Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6656 Lv.
GBP GBP 2.2346 Lv.
TRL TRL 0.4331 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
12 Aralık 2017
HABERLER » Kırcaali
Naim’e gittim bu sabah…

Naim’e gittim bu sabah…

25 Kasım 2017

Geçtiğimiz pazar gün Fatih Camii’nden cenazen kalkarken, yüce Türk milleti ardından “Seni unutmayacağız, unutturmayacağız” demişti bir ağızdan.

Bugün yedi gün oldu aramızdan ayrılalı. Bizler için kişinin öbür dünyaya intikal edişinin 7. gününün anlamı bir başkadır. Sabah sabah Edirnekapı Mezarlığı’na uğradım ziyaretine. Köşedeki mezarında çiçekler taptaze. Yedinci günü, mevlit okuyamadım, üç ihlâs bir fâtihâ yeterli diyor din adamları. Ben de dilimin döndüğünce o kadarını yapmaya çalıştım senin ruhuna…

Altı akşamdır buradasın, hem de milli şairimiz Mehmet Akif’le yan yana. Onunla ortak yönleriniz var bilir misin? Bir yandan Rumelilisiniz, diğer yandan millisiniz- o milli şair, sen milli sporcu… Üçüncü özelliğiniz ise, Akif de zulmü sevmezdi senin gibi.

“Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevmem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Biri ecdadıma saldırdı mı, hatta boğarım!”


Diyor bir şiirinde büyük üstat.

Sen de 1984 yılı sonunda Bulgaristan’da Jivkov’un köpekleri ecdadına saldırdığında onun ülkesini ölümün pahasına terk ederek, karşılığını nispi olarak vermeyi başardın. Sen Jivkov’u boğmadın, ama indirdiğin darbe için Kırcaali Emniyet Müdürlüğü’nde olayı soruşturan bir görevlinin “Eğer Bulgaristan’dan 500 bin Türk Türkiye’ye kaçıp iltica etseydi, Bulgaristan’a ve tüm sosyalizme Şalamanov (Süleymanov) kadar ağır darbe indiremezdi. Onun için Naum’un (Naim) vatan ve sosyalizme ihanetten dolayı ölmesi gerekir” sözlerine karşılık sen, bu tehditlerin yıldıramayacağını, vatanın ve milletin adına seve seve ölebileceğini söylemiştin. Senin bu hareketinin tüm Bulgaristan’daki Türklerin durumunun vahametini ortaya en iyi şekilde koyacağından emindin. Nitekim öyle de olmuştu.

Onun için tabutuna T.C.‘nin Başbakanının omuz vermesini ve on binlercesinin cenaze namazında saf tutmasını hak etmiştin.

Tekrar ruhun şâd olsun “Cep Herkülü” büyük adam!

