Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7275 Lv.
GBP GBP 2.2004 Lv.
TRL TRL 0.3235 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
10 Aralık 2018
HABERLER » Kırcaali
Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, Kırcaali halkıyla buluşacak

Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, Kırcaali halkıyla buluşacak

08 Ağustos 2018

Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, Kırcaali Müftülüğünün misafiri olacak.

11.08.2018 Cumartesi günü saat 18.00'da Mestanlı İlahiyat Lisesinde Halka Hitap edecektir.

Herkes Davetlidir.

Kırcaali Bölge Müftülüğü

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 7992


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Seyfettin Mumcu 2018-08-09 13:31:54
Aşiret düzeninde doğup büyümüş birinin sosyolojik olarak türklerin ulaştığı en yüksek mertebeye ulaşmış Kırcaali türklerine din dersi verecek olması çok garip doğrusu. Kırcaali türklerinden dini en zayıf olan birinin Diyarbakır'da doğup büyümüş en dindar birinden bin kat daha dindar olduğu kesindir. Nihat Hatipoğlu bize ne öğretebilir? Akraba evliliğini siz de yapın, dinen caizdir der. Beş bin sene önce bıraktığımız akraba evliliğine yeniden geri dönmemizi ister. Bence başka kapıya.
AKM 2018-08-09 20:54:50
din tùccarları her ne anlatacaksa kesinlikle diyanet göndermiştir paragözùn teki ama bizim Kırcalinin insanına hikaye anlatmış olur
emir 2018-08-09 22:39:57
Biraz bulgar levası verin sevinsin garibim.
Ardalı. 2018-08-10 16:00:53
Kırcaali kız herkese açıktır gelen gelir gidene uğurlar olsun dindarlık Yaraş veya saltanat değildir diin bize Allahu Teala onun elcisi Hz,ti Muhammed S.A.S,den kalmıştır. Kim dilini nasıl Anlatıyorsa ve nasıl algiliyorsa hesabını Mahserde mutlaka oduyecektir.
Ardalı. 2018-08-10 16:11:29
Pust AKM sen daha diin tüccarıni görmemişim sen git Gletkaya Pomak Bekir papas Boyan Sarının yanına.ondan biraz diin dersi alirsin o sana büyüde yapar aldırma sen ona layıksın.
AKM 2018-08-10 20:58:24
Ardalı sözùm sana Ben bu adamı ne olduģunu bilmesem zaten yorum yapmam emin ol paragözùn teki senin gledkanı ve papazını bilmem bildiģin için bir sıfır öndesin tşkr ederim her halde Sen o bahs ettiklerin yanına uģramışsın bulgara pek gitmediģim için o şansımı kaçırmışim
Habip Kallavi 2018-08-11 10:59:37
Ardalı senin Hanyayı Konyayı bildiğin yok, bak Sarıyev dömesi din tüccarlığı konusunda Diyarbakırlı kürdün eline su dökemez. Adam Karun gibi zengin oldu, Srıyevde nerede o para.
Kan Kizildag 2018-08-11 16:01:06
Din dersi vermeye deil misafir olarak sohbet etmeye geliyor adam gelmeden dedi kodu yapmakta bizlere yakismaz isteyen dinler sohbet eder istemeyen gidip gormez cokda dusunmeyin
fes 2018-08-11 17:11:36
Din adamları dersini sohbet ederek, çaktırmadan veriyor zaten, adamın yapacağı da budur. Bana gelince ben dindar biri olmadığımdan her türlü ders, telkin bana vız gelir. Ben dini düşünceyi çoktan aşmış bir olduğumdan 3 bin sene öncesine ait düşünce bini zırnık etkilemiyor. İnsanlık 50 bin sene önce sihir ve büyü düşüncesini, 10 bin sene önce tanrı düşüncesini, 2 bin beş yüz sene önce felsefe düşüncesin, bin yedi yüz sene din düşüncesini, 17 yüzyılda akılcı düşünceyi, 19 asırda bilimsel düşünceyi icat etti. İnsanların bazılar 15 bin sene öncesinde, bazılar bin beş yüz sene öncesinde takılıp kalmış; ne yapalım hayat böyle.
Gezisavar 2018-08-12 20:38:03
Helal olsun Fes çok ileri düşüncelisin biz seni anlayamıyoruz. Taş devrinden kalma zavallıların arasında kendini mahvediyorsun.
Varnalı 2018-08-14 08:57:04
Vay dinsiz Fes.Ulan eşek herif,dinsiz millet olurmu?. Dinsiz milletin devleti olduğu nerede görülmüş?Dinsiz Fesin hayat felsefesi ve mücadelesi,,dinsiz ve devletsiz bir türk toplumu"yaratmak.Amerikan ve bulgar hayranı,komunist örümcek kafalı festen beklenen de zaten budur.
fes 2018-08-14 10:02:53
Bir mandanın dini manda dini olur, bu iki kere ikin dört ettiği kadar açıktır. Manda dini olanların devleti ancak çadır devleti olur, bu da kesindir. Bu arada Çin dinsiz bir devlettir ve dünyanın ekonomik olarak bir numaralı devleti olmaya doğru emin adımlarla ilerlemektedir. Kürt asıllı Saidi Nursi gibi din adamları büyük Atatürk'ü dinsiz bir toplum yaratmakla suçlamışlardı, onların devamı olan N.Hatipogli ve Gülenilerin peşine takılan manda dinliler aynı şeyi yapıyorlar. Manda dinli manda dinlidir.
