi...
Murat 2013-08-11 01:58:04
O veya bu sekilde. DPS milletvekilleri rusvet yiyorlar mi yemiyorlar mi? Bunu cevaplayin. Geri kalani bos...
DPS hangi hakkimizi tam olarak savunmustur? Secimler gectikten sonra halki unutuyorlar? Sadece korku psikolojisi yayarak Turk'lerin oylarina goz dikiyorlar....
RAZGRAD_KIRCALİ BİRLİĞİ KARDEŞ 2013-08-11 13:24:30
Dışardan etkilenmeyin.Yepyeni folmulle yepyeni imaja DPS karşımıza çıkması şart.ESES OLAN Bizim özgür irademiz aklımız var,başkaların sözü mü geçmesini istiyorsunuz

Dps güçlü orgütlenmiş temeli sağlam olan bir partinin bölünmesi kimseye birşey kazandırmaz.
yeni kurulan partiyi destekleyen biri olarak işin aslını bereket konvoyuyla gördüm .

lütfi mestan ve dsp ye sansür dışlanma uygulanacağı yemeğe çağırılmayacağı yolculuk baişlamadan önce ankara hurrıyet seref partıs temsilcilerine haber verildi
lütfi mestan ahmet doğğan dps den hiçbir yetkili çağırılmadı
biryandan halkın seçtiği başkanları dışlıycan diğer taraftan hakan pekerle halkı oynatarak kandıracan.bir tabak pilav vererek iftar verdim diyecen
işin aslı kardeşlik filan değil işin aslı ticaret madalyanın arkasında büyük randlar var büyük ticaret ,yer altı yer ustu madenlerinin sömürgeciliği vardır..
DPS yi yıkma projeleri devam etmekte 2nci seçimlerde hşp yine sahnede olacak akepe güdümlü bu partiyi destekledik fakat işin aslını zehir olan bayramda gördük
oyların bölunmemesi gerekıyor nufusumuz zaten aZ

Doğana baraj ihale komplosu kurulmuştu bilenler olayı
bilir
sırada dahaşeytani oyunları engellemek için kalemi güçlü aklı fikri güçlü kişiler bölge ayrımı şehir ayrımı yapılmadan herkez biraraya gelerek bizi yönlendirmelerine sömürmelerine izin vermiyelim
Balkan Masası 2013-08-11 13:33:38
Balkan Masası 2013-08-10 02:50:49
Beyler. Bir ülkenin bir bakanı başka bir ülkeye giderken her zaman mutlaka bir programla gitmektedir. Her şey saati saatine planlanır. Karşı tarafta kimlerle temaslar yapacağı önceden kesinleşir. Son iftarını Bulgaristan’ın Cumhurbaşkanıyla açmış. Unutulmaması gerekir ki. o cumhurbaşkanın bir parti kökeni var. Tabii bütün ülkenin cumhurbaşkanıdır. Yine unutulmamalıdır ki; bir şehrin halkının temsilcisi o şehrin belediye başkanıdır. Dünya diplomasi tarihinde yurtdışından bir şehre gelen bir başbakan yardımcısının veya bir bakanın, o şehrin halkını temsil eden belediye başkanını ziyaret etmemesi bu güne kadar görülmemiştir. Ne yazık ki bu zafiyet, belgeli yedi bin yıllık Türk devletinin bu günkü Türkiye cumhuriyetinin on bir yıllık yönetim tecrübesi olan hükümetinin bir başbakan yardımcısı tarafından yapılmıştır. Siz Türkiye’de halkın iradesinden bahsedeceksiniz, benim Kırcali’mde halkın iradesini hiçe sayacaksınız. Bulgaristan’da Osmanlı vakıflarını arayacaksınız, heyetinizde Türkiye Vakıflar Genel Müdürlüğünün Osmanlı vakıfları görevlilerinden bir kişi olmayacak?
.Sayın cumhurbaşkanı Abdullah Gül’e Bulgaristan Türk’ü olarak şikâyetçiyiz.