Mehmet Türker

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 5219


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


ibrahim Baltali 2017-11-25 21:04:04
Mükemmel ve duygu dolu bir yazı. Tebrikler Mehmet abi.
Düşünce dolu bir yazı 2017-11-25 22:45:17
Naim Süleymanoğlu Edirne kapı mezarlığına defnedildi, Mehmet Akif ise Fatih cami avlusuna defnedilmişti, buna göre yan yana yattıkları doğru değildir. Ortak olan her iki cenazenin de Fatih caminden kalkmış olmasıdır. Her iki şahsiyetin pek ortak noktaları olduğunu ben pek sanmıyorum. Mehmet Akif koyu bir islamcıydı, cumhuriyeti kuranlara küsüp Türkiye'yi terk etmişti. Mısır'a tescilli bir türk düşmanı olan Mustafa Sabri efendinin yanına yerleşmişti. Ayrıca bazı araştırmacılara göre de İstiklal marşını o yazmadı, kendisi de bunu hiç bir zaman kabul etmemiştir. Kırcaali'de mevere naçalnik yardımcılarından biri sözde bir laf etmiş, sarı çizmeli Mehmet ağa oradan tesadüfen geçerken kulak misafiri olmuş. Olabilir mi? Neden olmasın agamoğlu, olmaz diye bir şey yok.
Fikri Sabit Fes 2017-11-25 23:41:29
Filibe ovası (trakiysko pole) dümdüzdür, buna göre dünya yuvarlak değildir. Metal yığını Türk Hava Yolları uçakları gökyüzünde uçar, buna göre yer çekimi yoktur. Titanik gemisi batmıştır, buna göre suyun kaldırma kuvveti yoktur.
Kim sabit fikirlidir? 2017-11-26 08:42:14
Fikri oynak iddiası olan arkadaş genel ve soyut ifadelerle bir şey demek istemiş ama meramını anlatamamış. Sabit fikirli insanlar genellikle dini hurafelere inananlar arasında çıkar. Bir de eğitim yetersiz olduğunda çıkarımlar yanlış, yargılama özensiz, düşünce ise kesin olmayıp belirsiz olur. Mehmet Akif Mısır'a gitmedi diyebilen var mı? Kuran'ı kerim'i türkçeye çevirmeye niyetlendi ama arapçası yetersiz olduğundan vazgeçti. İstiklal harbi yürütülürken Ankara'da Tacettin dergahında İstiklal marşını yazdı diyorlar. Fakat Tacettin dergahının Münir Ertegün ve Hikmet Bayur adlarında iki müdavimi daha var, İstiklal marşını asıl yazanın bu ikisi olduğu iddiası var. Naim'e gelirsek, Naim'in bu adamlarla yaşam tarzı ve dünya görüşü olarak hiç bir alakası yoktu. Fetöcüler onu sevmezdi biliyorsunuz. Ben diyorum ki, ışıkçıların fetöcülerden bir farkları yoktur, Naim'le dokuları uyuşmaz. Hal böyleyken ikiyüzlü pozlar vermenin hiç gereği yoktur.
Selim 2017-11-26 10:08:47
Mezar ziyareti iyidir. Dualarınız kabul olsun, Allah C.C. rahmet eylesin.
Bazı şeyler gizli kalmalı 2017-11-26 11:57:25
Mezar ziyareti yanlış diyen oldu mu? Biz baka şeyleri eleştiriyoruz. Biz Naim'in hatırasına saygılıyız, onun olağanüstü spor başarılarını bir takım hurafelerle açıklama çabalarını eleştiriyoruz. Basından öğrendiğimize göre Naim'in dört tane kızı varmış; üçü bir anadan, dördüncüsü bir bayan japon gazeteciden. Naim'in ailesi, japon gazeteciden olan kızın bulunması ve babasının mirasından yararlanması için yardım istemiş. Bu soylu ve yüce gönüllü bir davranıştır, günümüzün maddeci dünyasında pek göremediğimiz bir tavır. Erbakan hocanın çocuklarının miras için birbirlerine neler yaptıklarını görünce Naim'in ailesinin tavrını daha iyi anlıyoruz.
emir 2017-11-26 23:45:44
Naim ölünce kıymete bindi . Ne çok leş kargası varmış, herkes ceset üzerinden prim yapmaya çalışıyor...Ama tutar merak etmeyin, türkler acı çekmeye bayılır, neredeyse tamamı trajediyi sever...Bence elinde mendil salya sümük ağlamaklı bir fotoğraf daha başarılı olurdu, ama mezar başında dua ederken çekilmiş fotoğrafta fena sayılmaz, bey efendi hem göçmenlere, hem dincilere göz kırpıyor...