Rasim Memiş 2018-08-14 12:33:19
Haklısın Fes, dini savunmak manda dinliye mi kalmış. Başkalarını dinsizlikle suçlayan her kimse, bilin ki o düşük zekalı, aptal, gerici biridir. Varnalı macırların yüz karasıdır, Atatürk gibi bir kahramanı bırakmış gitmiş türk düşman dincilerin yanında saf tutmuş. YAZIK YAZIK.
erbin 2018-08-14 19:59:24
Fes yorum yazmaya devam et. Yorumlarını beğenerek okuyorum.
fes 2018-08-15 09:16:07
Manda dinli derken hakaret etmiş olmuyorum, durum saptaması yapıyorum. Din düşüncesi milattan sonra ( İsa'dan sonra) 300 senesinde tanrısal düşünceyle felsefi düşüncenin birleşmesiyle ortaya çıktı. Buna göre dindar biri olabilmen için mitolojiden, tanrı anlayışından ve felsefeden haberin olması lazım ve haberi olmayanın dini manda dini olmaktan başka bir şey olabilmez. Kuşkusuz Nihat Hatipoğlu manda dinli biri değildir, ama o da akılcı ve bilimsel düşünceyi es geçtiğinden ve köken olarak aşiret düzeninden geldiğinden orta çağ düşüncesinde takılıp kalmış bir adamdır.
erbin 2018-08-15 11:03:55
Fes yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun. Bu sitede yorum yazmaktan vazgeçme.
fes 2018-08-15 14:31:22
Bu aşiret düzeni de neyin nesidir diye merak eden varsa şöyle açıklamaya çalışayım: Aşiret düzeninde basit bir çocuk kavgası kolayca aileler arası silahlı kavgaya dönüşüverir, kan davası vardır, aşiret dışı evlilikler yapılamaz, devlete bağlılıktan çok aşirete bağlılık vardır, akraba evliliği bir kuraldır. Aşiret düzeninden biz daha Fatih zamanında çıktık; bu konuda bulgarlardan bile daha ilerideyiz. Cumhuriyeti kuranların ekseriyetle Balkanlardan ve Ege bölgesinden olmaları tesadüf değildir
Arşimed 2018-08-15 14:44:58
Fes'kof Turlamacıev izninle sana bişe sormak istiyorum. Kırcaali ilinin Mestanlı kasabasına bağlı Mandacı-(Bivolitsa) köyündeki TEKKEde ne kadar turluyorsun abisi. Sazlı sözlü turlamak iyi hoşta beyin MANDAda takılı kalıyo. Her şeyi tadında yapmak lazım, dem dem dem dön dön nereye kadar.
Varnalı 2018-08-15 19:04:49
Fes sen müslüman Türk değilsin ve hiçbir zaman da olamasın.Biraz kitap okumuşsun hepsi bu.Senden bir b.k olmaz.Türk milleti canı pahasına Pkk ,pyd,Feto ile mücadele ederken sen eminim TC de askerlik dahi yapmamışındır.Siyasete gelince cahilsin,milliyetçiliğin ise sıfır.Türkiyeyi tanımıyorsun.Emekli komunist öğretmen ebeveynlerinin emekli mağşıyla hayatını sürdürüyorsun.Bekâr,yalnız yaşayan,kökü ve çoluğu çocuğu olmayan bir manda kotasısın.Türkiye Cumhuriyetinde R.T. ERDOĞANIN SAĞLADI KATMA DEĞERLERDEN VE HUZURDAN NEMALANARAK HAYATINI BİR ,,DIRVEN FİLOSOF" OLARAK İDAME ETTİRİYORSUN!.ATATÜRK'Ü AĞZINA ALMA,ARDINA SIĞINMA.SEVGİLİ ATAMIZ 80 YIL ÖNCE VEFAT ETTİ.
Son olarak,,ATAM SEN RAHAT UYU ANIT KABRİNDE,
GÜVENELİM RECEP BAŞKAN YÜRÜYECEK SENİN İZİNDE".
Saygılarımla.
fes 2018-08-15 22:51:06
Aptal adam becerikli birini beceriksiz, beceriksizi de becerikli gördüğü için aptaldır. Başka? Asla bir araya gelmeyecek insanları bir arada düşünürler. Atatürk'ün hayatı boyunca mücadele etti şeyh şuh, hacı hoca takımını onaylayan bir macır rezil bir adamdır. Dolar niye yedi lira oldu acaba, manda kafalı biri bunu anlayabilir mi? Osmanlı borç ala ala battı sonunda damat Ferit sadrazam yapıldı, tabutun üzerine son çiviyi çaktı. Aldıkları borçla ne yaptılar, dolma bahçe sarayını yaptılar. Bunlar çok tanıdık geliyor değil mi?
Varnalı 2018-08-16 00:04:50
Osmanlı Türkiyesinde fesli paşalar vardı akılı,mert,cesur.Kılıcını çektimi ver elini Viena,Şam,Badat,Yemen,Kahire,Batum,Köstence,.....
