Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.5839 Lv.
GBP GBP 2.1965 Lv.
TRL TRL 0.4167 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Şubat 2018
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan vatandalığı alanların sayısında düşüş

Bulgaristan vatandalığı alanların sayısında düşüş

29 Ocak 2018

Geçen yıl Bulgaristan vatandaşı olanların sayısında keskin bir düşüş var. Cumhurbaşkanlığı Bulgaristan Vatandaşlık Komisyonu yıllık raporuna göre Bulgar vatandaşlığı verilenler bir önceki yıla göre 4 kat daha azdır.

Böylece 2017 yılında sadece 3380 kişi Bulgar pasaportu aldı. Buna karşılık, bir yıl önce onların sayısı yaklaşık 12 900 idi.

Ancak raporda, son yıllarda Bulgaristan vatandaşlığı talep eden kişilerin sayısının artırılması yönündeki istikrarlı bir eğilime rağmen bu değişikliğin nedenlerinden bahsedilmiyor.

Çoğuna Bulgar kökenlerinden, ya da bir ebeveyninin Bulgar olmasından dolayı vatandaşlık verildi. Bu nedenle Bulgar vatandaşlığı kazananlar sırasıyla 1436 ve 1613 kişidir. Başka 307 kişi, yıllarca Bulgaristan’da ikamet etmeleri veya Bulgaristan vatandaşı olan biriyle evlilik yapmalarından dolayı Bulgaristan vatandaşı oldular. Bazı yatırımlar için vatandaşlık alan 12 kişiden hiç biri A sınıfı projeye para yatıran büyük bir yatırımcı değil.

2017 yılında ülkeye olan yararları nedeniyle sekiz sporcuya da vatandaşlık verildi.

Bunun dışında istatistikler, 251 kişiye Bulgaristan vatandaşlığının iade edildiğini gösteriyor.

Geleneksel olarak sıralamada 1150 kişinin vatandaşlık belgesi aldığı Makedonlar ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada yer alan Ukraynalılar, 710 kişidir.

2017'de İsrail'den 303, Türkiye'den 294 ve Moldova’dan ise ancak 207 kişi Bulgaristan vatandaşlığı aldı. Sadece bir yıl önce onlar 1200 kişi, ya da neredeyse 6 kat daha fazlaydı.

Bulgaristan vatandaşı olmak isteyenlerin arasında 194 Sırp, 78 Arnavut, 41 Ermeni, 34 Vietnamlı ve başka yabancılar var.

Egzotik yerler arasında Kuveyt, Kore, Ekvator, Venezuela, Kongo, Etiyopya, Nijerya, Hindistan ve başka ülkelerin vatandaşları var.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 7540


