Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6656 Lv.
GBP GBP 2.2346 Lv.
TRL TRL 0.4331 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
12 Aralık 2017
HABERLER » Balkanlar
Balkan Türkleri Konfederasyonu Genel Başkanı Hacıoğlu: Türkiye ile Bulgaristan arasında bir köprü vazifesi görmeye hazırız

Balkan Türkleri Konfederasyonu Genel Başkanı Hacıoğlu: Türkiye ile Bulgaristan arasında bir köprü vazifesi görmeye hazırız

06 Aralık 2017

Balkan Türkleri Konfederasyonu Genel Başkanı Zürfettin Hacıoğlu, Bulgaristan ve Türkiye arasındaki sosyal ve kültürel projelerinin hazırlanmasında bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da konfederasyon olarak köprü vazifesi görmek üzere hazır olduklarını bildirdi.

Hacıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bulgaristan'ın Ankara Büyükelçisi Nadejda Neynski ile iki ülke vatandaşlarının sorunları hakkında görüş alışverişi yapmak üzere bir araya geldiklerini söyledi.

Neynski'n, 2018 yılının ilk 6 ayında AB Dönem Başkanlığı yapacak olan Bulgaristan'ın Türkiye'nin Avrupa Birliği müzakerelerine nasıl katkı sağlayabilecekleri konusunda çalışma yapacaklarını ifade ettiğini aktaran Hacıoğlu, bu çerçevede en üst düzeyde görüşmeler yapılacağını ve kültürel faaliyetler gerçekleştireceklerini anlattı.

Kültürel faaliyetlerin icrası hususunda ortak projeler üretilmesi için büyükelçi ile bir ön görüşme gerçekleştirdiklerini dile getiren Hacıoğlu, şöyle konuştu:
"Büyükelçi ile yapılan görüşmede genel manada sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri vatandaşların yaşadıkları sorunları aktardı. En büyük şikayetlerden biri Bulgaristan Yüksek Seçim Kurulu'nun aldığı karar ile Türkiye'de yaşayan yüzbinlerce Bulgaristan vatandaşının oy hakkı gasp edildi. Bulgaristan'a gidip oy kullanmak isteyen vatandaşlarımız orada yapılan kötü muameleden şikayetçi. Büyükelçimizin daha aktif olması gerektiğini ve kamuoyu önünde daha gür bir ses ile açıklama yapmalarını beklediğimizi belirttik. Ayrıca, Türkiye ve Bulgaristan arasındaki sosyal ve kültürel projelerin hazırlanmasında bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da konfederasyon olarak bir köprü vazifesi görmek üzere hazırız."

