Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7275 Lv.
GBP GBP 2.2004 Lv.
TRL TRL 0.3235 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
13 Aralık 2018
HABERLER » Bulgaristan
Fiyat artışları nedeniyle Bulgaristan’da halk sokaklara çıktı

Fiyat artışları nedeniyle Bulgaristan’da halk sokaklara çıktı

12 Kasım 2018

Akaryakıt ve zorunlu trafik sigortası fiyatlarının ve araba vergilerinin artırılmasına karşı dün ülke genelinde protesto gösterileri yapıldı. Büyük şehirlerde sürücüler, memnuniyetsizliğini göstermek için araçlarıyla protestolara katıldı.

Göstericiler, Sofya'nın merkezini kapattı. Motosiklet ve bisikletli pek çok kişi de onlara katıldı. Başbakanlık binası önünden başlayan yürüyüş, Dondukov Bulvarı, Vasil Levski Anıtı, Kartal Köprüsü ve Ulusal Meclis önündeki meydanı kapsayan güzergahtan birkaç kez geçti.

Trakya Otoyolunun, Filibe, Stara Zagora (Eski Zağra), Yambol ve Burgaz şehirleri yakınındaki kesimleri, göstericiler tarafından birkaç saatliğine kapatıldı. Bu kesimlerde tıkanıklık yaşandı.

Yüzlerce Filibeli, kentin sokaklarına çıktı. Araç kuyruğu ana caddeye yöneldi. Önemli yollar kapatıldı. Filibelilerin protestosuna Pazarcık şehrinden 100 sürücü de otomobiliyle katıldı. Protesto, kentteki rock kulüpleri tarafından da desteklendi.

Akaryakıt zammı yanı sıra, göstericiler başka sosyal taleplerde de bulundu. Onlar, önümüzdeki yılın başından itibaren asgari işçi ücretinin 750 levaya, asgari emekli ücretinin 350 levaya, hemşeri başlangıç maaşının 1200 leva, hekim başlangıç maaşının 2000 levaya yükseltilmesiyle gelirlerin artırılmasında ısrar ediyor.

Engelli çocukların annelerinin de katıldığı protestoya katılan vatandaşlar, “Yaşam standardının yükseltilmesini istiyoruz” diye belirttiler.

Araçlarla yapılan protesto gösterisinde Varna sokakları ve Asparuh Köprüsü de trafiğe kapatıldı.

Burgaz şehrinde göstericiler, Trakya Otoyolu’nun girişine yönlendi. “Protesto” yazısı bulunan yüzlerce otomobille korna çalarak protestoya katılan vatandaşlar, akaryakıt zammından ve zorunlu trafik sigortasıyla ilgili değişikliklerden duyduğu memnuniyetsizliği ifade ettiler. Onların büyük bir kısmı, Başbakan Yardımcısı Valeri Simeonov’un istifasını talep eden engelli çocukların annelerini desteklediler. Yürüyüş, Trakya Otoyolu’nun girişine kadar devam etti.

Dragiçevo köyü yanındaki Lülin Otoyolu üzerindeki kavşağı kapatan göstericilerden dolayı kilometrelerce araç kuyruğu oluştu.

Blagoevgrad (Yukarıcuma) şehrinde de protesto gösterisi yapıldı. Saat 13.10 sularında şehirden ve bölgeden protestoya katılan vatandaşlar, E-79 karayolunu kapattı. Yaklaşık 6 saat yüzlerce vatandaş, pazar günleri genelde trafiğin yoğunlaştığı Yunanistan’a uzanan ana yolda gösteri yaptılar. Gösteri, Simitli istikametinde Blagoevgrad’ın çıkışında yapıldı. 500’ün üzerinde araçla gösteriye katılan vatandaşlar, poligona araçlarını park ederek, E-79 karayolunda hükümetin istifa etmesi için insan zinciri oluşturdu. Güvenlik güçleri, yolcuları Blagoevgrad-Dolno Tserovo-Jeleznitsa çevre yoluna yönlendirdiler, ancak göstericiler bu yolu da kapattılar. Vatandaşlar, Bulgar Bayrağı’nı dalgalandırdılar ve “Daha fazla tahammül etmeyeceğiz” şeklinde sloganlar attılar.

