Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Ağustos 2019
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan’ın yeni Cumhurbaşkanı Rumen Radev, yemin ederek görevine başladı

Bulgaristan’ın yeni Cumhurbaşkanı Rumen Radev, yemin ederek görevine başladı

19 Ocak 2017

Bulgaristan Cumhurbaşkanı Rumen Radev ve Cumhurbaşkanı İliyana Yotova, bugün Halk Meclisinde düzenlenen yemin töreni ile resmen görevlerine başladı.

İlginç olanı şu ki, Cumhurbaşkanlığı yemin metni, 13 Ekim 2016 tarihinde yapılan Cumhurbaşkanlığı ikinci tur seçimde Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) partisinin adayı olarak seçimi kaybeden Meclis Başkanı Tsetska Tsaçeva tarafından okundu.

Cumhurbaşkanı ve Yardımcısı, “Bulgaristan Cumhuriyeti adına yemin ederim ki, Anayasa ve devletin kanunlarına uyacağım ve sadece halkın çıkarlarını gözeteceğim. Yemin ettim” diye yemin etti.

Anayasa’da yazılı bu yemin metnini göreve başlarken milletvekilleri ve Bakanlar Kurulu üyeleri de söylüyor. Yeminden sonra Halk Meclisi’nde Bulgaristan Milli Marşı ve ardından Avrupa Birliği Marşı çalındı.

Yeminden önce Meclis Başkanı Tsetska Tsaçeva, Cumhurbaşkanlığı seçimleri sonuçlarına göre Merkez Seçim Komisyonu’nun Rumen Radev’in Cumhurbaşkanı ve İliyana Yotova’nın Cumhurbaşkanı Yardımcısı seçimine ilişkin kararını okudu.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3648


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


ahaliden 2017-01-20 09:25:45
bu adam tipik bir Bulgar erkeği
fes 2017-01-20 10:59:24
Çok önemli bir bilgi verdin be, aferin. Böyle bir bilgiyi vermeseydin bizler ahali olarak ne yapardık; horoz resminin altına "horoz" diye yazılmazsa resimde gördüğümüz horozun horoz olduğunu nasıl anlardık? Ahaliden arkadaş, ne olur, yukarıda verdiğin bilgi gibi malumatları bize sektirmeden vermeye devam et be yav!
DOSTLardan biri 2017-01-21 07:10:30
Fesin dikkatine
Ahalinin yazdığı bir kelime var "tipik" barkanın anahtarı bu kelimede.
Bu adamdan bize fayda gelmez deye algiliyorym.
İnshaalah yanulirim.
pomak 2017-01-21 16:27:48
Adam tabi ki Bulgar. Bana Bulgar diyebilirmisin, diyemezsin çünkü ben Pomakım. Bu (fes) denen yaratık, ne bulgar, ne pomak, ne Türk, galiba maykası belli babası yüz elli.
muhacir 2017-01-21 18:40:33
fes çok zekisin.
hariciye 2017-01-23 19:40:57
muhacir hemşehrim sen de çok zekisin, koşullandırma nasıl yapılır çok iyi biliyon. ver gazı geç arkasına.
fes 2017-01-24 08:06:45
Evet koşullandırmayı, çok iyi biliyor, Aldous Huxley'in " Cesur yeni dünya" romanını okumuş; sen sanırsın adam Kuluçka Şartlandırma Merkezinin müdürü. Ban gelince ben Alfa artıyım, şansıma bu çıkmış ve ben halimden gayet memnunum. Ama bütün bunları bir Epsilon eksi anlayabilr mi diye sorsak cevabı tabi ki hayır olacak. Epsilonların zeka seviyeleri çok düşüktür, ama kendi hallerinden çok memnunlar ve tabi kendi durumlarını görmekten acizdirler. Hariciye adıyla yazan mesela bir Epsilon eksidir.
hariciye 2017-01-24 10:00:58
kişi kendinden bilir işi. matematiksel olarak ne kadar küçük bir yapıyı temsil ediyorsun epsilon-fes.

