Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6639 Lv.
GBP GBP 2.2293 Lv.
TRL TRL 0.3704 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Haziran 2018
HABERLER » Balkanlar
Bulgaristan’da Türkçe Yer İsimlerinin Değiştirilmesini Şiddetle Kınıyoruz

Bulgaristan’da Türkçe Yer İsimlerinin Değiştirilmesini Şiddetle Kınıyoruz

07 Haziran 2018

Bulgaristan Eski Zagra (Stara Zagora) Belediye Meclisi 31 Mayıs 2018, Varna Belediyesi Meclisin kararları ve son olarak Şumnu ve yöresindeki Türkçe yer isimlerinin değiştirtmesini girişimleri ile Avrupa Birliği üyesi Bulgaristan yeni bir skandala imza atmıştır.

Bu kararlar 1989 yılına dek iktidarda bulunan devrik diktatör Todor Jivkov rejiminin biz Türklere karşı yürüttüğü asimilasyon sürecini hatırlatmaktadır.

İzmir Balkan Göçmenleri Kültür ve Dayanışma Derneği olarak alınan bu kararları ve girişimleri şiddetle kınıyoruz.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Yönetim Kurulu Adına
Abdurrahim Nursoy
Genel Başkan

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2503


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


TOSCALI 2018-06-08 08:06:26
Şiddetle kınıyorsunuz ama kırcaalideki köyler hala Bulgar adları ile duruyor. Her sefer köyüme girerken Gorno Prahovo tabelasını görmekten bıktım. Komunizim biteli kaç yıl oldu hala Türkçe köy isimlerini kullanamıyoruz. Şimdi kalkmış şikayet ediyorsunuz.
İhsan Şentürk 2018-06-08 19:20:40
İzmir Bal-Göç'ü tebrik ediyorum bu konuda da duyarlılık gösterip, bu antidemokratik, bir Avrupa Birliği Üyesi Ülkeye yakışmayan çağ dışı kararı kınayan İlk Sivil Toplum Kuruluşu oldu.
fes 2018-06-09 00:19:03
Ardino, Momçilgrat diye yazarsan bu olur. 1934 senesinde faşist hükümet bu adları verdi bizim bilinçsizler de bu pislik adları benimsediler. Moçilgrat öyle aşağılayıcı bir isim ki kabul eden türklükten çıkar.
emir 2018-06-12 23:35:56
Madem bu konular belediye meclisinin onayına bakıyor, Kırcaali belediye meclisi de şehrimizin sokak ve meydanlarına Türk isimleri koyuversin canım, kınamalara , sert tepkilere karınız tok, aynı şekilde mukabele edilsin. Hatta dahası var, yerleşim yerlerinin isimlerini de oralarda yaşayanlar belirler. Yani bulgaristanda ki yüzlerce Türk köyünün isimlerini alabiriz, ama drındarlı çingeneyle bu iş olmaz. Mestan başkan Türk azınlığının tanınmamsı için mücadele ederken, çingene bulgarlarla koyun koyuna kuyumuzu kazıyor.
Nesrin Sipahi Kıratlı 2018-06-13 19:37:41
Emir, siz DOST partisini kuranlar bir gün Bulgaristan türklerine ve türk Dünyasına hesap vereceksiniz linç edileceksiniz. Eski Zara Belediye meclisi yer isimlerini sizin yüzünüzden, sizden ötürü değiştirdi.
Liderimiz Ahmed Doğan'ın türkçe eğitim çabalarını bir ben bilirim bir kozmos bilir.
Nedrin’e 2018-06-14 12:56:30
Ahmet Dogan ne zaman Türkçe eğitim için caba göstermiş 30 yıldan beri hala ana dil programda zorunlu yok.
Madem biliyorsun yaz da bilelim.
Amet Dogan sayedinde BG Türkler eriyor parlamentoda Türk DpS milletvekilleri konuyla susmaktan başka ne yapıyorlar.
Evet tarih yargılamak DOST’u değil DpS1041 yönetimi ve onların yandaşlarını yargılayacak. H
Kriçimli 2018-06-14 13:05:30
Nesrin Sipahi Kıratlı dikkat et KOZMOS çarpmasın 🤦♂😐😐😐
fes 2018-06-14 15:43:02
Nesrin kozmos, güzel demişsin; bir ben bir kozmos harika bir söyleyiş de, yine de bazı sözler muğlakta, tunuk kalmış. Eski Zardaki bu isim değiştirme olayıyla Mestan'ın ne tür bir alakası olabileceğini ben anlamadım; bu konuda Mestan'ın ne tür bir suçu olabileceğini düşündüm düşündüm bir türlü çıkartamadım. Bununla beraber DOST partisini kuranların hata yaptıklarına ben de inanıyorum. Bulgariistan türkünün birliğini zarar verdiklerine ben de inanıyorum.
emir 2018-06-14 17:35:15
Amet arpayı fazla verdi diye içi boş sloganların daha inandırıcı olmuyor muhterem. Belki karnın tok ve sesin çok çıkıyordur, hatta DPS belediyelerinden aldığın maddi destekle caklı cekli tehdit savurmaktan bile çekinmiyor olabilirsin, ama şunu unutma - fikri sali'nin duası kabul olsaydı, gökten kemik yağırdı. Biz Allah'a ve Müslüman Türk halkının vicdanına güveniyoruz.
AKM 2018-06-16 17:19:21
Allah Allah Ahmet ineģi neymişte haberim yokmuş ayni mùfrezede beraber kaldıģım bir hainden bahs ediyoruz 2001 yılında Bulgaristana ilk gidişimde onun ne mal olduģunu anlattım çok sert tepki almıştım tabi yıllar sonra geçte olsa özùr geldi kimse onun mùcadele verdi gibi ayaklara yatmasın öyle bir şey yok o komunislerin bir projesiydi ve sonuna kadar kullandılar ve ödùl olarak partinin başına geç irdiler bunun daha ötesi yok