Üç kıta,42 devlet üzerinde Türk zabitlerinin nal izleri...Sen kim oluyorsun hey suvan kafalı adam ?.Hani suvan 10 tl.olacaktı,indi ikiye.Çok yıkında $ 7 den iner üçe. Boşa ellerini ovuşturma.Fesi suvan kafandan çıkar,koy kenara.Kahraman Türk milleti senin ejdadın olamaz.Seninle dost olabilecek,seni anlayacak birini tanıyorum.Geç olmadan aç FOX tiviyi tanış o Portakal denilen adamla.Nasıl olsa Amerikaya hızmet,vatana hızmet.Yaşasın hüriyet.Saygılarımla.
fes 2018-08-16 09:25:07
Yapma yavvv! Manda kafam böyle hayal ediyor desene! Yalnız avrupaya gidenler fesli paşalar değildi, ak tolgalı beylerbeyleri idi. Fesli paşalar Osmanlının dişlerinin kırıldığı, tırnaklarının söküldüğü Sultan Mahmut zamanında ortaya çıkmışlardı. 1830'larda fes mecburiyeti getirilmişti, dinci takımı çattık püsküllü belaya diye karşı çıkmıştı. İşin tuhafı aynı dinciler 1925 şapka kanunu çıkartıldığında fes'i çıkartmam dinimin gereğidir diye ayak diremişti. Manda kafalı, hayatında tek bir kitap bile okumamış biri bunları bilmez, nereden bilsin.
... 2018-08-16 09:33:51
Bin atlı akınlarda çocuklar gibi şendik
Bin atlı o gün dev gibi bir orduyu yendik

Haykırdı, ak tolgalı beylerbeyi "İlerle!"
Bir yaz günü geçtik Tuna'dan kafilelerle

Yahya Kemal'in "Akıncılar" şiirinden alıntıdır. Tuna'dan kafielerle geçerek dev gibi orduları ne zaman yenmiştik? 1400 -1500'lerde . O zaman Osmanlı'yı dinci sarsaklar yönetmiyordu. Manda kafa bunları bilmez, nereden bilecek, hiç okumadı ki.
PANELKA 2018-08-16 16:48:29
Varnalı abi,bazı rivayetlere göre Fes-Hüsmen Razgratlı fetö'dan tutuklanırım korkusundan dolayı bulgaristan'a gaçmış. Kırcaali iline bağlı yakın bir kasabada isli paslı PANELKA kiralamış kendine. Yine başka bir rivayete göre zamanında (komünist dönemde) Fes'in dedesi içip içip mevlit okuyormuş. Yine bir rivayete göre buranın eski müdavimlerinden Fes'in 'ER' adıyla yazan kızılbaş kardeşi koyu bir REİSçi olmuş. Ne diyelim Fes'in ER kardeşi doğru yolu bulmuş, darısı Fes'in başına.
fes 2018-08-16 17:16:23
Panelka, o dediklerinin tamamı doğru, tamamını kabul ediyorum. Vay anasını, nasıl bildin ya?
Varnalı 2018-08-16 22:55:16
Üsmen Razgratlı ve Fes gardaşımız FOX tv,HALK tv, ve Sözcü gazetesini izlemekten ve okumaktan aptalaşmışlar,şartlanmışlar.Köşe dönmecilerden ve kemik peşinden koşanlardan feis almışlar.Çaresiz vatan hainlerinin kulu kölesi ve uşağı olmuşlar.Allah yardımcıları olsun!.Amiiinnn.
Hüsmen Razgratlı - Ankara 2018-08-17 07:26:32
Varnalıi sen korkunç cahil olduğundan ne dediğinin farkında değilsin. Jivkov zamanında Rabotniçesko delo, Oteçesven Front, Trud, Anteni, Praleli, Poglet diye gazeteler vardı, hepsi komunirt partinin yayın organlarıydı. Saydıklarımın hangisini alsan, tamamında Jivkov övülüyordu, Lüdmila Jivkova göklere çıkartılıyor, damat İvan Slavçev'den hayranlıkla bahsediliyordu. Türkiye'de aynı şey olsun mu istiyorsun? Zaten medyanın yüzde doksan şeye yağ çekiyor, kala kala o saydıkların kaldı. Varnalı, anlaşılan Jivkov düzeni iliklerine kadar işlemiş ki, sonunda bu tarafta kendi Jivkov'unu buldun. Hayırlı olsun.
PANELKA 2018-08-17 09:18:18
Fes'kof Turlamacıyev 'Pareleli' gazete değil haftalık dergi olarak çıkıyordu. Jivkof'la siyasi işlerle pek işi olmazdı. İlk başta doğu bloku ülkelerinden sonra bütün dünyadaki teknolojik ve bilimsel gelişmelerden haberler veriyordu. Saydığın diğer gazetelere gelince al SÖZCÜ gazetesini vur BirGÜN gazetesine aralarında zerre fark yok. Varnalı abime durumu tersten özetlemişsin Fes'kov Turlamacıyev.
fes 2018-08-17 09:45:03
Bulgaristan'da Parallalı mı taraleli mi vardı bilmem, ama bu tarafta yalak basın diye bilinen sabah, hürriyet, takvim makvim gazetelerin bana göre hepsi çöplüktür, hiç bir tanesi evimden içeri giremez. Sen yılışıklığı seçmiş birisin, benim beğendiğimi tabi ki beğenmeyeceksin; tersi olsaydı şaşardım doğrusu.