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Hamiyet serel 2018-01-29 22:50:16
selamlar yeni bir yasa cikacakti 3 yil beklemeyi kaldircaklardi nedir son durum?Ne zaman onaylanir bu yasa?
Ilknur vatansever 2018-01-30 07:48:17
hamiyet hanimin dedigi gibi bu yasa beni de ilgilendiriyor.en son bu konu mecliste diye duymustum bu konu hakkinda bilgisi olan cevap verebilirse cok mutlu olurum tesekkurler.
mehmet özturk 2018-02-01 21:57:57
bulgar vatandaşıyla10 yıllık evlıyım,,suresız oturum kımlığı aldım vatandaş olma hakkım varmı,,turkıyede yaşıyom ,,hersene 2 ay gıderım blg ye,,,
fes 2018-02-02 04:14:53
Bir kısmınız düne kadar Bulgaristan'a gelip ingiliz kraliyet ailesine mensup üyeler gibi fason satıyordunuz, "Tü, Bulgaristan kaka!". Eee? N'oldu size böyle?
Ayrıca tembel ve hazıra beklemek yerine kendiniz biraz araştırsanız birader? İnternet var, telefon, e-postalar var... İki çift bulgarca ya da ingilizce biliyorsunuzdur umarım? Bilmezseniz armutun pişip ağzınıza düşmesini çok beklersiziniz, daha çok!..
fes 2018-02-02 07:41:21
Sana ne be, fason satar satmaz, adamın keyfinin kahyası sen mi olacaksın? Sen ne istiyordun, Türkiye'den gelenler başları eğik gezmelerini mi bekliyordun? Adam Türkiye'ye otuz sene önce gelmiş, türk kültürünü benimsemiş, başarılı olmuş bir duruş elde etmiş. Bulgaristan'da kalıp da bunu başaramayan Türkiye'den gelen bu adamları kıskandığı çok açık; kıskançlığını vay çok hava atıyorlar şeklinde göstermiş oluyor. Bu arada Bulgaristan'da kalıp da başarılı olanlar var, adam Türkiye'nin lüks tatil yerlerinde tatil yapıyor; bu duruma kimse kalkıp da vay Türkiye'ye gelmiş hava atıyor diye tepki göstermiyor, bu durumu gayet normal görüyor. Saçmalamayın aynı insanlarız; kimimiz daha zeki, kimimiz daha aptal ama aynı insanlarız.
Hamdi serel 2018-02-02 08:01:37
fes isimli kucuk beyinli arkadas sen dunyayi mi kurtaracaksin bu yorumunla basit bi soru sordum yasa ile ilgili biliyorsaniz yorum yapin diye
Ayrica nereden biliyorsun benim bg ile ilgili dusuncelerimi ah be abicim be biraz calistir saksiyi diyecem ama sen de haklisin olmayinca olmuyor be
fes 2018-02-02 12:05:46
Hamdi Hamdi, o seni fason atanlar diye suçladığın havalı adamlar kendi sorunların kolayca çözen adamlardır, onlar buralara soru sormazlar. Buraya soru soranlar daha mütevazi, kasım kasım kasılmayan insanlar; yani suçlamanın adresi yanlış. Diğer taraftan bana yönelttiğin tepki de alakasız ve saçma. "Küçük beynimle" dünyayı düzeltmek istediğime dair bir amacımın olduğunu nasıl çıkardın öyle, yazdıklarım son derece açık ve net. Hamdi Hamdi, bırak bu işleri devlet su işleri.
Levo 2018-02-02 14:31:18
Benim merak ettiğim bı konu var. 1990 gocmeniyim vatandaşlığım var eşimi de çifte vatandaş yapma hakkım var mı? Kanun çerçevesinde soruyorum, yoksa piyasada bir sürü üçkağıtçı ben alırım diyo ama hep hayal satiyorlarmis gibi geliyor bana
Selahaddin Zırnık 2018-02-02 15:07:53
Eşini çifte vatandaş yapma hakkın var. Çocuğunuz olduysa hemen başvuru yapabilirsin, çocuğunuz yoksa olmasını beklemelisiniz. Çocuğunuz olmasa da başvuru yapabilirsin, ne ki başvuru neticelenmiyor ve gereksiz masraf yapmış olursun.
Kenefistan 2018-02-02 16:11:22
Bit pazarına nur yağmış. Yaşasın Kenefistan URAAAAAAAAAAAAA

