Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6763 Lv.
GBP GBP 2.2021 Lv.
TRL TRL 0.267 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Eylül 2018
HABERLER » Bulgaristan
17 kişinin öldüğü otobüs kazasının ardından üç bakan istifa etti

17 kişinin öldüğü otobüs kazasının ardından üç bakan istifa etti

31 Ağustos 2018

17 kişinin ölümüne neden olan Svoge yakınlarında meydana gelen trafik kazasının ardından İçişleri Bakanı Valentin Radev, Ulaştırma, Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Bakanı İvailo Moskovski ve Bölgesel Kalkınma ve Bayındırlık Bakanı Nikolay Nankov görevinden istifa ettiler. Başbakan Boyko Borisov’un üç bakanın istifa dilekçelerini kabul ettiği bildirildi. Başbakan Borisov'un kaza sonrası kendilerinden gerekli sorumluluğu almalarını istediği belirtildi.

İçişleri Bakanı Radev ve Bölgesel Geliştirme ve Bayındırlık Bakanı Nankov, istifalarla ilgili Başbakanlık Basın Merkezi'nde ortak açıklamada bulundular. Ulaştırma, Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Bakanı Moskovski, sağlık sorunları nedeniyle basın toplantısına katılmadı.

Radev,”Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) partisi olarak bizler, böyle hareket ederek, siyasi sorumluluğu üstleniyoruz. Kişisel bir suçumuz yok, fakat belli ki bakanlıklarımız vatandaşları böyle bir trajediden koruyamadı” diye kaydetti.

Neden şimdi istifa ettikleri sorusuna cevap olarak Radev, trajediden sonraki beş gün boyunca tüm bilgileri soruşturma makamlarına ilettiklerini belirtti.

Nankov, ”Biz yardımcı olduk, yardımcı oluyoruz ve şimdiden sonra da yardımcı olacağız ki soruşturma makamları mümkün olan en objektif şekilde soruşturmayı sonuçlandırsın ve suçu olan her bir kişinin alacağı cezai sorumluğu temelinde adalet olsun” dedi.

Bakan, görevlerinden istifa etmelerinin bu üç bakanlığın başında bulunan politikacı olarak taşıdıkları ahlaki ve siyasi bir sorumluluk olduğunu da sözlerine ekledi.

Svoge yakınlarındaki yolun onarımında ne tür bir hatalar yapıldığına ilişkin soru üzerine Radev, İçişleri Bakanlığı’nın yolun kötü olduğuna dair toplam yedi ihbarda bulunduğunu söyledi. Bakan,”Görünüşe göre biz ve bizden öncekiler gereğini yapmamışız, kısa cevap budur” dedi.

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 3495


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Veli Mutlu 2018-08-31 17:26:13
demokratik ülkelerde bakanlar istifa eder. Tek kişinin yönetiminde olan totaliter toplumlarda 300 kişi madende ölür istifa etmeyi bir tarafa madenciler tekmelenir. 25 kişinin öldüğü tren kazalarında ise duymazlıktan görmezlikten gelinerek kimsenin kılı kıpırdamaz.
AKM 2018-09-01 13:24:42
bizde her gün böyle ölümcül kazalar meydana geliyor istifa eden yok öyle bir mekanizma yok hatta ölen suçlu veya yakınları suçlu darısı bizim bakanların başına
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-06 09:26:25
Jivkov zamanında olsaydı hiç bir bakan istifa eder miydi? Demek Bulgaristan demokratik bir devlet olmuş. Bu taraftaki zagazuga hayatta istifa etmez, 3000 kişi ölse gene etmez. Seçimden önce ahdim olsun doları ve enflasyonu düşürecem dedi, ne düşmesi, dolar da pahalılık da füze gibi yükseldi. Ahdi ne oldu şindi, koca bir yalan oldu. Yalandan kim ölmüş? Varnalı zurnası, o, şu, bu bunları görmez mi? Görse ne olacak? Boynuzlu biri karısının çevirdiği dolapları görse ne olur, hiç bir şey olmaz. Boynuzlu gördüklerini görmezden gelir, huyunda vardır bu.
. 2018-09-06 12:14:08
RTE ile Borisov arasında korelasyon 1'e çok yakındır.
Jivkov zamanıyla Borisov zamanı arasında çok büyük farklar mevcutmuş, breh yov! Jivkov günümüzde başbakan olsaydı Borisov'dan pek farkı olmayacaktı. Sessizce yürütülen asimilasyon politikasından haberleri olmayanlar iktidarda Boyko Borisov, Valeri Simeonov, Volen Siderov, Krasimir Karakaçanov yokmuş da İvan Kostof olduğunu mu zannediyorlar acaba?!