Tırnovolular ise Varna-Sofya karayolunu kapattı. Göstericiler, protestonun akaryakıt zammından başka düşük yaşam standardından da kaynaklandığını açıkladı.

E-79 karayolunun Dupniçe şehri yakınındaki kesiminde de yol kapatma eylemi yapıldı. Ağır yük taşıyan kamyonlar şehir içinden geçen yola yönlendirildi.

Akaryakıt, zorunlu trafik sigortası fiyatlarının ve araba vergilerinin artırılmasına karşı ülke genelinde protesto gösterilerini desteklemek için Stara Zagora (Eski Zağra) şehrinde düzenlenen eyleme 500’ün üzerinde araçla 1000 kişi katıldı. Göstericiler, araçlarını park ederek Kazanlık istikametindeki şehrin çıkışına yaya yollandılar ve protesto yapmak için izin verilen yere kadar gitti.

Organizatörler kalabalığı kontrol altına alamayacaklarını anlayınca protesto gösterisinin bittiğini duyurdu. Bunun üzerine göstericiler sivil itaatsizlik eylemine geçtiler ve Kazanlık-Stara Zagora yolunu kapattı.

Varna-Rusçuk karayolunda da kapatma eylemi vardı. Bu yol, Razgrad (Hazargrat) şehri sakinleri tarafından kapatıldı.

Montana şehrinden yaklaşık 300 şoför, kasaba içindeki sokaklarda araçlarıyla tur atarak gösteri yaptı ve kısa süreliğine farklı akaryakıt zincirine ait birkaç benzin istasyonunu kapattı. Göstericiler, akaryakıt zammı ve iktidardakilerin araba vergilerini artırma niyetlerine karşı pankart açtı.

Şumnu şehrinin yüzlerce sakini, Arena salonu önünde toplanarak akaryakıt zammını protesto etti. Göstericiler, Maritsa sokağını kapattı, yaya yolunda yürüyen vatandaşlar otomobillerin bu yollardan geçmesini de engelledi.

Plevne ve Kırcaali şehirlerinde de gösteriler vardı.

Botevgrad sakinleri ise Vitinya Geçidi ve Vraçeş’e uzanan yolları kapattı.

Silistreliler de düşük yaşam standardına karşı sokağa çıkarak barışçıl eyleme katıldı. Göstericiler, “Yaşam standardına uygun fiyatlar istiyoruz. Onlar bunu yapabilir, biz onlara yaptıracağız!” yazılı kağıtlar dağıttı. Engelli çocukların anneleri de protestoya katıldı. 100’den fazla araçla göstericiler, işlek sokaklarda tur attı.

Saat 19.00 sularında İçişleri Bakanlığı, ülke genelinde kapalı ana yolların bulunmadığını açıkladı. Yapılan açıklamada dünkü eylemlerde güvenlik güçleri tarafından fiziksel güç ve yardımcı teknik araçlar kullanılmadığı belirtildi.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 16056