http://media1.s-nbcnews.com/j/MSNBC/Components/Photo/_new/090115-bulgaria-artwork.grid-6x2.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=1P7mWtUqkEA
hamdi serel 2018-02-02 17:59:25
arkadaşlar yeni yasada son durum nedir?bekleme süresi kalkıyordu en son
fes 2018-02-03 09:09:34
Bekleyin işte... Türkiye AB'ye bi' girsin...
Yukarıda Kenefistan rumuzlu arkadaş kendisinin lağım çukurundan fırlamasını tüm ülkeye kıyaslamasın lütfen... Artık sifonu çeker de, Gırcalı, Haskif, Mastannı'da iğrenç patates böceği görmeyiz... Gâvur isimleriyle dolaşıp Türküm diye fason satarken Anavatanda bi' cacık olmadığınız ortada... Ne siyasette, ne kültürde, ne ekonomide... BG gelip yol boyunda yeşil yeşil erikleri dahi götüren "kenefistan göçmeni"!
Naim Süleymanoğlu gibiler yukarıdaki sözüm dışındadır.
fes 2018-02-03 09:18:20
hamdi serel http://www.parliament.bg sitesinde yasa teklifi, yasa, kararlar, deklarasyonlar, MV, parlamenter gruplar hepsi mevcuttur.
Özellikle ilgili yasa aratmak için http://parliament.bg/bg/laws kısmından bakabilirsin. Hadi bakalım. Armudu bu kadar pişirdik, sofraya servis edip yemek senin elinde, hadi, yürü koçum!
fes takıf, fes takıf 2018-02-03 10:03:47
Zurna, o kenfistan karikatürü avrupa basınında çıktı, biliyon mu? Rezil bulgar devletine pek sahip çıkıyorsun, nedir öyle? Koca kıçlı, televizyon kafalı bulgarın emrine girmiş, patlıcan burnundan kıl aldırmıyor, hizmette kusur etmiyorsun maşallah. Bulgarista'da kalanlara ne demeli, çoğu neredeyse bulgar olmuş, sözde türkçe konuşuyor ama "ami ami, obaçe, inaçe" kaynıyor. Avrupada ters bakmasınlar diye türk ismimi almadım diyeler sürüyle.
fes 2018-02-03 10:52:40
Avrupa basınında Türkiye için çıkan karikatürlerin yanında kastettiğinki hafif kalır.
Ağzından çıkan salyaları sil, iğrenç küfürlerin vız gelir, tırs gider.
Bulgaristan'da kalanlar senden bin kat daha büyük Türktür, ismini alanların oranı Türkiye'deki göçmenlerle kıyas bile edilemez. Sözde Türkçe dediğin senin atalarının konuşması ba macır kızanı!.... Rezil Bulgar devleti paşportu almak için didinen gâvur isimli macıra bakarsak, söz kifayetsiz kalır
fes 2018-02-03 12:54:18
Ha, biz avrupa basınında Türkler hakkında neler yazdığını bilmiyoruz, senden öğreneceğiz. Adamlar 1453 senesi Konstantiniye'yi almamamızı hazmedemediler, kin kusmalarının kökü oradadır. Tuhaf olan, türk soyundan gelen bazı soysuzların kendilerini haçlıların tarafında konumlanmaları. Ben AB'ye girme taraftarı değilim, onların bize verecekleri bir şey yoktur. Bulgarlara gelince onlar yavşak, dilenci ruhlu çakal bir millettir. Ayak takımından bahsetmiyorum. Yoksa her milletin ayak takımı vardır, onlara bakarak ana milletle ilgili bir genelleme yapılamaz. İsimlerin geri almayanlar göçmenlerin ayak takımıdır, onlardan şuur beklemek boşunadır.
fes 2018-02-03 14:26:29
Ayak takımı dediğin kitle malesef oran olarak çok yüksek! T.C. kimliğinde Ayşe Türkoğlu, Bulgar kimliği Ana Hristova. Gel de kızma böyle uyduruk Türkoğluna!
Sonra Bulgaristan'a gelir, köy yemeğini beğenmez, ama geri dönerken svinski kolbasları, granitzadaki frişoptan şarabı almayı ihmal etmez, Türkiye'de "Bulgar" diye aşağılanma kompleksini köylülerine hava atarak bastırmaya çalışır.
Bir tane Karakuz şairi Koşukavak'ta dindarlık satmaya kalkınca "Daha osuruğun mastika kokuyor" lafını yer ve neye uğradığını şaşar..
Hamdi serel 2018-02-03 19:42:13
sayin fes bu yasa ne zaman cikacak anladigim kadariyla siz bilgilisiniz bu konularda paylasabilir misiniz acaba? Tesekkurler
cemcemm 2018-02-04 12:35:50
sayın fes sizi taktir etmekten başka elimden şimdilik bir şey gelmez bu konularda bilgilerinizden faydalanmak isterim rica etsem bana yazarmısınız.teşekkür ederim wertymalaga@gmail.com
Memiş Laklak 2018-02-04 16:17:06