İstifa ettiler çünkü Borisov istifalarını istedi. Çok mutlularmış istifalardan dolayı. TR'de vali ve belediye başkanları mutluluktan istifa etmişlerdi hatırlarsanız.

Malesef Balkanski subektler demokrasi adına gereken saygıyı göstermedikleri için otoriter cahiller tarafından sömürülüyor...
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-07 17:37:12
E, avrupada kadar demokrasi yok ama kuralları büyük oranda işliyor. Mesela Borisov ben tek adam yönetimine geçmek isterim, damadımı da bakan yaparım dese AB buna izin vermez. Bu taraftaki belediye başkanlarının istifa ettirilmesiyle üç bakanın istifa etmesi aynı değil. Şeytan detaylarda gizlidir diye bir laf var. Burada korkunç yolsuzlukları örtbas etmek için şantajla bir istifa zorlaması var orada trafikle ilgili idari yetersizliklerden dolayı istifa var. İkisi aynı değil.
... 2018-09-07 18:34:15
Eh cahil fesim. Haberleri birbirinden kopuk inceler ve okursan işte böyle saçmalarsın işte. Yok Bulgaristan'da kurallar işliyormuş. Daha neler?!
Boyko üç bakanı feda etmesinin altında "orada trafikle ilgili idari yetersizlik" diye bakarsan yol yapımıyla ilgili dönen korkunç rüşvet ve yakınlara geçilen torpillerden bihaber yaşarsın tabi. Sonra bayramda Bulgaristan'a gelir daha gümrükte komşu day çorba parayla, yolda katacıların day kırmızı, pasaport şubelerinde dönen day poçerpkadan nasibini alırsın. Ucuz alkolü tüketince Avrupa'da olduğunu zannedebilirsin, fakat bu üçüncü sınıf balkan ülkesinde olduğun gerçeğini değiştirmez.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-07 22:55:55
Bana mı yazdın onları üç nokta? Bak her sene Bulgaristan'a gittiğimden daha çok Avrupa'ya gidiyorum, üstelik iki sene kesintisiz orada kaldım (işçi olarak da değil). O çok bilmiş edayla ders vermelerini git kendi mıntıkanda yap.Orada rüşvetten dolayı istifa ettiklerine dair basında bir yazı çıktı mı çıkmadı mı bakmam lazım, ama Borisov damadını şey yapmadı değil mi, ona bak sen. Borisov ben bulgar değilim aslında gagauzum, hanımımda katoliktir dese orada beş dakika oturabilir mi, onun cevabını ver
... 2018-09-08 08:07:05
Tsvetelina Borislavova, İPON-2, Kapital, SİK gibi şeylerden haberin yok anlaşılan. Borisov kimlerle siyasete atıldı, kimlerle beraber yürüdü ve kimlerle yollarını ayırdı ve kimleri harcadı birazcık bilgin yok.
Yukarıda dediğim gibi haberleri takip etmiyorsun. APİ, NAP, Gümrükler gibi ajanslarda dönen fırıldakları anlatan yazı ve analizleri okumamışsın. Bulgaristan'ın 10 senedir şengene girememesinin sebeplerinden bihabersin.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-08 10:05:33
Haberim var aslında, Borisov ilgi alanımın merkezinde olmasa da banka sahibi bir kadınla evli olduğunu ve bu evliliğin aşk evliliğinden çok çıkar evliliği olduğundan haberim var. Sistem değişirken adam polis teşkilatında önemli görevlerde bulundu ve bulgar mafyasıyla içli dışlı olarak sigara kaçakçılığı gibi işlerden servet ve güç biriktirdiği söylendi. Oradan hop Sofya belediye başkanlığına atladı. Burada bizim şeyle benzerliği var. Borisov devletin içinden geldi, bizimki belediye başkanlığından geldi ve eksiğini feto ile okyanus ötesiyle işbirliği yaparak devleti ele geçirdi. Orada AB freni var bu tarafta hiç bir fren yok; orada yapı bulgar milliyetçiliği üzerine kurulu, burada ne idiyü belirsiz bir ümmetçilik üzerine kurulu.
Feys 2018-09-08 12:55:24
Hayır
Belediyeye oylarimizla sonra ,hükümetin başına ine oylarimizla ve son başkan olarak ine oylarimizla.
Yani halktan biri seçildi.