bana gelince *epsilon* sahip olmak istediğim bir özlemdir. hayatımı kolaylaştıracağına inandığım sayıcık.
fes 2017-01-24 12:27:59
Epsilon sayı değil yunan alfabesinin beşinci harfi "e" dir, fakat matematik sembol olarak da kullanılır. Matematik sembolü sıfır değil ama sıfıra çok yakın bir değeri ifade eder. Aldous Huxley "Cesur yeni dünya" romanında (1932) Epsilon karakterini yaratırken bu sıfıra yakın sembolünden yararlanmıştır. Bu bilgileri google marifetiyle bulamazsın, romanın kendisi okunması lazım. Senin anlayacağın cahilliği gizlemek zordur, kabak çiçeği gibi ortaya çıkıverir. Aldous Huxley çok önemli biridir tıpkı Kafka gibi, okunmaları zordur.
Erbin 2017-01-24 12:34:36
Fesin bu sitede yazdığı yorumları bazen okuyorum. Fes Bulgaristanda bulunan Dost Partisi ve Hak ve Özgürlükler Partisi adlı bu iki partiyi birbiriyle karşılaştırırken haklı tespitlerde bulunuyor. Gerçektende Bulgaristanda yeni kurulan Dost Partisi ülkedeki Türk azınlığın oylarını büyük ihtimal bölecek gibi görünüyor. Fesin anlatmek istediği şey bu. Hak ve Özgürlükler Partisiyle Dost Partisi birleşmediği sürece geçen her saat, her gün Bulgaristanda ki Türk azınlığın aleyhinedir.
DOSTLardan biri 2017-01-24 18:51:24
Bg de bizim haklarımızı savunacak adres ne DPS ne de Dost . Bizim haklarımızı uluslar arası oyuncuların kurdu denkleme bağlı. Gerisi teferruat. A DPS mı siyasete yeri olmaması lyazim.
Nedeni mı feodal anlayışıyla tepeden yönetim şekliyle yönetiyor . Korkutarak yönetiyor. Kendi parti ichi hak ve özgürlükler gidilmektedir.
Evet korku ve entrikalarla iş yapmaktadır. Ve ben Bir Türk olarak yaptıklarından utanmakta tüm.
İzmirli 2017-01-24 20:42:08
Yav arkadaşlar artık bırakın şu Fes'i, herif konuşulmak istiyor tatmin olmak istiyor. Milletin ahını almış arkasından sövmüşlermiş herifin umurunda değil. Boşverin bir daha kimse onu anmasın adını kullanmasın.
Beyazıt 2017-01-24 23:56:37
Yahu bölünme sanki kötü bir şeymiş gibi anlatılıyor.
Peki bölünmemişken, bütün oylar DPS'de toplanırken ne oldu, ne iş yaptı DPS, kime hizmet etti?
Bulgarların Türklere karşı bir şey yapmasına mı engel oldu, yoksa Türklerin ve Müslümanların haklarını elde etmesine mi engel oldu?
Elinde hiçbir şeyin yoksa, kaybedecek de bir şeyin yok.
Yok, ille de bölünmesin diyorsan, söyle DPS'lilere partiyi feshedip Dost'a katılsınlar. Er ya da geç böyle olacak, bari uğraştırmasınlar.
fes 2017-01-25 11:10:32
Bölünmenin zararlarını, feci sonuçların takdir edemeyen bir cahile uyarı muyarı vız gelir tırs gelir. Bölünme yokken 26 senedir aya niye gidememişizi, Singapur'dan daha zengin niye olamamışız; hadi cevap versinlermiş. Bak bölündüğümüzde işler tıkırına o saat girecek, gelsin paralar, gelsin içkiler, kadınlar; horamakta kaçamak Mestancılarda yaşamak olacak. Ahlaklı olmaktan bıkan, "Bu güne kadar ahlaklı oldum da ne oldu ki, bundan sonra istediğimi yapacağım" diyen kadın gibi bölünme kötü değil diyebiliyor. İyi mi?
The my FREND FES 2017-01-25 13:51:34
Fes'kot ,fiş,kot ,Fes'a ,fus'a.

Prevod : Yorum yok.
fes 2017-01-25 16:16:36
Abalak zihinli niye abalak zihinlidir, kreten olduğundan öyledir. Bakar, ü-ü-ü-ü diye sesler çıkarmayı marifet sanır. Buradan nası lbir sonuç çıkartabiliriz? Şey, zurna zurnadır der geçer gideriz. Hadi bakalım, naş naş!
DOSTLardan biri 2017-01-26 11:58:00
Zashto ne bih glasuval za DPS. Ami zashtoto nishto . Kakvo tryabvashe da napravy. Mnogo prosto - da premahnat anti tyurkskata retorika v osnovnite uchilishtilerde i v gimnaziyite. Samo tova li .DA samo tova + obektivno predstavyane na istiridye site sibitiyata v chasovete po istoriya.

