Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7121 Lv.
GBP GBP 2.2438 Lv.
TRL TRL 0.3158 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
16 Kasım 2018
HABERLER » Bulgaristan
Karlovo’daki Kurşunlu Camiinde arkeolojik kazılar yeniden başladı

Karlovo’daki Kurşunlu Camiinde arkeolojik kazılar yeniden başladı

17 Ekim 2018

Bugün Karlovo (Karlıova) kasabasındaki Kurşunlu Camiinde arkeolojik kazılar yeniden başladı. Amaç, caminin, ulusal öneme sahip bir kültür anıtı ilan edilmesi üzere analiz edilmesi ve incelenmesidir.

Karlovo Belediyesi’nin girişimiyle başlatılan kazı çalışmaları, Kurşunlu Camii’nin Başmüftülüğe iadesine ilişkin davanın sürmesine rağmen devam ediyor.

Kurşunlu Camii mülkiyetinin, Karlovo Belediyesi’nin yetkisi altında devlete mi, yoksa Başmüftülüğe mi ait olduğuna ilişkin şimdiye kadar bir mahkeme kararı yok.

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 2535


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Sayit Mümün 2018-10-17 17:46:56
Kırcaali Habere güncel haberler için teşekkür ediyorum. Önemli gilişmelerde bizleri anında haberdar ediyorsunuz. İyi ki varsınız.
Ardalı. 2018-10-19 19:44:35
1/Osmanlı doneminden Muslumaan Cemaatine kalan Vakif,Arazi,Camii ve Mescitlerin tümü Bulgaristan Sofya Başmüdürlüğü,ne ayıttır.
2/Eğer Bulgaristanda doğru dürüst bir Adalet sistemi var ise Bulgaristan Müslümanlarına ayit tüm Vakıf ve diğer mallarının Bulgaristan Sofya Basmuftulige iyaade etmeleri gerekir
3/Başmüdürlüğünde Cemaat yetkililerin bilgisi olmama dışında hiçbir Vakif malınin yer değiştirmesi mümkün kilinmamalidir.
Ordi 2018-10-20 13:07:13
Başmüdürlük değil başmüftülük
fes 2018-10-21 21:47:49
Türkiye İstanbul'da tarihi demir kiliseyi restore edip bulgar kilisesine teslim etti, Şişli'de bulgar kilisesine ait milyonlarca dolar değerinde arsayı verdi karşılığında bir şey almış olması lazım. Eğer bir şey almadıysa yazık bizim dış politikamıza. Bulgarlardan aferin için bol kepçeden bir şeyler vermek aptallıktır.
Kenan 2018-10-23 06:46:13
Malesef efendim
Şaban Ömer 2018-10-23 15:31:04
"Sizin Türkçülük yapma hakkınız var ama benim Kürt vatandaşımızın Kürtçülük yapmak hakkı doğar". Bunları utanmazca dedi ya, herkesin gözü önünde dedi. Andımız tartışmaları konusunda tarafını seçti. Neresi tarafı? Neresi olacak "ben gürcüyümi hanımım da araptır" tarafı. Şimdi Varnalı, Osman falan gibi aldırıklar hemen görüşlerini belirtmeliler. Türküm, doğruyum, çalışkanım diye haykırmasınlarmış türk çocukları. İyi mi? Peki Bulgaristanda Az sım bılgarçe diye şiir okunması niye tartışma konusu olmuyor? Sen herkesten akıllı mısın?
.. 2018-10-25 13:28:32
Cami güzelmiş. Karlovo , karli ovadan gelmiyor mu.
Müslüman 2018-11-04 11:34:38
Kesinlikle müze statüsü verilecek bu demek ki ibadete kapalı olacak.
Boş müftülükte DS adamları çalışmakta onların adlı görevi ülkede yaşayan müslümanları yok etmektir.
Varnalı 2018-11-10 14:27:28
Şaban Ömer, Bulgaristanda türkler halinden memnun.Kendi aralarında,çocuklarıyla,torunlarıyla bulgarca konuşmalar....Ramazan ayında bırak oruç tutmayı,ulu orta açık alanlarda içki içmeyi,düğünlerini bulgar geleneklerine göre düzenlemeleri...Daha neler neler.Kürtler savaşıyor.Aynı zamanda nüfusları korkunç bir şekilde,endişe verici artıyor.Bulgaristan Türkleri ya evlenmiyor,yahut 30 yaş sonrası evleniyorlar.Dolayısıyla genelde tek çocuklu ağileler.Ötesini sen anlat Şaban Ömer....!
Saygılarımla.