Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Haziran 2019
HABERLER » Bulgaristan
Mestan, kendisini casuslukla suçlayan herkese karşı dava açacak

Mestan, kendisini casuslukla suçlayan herkese karşı dava açacak

14 Ocak 2016

Bağımsız milletvekili Lütfi Mestan, Mecliste basına yaptığı açıklamada Hak ve Özgürlükler Hareketi’nden (HÖH) ihraç edilip Başkanlıktan alınması ile ilgili olaylardan dolayı basın temsilcileri dahil, kendisinin Türkiye lehine casusluk ve vatan haini olduğunu iddia eden tüm tüzel ve gerçek kişiler hakkında avukatlarının somut bilgi topladıklarını bildirdi.

Mestan, bir ülkenin büyükelçiliğine ziyaretin suç olmadığını belirterek, Türkiye Büyükelçisine yaptığı ziyaretin önceden planlanmış olup, Büyükelçilik rezidansında birkaç saat kalmasını gerektiren nedenleri yeniden izah etti.

Yeni bir parti kurarsa nasıl bir profile sahip olacağı sorusuna Mestan, somut bir cevap vermeyip, böyle bir parti kurma projesinin peşinen İslam çizgisinde bir parti olarak belirlenmesinden duyduğu şaşkınlığı dile getirdi. Gazetecilere dönerek, “Ben İslamcı biri olabilir miyim?” diye retorik soru yöneltti. Ancak kendisinin ve onunla birlikte HÖH Meclis Grubundan ayrılan milletvekillerin iktidara karşı muhalif olacaklarına dair kesin kanaat getirdi. “HÖH seçmenleri partinin Mecliste kendilerini temsil etmediğini düşünüyorlar, ben ve benim meslektaşlarım bunun siyasi sorumluluk olduğunu düşünüyoruz. Onların temsili sorunu çözümsüz kalıyor. Biz meslektaşlarımızla birlikte bunun siyasi sorumluluğunu taşıdığımızı düşünüyoruz” diyerek, HÖH’ün kendilerini Mecliste temsil etmediğini düşünen seçmenlerden dolayı kaygılandığını paylaştı. Milletvekili, kendisine karşı yürütülen karalama kampanyasının artık çocuklarına da etki yarattığını ifade etti.

Mestan’ın ifadesine göre kendisine karşı hamle atmasına imkan verilmeyen bir strateji uygulanıyor. Hiç kimseyle söz düellosuna girmeyeceğini, ancak olgulara dayanan ilkeli pozisyonları ifade edeceğini kaydetti.

Kendisiyle birlikte HÖH Meclis Grubundan ayrılan milletvekillerin hala gelecekte siyasetle ilgili planlarını açıklamamalarına rağmen sözel saldırıya uğradıklarını belirtti. Mestan, “Amaçları, ilk olarak manevi gücümüzün tamamen kırılması, ikincisi hamle atmamıza imkan verilmemesi ve üçüncüsü de en önemli hedef-henüz yeni bir parti kurma niyetimizi açıklamamışken sözde olan bu partinin artık İslam çizgisinde olduğunun duyurulmasıdır. Bir partinin Türkiye yanlısı olduğu veya İslam çizgisinde bir politika izlediğine nasıl karar veriliyor? Bu kararın partinin kuruluşunda kabul edilen parti programına dayalı olması gerekir” dedi.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 1836