Dram ve melodram 2017-11-27 08:31:09
Türkler trajediyi sevseler ne iyi der sevinirdik; Türkler daha çok melodramı severler. Türklerin iki yüz senelik klasik müziklerine bak melodramdan başka pek örnek göremezsin. Sevgilisine kavuşamamış da, ah bir kavuşsa imiş; Dede efendi, Hacı Arif bey hep bunlarla doludur. Güzel melodiler var tabi, ama seni kökünden sarsacak bir ses bulamazsın. Bereket halk türküleri var, onlar daha gerçekçi; mesela Arda boyu türküsü bir trajedidir, Çanakkale türküsü de öyledir. Naim'in hayatı da bir bakıma trajedidir, ama onun hayatını hurafelerle anlatmaya çalışanlar o trajediyi okuyabiliyorlar mı, mesele işte buradadır. İçgüdülerden gelen ilkel övünme isteğini aşamamış insanlar trajik olanı okuyamazlar, onlar melodramı sever.
Sabri Adem 2017-11-27 11:38:28
Diyecek bir şey yok haklısın Fes. Bence Fes dünyanın en büyük yorumcusu, stratejisti, tarihçisi, toplum bilimcisi ve daha niceleridir. Fes en en en büyüktür, Emir ryapa da yade.
Ademka Sabri'ye 2017-11-27 12:57:05
Belki en büyüğü değil ama en azından bir anlatma çabası var, side o da yok. Adam Hamamızade Dede efendiyi, Hacı Arif beyi biliyor bir kere. Müzik konusunda uzman, bilgilerinin tam olmadığı sezilse de, en azında haberdar. Epos, drama, lirika ne demek öğrenmiş. Peki onu eleştirenler olarak sizler ne biliyorsunuz? Hiç. Körü körüne bir Ahmet Doğan karşıtlığı başka da bir şey yok.
bursalı 2017-11-27 17:05:08
FES GERÇEKTEN EN AKILLI YORUMCU, MÜZİK, TARİH, SİYASET BİLGİSİ MUHTEŞEM ÜSTÜ. EMİR GİBİ GAVATLARIN BURADA İŞİ YOK, DAHA DEDE EFENDİYİ BİLMİYOR, TRAJEDİ DİYE BİR ŞEY OKUMUŞ AMA BUNUN MELODRAM OLDUĞUNU ANLAYAMAMIŞ, BİR DE KENDİNİ BİR ŞEY SANIYOR.İNSAN ANCAK BU KADAR APTAL OLUR. FES HARİKASIN BÖYLE DEVAM ET.
SD 2017-11-27 18:29:22
fesin muzik bilgisi emirin butun bildiklerinden fazla daha ne olsun bu da aptal emire kapak olsun!
Ne biçim Bursalısın 2017-11-27 18:43:56
Pek inceden eleştirmişsin Bursalı, kinaye yapmana diyeceğimiz yok. He şeyi ben biliyorum diye şişiniyorsam - ben öyle olduğunu düşünmüyorum - kendi görüşlerinizle çıkın ortaya ve benim balonumu patlatın arkadaş. Burası herkese açık, isteyen görüşlerini yazar. Ben trajedi lafına yok aslında o melodram diye itiraz etmedim: türkler trajediyi değil melodramı severler dedim. Bu ikisin arasındaki farkı anlamıyorsan sana söyleyecek bir lafım yok Bursalı. Türklerin yakın tarihine şöyle bir baktığımızda korkunç trajediler yaşadıkların, yaşamaya devam ettiklerini görürüz. Ne var ki biz türkler yaşadığımız korkun trajedileri görmek istemiyoruz, çabucak unutmak istiyoruz; bizim karakterimiz böyle: bunu anlatmak istiyorum. Her şeyi bilen biri olarak bunları ben söyleverim. Şaka, şaka!
Tellakçıya bak be 2017-11-27 21:34:59
Elifi görse mertek sanır lafı var ya, ben o sözü şöyle değiştirdim: Hacı Arif beyi ve Dede Efendiyi görse domates korkuluğu sanır diye uyarladım. Fes, sen onu Hamamızade Dede efendinin külahına anlat. Hamamızade ne demek, hamamda tellaklık yapanın oğlu demektir. Peki tellak ne demek, hamamda insanların sırtlarını keseleyen adam demektir. Ne oldu şimdi, hamamda tellaklık yapanın oğlu beste mi yapmış?
Gazalcı Pazarcı Garaguzu 2017-11-30 11:06:12
