Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7121 Lv.
GBP GBP 2.2438 Lv.
TRL TRL 0.3158 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Kasım 2018
HABERLER » Bulgaristan
2019'dan itibaren yeni kimlik kartları çıkarılacak

2019'dan itibaren yeni kimlik kartları çıkarılacak

07 Eylül 2018

2019'dan itibaren yeni kimlik kartları çıkarılmaya başlanacak. Kimlik kartı çıkarmak için ihale açılması bekleniyor.

Konuyla ilgili basın açıklaması yapan İçişleri Bakan Yardımcısı Milko Berner, “Yeni kimlik kartları daha fazla biyometrik veri içerecek. Vatandaşlar onlarla 169 ülkeye vizesiz seyahat edebilecekler. Yeni kimlik belgeleri, 10 yıl boyunca geçerli olacak” diye izah etti.

İçişleri Bakanlığı, yeni kimlik kartlarının gelecek yıl çıkartılmasının zorunlu olmayacağını ve mevcut kimlik kartlarının son kullanma tarihlerine kadar geçerli olacağını açıkladı.

Bunların yanı sıra İçişleri Bakanlığı, mahkûm edilen veya aleyhlerine dava açılan ve ülkeden ayrılmaları yasak olan kişiler için de belge çıkartacaktır. Bu belgelerin sayesinde sınır kontrolü daha kolay gerçekleştirilecek.

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 7122


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Nejo Kj 2018-09-08 08:53:28
O 169 Ülke içinde Rusya olmadıktan sonra ne avantajını gördüm ben bu pasaportun???
Ordi 2018-09-08 10:23:07
AB ülkelerinin bildiğim kadarıyla tamamı Rusya için Vize alıyor İngiltere, Fransa, Almanya dahil. yani bir parça anlamsız olmuş siteminiz.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-08 14:07:12
Rusyaya hovardalık seyahatine gitmek istiyor her halde. Ukraynaya git, orada envai çeşit eş değiştirme partileri varmış, git ve hızını dizginle. Anadoludan Ukraynaya pezevenk turları düzenleniyor. Geçen gün sosyal medyaya bir video düştü, Akasaraylı 43 yaşında biri gitmiş çok memnun kaldım diyor. Birinci gün Ana anımla şey ettik, sonra Sisi ve ardından Katya hanımla, böyle devam ediyor diyor. Ya, buraya gelmeyen yaşadım demesin diyor, biz hiç gitmedik Ukraynaya demek hiç yaşamamışız.
fes 2018-09-09 12:41:17
Çemkirka, çok güzel bir konuya parmak basmışsın: aferin, aferin! Yalnız "Ukray'na ya hiç gitmedim, demek hiç yaşamamışız" demene üzüldüm. Git, bir an önce git Ukrayna'ya aga. Kiev'e falan gitme, doğrudan batı Ukrayna'da Lvov şehri var, oraya git aga. Lvov şehrinde kadın erkek dengesi bozulmuş, bir erkeğe altı kadın düşüyormuş. Kadının bolu orada aga. Söylendiğine göre Hürrem sultan Lvov şehrindenmiş. Çemkirka, Kanuni Sultan Süleyman'dan senin neyin eksik aga?
Feys 2018-09-09 20:13:30
Biraz dizginleyin kendinizi be kardeşim ya.Burasi entel Kırcaali forumu sonuçta.Ya.
Seviye tutmalıyız.