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


sabahattin aydın 2018-11-12 16:13:43
eski yönetimde yaşam çok daha iyi miydi acaba ?
AKM 2018-11-12 20:11:28
geçmiş geçmişte kaldı bu böyle biline ama biraz gerçekçi olalım sanki aranıyor her ne kadar JİVKOVu sevmesekte şimdi 55__65 yaş grubu iyi bilir insanı böyle yoksul kılan sistemmi yoksa yonetim şeklimi?
K2 2018-11-13 08:55:55
Jivkov'u sevmiyormuş ama onu o yapan rejimde her taraftan bal ve süt ırmakları akıyormuş! Eski rejimi isteyenler Kuzey Kore ve Küba ülkelerine kalıcı olarak gitsinler. En rezil ülkeydi, ilden ile vizeyle gidiyordunuz, muz ve portakalı yeni yılda zar zor görüyordunuz, hiç haklarınız yoktu, bunları ne kaçan unuttunuz?!
Halkın sokağa çıkabilmesi demokrasinin olmazsa olmazıdır, her gelişmiş demokratik ülkede her yıl mutlaka olur. Baskıcı rejimde halk bastırılır, medya susturulur ve senin haberin bile olmaz!
Karanfil 2018-11-13 09:29:50
Bulgaristan Araba vergisi konusunda Türkiye yi örnek almış model Türkiye den
Şöyle bir şey de var Bulgaristan eski arabaları kullanıyor diye Avrupa dan hava kirliliği ölçülüp uyarı yapılmıştı Avrupa Bulgaristan a yeni arabalarını nasıl satacak yoksa
Fahri Bezgin 2018-11-13 18:51:34
Türkiye'de fiyat artışları Bulgaristan'da artışlardan kat be kat daha fazla ama kimse kalkıp protesto edemiyor, çünkü demokrasinin kırıntısı bile yok. Demokrasinin son kırıntılar 2013 senesinde Gezi olaylarından sonra bitti, sıkıysa birisi çıksın sokağa protesto etsin bak neler oluyor. Yaka paça, karga tulumba, biber gazı, öldüresiye coplama ve aylarca zindana tıkılma, işten atılma bunların hepsi başına geleceği kesindir. Ondan bulgarlarçok şikayet etmesinler demokrasinin tadını çıkarsınlar. Benim tavsiyem budur.
Ömerosman Zengin 2018-11-13 21:04:45
Evet, övündükleri hava alanı inşaatında çalışan işçiler köle gibi çalıştırılmalarını protesto etmek istediler, sen misin protesto eden, öldüresiye dövülerek tutuklandılar ve ceza evine kapatıldılar. Ölesiye çalış, geber, çatla ama iktidara laf söyleme. İstenen budur.
xb 2018-11-14 11:24:08
Tembel millet, biraz zorluk görmeye bile dayanamıyorlar. Gelecekte bu ülke tamamen ortadan kalkar böyle giderse. Yatıp da rahat yaşamak nerde görünmüş ?
Ahmet 2018-11-14 14:01:23
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
ANAVATAN 2018-11-14 18:46:17
SAPLA SAMANI AYIRAMAYAN BAZI YORUMCULAR HER ŞEYİN BAŞINDA VE SONUNDA MUHAKKAK TÜRKİYE CUMHURİYETİNE SALDIRMAYI MODA HALİNE GETİRMİŞLER.
YAHU BULGARİSTAN KENDİ BAŞINA MÜSTAKİL BİR DEVLET VE HEM DE AVRUPA BİRLİĞİ ÜYESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ NEDEN BU ÜLKENİN İÇLER ACISI HALİNİ DÜZELTMEK İÇİN GAYRET GÖSTERMİYOR. BİR DÜŞÜNÜN LÜTFEN ACABA BU DURUM AB NİN İŞİNE Mİ GELİYOR YOKSA.
AB ÜYESİ BİLE OLMAYAN VE YARIN BAŞI SIKIŞINCA DÜNYANIN NERESİNDE OLURSA OLSUN HER TÜRKÜN KOŞACAĞI VE ONUNDA KUCAK AÇACAĞI ANAVATAN TÜRKİYE CUMHURİYETİNE BU ÖFKE VE KİN NİYE .
EDEP YAHU BİRAZ.
Fahri Bezgin 2018-11-14 18:58:48