Ya fes izlagase yapısını çeki düzen ver ya.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-08 13:37:31
İki buçuk milyon oyu indira gandi yöntemiyle oradan oraya aktardın mıydı hoop oluyor halkın oyu. Stalin ne demişti, önemli olan sandığa kimin oy attığı değildir, sandığın içerisindekileri kim saydığı önemlidir. Zaten Gruziyada şeyin dedesinin geldiği kasaba aynı zamanda Stalin'in doğduğu yerdir (akraba olabilirler). Halkın geri zekalı kesiminden birinin seçilmesi çok kötü bir şeydir, çünkü düşüncesi, kabiliyeti yetersiz adamın getireceği yıkım ve rezillik olmaktadır. Eğitim, yok, yabancı dil, yok ne var, yalan dolan.
Feys 2018-09-08 15:13:19
"..Halkın geri zekalı kesiminden birinin seçilmesi çok kötü bir şeydir, çü...."
Evet sayın seyirciler pardon forunseverlerr, fes sonunda itiraf etti
TC'de demokratik seçimler var deye.
Gerizekalı ilerizekyali kesimden önemli mi?
Demokrasi var mı,
var! Tocka.
@ 2018-09-08 17:08:54
Türkler düşünce olarak emir-komuta ve savaş düzenine çok yatkındırlar. Dilde bunu çok rahat görebiliriz, en kolay emir verilir, direk kelimenin kökünü bas: Yat, uyu, kalk, bak. Cümle yapısı da pratikliğe önemverir, kişisel zamirlere gerek yok (çünkü kişinin önemi yok). Zamirlerin önemli olduğu dillerde kişiler de önemlidir.
Emir komuta zincirinde doğal olarak demokrasi işlemez. Bulgarlar da tıpkı soyudeğişik türk oldukları için demokrasinin çakması vardır. Halk bağıran maço kılıklı barbarlara bayılır. Talep olmayınca arz da olmaz.
@ 2018-09-08 17:16:26
Demokrasi İsviçrede geçerlidir, en çok referandum yapılan yerdir. Adamlar asırlar boyu savaş yapmamış, sarp Alp dağlarında dakiklik ve çalışkanlığa önem vermenin gereksinimini yaşamışlar. Bizim balkan subektleri ne zaman demokrasi için gerçek çaba vermiş?! Hangi zaman aykırı fikirler kaale alınmış? Türklerin ve Yunanların savaştan sonra ilk işleri ... mübadale olmuş. Yani farklılar bi toz olun denilmiş...
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-08 17:36:33
Sen Fes diye biriyle tartışıyorum zannediyorsun galiba? Hayır, ben Çemkir'im, alakası yok. Çoğunluk olsa da kötü bir şeydir ama çoğunluk değil. Yüzde kırktır, üstü indira gandidir. Aslında burada avrupadan bile daha bilinçli bir halk var. Basının bu kadar yalakalaştırıldığı, Jivkovlaştırıldığı bir ortamda yüzde kırkı geçememeleri muazzam bir şeydir. Ayak takımının iktidara çıkması çok tehlikelidir, Bunu 2500 sene önce Eflatun görmüş söylemiş. Ondan toçka değil işte. Dünyada kimse böylesi ahbap çavuş, damat, dediğim dedik çaldığım düdük demokrasisine inanmıyor. Dışarıda akbabalar yıksın da pay kapalım diye bakıyorlar. Fetönün görevi zaten buydu, bir yıkıcıyı yukarı getirmek.
Feys 2018-09-08 21:57:58
Fes
Cemkir ne demek?
Fakiri bir aydinlatirmisin.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-08 23:26:17
