Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.5839 Lv.
GBP GBP 2.1965 Lv.
TRL TRL 0.4167 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Şubat 2018
HABERLER » Kırcaali
Erdoğan, Tusk, Junker ve Borisov’la Varna’da Bir Araya Gelecek

Erdoğan, Tusk, Junker ve Borisov’la Varna’da Bir Araya Gelecek

07 Şubat 2018

Avrupa Birliği (AB) Konseyi Başkanı Donald Tusk, AB Komisyonu Başkanı Jean-Claude Juncker ve AB Konseyi Dönem Başkanı olan Bulgaristan’ın Başbakanı Boyko Borisov, 26 Mart’ta Bulgaristan’ın Varna kentinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la bir araya gelecek.

AB Konseyi Sözcüsü Preben Aaman, Twitter hesabından Tusk ve Juncker’in Erdoğan’a yazdığı mektubu yayınladı.

Buna göre, Juncker, Tusk ve ülkesinin AB Dönem Başkanı olması nedeniye Borisov, 26 Mart’ta Varna’da Erdoğan ile görüşecek.

Mektupta liderler, geçen yıl 25 Mayıs’ta Erdoğan, Tusk ve Juncker arasında Brüksel’de yapılan toplantıyı hatırlatarak, sonrasında da ulaşım, ekonomik iş birliği, terörle mücadele ve dış politika gibi konularda üst düzey görüşmeler yapıldığını anımsattı.

Türkiye’nin AB üyesi ülkeler ile geliştirdiği ilişkilerin memnuniyetle karşılandığına yer verilen mektupta, liderler arasındaki görüşmenin 26 Mart’ta çalışma yemeği şeklinde gerçekleştirilmesi hususunda AB Konseyi Başkanlığının mutabık kaldığı bildirildi.

Mektupta, söz konusu görüşmenin ortak çıkarların belirlenmesi ve Türkiye’deki son gelişmelerin ele alınması açısından iyi bir fırsat olduğuna değinilerek, görüşmenin, aynı zamanda ilişkilerin nasıl daha ileriye taşınabileceğinin belirlenmesine de hizmet edeceğine işaret edildi.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 2858


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Hilmi 2018-02-07 15:42:20
Türkiye için gerekli çalışmayı yapmazsa Sayın Borisov'u o koltuğa bir daha oturtmazlar.
saim kalkan 2018-02-07 19:04:18
ne cıkar bilinmez ama görüşmekte fayda var .
fes 2018-02-08 08:33:29
Ah be Hilmi bu yorumları nasıl yapıyorsun öyle, aptal gözlerinle dünyayı kim nasıl görüyorsundur? Türkiye için gerekli çalışma ne demek açıkla bakalım bize. Ve o dediğin çalışmayı Borisov yapmaz ise onu kim cezalandıracak, AB mi? Ab'liler " Ey Borisov, biz bu gara gözleri türkleri çok seviyoruz, Tayyip Erdoğan'ı, asrın liderimizi ise daha da çok seviyoruz, tez gerekli çalışmayı yap yoksa o koltuğa bir daha oturamazsın" mı dediler? Ah be İlmi, 24 saat pempe gözlük takarak mı dolaşıvarısın?
Burgazlı 2018-02-08 09:37:54
Fes inanmazsın bu yorumuna da imzamı atarım. Bu arada ne diyorsun bu DPS-DOST birleşmesi meselesine?
fes 2018-02-08 11:12:42
Ne diyeyim yahu, birleşseler iyi olur, ama bizim ne istediğimize kimse bakmaz ki; her ne olacaksa elinde güç olanların istekleri doğrultusunda olacak, bize de o olmuş olanı kabul etmek kalacak. Biz olaylara etki edemiyoruz, bizler seyirciyiz. Birleşmeyi istemeyenler var. En başta bulgar devleti ve bulgar milliyetçisi çevreler türklerin birleşmesini istemez; ikinci olarak Ahmet Doğan istemez; üçüncü olarak Ahmet Doğan karşıtları istemez. Bu kadar çok istemeyen olduğuna göre birleşme imkansız gibi görünüyor. Bir de Hilmi gibi sanılar dünyasında yaşayan insanlar var, bunlar nüfusun yüzde seksenini oluştururlar. Onlara göre Tayyip Erdoğan amerikalılara kodu mu otutturur, ruslar "höt" dedimiydi ruslar kuyrukların kısarlar. Böyle bir dünya yok ama git de onlara anlat; asla inanmaz, sana şüpheyle bakar ve inandığı şeye daha sıkı sarılır.
fes kafesi 2018-02-08 13:07:12
fes, elinde güç olanların istekleri olur demişsin. ben de katılıyorum. sen şunu söyle, Bulgaristan'ı Türkiye'nin elinden kim alır, hangi avrupa ülkesi Bulgaristan için kanını dökmeye hazır? Türkiye'nin gücüne karşı uçmayan uçaklar ile ne yapabilirler oradan bahsedelim istersen. Borisov neden 26 mart ta Varna da AB-TR görüşmesi hazırladı sanıyorsun? Bulgarlar Rusların gözünden de düştü artık. Borisov akıllı siyaset izliyor.
alim 2018-02-08 13:17:03
Osmanlı İmparatorluğu'nda sadrazam olsaydın hiç böyle konuşmazdın fes kardeş. Sultan Süleymanın yardım dilenen Fransa kralı Fransuva yı aşağılayan mektubunu yazarken Bulgarlar kabile şeklinde yaşıyordu. Tarih tekrar eder unutma... Sen de kendi hatalarından ders al bence.
Nadir 2018-02-08 13:19:42
Türk-Rus dostluğu gerçekleşmiştir. Fes, sen de artık Türkleri aşağılamayı bırak, o dönemler bitti artık. Yoksa Putin'i kızdıracaksın maaşını kesecekler. Politika değişti haberin olsun.
erbin 2018-02-08 16:23:50
hakiki fes abi bu sitede yorum yazmaya devam et. Yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun. Selam olsun fes abime.
erbin 2018-02-08 16:27:44
Aramızde en bilgili, en kültürlü insan fes adlı yorumcu. Hakiki Festen bahsediyorum.
fes 2018-02-08 20:03:48
Ben size dememiş miydim, nüfusun yüzde sekseni İlmidir diye; bak adamlar hemen damladılar ve beni şipşak kanıtlayıverdiler. Türk uçakları ve tankları Bulgaristan'a dalmaları ihtimali milyarda bir bile değilken adam buna inanıvarı. Ne olcak şinni? Bir diğeri de Kanuninin Fransa kralına yazdığı mektubu, ne alakaysa öne sürmüş; oradan günümüze yönelik fantastik çıkarımlar yapıyor. Tarih tekerrür edip yeniden bir güç olabilirmişik. Olmaz diye bir şey yok. Peki nasıl olacak bu iş? Daha fazla dindar olarak, peş vakit namazı sektirmeden icra ederek, şarap içmeyerek, cenabet gezmeyerek, sık sık abdest tazeleyerek bir bakmışsın teknolojide bir numara olmuşuz. Olur mu? Olmaz diye bir şey yok aga.
Hilmi 2018-02-09 08:13:48
Çok cahil adam var ortada, alim diye geçinen çok. Fes, sen istersen aselsan, tai, roketsan, tusaş, tübitak gibi Türk firmalarını bir incele. Abdestle de ar-ge ile de teknoloji geliştiririz. Bilmeden tutturmuşsun bir din düşmanlığı gidiyorsun. Senin içkinden hovardalığından bana ne. Her gördüğünü iyi müslüman zannetme bir de.
fes 2018-02-09 09:44:15
Hilmi, o saydığın kuruluşlarda çalışan bir çok arkadaşım mühendis var, oralarını dinciler kurmadı, oralarını laik Atatürkçü Türkiye kurdu. Bağnaz kafa oralara faydadan çok zarar verdi, daha da başarılı olmalarını engelledi, fetöcü dinciler yabancı güçlerle bir olup mühendislere suikastlar yaptılar. Havelsan genel müdürünü, ki kendisi bir dehadır, Balyoz davasında bir kumpasla hapse tıktılar. Dinci bağnaz kafa hiç bir şey üretemez, onlar başkasının ürettiğini yağmalar, üstüne çöreklenir.
Hilmi 2018-02-09 10:49:46
Dinci değil FETÖ denen örgüt. Aynı örgüt farklı isimlerde Pakistan başbakanını da yedi. Pakistan fetö sünün başı Kanada da, Türkiye fetösünün başı Amerikada Fbi korumasında yaşıyor, planlıyor, senin gibileri İslam düşmanı yapıyor. Kendileri Ermenidir ne yapsa normaldir. Paranın kaynağını takip edersen hepsinin senaryo olduğunu görürsün. Onların hepsi para sahiplerinin köleleri. Gerçek müslüman sadece Allah CC 'ın kuludur. Sana da 5 vakit namaz kısmet olur inşallah.
fes 2018-02-09 13:17:12
Ben islam düşmanı değilim, en hakikisinden islam düşmanı dincilerdir. Biz laik ve cumhuriyetçi türkler islamı yüceltmekle görevliyiz. İki dinci kesimin para kavgası onların bir tanesini haklı çıkarmaz, her ikisi de aynıdır. Celli celalü kuluyum ben diyor ama hırsızlık, yağma, cebir şahane. Adam ben Cellü celaliyin kuluyum diğerleri değil diyor. Peki sana bu hakkı kim verdi diye sorulduğunda Allah verdi diyor. Ben de acaba diyorum; Allah seninle konuştu mu? Sen Cellü celali kulusun kemalistler ise değil mi dedi Allah? Hayır öyle demedi ama edepsizce kendi kendine gelin güvey olmaktan çekinmiyorsun. Evet, işler bu takım bu takım. Ya!
yeni yorumcu 2018-02-11 07:28:54
not alin ve deyinki dunya uzerinde hic bir canlinin toprak sahibi olma gibi hakki yoktur. gunes 1 saat sonse ki sonecek cekirdek enerjisi azaldikca. ya da dunyaya 2 tane aasteroid carpsa toprak kavgaai din kavgasi yapan hic bir canli kalmayacak. hakkini yememek lazim ataturk ne demis istikbal goklerdedir. adam cozmus olayi yuz sene onceden. bugun uzaya en cok uydu yollayan uzayda en cok guce sahip olan kraldir.
yeni yorumcu 2018-02-11 07:33:50
kimileri hep gecmiste yasiyor . gecmistekiler suanki teknolojiyi gorselerdi gunumuz toplumunu ermiş sanarlardi. 1 . 2 yil daha sabredin jamess web teleskobunu yollayip derin uzay arastirmalari yapsinlar bakalim evrenin ne kadar uzagiba gidilebilecekler.
yeni yorumcu 2018-02-11 07:39:31
doganin isleyis kanunu var olan elementlerin sadece donusum gecirmesidir. aslinda canli dedigimiz sey dunyada var olan elementlerim karisimi ve birlesmesi sonucu gibi dusunun. ornegin su 2 oksijen 1 hidrojen atomuysa. insan = 114 element + kesfedilmeyenler de var. isin sirri atom alt parcaciklarda yatiyor.
yeni yorumcu 2018-02-11 07:46:25
neden uzayy ? bizim bilgimiz sinirimiz sadece dunyada var olan bizleri olusturan atomlarin sayisiz varyasyonudur. yani limitimiz vardir. ancak derin uzayda yeni elementler yeni bilgiler ve yeni atomlar demektir. petrolu biliyorsunuz cekirdeklerine atom altina kadar inin gidin yapi taslarini bulun birlestirin alin size yapay petrol.
yeni yorumcu 2018-02-11 07:54:05
diger onemli bir konu enerjidir. yani bugun hersey bir enerji alisverisidir. vucudumuz atomlardan olusuor dedimya icimizde surekli bu atomlar hareket ve reaksiyona ugrar degisir ve eksilen elmntlee ihtiyac duyulur. ornegin neden susariz hidrojenimiz azaldigi icin. hidrojen nedir yakittir enerjidir. susuz yasanmsz denilen olay o. nefes almamizin nedenide oksijeni enerjisidir. yani once oksijen sonra hidrojen vucut icin en kritik enerji kaynagi
yeni yorumcu 2018-02-11 07:57:26
not fizikci degilim kimyamm fizik bilgim azdir. ancak sadece dusununme fikir yurutme ile ulasabilinecek sinirsiz bilgiye sahip olabilirsiniz. bu bir dusunce yontemidir. saygilar

