Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Ağustos 2019
HABERLER » Bulgaristan
DOST Birliği’nden, Bulgaristan-Türkiye sınırındaki eylemlere tepki

DOST Birliği’nden, Bulgaristan-Türkiye sınırındaki eylemlere tepki

23 Mart 2017

Bulgaristan’da aşırı milliyetçi oluşumların Türkiye sınırında yol kapatma eylemi düzenlemesine, DOST Birliği tepki gösterdi.

Üyelerinin çoğunluğunu ülkedeki Türk azınlığının oluşturduğu iki Türk partisinden oluşan DOST Birliği Koalisyonu, bir açıklama yaparak aşırı milliyetçi siyasi oluşumların Türkiye’deki çifte vatandaşların oy kullanmak için Bulgaristan’a gelmesin diye yol kapatmasını kınadı.

Yapılan açıklamada, söz konusu eylemlerin Bulgaristan vatandaşlarının anayasal haklarının ihlali olduğu belirtilerek, "Bulgaristan-Türkiye sınır kapılarında yaşananlar, ilgili devlet kurum ve kuruluşlarının sessiz kalmasıyla gerçekleştirilen aşırı faşizm tezahürüdür" denildi. Bulgaristan’da hafta sonu yapılacak erken genel seçimlerde, Türkiye’de ikamet eden Türk seçmenlerin ülkeye gelerek oy kullanmalarını protesto etmek için Kapıkule, Hamzabeyli ve Dereköy sınır kapılarının Bulgaristan tarafındaki Kapitan Andreevo, Lesovo ve Malko Tırnovo sınır kapılarında yol kapatma eylemleri gerçekleştirilmişti.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 5829


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Soydaş 2017-03-23 11:37:18
HÖH'ten niye tepki yok.
Arda Boylu. 2017-03-23 13:57:20
Zaman bi hamlede degisti ve HÓH diye túrkçe isimli bir parti kalmadi.DPS,nin Saray liderinin Patriotlugu son 27 yilda bel verdi tek bir sózle Maske dustúúú.Sayay Kúrdú Ahmedin aganin keltos kafasi açildi. BG Túrk halki bunu artik górdú ve anladi. Anlamiyanlar Çevreci Belediyeler ve onlarinKonaklardaki BeslemelikYóneticileri bunlar bunu Duymamakta Górmemekte ve yada górmezden gelenlerdir yaani. Dende mine samun da zagine Túrkç Gún geçsim Somun Túkensin demek anlaminda bir sey bu.
rodoplu 2017-03-24 12:02:45
ŞİMDİ DOST ZAMANI
''HOŞ GELDİN'' DOST
Türkoğlu Türk 2017-03-24 12:54:16
bunları orada levyeler ile dövücen sericen yere geçicen...
varnalı yusuf 2017-03-25 06:26:40
Hani bizim yıllardır oylarımızı alan HÖH sesi soluğu çıkmıyor.
Konuşsanıza desenize bu sınırda yapılan faşizm,nazizim dir diye.
HAYDİ SOYDAŞLAR bizi düşünmeyenleri bizde seçimlerde düşünmeyelim ARTIK..............................!
DOST 2017-03-25 12:24:06
DOST Birliği eşbaşkanı Lütfi Mestan, “Bizim vatanseverliğimiz etnik bazda değil, vatandaşlık bazındadır.Biz Bulgaristan vatandaşlarının eşit haklarından yanayız. Herkes kendi kimliğiyle gurur duymalı, herkes kendi dilini koruyabilmeli, kültürünü yaşayabilmeli. Örneğin ben Türküm ve Türklüğümle gurur duyuyorum. Ne mutlu Türküm diyene.” diyerek sözlerine yer verdi.
 Bu sözlerin arkasından, kitleler de hep birlikte, “Ne mutlu Türküm diyene” sözlerini tekrarladı.
Ne mutlu Türküm diyene… Bu sözler,  mitingin son  siyasi mesajıydı…
Daha sonra gençlerin, özellikle gençler kızların sabırsızlı
Ordi 2017-03-25 19:15:28
DOST partisi sadece medya üzerinden tepki mi koydu yoksa bu konu ile ilgili araştırılması ve bunun içinde olan kişilerin tespit edilmesi için yasal bir süreç başlattı mı? Çünkü bu tür olaylarda genelde siyasi figürler göz boyamak için asar keser mangalda kül bırakmaz ama elini taşın altına koymaya gelince hiç kimse tepki vermez.
muhammet kurtuluş 2017-03-25 20:21:46
Bunu Yapanlar Bulgaristana En Büyük Zararı Veriyorlar.Kendi Vatandaşını Engellemek ne demek.BRAVO DOST. Kazannan her Açıdan DOST.
Dostmuş peh peh 2017-03-26 21:24:14
Gördük dost partisini ilk 5 e bile giremedi dost kazan mış mış 3'ün 1'ini kazandı hahaha
D 2017-03-27 17:32:28
DOST kaybetmedi. Siasi hedefi hükümet kurmak değildi ki, koalisyona zaten kimse istemezdi. Bence hükümet kurulsa da 2 yıla varmaz. Kaybeden onlar oldu barbarligini gösterdiler. Güçleri nenelrimize etiyor ata etmiyor.
Şimdi bir EVET insaalah , AB akıbeti belli ,
İste O zaman . Kimin kim oldu ayiklandi.
Selyamlar
fes 2017-03-27 22:58:01
Bir kere "selyamlar' olamaz selamlar olur. DOST kaybetmedi diye bir şey yok bal gibi kaybetti, lafı eveleyip gevelemeyelim. Yanlış bir projeydi, sözde DPS'ye alternatif olmak için getirilmiş ama asıl amaç türklerin siyasal bütünlüğünü zayıflatmaktı. Şunu açık açık itiraf edelim: bulgaristan türkleri olarak siyasetten anlamıyoruz, kolayca onun bunun istediği yöne yönlendirilebiliyoruz. Kitapla kalemle pek alakası olamayan Kırcıali ve Deliorman köylüsünden ancak bu beklenir. Ben geleceğimizden umutlu değilim.
D 2017-03-28 10:37:48
DOST'un kaybedecek hiç bir şeyi yoktu, ama kazanımları oldu bizim adınıza.
Monopol kırıldı ya gerisi teferruat.
EVET sel(y)amlar.
emir 2017-03-28 21:32:29
DOST başarılı oldu, artık DPS'nin Cebel, Kirkovo ve Kırcaali ilinde belediye başkanlığı kazanması imkansızdır, bu belediyelerde dps'nin oyları 30% civarındadır, il genelinde ise 44% düştüler. 30 senelik düzenin 3 günde yıkılmayacağını biliyorduk, bir darbe vuruldu, fakat dps'nin bitmesi Kırcaali belediyesinden çıkarılmaları ile tamamlanacak. Yerel seçimlere hazırlığa başlanmalı, muhtemelen o vakte kadar erken parlamento seçimi de olacak. Teşkilatlarımızı güçlendirip Kırcaali belediysini hedef almalıyız.
d ye 2017-03-29 22:12:08
Yazdığın yazıdan 2 kelime bile zor anlaşılıyor. evet dost hikayeleri anlatıyorsun. Bu kadar vatansever bir insan isen önce dilini doğru kullanmayı öğren.
D 2017-03-30 14:36:27