Veli Mutlu 2018-08-17 14:01:05
Bir türk lirası 25 stotinka, bozdur bozdur ye. Dörtte üçü gitti kaldı bir. Bunun sorumlusu kim? On yedi senedir sırtımızda tepinenler "vallah billah biz suçlu değiliz, sarı perçemli operasyon çekti de böyle oldu" diyorlar. Ama sen 500 TR dolusu balle balle dolar borç almışsın, o ne olacak? Cevap nanayka, fetöcu musun, hain misin, tuncelili misin. Zeka bakımından mandadan farkı olmayan biri dolar yakında üç liraya inecek diye müjde verdi. Hadi bakalım! Dediği çıkmazsa kendisinden hesap sorulsun mu?
Varnalı 2018-08-17 14:25:33
Hüsmen Pursaklı,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. Bak Fes gardaşımız bilgili ve çok okumuş,fakat nafile boşuna.Pratik yok,çevre ,arkadaş,dost,fikir akadaşı,eş,çoluk çocuk gok gardaşım yok!.Baba evinde ...oku babam oku.Okudukları bir işe yarasa bari...Ne millete,ne devlete.Adam okuya okuya ,,dırven filosof" olmuş.Razgratlı Hüsmen koçum,sen bizi baban da gençtir,hayatta ise dedene sor.İlk mahkümiyet 1958,sonraki 1967 ve son mahkümiyet 1985 başı.
Saygılarımla.
Varnalı 2018-08-17 15:00:25
Fes ,kimlik adın Veli Mutlu,olabilir.Sen hayatında manda bakıp büyütün'mü?.Mandayı tanıma fırsatın oldu'mu?.Ben manda sütüyle büyüdüm.
Manda güçlüdür,zekidir,kibardır,sadıktır.kindardır.Tuna nehrini yüzerek geçebilen tek iribaş hayvandır.





Hak etmediği ve maruz kaldığı haksızlıkları unutmaz.Gün geldiğinde,kötülük sahibinden mutlaka hesap sorar.Çoğunlukla buynuz darbeleriyle intikamını alır.Sahibini satmaz,yarıyolda arabasını çamurda bırakmaz.Ön ayak dizlerin üzerine gelir,arabayı bataklıktan hıtır hıtır çıkarır.Aynen Türk Milleti gibi!..
Ben eşek olmaktansa,TÜRK VE MANDA OLMAKTAN GURUR DUYUYORUM.
Saygılarımla.
Feys 2018-08-17 22:23:19
Arkadaşım eş arkadasim şek arkadaşım eşek.
Varnali bizimki daha küçük sipa , aldırış etmeyesin.
(h)Oshafyan anlamaz.
fes 2018-08-18 10:08:29
Doğru, manda muhteşem bir hayvandır, ama yine de bir hayvandır. Türk milletinin sembolü manda değil kurttur. İnsanın bir tarafı hayvandır - sonuçta bir bedene sahibiz - ama insan bir hayvandan fazlasıdır. Hayvandan fazlası olan düşünme, konuşma, fikir yürütme, hayal kurma yetenekleridir. İnsanların kendi aralarında yukarıda saydığım özellikleri iyi kullananlar ve sarsak kullananlar diye ayrılırlar. İyi kullanamayanlar hayvana daha yakındırlar, ama yine de taam manasıyla hayvan olmazlar. Bu itibarla Varnalı da manda değildir tabi; ben sadece abartılı manda ifadesiyle kafa yapısının yetersizliklerine dikkat çekmek istedim.
... 2018-08-19 10:32:26
Olaylara bakıp mantıklı çıkarım yapamayan adam mandaya yakındır. Ben gürcüyüm hanımım arap, türküm doğruyum çalışkanım andından rahatsız olup kaldıran, ne mutlu türküm diyene sloganına tepki gösteren birine türk milliyetçisidir gözüyle bakan Varnalı adam mıdır? Bence Kafası çalışmayan bir gafildir.
Veli Mutlu 2018-08-27 13:57:57
Kültür olarak çingeneye çok yaklaşmış bazı Bulgaristan türkleri türk lirasının dörtte üç değer kaybetmesine çok seviniyorlarmış. Çok iyi oldu çok iyi oldu diye sevinçten zıp zıp zıplıyorlarmış. Kıskançlık dünyasın aşamadığından dünya ona öyle görünüyor, Türkiye'ye göç edenler kötü durumlara düşerlerse kendisinin yükseleceğini zannediyor.
Seyfettin Mumcu 2018-08-27 14:24:57
Bulgaristana kurbanlık kesmek için gittik, pahalı geldi vazgeçtik. Eskiden zavedeniyelere gidip masa donatırdım, havamı atıyordum, ama bu sefer yapamadım çünkü param ermedi.Bira Türkiyeye göre hala ucuz olduğundan bir iki tane ayak üstü çaktım ve gerisin geriye döndüm. Dinciler ekonomiyi batırdılar, son eğlencemizi de elimizden aldılar.
F 35 2018-08-27 19:06:53
Seyfo
Senin mumun yatsıya kadar.
K.bayraminda bira pardon içki içermiş adam gibi.
Varnalı 2018-08-27 22:01:40
Bulgaristan Türkü 1960 tan sonra hızlı şekilde çözülmeye başladı. Ulan dinsiz Seyfettin,senin için iki şişe bira bayrağından, şanlı tarihinden,Türklüğünden, atalarından,Allahından, Peygamberinden daha mı kıymetli ey gafil. Ne işin var Türkiye Cumhuriyetinde?.Yunana git,bulgarda yaşa ey eşoğlueşek.