varsa sorunuz alabilirim
Fes 2018-02-11 09:29:39
Yeni yorumcu dediklerini takdir ettim. Bilimi kendine mesele edinip üzerinde düşünmüş olman güzel bir şey. O yazdıkların benim de ilgi alanıma girer ama sen kuşkusuz benden daha daha net bir görüş elde etmişsin. Kimileri hep geçmişte yaşıyor demen bana stoacı filozofları hatırlattı. Stoacılara göre insan mutlu olabilmesi için geçmişin suçluluk duygusu ve gelecek kaygısından kurtulması gerekir. Bizim türkler bunu "Ah ile vah ile geçti ömrüm" diyerek özetlemişler. "Ah" burada gelecek olurken, "Vah" geçmiş olmaktadır. Stoacı düşüncenin kaba yorumu da var tabi:Ye, iç, şey et, hayatını yaşa abi. Buna domuzun felsefesi de diyebiliriz.
erbin 2018-02-11 20:50:10
Çok kültürlü ve çok bilgilisin fes.
Deliormanlı turancı Türk 2018-02-11 21:39:22
Fes senin hayalindeki CHP HDP Hükümeti Türkiye Cumhuriyetini on yılda kürdüstan yapacağını bildiğin halde,haince türk düşmanlığı yapmaya devam ediyorsun.Yazıklar olsun sana.
Varnalı 2018-02-11 21:49:53
Fes cücesi sen ATATÜRKTEN ne anlarsın.Bütün Türk düşmanları,karanlık güçler Atatürkün gölgesine sığınıp,Türkiyemizi dünya haritasından silmek cabası içindeler. Kimseyi kandıramasın.Yıl 1940 değil.
fes 2018-02-11 21:54:34
Deliormanlı, benim adıma konuşma oldu mu? Hdp pisliğiyle benim bir alakam olamaz. CHP gelince bana Kılıçtaroğlu zurnası akepenin emrindedir, ikisi birbirlerine pas atarlar ve ikisi de türk değildir. Ben türkçü, kemalist ve vatanseverim. Senin kafa abraş manda kafası olduğundan ince işleri, abadan çakmakları ve hasır altından suru yürütmelerini göremiyorsun. Abraş manda gibi kafası olmak hakkaten kötü bir şeydir. Vala billa bak Deliormanlı!
Burgazlı 2018-02-11 23:55:38
Neler olmuş burda? Arkadaşlar öncelikle konuşurken birbirinize ileri geri laf etmeyin. Ettiğiniz hakaretlerle elinize bişey geçmez.
Deliormanlı turancı Türk 2018-02-12 00:53:23
Türkiyede TÜRK düşmanlığı yapmayı marifet sayan fes,sıkarsa gel Deliormanda boy göster ki...boyunun ölçüsünü alasın!.
E=mcc 2018-02-12 08:48:10
fes iki kitap okuyunca kendini allâme sanmış, sadece kendinin işlerin hakikatini bildiğini, geri kalanların zır cahil olduğunu zannediyor.
yeni yorumcu lâkaplı şahsı muhterem sapla samanı karıştırmış, fes abisi de aferin çekmiş.
Uzayda atom ya da atom altı parçacık aradıkları yok. Petrole gelince onu da uzayda aramıyorlar. Günümüz kuramlarına göre egemen görüş Petrolün tıpkı gaz ve kömürün gibi canlı kalıntılarından oluştuğudur. Ancak inorganik maddelerden sentez edilebilse de ekonomi açıdan kâr oluşturamazdır.
İnsanın susaması hidrojen azalmasıyla alakası yoktur. Hidrojenle su farklı şeylerdir. Evrende en bol elementtir Hidrojen.
E=mcc 2018-02-12 09:07:48
NASA, ESA, JAXA, CNSA, ISRO gibi kuruluşlar uzayda araştırma yapmalarının amacı elementler arama değil, Evrenin nasıl çalıştığını incelemektir. Teknoloji yapımında kullandığımız ağır metaller bazı asteroit ve diğer gezegenlde vardır. Hayat ve hayatın belirmesi, Dünya dışı yaşam var mıdır gibi konulara cevap Evreni inceleyerek mümkündür.
Enerji konusunda yine çuvallamışsın.
Bir şeyi yanlış ve yarım bilme cahillikten de kötüdür.
Tavsiyem Lise Kimya ve Fizik kitaplarına geri dönüp temel oluşturman. Çünkü yazdıkların trajikomiktir.
fes 2018-02-12 11:36:19
Em kareci, kimya ve fizik kitaplarına ben şahsen sık sık geri dönüyorum; senin istenmeyen tavsiyene hiç gerek yok. Her şeyi ben bilirim gibi bir iddiam yok benim, ama yazdıklarının tonuna bakılırsa senin öyle bir iddian var galiba. Petrolün bir fosil yakıt olduğunu ve astronomların uzayda yeni elementler aradıklarını kimse söylemedi. Yeni yorumcu adıyla yazan arkadaş kendin savunacaktır, ama adam kendinin fizikçi falan olmadığını da belirterek doğanın ve bilimin karşısında sadece hayretini, şaşkınlığını ifade ediyor, yaptığı bu. Düşünme eylemi doğa olayları karşısında hayret etmekle başlar. Yunan felsefesi -Permanides ve Heraklit - doğa karşısında hayret etmeyle başlamıştır. Doğa, evrenin işleyişi karşısında hayert eden adamı ben takdir ederim. Madem çok ve tam bildiğini iddia ediyorsun söyle bakalım, kütlenin hızının karesinin enerjiye dönüşmesini veya tersini nasıl hayal ediyorsun? Bir litre benzinin hızının karesi arabayı kanatlandırır mı mesela? Saçma bir soru sormuşsam bunun saçmalığını bize bir bilir kişi olarak açıkla lütfen
erbin 2018-02-12 11:40:00
fesin yazdıklarının hepsi tamamen doğrudur. Fes doğruları, gerçekleri, hakikatları yazıyor. Bazı Bulgaristan Türkleri nedense doğruları, gerçekleri okumak istemiyor. Fes Bulgaristanda yaşayan Türklerin azınlığını değil çoğunluğunu temsil ediyor. Fes yazmaya devam et. Senin yorumlarını beğenerek takip ediyorum.
erbin 2018-02-12 11:47:21
Fes sitemizin entellektüel yorumcusu ağabeyimiz... İnan ki benim gibi çok sayıda kişi senin yorumlarını beğenerek takip ediyor. Yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun fes.
E=mcc 2018-02-12 18:46:11
Her şeyi tam ve çok bildiğimi iddia etmedim, etmem de. Lâkin her ilmin olmazsa olmaz temelleri vardır. Örneğin cebirde 0'la bölünmez, çarpma toplama üzerine üstündür: 2 + 2 x 2 = 6 . Adamın biri çıkar da 8 eder derse işte temel cebir işlemi yarıcahilidir, tam cahilin aksine bilmediğini kabul etmez!
"Kütlenin hızı karesi" dediğin kinetik enerjidir. "Yani hareket eden kütlenin enerjisi"
E(k) = 1/2 m v v
Sorduğun soruya gelince, 70-80 kiloluk vucudunla arabanın kasasına yumruk at, sonra 5-10 gramlık mermiyi tabancayla ateşle. Buradaki kilit kısım işte o hız...
İşte böyle.
Benzinin kimyevi olarak oksijenle tepkimeye girmesiyle oluşan enerjiden araba gider. Yani kimyasal enerji kinetik enerjiye dönüşmüş. Ayyaş ya da uykusuz olarak da yolda birine çarparsan işte o zaman kinetik enerji katle ssbep olur! Ya!...
E=mcc 2018-02-12 19:01:50
Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelip gidişinde aklıselim sahipleri için gerçekten açık ibretler vardır. Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:) Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabından koru! Ey Rabbimiz! Doğrusu sen, kimi cehennemekoyarsan, artık onu rüsvay etmişsindir. Zalimlerin hiç yardımcıları yoktur.Ey Rabbimiz! Gerçek şu ki biz, «Rabbinize inanın!» diye imana çağıran bir davetçiyi (Peygamber'i, Kur'an'ı) işittik, hemen iman ettik. Artık bizim günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört, ruhumuzu iyilerle beraber al, ey Rabbimiz! Rabbimiz! Bize, peygamberlerin vasıtasıyla vâdettiklerini de ikram et ve kıyamet gününde bizi rezil-rüsvay etme; şüphesiz sen vâdinden caymazsın! (Al-i İmran:190-194)
fes 2018-02-12 21:54:36
Sorduğum soru o değildi. Devinime sahip bir cismin deviniminden dolayı sahip olduğu enerjiye kinetik enerji denir. Ama ben onu sormamıştım. E= mc2 Newton fiziğine ait bir formül değil Einstein'ın özel görecelik kuramına ait bir formüldü. Neyse kutsal kitaptan bir ayetle karşımıza çıktığına göre tartışmayı burada sonlandıralım. Bana göre din ve bilim apayrı şeylerdir ve birbirleriyle karıştırılırsa iş çığrından çıkar. Rabbimiz bizi yarattı mı yaratmadı mı konusunu bilimsel yöntemlerle bilemeyiz, bu imkansızdır. Bilim inanma ile yürümez , kanıtla, ıspatla yürür
E=mcc 2018-02-13 19:26:28
fes şayet müslüman bir şahsiyetsen Allah'ın kullarına peygamberler aracılığıyla ilâhi kurallarını ve doğru yolu ilettiği DİN denilen şeyi doğumdan ölüm de dahil olmak üzere her şeye onu karıştıracaksın. Senin tiksindiğin "çöl bedevisi arab" Atatürk'ten 1400 yıl önce "sözde gökten indiği sanılan kitab" Kuran'ı biz müslümanlara bildirdi. Çok kısa zamanda müslümanlar Çin'den Atlas okyanusuna, Avrupa, Asya, Afrika toplam üç kıtada adaletle hüküm sürdü. Günümüz Üniversite temellerini, bilim, sanat, kültür her alanda muazzam gelişme gösterdiler.
Adama ayet gösteriyoruz, ama ha! Kâfir, kâfirdir.
E=mcc 2018-02-13 19:39:07
Ne zaman ki fesin ataları fitne, fucur ve fesatlığını müslümanlar üzerine yaydılar o vakit İslâm coğrafyasında bozulma meydana geldi.
O şanlı zevat ki, kendileri her vakit namazdan sonra dua ederlerdi, kitapları 500 yıldan fazla Avrupa'da okundu: İbni Sina, İbni Bâcce, İbni Rüşd ve daha niceleri! Allah cc cümlesinden razı olsun.
fesin kâfir ateist akılhocaları bilimi Allah korkusundan ayırdı, n'oldu peki? Hiroşima, Nagasaki, sömürülen Asya, Afrika, Amerika, köleleştirilen halklar.
İslâm her zaman huzur getirdi, barış getirdi, sevgi getirdi. Bunu görmeyen kalbi kör namerttir. Allah'ın kelâmından gocunan ve bozulan her Türk gâfil ve kalbi hastadır.
Bundan ki safını belli et, ölüm ansızın gelip yakalayıp götürmeden!!!
erbin 2018-02-13 20:41:40
Fese kafir diyorsun ama fesin kalbinde zerre kadar iman varsa kafirlik dönüp dolaşır sana isabet eder. Fesin kalbini açıp baktın mı ? Kafir olduğuna hemen hüküm verdin. Müslüman bir insana kafir demek hem çok günah hemde çok ayıptır. Lütfen ne yazdığımıza dikkat edelim.
E=mcc 2018-02-13 21:55:09
İman öyle azalan ya da çoğalan bişey değildir (Bu ehli sünnet dediğimiz ( Kuran ve Sünnet üzerine 1-Kitap 2-Sünnet 3-İcmâ 4-Kıyasul fukaha delil sincirini temel prensip edilmiş islâmi akımların ortak adı ) görüşüdür. Mutezile bunun hilafınadır)
İmanı yok sayan eylem şirk elementi taşıyan eylemdir. Kur'anı hafife alma, ayetlerini yok sayma imanla bağdaşmaz. Müslüman denilen insanlar LÜTFEN MÜSLÜMANCA DÜŞÜNSÜN VE HAREKET ETSİN.
Kur'anı aklı selimle, iyiniyetle okuyan elbette onda güzellikleri görür. İmân Emin olma, Güvenilir olmanın etkin halidir. Kur'an sürekli imanı delile bağlar. Kâinatı incelemek BİZZAT KURAN EMRİDİR. Öyle "Bilim inanma ile yürümez " safsatasıyla ayete reddiye yazmakla müslüman olunmaz! Bu böyle biline!!
E=mcc 2018-02-13 22:09:59
Pişkin pişkin müslümanlara karşı ömür tüketip, yok efendim islâm camide! Din evde! diye diye açık açık islamı protestanlaştırma gayretinde olanlar Allah'ı sadece cenazelerini musalla taşına bırakırken hatırlarlar. Ateistlerin konuşmasında Darvinizm dini (hani nerde o ilk hücre, geçiş form fosilleri?!!!) olunca alkış tutanlar, Tanrı bizi korusun denilince diken üstüne oturmuş gibi olurlar.
Gerçek şu ki BİLİM İMANSIZ HİÇTİR.
Kur'anın bir ayetinin reddi dahi tamamının reddi gibidir. Bilim sadece Yüce Allah'ın eseri kainatı tasvir eder, elbette ki Rahman ve Rahim olanı anlatmaktan acizdir. Dini Bilim olanlar bile ki bilim onları mezara kadar dahi götüremezken sonsuz hayata nasıl götürsün?!
E=mcc 2018-02-13 22:20:48
Kâfir inkâr eden demek olsa da, ilk manası örtmektir. Fes gibiler islamın gerçeğini örtmeye çalışırlar. Onlara göre islâm dini sadece cumadan cumaya, bayramdan bayrama toplanmaktan ibaret. Oysa her müslüman Kuran ve uygulaması olan sünneti hayat boyu tatbik etmek zorundadır. Bunu örtmeye (gizlemeye) çalışan kişi elbet ki Kâfirdir. Ayeti örtemezsin, ancak görmezlikten gelirsin.
Uyduruk dinliler lütfen uyduruk dinlerini iyi öğrensinler.
İman da bizzat ispat ve delille yürür! Yok ben Pamuk prensese iman ettim demekle olmaz. Allah'ın varlığına her yaratılan delildir. Yokluğuna delil yoktur. Bu kadar basit!
fes 2018-02-13 23:20:46
Kıçkıçonovski dincisine çattık, bana ilgisiz bilgilerle istenmeyen tavsiyeler veriyor. Çöl bedevisi üç kıtada bilimde ve sanatta şey etmişmiş de. Abbasi yönetimi nispeten düşünce özgürlüğüne uyduğuna bilimde ilerlemeler olmuştu, yoksa daha dindar oldukları için bilim gelişmemişti. Eski yunan filozoflarını, matematikçilerini çevirdiler bilim gelişti ; ama Gazali diye biri çıktı felsefeye gerek yok dedi ve her şey tepetaklak oldu. Bu arada hristiyan dünyası bin senelik bağnaz dindarlıktan rönesans ve reformasyon sayesinde kurtuldu ve günümüze kadar devam eden üstünlüğü ele geçirdi. Dinden bilim çıkmaz, çıkar diyen taş kafalı bağnazın tekidir. Dünyada bir örneği yoktur, tek bir örnek gösterin dişimi kıracağım..
Deliormanlı turancı Türk 2018-02-14 01:06:03
Feso senin Türk ve müslüman düşmanı olduğunu Badat'taki sağır sultan dahi örenmiş bulunuyor.Daha neyin ıspatını istiyorsun zevzek herif.
E=mcc 2018-02-14 04:27:22
Adam kör olunca ne göstereceksin ki?!!!