Sen yanlış okuma yapıyorsun birader, eleştiri ana vatana değil onu hoyratça, cahilce idare edenlere. Aradaki farkı anlayamayan hiç bir şeyi anlamamış demektir. Sırtında koca bir kambur olan birine sırtında kambur var demek gerçeğin ifadesidir, o kişiye saldırmak manasına gelmez.Mukayese edildiğinde Bulgaristan'da demokrasini varlığı tespit edilir; en azında adamlar beğenmedikleri bir şeye karşı çıkararak protesto edebiliyorlar. Jivkov zamanında Türkiye demokrasi bakımından daha ileriydi, şimdi tersi oldu. Üzülerek söylüyoruz ama bu böyle oldu. Maalesef!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-11-14 20:26:08
14 Luis var Fransa kralı, 1600 senelerinde hüküm sürmüş. Adam "Devlet benim" demiş. Her halde dinci takımı da kendilerini devlet zannediyorlar ki, yaptıkları saçmalıkları birileri eleştirdiğinde devlete dil uzatıyorsunuz diye tepki gösteriyorlar. Devleti idare edenler devletin sahibi değildirler, devletin sahibi geçmişte yaşamış olanlar, şimdi yaşayanlar ve gelecekte yaşayacak olanlar, yani millettir.
Vatan için 2018-11-15 19:45:53
İt ürür kervan yürür.
Gidin Bulgaristan da yapın gezinizi de göreyim. Çıkın yakına ne varsa kırın, devirin, dökün ...sonra da girin Kiliselere pisletin. Borisov sizi nasıl öper görürsünüz. Türkiye yi mumla arasınız.
Kendi ayaklarına durmak için her şeyi göze almış Türkiye Cumhuriyetine ve onun başındakilere sakın dil uzatmayın. Defolun gidin Avrupanıza
Şaban Ömer 2018-11-15 22:12:45
Doru it ürür kervan yürür de yalnız burada doğru olan kervan zalim de ittir, yani senin anladığın gibi değil. Kimse hiç bir yeri kırmadı, camiyi pislemedi, deri giyisili gençler başörtülü bayanın üstüne şey etmedi; bunların hepsi kuyruklu yalan olduğunu cümle alem öğrendi, bir tek geri zekalı düdükler öğrenemedi. Türk olmayanlar def olup gitsinler, türkler çoğunluk ve asli unsurlardır. Fesli Kadir Misiroğulu yunan kökenli olduğundan kurtuluş savaşını keşke türkler kazanacağına yunanlılar kazansaydı dedi. Kendini türk hissetmeyenler hemen Suudi arabistana gitsinler, ya da ingiltereye. Hemen hemen!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-11-16 08:04:56
Evet kendini türk hissetmeyenler çöreklendikleri yerleri hemen terk edip ülkeden siktirolgitmeliler. Ben gürcüyüm, arabım, pomakım, çerkezim, kürdüm, arnavutum, boşnakım, rum asıllı Fesli Kadim, dinciyim diyenlerin türklerin ülkesinde işleri yoktur, hemen terke edip gitmeliler. Burası ne mutlu türküm diyenlerin ülkesidir, türküm doğruyum çalışkanım diye haykıranların ülkesidir.
erdem 2018-11-26 14:33:43
Bulgaristanı ve orada yaşayan soydaşlarımızı çok seven bir anadolu evladı olarak lütfen birbirimizi ayrıştırmayalım.Biz kurtuluş savaşında hep beraber bu vatanı kurtardık.Ve inanın bu memleket dünyanın en güzel yeridir.Bütün müslümanların sığanacağı yegane devlettir Türkiye.Geçmişte yapılan hatalar üzerinden tartışmak hiç kimseye fayda sağlamaz.Biz bundan ders alarak milletmiz devletimiz için çok çalışmalıyız.Dünyanın dörtte üçüne sahip olduğumuz değerleri unutmamalıyız.Türkiye güçlü ise dünyadaki müslümanlar güçlüdür.Bosna savaşı sırasında Türkiye oraya yeteri kadar müdahele edemedi neden gücü yoktu.Başımızdaki yöneticiler kim olursa olsun vatanını milletini seven insanlar olsun yeterki.Terörist olmasın onlarla aynı çizgide olmasın yeter.Saygılar.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-11-30 12:27:06
