Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7439 Lv.
GBP GBP 2.1822 Lv.
TRL TRL 0.3041 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Temmuz 2019
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan’dan göç edenlerin sayısı yaklaşık 3 milyon

Bulgaristan’dan göç edenlerin sayısı yaklaşık 3 milyon

26 Ağustos 2013

Resmi olmayan verilere göre son 23 yıl içerisinde, Bulgaristan’dan göç edenlerin sayısı 3 milyona ulaştı.

Devlet İstatistik Enstitüsü’nün 2011 yılında yaptığı son sayımda, Bulgaristan göçmenlerinin sayısı 2,1 milyona ulaşmıştı.

O zamandan bu yana Yurtdışındaki Bulgarlar Devlet Ajansı veya Dışişleri Bakanlığı istatistiklerini güncellemedi.

Türkiye, Bulgaristan’dan en fazla göç alan ülke olmaya devam etmektedir. Resmi verilere göre 500 bin kişi Türkiye’de çift vatandaş, ancak bunların büyük çoğunluğu aslında Bulgaristan devleti tarafından yürütülen asimilasyon sürecinde giden göçmenlerdir.

Sıralamaya göre Türkiye’den sonra en çok Bulgaristan göçmeni ABD’de 300 bin, Yunanistan’da 300 bin ve İspanya’da 250 bin göçmen bulunmakta.

Son zamanlarda ekonomik krizin yarattığı sıkıntılardan dolayı, vatandaş çareyi yurtdışına gitmekle buluyor. Araştırmalara göre yurtdışına gidenlerin çoğu gençler ve onların %80’i Bulgaristan’a geri dönmüyor.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3901


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Deliormanın Deli efesi 2013-08-26 23:47:00
,,bog na rogaça krava,roga ne dava''.
türkçesi;-Allah süsücü ineğe buynuz vermez.
Bulgar halkı,135 yıldır Türklere uyguladıkları baskı,soykırım ve asimilasyon poletikalarının bedelini, sayıca azalarak ve 50 yıl sonra soyları tükenerek ödeyeeklerdir.
köylü 2013-08-27 09:58:41
gospoda bavi no ne zabravi
Türkçesi Allahın adaleti büyüktür.Adalet er geç yerini bulur
Malkocoglu 2013-08-27 19:51:03
Bulgarlar erimesine eriyor da,isin garip yani,bulgaristanda yasayan Turkler bulgarlasiyor.
fes 2013-08-27 20:26:31
Evet, bulgarlaştıkları şeyden, bulgar ata sözleri kullanmalarından belli. Adam türk atasözü bilmiyor. Bilmemesinin nedeni Ahmet Doğan olabilir mi? Ben merak ettim.
Perperek Der ki... 2013-08-27 21:43:55
Herifler kıçlarındaki çıbanı bile Ahmet Doğan'dan biliyor...
fes 2013-08-27 22:31:07
Bulgarlık adamların kanına işlemiş; Ahmet Doğan'ı da, sırf bulgarlar istemiyor diye istemiyorlar. Hoş Ahmet Doğan'ı da bulgarlar
niye istemez, o da başka bir muamma. Adamın sadece ismi ve şıması türke benziyor, geriye kalanı hep bulgar. Ben mesela, eğer bulgarlar ondan bu kadar nefret etmeselerdi, asla onu desteklemezdim.
atasözü 2013-08-27 22:34:38
Etme bulma dünyası
Perperek Der ki... 2013-08-27 23:37:58
Maalesef Bulgarlar bize kötülük ettikleri için bulmadılar zaten bulacaklardı, Bulgaristan ekonomisi sosyalist bloku ülkelerine sıkı sıkıya bağlıydı Bulgaristan'da SİV Türkiye'de Comecon olarak bilinen yapının çökmesi ile sıçtılar. Sonradan Bulgar milli yapısına uygun çalkantılı dönem başladı bunlar iyice hak ettikleri yere geldi olay bundan ibarettir.
aziz çiftçi 2013-08-28 12:11:29
ben cebelde 1985 yılında sptu bitirdim, ve şu anda istanbulda ikamet etmekteyim 23 yıldır, vebulgar zülümünü yaşadığım.o dönemde 1985 şubat ayında askere aldılar ,o zaman da görmedimiz iziyet ve hakaretler kalmadı tam olarak neyi anlatmaya çalışıyorum müşrikler bizden nezaman razı olacaklar bilirmisiniz,nezaman onlara benzersek ozaman bizden razı olacaklar bunu böyle bilin çünkü sular durulmuş zanetmeyin onlar paralarını allaha karşı kulanırlar. biz ise müminler allah için kulanırız ,ve şunuda iyi kafanıza koyun ki bu müşrikler asla durmayacaklar ,çünkü onlar bizim apaçık düşmanımızdır ve bu kıyamete kadarda böyle gidecek asla durmayacaklar buna emin olun.CANABI HAK BÜTÜN MÜSLÜMANLARI VE HAK YOLUNDA GİDENLERİ DAYMA KIYMETE KADAR MUHAFAZA EDECEK, ONLAR BİZLERİ ASLA YOK EDEMEYECEKLER ÇÜNKÜ CANABI HAK SÖZ VERMİŞTİR BÜTÜN ÜMETİ MUHAMEDİ KIYAMETE KADAR MUHAFAZA EDECEYİNE DAHİL BUNUDA BÖYLE BİLİN YÜCE RABİME EMANET OLUN.
Urkus 2013-08-28 13:35:04
Perperek yorumundaki o pis sozlerden dolayi o yerinde bir degil bin ciban cikar Insallah da vitosa sarayindaki kerkenez bile sifa getiremez acilarina,yavsak herif.
anonim 2013-08-28 15:05:24
Bazı varlıklar polemik yaratmayı pek bir sevmekteler.
ziko 2013-08-28 18:50:01
malesef bi gerçek varki.şuan bulgaristandaki GENÇLER resmen bulgarlaşmış ve bu durumdan memnun.Türkün Türkten başka dostu yoktur.bunu unutmayalım
fes 2013-08-28 18:54:05
Yok , kimsenin polemik falan yapmak istediği yok da, bazı arkadaşla o kadar aptalca şeyler söylüyorlar ki, düzeltme yapıldığında polemik yapıyormuşuz gibi algılanıyor. Tek derdimiz biraz akıl ve mantık çerçevesinde konuşulmasıdır.


hazır sözü almışken bir düzeltme daha yapalım; Bazı varlıklar denmez, bazı yaratıklar denir. Ne var ki birilerine yaratık demek terbiyesizliktir ve hakarettir. Ama kıçlarında çıban çıksa ondan bilecekler sözü hakaret değil, bir benzetmedir. Büyüklerimiz teşbihte hata olmaz demişler. Bunları bilen var mı?
Perperek Der ki... 2013-08-29 00:44:45