Fes'i devreden çıkar emmi, kavram kargaşası yaratıyorsun. Alakası yok, ben Çemkir'im. Köpeğin kısık kısık havlamasına şey, çemkirmek denir. Ben Dostoyevski hayranıyım, o böyle isimlere bayılır. Karamazov kardeşleri okuyan varsa, orada Smerdyakov vardır mesela. Delikanlı romanında Zverov vardı v.s. Ondan esinlendim bu bana cuk oturan Çemkir ismini icat etim. Yine Dostoyevski'nin "Yer altından notlar"ında kahraman döşeme tahtalarının arasından dünyaya seslenir. Ben bir türk olduğumdan yer altından seslenmiyorum, direk küstahça çemkiriyorum
Feys 2018-09-09 07:14:42
Tmm da fes'le ne oldu .
Üzüldüm şimdi.
fesleğen 2018-09-09 09:20:15
fes 'e n’olsun. Bıkmış eski nickname (rumuz/takma ad) 'den, çemkiresi gelmiş al sana Çemkir Mâmdelief. Bulgarların bir atasözü var: Sıs stari monahini nov manastir ne se pravi. Bizim kırmızıya çalan şapka renkli arkadaş aynı yazma stiliyle, kalıp ifadeler ve uslubuyla yeni olduğunu söyler. Yok rus edebiyatı okurmuş da bilmem ne. Okuyon ama ayık kafayla okumuyon ki...
Sonra Türkiye siyasetini düzeltmiş ayyaş kavayla şindi Avrupa ve Bulgaristan'ı düzeltçek. Molodetz.
Veli Mutlu 2018-09-09 09:51:10
Suriyede kıçınnıyor gene. Müsade etmezlermiş, katil esetmiş. Başına gelenlerden ders çıkarma yok. Sam amca gel beni ekonomik olarak kurtar Suriyede istediğini yapacam diye kıvır kıvır kıvırnaysi yapıyor. Umarım sonu hepimiz için felaketle sonuçlanmaz
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-09 10:05:36
Uslübu beyan aynı ile ihsandır, stilıt tova e çovekıt. Tutturmuşsunuz bir fes fes, ben Çekmkir'im işte kardeşim. Ha bu arada islamiyette kişinin beyanı esastır, yanı kişi ben müslümanın derse o kabul edilir. İçki içti, kadın peşinde koştu onlara bakılmaz. Gerçi ben Çemkir olarak pek dindar biri de sayılmam. Fes de sayılmazdı, ama fes bana göre daha bi bombok adamdı. Ben bilgimle, okumuşluğumla övünmek isteyen bir adamım. Bak yukarıda Dostoyevski bildiğimi deytaylı bilgiler vererek gösterdim. Gelgelelim ( fes de gelgelelim diye yazıyor muydu acaba) bu siteye Dostoyevski okumuş tek bir kişi bile gelmediğinden övünmem boşa gitmiş oldu.
fes 2018-09-09 12:12:11
Gıyabımda amma da konuşmalar olmuş be! Yok ben Çemkir'mişim, yeni manastıra eski keşiş olurmuş mu, aynı kalıp ifadeler ne kadar da birbirine benziyormuş. Aklın yolu bir diye bir şey var, Çemkirin aklı bana çok mantıklı geliyor, dünya görüşü de benimkiyle neredeyse bire bir örtüşüyor. Ama bu bizim ayrı kişiler olduğumuzu ortadan kaldırmaz. Örneğin Çemkir bana bombok adam dedi. Üzüldüm doğrusu. Geri zekalılar ve cahil cuhela dışında akıllı adamların beni takdir ettiklerini, edeceklerini düşünüyordum, büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Bununla beraber Çemkir ilgin bir karakter, isim de güzel; yalnız bu Memmedaliev nereden çıktı onu merak ediyorum.
Feys 2018-09-09 14:28:19
İyde
ara sıra fes sende kaybolma.
Cemkir bence bu forumda tutarlı olmaz
(Karakter olarak). Ama fes karakteri bu forumda
Marka oldu, işiyle veya kotusuyle.
Bu forumdan fes gidecekse feys'te gider belki.
Karakter olarak Fes'ten yanayız.Beli olmaz Cemkir de belki forumseverlerin gönüllerinde yer alır kim bilir.
Ama anlamadım bir shey var, Dostoyevskiden başka okumadınız mı ikinizde.
Ben mi Tütün okudum ,İliada ama Ömer'in destanindan bir şey anlamamışim. Klasnoda 2 geldi Ahilik ve Hektoru karıştırmıştır, hele sonra filmi çıktı da Brat Pıt anlatı olan bitenleri