HÖH Türk halkından aldığı oy 400.466
muhalefet koalisyon oyları 57.611

Türkiye'den HÖH'e gelen toplam oy 54.353
Muhalefete gelen toplam oy 8.806


Türk Dünyası Balkan Masası
kırcali _razgrad kardeşliği pr 2013-08-11 14:18:11
Rüşvet niye verilir? HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ?....... sömürgecilerin parayla parayı çekme isteği.
işini kolay yoldan halletme biran önce o bölgeyi sömürmek
rüşveti veren melek mi sanıyorsunuz
değerli öz kardeşlerim
önümüzde baskılar sıkıştırmalar taktikler kurnazca düzenlenmiş organizasyonlar olacak
Büyük yatırım şişecam bilmem kaç dolarlık yatırım yaptık denilen fabrika gittik 2 ay çalıştık verilen maaş 250 leva

varmı böyle dünya

benim hammademi sömureceksin karşılığında 250 leva eşek gibi çalıştıracaksın

sayın Dal beleşe bölgeyi sattın

alman yatırımcılar asgari ücretin 2 katı fazla maaş verirken bulgaristanda durum neden böyle?
bizde seni akıllı adam sanmıştık
bu işler böyle olmaz....işçiye verilecekücret in 2 katını hattabin leva ödemeniz şartıyla imza atılır
2 ay şişecamda çalıştık dönen daleveraları malesef burdan yazamıyorum
bu durumda ahmet doğan en ıyısını yapmış ıyıkı yemiş ama yedirmemiş kendini kullandırmamış
brakın bu dürüst numaralarını
bu dünya dürüstlerin dünyası değil
Deliormanın Deli efesi 2013-08-11 23:09:23
Ulan üşkâtçı,başa geçebilsen Ahmet Doğandan daha büyük lokmalar indirecen cebe.Seni gidi kırcali _razgrad kardeşliği pr müdürü seni.Zavalı BG.türk halkı,kimlerin eline kaldın,işte gör.Ulan eşek,Şişe camı yunan alsaydı sana daha çok para mı verecekti?.Yoksa sabahlara kadar uzi içip,sirtaki mi oynayacaktın?
Hadi olan sende.
Varnalı 2013-08-11 23:32:06
Bu sitede öyle ,,büyük siyasetçiler'' var ki....(meselâ Fes,perperek papazı,balkan masası,er vs.) TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ,HÜKÜMETİ VE DIŞİŞLERİNDEN siyaset bilgileri ve gerçekleri görme kabiliyetleri daha üstün,daha yüksek.Nazar olmazlar inşallah.
Arkadaşlar siz kendinizi aynalarda,dev mi görüyorsunuz?.
Kimin yanlış,kimin doğru olduğunu,koskoca TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ görmüyorda,siz mi görüyorsunuz?.
Bukadarına da pes doğrusu.
Saygılarımla:
Varnalı
fes 2013-08-12 10:32:51
O daha akıllı olup olmamakla ilgili değil Varnalı, bir insan cin gibi akıllı olabilir, ama yine de yaptığı doğru olmayabilir.

Varnal arkadaşım, sen şöyle düşünüyorsun: Madem bir insan dış işleri bakanı veya başbakan oldu - bizim de hiç bir zaman başbakan falan olamayacağımıza göre - demek o bizden daha akıllı ve dedikleri otomatik doğru kabul edilmelidir. Bu çok yanlış bir düşünce.

Konfüçyüs bir devleti, şehri ve aileyi yönetmek arasında hiç bir fark yoktur der. Devletin başına gelip kurulmuş bir çok adam oraya tesadüfen gelir, adam gibi adam ise nadiren gelir. Gerçeklik budur.

Ziya Paşa'dan bir alıntı bu konuyu daha iyi anlamamızı sağlayacaktır;

