Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7276 Lv.
GBP GBP 2.1943 Lv.
TRL TRL 0.2819 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Ağustos 2018
HABERLER » Kırcaali
Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, Kırcaali halkıyla buluşacak

Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, Kırcaali halkıyla buluşacak

08 Ağustos 2018

Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, Kırcaali Müftülüğünün misafiri olacak.

11.08.2018 Cumartesi günü saat 18.00'da Mestanlı İlahiyat Lisesinde Halka Hitap edecektir.

Herkes Davetlidir.

Kırcaali Bölge Müftülüğü

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 7158


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Seyfettin Mumcu 2018-08-09 13:31:54
Aşiret düzeninde doğup büyümüş birinin sosyolojik olarak türklerin ulaştığı en yüksek mertebeye ulaşmış Kırcaali türklerine din dersi verecek olması çok garip doğrusu. Kırcaali türklerinden dini en zayıf olan birinin Diyarbakır'da doğup büyümüş en dindar birinden bin kat daha dindar olduğu kesindir. Nihat Hatipoğlu bize ne öğretebilir? Akraba evliliğini siz de yapın, dinen caizdir der. Beş bin sene önce bıraktığımız akraba evliliğine yeniden geri dönmemizi ister. Bence başka kapıya.
AKM 2018-08-09 20:54:50
din tùccarları her ne anlatacaksa kesinlikle diyanet göndermiştir paragözùn teki ama bizim Kırcalinin insanına hikaye anlatmış olur
emir 2018-08-09 22:39:57
Biraz bulgar levası verin sevinsin garibim.
Ardalı. 2018-08-10 16:00:53
Kırcaali kız herkese açıktır gelen gelir gidene uğurlar olsun dindarlık Yaraş veya saltanat değildir diin bize Allahu Teala onun elcisi Hz,ti Muhammed S.A.S,den kalmıştır. Kim dilini nasıl Anlatıyorsa ve nasıl algiliyorsa hesabını Mahserde mutlaka oduyecektir.
Ardalı. 2018-08-10 16:11:29
Pust AKM sen daha diin tüccarıni görmemişim sen git Gletkaya Pomak Bekir papas Boyan Sarının yanına.ondan biraz diin dersi alirsin o sana büyüde yapar aldırma sen ona layıksın.
AKM 2018-08-10 20:58:24
Ardalı sözùm sana Ben bu adamı ne olduģunu bilmesem zaten yorum yapmam emin ol paragözùn teki senin gledkanı ve papazını bilmem bildiģin için bir sıfır öndesin tşkr ederim her halde Sen o bahs ettiklerin yanına uģramışsın bulgara pek gitmediģim için o şansımı kaçırmışim
Habip Kallavi 2018-08-11 10:59:37
Ardalı senin Hanyayı Konyayı bildiğin yok, bak Sarıyev dömesi din tüccarlığı konusunda Diyarbakırlı kürdün eline su dökemez. Adam Karun gibi zengin oldu, Srıyevde nerede o para.
Kan Kizildag 2018-08-11 16:01:06
Din dersi vermeye deil misafir olarak sohbet etmeye geliyor adam gelmeden dedi kodu yapmakta bizlere yakismaz isteyen dinler sohbet eder istemeyen gidip gormez cokda dusunmeyin
fes 2018-08-11 17:11:36