Birbirimizi ayrıştırmayalım aman diye, geri zekalı adamlarla " aman ne iyi ettin de saçma sapan şeyleri söylüyorsun, gel seninle kardeş olalım mı diyelim? Birliktelik doğruyu anlayan, hisseden ve o doğrultuda tavır alan insanlarla olur. Eğer bir toplumun kahır ekseriyeti abraş manda kadar aptal insanlardan oluşuyorsa ne yapsan orada bir birliktelik kuramazsın.
bi 2018-12-01 22:45:08
anasını belleyen adama otuz yıl ve hala daha oy veren,tüm tarlalarını aynı güruhun elemanlarına kapattıran,bir diğer güruha ne ad verilir.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-02 12:19:04
Kafasında kurduğu yalan dünyayı yıkan bir görüşe karşı öfke kontrolü yapamayanlar anasını belleyen adam gibi ifadeleri çekinmeden söylerler. Burada kast edilen Ahmet Doğan'dır her halde. Ahmet Doğan, arkadaşın dediği gibi, bir kötülüğü istese bile yapabilir mi, öyle bir kötücül gücü var mıdır soruların üzerinde soğukkanlı düşündüğümüzde kolayca şu çıkarımı yapabiliriz: hayır Ahmet Doğan istese bile öyle bir şeyi yapamaz. Son otuz sene içerisinde bulgarların bile fakirlik içerisine sürüklendikleri bir ortamda türk azınlığın Danimarka seviyesinde bir sosyal atılım yapmalarını beklemezdik her halde. Akıl var mantık var.
Çimşir Çimşirev Aliveliev 2018-12-02 16:03:37
Türk azınlığının iyi olması Türkiye'nin iyi olmasına bağlıdır. Türkleri temsil ettiğini iddia eden oluşum Türkiye'ye düşman gözüyle bakması Türklerin durumunu kolaylaştıran birşey değildir. Cami kundakçılarını Türklerin partisinden aday gösterirsen sormazlar mı adama bu ne diye?
Boyko geleli DPS iktidarından daha iyi halde Kırcaali. Yollar yapıldı, avrupa fonlarından belediyelere paralar salındı. Köy muhtarları ise en iyi parselleri otlak çizdirip halka anlatmadılar. Hayvancılık olanaklarından bahsetmediler. Mestna initsiativna grupa'da niye belediye başkanları ve belediye meclis üyeleri var sadece, niye bir tane sade vatandaş yok? Çalın ama herşeyi çalmayın, insanlara da birşeyler bıraksanıza
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-02 22:16:19
Aptalca bir çıkarım bu, yok Boyko gelmiş daha iyi olmuş, avrupa fonları salınmımimış. Öyle bir şey yok, o fonlar kim gelse gene salınacaktı. Bence Boyko daha iyi diyen gitsin kiliseye hemen bulgar olsun.
fi 2018-12-03 17:14:24
Ahmet Doğan Toma Bikof,un Dosyaya na Doğan kitabındaki iddialara karşı,acaba neden mahkeme yolu iletkenini savunmadı.
Çimşir Çimşirev Aliveliev 2018-12-03 19:40:45
Gelene gidene salıveriyorlarmış fonları, ama ne yazık ki BSP-DPS ortaklığı olunca hemen durduruluyor (Stanişev ve Oreşarski hükümetleri). Demek ki Avrupa kitabına uygun şeyler istiyor, becereksiz bısıpı ve dıpısı ikilisi kitabına uyduruk (yani daha az) çalmayı beceremiyorlar.
Bence dıpısıdan Sofya MV adayı olmak isteyen camiyi kundaklayıversin. Slavi Binev'den yardım isteyebilirler.