Varnalı 2018-08-27 22:16:23
Bu sitede kötülüklerin anası Fest'ir.Kendi alevi komunist görüşleriyle,
normal,ılımlı muhafezekâr,düşünceye sahip arkadaşların kafalarını karıştırıp,
batı idolojisine,siyonistlere, yeni bulgar asimilasyonuna, hızmet etmeye teşvik ediyor. Aman dikat diyorum.
Saygılarımla.
Seyfettin Mumcu 2018-08-27 23:29:36
Hastir ordan Varnalı, içki içmek milliyetçi olmaya mani değildir. Ben daha çok içki içmeyenden korkarım. Fetöcüler mesela içki içmiyordu ama hepsi hain çıktı. Dinciler batırdılar ortalığı, memleketin ortaya yerine çöreklediler. İçkiyi de pahalandırdılar, keyfimizi kaçırdılar. Ama biz arkadaşlarla çözüm bulduk, kendi rakımızı kendimiz kaynatıyoruz. 400 kilo üzüm aldım yatırdım, ev biraz şeye kokuyor ama ben o kokuya bayılıyorum. Rakısız olmaz abi, arkadaşlar geldiğinde önlerine bir şeyler çıkamam lazım.
PANELKA 2018-08-28 08:57:58
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
fes 2018-08-28 09:42:15
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
PANELKA 2018-08-28 10:38:17
Dedelerini bilmiyorum bişe demiyorum lakin senin ruhaniyetine bakınca bundan olsa olsa Yane Sandanski'nin çetesinde fink atmış hain ittihatçı dölü olur diyesi geliyo insanın.
fes 2018-08-28 11:51:20
Tıpanar kafalı biri ruhaniyet - o da ne demekse artık - değerlendirmesi yapamaz. İttihatçılar kimdir, Yane Sandanski kimdir tarihte ne gibi roller üstlenmişlerdir bunları takdir edebilecek ne hayal gücü var sende ne de bilgi. Kadir Mısıroğlu hayvanının zırvarlarını çala kalem dinlemiş ve onlardan boktan sonuçlar çıkartan bir adamsın sen. Yok Emanuel Karasu Abdülhamit pirpiriklisini iktidardan indirmişlermiş de koskoca Osmanlı yıkılmıişmış. Havandan farksız dinci takımının zırvaları bizi bağlamaz.
Şaziye'nin şeesi 2018-08-28 12:08:41
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
fes 2018-08-28 13:08:42
Ruhaniyet maneviyattan çıktı desene, aferin aferin. Peki iki tane söze ne gerek vardı, bir tanesini kullanırlar diğerine hiç gerek kalmazdı. Ama sende soru sorma diye bir şey olmadığından zaten her şeyi biliyorsun, soru sormaya hiç gerek kalmıyor. Emanuel Karasu bir yahudi olduğuna göre ittihatçılar ve Atatürk bir yahudi komplosu oluveriyor. Lakırtı, Necibe yenge merakı ve tunukluk, bunlar senin karakteristik özelliğin. Buna göre fes denilen adam olsa olsa dem demci olur, dincileri desteklemiyorsa Kılıçtaroğlucudur. Başka nasıl olabilir ki? Her şey apaçık zaten; lakırtıcıya, meraklı Naciyeye, boz bulanıklıkta gezinen adam için her şey apaçıktır. Sorma, araştırmaya ne gerek var?
... 2018-08-28 13:27:52
Bak yukarıda kullandığım lakırdı, merak ve merak kavramları Heidegger'den alıntılanmıştır, bu da benim çetrefil felsefi sorunlarla boğuştuğum anlamına gelir. Bir başka lakırdıcı olan Varnalı beni baba parası yiyen biri olarak tarif etti ama benim buraya yazmanın dışında hiç boş zamanım olmuyor, baba parası da yemiyorum. Dolayısıyla benimle tartışmakta çok şey öğrenebilirsin, ama lakırdıdan vazgeçmek koşuluyla.
Hilmi Dönmez 2018-08-29 21:05:26
Fes abi haklısın, battık ki ne battık. İnandım 400 bin lira borç aldım daire aldım, borcumuzu ödeyemiyoruz abi. Karı da tutturmuş
tatil tatil diye, 10 bin lira borç çektim tatile gittim. Bacanaklar gidiyormuş tatile biz de gitmeliymişiz. Tatile gitmemek ayıp kabul ediliyor, bayramda evimizde oturalım dedim eşim küplere bindi. Ne yapalım borç alarak gitmek zorunda kaldık. Battık abi battık, ellerim kırılsaydı da bunlara oy vermeseydim.r
Kazım Veli 2018-08-29 22:29:56
Hilmi, senin halin de pek kötüymüş ya, acıdım sana doğrusu. Karı dırdırı fenadır Hilmi, seni anlıyorum. Yalnız sen de daha baştan dişlerini saydırmasaydın be Hilmi. Ah, ah, ah.
F 35 2018-08-29 23:11:56
Hilmi
İşin zormuş. Vay a... Sayın seyirciler.
Kazım Veli 2018-08-30 12:48:30
Fes, sen ne durumdasın, borç aldın mı çok? Beşiktaş'ta daire fiyatları 700 - 800 bin lira idi, baba parası yemedim dediğine göre o parayı nereden buldun? Lota falan düşmediyse bankalardan kredi almış olmalısın. Mali durumun nedir, tatile gidebiliyor musun, doların fırlaması seni de ezdi mi? Bunları açıkla ki malumat sahibi olalım.