Hazal romanını okudunuz mu? Büyük bir roman be! Adını gazal koysaymış daha şukar olurmuş ama neyse hazal da idare eder. Gazalla köyü Sindelliye yakın galiba, o nadan gazal koymamıştır. Gazalla ve Sindelli köylerinin şivesi yapyadi, yazyadı şeklindedir. Yapıverdi olmuş yapyadı. Mastanlı taraf yapyoru, Eğridere yaperi, Karagözler ve Kemikler yaporu, Sürmenler yapparı, Koşukavağın ötesi yapayri.
emir 2017-11-30 18:50:08
Klasik müzik Batı ve Avrupa kültürüne ve coğrafyasına aittir. Klasik türk ve ya çin müziği ve ya sanatı diye bir şey yoktur, bunlar Rönesans'ı kaçırmış olmanın kompleksiyle türklerin - i niy sme dali neşto na sveta, tarzı uydurmalarıdır. Dede efendinin müziğinden hamam eğlencesi bile olmaz...Trajedi dramın bir türüdür ve Türkler trajediyi sever, melodram ise trajedi, komedi ve başka eserlerin sahnelenmesi ve sunumu ile alakalıdır ve daha çok sinema ve tiyatorada kullanılır, sadece türkülerde melodram diye bir şey olmaz. Sevdiğine kavuşamamak ise edebiyatta her zaman trajedidir- romeo ve juliyet ve arda boyları fark etmez...
Ölürsem kabrime gelme istemem 2017-12-01 13:22:52
Klasik demek üzerinden uzun zaman geçmesine rağmen etkisi devam eden demektir; genel manada böyledir. Bu bağlamda türk klasik müziği vardır; neden olmasın? Ne var ki, batı klasik müziği ölçülerine, kurallarına göre bir müzik değildir, orası doğru. Mesela rus klasik müziği tamamen batı klasik müziğinin bir versiyonudur. Dede efendi iyi bir bestecidir, fakat anlattığı hikayeler genelde melodramdır. Bu arada klasik batı müziği kesinlikle eğlence müziği değildir. Şu öldü bu öldü, nasıl öldü, gibi şeylerle ilgilenmeye tragedyayı sevmek denmez. İki aşığın ana babalarının ve toplumun anlayışsızlığına karşı ölümü seçmeleri bir trajedidir; söz konusu hikayeyi dinlemekten zevk almaya tragedya severlik denir.
Ben de klasik sayılırım 2017-12-01 20:39:57
Hakkı Bulut, Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur Klasikçi sayılırlar mı o zaman. Arabesk ve çalga uzun zamandır milleti etkilediğine göre demek onlar da klasik müzik sayılır. Fes denilen adam da on senedir burada durduğuna göre o da klasik sayılır. Fes klasika. Hastir be!
bursalı 2017-12-02 13:21:50
Fes her zamanki gibi kalite ve bilgisini konuşturup aptal emirin aptallığını yüzüne tokat gibi vurdu. Hain emir türk kültür ve sanatı yoktur deyip türkiye cumhuriyetine hakaret etti, bütün türkler bunu kınamalı.
Mahmut Avare 2017-12-02 15:16:19
O kadar övme Fesi, kendini bir şey zannedecek. Bence ne Fes o kadar bilgili ne de Emir dediğin kadar bilgisiz.Ayrıca türk kültürü hakkında olumsuz bir değerlendirme yapmak hakaret sayılmaz. Adam öyle düşünüyorsa düşünüyordur, üstelik haklı olma ihtimali her zaman vardır.
Ademka Sabri 2017-12-02 16:24:35
Bıra arkadaşım yav be! Fes Emir'i dürmüş dürmüş sekize katlamış. Şaşmak için bişe. Boşuna 'Emir ryapa da yade' demedik, körü körüne Ahmed Doğan karşıtlığı yapvarı bide. Aslında A. Doğan özünde melek gibi bir adam, bulgaristan Türklerine iyilik yapmak istiyor, tek yapmak istediği onları Türk olarak yaşamaktan kurtarmaktır.
Eyyy Emir, TÜRK olarak yaşamak zordur dünya ile savaşırsın kuzum! Sen ve diğerleri neden boşu boşuna A. Doğan karşıtlığı yapparısınız? Adamın niyeti sizi çileli Türklüğünüzden kurtarmak, Fes'deki aklın 100/1 ble yok sizde. Fes bitane bitane O en en en...
emir 2017-12-02 19:40:37
The Council on Foreign Relations'a en kolay rapor Türkiye ve ya her hangi bir Balkan ülkelesi için hazıranıyor . Bu ülkelerin neresini kurcalasınız mevcut ve ya potansiyel bir sorun ortaya çıkıveriyor. Bir raporda bir halk için "Avrupa'nın kızılderilieri" ifadesi kullanılmıştı...