İbni Sina Batı'da Avicena adıyla meşhurdur. Tıp biliminin babasıdır.
Keza Felsefe, Matematik, Astronomi, Ekonomi her alanda 7 yy . 14 yy. arasında yaşayan sayısız "çöl bedevisi" bilim yapmıştır. Hepsi müslüman, Kur'an emri olduğu için!
Tutturmuş Gazali (Algozel), ki kendisi tek kişi, nasıl oldu da tüm İslâm dünyasını dize getirdi, be ahmak herif?! Ezberden salla.
Müslümanların gerilemesi sebebi Allah'ın sımsıkı ipine sarılmamak... Zevk düşkünlüğü ve İsraf... Günümüzde Batının hali. Ya, çakma fes efendi!
fes 2018-02-14 08:34:08
Deliormanlı sen hiç bir şeyi doğru okuyamadığın gibi beni de doğru okuyamıyorsun. Ben türk ve müslüman düşmanı olamam, ben aptal türk ve kakavan müslüman düşmanıyım. Zır cahillerle tartışmaya girdik. İbni Sina çöl bedevisi değil orta asyalı bir türktü. Kendisi özel hayatında dindar biri değildi, şarap falan içiyordu mesela. Önemli bir adamdır, tıp biliminin babası değildi; tıpın babası Hipokrattır, bin beş yüz sene önce yaşamış bir yunanlı. Hipokrat yemini diye bir şey hiç duydun mu? Kafanda dolalı örümcek ağlarını bir temizle de dünya gör, oldu mu?
E=mcc 2018-02-14 10:46:03
Hipokrat yemini diye bişey var, ancak İbni Sina da tıpkı onun gibi "baba"dır, modern tıp temellerini atmış...
İbni Sina Türk falan değil, farslıdır. Alkol içen Türk şahsı karıştırdın - hani kırmızı sarık taşıyan grup vardı ya, adlarını oradan alan, şimdi senin de mensup olduğun gelenek, işte o içerdi üzüm şarabını! Kur'an ve sünnete uymayan bozuk itikat ve uygulama sahipleri kullanır bir takım ayinlerde şarabı, ünlü "dedeler" vardır.
Oysa Kur'ansız müslümanlık olamaz, olmamalı. fes adam gibi müslüman olmadığını ,ikrar et de, herkes bilsin açık açık kim kim olduğunu!!!
fes 2018-02-14 12:08:41
Senin gibi müslüman değilim ve olmak da istemem. Senin gibi müslümanları hristiyan dünyası çok sever ve destekler, çünkü bağanz müslümanlar sayesinde hep üste kalırlar, müslüman dünyasının kaynaklarını hortum gibi çekerler. Dinle bilim yarıştırılamaz, o ayrı bu ayrıdır. Dindar bir adam bilim adamı olabilir, ama dinle bilimi birbirleriyle karıştırmamak koşuluyla. İbni Sina hakkında sen pek fazla şey bilmiyorsun; Aristoteles okuyordu ve bir fars değil bir türktü. Hiristiyan dünyası müslüman bilginlerin çevirileri sayesinde Aristotelesle tanıştılar ve kitaplarını yayınlamaya başladılar. Avginolu Tomas Aristotelesi çevirdi ve bunu hristayan dünyası olarak kullanalım dedi. Gazali ise Kuranı Kerime ters tezleri var gerekçesiyle yasakladı.
E=mcc 2018-02-14 12:52:26
Az kalsın makedonlar gibi Nuh as. dahi sahiplenip Türk çıkarırsın. Ziya Gökalp en büyük Türkçü aslında... bir kürt! Güneş dil teorisi saçmalığı acemice yunan megaloidea copy-paste ürünüdür.
Yazdığın doğru, Hint, yunan, yahudi, arap, acem, mısır geleneğini sentezleyen müslümanlar olmuştur. İbni Bacce, İbni Rüşd bunların bir örneğidir.
Bilimle din karıştırma olmadı ki! Senin tezin de çok saçma. Gazali 11 yy yaşamış birisi. Nasıl oluyor tek kişi Endülüsten Çine kadar olan yerde zayıflamaya sebep oluyor? Super Hero? Tek kişiye fatura kesmen hiç de doğru değil!
Ezberi boz artık!
Öyle bana öcü diyeceğine, milli uçağa camiler mani olduğunu iddia edeceğine ortaya eser koy! Uçak yaptın da biz mi mani olduk?!
fes 2018-02-14 16:20:05
Evet, uçak yaptık, dinciler, toprak ağları ve türk düşmanları bir olup 1950 senesinden sonra Kayseri uçak fabrikasını kapattılar. Laik eğitimi bozdular milyonlarca türk çocuğunun çağdaş eğitim almasını engellediler. Sen bir fikir adamının toplumu olumlu veya olumsuz yönde nasıl etkilediğini hayal edip anlayacak yetkinlikte biri değilsin. Avginolu Tomas'la Gazali aynı dönemde yaşadılar, biri toplumunu olumlu yönde etkiledi diğeri olumsuz yönde. Bu arada Gazali büyük bir din alimi, düşünür, önemli eserler ortaya koymuş kabiliyetli bir adamdı. Endülüs bilim ve sanatlarda çok gelişmiş bir yerdi ama siyasi ve askeri olarak zayıftı, İspanyollar karşısında yenildi. İslam dünyası türklere çok şey borçludur. Selçuklu ve Osmanlı türkleri sayesinde islam hayatiyetini sürdürebildi, yoksa tarihte yaşamış ve ölmüş bir medeniyet olarak kalacaktı. Diyarbakırda doğan herkes kürttür diye bir şey yok, Ziya Gökalp sapına kadar türktür. Şair Ahmet Arif de Diyarbakır doğumluydu, ama aslında Bankan kökenli bir türktü. Farabi bir türktür, Biruni keza türktür. Ama bir bilim adamını sevip saymamız için illa ki türk olması gerekmez.
Tuncel 2018-02-14 18:25:51
Ulan Fes, ulan kuş beyinli herif, Türk Balkan kökenli olmaz. Türkler Asya kökenlidir, annadınmı lan Allahın Kızılbaş,ı karektersiz Türk duşmanı seni.
erbin 2018-02-14 18:51:51
Fes yorum yazmaya devam et. Yorumlarınla, çağdaş fikirlerinle inanki bizi aydınlatıyorsun. Sana bu sitede karşı çıkanlar, bu sitede senin fikirlerini çürütmeye çalışanlar Bulgaristan Türkleri içinde epeyce azınlıktır. O azınlığa mensup bir kaç kişi burada toplanmış sana karşı çıkıyor. Türkiyede yaşayan Bulgaristan Göçmenlerinin istisnalar hariç çoğunluğu çağdaş, ilerici, laik, sapına kadar Atatürkçü, aydın insanlardır.
fes 2018-02-14 18:53:20
Zurna Tuncel, 93 harbi (1877 - 1878 ) diye bir olayı hiç duymuşluğun var mı? 1363 ve 1470 senelerinde Anadolu'nu muhtelif yerlerinden Balkan'lara iskan edilmişti. Karaman, Konya, Niğde, Aksaray, Aydın, Manisa, Tokat, Bilecik, Balıkesir gibi yerleşimlerden yüz binlerce yörük türkmeni Balkanlara yerleştirilmişti; habarın var mı? Osmanlı'nın geri çekilmesiyle milyonlarca Balkan türkü yeniden Anadolu'ya göç etti; habarın var mı? Em kare mem kar, Tuncel; tuday zaman elamanı mısın, nedir bu türk düşmanlığı?
E=mcc 2018-02-14 18:58:14
He yavrum, he!
Biruni Türk, Farabi Türk, Engels Türk, Karl Marx o da Türk... Aristo Türk, Platon Türk... Dünya, Ay, Merih ve tüm kainat hepsi Türk...
İlk homo sapiens de Türk, onun atası o da Türk!..
Endülüs askeri ve siya..haha... zayıftı. İspanyollar çok güçlü yov.
Eşşek herifin Avrupa, İberya gelişmelerinden haberi yok. Arap islâm devletinin büyümesi ve gerileme dağılmasından haberi yok. Kafasında Gazali var XI yy. yaşamış bir adam. He yavrum he. öyledir kesin!!!
Tuncel 2018-02-14 19:04:33
Bak Allahın Kızılbaşı kendi kendinle nasıl çeliştin gördün mü, saydığın bütün yerler Asya'da.
Tuncel 2018-02-14 19:11:30
zaman elemanı bilakis sensin Fes. 15 Temmuzdan önce buranın fuat avni, tuncay obçin, başçalan, haramzade şubelikleri sana aitti. Sabah akşam bu hesaplardan FETÖkopi yapan sendin. Yalan mı?
E=mcc 2018-02-14 19:22:39
Kesinlikle Türk düşmanı değilim. Öyle kavmimi yücelteceğim diye de herkesi Türk ilân edeceğiz değil ya!
Kafatasçılar o kadar ileri gitmiş ki, hadis dahi uydurmuşlar. Arab, fars, Türkü bir birine düşman etmişler, hepsini onlarca küçük devletçiğe bölmüşler. Azeriler de Türk. Ama ayrı devlet...
Araplar ve Türklerde her başını kaldıran devlet kurmuş, herkes herkese küs ve düşman.
Türk, arap, pers kavimleri İslam şemsiyesi altında birleşse ama ne yazık ki buna ne AB(D) ne Rusya ne de Çin razı olur...
Tuncel 2018-02-14 19:38:33
E=mcc arkadaşım burada bir tek Türk duşmanı vardır O da Fes'tir. Kendisiyle 10 seneden beri atışırız, bugüne bugün kendisine bir kerecik olsun TÜRK kelimesinin baş harfini büyük yazdıramadım.
Kızılbaş damarından dolayı TÜRK kelimesinin baş harfini küçük yazarak çaktırmadan Türklerden dersim'in intikamını alıyom sanıyo zavallı çakal.
yeni yorumcu 2018-02-14 19:42:47
e=mcc bnm yazdigim yorumlar fizik ve kimya otesi bir dusuncedir. suan evrenin ne oldugunu kimse cozemez cozulemez de. cunku yukarida dedigim gibi bizim sinirimiz suan dunyada var olan hersey kadardir. ışık bile bizi engelliyor. zaten suana kadar gordugumuz hersey isigin hizi. gok yuzunde gordugun sayisiz uzak yildizlarin isigi binlerce milyonlarca yil onceki halleri. suan belki onlar yok oldular bile.
erbin 2018-02-14 19:47:07
Fes abimiz kimseye hakaret, küfür etmeden yorumlara medenice cevap veriyor. Ben Müslümanım diyenler fese küfür ve hakaret dolu cümleler yazıyorlar. Bu site neden başıboş, sitenin moderatörü nerede ?
Tuncel 2018-02-14 19:51:59
erbin, sanırım buralarda yenisin ve Fes'i tanımıyorsun, burada küfür, hakaret, aşağlama geleneğini başlatan Fes'tir.
yeni yorumcu 2018-02-14 20:02:45
e=mcc fizik nedir gözle görüle elle ellenilendir. burada anlattığım quantum fizigi belki farklı birsey
fetö türk kürt din iman fiziği değil. insanı milyonlarca parcalara ayır bilesiklere moleküllere elementlere. dünyada var olmayan bir sey bulursan kendimi asacam.