Din adamları dersini sohbet ederek, çaktırmadan veriyor zaten, adamın yapacağı da budur. Bana gelince ben dindar biri olmadığımdan her türlü ders, telkin bana vız gelir. Ben dini düşünceyi çoktan aşmış bir olduğumdan 3 bin sene öncesine ait düşünce bini zırnık etkilemiyor. İnsanlık 50 bin sene önce sihir ve büyü düşüncesini, 10 bin sene önce tanrı düşüncesini, 2 bin beş yüz sene önce felsefe düşüncesin, bin yedi yüz sene din düşüncesini, 17 yüzyılda akılcı düşünceyi, 19 asırda bilimsel düşünceyi icat etti. İnsanların bazılar 15 bin sene öncesinde, bazılar bin beş yüz sene öncesinde takılıp kalmış; ne yapalım hayat böyle.
Gezisavar 2018-08-12 20:38:03
Helal olsun Fes çok ileri düşüncelisin biz seni anlayamıyoruz. Taş devrinden kalma zavallıların arasında kendini mahvediyorsun.
Varnalı 2018-08-14 08:57:04
Vay dinsiz Fes.Ulan eşek herif,dinsiz millet olurmu?. Dinsiz milletin devleti olduğu nerede görülmüş?Dinsiz Fesin hayat felsefesi ve mücadelesi,,dinsiz ve devletsiz bir türk toplumu"yaratmak.Amerikan ve bulgar hayranı,komunist örümcek kafalı festen beklenen de zaten budur.
fes 2018-08-14 10:02:53
Bir mandanın dini manda dini olur, bu iki kere ikin dört ettiği kadar açıktır. Manda dini olanların devleti ancak çadır devleti olur, bu da kesindir. Bu arada Çin dinsiz bir devlettir ve dünyanın ekonomik olarak bir numaralı devleti olmaya doğru emin adımlarla ilerlemektedir. Kürt asıllı Saidi Nursi gibi din adamları büyük Atatürk'ü dinsiz bir toplum yaratmakla suçlamışlardı, onların devamı olan N.Hatipogli ve Gülenilerin peşine takılan manda dinliler aynı şeyi yapıyorlar. Manda dinli manda dinlidir.
Rasim Memiş 2018-08-14 12:33:19
Haklısın Fes, dini savunmak manda dinliye mi kalmış. Başkalarını dinsizlikle suçlayan her kimse, bilin ki o düşük zekalı, aptal, gerici biridir. Varnalı macırların yüz karasıdır, Atatürk gibi bir kahramanı bırakmış gitmiş türk düşman dincilerin yanında saf tutmuş. YAZIK YAZIK.
erbin 2018-08-14 19:59:24
Fes yorum yazmaya devam et. Yorumlarını beğenerek okuyorum.
fes 2018-08-15 09:16:07
Manda dinli derken hakaret etmiş olmuyorum, durum saptaması yapıyorum. Din düşüncesi milattan sonra ( İsa'dan sonra) 300 senesinde tanrısal düşünceyle felsefi düşüncenin birleşmesiyle ortaya çıktı. Buna göre dindar biri olabilmen için mitolojiden, tanrı anlayışından ve felsefeden haberin olması lazım ve haberi olmayanın dini manda dini olmaktan başka bir şey olabilmez. Kuşkusuz Nihat Hatipoğlu manda dinli biri değildir, ama o da akılcı ve bilimsel düşünceyi es geçtiğinden ve köken olarak aşiret düzeninden geldiğinden orta çağ düşüncesinde takılıp kalmış bir adamdır.
erbin 2018-08-15 11:03:55
Fes yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun. Bu sitede yorum yazmaktan vazgeçme.
fes 2018-08-15 14:31:22
Bu aşiret düzeni de neyin nesidir diye merak eden varsa şöyle açıklamaya çalışayım: Aşiret düzeninde basit bir çocuk kavgası kolayca aileler arası silahlı kavgaya dönüşüverir, kan davası vardır, aşiret dışı evlilikler yapılamaz, devlete bağlılıktan çok aşirete bağlılık vardır, akraba evliliği bir kuraldır. Aşiret düzeninden biz daha Fatih zamanında çıktık; bu konuda bulgarlardan bile daha ilerideyiz. Cumhuriyeti kuranların ekseriyetle Balkanlardan ve Ege bölgesinden olmaları tesadüf değildir