Niye tyurkler ne sme vinovni za neshti na et. Bulgari. Bulgaria e svobodna i polovinata bilgari se iznesoha.
Kocadereli 2017-01-26 13:01:04
Ah, AH FEScegizim ne hallere düsüyorsun sen - The my FREND`i kardesin nasi kötü oldugunu yorum yaparken onun bacaklarinin alti seviyesine düsüvermissin. Sen genel insan gibi önüne bakip tabaginda ne varsa yisene. Sana ne lazim DPS,HÖH, PEEVSKI ve akrabasi Ahmet Demir DUVAN. Onlar sana maddi olarak iyi ödeme yapsalarda, sen onlarin sesi olmayi becermekte zorluk cekiyorsun ve sürekli yorumcularin ayaklarinin altinda dolasiyorsun. Bunun bir siniri yokmu?
fes 2017-01-27 08:23:04
Da permahnat anti turskata retorika diyor, ben de hangi dünyada yaşıyorsun hazret,onu yapmak o kadar kolay mıydı? Bulgarların ulus bilinci (natsiyonalno samosıznaniye) türk düşmanlığı üzerine inşa edilmiş, tarih tezlerine şöyle bir bakıldığında "tri sincira robi, igo migo turi go" klişelerini görürsün. Bu çarpık tarih okuması sadece balkan ülkelerinde görülür, ama adamlar bundan vazgeçmiyorlar; bunda birkaç sene önce Batak sözde katliamıyla ilgili farklı bir tez savunan tarihçiyi neredeyse libç edeceklerdi.
Beyazıt 2017-01-27 13:28:21
Verecek cevabın olmayınca Singapur, Ay falan diye işi dalgaya vurursun tabii.
Şunu söyleyin bakalım. DPS bugüne kadar kendisine verilen oyların karşılığı olarak iyi niyetle, elinden geleni yaparak çalıştı mı seçmenlerinin durumunu ve genel olarak Bulgaristan'ın durumunu düzeltmek için? Yoksa, diğer Bulgar partileri gibi o da Sofya'daki tiyatronun bir parçası oldu ve kendi keyfine ve çıkarına mı baktı?
DOSTLardan biri 2017-01-27 18:01:45
DPS bir netice dir, igidi öldür ama hakkını yeme.
Eğer Türk karshiti nefret dolu eğtim sistemini güncellemek ichin siyasi irade kiymiyorlasa ozaman DPS birlikte yaşayamaz demeliydi. Nedeni adlirin degishiyormush alt yapisi okullarda hazırlanmıştır. Balkanit ötesi sizin Balkanit berisi otonom Sofiyaya bağlı ama Türk valisi yönetimi dusunebilirdi meselya yani öyleyse böyle tezini baslatabilirdi.
fes 2017-01-27 21:50:31
Beyazi Beyazit, DPS çalıştı mı derken neyi kastediyorsun, biz anlayamıyoruz bize açıkla. Bulgarlar mesela türlçe eğitim yapılmasını istemezken çalışarak bunun yapılmasını nasıl sağlarsın? Bir de "tiyatronun bir parçası" olmak istemeyip de ne yapabilir DPS, bulgar milletvekillerini bir güzel pataklasınlar mı istiyorsun. nedir istediğin? Parlamentonun nasıl çalıştığı, kanunların nasıl yapıldığı konularında biraz olsun bilgin var mı senin Beyazıt? Bu "çalışma" bir açsana arkadaş.
fes 2017-01-28 07:59:39
Verecek cevabım benim değil senin yok. Singapur örneğini yapılması mümkün olmayan şeyleri DPS'den istiyorsunuz diye veriyorum. Ey Beyazit, ölçüsüz isteklerde niye bulunuyorsunuz, bulgar çoğunluğunun vermek istemediği bir hakkı DPS veya başak bir azınlık partisi nasıl alsın diye bir soru soruyorum. Cevap vesene hadi. Soyut bir "çalışsın çalışsın" lafını geveleyip durmayın. Mesten senelerce DPS'nin başında idi, o zamanlar yapamadığı "çalışmayı" şimdi Dost'la nasıl yapacak, onu bize tane tane anlatsana.