Deliormanlı turancı Türk 2018-09-03 10:22:30
Fes gardaşımız bulgaristan dönüşünde içkiye %50 daha az para yatırır ol uş. Dolaysıyle bügünlerde küplerde. Dincilere dişlerini sırıtıyor.Yakında dişdoktoruna tamire giderse şaşmam.
fes 2018-09-03 11:53:49
Ben alkolik falan değilim, arkadaşlarla zaman zaman güzel bir çilingir sofrası kurup içeriz. Ben bir bardak şarap veya bir biradan fazla içmem, sağlığıma dikkat ederim. Fazla alkolün, kara ciğere ve damar sistemine zarar verdiğini, kanda şeker oranını yükselttiğini bilirim. Gel gelelim bana dinci mi olmak istersin yoksa alkolik mi diye sorsalar hiç düşünmeden alkolik derim. Alkolik olmak en azından taş kafalı bir geri zekalı olmaktan daha iyidir değil mi? Alkolik olup da çok büyük sanatçılar var mesela ama bir tane dinci sanatçı, bilim adamı yok mesela. Dinci dediğimiz başkalarının sırtından geçinen bir parazittir; tıpkı kene, bit, pire gibi
fes 2018-09-04 13:14:08
Bira bilgin olsaydı İbni Sina'nın bir türk olduğunu ve hiç de dindar biri olmadığını bilirdin ve dinciler vaktiyle bunu yaptı şunu yaptı diye boş boş övünmez idin. Sıfırı araplar icat etmediler, hintliler icat ettiler; araplar sadece hintlilerden alıp kullandılar ve avrupaya taşıdışar. Araplar yaptı, dinciler değil. Emevi dincileri islamın ilk döneminde yeşeren bilimi, felsefeyi, sanatları yok etti. Dinciler hiç bir şey yapamaz, onlar sadece var olanı yağmalarlar. Hırsız ve ahlaksızdırlar, ar namus, utanma onlarda arama. Asit, asit gibidirler, her yeri yok ederler.
Al ceburi 2018-09-04 19:01:16
Varnali merhaba
Üç harfle 0(sıfırı yani bulgarcasi kriglata nula) sıfırı tanımlar mısınız,
Yapacağından yeminim.
mühim olan insanlık 2018-09-05 12:12:29
Sıfır, batılıların ziro dedikleri muhteşem bir rakam, sayılar dünyasını inanılmaz bir düzen, sadelik ve hesaplama kolaylığı getiriyor. Hintlilerin bu rakamı düşünebilmiş olmaları bir mucize Arap matematikçilerin bu rakamı dünyaya yaymaları da başka bir mucize. Bu olaya biz müslümanlar olmasaydık şöyle olurdu böyle olurdu yaklaşımıyla bakmak yanlıştır, önemli olan insanlığın kazançlı çıkmış olmasıdır. Elektriği, cep telefonunu hristiyan kültürüne mensup insanlar buldu diye onlardan vazgeçecek değiliz
Habip Kallavi 2018-09-05 13:28:12
Tamam da arkadaş, Hatipoğlu tartışması nasıl oldu da matematik tartışmasına dönüştü öyle? Atış serbest her halde, herkes aklına geleni söylesin o zaman.
İbnSina 2018-09-05 14:17:18
Habibi
Biz müslümanlar ot otlamiyoruz ,buydu sadece.
Bira , rakı içmiyoruz diye ve başka şeyler yapmıyoruz deye gerici de değiliz.
İçki uyuşturucu'dur bu benim özgür fikrim. Bir şişesi=bir hap gibi bir şey.
İnsan kendini uyushturmiyor deye gerici olamaz . Bak araba kullanma hakimn bile yok kafan cakiliyken dimi.Sonishta herkes özgür ister su içer ister Hoshaf (Hoshaftan anlarsa), ister komposto ister yoldaşı Joni.
Özgürlük işte.
Kerpiç Taralelliyev 2018-09-06 12:18:09
Ot otlamayıp da ne yaptınız? 1100 senesinden bu tarafa bilimde başarılı olmuş tek bir müslüman göster bakalım. Türklerin askeri gücü olmasaydı müslüman uygarlığı tarihe gömülüp gidecekti, türkler sayesinde bu gün müslümanlık var. Gel gelelim türklerin de bilimde pek bir başarıları yok. Taş kafalı türk lafı neden çıktı, bunu hiç sordunuz mu? Mustafa Kemal yanlışı gördü, ama onu da türklerin çoğunluğu anlamadı, Türk olmayanlar ise hiç anlamadı
El harizmi 2018-09-06 12:50:00
Taraleli
Bu gün bulgar deye varsaniz bunu Türklere borclusunuz ama şimdi bu ayrı bir konu. 554 sene nasıl refah içinde yaşandığını anlatmama gerek yok. Bu gün Amerika kes edildiyse buna sebep Türkler, "barbar" Osmanlı Türkleri Hindistan yolunu "zaptetiler" ya, Kolumub da napsin gemiyle yeni yol ararken hop "Hindianrsileri "buluverdi. Dogoru balkanlardan gecebilseydi , vay anam.
Fatih Sultan bir devir kapatıp Rönesans devrini başlati. dunya yuvarlak deye Avrupa'nın göbeğinde insanlar diri yakılıyordu "fikir özgürlüğü".