"Her taç giyen çulsuzu Edhem mi sanırsın
Adem görünen harları adam mı sanırsın
En ummadığın keşfeder esrarı derunu
Sen herkesi kör, alemi sersem mi sanırsın"
Tuncay 2013-08-12 13:50:16
Sayin DPS fanatikleri, verdigim linkteki videoyu izlediniz mi?
Bunun hakkindaki yorumlarinizi sabirsizlikla bekliyorum....
fes 2013-08-12 15:06:22
Tuncay sen salak mısın? Ne perişanı, halk güzel güzel yaşıyor işte. Köy halkı , ister bulgar, ister türk veya pomak böyle yaşar işte. Sen ne bekliyordun.
kırcali _razgrad kardeşliği pr 2013-08-12 17:20:00
Skandallara imza atan bayram ziyareti
Halkın özgür iradesine saygısızlık,
Dps yi dışla ,olumlu ilişkiler adım attığın ülkenin basınını dışla.Milleti birbirine kat kutuplaşma yarat al kasımı korkmanını turkıyede siyasete sok.
Ne diye şişirıyorsunuz bizi
BİZİM 24 YILLIK BİRLİĞİMİZ VAR .BÖLÜCÜ DİYENLERE İNANMIYORDUK DOĞRU HAKKATEN DOĞRUYMUŞ
SERKAN 2013-08-12 18:15:54
Sn. Deliormanın Deli efesi; insanlara hakaret etmeden görüşlerini dile getir.İnsanlara zavallı ve eşek diyerek düşüncelerini kabul ettiremezsin ancak kendinden kaybedersin.
Sn Varnalı; Bu sitede siyasetçiler yok yorumcular var.Senin ifade ettiğine göre Türkiye Cumhuriyeti Devletinin her uygulaması doğru,sorgulanamaz sadece biat edilir.Biat etmek düşünme yetisini kaybetmiş insanların işidir.Düşünme yetinde bir eksiklik var ise biat edebilirsin.Kimsenin kendini dev aynasında gördüğü yok.Önceki mesajlarında milliyetçiyim,turancıyım demişsin,milliyetçi ve turancı bir insan ümmetçi bir yönetimin yaptıklarına nasıl destek çıkar?
... 2013-08-12 20:22:59
Ajanın iyisi olamazmı.Ajanlık seri katil mi yoksa bulgarların taktığı bir lakapsa biz ne yapalım.
fes 2013-08-12 21:12:52
Kasımka Dallama ve Kormanka Zmaylov öyle söylendiği gibi bulgar devletinin bütünlüğünü tehlikeye sokabilirlerse ben onları desteklerim. Yetmedi, bu başarıda payı olacak akepe'yi yürekten destekler ve fanatik bir Tayyipçi olup çıkarım. Sözüm sözdür, yeter ki bulgar devletinin bütünlüğünü bozsunlar.

Ne var ki, ava giderken avlanma da vardır, bilirsiniz; ben daha çok avlanacaklar diye endişeliyim. Her ne ise, bulgar siyasetinde ilginç bir durum var galiba. Okyanus ötesiyle Ab arasında bir mücadele olabilir.Ben Borisov hükümetinin almanlara yanaşacağını düşünmüştüm, ama tam tersi oldu, tam amerikancı olup çıktılar.

