Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6691 Lv.
GBP GBP 2.2101 Lv.
TRL TRL 0.4223 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Kasım 2017
HABERLER » Bulgaristan
GERB Partisinden ilk kez bir Türk Vali oldu

GERB Partisinden ilk kez bir Türk Vali oldu

11 Mayıs 2017

Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) Milletvekili Günay Hüsmen, dün hükümetin aldığı kararla Razgrad (Hazargrat) Valisi görevine atandı.

Ziraatla uğraşan İsperih (Kemallar) kasabasından iş adamı, yerel yönetimde ve yasama organında çeşitli kademelerde görev aldı. İsperih Belediye Başkanı, İsperih Belediye Meclisi Başkanı görevlerinde bulunan Günay Hüsmen, önceki Meclise ise Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) partisinden milletvekili seçildi, ancak tercihli oy kullanılmasından yararlandığı için partiden ihraç edildi. Bunun neticesinde bağımsız milletvekili olan Günay Hüsmen, son yapılan Parlamento seçimlerinde GERB partisinin Razgrad bölgesi milletvekili aday listesinde ikinci sırada yer aldı.

Hümsmen’in görevi devraldığı Manol Kivşanov’un Razgrad Tarım İl Müdürü görevine geri dönmesi bekleniyor. Önceki müdür ve Kubrat Belediye Başkanı adayı Orhan Bedihanov, görevinden istifa edip, aynı kurumda daha düşük bir pozisyonda çalışmaya devam edince yaklaşık bir ay önce bu makam boşaldı.

Razgrad Valiliğinden yapılan yazılı açıklamadan bugün Razgrad Valiliği görevine başlayan Günay Hüsmen’in bugün doğum günü olduğu ortaya çıktı.

Günay Hüsmen, 11 Mayıs 1966 tarihinde İsperih’te dünyaya geldi. 1998 yılında Filibe Ziraat ve Tarım Üniversitesinde Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma Bölümünden mezun oldu. Mesleki kariyerine 1993 yılında İsperih İlçe Arazi Komisyonu Sekreteri olarak başladı. 1994 yılının Ekim ayından beri 1995 yılının Ekim ayına kadar İsperih Karaca-FAG Şirketi Yöneticisi olarak çalıştı. 1995-1999 döneminde İsperih Belediye Başkanı görevinde bulundu. 1999-2011 döneminde Karaca-FAG Şirketi Yöneticisi ve Müdürü görevlerinin ardından 2011-2014 döneminde İsperih Belediye Meclis Başkanı görevinde bulundu. 2014 yılında 43.Halk Meclisi milletvekili seçilen Günay Hüsmen, bu görevi 2017 yılının Ocak ayında Meclisin feshedilmesine kadar sürdürdü.

Borisov-3 Hükümetinde hiç bir Türk Bakan ve Bakan yardımcısı yok

Boyko Borisov tarafından kurulan 3. Hükümetteki Bakanlar ve Bakan Yardımcıları arasında tek bir Türk'ün olmaması dikkat çekiyor.

Bundan önceki GERB hükümetlerinde ünlü Heykeltıraş Vejdi Raşidov Kültür Bakanı olmuştu. Ancak kendi isteği ile bu hükümette yer almak istemediği açıklandı.

Son seçimlerde GERB partisine 100 bin Türk'ün oy verdiği iddia ediliyor.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 11439