"Kat nema hleb" da yaşıt pasti" cümleler kuruluyordu Fransa'da.
Irk önemli değil, önemli insan.
Kerpiç Taralelliyev 2018-09-06 17:27:29
Türkler batılılara Amerikayı keşvetme borcunu vereceklerine kendileri keşifetselerdi be brate. Yapamadılar ama değil mi? Sen bilmiyorsun tabi. Haritacılık, navigasyon ve gemi inşasında çok geri kaldılar. Bu konuda ileri gitmek isteyen denizci Piri reisi idam ettirdiler. Kendi kendini kandırma, ilkel devletlerin kaderi yıkılmaktır. Refah mefah laflarını bırak, Oasmanlının içindeki hristiyanlar Avrupa ve Rusyadaki gelişmeyi gördüler ve ilkel bir devletin içinde kalmak istemediler. Kabul ediyorum, Osmanlının geri kalmışlığından en çok zarar gören türkler oldu. Bu doğru.
El harizmi 2018-09-06 18:57:46
Gördüler ama inede istemediler bulgarlarin cogunlu. "Koy te tebe v yaz robska lyulka lyuleye" şairin sözleri bunu ifade etmektedir, yani o diğerlerine
Uyanın diyor, şairin gibi düşünenler beli ki azınlık, fakir fukara, toplumda entegre olamamış olanlar 16 yaşlarında oraya buraya "okumaya" gönder enler. Ama orta kısmı ve üstü zenginler düşünceleri paytahtan yana.
Sadullah Krıçmalı 2018-09-06 22:33:20
Hazemi marzemi, her kimsen, arkadaş, yazılarını anlayamıyoruz. Ne bizim yazmak bu? Arkadaş ikinci sınıftan sonra hiç okumadın mı sen?
Harizmi 2018-09-07 07:59:57
Hazemi değil Harizmi ünlü müslüman matematikçi .İkinci sınavda matematik sınavlarını (analiz) geçtim kardeş.
Söylemek istediğim sey ,okudumuz tarih kitapları hiçte gerçekleri yansıtmıyor
,Benim sevgili dostum dedi gibi " kazın baca göründü gibi değil" .
Sadullah Krıçmalı 2018-09-07 09:27:45
Tamam, matematiği geçmişsin de kompozisyondan kalmışsın galiba. Bize okuduğunuzu iyi okumuyorsunuz diye suçluyorsun ama Harezmi'yi Harizmi yapmışsın ve bunda ısrar ediyorsun. bak şu alıntıyı oku:
"Harezmi 780 yılında Özbekistan'ın Karizmi kentinde dünyaya gelmiştir. Tam olarak ismi Ebu Abdullah Muhammed bin Musa El-Harezmi'dir. Kendisini matematik tarihinin en büyük bilim adımı olarak tanımlayabiliriz. Çünkü cebirin ve algoritmanın kurucusudur" Bunlar bilinmeyen şeyler değil, biliniyor.
Harizmi 2018-09-07 10:19:26
Sende Karizma okuyuver canım Harezmiyi, madem ki kompozisyonda da anliyorsun ,anlayışlı birisin .
İşte üç tane bilim adamı olmuş İbn Sina, Al cebir ve Karizma şimdilik, mausu sallasan elisi çıkar daha böyle "gerici" ilim adamları.
Birşeyler anlatıyoruz ama sana birde çizimle anlatılması gerekiyor, 3D ,Renkli
stereo,.
Ancinsan bu konuda bu siteye birşeyler düşünmelidir iz.
. 2018-09-07 12:38:59
Malesef bağnazlık her yerde bitiyor. Taşı toprağı sıksan cühela fışkıracak!..

Din adına mabadından masal uydurup bunları hakikat adına halka satan şarlatanı mı ararsın, alkolden beyni mayışmış Engels ve Marks yazıtlarını ezberden nakarat şeklinde tekrar edenleri mi ararsın. Hepsi dolu.
Bulgarların eski kitaplarına bir bakın, yani kilise alimlerini. Hayatında bir tane dahi Bogomil görmeyip salladıkları şeyleri okusanız, tıpkı bizim mollaların masallarının tıpkısının aynısına rastlarsınız.
Zamanında İbni Sinalar bağzı bağnazlarca kâfir ilân edilmediler mi? Hani şimdi yere göğe sığdıramıyoruz ya...
Sevgide ve nefrette bir türlü orta yolu bulamadık. İnsan insandır. Hatası da vardır, sevabı da.

Cennet ve cehenneme bekçi tayin edilmiş gibi birbirimizi çekiştirmeyelim. İyiliklerimizi yayalım ama zorla da değil... Çünkü ne iyilik kötüyle yayılır, ne de kötülük iyilikle.. Bolca sevin, bolca şükredin, bolca iyilik yapın.
