Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ağustos 2019
HABERLER » Bulgaristan
Trend Araştırma Merkezi: Gelecek Meclis’e beş parti girecek

Trend Araştırma Merkezi: Gelecek Meclis’e beş parti girecek

24 Ocak 2017

Trend Araştırma Merkezi tarafından 10 ile 17 Ocak tarihleri arasında 1002 kişi ile yapılan anket sonuçlarına göre beş parti kesinlikle gelecek Halk Meclisi’ne girecek.

Bu partiler Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB), Bulgaristan Sosyalist Partisi (BSP), Birleşik Vatanseverler Koalisyonu, Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) ve İrade Partisi. İlk iki parti arasındaki oy farkı az oranda olup, yine de GERB birinci sıradaki yerini koruyor.

Söz konusu kamuoyu araştırması Trend Araştırma Merkezi öz kaynakları ile yapıldı. Anket sonuçlarına göre yüzde 32,2 oranında oy alan GERB ile BSP arasındaki oy farkı neredeyse yüzde 3 oranı ile GERB birinci parti olmaya devam ediyor. Birleşik Vatanseverler, Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde yakaladığı ivmeyi koruyarak, yüzde 10,4 oranında oy aldı. Veselin Mareşki’nin yeni kurduğu İrade Partisi yüzde 6 oranında oy aldı ve gelecek Halk Meclisi’ne kesinlikle girecek. Seçim sorusuna ilişkin önceden sunulan seçeneklerle yapılan testte tüm parti ve koalisyonlar arasından İrade Partisi hatta daha yüksek sonuçlar aldı.

Oyunu Reformcu Blok koalisyonuna vereceğini söyleyen vatandaşlar yüzde 3,7 oranında ve bu durumda koalisyon yüzde 4’lük seçim barajının biraz altında kalacak. Anlık sonuçlar Güçlü Bulgaristan İçin Demokratlar (DSB) Partisinin yüzde 1,2, Bulgaristan Dirilişi İçin Alternatif (ABV) Koalisyonu yüzde 1 ve Evet, Bulgaristan partisinin yüzde 0,7 oranda oy alacağını ve Meclis’e giremeyeceğini gösteriyor. Ankete katılan vatandaşların yüzde 4’ten azı “Kimseyi Desteklemiyorum” seçeneğini seçti.
Trend Araştırma Merkezi’nden yapılan açıklamada, işadamı Veselin Mareşki’nin “İrade” partisini ve eski Adalet Başkanı Hristo İvanov’un “Evet, Bulgaristan” partisini kurmalarından dolayı yeni bir partinin varsayımsal potansiyelinin de araştırıldığı belirtildi. Vatandaşlara yöneltilen “Siz erken genel seçimlerde yeni bir partiye oy verir miydiniz?” sorusuna yaklaşık beşte birinin olumlu cevap verdiği, yüzde 65’inin ise olumsuz cevap verdiği anlaşıldı.

Açıklamada, “Sonuçlara göre her ne kadar seçime katılım oranının yüksek olması beklense de, an itibarıyla Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde görülen katılım oranından daha yüksek olması beklenemez” denildi.

Anket yapıldığı sırada hala görevine başlamamış olan Cumhurbaşkanı Rumen Radev hakkında en olumlu değerlendirmeler yapıldı. Başbakan Borisov’un onaylanma oranı iyi seviyede olmaya devam ediyor ve ankete katılanların yüzde 30’u onun hakkında olumlu konuştu. Daha geri sıralarda yüzde 26’lık onaylama oranı ile BSP lideri Korneliya Ninova ve Vatansever Cephesi Eşbaşkanı Krasimir Karakaçanov, yüzde 24’lük onaylama oranıyla önceki Cumhurbaşkanı Rosen Plevneliev ve yüzde 21’lik onaylama oranıyla Veselin Mareşki bulunuyor.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3443