Arşimed 2018-08-15 14:44:58
Fes'kof Turlamacıev izninle sana bişe sormak istiyorum. Kırcaali ilinin Mestanlı kasabasına bağlı Mandacı-(Bivolitsa) köyündeki TEKKEde ne kadar turluyorsun abisi. Sazlı sözlü turlamak iyi hoşta beyin MANDAda takılı kalıyo. Her şeyi tadında yapmak lazım, dem dem dem dön dön nereye kadar.
Varnalı 2018-08-15 19:04:49
Fes sen müslüman Türk değilsin ve hiçbir zaman da olamasın.Biraz kitap okumuşsun hepsi bu.Senden bir b.k olmaz.Türk milleti canı pahasına Pkk ,pyd,Feto ile mücadele ederken sen eminim TC de askerlik dahi yapmamışındır.Siyasete gelince cahilsin,milliyetçiliğin ise sıfır.Türkiyeyi tanımıyorsun.Emekli komunist öğretmen ebeveynlerinin emekli mağşıyla hayatını sürdürüyorsun.Bekâr,yalnız yaşayan,kökü ve çoluğu çocuğu olmayan bir manda kotasısın.Türkiye Cumhuriyetinde R.T. ERDOĞANIN SAĞLADI KATMA DEĞERLERDEN VE HUZURDAN NEMALANARAK HAYATINI BİR ,,DIRVEN FİLOSOF" OLARAK İDAME ETTİRİYORSUN!.ATATÜRK'Ü AĞZINA ALMA,ARDINA SIĞINMA.SEVGİLİ ATAMIZ 80 YIL ÖNCE VEFAT ETTİ.
Son olarak,,ATAM SEN RAHAT UYU ANIT KABRİNDE,
GÜVENELİM RECEP BAŞKAN YÜRÜYECEK SENİN İZİNDE".
Saygılarımla.
fes 2018-08-15 22:51:06
Aptal adam becerikli birini beceriksiz, beceriksizi de becerikli gördüğü için aptaldır. Başka? Asla bir araya gelmeyecek insanları bir arada düşünürler. Atatürk'ün hayatı boyunca mücadele etti şeyh şuh, hacı hoca takımını onaylayan bir macır rezil bir adamdır. Dolar niye yedi lira oldu acaba, manda kafalı biri bunu anlayabilir mi? Osmanlı borç ala ala battı sonunda damat Ferit sadrazam yapıldı, tabutun üzerine son çiviyi çaktı. Aldıkları borçla ne yaptılar, dolma bahçe sarayını yaptılar. Bunlar çok tanıdık geliyor değil mi?
Varnalı 2018-08-16 00:04:50
Osmanlı Türkiyesinde fesli paşalar vardı akılı,mert,cesur.Kılıcını çektimi ver elini Viena,Şam,Badat,Yemen,Kahire,Batum,Köstence,.....
Üç kıta,42 devlet üzerinde Türk zabitlerinin nal izleri...Sen kim oluyorsun hey suvan kafalı adam ?.Hani suvan 10 tl.olacaktı,indi ikiye.Çok yıkında $ 7 den iner üçe. Boşa ellerini ovuşturma.Fesi suvan kafandan çıkar,koy kenara.Kahraman Türk milleti senin ejdadın olamaz.Seninle dost olabilecek,seni anlayacak birini tanıyorum.Geç olmadan aç FOX tiviyi tanış o Portakal denilen adamla.Nasıl olsa Amerikaya hızmet,vatana hızmet.Yaşasın hüriyet.Saygılarımla.
fes 2018-08-16 09:25:07
Yapma yavvv! Manda kafam böyle hayal ediyor desene! Yalnız avrupaya gidenler fesli paşalar değildi, ak tolgalı beylerbeyleri idi. Fesli paşalar Osmanlının dişlerinin kırıldığı, tırnaklarının söküldüğü Sultan Mahmut zamanında ortaya çıkmışlardı. 1830'larda fes mecburiyeti getirilmişti, dinci takımı çattık püsküllü belaya diye karşı çıkmıştı. İşin tuhafı aynı dinciler 1925 şapka kanunu çıkartıldığında fes'i çıkartmam dinimin gereğidir diye ayak diremişti. Manda kafalı, hayatında tek bir kitap bile okumamış biri bunları bilmez, nereden bilsin.
... 2018-08-16 09:33:51
Bin atlı akınlarda çocuklar gibi şendik
Bin atlı o gün dev gibi bir orduyu yendik