Bulgar olmak isteyen kiliseye gitmesine gerek yoktur, Boyko'yla da hiç olmaz bu iş. Ne Boyko ne de partisinden birisi camiye saldırmadı, aksine 1.6 milyon lev bağış alan bir oluşumun üyeleri yaptı bu işi.
fi 2018-12-04 00:50:52
1600 alanlar. bu işi yaptı da.parayı kim verdi.bu parayı verenleri kim katletti,baklagilleri kim korudu soruşturmayı kim kadük,saf doçentti,SisteMini.kim katletti soruşturmayı kim ört bast etti,Ahmet doğan dünya nezinde teşhir olunca geri plana çektiler Ama eski ajan hala daha bulgar istihbaratının gözdesi geri planda ihanet politikasının baş figürüdür.Türk olmayandan Türkçülük beklemek birayadır.belgelere bakın bana boş verin.Türkiye ye gelmekten acaba neden korkuyor.
fi 2018-12-04 00:57:39
yazılarımı okunamayacak anlam dışlayacak şekile getiren bir dış müdahale var .Gönderdiketen sonra yazılarımın anlamını ben bile okuamıyorum,bu bir sansür.2423
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-04 07:50:48
O cami kundakladı, Slavi Binev lafları çok bayat hatta küflü, bunlarla kimseyi inandıramazsın. Alternatif olarak bizim önümüze alın yiyin diye koyduğun Borisov. Borisov sağcı milliyetçidir ve en azılı milliyetçilerle koalisyon kuran adamdır. Dps için bak milliyeçilerle gizli gizli çalışıyor, Atakaya miliyon levayı vermiş galiba derken Borisov miiiliyetçilerle açık açık, göstere göstere koalisyon kuruyor, bakanlıklar veriyor. Bu farkı anlayamayacak kadar sersem değiliz her halde. Gönül rahatlığıyla oyumuz dps'nindir, GERB yanında BSP tercih ederiz.
Çimşir Çimşirev Aliveliev 2018-12-04 08:06:30
Ne GERB ne de BSP/DPS. Halk hertarafta sokaklara dökülüyor, aktif vatandaşların hiç birisi eski düzen bozuntularını görmek istemiyor. Oyum yenilere olacaktır. Yeniler gelsin. Hiç olmazsa onlar doysun biraz.
Binev'le beraber kapıkuleye DOST'a oy veren kişileri engellersiniz, gelmişken kapıkule camisine saldırırsınız, küflenmiş lafların pasını silersiniz. Hele Jivkov rejiminin küflü asimilasyonunu da tarih raflarından dahi kaldırırsınız.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-04 12:44:21
Bu yenileri gelsin, hiç olmazsa biraz onlar da yesin lafı etnik azınlığa mensup biri olmadığında çok doğru bir laftır; gel gör ki, eğer etnik azınlığa mensup biriysen, o laf hin oğlu hin bir lafa dönüşüverir. Bizim etnik türkler olarak Bulgaristan'da diskriminasyon ve kimlik (ligitimnost) sorunlarımız var, bıktık eskilerden yenileri gelsin dersen dersen azınlık sorunlarını çözmek veya dile getirmek için kurulmuş parti yok olur ve bir daha sittin sena aynısını kurup vücuda getiremezsin. DPS'yi kendi çıkarları için ingilizler kurdurdular, imgilizlerin çıkarıyla bulgaristan türkünün çıkarı uyuştu; böyle bir fırsat bir daha gelmez. DPS varlığını gözümüz gibi korumalıyız.
Çimşir Çimşirev Aliveliev 2018-12-04 15:33:39
Otuz yılda 0 sorunumuzu halleden oligarşik yapıya emek harcamak aptallıktan da öte birşeydir. DPS'yi kurduranlar Ruslardır, Mustafa Ömer gibi batıda da tanınmış Demokrasi Birliği (Demokratiçeska Liga) çevresi aydınlar parti kurmaya yeltenirken hepsi saf dışı bırakıldı, devlet kurbanı gibi gösterilen sözde aydın ve felsefeci kimlikli kişiler siyasi deneyimi olmayan dava adamlarını bir bir ringin dışına ittiler. Kimi yazar, kimi öğretmen oldu, sessizce Türklere nifak sokmamak için sustular, bir çoğu zaten toprak oldu.