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Yeni Parti 2016-01-14 14:58:24
Yeni Parti İslamcı bir parti olsa zaten pek bir oy alamaz. Bunu herkes biliyor, bu söylentileri ortaya atanlar da (Yani, HÖH ve ona çalışan maşalar).
Ama merak etmesinler, Mestan yeni parti kurmasa bile bundan sonra HÖH'e oy yok. Ya başka partiye veririz ya da hiç vermeyiz ama HÖH'e oy yok.
Bu kadar insan toplu olarak BSP'ye ya da GERB'e oy vermiş olsak bugüne kadar HÖH'ten gördüğümüz faydadan çok daha fazlasını görürdük.
Yüzde 10-15 oy az değil.
Abbas 2016-01-14 15:44:01
Sayın mestan parti kurması gerekir höh ün sahibi var Ruslar ve yandaşları bunlar Türk olamaz Türkiye de bomba patlıyor arkasında şerefsiz Esad çıkıyor Esad'ı kim destekliyor ruslar yani bombayı Ruslar patlaşmış oluyorlar Bulgaristan daki Türk'ler Nasıl bu partiye oy verecekler vicdanları sızlamıyacakmı
HAKİKİ KIRCAALİLİ 2016-01-15 13:36:22
Yeni Parti ve Abbas rumuzlu kardeşlerimin yazdıklarını aynen katılıyorum. Bu saatten sonra LÜTFİ MESTAN parti kurarsa OYUM ve AİLECEK OYLARIMIZ ona. Aksi taktirde SANDIĞA gitmeyeceğim fakat ASLA ve ASLA Ailecek bu DPS oy VERMEYECEĞİZ. Bu böyle biline. Artık Ruslardan ve Bulgarlardan oy alsın DSP.!
Tarih 2016-01-15 23:55:52
Lutvi kardes daha neyin olmasini bekliyorsun!!!Yeni bir bulgaristan Turklerini temsili icin bir partinin karulmasi tam zamani !!!Egr cekincelerin varsa adam gibi cikip aciklarsin!!!soylersin...sen bunu yapamadigin halde Halkimizin beklentilerini tumuyle bitirmis olup baskalarinin ekmegine yag surmus olursun.Sen yapamazsan bu isiiyi bilen birileri yapacaklar amma senin icin sonunclari nafile olacak bunu da iyi bilmelisin!!!Er meydanina ciktiysan arkandada buyuk testek gorduysen!!!hala karamsarlik icersindeysen!!!soylemesi tarihten!!!Firsat bu firsattir yarin cok gec (senin icin)olacaktir.anliyana sivri sinek saz anlamiyana(Lutvi Mestan gibilerine)davul zurna az.
emir 2016-01-16 22:05:40
Parti kur efendi unutulacaksın...
Şahin 2016-01-16 23:40:11
Doğru da olmasa herkes görüşünü paylaşma hakkına sahiptir.Saygı duyuyorum.Ancak bazı gerçekler vardır ki,onları dikkate almazsak kesinlikle başarılı olunamaz:1/Gerçek gücünüzü bilmeniz; 2/Siyasi bir parti kalıcı olması için ideolojiye sahip olması gerekir; 3/Çok ciddi finansman kaynağına sahip olması;4/Partiyi destekleyen çok güçlü seçmen kitlesi v.s.,v.s. Aynı anda Bulgaristan'da günümüz şartları içinde birden fazla siyasi parti aynı ideolojiyi paylaşıyorsa bu şu demektir:
Şahin 2016-01-17 00:58:51
Seçmen ikiye bölünür ve ikisi de hem cılız,hem güçsüz ve başarısız olur.Ben şu anki durumu şöyle yorumluyorum: Sn. LÜTFÜ MESTAN kendilerini eşi emsali olmayan bir siyasi (DAHİ,DEHA) olarak görmeye başladı.Tabi ki TÜRKİYE CUMHURİYETİNİ seveceğiz.O bizim ANA VATANIMIZ.Ancak bunu yaparken hiç bir zaman Bulgaristan Türkleri olarak BULGARİSTAN'I kaşımıza almayacağız. O bizim de vatanımız. Hak ve özgürlüklerimizi uluslar arası sözleşmeler doğrultusunda söke söke alacağız.Durmadan,bunun mücadelesini vereceğiz.Ben Sn. AHMET DOĞAN'IN hatasız olduğunu söylemiyorum.Ancak son yıllarda HÖH liderleri partinin imajını erozyona uğrattılar.Parti laiklikten uzaklaşmaya başladı.Yerel veya genel seçim öncesi parti toplantıları dini ritüellerle gerçekleşmeye,parti toplantıları camilerde,dahası camilerimizde şöyle dualar okunuyordu: " DPS'ye oy vermeyen eller kırılsın Yarabbim. AMİN". Parti toplantılarında gereğinden fazla kadrolu din görevlileri alınıyordu. HÖH yöneticileri parti toplantılarında önceden kullandığımız selamlaşma terimlerini(merhaba,gün aydın.iyi günler,iyi akşamlar) tamamen sözlüklerinden çıkarmışlardı.Kullandıkları tek selamlaşma tarzı(SELAMÜN ALEYKÜM ) olmuştu.Doğrusu din görevlisi dini görevini,siyaset adamı siyasetini yapacak.
Yastreb'e cevap 2016-01-17 19:10:28
Sayın Yastreb Çarıkov, hangi camide DPS'ye oy vermeyen eller kırılsın diye dua edildi? Boyko parlamentoyu papazlarla açarken sorun yok da, toplantıdan önce dua edilmiş (ki edilip edilmediği şaibeli) bu mu sorun? Bir zahmet ölünce leşini müslüman mezarlığına bırakma