Fark mı?
Kanuni oraya gitmedi ki, ayana gelmiş pardon getirmişler ,çok pardon sarayına.
Bu konuda bilgim az ama bariz ,tartışılmaz ve olanustu fark ortada bence.
Bence otobüs ve şey arkasından kosulmamali.
fes 2018-09-10 13:15:39
Fark olmaz mı be ya, o koskoca Kanuni Sultan Süleyman, bizimki sadece Çemkirka. Adam Fransa kralına bir mektup yazmış, mektuptan ziyade gök gürlemesine benziyor. Ben ki Padişahların padişahı Süleyman, şu şu memleketleri idaremin altına aldım; ardından bir liste çıkıyor ortaya, saya say bitmiyor. Atım hep eğerli, kılıcım kuşanılmış vaziyettedür diye bir de göz dağ veriyor ki, bir türk olarak gururlanmamak elde değil. Lakin, burada Çemkirkanın sahasına giriyorum, kem sözlüler Osmanlı'nın yıkılışının da Kanuni ile başladığını söylüyorlar. Damat - yine damat- Rüstem paşa, rüşvet, oğul katletmeler hep onun devrinde oldu diyenler var. Bir de damat Ferit var ki, felaketin felaketi bir şey
Feys 2018-09-10 14:20:13
Sen şimdi bizim Baskervil bau bau'u Fransa'nın kralınla denk mi tutuyorsun."O sadece bir ..."
fes 2018-09-11 12:36:14
Fransalu - Osmanlılar böyle diyorlardı - kralı o tarihte İngiliz, avusturya ve ispanya baskısından bunalmış, kendine yeni bir müttefik arıyordu. Siyasette de doğa kanunları gibi bir olgu vardır, düşmanımın düşmanı dostum olur. İran Osmanlı baskısından bunaldığında Papayla işbirliği yapmaktan çekinmez, Mustafa Kemal batılılar tarafından sıkıştırıldığında Sovyet rusyayla işbirliği yapar. Bu yasaya uymamak aptallıktır. 1877 senesinde Osmanlı yönetimi hem batıyla hem de Rusyayla kavga etti Tuna vilayetini kaybettik, Balkan savaşı öncesi de aynı oldu. Davutoğlunun sıfırcı politikası da aptallığın aptallığı idi.Batı üzerine geliyorsa Rusyayla anlaşacaksın, veya tersi.
Feys 2018-09-12 15:16:55
Fes
Cemkiri bağla abi , korkudan kimse girmiyor siteye.
erbin 2018-09-13 11:07:34
fes yorum yazmaya devam et. Yorumlarınla bizi aydınlatıyorsun. Yorumlarını beğenerek okuyorum. Senin yazdığın yorumlardan aydın, entellektüel insan olduğun belli oluyor.
fes 2018-09-13 15:15:24
Çemkir'bağlamaktan çok daha bir özgür bırakmak lazım ki, bu siteye girenler daha da çok korksunlar. Kendi görüşünü savunabilmek cesaret ister, korkaklara göre değil.
Feys 2018-09-13 15:47:50
Be kardeşim tamam da
Kimse yazmıyor. Giden yok gelen yok,
Gel onu değiştirelim,
Pistanla , mışıl mışıl myaulasin. Niknameide Van kedisi olsun.
Veli Mutlu 2018-09-13 20:17:52
Site yönetimi yaptı bunu. Etkili yerler devreye girdi, onay sisteminin getirttiler. İnsanların ilgisinin kökünü kazıdılar. Bindikleri dalı kestiklerini bilemediler. Oysa insanın gelmediği bir yere etkili kişiler destek niye versin? Olan oldu, fırsat kaçtı, bir daha geri gelmez.
Feys 2018-09-16 14:20:28
Ancinsan Veli'nin yazdıkları dogoru mu?.
Doğruysa arkadaş Mutsuz oluyormuş.
Fes-fes 2018-09-22 13:12:38
Bu fes her yerde, her konuda ve her zaman en düzgün, en dogru ve degerli ve özellikle yorumlari yapan birisi imajini vermeyi birakmamis. Bosuna dememisler:" insan cani cikmadan.................." Biz fes kardes bu tür yapasi var, ne yapalim, sonucta o da bizim sürüden birisi. Yine demisler ya:"Her såurüyün bi kara koyunu ve kafverengi lekesi olur ve dogaldir. Kimse fes kardesimizin yazdiklarina darilmasin, sikilmasin ve özellikle dikkate alip takilmasin.
Fes-fes 2018-09-22 13:18:59
Bu fes kardes, her yerde, her konuda, her zaman en düzgün, en dogru ve özellikle en degerli yorumlari yapan birisi imajini vermeyi birakmamis. Bosuna dememisler:" Insan cani cikmadan.................." Bizim fes kardesimizin bu tür yapasi var, ne yapalim, sonucta o da bizim sürüden birisi. Yine demisler ya:"Her sürüyün bir kara koyunu ve kafverengi lekesi olur diye ve öyle olmasi dogaldir. Kimse fes kardesimizin yazdiklarina darilmasin, sikilmasin ve özellikle dikkate alip takilmasin. Fes kardes sen hic sikilma, hava atmana devam et!