Haykırdı, ak tolgalı beylerbeyi "İlerle!"
Bir yaz günü geçtik Tuna'dan kafilelerle

Yahya Kemal'in "Akıncılar" şiirinden alıntıdır. Tuna'dan kafielerle geçerek dev gibi orduları ne zaman yenmiştik? 1400 -1500'lerde . O zaman Osmanlı'yı dinci sarsaklar yönetmiyordu. Manda kafa bunları bilmez, nereden bilecek, hiç okumadı ki.
PANELKA 2018-08-16 16:48:29
Varnalı abi,bazı rivayetlere göre Fes-Hüsmen Razgratlı fetö'dan tutuklanırım korkusundan dolayı bulgaristan'a gaçmış. Kırcaali iline bağlı yakın bir kasabada isli paslı PANELKA kiralamış kendine. Yine başka bir rivayete göre zamanında (komünist dönemde) Fes'in dedesi içip içip mevlit okuyormuş. Yine bir rivayete göre buranın eski müdavimlerinden Fes'in 'ER' adıyla yazan kızılbaş kardeşi koyu bir REİSçi olmuş. Ne diyelim Fes'in ER kardeşi doğru yolu bulmuş, darısı Fes'in başına.
fes 2018-08-16 17:16:23
Panelka, o dediklerinin tamamı doğru, tamamını kabul ediyorum. Vay anasını, nasıl bildin ya?
Varnalı 2018-08-16 22:55:16
Üsmen Razgratlı ve Fes gardaşımız FOX tv,HALK tv, ve Sözcü gazetesini izlemekten ve okumaktan aptalaşmışlar,şartlanmışlar.Köşe dönmecilerden ve kemik peşinden koşanlardan feis almışlar.Çaresiz vatan hainlerinin kulu kölesi ve uşağı olmuşlar.Allah yardımcıları olsun!.Amiiinnn.
Hüsmen Razgratlı - Ankara 2018-08-17 07:26:32
Varnalıi sen korkunç cahil olduğundan ne dediğinin farkında değilsin. Jivkov zamanında Rabotniçesko delo, Oteçesven Front, Trud, Anteni, Praleli, Poglet diye gazeteler vardı, hepsi komunirt partinin yayın organlarıydı. Saydıklarımın hangisini alsan, tamamında Jivkov övülüyordu, Lüdmila Jivkova göklere çıkartılıyor, damat İvan Slavçev'den hayranlıkla bahsediliyordu. Türkiye'de aynı şey olsun mu istiyorsun? Zaten medyanın yüzde doksan şeye yağ çekiyor, kala kala o saydıkların kaldı. Varnalı, anlaşılan Jivkov düzeni iliklerine kadar işlemiş ki, sonunda bu tarafta kendi Jivkov'unu buldun. Hayırlı olsun.
PANELKA 2018-08-17 09:18:18
Fes'kof Turlamacıyev 'Pareleli' gazete değil haftalık dergi olarak çıkıyordu. Jivkof'la siyasi işlerle pek işi olmazdı. İlk başta doğu bloku ülkelerinden sonra bütün dünyadaki teknolojik ve bilimsel gelişmelerden haberler veriyordu. Saydığın diğer gazetelere gelince al SÖZCÜ gazetesini vur BirGÜN gazetesine aralarında zerre fark yok. Varnalı abime durumu tersten özetlemişsin Fes'kov Turlamacıyev.
fes 2018-08-17 09:45:03
Bulgaristan'da Parallalı mı taraleli mi vardı bilmem, ama bu tarafta yalak basın diye bilinen sabah, hürriyet, takvim makvim gazetelerin bana göre hepsi çöplüktür, hiç bir tanesi evimden içeri giremez. Sen yılışıklığı seçmiş birisin, benim beğendiğimi tabi ki beğenmeyeceksin; tersi olsaydı şaşardım doğrusu.
Veli Mutlu 2018-08-17 14:01:05
Bir türk lirası 25 stotinka, bozdur bozdur ye. Dörtte üçü gitti kaldı bir. Bunun sorumlusu kim? On yedi senedir sırtımızda tepinenler "vallah billah biz suçlu değiliz, sarı perçemli operasyon çekti de böyle oldu" diyorlar. Ama sen 500 TR dolusu balle balle dolar borç almışsın, o ne olacak? Cevap nanayka, fetöcu musun, hain misin, tuncelili misin. Zeka bakımından mandadan farkı olmayan biri dolar yakında üç liraya inecek diye müjde verdi. Hadi bakalım! Dediği çıkmazsa kendisinden hesap sorulsun mu?
Varnalı 2018-08-17 14:25:33
Hüsmen Pursaklı,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. Bak Fes gardaşımız bilgili ve çok okumuş,fakat nafile boşuna.Pratik yok,çevre ,arkadaş,dost,fikir akadaşı,eş,çoluk çocuk gok gardaşım yok!.Baba evinde ...oku babam oku.Okudukları bir işe yarasa bari...Ne millete,ne devlete.Adam okuya okuya ,,dırven filosof" olmuş.Razgratlı Hüsmen koçum,sen bizi baban da gençtir,hayatta ise dedene sor.İlk mahkümiyet 1958,sonraki 1967 ve son mahkümiyet 1985 başı.
Saygılarımla.
Varnalı 2018-08-17 15:00:25
Fes ,kimlik adın Veli Mutlu,olabilir.Sen hayatında manda bakıp büyütün'mü?.Mandayı tanıma fırsatın oldu'mu?.Ben manda sütüyle büyüdüm.
Manda güçlüdür,zekidir,kibardır,sadıktır.kindardır.Tuna nehrini yüzerek geçebilen tek iribaş hayvandır.