Büyük ümitlerle var edilen oluşum hayal kırıklığı yarattı. Malesef dağ fare bile doğuramadı!
Türkler ancak seçim zamanı hatırlandı, mesela şimdi DPS hangi Türkü dinliyor, yarasına merhem oluyor? Köy kasaba gezen MV var mı? Banket banket üstüne armut piş ağzıma düşle nasıl hallolur 30 yıl birikmiş sorunlar?
Yeniler gelsin. Bıktık eskilerden!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-04 21:57:15
Dps ruslar kuramaz çünkü 90 senelerinde kendileri can çekişiyordu. Ama sade o değil, AB ve NATO üyesi bir ülkede rus partisi kurulamaz, kurulmuş olsa bile hemen yok edilir. Bunları bilmeden tahlil yapmaya kalkmak saçmalıktır. Mustafa Ömer kimdir bir bilgim yok. İngilizler partiyi kurarken türk partisi olsun ama Türkiye kontrolünde olmasın diye dikkat etmişlerdir. Kıbrıs'da bir "hata" yaptılar bir daha yapmak istemezler. Bir azınlık partisini yapacakları sınırlıdır, fantastik beklentiler içerisinde olmamak lazım
Çimşir Çimşirev Aliveliev 2018-12-04 22:33:36
DPS azınlık partisi değil. Bulgaristan anayasasında açık şekilde din, ırk, mezhep üzerine azınık partisi kurulamayacağı açık şekilde beyan edilmiş durumda. Türk üyesi bulunan tek parti de değildir, GERB, BSP, Volya'da azımsanmayacak Türk var. Rus doksanlarda zayıfmış, ancak Bulgaristan'ı Rusyadan ayıran bir göl sadece, en düşkün olduğu sırada Bulgaristan'da Multigrup, SiK gibi yeraltı örgütlerini kurdurdular, Lukanov'u da herkesin gözleri önünde şıp diye vurdular. Cevher Dudaev'i de dünyaya göstere göstere ibretlik olsun diye yerle bir ettiler.
DPS seçimlerde sadece Türk partisi oluyor ne hikmetse. Fantastik beklentimiz yok, otuz yılda çalmaktan başka ne yapmışlar biri göstersin bize?
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-05 11:38:12
Gene çelişkiye düştün; DPS yetkilileri biz Bulgaristan partisiyiz diye beyanat verdiklerinde eleştiriyorsunuz ama başka bağlamda hemen ana yasayı hatırlıyorsunuz. Anayasaya göre azınlık partisi olamaz ve değil tabi ama filiyatta ve bulgarları gözünde azınlık partisidir. İngilizler bunu bile bile böyle tasarladılar.
Cehver Dudyev olayı farklı: Rusya batıya sana doğu avrupayı bıraktım, ama Rusya fedarasyonuna burnunu sokma mesajıdır. Ayrıca NATO'yı da çok küçümseme, ele geçirdiği alanlarda rusun borusunun ötmesine izin vermezler.
Çaldılar iddiası boş laftır, git mahkemeye ispatla.
Çimşir Çimşirev Aliveliev 2018-12-05 12:54:43
New York Times gazetesinin 30 aralık 2014 tarihli "How Putin Forged a Pipeline Deal That Derailed" makalesinde açık şekilde şu yazıyor:
The Bulgarian elections also seemed to work to Mr. Putin’s advantage. They produced an awkward coalition government between two pro-Russia parties — the Socialists and the Turkish minority party. And since together they could not achieve a parliamentary majority, they relied on Ataka to achieve a quorum. Mr. Siderov, Ataka’s leader, was nicknamed the Golden Finger because he tipped the balance.