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 2008


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


İstanbullu macır 2017-12-06 17:07:08
Oradaydık ve İnan'ın Hacıoğlunun konuşması çok daha sert be anlamlıydı.Ben kendisini yakınen tanımıyordum bu toplantıda tanıma fırsatı buldum ve hiçte bize anlatıldığı gibi biri olmadığına şahit oldum,Başkan gayet diplomatik bir dil ile sorunları dile getirdi ve TR deki Bulgaristan Türklerinin bu tür haksızlıklar karşısında pes etmediklerini mücadeleye devam mesajı verdi.Sayın Hacıoğlunu dik duruşundan dolayı tebrik ediyorum.Çorlu temsilcisinin okulda Bulgarca ders ile ilgili saçma sapan konuşmasını da kınıyorum.
Silistreli 2017-12-07 10:39:36
Tezkere dediniz 53 lira öde hastanede tedavi dediniz hepsinde palavra.Kırklareline geldik oradaki memurlar bizim suratımıza bakmadı.Siz sadece konuşun yok vartoletle hasta taşıyacakmış hepsici palavra
Burgazlı 2017-12-07 12:54:22
Silistreli siz nasıl bir sorun yaşadınız bilemem ama 53 lira ödeyip biz sağlık hizmeti aldık bir sorun olmadı.
Selami 2017-12-08 07:45:26
Dünyada 8 milyar insan var, bunlardan sadece 6 milyon kişi Bulgarca konuşur. Yüzde =0,05 yer kaplayan bir dilin çocuklarımıza zorunlu olarak öğretilmesi Avrupada hiçbir avantaj sağlamıyor. Dünyada bilen yok zaten.
Fes 2017-12-08 09:14:29
İşe yarayan dil peşinde isek hepimiz İngiliz olalım olsun bitsin madem.
Varnalı 2017-12-09 00:21:12
Feso,senin için ne fark eder.Sen zaten neydibelirsiz değil misin?.
Fes 2017-12-09 12:31:23
Ne idüğü belirsiz ben değil sensin Varnalı. Kendini Türk saymayan, dinbaz ve garı milli birilerini hak bayram zanneden sen değil misin? Bizim çizgimiz belli, biz sapına kadar Türküz.
Şakir Tuna 2017-12-09 13:00:10
Evet fes, Varnalıyı tanırım, güvenilmez, kaypak biridir. Yaşlandı akıllanmadı
Mustafa Filiz 2017-12-09 14:27:34
Yaşlanıp da akıllanan bir tek adam görmedim ben, yirmisinde neyse yetmişinde de odur.
Ademka 2017-12-10 09:18:23
Evet ya bu Varnalı var ya bu Varnalı bildiğin tavuk aynı Halk Arenası izlemeye gelmiş KOKOŞLARA benziyor. Tavuk ya önüne ne atarsan yiyor yahu. Afedersin büyük aptesini yap atıver önüne yesin. Herif hiç sorgulamıyor. Halk Arenası izlemeye gelmiş kokoştan ne farkı var bunun yahu. A. Doğan gibi dahi bir önderimiz dururken bu Varnalı DOSTu destekliyor. Oysa Fes adeta bir biyonik adam misali her şeyi sorguluyor her şeye şüphecilikle yaklaşıyor ve önderimiz A. Doğana toz kondurmuyor felsefi bilgisine hayran tapıyor. Mitinglerde Türkçe konuşmak yasak olmasına rağmen Türk Bölgelerinde bu yasağa uymayan, Türkçe konuşan L. Mestan'ı kınıyor Fes, Lütfinin A. Doğandan bin beter olduğunu biliyor. Bu Lütfi var ya bu Lütfi dürüp dururken hiç gereği yokken Hüseyin gibi, Şabanali gibi, Aydoğan gibi düzgün Türkçe konuşabilen hainleri milletvekili seçtirdi. Yine durup dururken hiç gereği yokken bu Lütfi var ya 'silah zoruyla verdiğiniz bulgar adlarını' kütüklerden silin dedi bulgarlara, hayin bu adam ya hain. Yine hiç gereği yokken durup dururken bulgaristandaki Türk çocukları Türkçe eğitim görsün dedi ya... Eyyyy Varnalı, eyyyy dinbaz gayri milli bunak adam, iyi dinle, Türk olmak zor
Ademka 2017-12-10 09:21:28
Eyyyy Varnalı, eyyyy dinbaz gayri milli bunak adam, iyi dinle, Türk olmak zordur dünya ile savaşırsın! Önderimiz A. Doğan'ı peşinden gidersen yedi sülaleniz Türklüğünden İslamdan kurtulur mutlu mesut yaşarsınız kıyamete kadar.
Şakir Tuna 2017-12-10 15:20:36