2.si hersey enerji alışverişi dediğim olay evrende kesfettiğimiz atom ve altı parcacıkların etkileşimidir. ben undan sudan bahsediyorum sen ekmek diyosun. daha derine in en derine in anlayacan olayı. birşey yiyorsun bunu cesitli etkileşim sonucu toprağa veriyorsun sende kalanı da sende kalıyor. sadece yediğim maddeler dönüşüme ugruyor enerji bu noktada önceki maddeyle sonraki madde arasındaki alışveriştir.
yeni yorumcu 2018-02-14 20:07:37
KISACA dünyada var olan hersey (canlılar için doğup büyümek ölmek - cansızlar için buhar yamur rüzgar ısı vb) bir dönüşümdür. bu dönüşümde bildiğimiz 118 element arasında oluşur.
yeni yorumcu 2018-02-14 20:27:24
İnsan vücudunun kütlesinin %99′u sadece 6 elementten meydana gelir; Oksijen, karbon, hidrojen, azot, kalsiyum ve fosfor.

1. Oksijen (%65)
2. Karbon (%18)
3. Hidrojen (%10)
4. Azot (%3)
5. Kalsiyum (%1.5)
6. Fosfor (%1.0)
7. Potasyum (%o.35)
8. Sülfür (%0.25)
9. Sodyum (%0.15)
10. Magnezyum (%0.05)
11. Bakır, çinko, selenyum, molibden, flor, klor, iyot, manganez, kobalt, demir (%0.70)
12. Lityum, stronsiyum, alüminyum, silisyum, kurşun, vanadat, arsenik, brom (eser miktarda)