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Karadayı 2017-01-24 15:02:18
Sanırım bu anket Sofya'nın merkezinde yapıldı. Dost'tun adı bile geçmiyor. Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde DPS'ye karşı güçlü bir rakip olduğunu gösterdi.
Zaten Bulgaristan'daki derin güçler de Dost'u istemiyor, çünkü DPS ile ne güzel al gülüm ver gülüm anlaşıyorlardı. Herkes kendi seçmenini kontrol altında tutuyordu. Dost işlerini bozdu. Görmezden geliyorlar. Seçimden sonra göreğiz suratlarını.
Serif Zeynal 2017-01-24 21:57:13
DOST gumbur gumbur geliyor insallah.. Haydi arkadaslar birkez olsun shu hak ve ozgurluklet hareketine gosterelim butun iplerin onlarin elinde olmadigini,yeter artik kullanildigimiz.. Forza DOST
Traşçılar 2017-01-25 19:41:36
Dost yalakaları. dün ak dediğinize bugün kara diyorsunuz. Tarih sizin gibi yalakaları ezip geçecektir yine.
fes 2017-01-25 21:54:32
Ben DOST partisini altı yedi milletvekili çıkarır demiştim ama bu araştırmaya göre sıfır çarpı sıfır çıkarıyor. Bu iyi bir gelişme, Bulgaristan'da zaten azınlık durumundayız, yeni partilerle un ufak olamamız gerekmiyor.
ışık 2017-01-26 09:17:07
birçok parti kurulması un ufak olmanızı sonrada yok olmanızı sağlar.
Rumeli dost 2017-01-26 18:50:33
DEVAM EDIN DOSTLAR ,SAHTE ANKETLERE INANMAYINIZ
Naşingen Forest 2017-01-27 09:16:44
İki ay sonra taşıma suyla değirmen döner mi dönmez mi belli olacak... Putin'le Trımp iyi geçinecek gibi. Öroatlantizim ölmek üzere, sebep ise Almanya ile ABD'nin çıkar savaşı. DOST birilerinin elinde patladı. Anlayana
fes 2017-01-27 10:40:18
Naşingen Forest Sana katılıyorum, böyle canlı düşünme yeteneği olan insanların zaman zaman buraya gelmesi insanı ferahlatıyor. Serbest ticareti en çok savunan amerika Trump'la içine kapanıp korumacılığa dönüyor. Serbest ticareti, globalizasyonu savunan kim, Çin ve Almanya. Hal böyle olunca anglosaksonlar savaş çıkartırlar. Birinci ve ikinci dünya savaşları hep öyle çıkartılmadı mı; Almanya kışkırtılır ve savaş patlak verir. Savaşı Almanlar çıkartmış gibi görünür ve sonunda parsayı toplarlar.
Kitayski 2017-01-27 13:36:00
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde hem Bulgaristan'da hem de Türkiye'de GERB'in adayına çıkan oylar Dost'un ne kadar yol aldığını kanıtlıyor. Geçenlerde DPS'ci bir medya kuruluşunun müdürü de kabul etti bunu televizyonda. Anadolu'da Dost daha fazla oy aldı, Trakya'da DPS daha iyiydi. Dost'u geçebildiği için seviniyordu. Bu da şu anda en azından Türkiye'de DPS ile Dost'un başa baş olduğunu gösteriyor. 2 ay sonra DPS'nin Bulgaristan'daki seçmenlerinin yarısını alması da hiç süpriz olmayacak.
bulgaristan türkleri 2017-01-29 21:51:23
bu dost partisi şu andaki calışmayla yüzde bir bile alamaz neyine güveniyorlar onu da bilmiyorum secim calışmaları sıfır işalla ben yanılırım
Ertuğrul 2017-01-30 18:03:28
Rodopi gazetesi doğan ve peevskiyin!!!!!!!!!!!!!!!Dost niye görmedim 138000 bin oy çıkaran bir parti 4,7 miliyon kişide ne yapıyor bunu sormak lazım sotsioloklara.Dost giremesse demek ki insanlar koyun surusu
Kitayski 2017-01-31 14:07:28
Şundan emin olabilirsiniz. DPS son ana kadar Dost partisinin desteği çok düşük, hiç oy alamayacak diye propaganda yapacak. Ta ki seçim sonuçları açıklanıncaya kadar. Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Türkiye'de iki parti başa baş çıktı. Ne demek bu? Hiç çalışma yapmayan Dost yine de DPS ile aynı oyu aldı. Dost'un Bulgaristan içindeki oylar ise net anlaşılamadı çünkü birçok yerde Gerb'e zaten oy çıkıyordu. Ayrıca geçen seçimde oy kullanmayan çok kişi vardı.
fes 2017-01-31 16:08:18
