Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6646 Lv.
GBP GBP 2.1906 Lv.
TRL TRL 0.4524 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Ekim 2017
HABERLER » Balkanlar
Bakan Fakıbaba, Bulgar mevkidaşı Porodzanov ile görüştü

Bakan Fakıbaba, Bulgar mevkidaşı Porodzanov ile görüştü

21 Temmuz 2017

Türkiye Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eşref Fakıbaba, Bulgaristan Tarım, Gıda ve Ormancılık Bakanı Rumen Porodzanov ve beraberindeki heyetle Bakanlıkta bir araya geldi.

Göreve dün geldiğini söyleyerek başlayan Fakıbaba, Türkiye ile Bulgaristan arasındaki iş birliği ve dostluğun tarihin köklerine kadar gittiğini dile getirdi.

İki ülke arasındaki dış ticaret hacmine işaret eden Fakıbaba, bunu yeterli görmediklerini belirtti. Fakıbaba, tarım sektöründeki bazı problemleri dost ve müttefik ülkeler olarak aşabileceklerini belirterek, şöyle devam etti: "Taze sebze ve meyve ihracatımızın yüzde 90'ı Bulgaristan kapısından geçmektedir. Buradaki kontrollerden dolayı bazı sıkıntılar yaşanıyor. Öte yandan AB'den ithal ettiğimiz canlı hayvanların Türkiye'ye girişi de Bulgaristan'dan yapılmaktadır. Burada beklemeden dolayı bazı sıkıntılarımız var ama doktor ve finansçı olan iki tarım bakanının bu sorunları çözeceğine ve ilişkileri çok daha iyi yerlere getireceğine yürekten inanıyorum."

"Biraz zaman istiyoruz ancak bu çok uzun bir süreyi kapsamıyor"

İlk gün saat 02.00'ye kadar Bakanlıktaki yetkililerle görüş alışverişinde bulunduklarını anlatan Fakıbaba, şöyle konuştu: "Mutlaka ve mutlaka (et fiyatları konusunda) önlem almamız gerektiğini biliyoruz. Hem üreticiyi hem tüketiciyi mutlu etmek devlet, bakanlık ve hükümet olarak bizlerin görevi ama benim bugün Ahmet Fakıbaba olarak ilk günden peşinen bir şey söylemem doğru olmaz. Halkımız her şeyin en güzelini hak ediyor. Biraz zaman istiyoruz ancak bu çok uzun bir süreyi kapsamıyor. Bu konuda mutlaka tedbirlerimizi alacağız ve kısa zamanda halkımıza açıklayacağız. Onun için 'biraz sabır' diyorum. Kurban Bayramı'nda bütün vatandaşlarımızın bütçelerine uygun kurban kesimi yapmaları da hepimizin arzusu."

"Tarım ve hayvancılık dünyanın en önemli sektörlerinden biri"

Konuk bakan Porodzanov da Bakanlık görevini devralması nedeniyle Fakıbaba'yı tebrik etti.

Tarım ve hayvancılığın dünyanın en önemli sektörlerinden biri olduğuna dikkati çeken Porodzanov, bu alanlarda büyük tecrübe sahibi olan iki ülke için ziyaretin çok önemli olduğunu söyledi.

Porodzanov, Fakıbaba'nın ilk dış kabulü olması nedeniyle bu görüşmenin kendileri için de güzel bir tesadüf olduğunu belirterek, şunları kaydetti: "Bizim gayemiz bugüne kadar iyi gelişen ikili ilişkilerin bundan sonra daha üst seviyelere taşınmasıdır. İki ülkenin buna ortak çaba göstereceğine inancımız tam. Bulgar ve Türk hükümetlerinin çok sağlam zemine oturmuş ilişkileri var. Bundan sonra da daha iyi bir iş birliğine imza atacağımıza eminim. Size ve ekibinize yeni görevinizde başarılar dilerim."

Bakan Fakıbaba, konuşmaların ardından göreve başlaması nedeniyle konuklara ve basın mensuplarına gül takdim etti.

