Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7151 Lv.
GBP GBP 2.1894 Lv.
TRL TRL 0.2486 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
16 Ağustos 2018
HABERLER » Bulgaristan
Soydaşlar adım adım birleşmeye yürüyor

Soydaşlar adım adım birleşmeye yürüyor

11 Şubat 2018

Balkan Rumeli Türkleri Konfederasyonu Onursal Başkanı Turhan Gençoğlu, soydaşların arasındaki siyasi bölünmüşlüğe son vermek için başlattığı tarihi girişimde önemli bir mesafe daha kat etti. Tüm taraflar arasında kritik bir süreç olan 'Tabanda Uzlaşı' noktasında mutabıka vardıklarını duyuran Gençoğlu, birleşmeye olan inancının çok güçlendiğini açıkladı.

BAL-GÖÇ Genel Kurulu’nda yaptığı ve büyük yankı uyandıran tarihi çağrısının akabinde Bulgaristan'da HÖH ve DOST Partisi yetkilileriyle görüşerek süreci somutlaştıran Turhan Gençoğlu, tarihi girişimin belki de psikolojik sınırı olan ' Uzlaşı’ konusunda önemli adımlar attı.

Yapılacak çalışmalar ile ilgili fikir alışverişinde bulunmak ve kırgınlıkları geride bırakmak için Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH), Sorumluluk Özgürlük ve Hoşgörü için Demokratlar (DOST) partilerinin bölge sorumluları ile konfederasyon kurucuları, başkan ve yönetim kurulu üyeleri, ilgili federasyon ve yöre dernek başkanlarından oluşan ülke çapında geniş katılımlı bir buluşma gerçekleştirdi.

Zorlu ve uzun bir süreç

Tüm tecrübesini, itibarını ve kendisine duyulan güven ile yaşanmışlıklarını bir kez daha davasına adayan Gençoğlu, ' Bu uzun ve zorlu süreçte bugün maalesef mevcut siyasi bölünmüşlük yüzünden akrabalar bile birbirlerine kırgın duruma geldiler. Artık geçmişi ve kırgınlıkları bir tarafa bırakarak tekrar tek vücut haline gelme zamanı gelmiştir. Geçmişte kimin hatalı olduğu bir tarafa bırakılarak geleceğe bakmak gerekir. Halkımızın birliğini tekrar sağlayabilmek için hepimizin fedakarlıklar yapması gerekiyor. ' dedi.

Uzlaşı için mutabık kaldık

Gençoğlu, 'Bu kolay bir süreç değil. Öncelikle bu süreçte hiçbir arkadaşımız geçmiş ile ilgili kırıcı veya diğer tarafı rencide edici söylemlerden kesin olarak uzak duracaktır. Bu konuda tüm arkadaşlarımız mutabıktır. Bu toplantımızda herkes bu birleşme ile ilgili fikirlerini söyledi. Bu oluşum ile ilgili tüm seçenekleri masa üzerine yatırıp değerlendirdik. Herkesin tavsiyelerini değerlendirip en iyi yolu bulmağa çalışacağız. Arkadaşlarımızın tamamı gelişmelerden son derece memnun olup gelecekten son derece umutlu ve motive olmuş durumdalar. ' şeklinde konuştu.

Bu görüşmeleri doğrultusunda önümüzdeki süreçte her iki parti liderleriyle bir araya geleceğini kaydeden Gençoğlu, soydaşların ortak dileği olan birleşmeyi sağlayabileceğine olan inancının daha da güçlendiğini ifade etti.

Öte yandan Kırcaali Haber Gazetesinin internet sitesinde 13-23 Ocak 2018 tarihleri arasında düzenlenen ankette, “Sizce, Bulgaristan'daki Türklerin haklarını savunan partiler birleşmeli mi?” sorusuna okuyucuların yüzde 80’ni evet diye cevaplamıştır.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 5290