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Eren çelik 2017-05-11 20:58:11
Çar Simeon hükümeti ile hızlı bir gelişim sürecine giren Bulgaristan'da Türk bakanlardan sonra Türk valiler de görevlerine başladı. Bahçetler, tarihe Bulgaristan'ın ilk Türk Valileri olarak geçti. Kuzey Bulgaristan'ın Deliorman bölgesinin Razgrad Valisi Behçet Süleyman
ilk Türk validir
bilginize
fes 2017-05-12 12:24:30
Tamam da bütün bu olaydan, yani türk kökenli birinin vali yapılmasından bizim kazancımız ne Eren, söyler misin? GERB partisini yapmak istediği çok açıktır: türk partisi diye bilinen DPS'yi eritip seçmenini kendi partisinin içine almak. Eğitimleri pek fazla olmayan türk halkını nasıl kandıracak, tatlı şekercikler vererek, yani bir kaç satılmışı vali, milletvekili veya savunma bakan yardımcısı yaparak. DOST partisi, Kormanka gibileri çok işine gelir, DPS'nin anahtar parti olma şansını ortadan kaldırsın gerisi gelir.
deliorman 2017-05-12 21:48:56
@fes bırak kaldırsın hocam 25 senedir dps den ne gördük ki? Hitrinoda patlamada olduğunda ilk koşan boyko idi milyonlarca leva yardım topladı seferberlik ilan etti dps neredeydi o ara? bir türk köyüne ne yardım etti? o yüzden bu seçimde tarihinde ilk defa gerb birinci parti çıktı şeytancıkta bg de senin dediğin gibi değil bg de artık cahil halk yok herkes açtı gözünü çalışana oy atılıyor seçiliyor gerb milletvekili adaylarının yarısı türktü bu seçimde ama 1 bölge ama 3 bölge türk müydü türk tü millet görüyor artık ben burda gerb dps yi kötülemek yada övmek amaçıyla yazmıyorum ama görelim artı
Stoyan Arabaciev 2017-05-13 07:50:17
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
fes 2017-05-13 11:56:59
Deliormanlı, mantık diye bir şey senin kitabında yazmaz mı, trışkadan çıkarımları böyle hep yapar mısın? Ben sana bir ders vereyim de biraz olsun akılla. Bak Deliormanlı, iktidarda olan partiyle muhalefette olan parti aynı kefeye konmaz. İktidarda olanın elinde devletin kasası, parasal gücü vardır, muhalefette olanın ise sadece konuşmaktan başka parasal bir gücü olmaz. Hitino'ya Boyko yardım ederken DPS neredeydi diye tıpanarca bir soru soran adam ahmak derler. Boyko'nun yardım etmesi onun görevi görevi.
DePeSeli 2017-05-14 23:21:49
Fes bozuntusu O şerefsiz Hüsmen zaten DsP li. o hani hareket GERB bi farkı yok.
Bundan sizin kakkınızdan anca DOST birliği gelecek.
Kadri Gürses 2017-05-15 00:02:02
Fes Hitino değil Hitrino. Ayrıca "soru soran adam" değil "soru soran adama" olması gerekiyordu. Çok özensiz bir tarafın var Fes, evde de hep öyle dağınık mısındır?
Vatandaş 2017-05-15 11:56:37
Türklerin gelişmesine ve topluma integre olmasina (yani asimile olmadan kendi özünü koruyarak toplumun büyük kısmından kabul görmesimde) en büyük engel DPS. Zaten de bu amaçla kurulmuş.
fes kafesi 2017-05-15 13:41:00
dps ikdidar ortağı iken ne işe yaradı? fes'in amacı kendi partisini beğenmeyenleri kötü adam, satılmış ilan etmek. yaz geldi sinekler çok vızıldamaya başladı. sonunda ilaçlamak lazım hepsini.
fes 2017-05-15 16:17:39
İktidar ortağı olmak çok işe yarar ve sayısız yarları vardır. Ama olaya bir beceriksiz ve aptalın gözünden bakarsan ne işe yaradığını göremezsin. Türklerin bir bütün olarak çıkarı anlamak ve kavramak için biraz zekaya ihtiyaç vardır. Bunu anlaman için bir örnek vereceğim, kafa çakar mı bilemem. Deliorman'da yaşayan bir türkün iş adamı veya belediye başkanı olması, bana direk faydası olmasa da benim - bir Kırcıali türkünün - çıkarınadır. Olaya bu gözle bakarsan sayısız yararı görürsün. Amma zurnaca bakarsan...