Ademka bilazet, bir görüşü savundu diye kimse yavşak olmaz, velev ki o görüş yanlış olsun. Fes bir çok defa Ahmet Doğan 'ı yerden yere vuran yazılar yazdı, buna herkes tanıktır. Onu kötünün iyisidir diye savundu, ben de aynı görüşeyim. Varnalı ise dincibaşına hayran, fesi ona yavşakça şikayet etti, bunu herkes gördü
Fes 2017-12-10 17:21:00
Fes diye bir adam var, o kadar güçlü ki, Ahmet Doğan'ı desteklemese Doğan o saat düşer. Peki nasıl destekliyor Doğan'ı, Kırcaali Haber sitesinde iki yazı yazıyor hoop vsiçkoto oylar DPS'ye gidiyor. Buna inananlar var. Varnalı ve Ademka bunlardan sadece ikisi. Aptal dediğimizde kızmaları da var. Mestan kakavandır dendiğinde de kızıyorlar.
Ademka 2017-12-10 18:21:07
Yahu Mestan'a ''kakavan'' denince neden kızalım? Yerden göğe kadar haklısın Fes, bu ''kakavan'' Ulu Önder Ahmet Doğan'a özeneceğine bu kalktı Gümülçineli yunan milliyetçisi Sadık Ahmet'e özendi. Özenti 'kakavan' şey nolacak.
DePeSe'de gününü gün etmek varken ya bu ''kakavanın'' peşinden takılan troyka salak takımına (Hüseyin, Şabanali, Aydoğan) ne demeli?
fes 2017-12-10 19:28:36
Ben Ahmet Doğan'a ulu önder hiç bir zaman demedim, demem. Mestan ise ulu önderin uzun zaman fino köpeği idi, biliyorsun değil mi. Mestan'dan bir Sadık Ahmet çıkmaz, gerçekleri zorlama. Hüseyin Şabanali falan, bunlar siyasal islam ideolojisiyle zehirlenmiş insanlardırr. halka önderlik edemezler.
Ademka 2017-12-10 20:05:16
Evet haklısın Fes, Hüseyin, Şabanali hem düzgün TÜRKÇE ile hem de İslamla zehirlenmişler, bunlardan kesinlikle bi cacık olmaz. Önderlik etmek sabah tv programlarında Hekimyan'ın karşısında boş boş konuşmaya benzemez. Bir kere önderlik etmek isiyorlarsa kesinlikle cami önünden geçmeyecekler ve TÜRKÇE kesinlikle kullanmayacaklar. Ulu Önder A. Doğan'ı kendilerine rehber edinecekler.
Bulgaristan Türklerini sadece ve sadece ömründe cami önünden geçmemiş 20 kelime Türkçe konuşamayan dahiler önderlik edebilir.
Fes 2017-12-10 22:34:32
Ulu Önder lafı bana ait değl sana ait bir tabir, Türkiye, de fetöcü pisliklerin Atatürk hakkında kullandıkları sözde kinaylini bir tabirdir. Dincilikle zehirlenmiş biri en büyük hainden daha aşağılık biridir. Bir dincinin türk milletine verdiği zararı hiç kimse veremez. Biz Atatürk'ü kabul etmeyeni kabul etmiyoruz, benimle hiç konuşma, yoluna git.
Ademka 2017-12-11 12:21:56
Ulu Önder lafı sana ait diyen olmadı. Birçok DPS seçmeni seçim dönemlerinde A. Doğan için ''bulgarista'nın Atatürk'ü'' tabirini kullandığını çok gördüm çevremde. Bu vesileyle DPS tayfasına azzıcık ironi yapma hakkımız olsun.
fes 2017-12-11 14:28:47
Ahmet Doğan'ın dps'nin değişmez başkanı olmasının suçlusu ve sorumlusu benmişim gibi laflar edilmesine can sıkar. Eleştirilmekten hoşlanmadığımdan değil, düşüncenin çarpıklığı can sıkıcıdır da ondan. Çarpık veya absürt bir düşünceyi ifade etmek eleştirmek, fikir tartışması yapmak değildir.Halkın büyük çoğunluğu (yüzde doksan) otorite tarafından kolayca yönlendirilir. Bulgaristan'da türklerin otoritesi bulgar devletiyle iş birliği yapan dps olmaktadır. Uçak düşürmeyle ilgili tutumundan dolayı Mestan'ın görevden alınmasına ben karşı çıktım, ama yapılan son seçimlerde bunun etkisi sıfırdı. Yani buradan şu sonuç çıkar: halk bena veya benim gibilerinin ne dediğine bakmıyor. Bunu ben zaten biliyordum , kendimi öyle bir saçmalığa hiç kaptırmadım. Ama Varnalı gibi adamlar dps benim şunu veya bunu dedim diye iktidarda kaldığını iddi edip duruyorlar. Aptallıklarına doymasınlar, ne diyeyim