https://www.youtube.com/watch?v=CQdVzg3PYEE
Hüsamettin Zemzem 2017-12-03 11:05:24
Kinayeye bir diyeceğim yok Ademka Sabiri, uğraşmışsın bir şey karalamışsın ne diyelim. Ahmet Doğan'ı pratik olarak oturduğu yerden oynatmaya imkan yok; hal böyleyken Fes'i veya başkalarını neden bu adam orada oturuyor diye suçlamamnın bir yararı yoktur. İngilizlerin desteği ile bir "türk" partisi kurmuş Ahmetka Duvan'dan tüek milliyetçisi olmasını beklemek abesle iştigaldir. Biz hemen soruvarız: onun yerine geçmek isteyenler türk milliyetçisi midirler? Hayır, daha da beterler. Bu durumda aklın gereği en az kötüyü, yani ehveni şerri tehcir etmek doğru olan siyasi tutumdur. CFR türkleri anadoludan atmak için 100 sene önce bir hamle yapmıştı yapmasına da başaramamışlardı, yine başaramayacaklarından ben eminim.
emir 2017-12-03 13:38:02
Bay fes'te her şapkadan amet ve dps çıkartabiliyor maşallah... Bazen tavşan ve ya güverin çıkart mübarek, daha inandırıcı olur. Böyle olmaz ki efendim- ekvator bölgesinde her gün yağmur yağıyor, bu yüzden amet ve dps yi desteklemeliyiz, gibi bir sebep sonuç ilişkisne aptallar bile hayret eder. Türkiye asırlardır USA ile değil, Rusya ile savaştı bu gelecekte de böyle olacak. İSİL'in çökmesinden sonra ABD ile beraber Esad'a karşı omuz omuza savaşa devam edeceğiz.
Kudbettin Gorgorbaşı 2017-12-03 17:56:51
Esad'da karşı okyanus ötesiyle iş tutmanın Türkiye'yi bölmek anlamına geldiğini geri zekalılar bile çoktan anlamışlar iken bunda ısrar etmenin hainlikle eş anlamlı olduğu çok açıktır. Ahmet Doğan'ın Rusçu olduğu tezi bayatlamış gerçek ötesi bir iddiadır. FETÖ 'nün kotardığı uçak düşürme olayında Ahmet Doğan'ın tavrı avrupa kamu oyunun tavrıyla bire bir örtüştüğü görülmüştür. Sebep sonuç ilişkisini atları arabanın arkasına koşmak şeklinde kurmanın ayarı bozacağı, ayağı yere basmayan sonuçlar çıkartacağı muhakkaktır.
Stanimakalı Çuş 2017-12-04 15:18:19
Sayın Gorgorbaşı, söylersin dogri.
emir 2017-12-04 16:45:47
Şimdilik Türkiye'ye karşı aktif saldırı durduruldu, kürtler arasında yapılan nation-building çalışmaları pek başaraılı olmadı, yeni dönemde Mısır ve Lübnan parçalanacak. Kıptiler çok mutlu, Sina yarımadası ve Süveyş civarı yeni bir hristyan devleti için çalışmalar hızlandırıldı, aynı şekilde güney Lübnan' da bir hristyan devleti kurulup İsrail'in neredeyse bütün sınırları güvence altına alınmış olacak. Bu çalışmalar Türkiye'nin de çok yararınadır, her türk destek vermeli, Türkiye Orta Doğu federasyonunun lider devleti olacak...Başkan Trump önderliğinde ki amerikan demokrasisi hem Orta Doğu hem Balkanlar'a huzur ve refah getirecektir.
Gavatlık iyi bir şey değildir 2017-12-04 23:04:46
Mısır'ın ve Libanon'un parçalanması Türkiye'nin yararınadır lafı aynen pezevenklik yapmamak kişinin yararınadır demek gibi bir şeydir. Ulus inşası 19 asırda kaldı, yani geçti borun pazarı. Endonezya'da Doğu Timor, Sudan' Darfor'da yapılan her yerde mümkün mü, bekleyip göreceğiz. Neye niyet kime kısmet diye bir laf var, sonuçta Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmak var. Bildiğimiz bir şey var: Türklerin karakterinde pezevenklik yoktur. Orası kesin.