Toplantı daha sonra basına kapalı sürdü.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 2128


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2017-07-21 22:59:02
Fakıbaba Urfa'lıyam ezelden türküsünü bulgar bakana söylemiş midir acaba? Ben çok merak ettim. Urfa'lar Fakıbaba beyi çok severler, o nereye giderse oylar da oraya gider. Demokrasi güzel bir şeydir, demokrasi gibisi yoktur.
feys 2017-07-23 10:49:12
ne diyosun fes annamıyorum. benim cahilcem yok .
mustafa 2017-07-23 21:36:47
Fes sen git Bulgaristana ve bu güzellemeleri bulgar bakana yap da görelim senin demokratlığını
fes 2017-07-24 13:16:52
Ne alakası var Mustafa, ne diyorsun sen be? Bir kere benim ne dediğimi, ne demek istediğimi anlamamışsın; çok küt kafalı birisin. Deveye boynun eğri demişler, o da nerem doğru ki demiş. Mustafa senin durumun da deve gibi; yazdığın şeyin neresini düzeltelim ki?Bulgar bakana niye gideyim, güzelleme yaptığımı nereden çıkardın ( güzelleme değil aslında ince eleştiri var), demokratlık derken ne anlıyorsun? Bunlar mantığın kurulabilmesi için cevaplanması gereken sorular; ne yazık ki, senin boyunu aşan sorular.
fes 2017-07-24 13:25:52
Bir diğeri de ne dediğimi anlamamış... bu daha dürüst bir tutum. Daha açık yazacağım ama site idare edenler Türkiye'deki iktidar sahiplerine toz kondurmuyor; bu toz kondurmuyor dememden dolayı bu yazdıklarım büyük bir ihtimalle silinecek. Fakıbaba Urfa belediye başkanıydı. Urfa halkı onu o kadar seviyor ki, hangi partiden aday olursa olsun oyları kendisiyle beraber taşıyan biri. Fakıbaba'nın bakan yapılması bu özelliğinden dolayıdır.
feys (gerçek) 2017-07-24 14:16:34
feys isimli nikneymi neden kullandın. O benim.
Eğer beyendisen sen Kulan. Yoksa entrika peşinden isin.
Mertçe cevap vermezisen namertsin.
mertçe cevap 2017-07-25 10:47:20
tamam canım uzatma . nikneymin batsın, kullanmam .
feys (gerçek) 2017-07-25 11:53:54
Hem suçlu hem güçlü.
Yaptığın hırsızlık. Adam bi sorar, terbiye yok ki.
Velingrad'lı 2017-07-25 14:43:49
Hele Almanya, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde Türklere karşı kinleri çok büyük! biz onlarla uğraşmamıza gerek yok onlar kendi aralarında birlik olmadığı gibi uğraşa Dursun çatılsınlar!! Ermeniler, çok azınlıkta oldukları halinde bile Lobi faaliyetleri Dünyanın hertarafında var. Lütfen birlik beraber olalım.
mustafa 2017-07-25 18:25:07
Bu fesin altına gizlenen eski komünist , şimdi sözde demokrat tipler Bulgaristanda yaşarken , komünistlerin yaptığı zulümlere gıkını çıkartamazken , TÜRKİYE'ye gelince aslan kesilip bolca atıyorlar ama biraz kuyrukları sıkışınca hemen kıvırıyorlar , biz bu tip insanlara (omurgasız )diyoruz ve maalesef piyasada bolca mevcut
Fes 2017-07-25 18:26:02
Tamam, birlik olalım da, birbirimizin yanlışını, hatasını görörmeyerek birlik olacağımız zannediliyprsa çok bekleriz. Dinsel düşünceyi bir tarafa bırakarak bilimsel düşünceyi öne alırsak birlik oluruz.
feys 2017-07-26 14:54:07
" Bilimsel dusunce"
"Bildiklerini " anlat o vakit, "Düşünelim " bakalım.
fes 2017-07-26 16:24:39
Bilimsel düşümce derken Evrim teorisini, matematiği, fiziği, felsefeyi kastetmiştim. Bir de inanca dayalı düşünme biçimi var; kanıta, bilimsel verilere gerek duymaz, sadece inandım der ve dünyayı böyle açıklar. Avrupa bu iki düşünme biçimini birbirinden ayırdı ve muazzam güç sahibi oldu. Üst tarafta bak Mustafa adında bir sarsak benim komunist kalıntısı olduğuma inanmış; kanıta falan hiç gerek duymuyor: ben öyle düşündüğüme göre o öyle mantığını çalıştırmış. Felaketimizin nedeni Mıstık gibi düşünenlerdir.
feys 2017-07-26 19:42:39
"Evrim teorisi"
Şimdi birde bana maymun mu diyorsun?
Fes'in feys'in var olduguna gormeden inanması bunun neresi mistik Fıstık.
Fes 2017-07-27 07:23:42
