Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Nisan 2019
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali bölgesinden 700 kişi bugünkü hükümet lehine düzenlenen mitinge katılacak

Kırcaali bölgesinden 700 kişi bugünkü hükümet lehine düzenlenen mitinge katılacak

16 Ağustos 2013

Bugün Plamen Oreşarski hükümeti destekçileri Meclis’in yanında hükümete destek mitingi düzenliyor. Polisin çatışma çıkmaması için sıkı tedbirler aldığı bildirildi. İki aydır başkentte bir yandan kabine aleyhine, diğer yandan kabine lehine protestolar düzenlenmektedir. Bir haftadan beri facebookta oluşturulan protesto ağısı Cumhurbaşkanı’nın veto ettiği 2013 yılı devlet bütçesinin Parlamentoda görüşüldüğü bugün binanın işgal edilmesi çağrısında bulundu.

Dün hükümeti destekleyen vatandaşların protesto gösterisi düzenledikleri açıklandı. Daha dün akşam hükümete çalışması için şans verilmesini ısrar eden vatandaşlar Sofya’ya hareket ettiler. Sadece Kırcaali’den bugün 12 otobüs başkente gitti. Kırcaali’den giden vatandaşların Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) sempatizanları olduğu anlaşıldı. Onların protestosuna Kırcaali ilinin diğer ilçelerinden de araçlarla vatandaşlar gitti.

Başkente sadece HÖH partisinin etkin üyeleri değil, partiye yakın şirketlerde çalışan kimseler de hareket etti. Örneğin, Savarona şirketinden 25 inşaat işçisi bu protestoyu destekliyor. Bugün Halk Meclisi binası önüne Oreşarski’yi destekleyen 5 ile 10 bin kişinin toplanması bekleniyor. Onlar Aziz Alexander Nevsky tarafındaki bina girişinde barikat kurarak düzenli protestocuların milletvekillerinin binaya girmelerini engellemelerine izin vermeyecekler.

HÖH Kırcaali İl Teşkilatı Başkanı Bahri Ömer, “Kırcaali’den Parlamento önünde düzenlenen mitinge katılmak için vatandaşlar hareket etti” diye doğruladı. Onun ifadesine göre bu girişim Milli Kültür Sarayı yanında Oreşarski hükümeti lehine yapılan protestoların organizatörlerine aittir. Bahri Ömer, “Onlar bizi aradı ve 500 kişi gönderebileceğimizi sordular. Biz otobüslerle yolculuk yapacak 600 kişi organize ettik, fakat kendi araçlarıyla gidecek olanlar da var. Sofya’da görülsün ki ülkede insanların çoğu Oreşarski kabinesini destekliyor ve sorunlara çözüm bulmasını bekliyor” diye kaydetti.

Önümüzdeki hafta Kırcaali’de Oreşarski lehine bir miting düzenleneceği açıklandı. HÖH partisinin amacı 30 binden fazla kişinin bu mitingde bir araya toplanmasıdır.

GERB ve Bulgar Sosyalist Partisi (BSP) Kırcaali teşkilatlarının Sofya’daki protestoları desteklemek için herhangi bir girişimde bulunmadıkları belirtildi.

Pirin bölgesinden de BSP ve HÖH partilerinin organizasyonuyla en az 6 otobüsün Oreşarski destekçilerininmitingine katılacağı belli oldu. Plovdiv şehrinden de vatandaşların Sofya’ya hareket ettikleri duyuruldu.

GERB partisinin para verdiği 3 bin kişinin bugünkü protestolar sırasında hükümet karşıtı ve destekçilerinin çatışma yaratıp kan dökülmesi için elinden geleni yapacakları ortaya çıktı.

Dün Çocuk Koruma devlet Ajansı’ndan gerilimin doruk noktasına çıkması nedeniyle anne ve babaların çocuklarını protestolara götürme kararını iyice düşünmeleri çağrısında bulundular.