bu bilgileri biyerden aldım ve benim düşünce tekniğimin doğrulunu ortaya koyuyor. ben ne demiştim insan için önce oksijen sonra hidrojen (su) sonra - ekmek karbon- hidratlar yani vücutta önce en çok hangi element varsa ona ihtiyac duyulur.

neden sürekli oksijen alıyoruz çünkü biz bir reaksiyonuz elementler arası her saniye oksijenimiz diğer elementlere dönüşüyor.
erbin 2018-02-14 20:42:59
Tuncel, yazdığın yorumlarında haklı olduğun yerler var. Fesinde yazdığı yorumlarda haklı olduğu yerler var. Şöyle bir gerçek var. 1989 yılında Türkiyeye göç eden Bulgaristan göçmenlerinin arasında fes gibi düşünen, fesin aynen kopyası olan binlerce hatta yüzbinlerce kişi vardır. Türkiyenin Trakya bölgesindeki şehirler, ilçeler ve Türkiyede Bulgaristan göçmenlerinin yaşadığı mahalleler CHP nin ve diğer sol partilerin yıllardan beri yıkılmaz kalesi olmuş. Bulgaristan göçmenleri arasında Ak Partiye oy verme oranları çok düşük ve 1989 göçmenleri arasında bira tüketimi aşırı derecede fazla ( Kimseyi bira içtiği için kınamıyorum ) Yani senin gibi E=mcc adlı yorumcu gibi kişiler Türkiyede yaşayan Bulgaristan Göçmenleri içinde eminim ki çok azınlıktadır.
erbin 2018-02-14 20:46:02
Tuncel senin gibi E=mcc adlı yorumcu gibi kişiler Türkiyede yaşayan Bulgaristan Göçmenleri içinde çok azınlıktadır. Özellikle 1989 yılında Türkiyeye göç eden Bulgaristan göçmenlerinden bahsediyorum.
yeni yorumcu 2018-02-14 20:46:41
VE simdi biraz daha gercekleri sacmayalayayım

aslında zaman ve enerji diye birşey yok ne dersiniz ?