feys 2017-05-15 20:33:55
Fes ben köylüyüm, bir kere daha anlatirmisin lyutfen tane tane. Kusura bakma be gardaş, bizim kafa biraz basmıyor da..., eee neydi!
Teşekürler ederim.
fes kafesi 2017-05-16 08:20:08
Gel sen onu benim külahıma anlat, kendini çok zeki sanan kuklasın fes çocuğu. Bu zırvalarla senin gibi bnd ajanları Türkleri 25 senedir uyuttu. Fes'in maaşını kim ödüyor ki hergün gazetelerin tüm haber yorumlarını takip edip Türkleri aşağılıyor? Bulgaristan'ın tek akıllısı sanki. Unutmayın hiç bir deli, deliyim demez. Hiçbir bnd ajanı, ajanım demez.
fes 2017-05-16 10:31:07
Onu da nereden çıkardın zurna, bnd ajanı?!! Bir insanın cahil olduğu "olasa olsa bu budur" şeklinde düşünmesinden anlaşılır. Kanıt? Kanıt nanayka. Aklıma öyle esti öyle oldu. Ben de sana tam da bundan dolayı zurna diyorum, kızmaca mızmaca yok. Öğretmen talebeye bir teorem anlatıyor, taş kafalı öğrenci anlatılanı bir türlü kavrayamadığı gibi üstüne üstlük bir de küstahça "sen bunu külahıma anlat" diyor. İyi mi? Fahişeliği seçmiş birine fahişeliğin kötü bir şey olduğunu nasıl anlatabilirsin, imkanı var mıdır?
fes kafesi 2017-05-17 08:36:03
Fes kafese girdi, ajan olduğu ortaya çıktı. 2 saat geçmeden yorumları kontrol edip cevap yazıyor çünkü işi gazetelerde internet üzerinden Bulgaristan Türklerini aşağılamak. Sürekli bilgisayar başında laf yetiştirmeye çalışıyor, herkes cahil ve akılsızmış fes delisi için. Çocuklar adeğişti artık fes kuklası ile oynamak istemiyor. Korkak olduğu için verdiğim randevuya gelmedi geçen sene, konuşacaktık sadece...
007 2017-05-17 11:39:48
Fes doğoru mu lan. Anı gitmemiş sin srestaya.
Oğlan bizde seni adam bildik. Gitseydin bi kahve iç hal hatır sorarsın, anlinda ajan oldu yazmıyor ki .
Hayal kırıklığına uğradım şimdi.
Ne biçim ajansın , birde vergilerimizle sana maaş veriyorlar. Şefin olsam çıkışını verirdim.
fes 2017-05-17 13:06:52
Çok iyi ajanın ben biyav. Ajan kıyafetlerim bile var. Bir tane şlifer palto, bombe, ve gara gözlükler. Cebimde gazeteyi de hiç eksik etmem. Gazetede küçük bir delik açıvarım ve cin gibi gazete okurmuş gibi yaparken etrafı gözlerim. Ya! Gel gelelim bazen gazeteyi ters de tuttuğum olur ve ol zaman ayıkla pirincin taşını artık... Bu durumda amirim bana bir azar bir fırça, " dışarıda gezmek yok, geç bilgisayarın başına" diye cezamı kesiveri.
J Bond 007 2017-05-18 19:53:10
Şimdi tamam. Beğendik.
Zam iste.
Fes 2017-05-19 18:57:24
Zam her fırsatta isterim Bondi. Para benim icin cok önemlidir Bondi, para için dokuz takla atıvarım.
Feskalara 2017-05-21 10:49:18
Sizi ancak yağlı kazak temizler Feskalar
Fes 2017-05-21 12:44:59
Küt zevklı aptallara merhamet, acıma gösterilmemeli:böcek gibi üstüne basılmalıdır. Hele onlara söz hakkı katiyen verilmemeli. Çünkü ortamı kirletmeden başka bir şey yapamazlar.
feskaya 2017-05-23 09:33:24
Fes Türklerin ihanetin semboli oldu.
Fes Türkleri yakmak için Bulgarın maşası oldu.
Fes Türkeleri asimile etmek için Bulgarın baskı unsuru oldu.
Fes Türklerin ülkeden kovulması için baskı maşası oldu.
FES Bulgarın Türkleri ezmek için silindiri oldu.
Yazmakla bitmeyecek FES dangala.
Jeimi 007 2017-05-23 20:26:37
Fes hakkında yazılanlar doğru mu lan. İhanet, maşa, baskıcı,silindir bilmem neler, daha neler.
Silindir a?.
Bir şeyler söylemelisin.
fes 2017-05-23 22:32:06
Kretenlik doğuştandır tedavisi yoktur. Böcek gibi şrak diye ezilmeli ve şikayet etmemesi gerekir, çünkü vışka olmayı tercih etmiştir.