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


KOSUKAVAK RUMELI DOST 2018-02-11 18:17:43
Birlesme olur ,ama liderimiz lekelenmemis , belenede türklügü için hapis edilerden biri olmali gerekiyor. Aksi halde komunist, ajanlalara, satilmislara güvencemiz yoktur.
fes 2018-02-11 22:04:25
Her kim ki, birleşme olsun, ama diye bir cümle kurmaya kalkışıyor bilin ki o birleşmeye karşıdır.
Burgazlı 2018-02-11 23:59:28
Fes bence yanlış düşünüyorsun. Ben de birleşme taraftarıyım AMA diyorum. Çünkü birleşme prensiplerle olur. Sırf birileri istedi diye olmaz. O yüzden AMA lara çözüm bulunmadan birleşme olmaz.
fes 2018-02-12 08:30:19
Tamam da, ama derken yaptırım gücün var mı yok mu ona hiç bakmıyorsunuz, sanki çok gücün varmış gibi kendi görüşünü dayatıyor, dediğim dedik çaldığım düdük deyip kestirip atıyorsun. Oysa birleşme taviz vererek olur, taraflar birer adım geri çekilirler ve yeni bir uzlaşmayla birleşirler. Ahmet Doğan'ın hiç bir gücü olmasa tamam, ama adam DPS'yi kontrol ediyor; ister istemez onu kabul etmek zorundayız. Yok ajansın, ATAKA'yla işbirliği yaptın diye karşısına çıkıldığında 'git işine, benim milletvekilim zaten var, git barajın altında haklı haklı dur' der geçer.
Burgazlı 2018-02-12 10:58:21
Bazı konularda tavizsiz olmak gerekir diye düşünüyorum. Bu güne kadar verilen tavizler yüzünden çocuklarımız Türkçe öğrenemiyor. Avrupa Birliği üyesi bir ülkede azınlık haklarında ilerleme sağlanamıyor. Bunun gibi konularda DPS nin yeterince hassas olduğunu göremiyorum. Yapılan türlü türlü engellerle baraj altı kalınmış olabilir. 25 yıldır baraj üstündeyiz de ne oldu derler adama. Velhasıl ben birleşme istiyorum elbette ama öncelikler belirlenmeli sadece birleşme olsun demek boş iş.
CEBELLİ 2018-02-12 11:30:12
BÖLÜNMEK KADAR APTALCA BİR ŞEY OLAMAZ DAHA HALA BUNUN TARTIŞMASI YAPILIYORSA BİZ HİÇ DERS ALMAMIŞIZ DEMEKTİR BÖLÜNÜNCE NE OLDUĞUNU 100YILLAR ÖNCE ATALARIMIZ BİZLERE BAZI BİLGİLER VERMİŞLER DAHA NEYİN PEŞİNDESİNİZ.TÜRKİYEDE SADECE BAL-GÖÇ VARDI ŞİMDİ O KADAR ÇOK DERNEK OLDUKİ SAYISINI BİLMİYORUM İYİMİ OLDU KESNİKLE HAYIR.BÖL PARÇALA VE YÖNET.KENDİNİZE GELİN
fes 2018-02-12 11:48:48
Haklısın Burgazlı, ama kendine göre haklısın. İnsanların sonsuz zamanları olsaydı tam haklı olurdun, ama ne yazık ki ölümlüyüz ve sonsuza kadar beklemek gibi bir lüksümüz yok. Seninki kendine göre eş bulmadım diye otuz ve yukarı yaşlara kadar evlenmeyen kıza benziyor. Tamam, kendine göre erkek bulamadım evlenmem diyorsun ama gençliğin ve güzellin geçti; hayatı geri döndüremezsin: arkadaşların hepsi evlendi çoluk çocuk sahibi oldu, sen gukkacak kuşu gibi yapayalnızsın. Burgazlı hayat bisiklet sürmek gibidir, ayaklarını çevirmez isen düşersin. Armudun sapı var, üzümün çöpü var dersen meyve yemeden yazı geçirirsin. Valla billa bak!
Burgazlı 2018-02-12 13:10:00
Cebelli: bölünelim demedik sanırım yanlış okudun. Ben çocuklarımız Türkçe bilmiyor diyorum, evde konuşuyorlar daha fazlasına ne gerek var diyen DPS den ayrılınca bölünmüş olmuyorum ki. Dertleri tasaları bir olanların ayrılması üzücüdür farklı olanların değil. Dernek konusuna gelince o konuda haklılık payın var ama acaba nerede hata yapıldı ki bu kadar çok oldular bunlara bakmak gerek.
Fes: öğreğin alakasız olmuş ama verdiğin örnek üzerinden cevap vereyim. Bir evlilik düşün kadın ve erkeğin öncelikleri birbirinden çok farklı. Biri diyor ki benim dediğim olacak öteki diyor benim ki olacak. Bi bakıyorsun aradan 20 yıl geçmiş mutsuz bir evlilik yazık edilmiş ömürler. Bu evlilik yürüyecekse oturup sorunlar çözüme kavuşmalı. Yoksa zaten ayrılık oldu. Dps yıllarca yattı uyudu elle tutulur hiçbir soruna çare olmadı. Kusura bakmayın ben gördüğümü söylüyorum. Bu hali düzgün olsa Dosta 100 bin oy gitmez hele hele Gerbe giden oylar hiç gitmezdi.