Hangi fes'ten bahsediyorsun, nedense fes'ler iki oldu da. Fes'le Fes'in tartıştığını görmüyor musun arkadaş?
Nurullah sevin 2018-02-04 18:37:23
arkadaslar allah rizasi icin 3 yil bekleme kanunu hakkinda bilgisi olan paylasabilir mi? Cok cok onemli bi konu lutfen? Yardimlariniza muhtacim lutfen bulgarcam olmadigi icin anlayamiyorum bilen lutfen buradan paylassin son durumu allah icin sagolun.
fes 2018-02-04 22:29:39
Nurullah, bulgar vatandaşı olmak için neden o kadar can atıyorsun? Vatandaş olduktan sonra gök mü gürleyecek, şimşekler mi çakacak, ne olacak yani? Biz olduk, fakat hiç bir işe yaramıyor, sadece paramızı bulgara yediriyoruz, o kadar. Üsteli orada kalan kardeşlerimiz de sözde hava atıyormuşuz, fason satıyormuşuz diye bize kızıyorlar. Ben ciddi ciddi pasaportumu bir daha yenilememeyi düşünüyorum. Oradan göç edeli otuz sene oluyor ve duygularımız, oraya bağlılığımız yavaş yavaş azalıyor. Ne demişler, gözden uzak gönülden uzak.
fes 2018-02-05 06:16:32
"Üsteli orada kalan kardeşlerimiz de sözde hava atıyormuşuz, fason satıyormuşuz diye bize kızıyorlar"
Ohoo yoldaş!.. Ne diye gocunursun? Eğer normal insan gibi karşındakine saygılı biçimde muamele edersen elbet ki yukarıdaki sözüm senin dışındadır.
Kenefistan rumuzlu zatı muhteremler gibi olanlardan bahsediyorum. Hani kendisi bilmez, "Avrupa basınında" konu olan görselin başlığı "Alaturka klozeti Bulgaristan". Karbovski gidip adamla röportaj yaptı. Sen düşün görselin ana fikrini!
Sıradaki şarkıyı Konstantinov'un "Pazi boje slyapo da progleda" eserine konu olanlara gelsin!...
fes 2018-02-05 06:27:17
Nurullah beyin niye can attığı ortada değil mi? Rusya, İran harici hiç bir ülkeye gidemeyecek olmak biyerlerden tanıdık gelmedi mi?
Nurullah şu an hükümette DPS'nin bizzat finanse ettiği, aşırı sağ diye tabir ettiğimiz Türk düşmanı şovenler var. Onlar vatandaşlık için bulgar dili, bulgar tarihi (anlarsın ya!) ve bulgar bilinci şartını getimek istiyorlar. T.C. göç edenlerin vatandaşlıktan men edilmesini istiyorlar. Tabi bunun için kılıf hazır: "AB, ABD ve Kanada dışı, tanınmış bulgar toplulukları haricindekilerin çifte vatandaşlığının kaldırılması"
fes 2018-02-05 08:17:33
Men ederlerse iyi olur, Nurullah gibi kafası karışıklar uslanır, oturdukları yerde otururlar. Avrupalarda boş boş gezmenin, para harcamanın ne faydası var, otursunlar oturdukları yerde. Japonlar mesela Avrupalarda geze geze zengin olmadılar, önce zengin oldular sonra gezmeye başladılar. Her sen Bulgaristan'a 450 milyon avroyu gezmeye tozmaya, mastika içmeye harcıyoruz; kaldırsınlar çifte vatandaşlığı 450 milyon avro cebimizde kalır ve böylece kötülük yaparken bize iyilik yapmış olurlar.
Nurullah sevin 2018-02-05 08:43:16
yazdigima pisman oldum gercekten siz beyninizi yemissiniz cok merak ediyorsaniz soyleyeyim yazin avrupaya tatile gidecegiz bg pasaportunu da schengen vizesi almamak icin soruyorum nerelere cektiniz konuyu allah islah etsin
Kenefistan 2018-02-05 10:41:14
Sn. çakma Fes efendi, biz bilakis kendimizi bildiğimiz için Kenefistan'a 'Kenefistan' dedik. Kenefistan Kenefistan'dır Balkanların ve Orta doğunun en aşşalık en vicdansız insanları Kenefistan'dan çıkar.
Bire çakal Kenefistan'lı sen gecen sene 19 Mayısta Cebelde TÜRK Devletinin Büyük ELÇİSİNİ yuhala, ıslıkla, naralarla konuşmasını bastır, üç gün önce gel Anıtkabir'e sırıta sırıta çelenk koy. Bire soysuzlar, vicdansızlar ne yüzle çıktınız Gazi'nin huzuruna? Sizde hiç mi utanma arlanma yok.
Sevgül salin 2018-02-05 10:50:43
evet gercekyen onemli bir konu 3 senelik bekleme suresinin kaldirilmasi nedir son durum? Su soruyu bilen cevaplayandan allah razi olsun bin kere
fes 2018-02-05 11:36:47
Bulgaristan vatandaşlığı evlilik kurumu gibi bir şey, dışında olanlar ne yapıp edip içeri girmek istiyorlar, içinde olanlar da yandım Allah diye dışarı çıkmak istiyorlar.