fes 2018-09-22 20:19:30
' Agam ben tartışmaktan çekinen biri değilim, fikirler çatışsın doğru ortaya çıksın diyorum. Çık ortaya, en doğru ve değerli fikirlerini ortaya at ve onları savun, sana mani olan mı var? Ha sürünün kara koyunu olduğumu ben de kabul ediyorum ve bu da hoşuma gidiyor doğrusu. Hayatında onca kitap okumuş ve hala okumaya devam eden birisi olarak hava atmaya biraz hakkım olsun artık. İnsanın ikili bir karakteri olduğu açıktır, övünmenin çok saçma bir şey olduğunu bile bile övünür de. Dostoyevski'nin "Delikanlı" ( "Yunoşa") diye bir romanı var, bu konular çok güzel işlenmiş. Merak eden okuyabilir, eğer hala merak eden varsa tabi.
Feys 2018-09-22 22:21:15
Aman Dostoyevski de Dostoyevski. Çok kitap okudum da......
tintiri montori hop Dostoyevski ine .
Dostoyevski okuyunca neseleniyorum.
Merak etim Dostoyevski başka ne okumuş bizim efsane fes. Bizim fes otnesil go e ot vihira bence. Vihir havalı yani, ve süratli. Evet evet havalı ve surstli .
O arada merhabalar hepinize.
fes 2018-09-25 23:45:04
Okudun da, o okuduklarından bir tane bile alıntı yapıp bir yorum patlatmıyorsun be aga. Bir İliada!yı okudun, onu da anlamadım diyorsun. İyi. Hadi yabancı yazarları okumadın, Kemal Thir'in "Kurt kapanı" romanını, veya "Yorgun savaşçı"yı okudun mu? Nazım Hıkmet'in türk köylüsü için söylediği "o kitapsız bilendir" sözü senin için de mi geçerli yoksa?
Feys 2018-09-26 12:40:35
Birde Vinetu okudum. Yarıya kadar.
fes 2018-09-26 13:31:28
Bak ben Vinetu diye bir şey hiç okumadım, hatta senden duydum. Bir kitabın sonuna gelemediğine göre sen benim bacanak gibisin: benden özenerek o da kitap okumaya karar vermiş, ama her eline kitap aldığında uykusu gelip mışıl mışıl uykuya dalıveriyor muş. Kayın pederin evinde kitaptan bahsedildiğine esnemeye başlıyor; haliyle esneme bize de bulaşıyor. Cadaloz kaynana bıraksa her iki bacanak derin uykulara muhakkak dalacağız. Ama bırakır mı? Bu arada kayınpederden de bahsedecektim ama yer kalmadı.Başka sefere.
. 2018-09-26 22:28:24
Vinetu Bulgaristan'da bir espiri, TRde şeyin diploması gibi bişey. Başkakan Doyko Nurisof'a bir gasteci hangi kitabı en çok sevdiğini sorar, aldığı cevap da Vinetu'dur.
F 2018-09-27 00:05:25
:)
Ya okusaydim sonuna kadar
Neyse ine bı b_k olmazdı benden
Feys 2018-09-27 00:08:21
Eşofmanlı kırmızı Tocka
Aramıza hoş geldin.Gozume girmeye başladın,
. 2018-09-27 06:13:12
Hoşgördük te...
Eşofmanı hayatta sevmem. Hani spor yaparken olur, insan arasında ciddi elbise, asgari pantalon, gömlek şart. Hele düğün dernek tarzı cemiyetlerde lakayıt biçimde belirmek orada toplanmış olan kişilere ve başta kendimize saygısızlık olur. Elbet bu benim fikrim.
İkinci konu renklerin tamamını severim. Bazı ideolojilerin simgesi haline gelsin ya da gelmesin hoşuna giden rengi kullanılabilir ve giyilebilir. Senin kırmızı renkle ilgili beyninde oluşan yapıyı bilemem. Renklerim tamamı güzeldir.
. 2018-09-27 06:28:25
Belirli düşünce gruplarına mensup olabilir insan. Eybraham Maslou'nun ihtiyaçlar yerarşisinde de belirtildiği üzere ait olma kişisel ihtiyaçtır.
Aidiyet koyunluk derecesinde kesinlikle olmamalı. Düşünce hürce kullanılmalı. Bir insanın seri katil gibi düşünebilmesi o kişiyi katil yapmaz. Düşünme kabiliyeti diğer alanlardaki kabiliyetler gibi gelişir, gıdasını vereceksin ve onu çalışırtıracaksın. Taht oyunları dizisinde mesela "Ejderhalara zincir, pranga vurunca küçülürler, çünkü ejderha kul değildir" prensibi var. Akıl da bir ejderhadır. Onu kul yapıp zincire vurup hapsedersen küçülür ve nihayetinde yok olur.
Feys 2018-09-27 11:09:28
Bu kadar mı sadece , kısa kesmissin ,
adam hobilerini yazar, nebilem , beğendi renkleri, sevdi oyunları,
kendinizi ifade etmekte mütevazı davranmissiniz Ocam.
Biraz daha tanıtın.


