Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ağustos 2019
HABERLER » Balkanlar
185 gün şartı kaldırıldı

185 gün şartı kaldırıldı

03 Eylül 2016

Yurt dışında kayıtlı araçların Türkiye'de kalış sürelerini yeniden düzenleyen kararname Türkiye'nin Resmi Gazete'sinde yayımlandı.

Buna göre emeklilerde ve Türkiye'ye ilk defa araç getirecek kişilerde 185 şartı aranmayacak. Emekli vatandaşlar araçlarıyla Türkiye'ye istedikleri kadar giriş çıkış yapabilecekler ve hangi ülkede ne kadar kaldıkları sorulmayacak. Ancak söz konusu aracın Türkiye'de bulunma süresi yine 24 ay olarak sınırlanmaya devam edecek.

Öte yandan 185 gün şartına uymayan, emekli olmayan ve daha önce Türkiye'ye araç götürmüş vatandaşların araçları da gümrükten çevrilmeyecek. Bu kişilere, işlerini halledip geri dönebilmeleri için Türkiye'de 1 ay özel izinle kalma hakkı tanınacak.

Kaynak:

Ziyaretci sayısı: 51450


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Batuhan Aytürk 2016-09-04 15:00:05
araç sahibini BG DEN mi emekli olması şart yoksa TC den mii ???
seit 2016-09-04 16:28:46
kanuna göre bg den emekli olması gerekiyor. ANCAK biz tr de yaşayanlara da 1 ay izin veriolar kanunun Yazilisina göre ailen de 4 kisi ehliyetli varsa 1 ay sen getir diğer ay eşin veya cocugun getirsin :D
Serhan 2016-09-05 08:06:34
Kanun yurt dışından emekli olanları ve yurt dışında ikamet edenleri kapsıyor. TR'de ikamet edenleri ve TR'den emekli olanları kapsamıyor.
halit 2016-09-05 10:52:44
Annem BG'den emekli. Onun üzerine araç alıp TR'ye getirebilirim anladığım kadarıyla ve 24 ay kullanabilirim. Peki 24 ay sonra ne olcak. Aracı bi daha TR'de kullanamayacakmıyım? Bu konu hakkında bize en net bilgiyi kim verebilir?
Seyit 2016-09-05 19:15:08
Halit başkasının üzerine kullanamazsınız.Serhan peki 185 gün şartına uymayan lara kimler onlara da yazmışlar kanunda 1 ay süre verilir diye
Serhan 2016-09-06 08:20:19
Aşağıdaki linkten bütün sorularınıza yanıt bulabilirsiniz.

http://www.memurlar.net/haber/571029/
Mehmet 2016-09-06 08:33:12
Halit Bey, anneniz BG'den emekli ise araç alıp vekalet ile 24 ay siz sürebilirsiniz. Kanunda da 1.derece yakınlar sürebilir yazıyor. 24 y sonra aracı çıkartmanız gerekiyor ve TR'de kullanamazsınız. Sonuçta anneniz BG'de ikamet ediyorsa sorun çıkmaz.

Seyit Bey, 185 gün şartına uymayanlar da yılda bir kez 1 ay olarak süre verilir diyor kanun.

Hepimiz BGden araç alıp TRde kullanmak istiyoruz ancak geriye dönük 1 yıl içinde 185 gün TR sınırları dışında ikamet ederseniz aracı TR'ye getirip 24 ay kullanabiliyorsunuz. Kesintiğsiz 185 gün şartı artık aranmıyor. Kanun
Halit köklü 2016-10-25 17:43:54
Slm benim babam almanyada emekli ben babanin adina bir kullanilmiş araba cikarmak istiyoruz yeni yasa ya göre 24 ay türkiyede arabaylami kullanabiliyoz 24 ayda sonra ne olacak bu araba veya gümrük parasiz falan ne kadar saygilarimla
İsmail 2016-10-25 19:35:10
Arkadaşlar ben yutdışında kalmaktayım bundan önceki kanun da yurdışında ikamet etmekte olan vatandaşlar İçin tabi emekliler uzun kaldığında arbaları 24 ay türkiyede kaldıktan sonra arabanın yurt dışına çıkinça tekrar türkiyeye gire bilmesi için 185 gün tr. Dışında kaldıktan sonra aynı araba tekrar tr. Gire biliyordu şimdi bu 185 gün kaldırıldı.
BURHAN HABIBI 2016-10-26 01:38:43
Bu 185 gün kalkmasi ve arac in Türkiyede 24 ay kaldik tan sonra - araci tekrar kaldigimiz ülkeye getirdik - Peki tekrar araci Türkiyeye hangi kosullarda cikabiliriz - Tam Detail bilgi. verilirse sevinirim seviniriz saygilarimla
Yaşar Büyük 2016-10-27 11:19:32
Bulgaristanda oturumu olan(bulagristan kimlik kartlı)türkiyeden emekli vatandaşım,Araba ile bir konu için türkiye sınır kapısı olan Kapıkule Gümrük memurana sorulduğunda bir kere mahsus gecerli 185 gün lazım dedi..Bu konuda araba ile bilgi bakliyoruz sizden..iyi calısmalar
Cemil okutan 2016-12-22 09:37:07
Ben batumda calisiyorum bizim is yerimiz var gunum olnafigi icin arabam8 cikartamiyordum simdi cijarabilecek miyim
A.Güneş 2016-12-31 00:39:01
Merhaba,TR den emekli oldum.Ayni zamanda BG vatandaşıyım.Ancak BG de yılda birkaç ay kalıyorum,kısacası yazı orada geçiriyorum ama 185 günü dolduramıyorum.Bu durumda BG den araç satın aldığım takdirde TR ye giriş yapabilirmiyim, yaparsam aracın kaç gün kalma hakkı var?Bu konu ile ilgili cevap yazarsanız sevinirim.Şimdiden tşk.ederim.
A.GÜNEŞ
M.ali sağlık 2017-05-25 11:09:20
Ben turkiyede 185 gün magduruyum acaba eşim getirebilirmi araç ikimizin üzerine eşim 1 yıldır yurt dışında tskr ederim