ve uzaydaki karanlık maddeyi nasıl açıklarsınız :)
erbin 2018-02-14 21:13:21
E=mcc adlı yorumcu şu kulağına küpe olsun ki 1989 yılında Türkiyeye göç eden Bulgaristan göçmenlerinin arasında fes gibi düşünen, dünya görüşü bakımından fesin aynen kopyası olan binlerce hatta yüzbinlerce kişi vardır. Türkiyede yaşayan Bulgaristan göçmenleri arasında Ak Partiye oy verme oranları çok düşük ve 1989 göçmenleri arasında bira tüketimi aşırı derecede fazla ( Kimseyi bira içtiği için kınamıyorum ) Yani demem o ki E=mcc adlı yorumcu gibi kişiler Türkiyede yaşayan Bulgaristan Göçmenleri içinde eminim ki azınlıktadır.
fes 2018-02-14 22:02:11
Em kare zagazugası, 1492 Endülüs İspanyollar karşısında yenilmedi mi, 800 senelik müslüman varlığı son bulmadı mı? Tuday zaman elemanı hain fetöcü, Farabi türktür, Biruni türktür, İbni Sina türktür; engels mengels yazarak bu gerçeği değiştiremezsin.
Varnalı 2018-02-14 23:27:18
Fes,Kayseri uçak fabrikası mart 1950 yılında İsmet İnönünün CHP hükümeti tarafından kapatılmıştır.Adnan Menderesin Demokrat partisi mayıs 1950 seçimlerini kazanıp iktidar olmuştur.
Saygılarımla.
Varnalı 2018-02-14 23:53:56
Fes sen bilgin kişisin.Mayıs 1931 yılında Sirkeci garından 60 ton çok kıymetli Osmanlı arşif belgesi,vagonlara yüklenip(bir milyon beşyüz bin tarihi evrak) Bulgar devletine hurda kâğıt olarak,beş on guruş para karşılığı satılıyor. Satan CHP Hükümeti,alan bulgar devleti. Bu konuyla ilgili düşünce ve yorumlarını bizimle paylaşırsan memnun oluruz.
Saygılarımla.
E=mcc 2018-02-15 01:13:33
yeni yorumcu öğrenme isteğin var, bunu takdir ettim. Yukarıda da belirttiğim gibi her ilmin temel kavram ve prensipleri vardır. Bir biriyle sapla saman karıştırılmaz.
Canlılarda olan değişiklikler biokimyasal değişikliklerdir. Canlıların ortak özelliklerinden bahsederiz lâkin "yaşam" hakkında genel tanım yoktur. Genelde su olan yerde yaşam olduğu için Mars'ta ilk aradığımız şey su (ki sıvı halde su bulundu). Ölüm de aynı biçimde Felsefe ve Dinin konusudur.
E=mcc 2018-02-15 01:27:33
Kimyasal reaksiyonlara konu olan en küçük birim Atomdur. Atomaltı parçacıklar fiziğin konusudur. Oksijen vucudumuzda BAŞKA ELEMENTE DÖNÜŞMEZ. Oksijenle kimyasal enerji elde etmemiz için şeker, protein ve yağları yakarız. Karbonhidratlar yakılınca atık madde olarak Su ve Karbondioksit oluşur.
Bir de elementler saf halde değil belirli maddelerde bize lazım. Karbon kömürde, kalemde, benzinde de var. Ama onları yiyerek enerji elde etmiyoruz - aksine biz kısıtlı kısır döngü içerisindeyiz. Sadece belirli tür maddelerden ihtiyaç duyarız...
E=mcc 2018-02-15 01:51:57
"suan evrenin ne oldugunu kimse cozemez cozulemez de" - yok kardeş, bilim mantıklıca çeşitli disiplinlerle evreni incelemeye çalışıyor. Kozmik radyasyon fonu (CMB), Galaksilerin kütle çekimi vb. gözlemlerimiz bize ancak Evrenin %5inin madde olduğunu, geriye kalan kısım açıklayamadığımız Karanlık madde ve Karanlık enerji biçimde olduğunu göstermekte. Bu bize gerçekten onların var olduğunu göstermez, belki insan bilgisi yanlış/eksik ve kuramlarımız genele uygulanamaz...
yeni yorumcu quantum fiziğine girmeden evvel ilkönce temel kimya ve fiziğe başla. Cebirde a+b bilmeden kompleks ve matrislerden bahsedilmez. Senin temel konularda çok eksikliğin var.
E=mcc 2018-02-15 02:09:56
Bizim macırların siyasi tercihi kulağıma küpe olacak bişey değildir. Babaannem halen Jivkov zamanı muazzam güzelliklerden bahseder.
Ne yazık ki göçmenlerimiz çok pısırık davranıyor ve örgütlenme konusunda eksikler. Herhangi siyasi partinin üst kısmında yer alamadık AKP, CHP, MHP, İYİP... Dernekler var ancak siyasi iktidarın direktiflerini uygulamaktan öte gidemiyorlar, çözüm üretemiyorlar. Benzer biçimde üniversite ve iş hayatında yoklar. Bir "Sivaslı", "Kayserili" gibi geleğimiz yok. Tek tük göze çarpan kişiler var. Lâkin TRde yetişen kaç "macır kızanı" kendinden söz ettirdi?.. İyi bir düşünelim
Einstein 2018-02-15 02:22:42
fes kendin yazmışsın 800 sene. 800 senelik geleneğin son bulması öyle tek kişiye fatura kesmekle olmaz, yok İspanyol takımı güçlü güçlü Puyol, Messi var der gibi yorum yaparsan olacağı bu. Endülüs devletinde yetişen bilimadamı ve sanatkârlarımız Rönesansın motorunu ateşledi. Demek ki uygun zemin de varmış ki o tohumlar batıda yeşerdi.
Türk kavmiyetçiliği 1789 Fransız ihtilâlinin neticesidir. Daha geriye türk milletinden bahsedemeyiz. Osmanlıda kastedilen Türk milleti Osmanlı Müslüman tebaasıydı, etnik kimlik kesinlikle söz konusu değildi. İmparatorluklar zaten etnisite üzerine kurulamazlar.
E=mcc 2018-02-15 02:43:50
Etnik kimlik üzerine egemen kimlik oluşturma iflas etmiştir. Bu gerçeği anlayamayanlar İmparatorlukların tekrar kurulmasını farkedemiyorlar. ABD, AB, Rusya, Çin birer imparatorluktur. ABD Demokrasi adını kullanarak sömürüyor. Avrupada Avrupa kimliği konuşuluyor (Alman önderliğinde). Zaten git gide birlik federasyon şekli alıyor, Parlamentosu, Avrupa Komisyonu, bakanları (komiser, sekreter şeklinde), yargı sistemi var. Tek eksik şu anda ortak savunma, ki o da kapıda.
Dolayısıyla etnik kimlik üzerine giderek ancak laz, zaza, kürt gibilerini dışlarsın. Ortadoğuya hükmetmek istersen İslâmla yaparsın. Başka çaresi yok!!!
fes 2018-02-15 09:44:15
Tek kişi etkiler, Gazali'ye kadar islam bilginleri için açık olan eski yunan kaynakları ondan sonra kapandı. Bili ve felsefe yazılı belgeler üzerinden yürür; Gazali'den sonra gelen alimler hep ona atıf yaparak felsefe kapısını kapalı tuttular. Avrupada kilise okullarında Aristoteles okutulurken bu tarafta okutulmadı.
... 2018-02-15 10:43:09
Dürüstlük gereği şunu da belirtmek isterim ki, bu Gazali felsefe gereksizdir dedi böyle oldu bana ait bir düşünce değildir. Ben konunun uzmanı değil, sadece bu işlerle ilgilenen bir amatörüm.
fes 2018-02-15 10:56:09
Varnalı sen basında çıkan klişe sözleri burada tekrarlıyorsun, meselelerin arka planını, iç yüzün görecek bir göz yok sende. Adnan Menderes, Celal Bayar ve tüm Demokarat parti ileri gelenleri 1946 senesinden önce CHP'liydi; bundan haberin var mı senin? Çok partili sisteme geçme kararını İsmet İnönü verdi. İkinci dünya harbinden sonra İnönü, amerikan gücünden korktu ve cumhuriyete ihanet etti. Daha 1947 senesinde Şükrü Saraçoğlu gibi cumhriyetçiler tasfiye edilip yerlerine Şemsettin Günaltay gibi dinciler getirildi. Atatürkün çok istediği toprak reformu yapılamadı ve Menderes gibi toprak ağlarıyla dinci kesim ittifak kurarak karşı devrim hareketinin önü açılmış oldu.
fes 2018-02-15 11:10:47
Etnik kimlik üzerine egemen kimlik oluşturma iflas etmişmiş... Hadi be! Emc kare ile kinetik enerjiyi karıştıran adam pataklama bu konulara da dalmış. Davutoğulu ve fetöcü hainler ulus devlete karşıdır. Niye? Çünkü kendileri amerikan istihbaratının görevlileridir. Batının bütün devletlerinde ulus devlet olacak, hatta daha da pekiştirilecek, ama Türkiye gibi hedef ülkelerde ümmetçilik ucubesi pompalanacak. Amerikada milyonlarca zenci, ispanik var ama kimse kalkıp Vircinyada zenci devleti olsun, Kiliforniyda ispanik devleti olsun diyemiyor; niye acaba?
E=mcc 2018-02-15 21:04:30
fes hem "kütlenin hızının karesinin enerjiye dönüşmesini " diyeceksin, hem de E = m c c formülünü kastedeceksin? Hayırdır kızılkafalı, sizin toplanma (cem) evinde Kuran ve sünneti uyduruk "dede" geleneği, "12 imam" masallarıyla karıştırdıkları gibi c fiziksel sabitini, v (velocity) değişkeniyle mi karıştırıyorlar?
Bektaş Haciev "Amerikada milyonlarca zenci, ispanik var ama kimse kalkıp Vircinyada zenci devleti olsun, Kiliforniyda ispanik " derse öyle diyen tabi de yoktur. Ama gerçek bambaşka - Teksas gibi zengin eyaletler ayrılmak istiyor, tıpkı Almanya'da olduğu gibi! Ama konu etnik değil - para!...
http://www.nydailynews.com/news/national/inspired-brexit-texas-considers-seceding-texit-article-1.2686747
fes 2018-02-15 21:26:02
Şak şuka laflar bunlar. Hangi çarpık çıkarımla, özensiz yargıyla kızılbaş olduğum düşüncesine vardın öyle hazret? Oysa ben sunni bir aileden geliyorum, amcam hafız ve diyanet işlerine bağlı bir imamdır. Namaz dualarını bilirim, yedi göbeğimiz İmamı Azam Ebu Hanefi mezhebine mensuptur ve itikadımız da Maturididir. Bu arada alevilere saygım var, onları senin gördüğün gibi görmüyorum.
OFsak 2018-02-15 22:02:03
Karışık evlilik imalatı seni. Baba tarafından tabi ki Sünnisin kızılbaş anandan haber ver sen.