Ama şimdi bestane Rus edebiyatçısı sayin desem sayacanizdan eminim.
Adı bakalım .
fesleğen 2018-09-09 18:26:18
Edebiyat okumak iyi bişeydir. Dünyayı anlamdırmamıza yardımcı olan zihin gıdalarıdır. Bazı edebi eserleri başkalarına göre daha fazla sevebiliriz, ancak itidalli olmakta fayda var. Hele tek biçim kalmak bağnazlığa yol açabilir.
İnsanları sıfatlamak yerine yaptıkları işleri tanımlamak gerekir. İnsan ilah da değildir şeytan da. İnsanda iyilik de bulursun kötülük de.
Beni jahil gerizekalı insana anamadıla, akıllıla anajak demek bağnazlık eseridir. Kimse seni anlamaya ya da takdir etmek zorunda değil. Bu böyle!
Feys 2018-09-09 19:46:32
Cemkir
Kitmir ne olduğunu biliyorsan forumseverlerin anlatır mısın
Fes sende yardımcı ol lütfen .
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-10 12:49:09
Kısık kısık havlamak varken niye kutsal köpek olayım ki? Cahil adam anlamayan adam, veya genellikle yanlış anlayan adam demektir. Bağnazlık ise cahilliğin başka bir türüdür. Peki bir insan cahillikten nasıl çıkar? Vicdan uyanır, kapalı devre anlayış sorgulanır, anlama açımlanır. Kişi kendini sürekli sorgulamalıdır. Edebiyatta bunun mükemmel örnekleri vardır. Edebiyatın yararı Hayatın karmakarışık, net olmayan haline bir düzen ve netlik getirmektir. Tek biçim kalmak ne demektir. Bir tek ideolojiye inanmak ve her şeyi o ideolojinin gereklerinden yorumlamaktır. Komunistler, dinciler, Naziler öyledir mesela.
Feys 2018-09-10 13:08:19
Eee kendine yakistiriyotsan havla bakalım
Baskervil bau bau.
Evet Katmir muhteşem yedilisine sadık kaldı.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-11 09:55:05
Sir Arthur Conan Doyle kitabı eşsizdir. Bilimsel düşünmeyi öğrenmek isteyenler Sherlock Holmes okumalı. Osmanlı'nın aynı dönemindeki romanlara bakını Arthur Conan Doyle ayarında bir türk yazar bulamazsınız. 1880 - 90 larda Ahmet Mithat efendinin romanları var. Hiç yoktan iyidir, ama Dostoyevski ile Arthur Conan Doyle kıyaslayamazsın. Aynı dönemde yazmış bir de Filibeli ahmet Hılmi var, Amak-ı Hayal'i yazmış. Anka kuşları var, bin sene öncesini masal dünyası.
Habip Kallavi 2018-09-11 10:11:25
OİSD kuruluşuna üye ülkelerin eğitim seviyesini ölçmek için üç senede bir yapılan PİSA diye bir sınav var. Türkiye 2003 senesinde 72 ülke arasında 28 yerdeyken şimdi 52 yere düşmüş. Aç imam hatip okulunu eğitimin içine et, yaptıkları bu. Dindar nesil yetiştireceğiz derken ahmak nesil yetiştiriyorlar.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-11 11:57:53
Onlar 28 yerden 52 yere düşmesine bakmazlar ki, amaçları cahil kitle yaratmak. Akşam yeni bir değişiklik yapmışlar eğitim yasasında, bundan sonra erkek kız çocukları bir arada eğitim görmeyecekmiş. Bağnaz dincinin kafası böyle çalışır, matematikte ve okuduğunu anlamada gerileme onları ırgalamaz. Şeyin eğitimi zaten berbat bir eğitim. Matematik sıfır, kültür sıfır, yabancı dil sıfır, dosya okuma becerisi sıfır. Peki ne var, sadece iktidarda kalma içgüdüsü. Aynı içgüdü Stalin'de, Jivkov'da, İddi Amin'de de vardı.