Nurullah Türkiye'de tatil yeri yok mu, ne işin var Avrupa'da? Avrupalıların nobran suratlarını görmeye çok mu meraklısınız?

Kenefistan bey ( Kenefistan adında biri bey olabilir mi başka konu), Bulgaryaya kenefistan demene katılırım, fakat dinci ve islamistleri Atatürk'le bağdaştırmanı kabul edemem. Atatürk ne ise islamistler onun tam tersidir.
Kenefistan 2018-02-05 12:03:46
Haklısın Fes efendi ben bilememişim kusuruma bakma. DPSliler geçen sene 19 Mayısta Cebelde TÜRK Devletinin Büyük ELÇİSİni değil de dincilerin islamislerin Büyük ELÇİSİ Sn. Süleyman Gökçe'yi yuhalamışlar, tabi doğru bir eylem yapmışlar dincinin elçisini gördüğün yerde yuhalacan. Bende salak gibi Sn. Büyük ELÇİ Süleyman Gökçe'yı Türkiye devletinin Büyük ELÇİSİ sanmışım meğersem o dincilerin Büyük ELÇİSİmiş iyi ki aydınlattın beni Fes kardeşim.
Nurullah sevin 2018-02-05 12:31:32
ya allah adi verdim bilginiz yoksa bilgim yok deyin varsa paylasin ne yapacaksam yapacam lutfen biri yardim etsin
Kenefistan 2018-02-05 13:33:32
Fes kardeş, bıktık bu dincilerden, islamislerden, milliyetçilerden. Eski Tuncel MV Hüseyin Aygün TC Sofya Büyük ELÇİSİ yapılsın kampanyası yapabilirmisin? Bize progresiv elçiler lazım hüseyin'i beğenmez isen Seli Boke tam olur kanatindeyim ni decen?
Kuvva-i Milliye 2018-02-05 14:04:01
Kinaye yapmanı anladım, tamam. Olaya nereden baktığına bağlı. Bulgaristan türklerinde ikicikliği kim yarattı, ona bakmak lazım. Uçak düşürüldü, biz düşürdük dendi sonra tornistan edildi olan Mestan'a ve bulgaristan türküne oldu. 26 milletvekili çıkarmış partiyi değil de barajın altında kalmış bir partiyi desteklersen ıslıklama olur, yuh çekerler.

İslamistlerin karşıtı Böke, Aygün değildir; onların dupe gaşti olduklarını bilenler bilir. İslamislerin ve türklük düşmanlarının karşıtı kemalistlerdir, gerçek kemalistler. Kıluıçtaroğulu zurnası akepelidir. Batılılar şeyi kabul etmiyorlar, kabul etseler hoop onlarla anlaşıverir ve gelsin kürt açılımı, yunanlılara adaları ve Kıbrı'ı hedaye. Allah'tan kabul etmiyorlar da yıkımdan kurtuluyoruz. Kabul etseler sayın Putin'i bir günde satar, tornistan etmekte kimse eline su dökemez.
Nuri Ballı 2018-02-06 23:00:02
Konsolosluklara sorun prosedürü öğrenin mesele kalmaz.
Seyfettin Durmuş 2018-02-07 08:12:05
Gelinim Türkiye kökenli, çift vatandaş nasıl olabilir, ne yapmamız lazım. Biri biz bilgi verirse çok makbule geçecek. Oğlum Hollanda'dan iş teklifi aldı, eşi de çift vatandaş olursa Hollanda'da iş bulabilir, ailelerini sorunsuz oraya taşınabilirler.
Aslan ceval 2018-02-08 16:35:18
En son reddedilen bir yasa vardi vatandaslikla ilgili bilgisi olan paylasabilir mi?
yeni sual 2018-02-11 19:32:41
Muhterem Fes kardesim, benim de bir sualim olacakti, bir bg vatandasi olarak Tr vatandasligina gecmek istiyorum, bu konuda acaba ben ne yapabilirim, tesekurler, saygilar? Fii emanIllah.
fes 2018-02-11 20:05:30
Pek muhterem, saygıdeğer kardeşim, bana yöneltmiş bulunduğun suali hemen cevaplamak isterdim , ama ne yazık ki, konuyla ilgili hiç bir bilgim yoktur; yoksa gereken bilgiyle donatılmış olsaydım canı gönülden dükkan senin derdim. Saygılar, hürmetler efendim.
sual 2018-02-12 15:48:14
Allah razi olsun, mu'min kimse niyetinden kazanir, Rabbim gonlunuze gore ihsanda bulunsun.
Rabbim sizleri hayir islerinde muvaffak kilsin. Amiin.
Selametle kaliniz Fes ihvan.