Beyazıt 2017-01-29 00:39:23
Bir insanın ya da partinin çalışıp çalışmadığını anlamak zor bir şey değil.
DPS partimiz bizi sadece seçimden seçime arayıp soruyorsa, o zaman kusura bakma çalışmıyor.
Halk gittikçe fakirleşirken, onlar gittikçe zenginleşiyorsa, o zaman ortada bir yanlışlık var demektir.
DPS'nin sahibi Ahmet Doğan var oldukça hiçbir başkan istediğini yapamaz, onun sözünün dışına çıkamaz. Mestan şimdi yeni partisinde seçmeninin isteklerini getirebilir, haklarını daha iyi savunabilir.
Beyazıt 2017-01-29 00:44:28
Bulgar kamuoyu da ikna edilemez değildir. İnsanlara sorunu anlatırsınız, uygar dünyada bu işlerin nasıl olduğunu anlatırsınız. Tekrar tekrar, yorulmadan anlatırsınız. Çaba gösterirsiniz. Böylece, seçmenler der ki bak benim seçtiğim adam çalışıyor, çaba gösteriyor. Sonuç alamasa bile çaba gösteriyor diye takdir eder. Ama bizimkiler çaba göstermedi, çalışmadı. Gördük. Ancak göstermelik. Fes sen daha Komünist dönem kafasından kurtulamamışsın. Jivkov gideli çok oldu. Artık küçük Jivkov'lardan da kurtulma zamanı geldi.
DOSTLardan biri 2017-01-29 09:48:11
Bahadır bize umut verdin Yıldırım gibi yetiştin.Bu Fes arkadaş kafaları tam karıştırmaya başlamıştı.
fes 2017-01-29 23:05:20
Cahille tartışmak zor tabi , gerçeklerden hareket etmez, mantık kurallarının dışında saçmalıklarla uğraşır. Bulgarlara anlatırsa anlarlarmış... Hadi be, Hitler'e uygun bir dille yahudileri öldürmenin yanlış olduğu anlatılsaydı kimsenin burnu bile kanamazdı. Adam bunu diyor ya! Seçimden seçime ararmış, kendileri zenginleşirken o fakirleşirmiş. Yani demek istiyor ki, DPS milletvekilleri aldıkları 4000 küsur maaşlarını Bayazit'e versinler. Adama bak be! İktidarda olmayan bir azınlık partisinin zenginlik yarattığı görülmüş mü?
Beyazıt 2017-01-30 13:31:06
Yine sıkıştın, yine kaçamak cevap veriyorsun. Ya işi dalgaya vuruyorsun ya da felsefe yapıyorsun. Verecek somut cevabın olmayınca böyle oluyor. Yeni bir parti kurulmuş Bulgaristan'da Dost diye. Niye eskiden DPS'ye oy veren insanlar büyük kalabalıklar halinde bu partiye gidiyor? Neden? Ben biliyorum cevabını. Sokaktaki insanlar da biliyor. Herkes biliyor. Bir sen bilmiyorsun(?) Bir de "ben çok akıllıyım, buraya bir kaç şey yazarım, insanları kandırırım" sanma. Bir sen akıllısın, insanlar da aptal, öyle mi?
DOSTLardan biri 2017-01-30 14:05:03
Bayazit Allah razı olsun senden, Yıldırım gibi son.
fes 2017-01-30 14:16:15
O ne be! Sıkışmışım ben. Nereden çıkardın be adam, kendi kendine oyuncuk mu oynuyorsun? İnsanlar kalabalıklar(!) halinde Mestan'a doğru koşarmış... Bunu nereden çıkardın? Beyazıt'ın öyle gibisine geliyor, gibisine gelmesi ona göre sağlam veridir. İyi mi? İnsanları kandırıvarımış ben... Hadi be! Buraya girenlerin sayısı belli, beş kişiyi kandırsam ne olur kandırmasam ne olur? Ben akıllı mıyım değil miyim bilemem, ama hasbelkader tarih, sosyoloji, felsefe ve mantık bildiğim kesin. Sana gelince sen tam bir galoşsun.