Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6656 Lv.
GBP GBP 2.2346 Lv.
TRL TRL 0.4331 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
12 Aralık 2017
HABERLER » Bulgaristan
Yüksek Temyiz Savcılığı: DOST partisinin mahkeme kaydının reddedilmesi kanuna aykırı

Yüksek Temyiz Savcılığı: DOST partisinin mahkeme kaydının reddedilmesi kanuna aykırı

25 Temmuz 2016

Yüksek Temyiz Savcılığı, Sorumluluk, Özgürlük ve Hoşgörü İçin Demokratlar (DOST) Partisi Genel Başkanı Lütfi Mestan’ın Sofya Şehir Mahkemesi’nin partinin kaydını reddetmesine ilişkin karara itiraz etmesini destekledi.

Yüksek Temyiz Savcılığı’na göre davaya bakan hakim karar alırken yasallığın ötesinde hareket etmiştir. Partiyi temsilen yargıçlar huzuruna çıkan Lütfi Mestan, Sofya Şehir Mahkemesi’nin partinin tesciline ilişkin başvuruyu reddetmesinin temel gerekçesinin toplumdaki DOST partisinin etnik bir parti olup ve yabancı ülkelerin çıkarlarına hizmet edeceği telkinlerinden ibaret olmasından derin üzüntü duyduğunu kaydetti.

Mestan, DOST partisinin liberal demokrasiye dayalı ulusal bir parti olarak etnik kökeni farketmeksizin tüm Bulgaristan vatandaşlarını üyeliğe kabul ettiğini belirtti. Mestan, partinin kurucu üyelerinin yüzde 20’sinden fazlasının etnik Bulgar ve Hıristiyan nüfusa mensup olduklarının altını çizdi.

Bundan önce savcılık ek deliller toplanması üzerine dava duruşmasının ertelenmesini talep etti, ancak mahkeme bu talebi reddetti. Savcılıktan yapılan açıklamaya göre ek deliller toplanması talebinin reddedilmesinden dolayı partinin kuruluşunda tamamen yasal gerekliliklerine uyulduğunu kabul edemedikleri belirtildi.

Yüksek Temyiz Mahkemesi’nin DOST partisinin resmi kaydının yapılıp yapılmaması kararı bu hafta sonuna kadar belli olacak.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2377


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Nevrokop 2016-07-25 18:30:17
Guzel haberler bunlar
emir 2016-07-25 23:02:46
Beklentilerimiz büyük, ama en kötüsüne hazırlıklı olalım...o da şudur - VKS Mestan'ın itirazını reddetse bile, yeni partiyi bir kaç ay içinde aynı yolu baştan yürüyerek tekrar kuracağız. Yani en kötü ihtimalle her şey bir kaç ay gecikir, ama umudumuz odur ki cuma günü müslümanlar çifte bayram yapacağız. Senelerden beri çektiğimiz çileleri gören, dualarımızı işiten rabbimiz var, ona güveniyoruz.
KIRCAALİ'Lİ MÜMÜN 2016-07-26 00:10:30
Mücadeleye devam,sonu iyi olacak inşallah. Pilavdan dönenin kaşığı kırılsın...
Yanpirik Perinçek 2016-07-26 09:42:15
Mestan'ın destekçisi Davutoğlu'ydu, tek geçerim denilen adam gitti destek de ortadan kalkmış oldu. Türkiyede başarısız darbe girişiminden sonra ise durum hepten değişti, ben mesela daha önce Tayyip' karşıyken şimdi onu destekliyorum. Yeni bir cephe var, mevzimizi yeni duruma göre alıyoruz. Mestan'a gelince Mestan Natocu ve bize karşıdır.
hal 2016-07-26 12:43:25
Saçmalamayın Türkiye'de kim iktidar olursa olsun Yurt dışı Türkleri için durum değişmez.
Önemli olan Devlet hükümetler geçidir. Devlet anlatır hükümetler engelleri kaldırıp uygularlar.
Davutoğlu, Erdoğan NATO diye saçmalamayı kesin.
Tarafsız 2016-07-26 16:18:14
Lütfi Mestan'a gelince, O şucu bücü değildir!