Eğer sözünü ettiğim mücadele söz konusuysa, okyanus ötesi yeni bir seçim istiyor demektir. Buradan Sofya'da yapılan protestoların arkasıdaki gücü de tahmin edebiliriz.
Tuncay 2013-08-12 22:23:22
Salak degilim, ama bu kadar saldirgan ve at gozlugu takmis bir sekilde dusunmen bence seni salak yapar. Belgeseli izle, ha ben bulgarca bilmiyorum diyorsan ayri. Ki bildiginden supeliyim. Gidip bulgaristandaki halk perisan degil com guzel diyorsun, senin bulgaristana ne kadar gittigin veya ne kadar bilgi sahibi oldugun ortaya cikti.. Bravo...
Perperek Der ki... 2013-08-13 00:07:35
Hıyartonun biri ise Ribnovo'dan bir mizansen gösterip bakın Pomakların haline diyor ve HÖH kültürümüz için bir şeyler yapmıyormuşmuş diyor... Vallahi halleri yaman, bu halde elleri tütün katranı içinde ise hallerine bin kere şükredip yatıp kalksınlar. Silikon vadisi istiyorlardı da tütüne mi zorladılar?
Varnalı 2013-08-13 00:29:41
Gençler,sözüm sizlere.Ben yaşlı bir insanım.Dedeniz olabilecek yaştayım.Doğup büyüme Varnalıyım. Varna Türklerindenim.
1950 li yılarda,Türkiye Cumhuriyetinin Varna Başkonsolosluğunu çok iyi hatırlarım.
Hayat tecrübeme dayanarak size söylemek istediklerime lütfen dikkat edin.1938 yılı Büyük Önder Atatürkün vefatından sonra Bulgaristan Türklerinin lehine,en yararlı çalışmaları AKP hükümeti yapmıştır.Bazılarınız itiraz edebilir.Açıklama yapmak zorundayım.Bundan önceki hiç bir hükümet'te Büyük elçiler ve Başkonsoloslar bukadar Türk müslüman halkın arasına inip insanımızın dertleri ve problemleri ile ilgilenmemişlerdir.Siz kendiniz KIRCAALİ HABER'DEN İZLİYORSUNUZDUR.Her hafta sonları Büyük elçimiz ve konsoloslarımız,ayrı bir bölgeyi ziyarette bulunuyor,insanların dertlerini dinliyorlar.
Önceden nasıldı.Bilenler bilir.Konsolosluk kapılarında azarlanmaktan,sıkılmaktan sovuk terler döküyorduk.
Başbakan yardımcısı Bekir Bozdağ beyefendiye nediyelim?.
Bir baştan öbür başa,500 kilometre olan BG.de sayın Bozdağ
1900 kilometre dolaştı,üç gün içinde.
Neden?.Daha çok Türke ulaşıp,dertlerini dinleyebilmek için.
Bekir Bozdağdan Allah razı olsun.Bulgaristan Türklerine göstermiş olduğu ilgiden dolayı kendilerine teşekkür ederiz.
Saygılarımla:
Varnalı.
fes 2013-08-13 00:34:25
Hay Allah! Tuncay ben vidyoya baktım ve senin bahsettiğin korkunç fakirliği görmedim; sen neden bahsediyorsun? Hadi diyelim fakirlik var, bundan DPS neden sorumlu olsun?

Dps küçük bir parti, çoğunluğu hiç bir zaman elde edemeyecek bir parti. Bu itibarla DPS bulgar ekonomisinin kontrolünü elinde tutmadığından Bulgaristan'da fakirlikten veya zenginlikten sorumlu tutulamaz. Anladın mı?

Biz dps'ye oyumuzu bulgar ekonomisini versin diye vermedik, kimliğimizi korusun diye verdik.Olmayacak duaya amin diyecek kadar aptal değiliz.
satılmyandan,satlmışlara 2013-08-13 13:53:23
bulgaristan türklerini Türkiyeden ayırmak isteyenler bulgara hızmet etmektedirler.bg.de yaşayan türklerin türkiyeden kopması asimilasyonu çabuklaştırır. bu doğrultuda,Doğan ve bulgara çalışanlar,it oğlu itlerdir.
cemil köprülü 2013-08-13 13:59:26
İt oğlu it sensin ve de ensesinden kesilecek adamsın.
.... 2013-08-13 14:55:01
Herkez bayram ziyareti olduğunu sanıyor.Yazık
Turancı 2013-08-13 18:09:10
Bulgaristan türklerini anavatan Türkiyeden koparmaya, kimsenin gücü yetmez. Ne A.Doğan'ın,ne Fes'in,ne Perperek papazın'ın,ne de bir başkasının.
Dünya alem bunu böyle bile.
fes 2013-08-13 22:57:55
Bulgaristan türklerini Türkiye'den koparmak istediğimiz de nereden çıktı? O sözünü ettiğiniz bağı Bekir Bozdağ, Kormanka Zmaylov ve Dallama Kasımka mı sağlıyor? Onlar olmazsa hiç bir şey yapılamaz mı, bulunmaz hint kumaşı mıdırlar ?

Dünya alem bunu - her neyse o - böyle bilemiş. İyi mi? Adam sen sanırsın Feridun Sinirlioğlu, kestirip atarak sağ sola ultimatom vermiş. Yavaş ol aga!
Sultan Selim 2013-08-23 00:08:47
Taktir,taktir ,taktire inanmayanlarin (bana Yavuz Sultan Selime) hakki kutektir.Caldiran savasinda aceme soyledim bu cumlemi,ey fes gibileri ,ne olur bir daha bu cumlemi tekrer ettirmeyin bana,dagdan iner inmez hava yapmayin kasabalalilara yakarim daglarinizi yikarim basiniza,haberiniz ola.