Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7439 Lv.
GBP GBP 2.1822 Lv.
TRL TRL 0.3041 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Temmuz 2019
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan'ın dış borcu 37.5 milyar Avro'ya ulaştı

Bulgaristan'ın dış borcu 37.5 milyar Avro'ya ulaştı

26 Ağustos 2013

Merkez Bankası’nın verilerine göre Bulgaristan’ın brüt dış borcu Haziran sonunda 37.5 milyar Avroya ulaşarak gayrisafi yurtiçi hasılasının % 91.4’ünü oluşturuyor.

Bu yekûne kamu ve özel sektörün verecekleri giriyor. Özel sektörün yüksek dış borçluluğu Avrupa Birliği Komisyonu tarafından sık sık ülkemizin sorunlu bir makro ekonomik dengesizliği olarak gösteriliyor. 2012’nin Haziran ayına göre dış borcumuz 500 milyon Avro artmıştır. Ülkemizin kısa sureli verecekleri 30 Haziran’a doğru 10 milyar avronun üstündedir. Kamu verecekleri Bulgaristan’ın dış borcunun % 10’dan biraz fazla olup 3.1 milyar avrodur. Bu, % 14 oranında artış demek.

Kaynak: BNR

Ziyaretci sayısı: 2614


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


abd 2013-08-27 13:21:57
batmış bitmiş bir ülke için para bile değil sanayi sıfır tarım sıfır daha ne allah kurtarsın
Gozlemci 2013-08-27 19:47:08
Fes ve perperek gibi HOH yalakalari ,bu durumdan cikis yolu bulmuslardir her halde.
fes 2013-08-27 22:56:19
Kırcallihaber'e bir kaç yazı koyduk diye bulgar ekonomisi battı mı diyorsun Gözlemci? Gerçeklikle bağını tümden kopardın galiba arkadaş? Titre, sarsıl ve kendine gel hemşerim!

Dört seneye yakın Dps iktidarda değildi, ama bulgar ekonomisi düşüşünü hep sürdürdü. Sen ekonomik çöküşün nedenini yanlış yerlerde arıyorsun birader. Kendine gel lütven aga!
Perperek Der ki... 2013-08-27 23:26:58
Hiç skimde değil hemşerim, ne giriş yolu ne de çıkış yolu hiç birini gösteremem... Bulgaristan'ın kamu vereceklerinden bana ne? Kamu vereceği mi? O ne lan? Hangi dildedir bu kamu vereceği?
Bak Rusça oluyor:
-kamu davat'?
-nablyudatelyam i perevodchikam BNR v pizdu davat' !
Perperek Der ki... 2013-08-27 23:30:20
Yahu Fes kardeş bu kahvehane iktisatçılarla sen sidik yarışına mı girdin? Kaybedersin!
piç 2013-08-28 00:09:40
Bulgariyada bir akşam yemeğinde bana (PİÇ) dediler. Öyle zoruma gitti ki, Türkiye de PİÇ demek, gızanın anası belli babası ise 150 olana piç derler, yani kapma. Sonradan sordum (GOLYAM Sİ PİÇ) ne anlamı taşır diye,,, meğer ben yemek parası ödedim diye, bonkör, uyanık, akıllı insanlara piç diye hitap ediliyormuş. Bulgaristan'ın bu borcunu kapatması için insanlarıyla beraber satışa çıkarsa yine kapanmaz. Perperek bricet Kamu demek: Devlet borcu, hep yimişle yimişle şimdi halka vergilen ödetecekle.
Kircaalinin delisi 2013-08-28 13:27:38
Perperek yavsagi sende o s....k ne arar,i...ne herif adam gibi yorum yap,yoksa o arkadasin bahs ettigi o p.....lden misin!!!
fes 2013-08-28 19:43:24
Yok, onlarla herhangi bir yarışa girmem çünkü adi insanlar olduklarını çok iyi bilirim. Argumanları yetmediğinde hemen başlarlar küfür etmeye. Sonsuza dek eşek kalacakları kesindir.
Perperek Der ki... 2013-08-29 00:37:22
Bana laf yetiştirmeye çalışlan gerzek, sen ilk önce bana kamu vereceği Türkçe ne demek oluyor onu tercüme et çünkü BNR tercümanları tercüme edememiş.
$$$ 2013-08-29 16:04:46
Haydaaa 40 miliyar Euro para mi be..

Insan bilmedi zaman bilenlere bakar..

Mesela Yunaistana..Yalan dolan raporlar yaz koy AB'nin önüne..

Ne alirsan kyar..

Olmadi..

Dik gözünü güneydoguya.Yaptiklarini yap..

Mesela.

Et fiyati 10 lv. olur mu?Yap onu 35-45 leva..

Mastika,Grozdova 10lv. olur mu?Yap onu 65-80lv.

Benzin 2,5-3 lv. olur mu?Yap onu en az 5 lv.

Vazrpjencite panelkasi varmish.Yap ona 2 bin Euro

senelik vergi..

Arabalara yap 300-400% italyat vergisi..

Daha chok misal vere bilirim ama...

En önemlisi bunlari yapmada önce tüm kapilari sIkI sIkI kapamak..

Sinirlarida 3 tellen yiniden örmek,aralarinada mayin

döshemek lazim..

Köleler kachmasin dige ;-(