Kitayski kombayner, o yaptığın yorum zorlama yorumdur. Cumhurbaşkanlığı seçim sonuçlarından öyle bir sonuç çıkmaz, nalıncı keseri gibi kendine yontma denir bu senin yaptığına. Dost denen yapay partinin desteği yerlerde sürünmektedir, zorlama propaganda taktikleriyle bu durumu değiştirmek imkansızdır. Ama yine de ben söz veriyorum; eğer Dost Dps'den bir oy fazla alırsa "artık bundan sonra bütünlüğü Dost sağlıyor" diyerek o tarafa geçeceğim. Sözüm söz.
Kitayski 2017-01-31 19:08:45
Neyi zorlama? Dost partisi oy verin demese Türkiye'den belki anca 4-5 tane oy çıkardı Gerb adayına. Oyların neredeyse yarısı ona çıktı. Binlerce oy.
Valla Fes kardeş ben Bulgaristan'ın içinde dolaşıyorum. Gittiğim yerlerde herkese soruyorum. Herkesin son 1 yılda olanlardan haberi var. Herkes DPS'den soğumuş artık. İnandırıcı bulmuyorlar. Bence şu anda Dost birçok yerde DPS'yi geçti. Bazı taşra bölgelere ulaşamamış olabilirler.
Şu an için başa baş bir durum söz konusu.
emir 2017-01-31 21:41:59
DOST partisinin seçime tek başına parti olarak gireceğini de kim söylüyor... Baraj derdimiz yok, dps öyle ve ya böyle batacak. Parlamentoya girelim hele dps'nşn yerel yönetimlerini tek tek yıkacağız. Bütün belediyelere daha fazla demokrasi getirip, halkı dps'nin derebeylerinden kurtaracağız. DPS Türkiye düşmanıdır, biz Türkiye güdümlü parti istiyoruz, ab ve abd pek umurumuzda değil.
fes 2017-01-31 22:06:08
Ben herkese sordum demek kesin böyle, diye bir bilimsel yöntem yoktur, onun adı benim öyle gibime geldi saçmalığıdır; yani ölçülebilir olmayan, duygulara ve isteklere ait bir karanlık alan söz konusudur. Böylesi durumlarda araştırma şirketlerinin söylediklerine bakılır. "Trend" araştırması ortadadır; şüpheyle, belli rezervle bakmalıyız, ama "gaipte" bilgi almak istiyorsak en doğru yöntem kamuoyu araştırma şirketlerinin araştırmaları esas alınmalıdır. Bence Mestan'ı Kormanka ve Dllamanın akıbeti beklemektedir.
Fes 2017-02-01 09:47:16
Arkadaşlar büyük bir yanılgı içinde olduğumu anlamış oldum ve tövbe ettim. Bundan sonra beni Dostunuz olarak kabul edin. Bu saten sonra HOH benim için ölmüştür DOST'lar sağa olsun.
fes 2017-02-01 11:49:17
Edepsizleşerek bir şey elde etmek mümkün değildir. Güdümlü parti olmaz. Rauf Denktaş mesela hiç güdümlü olmadı, tam tersine, türklük bayrağını Atatürk'ten sonra en yükseğe diken adam oldu. Mestan öyle biri olmadığı çok açıktır. Ahmet Doğan da Rauf denktaşın tırnağı olamaz, ama istemeyerek de olsa türklerin birliğini sağılıyor. Ben oyumu gönül rahatlığı ile DPS'ye vereceğim. Dps iyidir iyi.
SONAR-Hakan Bayrakçı 2017-02-01 13:14:38
Bak Fes, anket yapmadan söylüyorum. Oraya not al!! TÜRK ve diğer Müslümanların yoğunlukta yaşadığı bölgelerde DOST partisi oyların %75-80 alacak, herkeste bakakalacak.

Hakan ağabeyin yanılmaz.
Kitayski 2017-02-01 13:19:10
Uyduruk bir ankete mi inanacağız yoksa Cumhurbaşkanlığı seçimlerindeki sonuçlara mı? Hangisi gerçek? Bulgaristan'da kurulu bir siyaset tiyatrosu var. Dışarıdan başka aktör istemiyorlar. Kendi aralarında ne güzel anlaşıyorlardı. Şimdi rahatları kaçtı. Dost'u önemsiz göstermeye çalışarak seçmenlerin aklını çelmek istiyorlar. Ama DPS'nin seçmenleri uyandı. Trend şirketinin araştırmasıyla ya da Fes'in demesiyle gerçekler değişmez. Aksine gerçekleri herkese anlatmak için daha çok hırslanıyoruz.
fes 2017-02-01 14:15:13
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden öyle bir sonuç çıkmaz; senin öyle canın istediği için o sonuçları çıkarıyorsun, yoksa bilimsel bakıldığında hiç öyle sonuç çıkmaz. Dümdüz supektivizm alanına bir kere girdin mi ortada sadece çıplak iddialar kalır, "göreceksin bak benim dediğim çıkacak" diye sonsuz bir hırlaşma içerisine girersin.