Bu tochka karakteri tutulacak galiba.
fes 2018-09-28 10:33:53
Farklı kişiliklere bürünüp farklı karakterler yaratma oyunu güzel bir oyundur. Kim ki bu oyunu güzel oynadı yazar olur. Ama güzel oynanmazsa sırıtır, kabak tadı verir.
Bence ejderha yorumu doğru ama eksik. Ejderhalar iktidarın sembolleridir, bağlanmaları gücün kontrolü manasındadır. Sarışın hatun Talgaryan hanedanının devamı ve iktidar gücünü hak edendir. Ejderhalardan birinin Akgezenlerin eline geçmesiyle, yanin iktidar gücünün ele geçmesiyle ne olacağını gelecek sezonda göreceğiz. Devlet aygıtını bir ejderha gibi düşünürsek, aygıtın cumhuriyetçilerin elinde olmasıyla islamcıların elinde olaması aynı şey olmayacağı çok açıktır.
Feys 2018-09-28 10:57:57
Biz Ertuğrula bakıyoruz
diriliş (vizrajdane) , siz uyuya durun. Yeni sezonda bakalım ne olacak. Osmanlıyi kuracaklarmi?
fes 2018-09-28 11:58:30
İslamcının kafası sanata çalışmaz, nereye el atsalar yüzüne gözüne bulaştırıyorlar. Diriliş Vikinkler dizisinin ağır bir taklididir. İslamcı iktidarı memnun etmek için saçmalığın ötesinde bir senaryo yazılmış. Bir akşam baktım, b,r daha hayatta bakmam.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-28 19:42:10
Ben de bakmıyorum Diriliş flimine, ama ben iyi veya kötü olmasından değil, sırf inattan ve gıcık olduğumdan bakmıyorum. Ben mantığa, aklı selime bakmam, iç dünyama bakarım. Bir şeyden tiksiniyorsam tiksiniyorumdur, öyle değilmiş gibi yapmam. Neysem o olmaya kara verdim.
Feys 2018-09-28 21:13:33
Eee neymissin
Pincer mi, yoksa Sivas kedisi mi.
Birtakimlari var kısa ayaklı uzun gövdeli, çoğu zaten ulicni
Sokak yani, sen beli ki porodist birseysin.
Sen sen ol cam kır, kır çöz Süpermen.
Feys 2018-09-28 21:27:49
Fes
Diriliste oyunculardan hiçbiri dinci değil ki. Sen hiç han Asparuh bakmadın mi . E aynısı Türkiye versiyonu, 20 kez daha kalite her bakımdan, ayrıca tarihin önemli kavşakların i ve noktalarını yansıtmaktadır, şimdi öğrenci olsam, Osmanlı tarihin o dönemdeki şahısları ve olayları şipşak anlamış olurum . Ben İliadayi (Sen Dostoyevski oluduusan bende Ömer'i okudum)
bu şekilde anladım ama Brat pitin filminden .
Özet : Başkaları tarihleri yok tarih uydurmaktalar, bizim ecdadimizda tarih yapmış ama yazan yok.
Cimkirde sevdim devam etsin, ama havlarken bile mantık cimkirsin, mahalle sokak köpeği gibi değil.
Sonuç: Demokrasiye isteyen Diriliş bakar isteyen Kapitan Petko v-da.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-28 22:05:03