İnsanca hoş sözümüz olsun, bağnazlıkla körü körüne bağlanmayalım. İyi söz edelim ki gün gelir sözümüz dinlensin
fes 2018-09-07 12:42:34
Eski türkler "H" harfini "K" olarak okuduklarından Karizmi demişler. Harzem şahlar devleti vardı o bölgede 1200'lerde moğollar o devleti yıktılar. Harzem şahlar sultanının oğlu Celalettin Harzemşah mooğlarla çarpışa çarpışa Ahlat'a geldi yerleşti. Daha sonra Selçuklu sultanı onları uç beyi olarak Söğüt'e yerleştir. 1330 senesine gelindiğinde Söğüt uçbeyinden Osmanlı devleti doğdu. İslam bilginleri bilimlerin gelişmesine önemli katkılar yaptılar, bunu batılılar da kabul ediyor. Ama 1100 senesinde biti ve arkası gelmedi. Bağnaz işit ve dinci kafa her şeyi bitirdi. Günümüzde kimse kimseye bin sene önce yaptıklarından dolayı saygı duymaz, bu gün nesin ona bakılır. Saygı duyulmak istiyorsan Japonya gibi olacaksın, Suudi Arabistan gibi değil.
fes 2018-09-07 14:09:27
Amma da bir bağnazlık tanımı yapmışsın be, evlere şenlik. Alkolden beyni mayışmış hiç kimse yoktur, beyin Kuran kurslarında dini hurafeler etkisi altında bırakılarak mayışır. Ayrıca Marks ve Engels ciddi filozoflardır. Görüşlerini benimser veya benimsemez, ama küçümseyemezsin. Küçümsersen adama gülerler. İbni Sina senin gibi bağnaz bir dinci değildi, senin onunla hiç bir ortaklığın yok. Aristotel okuyordu, bilimsel çalışmalarını Aristotele'se dayanarak geliştirdi, Kuranı Kerim'e bakarak değil. O kadar cahilsin ki neyin ne olduğunu bile bilmiyorsun.
Karizma 2018-09-07 14:48:42
Uyarmistim
kazın baca göründüğü gibi olmadığını, benim sevgili dostum ine yaptı yapacağını.
O arada son Kitapta herşey eksiksiz yazılıdır , ama herşey , kıyamete kadar da değişmeyecek o yazi. Onun yazılı sözü var.
Fes merhaba ,seni seviyoruz biliyorsun dimi.

Feys.
... 2018-09-07 18:19:12
Alkol tıpkı sigada, LSD, eroin, gibi uyuşturucu ve bağımlılık yapan maddedir. Beyni uyuşturur, sinir hücrelerinin sinaps reaksiyonlarına olumsuz etkisi olur, bundan dolayı reaksiyon uyuşukluğuyla beraber aklı örter.
Ayyaşların beyin, karaciğer, böbrek, mide olmak üzere bir sürü organda alkole dayalı hasarlar oluşur. Kimyada tüm alkoller zehirlidir, en hafif olanı etilalkol olsa da hepsinin narkoz etkisi vardır. Hele ki metilalkolle karışık sağlıksız koşullarda üretilen kaldırımaltı içkiler körlük ve hatta can kaybına sebep olmaktadır. Yani tam bağnazcılık iksiridir.
Ne kadar güçlü filozof olursa olsun görüşleri dogmaya çevrilip klişe tekrarıyla zorla dayatılırsa bağnazlık olur.
Kemalistlerin bir kısmı, Turancı Türklerin bir kısmı, dindar kesimin bir kısmı malesef bağnazdırlar. Eleştiriye açık değildirler. Kendi görüşlerini ilahlaştırır, önder kabul ettiği kişileri de putlaştırırlar. Böyle yaparak da gerçek kişiliklere hizmet ettiklerini zannederler. Oysa başkalarının alay veya nefretine sebep olmaktan başka bir şeye yaramazlar.
M.K. Atatürk'ün bir görüşünü karşı tarafa aktaramayan Atatürkçüden bir cacık olmaz. Muhammed ya da Ömer veya Ali'nin bir meziyetini di
... 2018-09-07 18:20:47
....
Muhammed ya da Ömer veya Ali'nin bir meziyetini dindar olmayanlara iletemeyen islam müdafisinden de bir cacık olmaz.
fes 2018-09-07 23:10:48
Yok canım, alkol bir uyuşturucu değildir, alkol alkoldür. Bağımlılık yapan her şey uyuşturucu değildir. alkolün çoğu zararlıdır tabi, ama hamur işi, şeker, pasta tüketmek alkolden daha zararlıdır. Üstelik ekmek ve şeker de bağımlılık yapar. Dincilerin çoğu hamurcu, tatlıcı ve kolacıdır. Bunların bel çevreleri kalınlaşır da kalınlaşır ve sonunda hepsi şeker hastası olur. Beyinleri de çalışmaz, ben hayatımda kafası çalışan tek bir dinci görmedim. Hepsi korkunç aptal, ahlaksız, hilekar olur çıkarlar. Atatürk'ün dehasını bu tıpanarlara asla anlatamzsın. Ne yapsan ne etsen adam ööö diye bakar ve bildiğini okur.
... 2018-09-08 07:52:25
fes rumuzlu arkadaşın dindarla oturup konuşabileceğini sanmıyorum, yanılıyor da olabilirim. Sen de put edinmişsin. Atatürk bir insan. Olağanüstü güçleri yok. Hatası da var, sevabı da. Ama ne yazık ki bunu senin gibilere anlatmak zor.
Putlar yarışıyor yarışması düzenleyin bakalım. Sonunda hepinizin putu malup olacaktır.
Alkolden bilmem ne daha zararlıdırı bırak sen. Filancanın senden daha kaka olması senin kaka olmanı örtmez. Bu böyle.
Göbekli hamurcu dincileri bırak. Neticede onların şişko olması tıpkı senin alkolik olman gibi bişeydir. Onlar şekerden sen de sirozdan muzdaripsin. Kendinize zararınız ...