Babanın mezhebinden niye bu kadar nefret ediyorsun, babanın öz baban olduğundan şüphe mi ediyosun?
... 2018-02-15 23:24:34
OFsak, anan güzel mi senin?
fes 2018-02-16 08:25:58
Ben sunni bir aileden geliyorum derken dini bütün bir adamım imajı oluşmasın; ben dindar biri değili olmaya hiç niyetim yok. Boktan adamların beni dinsizlikle suçlamalarından zerre çekindiğim yok. Türkler bin sene önce islama geçmişler ve bu olay türklerin karakterini, dillerini büyük ölçüde etkilemiş, kendine has bir kültür oluşmuş. Ben bu kültürün bir parçasıyım ve dindar değilim diye bu kültürden vazgeçecek değilim. İnsanlık öyle bir noktaya geldi ki, artık bağnazlık yaparak hiç bir millet hayatiyetini sürdüremeyeceği net ortaya çıkmış durumda. Dincilerin anlayamadığı budur
OFsak 2018-02-16 10:50:20
Bok herif, Sünni münni garıştırma kızılbaş anandan haber ver.

https://www.kircaalihaber.com/?pid=3&id_news=19763
OFsak 2018-02-16 10:59:20
Ariyetten seni hiç kimse dinsizlikle suçlamadı, herkesin inancı kendine. Senin dindar olup olmaman hiç kimseyi ilgilendirmez, sen aşağılık bir kızılbaşsın.
erbin 2018-02-16 11:20:55
Fes abimiz; sitemizin aydın, entellektüel kişisi. Fes yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun, bizi bilgilendiriyorsun. Fes biz Bulgaristan göçmenlerinden çoğunluğun sesi. Fes biz göçmenlerden azınlığın değil çoğunluğun sesi.
fes 2018-02-16 12:06:34
OFsak, sana bir soru sordum cevap vermedin.
E=mcc 2018-02-17 07:00:08
Bağnazlık yapmak her devirde insanlığın başına dert olmuştur. 1920lerden 1950lere kadar, daha sonra 70ler, 80ler ve 90larda kuru din düşmanlığı yapanlar ne elde etti? Koca bir hiç.
Sünni / Şii / Vehhabi geleneğinden gelebilirsin. Atalarının imanı, dindarlığı, ibadetleri yapıp yapmaması ancak kendilerini bağlar. Kurana göre Nuh as. oğlu ve İbrahim as. babası kâfirdi, Firavun'un eşi müslümandı. İnanmak ve ibadet istersen yaparsın, ama lütfen münafıklık yapmayalım - hem Kuranın temel prensiplerine karşı çıkacaksın, hem de müslüman olduğunu iddia edeceksin... Ataları, evlâtları ve malıyla övünenler Kuran'da müslümanlar dışındakilerinin özelliğidir.
... 2018-02-17 07:29:25
Birine sormuşlar:
- Anan güzel mi senin?
O da yapıştırmış cevabı:
- Güzel olmasa babam alır mıydı?

fes anlıyoruz sapık olduğunu, evli ve yaşlı kadınlara ilgi duyduğunu, ama lütfen n'olur bunu gizle e mi?! Kapalı kapılar ardında yaptıkların bizi ilgilendirmez, herkesi fantezilerinle meşgul etme - biri çıkar sonra namus kavgasında kurban gidersin. Gastelerin üçüncü sayfalarında okuruz: İlerici fes namus davasına kurban gitti.
... 2018-02-17 12:25:48
Türk kültüründen haberiniz yok sizin. Türk kültüründe ana güzel mi demek kişiye türkler için en ağır hakareti yapıp savaşa davet etmek anlamındadır. Anan güzel mi diyerek kişiye onurun ve cesaretin varsa gel çatışarak şerefini koru mesajı verilmektedir. Bir almana bunu söylersen adam gülüp geçer, çünkü onların kültüründe kutsal ana kavramı yoktur.
fes 2018-02-17 15:38:39
Cahilliğin üç türü vardır: bilmeyen basit adamın cahilliği, bilmediğini bilmeyenler ve bilmediğini bilmeyenler ama bildiğini zannedenlerin cahilliği.

Taş kafalılığın karesi de Türkiye'nin olağanüstü atılımlar yaptığı yılları bağnazlık yılları olarak göstermiş. Bu üçüncü tür cahilliğin katmerlisidir. Peki bağnaz kimdir o zaman? Kuranın temel prensipleri diye tutturan adam katışıksız bağnaz ve zararlı bir mahlüktur. Bunları bir şey ürettiği görülmemiştir, başkalarının sofralarına kurulmakta üstlerine yoktur; utanmaz ve arlanmazdırlar
E=mcc 2018-02-17 16:12:59
Türk kültüründe ana kutsalmış, ama Alman kültüründe öyle değilmiş! Vah vah...
Ana her kültürde kutsaldır, yaşam, güven, şefkat, sevgiyi simgeler. Herhangi kişinin gülüp geçmesi namussuzluktan değil, karşısındakini muhatap dahi kabul etmeyip ilgisizliğe mahkum etmesidir. fes Türk örf ve âdetlerini bilirmiş - ama ne yazık ki uygulayamıyor.
Alkolikler 80 yıldır bişey üretemediler. Yaptıkları film, müzik, araba, şarap - tümü batı çakması ve özensiz. Türkiye yıllarca IMF'den borç aldı, 0'ı tüketti.
E=mcc 2018-02-17 16:22:09
Yıllarca fes gibiler Noel'de çam ağacı kesip süslemeyi, kadınların sigara ve alkol tüketmesini, cinsel sapkınlığı ilericilik olarak gösterdi.
Ezanı Türkçeleştirince ilericilik elde edildi mi? Yok. Bağnaz alkolik generaller viskili partilerde gezince Türkiye ilerledi mi ? Yok.
Millet RTE niye sevdi? Çünkü kendinden biri olarak kabul etti. Sosyetik din düşmanı kibirli çok bilmişler gibi olmadığı için. Bütün ülkeyi soyup götürse Kenan Evren'e olan hıncı elde etmeyecektir.
E=mcc 2018-02-17 16:30:06
Dünya Üniversite sıralamasında ilk yüze girebilen Türk devlet ya da vakıf üniversitesi 1923'ten beri var mı yok mu?
Bu zaman zarfında kaç tane Türk keşfi insanlığa faydalı oldu?
Türkiye denilince akla gelen neydi? Ne zaman ciddiye alınan bir ülke oldu?
1989'da fes gibilere kapıyı açan Özal sağ görüşlü müydü, yoksa gerici solcu muydu? Ne derseniz deyin ancak adamın hakkını verin! Bugün RTE Suriyelileri aldığı için demediğinizi bırakmadınız, sizi gidi nankör alkolikler!...