Aynı zamanda anne ve baba tarafından gözetimsiz bırakılan çocuklar veya çocuk için tehlike oluşturacak toplumsal düzenin bozulması halinde polise haber vermeleri çağrısında bulundular.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2594


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2013-08-16 23:03:48
Bizim türklerin Sofya'da saçma bir gösteriye katılmaları hiç iyi olmamış. Sofya'da bulgar bayrağı açıp gösteri yapmak bize düşmüyordu. Hoşuma gitmedi ve utandım.
yazovirci 2013-08-17 16:41:37
hadi ya, sende utanma arlama vamıdı ya? bra yav...

ulan, senn honorarcı hidroinjiner delyan peyevski aracıyla turkiyeye saldırıyor, tebası tabiki de bulgar bayrakları taşıyacaklar. bunlar eskiden de böyleydiler bu gün de aynısı. malesef turkiye'de ecevit'in başbakan olmasından sonra geçmişteki kızıl çete-(özlerinden kopmuş gambazcı türkleri kastediyorum) yine kilit noktaları tuttular, bunların bazıları hakkında dehşet şeyler öğrendim ileride paylaşacam.

http://bghaber.org/bghaber/hohun-erdogan-intikami/
fes 2013-08-17 19:01:11
Utandığıma göre demek bende utanma duygusu varmış. Çehov bu konuda "İyi insan köpeğinden bile utanır" diyor.

Gel gelelim sende var mı utanma duygusu, biraz şüpheli gibi duruyor. Olaylara tek taraflı bakarak iri genellemeler yapman bana utanmazlık gibi geliyor mesela. Türkiye'yi idare edenlerin hatalarını görmezlikten gelmek ahlaklı bir davranış mıdır, bunları hep sorgulamamız lazım.
yazovirci 2013-08-17 19:47:16
''Olaylara tek taraflı bakarak iri genellemeler yapman''

ulan, sen kendini tarif ediyosun, farkında olarak veya olmaYARAK. buranın en eksantrik mudavimi sensin.

hatasız kul olmaz, biz hatalarla-doğruları, günahlarla-sevapları hiç bir zaman aynı kefeye koymayız!
fes 2013-08-17 22:30:18
Eksantrik mudavimi de ne oluyor öyle, bilimin hiç bilmediği bir kavram mı ürettin yoksa? Yok yanar döner biri olduğumu söylemek istiyorsan, siyasi çizgimi neredeyse hiç değiştirmediğimi buraya girip çıkan herkes iyi bilir; yani o da geçerli olamadı.

Cümle kurarken ulan diye başlaman, senin açında harika bir yöntem olmalı; ne var ki, adabı muaşeret kuralları ulanlı cümleleri dışlar.

Günah sevap değerlendirmesi de yapabildiğine göre namütenahi dini bilgilerin var denmek. Ben buna inandım. Elde bir kantar,ganahları bir kefeye sevapları diğerinei ala saba eksentrik müdavimi bir fes. Hadi bakalım!
yazovirci 2013-08-18 06:50:14
''Eksantrik mudavimi de ne oluyor öyle, bilimin hiç bilmediği bir kavram mı ürettin yoksa? Yok yanar döner biri olduğumu söylemek istiyorsan, siyasi çizgimi neredeyse hiç değiştirmediğimi buraya girip çıkan herkes iyi bilir; yani o da geçerli olamadı.''

yahu insan bilmediği kelimelerin anlamını çözer de yorum yapar, babanı bırak anana sorsaydın o bile söylerdi o sözcüklerin anlamlarını. ne yanar döneri ya, ne diyon sen? hastasın sen hasta...
AKM 2013-08-18 13:19:18
Şu destekçilere bir baksanıza kimleri destekliyo? neden utandığımı birde ben söylüyeyim. Yıllar önce geri dönersek; bunlar değilmiydi bizleri darma duman eden sürgünlere ceza evlerine gönderenler bunlar değilmiydi zorla isimlerimizi değiştirenler ilk defa şunuda söylemekte yarar var hiç bu kadar bir birilerine yakışmamışlardı tencere kapağını bulmuş ne haliniz varsa görün(hırsızlara destekçi olun) onlar çalarak cebini doldurur sen açlıktan yolunur gidersin. Fes kardeş seninle burada aşık atacak yok her zamanki gibi değer verdiğim insanlardan birisin keşke komunis yanlısı olmasaydın dediğin gibi her şeyi eğrisiyle doğrusuyla göreceksin -iyi günler ABDULLAH KARA MURAT
fes 2013-08-19 00:52:51
Okuduğunu anlayamamak, devirdiği çamların farkında bile olamamak çok kötü bir şey tabi,. Acıklı bir haldir ve de tedavisi gayrı mümkündür.

Yok AKM, dediklerin bunlar değildi, komunist devirde yaşamıyoruz demokrosi devrinde yaşıyoruz ve de Bulgaristan AB üyesi.