Yok bey efendi, sevmediğin birini hadi bunu seveyim diyerek sevemezsin. Mesela ben sakallı şalvarlı insanlardan tiksiniyorum, onların bana yaklaşmalarını istemiyorum. Kaç defa kendimi hizaya getirmek için , yapma etme onlarda insan dediysem iç duygularıma hakim olamadım. Uzun boylu kadınları gördüğümde de deve görmüş gibi oluyorum. Tolstoy'un "Diriliş" diye bir romanı vardı galiba. Filmin senaryosunu Wikinklerden aşırttılarsa ismini de Tolstoydan aparmış olmalılar. İslamcılara iş yapan film yapımcıları, artizler islamıst olmuş sayılırlar. Tarık Akanı mesela öyle bir filmde oynatabilir misin?
Feys 2018-09-28 22:33:29
E ide Tolstoy sakalı degilmi (ben bilmiyorum).
Karl Marks, Darvin, Dostoyevski .
Bu gün bir genç sarıklı ve şalvarlı yanımdan geçerken selam verdi , yüzü nur topuydu kendisini tanımadım halde. Ön yargılı olmamalı insan.
Ben de on yargiliydim, iki defa isirildim köpekten. Ama o iki pomiyardan dolayı bütün köpekler köpek değildir ki, aralarında iyiler de var tabi. Cemkirin de var havlayan da,bavlayanda sadece koklayan da.
Kedi neden nankör gözükür bilir misin . O esas "rezak " isminle zikreti için
rızkı nereden geldini idrak icgudu eteneyine yaratılış itibariyle sahib, mir mir mir mir ....Biliyor musun benim kedim öldü ya.
Ama köpeklerde öyle değil.
Feys 2018-09-28 22:52:53
E iyi de fes
Sen bu nikneymi neden degistirmiyorsun (ki değiştirme ), şimdi ve dini yakın et. Fes - Tturk-Turklik- Muslumanluk- Osmanlı- tarih-coğrafya -Osman gazı-Erturul gazı ve DİRİİSH. Din'i takib etinmi, şimdi iki seçeneğin var, ya niknameni yeniden secmelisi, ya da fes karakteri bu çizgiye paralel olalı,
mantık öyle gerektiriyor.Ya göründüğün gibi olmalısın yada olduğu gibi görünmesi insan.
Ne deyem gel ne olursan ol inede gel, ister pincer ister kangal Sivastan, ister rotvayer ister çoban köpeği gel
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-09-29 08:53:56
Yüzü nurlu eski dedemin nesliydi, bunlarda bed beniz korkunç iğrenç. Sakal o zaman modaydı, Namık Kemal, Hristo Botev hep sakallıydılar. 1900 başında Alamanlarla yakınlaştık onların yukarı doğru kıvrık bıyık modaları bizim de modamız oldu. Enver Paşa, genç Mustafa kemal kıvrık bıyıklıydı. Savaş zamanında bakımı zor olduğundan pos bıyık modasına geçtiler. Bizim dincilere gelirsek, pis sakallar, kötü kötü bakış, sarsak giyinme içlerindeki vicdansızlığı, gaddarlığı dışa vurduklarından insanda tiksinti uyandırıyorlar.
fes 2018-10-04 12:37:00
Yüzü nurlu adam cahil olmaz diye bir inanış var tümüyle yanlıştır. Benin yaşadığım mıntıkada son derece saf bir macır var; bizim Kırcaali taraflarından. Kimseye kötülük yapmaz, iyi niyetli, karıncayı incitmez, nur yüzlü bir adamdır. Karısı bunu çok ağır aldatıyordu, ama bizimkinin bundan haberi bile yoktu. Sonunda bir ara karısı bunu boşadı, daha doğrusu evden kovdu. Bizimki buna biraz üzüldü ama saflığı ve nur yüzlü hali devam ediyor. Toparlarsak nur yüzlülük zeka ve karakterle tahkim edilmez ise sonuç çok kötü oluyor. Ben damadını şeye diken adama destek verenleri bizim saf komşuya benzetiyorum.