emir 2017-12-05 15:01:10
Başkan Trump'ın dünyaya demokrasi getirme çabalarını aklı başında her insan takdir etmeli. Kendisi zaten son derece sempatik ve cana yakın tavırlarıyla bütün dünyanın sevgisini kazanmış durumda. Çeçenistan'da müslümanları katl eden ruslara karşı, Bosna'da ve Irak'ta müslümanları zulümden kurtaran amerikalılara inanıyoruz, güveniyoruz. Şu anda Mısır ve özellikle Lübnan'da sünni kardeşlerimiz eziyet görmekte, onlara yardım edebilecek tek güç ABD'dir.
Cigene övünürken kırkızlığını 2017-12-05 15:22:11
Domuza tıpa tıp benzeyen adama sempatik ve cana yakın demek için insanın fabrika ayarlarında baya bir bozulma olması lazım. Libanon'da bir savaş başlatmak istediği çok açıktır, ama Hizbullah'ı devirebilirler mi bilemiyoruz. İsrail Şam yakınlarına iki füze salladı, füzelerin S- 400 aşıp aşmadığını bilmiyoruz. Eğer aşıldıysa 74 savaşına benzer bir savaş kapıdadır. Biz türklerin çıkarı nerede diye bir soru sorulursa, okyanüsun ötesi ve İsrailin çok güçlendiği bir orta daoğu bizim çıkarımıza değildir. Ryusya ve İran'ın çık güçlendiği bir orta doğu da işimize gelmez. Mısır zaten sunni bir devlet değil mi, sunniler kendi kendilerine zulüm mü yapıyorlar? Mısırda hristiyan kıpti çingenesi kardeşlerim zulüm görüyorlar diyorsan o başka. Şecaat arz ederken merdi kıpti sirkatin söylermiş.
emir 2017-12-06 18:49:31
Trump'ın bilge ve adaletli önderliği sayesinde Kudüs ve Orta Doğu'ya kalıcı barış gelecek. Önemli olan orada ki mülsüman kardeşlerimizin refah ve mutluluğu, hizbullah gibi terör örgütleri kandan başka bir şey getirmedi coğrafyamıza. Kudüs'te kalıcı çözüm orada yaşayan herkesin yararınadır, İsrail ve arap ülkeleri arasında barış için gece gündüz çabalayan başkan Trump'ı bütün müslüman devlet başkanları ve krallar takdir etmekte, türkler yalnız kalmak istemiyorsa bu tutumdan ayrılmamalı, Orta doğu'da barışa engel olmaya kalkanlar asıl hainlerdir. Lübnan, Suriye ve Yemen'i ele geçiren şiiler kardeşlerimizi öldürüyor, İsrail ve ABD ile iş birliği yaparak bu vahşete dur demeliyiz. Orat doğuda ki İsrail hakimiyeti Türkiye sayesinde olacak, bu iki ülkenin de çıkarınadır, ayrıca beklenen barışın sağlanmasıyla araplar da huzura kavuşacak, Türkiye süper güç olacak, Rus ve şiilerin fitnelerine son verilmeli.
Hattı müdafaa yoktur... 2017-12-06 19:36:37
Kendini İsrail ve abd'nin yanına atarsan hain kavramı da değişmiş olur, orası kesin. Fakat biz türküz türk , türkler onun bunun yanına çöplenmez, dik durur. Tarihe baktığımızda bunun hep böyle olduğunu görürüz. Haçlı seferlerine bakın, türrklerin duruşu bellidir. Kılıç Aslan bir milyon mevcutlu haçlı ordusunu 30 bin kişilik bir kuvvetle karşıladı, çarpışa çarpışa haçlı ordusunu kar topu gibi eritti. Selahaddin Eyübinin ordusu bir türk ordusu idi, Küdüs'ün nasıl geri alındığını herkes iyi biliyor. Moğol ordusunu ilk bozguna uğratan Bir türk olan Baybars'ın ordusuydu. Ve Mustafa Kemal Atatürk, türklerin en zayıf oldukları zamanda bile ya istiklal ya ölüm diyerek bağımsızlık savaşı verdi ve kazandı. Bertrand Russell'ın da dediği gibi Türkler hiç bir kuvvete boyun eğemez.