Rejim değişti ve nomenklatura dediğimiz eski rejimin etkili insanları paraya ve mala el koydular. Batı - demokrasi kurallarını koyan güç - bu el koyma işini görmezden geldi ve onayladı. Neden mi , çünkü onlar için önemli olan doğu avrupayı yağma etmekti.

Sen devrim olsun eski rejimin adamları temizlensin istiyorsun, ama buna batı müsade etmez, çünkü batı için önemli olan kontrolü ele geçirmek ve kaynakları yağmalamaktır. Kontrol ellerindedir ve her yer yağmalanmıştır. Nokta.

Mız mız ses çıkaracağına bu yeni koşullara göre kendine bi ayar çek, en iyisini yapacaksın.
AKM 2013-08-19 08:33:29
kısacası olup bitenleri kabüllenmek gerek mesaj alınmıştır zaten istesende istemesende adaletin(demokrasinin) kılıçı başkallarının elinde bunu görüpte bilmemek mümkün değil önce böl parçala ve yönet . Benim zoruma gidenin ne olduğunu belirttim uzatmama hiçte gerek yok ve yinede sözümün arkasındayım hiç bir zaman zalimlere destek vermem vede vermedim geçmiştede öyleydi gelecektede öyle
Tarafsız 2013-08-19 21:28:49
zamanında baban da koleloto na istoriyata se vırtı napred ilke/sizliğini kuzu kuzu kabullenmişti, armut. herkes boyun eyecek diye bir şey yok, koskoca demir perde çoktü senin DS artıklarına ne kalmış.
AKM 2013-08-19 22:43:05
Tarafsız galiba otla samanı karıştırıyorsun olur böyle şeyler ama kendi yaptıklarını başkalarına lanse etme kendi adıma konuşuyom benim ne olduğum resmi olarak kanıtlanmıştır vede çokta ağır ödedim bedelini bu gün o meydanlarda komunislere destek verenler ajanlara destek verenler hafiyelere destek verenler UTANSIN senin suçun yok geçmişini unutanlar UTANSIN karanlık ve acı günleri unutanlar inkar edenler UTANSIN--hayırlı günler
fes 2013-08-19 23:59:35
Eskiyi unutmayıp da ne yapacaklardı, ermeniler gibi kendi kinlerinde mi boğulacaklardı? Hayat devam ediyor, şöyle veya böyle yaşamak zorundayız.

Babam koleloto vırti mirti demedi hiç zurna, sen kendi kendine sayıklıyorsun. Geri zekalı kafanla sanki ben olup biteni onaylıyormuşum gibi algılama, ben sadece olup biteni anlamaya çalışıyorum.

Yoksa dünyada ideal bir düzen olmasını ben de istiyorum, ama kimsenin bana veya sana sormayacağını da çok iyi bildiğimden mız mız diye mızmızlanmıyorum. Fare dağa küsmüş de kimsenin haberi olmamış.
Tarafsız 2013-08-20 07:15:12
''AKM 2013-08-19 22:43:05
Tarafsız galiba otla samanı karıştırıyorsun olur böyle şeyler ama kendi yaptıklarını başkalarına lanse etme kendi adıma konuşuyom benim ne olduğum resmi olarak kanıtlanmıştır vede çokta ağır ödedim bedelini''


sana ne oldu abicim ya, sana ne oldu??? benim söylediklerim adresini buluyor, sen niye üzerine alınıyorsun. hani derler ya 'oldürmeyen ALLAH öldürmez' bu gün hayattaysak, yaşıyorsak Allah izin verdiği içindir, bedelse o bedeli biz de ödedik fazlasıyla.
Tarafsız 2013-08-20 07:24:00
''Babam koleloto vırti mirti demedi hiç zurna, sen kendi kendine sayıklıyorsun.''

sayıklamıyorum aptal! sadece baban değil onun arkadaş çevresi de öyleydi, hepsi bu işin bittiğine inanıyorlardı. babanın en samimi arkadaşlarından TÜRK adlarını almayanlar bile var. yalan mı?
fes 2013-08-20 09:18:01
Mankafa, bakımcı mısın, babamın ne yaptığını, arkadaşlarının kimler olduğunu nereden biliyorsun? Babam daha 91 senesi Bulgaristana gidip türk ismini geri aldı, boş boş konuşmayı bırak. Senin gibi güce tapan biri değildir babam; Bulgaristan'da komunistlere, Tütkiye'ye geldiğinde dinci melanete hiç tapmadı.
akm 2013-08-20 22:09:25