Son olarak ben ayrılık istemem ama sizi yok edecez diyen Ataka vekillerini aday gösteren Dps ye de günahımı vermem.
erbin 2018-02-12 18:28:36
Fes sitemizin entellektüel yorumcusu ağabeyimiz... İnan ki benim gibi çok sayıda kişi senin yorumlarını beğenerek takip ediyor. Yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun fes.
erbin 2018-02-12 18:34:24
Fes yorumlarını beğenerek okuyorum. Lütfen yorum yazmaktan vazgeçme. Bilmediğim çok bilgiyi senin yorumlarında öğrendim.
Selim 2018-02-13 09:51:21
Dps parti tüzüğü değişmeli. Özel adam Ahmet Doğan ne derse oraya giden bir Türk nüfusu olmamalı. Bu işin adına tek adamlı diktatör partisi denir. Kimse mecbur değil. Demokrasi yoksa peşinde gitmeye gerek yok. Belediye başkanlarını halkımız seviyor onda sorun yok.
fes 2018-02-13 10:16:40
Evet Selim, Fes'e her gün yeme içme ve mümkünse çıtır bir kız bedava verilmeli. Demokrasi adına her şey Fes'in isteği doğrultusunda olmalı, güneş her gün açmalı, yağmur sadece geceleri yağmalı, armut piş ağzıma düş olmalı.
cebelli 2018-02-13 11:29:48
BURGAZLI BUNU EVLİLİKLE ÖRNEK VERİRSEN YİNE SÖYLÜYORUM SEN HENÜZ İŞİN NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNU KAVRAYAMAMIŞIN EVLİLİKLE NE ALAKASI VAR O ONU YOK EDECEKMİŞ O ŞUNU DEMİŞ BU BUNU DEMİŞ BUNLAR GEÇMİŞTE OLDU ŞİMDİ OLACAK OLMAYA DEVAM EDECEK ÖNEMLİ OLAN DİK DURMAK DOĞRU OLANI YAPMAK MENFAAT GÖZETMEMEK BAL-GÖÇTEN ÖRNEK VERİCEM BU DERNEK KOLAYMI KURULDU SANIYORSUN TEHDİT VAR HER SANA MAKAM MEVKİ SÖZÜ VEREN VAR AMA ŞUNUDA UNUTMA HERŞEYİN BİR BEDELİDE VAR BU İŞLER ÖYLE KOLAY OLMUYOR SABIRLI DÜRÜST DOĞRUCU OLMAK LAZIM HAKEDEN HAKETTİĞİ YERDE OLMALI FESATLIK OLMAMALI BİZ BUNU HENÜZ AŞAMADIK EN BÜYÜK EKSİĞİMİZ BU YİNE SÖYLÜYORUM BİRİLERİ SENİ BÖLMEK İSTİYORSA BİLKİ SENİ YÖNETMEK İSTİYOR BUNUN BAŞKA AÇIKLMASI YOK TARTIŞMAYA GEREK YOK HANİ Bİ LAF VARDIR AĞZI OLAN KONUŞUYOR PES ETMEK YOK MÜCADELEYE DEVAM SAYGILAR
Burgazlı 2018-02-13 13:18:46
http://www.misyongazetesi.com/Hbr-413-GERCEKLERLE-BAGDASMAYAN-BEYANAT.html

Okuyun da son durumu görün.
cesur 2018-02-13 15:19:49
Bg türklerinin güçlü olması birlikten geçer.Birbirimize çamur attıkça atakanın ekmeğine yağ sürmüş oluyorsunuz,bunun farkında olmayan akıllılar çok.Herkes kafasını ellerinin arasına alıp birlikte hareket etmemiz için ne lazısa yapmamız gerekiyor.Bg de bir tane türk partisi olmamız şart olarak görmeliyiz.
fes 2018-02-15 12:51:56
Tuday zaman çalışanı fetöcular var, kendilerini bulgaristan türkü gibi gösteriyorlar. Bunlara dikkat etmek lazım. Türk düşmanıdırlar.
cesur 2018-02-20 10:28:41
fes açık seçik yazarsan daha iyi anlamış oluruz seni. Şurda aramızda sohbet ediyoruz.