Lütfi Mestan; silah zoruyla verilen bulgar adları kütüklerden silinsin dediği için, ANADİLİMİZ Türkçede eğitim haklarımız verilsin dediği için, höh toplantılarında ANADİLİMİZi kullanıma açtiği için, Türkçeye hakim, düzgün TÜRKÇE konuşabilen gençlerimizi gençlerimizi höh millet vekili adayı görsterip seçtirdiği için DARBE ile görevinden indirilmiştir. UÇAK meselesiyle alakası yoktur.
Kocadereli 2016-07-26 19:24:21
Şöyle ya da böyle bu parti tescil edilecek. Bu saatten sonra kimse DPS'ye oy vermek istemiyor artık. DPS'liler devletin içindeki adamları yoluyla engel olabileceklerini sanıyorlar ama onların da kime hizmet ettiği ortaya çıktı. 10 tane oyum olsa bir tanesini bile DPS'ye vermem.
La konsey of yurrtta sulh 2016-07-26 20:32:24
Emir mi, Emir La konsey of yurtta sulhu destekleyen adamdır. Kıbleleri amerikadır, oradan gelen her işarete sorgulamadan uyarlar. O kadar ki okyanüs ötesini çıkarlarını kendi kişisel çıkarlarıyla öylesine özdeşleştirmişlerdir ki, oraya yapılmış her eleştiriyi kendilerine yapılmış gibi kabul ederler.
Baš Usta 2016-07-26 22:40:09
M.K. Atatürk Avrupalimi ? Avrupali . Fazla tartišmak , lakirti gerekmez .Eger sn.Lütvi Mestan ve sn. Kasim Dal, o politikayi devam ederlerse , biz variz .Yalniz , birlik,beraberlik tutalim . Amacim , bölünmiyelim . Aksi halde ,hepimiz kaybedeceyiz . Bunu aklinizdan çikarmayin . Haydi eyvalla.
emir 2016-07-27 22:11:37
Ben siyaseti kişisel çıkarıma kullanabilecek kadar siyasetin içinde değilim, dünya görüşümü ise hiç saklamadım, evet amerikancıyım ve bulgaristan'da yaşayan her türkün amerikancı, liberal, demokrat bir çizgide yürüyerek bazı basit haklar kazanabileceğine inanıyorum. Direk türkçülük yaparak meydana çıkmak intihar demek, ben aynı olayı toy zamanımda islamcılık ile denedim, olmadı, şimdi demokrasi, insan hakları diyerek imkanlarım dahilinde çabalıyorum o kadar...Gülen cemaati ile ilişkierim vardı, yıllar önce bitirdim, ben söyliyeyim de sen çamur atmaya zahmet etmiyesin.
Adam 2016-07-27 23:06:00
Kardesler fark etmiyor bizi temsil eden siyasetcinin ismi Lütvi`mi, Kasim`mi Osman`mi Ali`mi, önemli olan o siyasetci öncelikle totaliter rejim zamaninda yok edilen ve sonra son 27 yildir HÖH ve patronu Doganin görmez ve bilmezceden geldigi ANA kimlik ve yasal haklarimizi 100% geri almakla meskul olmasi ve gercekte her alanda Halkimizin ANA haklarimizin var oldugunu hissedebilmesi. Ikinci: Durmadan tüm Halka hizmet vermek ve 100% is saglayarak Halkimiza kendi bacaklarinin üstünde durmasi icin gereken sartlari saglamakla meskul olmsidir.Üc............
AKM 2016-07-28 09:10:45
Dünya beşten büyüktür bu işler öyle veya böyle değil çok ucuz numaralara kanmayın M estanda kimmiş? birde geçmişine bakınız inanın aradığınız kişi değil o veya başka birisi orada türkleri butunlestirmezinanmak isterim ama zor onlar her zamanki gibi param parça. Yıllar önce neyseki şimdide ayni bir arpa boyu ilerleme olmaz o çok sevdiğiniz DPS in ( kurulacak parti dps. in devamiolur)var ya hele içerisinde kan emicileri asla o milletin iyi olmasını istemez yeni kurulacak parti ismi her neyse aldanmayın ; DPSnin devamı olacak kisacasi elmanın diğer yani. Mestana gelince onun gibi s
Egridereli Aydin 2016-07-28 15:41:20
AKM kardes, sen Rüya mi görüyorsun? DPS`nin devami demek ne demek? Sen uykunu uyumaya devam et, fakat Rüyalarini kendine sakla. 45 yil BKP, totaliter komunist rejimi ve 27 yil senin DPS ve patronu Dogan - eter Halk ve Milletimizin bunlardan cektikleri. Halk bu günün ve gelecegin Halkin ANA konulariyla ilgilenecek ve Halka hizmet verecek olan DOST partisini istiyor, inaniyor ve birlikte calismaya hazir.
DPS karanli gecmisi temsil ediyor. Halk gelecek icin calismak istiyor.
Kircaalili. 2016-07-28 16:39:40
Lutvi Mestan Vatanini seven, Halkini seven, halkinin oylarina deger veren, halkinin sózúnden hiç bir zaman çikmiyan basarili bir siyasetin yóneticisidir, adam gibi adamdir. Ileri Lútvi beyfendi baskalarini takma kafana bu halk her zaman dogrunun yaninda olacaktir. bilki yalancinin feneri yatsiya kadar yanarmis inanki bu Halk heran seninle olacaktir sundanda Emiin olalim ki Ne demisler Atalarimiz (MEYVE VEREN AGAÇ HERZAMAN TASLANIR.)
emir 2016-07-29 12:55:11
Cumanız mübarek olsun, yeni partimiz hayırlara vesilse olsun.
Şakirt avcısı 2016-07-29 15:18:25