İnansın, kendi bileceği iş, yalnız bilimle inanmayı çorba edip karıştırmasın: çünkü o başka bu başka. Evrim teorisi bilimsel bir gerçektir, ona inanılmaz kabul edilir. Evrim teorisini öğretiilmediği toplumda iyi doktorlar, iyi mühendisler, iyiinsanlar çıkmaz. Peki ne çıkar, taş kafalı cahiller, gaddar, müdehaleci, kaba ve aptal mı aptal insanlar çıkar. Hemen yukarıda yazan zurna buna örnektir.
efeys 2017-07-27 15:30:24
çok cahilsin fes . gel aganın elini öp, dudağına bildi bulaşsın.
feys 2017-07-27 18:19:14
Senin yazdıkların la hemen yukardakininle pek fark yok gibi.
Evrim teorisi mi, senin maymun dan turedigine kabulenmiyorum. Darvine , Hegeli eklersin, Kapitalida ekledin mi , taşkafa üretim fabrikasını kurarsin, sonra mi KPSS BKP vecna drujba konyat s kapatsi ve ileri kim svetloto bidişte na komuiziima.
Kapış
Şezai 2017-07-27 22:42:06
Fes senin bu sitede yazdığın yorumların çoğuna katılmıyorum. Senin dünya görüşünden de değilim. Mesela ben evrim teorisine inanmam. Beni hemen cahillikle suçlama Kendim cahil bir insanda değilim. 2 Üniversite bitirdim. Şu varki Türkiyede yaşayan Bulgaristan göçmenlerinin çoğunluğu senin zihniyetindendir.
fes 2017-07-29 07:48:46
Sezai Şezai, sen benim dediklerime hiç katılma eyi mi? Sekiz tane üniversite bitirmiş Kendisi: "bean Kendım bitirdım sekız unverste ba!" diye bas bas bağrıyor, "Kendim"sözcüğünü de büyük harfle yazmayı ihmal etmemiş. Madem bitırdım sekkiz üniversite demek cahil değilim mantığını çalıştırmış, sanki Türkiye'de yığınla cahil profesörcüler yokmuş gibi. Edirne'den öteye hiç bir yaptığı geçerli olmayan Profesördoktorcular. Sezai sezai, aferin lan!
fes 2017-07-31 19:29:23
Ben aklı örnek alırım. Tabi benim aklım. Benden başkaları aptal mı aptal. Hele okumuş profesörler dindar oldu muydu basarım evrim notumu. Allah var mı bilemem, ama dedelerim hep maymun... Dinsiz ateist dediyse doğrudur...
... 2017-07-31 23:27:41
Adımı kullanarak sözde kinaye yapmaya çalışmışsın ama hiç olmamış, bırak bu işleri devlet su işleri. Harran üniversitesi profesörcüsü geçen akşam çıktı tv'ye, kasap veya bakkal çakkal olması gereken adam profesörcü olmuş . Adam gülerler. Bir de Yalova üniversitesinden doçent dokdorcu çıktı tv'ye, deve sidiği çok yararlıdır çünkü hadisi şerif öyle buyurmaktadır diyo. Bunları akılla mantıkla ikna edemezsin, kızılcık sopası gerek. Macırcada ballıca sopası vardır; vereceksin kesmeyi, bak nasıl mum gibi oluyor.
feys 2017-08-01 08:03:36
Yani akıllı bir orangotanogluyum diyorsun.
Evrimdin cevrimdin lafı buraya getirdin ben napayım şimdi.
Boş ver bak bizden başka yazan yok.
fes 2017-08-01 19:36:51
Yok öyle demiyorum, 200 bin sene önce homo sapiyens oldum diyorum. Daha önceleri homo erektusttum. Şempanzeyle genlerimizin neredeyse aynı olduğu bilimsel bir gerçektir.
feys 2017-08-02 07:58:48
Sabah erken feys'im geçti. Fes bir şey sorayım.
Gerçekten çok gecmislere büyük baba annen şempanze oldunu kabul ediyormusun. (Takılıyorum)
Bu yokla kalbini . Cevabında acele etme, dusunceni değil hisiatin ne kanat getiriyor, acele etme , cevabın adil olsun.
fes 2017-08-02 11:48:45
Kabul ediyorum kabul etmiyorum, inanıyorum inanmıyorum; bunlar dine ait kavramlardır. Ben bunların dışında, bilim ve felsefe alanında kendimi konumlandırıyorum. Bilimde inanma, kabul etme diye bir şey yoktur, ispat vardır. Mesela bakterilerin varlığına inandım inanmadı şeklinde bakılmaz, mikroskopla bakar ve kanıtlarsın. Bilimsel olarak kanıtlanmış bir şeye ben inanmıyorum demek ben kör kalmak istiyorum, bırakın ben demekle eş anlamlıdır. Kör kalmak isteyene yardım etmek imkansızdır.
omar pekşen 2017-09-04 23:00:21
fes denilen o gavazın Türklükle hic bir alakası yoktur, senelerdir Ttürkleri biri birine düşürmeye oraşıyo, Yabancı şel odakların paralı provakotörudur