Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6518 Lv.
GBP GBP 2.1753 Lv.
TRL TRL 0.4253 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Kasım 2017
HABERLER » Balkanlar
Bulgaristan seçimlerinde demokrasi ayıbı

Bulgaristan seçimlerinde demokrasi ayıbı

26 Mart 2017

Bulgaristan genel seçimlerinde oy kullanma işlemi bugün ülke içinde ve dışında Bulgaristan saatine göre 7.00 de başladı.

Bulgaristan vatandaşlarının yoğun olduğu İzmir Gaziemir Sarnıç da yer alan Remzi Doğan İlköğretim Okulu’nda seçim tek sandıkta gerçekleşiyor.

Bir önceki seçime kıyasla seçim sandık sayılarının azlığı ve özellikle seçim öncesi yapılması gereken işlemlerin Bulgaristan vatandaşlarına yaşattığı zorluk dikkat çekti. Halk tepkisini ortaya koydu. Seçim komisyonu önünde deklaratsiya doldurma zorunluluğu ve zorluğu seçmenlerce, yetkililere şu sözlerle dile getirildi.

“Ben cahilim ve okuma yazma bilmiyorum. Ancak bu benim demokratik bir hak ve ödevim olan seçme hürriyetimi kısıtlayacak anlamına gelmemeli.” Bu sözlere yetkililerce cevap verilmedi.

Sandık sayısının yetersiz kalması yoğunluğu fazlasıyla arttırdı. Buna rağmen Sarnıçlı çifte vatandaşlar katılımda rakamsal olarak şuan için Türkiye de liderlik yapıyor. Sanal ortamda 942 adet deklaratsiya işleminin gerçekleşmiş olması bunun bir kanıtı.

Rumeli Dergisi İzmir Temsilcisi
Taner Türker

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 14805


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Göçmen 2017-03-26 13:10:53
Bulgaristana oy için götürülen adamlar her akşam yesin içsin benim garip vatandaşım oy peşinde bulgaristanda kiler yeme de içmede açın artık gözünüzü balgöçün yararı bize olmadı olmazda.
hüseyin tunçbilek 2017-03-26 15:17:38
"Ben cahilim ve okuma yazma bilmiyorum." Bunu diyen bir birey ülkenin yönetimine katılsa ne olur katılmasa ne olur? Kuru kalabalık ve bir sürüden farkı ne?

Bize cahil değil, kime ve neye oy verdiğini bilen bireyler lazım. Cahillik ne zamandan beri moda, ne zamandan beri övünç kaynağı oldu.
BULGARİSTAN TÜRKLERİ 2017-03-26 19:28:01
bizler türküz, anadilimiz türkçe. AB yasaları çerçevesinde Bulgaristanda türkçe yazışma, türkçe hizmet alma hakkımız bulunmaktadır. bunu bulgaritan devletinden talep ediyoruz. kiril alfabesiyle dilekçe yazma zorunluluğu açık bir faşizmdir. hak ihlalidir. asimilasyondur.
Harun mutlu 2017-03-26 20:08:20
Kanaryalar derneği Balgoc ten daha faydalı olur bize
Ekrem Ayyildiz 2017-03-26 23:55:39
Saçma sapan konuşma Hüseyin efendi insanlar oy kullanmanın zorluğunu dile.getirmeye çalışmış önlerine konulan zorluklardan bahsediyor siz ise yersiz eleştiri peşindesiniz muhtemelende göçmen değilsiniz bilemezsiniz Hüzeyin efendi
s alioğlu 2017-03-27 09:15:00
Bulgaristan Demokrasi Tarihi Açısından Övünülecek Bir Gün Olmadı albümüne 28 yeni fotoğraf ekledi.
12 dk. ·
26.03.2017 Tarihi, Bulgaristan Demokrasi Tarihi Açısından Pek te Övünülecek Bir Gün Olmadı
Cumartesi-Pazar kapalı olan idare mahkemelerine başvurulamasın diye seçimlerden hemen önce Cuma öğleden sonra alınan şok bir kararla AB dışındaki seçmenlerine (yani gerçekte Türkiye’de yaşayan Bulgaristan vatandaşlarına) Kiril alfabesiyle basılmış bir dilekçeyi sandık başkanı huzurunda elle doldurma zorunluluğu getirilmesi seçimlere gölge düşürdü.
İyi niyetli olmadıkları çok net şekild
s alioğlu 2017-03-27 09:20:16
Hüseyin bey onlar senin anaların babaların her vatamdaşın oykulanma hakı var dırbunu da devletler demokratik süreçte yapmaları gerek engeler koyarak seçim demokratik ve adil şekilde olmamış bir seçimdir
Karadeli 2017-03-27 10:25:08
Bütün vatandaşlar eşittir. Elinde kimlikle sandık başına gelmiş kişiye başka bir şey sorulması tamamen demokrasi ayıbıdır.
Bulgaristan Seçim Komisyonu son anda aldığı kararla demokratik haklara büyük bir darbe vurdu. Hukukçülar bu konuda bir şey yapmalı. Seçim sandığı sayısını üçte bire indirmek de aynı şekilde seçme ve seçilme hakkına darbe. Haksızlık karşısında pes etmemeli, nasıl mücadele edileceği düşünülmeli.
Aydin 2017-03-28 00:22:23
Kim bu muhabir Ilhan Anday - yazilarina ve dile getirdigi konulara bakilirsa tam 100% Türk düsmani. olur olur fakat bu kadar yalanlar ve Türk düsmanligi olmaz. Ilhancim yalanin ve yaptigin yalakacigilinin siniri olmali.
Aydin 2017-03-28 00:23:21
Kim bu muhabir Ilhan Anday - yazilarina ve dile getirdigi konulara bakilirsa tam 100% Türk düsmani. olur olur fakat bu kadar yalanlar ve Türk düsmanligi olmaz. Ilhancim yalanin ve yaptigin yalakacigilinin siniri olmali. Zavalli Ilhan Anday bunu sirf para icin mi yapiyorsun? Sende utanmak yok mu?
Aydin 2017-03-28 00:23:46
Kim bu muhabir Ilhan Anday - yazilarina ve dile getirdigi konulara bakilirsa tam 100% Türk düsmani. olur olur fakat bu kadar yalanlar ve Türk düsmanligi olmaz. Ilhancim yalanin ve yaptigin yalakacigilinin siniri olmali. Zavalli Ilhan Anday bunu sirf para icin mi yapiyorsun? Sende utanmak yok mu? Ayip ediyorsun ama.....