Hak etmediği ve maruz kaldığı haksızlıkları unutmaz.Gün geldiğinde,kötülük sahibinden mutlaka hesap sorar.Çoğunlukla buynuz darbeleriyle intikamını alır.Sahibini satmaz,yarıyolda arabasını çamurda bırakmaz.Ön ayak dizlerin üzerine gelir,arabayı bataklıktan hıtır hıtır çıkarır.Aynen Türk Milleti gibi!..
Ben eşek olmaktansa,TÜRK VE MANDA OLMAKTAN GURUR DUYUYORUM.
Saygılarımla.
Feys 2018-08-17 22:23:19
Arkadaşım eş arkadasim şek arkadaşım eşek.
Varnali bizimki daha küçük sipa , aldırış etmeyesin.
(h)Oshafyan anlamaz.
fes 2018-08-18 10:08:29
Doğru, manda muhteşem bir hayvandır, ama yine de bir hayvandır. Türk milletinin sembolü manda değil kurttur. İnsanın bir tarafı hayvandır - sonuçta bir bedene sahibiz - ama insan bir hayvandan fazlasıdır. Hayvandan fazlası olan düşünme, konuşma, fikir yürütme, hayal kurma yetenekleridir. İnsanların kendi aralarında yukarıda saydığım özellikleri iyi kullananlar ve sarsak kullananlar diye ayrılırlar. İyi kullanamayanlar hayvana daha yakındırlar, ama yine de taam manasıyla hayvan olmazlar. Bu itibarla Varnalı da manda değildir tabi; ben sadece abartılı manda ifadesiyle kafa yapısının yetersizliklerine dikkat çekmek istedim.