Cümle alem DPS rus uşaklığı yapan oluşum olduğunu bilir, yok ingilazlar tasarlamışmışta bilmem ne. İngilizlerin partisi olsa ingiliz çıkarlarını gözetir. Adamlar 30 yılda hiç bir defa sağ partilerin yanında bulunmamışlar, aşağılık Berov ve Videnov hükümetlerini milletin başına musallat etmişler, çar ve BSP ile çarçur etmişler, deprem bölgesi olan Belene'ye maliyetinin birkaç misli atom santrali kurmaya kalkmışlar, Rus kuklası Vasilev (ki kendisi şu an Rus kolonisi Sırbistan'da) ile KTB boşalttılar. İcraatlar bir iki değil ki!
fi 2018-12-05 20:04:30
D PS. BSP ve ATAKA yı rejimin son günlerinde Jivkov kurtulmuştur Özellikle DOSyi Sofya polis akademisi başkanı general Drımız himayesinde kurulmuştur.Hatta partinin programını ismini aynı general yazarak Ahmet Diyalogun eline verilmiştir Daha sonra karı koca general Demetevler tarafından helikoptörlme Blagoevk ev tarafında polis arabası içinde mitingler yaptırılarak devlet himayesinde siyasete alıştırmıştır.Gerçek bu.Doğanın KGB macerası başka konu.
fi 2018-12-05 20:09:02
general Drımof ve general Semerciev
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-05 20:45:07
O yazıların arkasındaki alt mesajı senin okuduğun gibi değil; bu tür yazılar ülkeyi istedikleri yöne sevk etmek için yazdırılır. Bulgar kamu oyunda daha ilk kuruluşundan bu tarafa iki eylim vardır: rusofiller ve germanofiller. Bu durumu kolayca kontrol etmek için DPS kurulmasına yardım ettiler. Dps başındaki adamın kimin kontrolünde olduğu hiç önemli değil partinin varlığı o nlar için yeterlidir. Sonuçta Kırm olayından sonra bulgarları rusyaya karşı bir güzel konumlandırdılar. Sosyalist kökenli Radev sözde rusçuydu ama NATO politikalarını harfiyen onayladığını hep beraber gördük. Bu işler böyle olur.
Veli Mutlu 2018-12-06 12:35:21
Doğan KGB ajanı değildi, hayal ürünü şeyleri söyleyip durmayın. Doğan gençliğinde marksist ideolojiye inanan biriydi, o zamanlar felsefe okuyacak talebelerin tamamı komsomol kanalıyla DS elemanı yapılıyordu. Doğan'ın yayınlanan dosyasından bunları gördük, ancak eleman olarak süreç içinde faaliyetiyle ilgili hiç bir açıklama yapılmadı. Birilerini ihbar etmiş mi, isim değiştirme esnasında nasıl davranmış, görevi ne zamana kadar devam etmiş; bu konularda hiç bir bilgi açıklanmadı. Neden açıklanmadı. Formalite icabı pasif bir görevi olabilir, tersi de olabilir: bunlarla ilgili hiç bir şey bilmiyoruz. Bilginin olmadığı yerde hayal gücünü devreye sokarak ipe sapa gelmez iddialarda bulunmak bir işe yaramaz, boşuna uğraşmayın
Friend Happy 2018-12-06 19:44:03
Abe hey, Ahmed Dogan hakında yalan uydurmayın, yanında mı yaşadınız... Bılgarski turçinlerin liderine obijda yapan kupay ve velief sizleri de biliyoruz, hepiniz hayınsınız. Dogan hiç agentlik yapmadı, konsolomondan da hep kaçtı. Belge dediklerin tamamı falşif, masonlarla derin devlet falşifisira yaptı, akıllarınca ulu önder lideri karalayacaklar.
Ahmed Dogan Bülent Ejevitin bratovçedi, DPS'yi Türkiye kurdurdu. Özalın ıslak imzası olan faylları Mesut Yılmaz vınşen ministırken gizlice verdi, Jivkov korktu sınırı da açtı, Dogan da partiyayı kurdu.
Biraz tarihi araştırın da öğrenin.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-06 20:41:53
Amma da şaka olmuş be, yeme de yanında yat.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-06 20:44:00
Veli bizimle dalga mı geçiyorsun.
Veli Mutlu 2018-12-06 21:07:06
Benim söylediklerim basında çıkan bilgiler ışığında şeylerdir, hayal ürünü şeyler değil. Sen kuvvetli bir şekilde Doğan'ın KGB ajanı olduğuna inanıyorsun diye ben de inanacak değilim her halde; ben açık bilgilere bakarım ve kanaatimi oraya dayandırırım. Ama sen fantastik şeylere inanmaya karar verdiysen rahatlıkla inanabilirsin, orası beni ilgilendirmez.
Veli Mutluefe 2018-12-07 06:09:23
Bak g-n Veli Mutlu! Dogan KGB agenti oldu tezasını izmislya yapan sensin, mason lojalarının elinde mediilere vyarva yaptığını kendin itirav ettin. Parayı dava yapan svirkayı ona çalarlar demiş hitır petır, zamanında Corç Soroz standard, dvayset i çetri, trut vestniklerine bastı mı parileri istediklerini yazdırabilir. Onuştan biz televizya, radio, vestniklerde anlatılan neştalara inanmıyoruz.
Veli gibi falşiv fesler granisadan Yozal'ın kucağına bılgarski imenayla kaçarken bizler dırnaklamızla Ahmed Dogan önderliğinde kazıya kazıya DPS yaptık. Ti si podledniyat çovek koyto moje da govori za DPS i Ahmed Dogan, sen pırvo ne beşe tuka. Masonski vesniklerden okuduğuna inanırsan kendin de mason olursun.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-07 07:41:46
Hayal aleminde masonlarla, ajanlarla bir dünya kurmuş asama ne diyebilirsin ki, bırak klasın. Tırnaklarıyla kazı kazan kağıdı kazır gibi kazıya kazıya hoop altından bir DPS çıkmış. Vay be! Adamın klavyesi kiril alfabesi klavyesi, Özal yazmasına imkan yok Yozal yazıyor. Bomoğlu DPSsen kurmadın, tırnaklarınla da bir şeyi kazımadın, bulgar yönetimi Yugoslavya'da olanlardan korktu İngilizlerin yönlendirmesiyle DPS kuruldu. Partinin yönetimine güvenilir insanlar bulunması lazımda; Doğan, Tatarlı matarlı böyle bulundu, yönetime bulgar da alacaksınız bak şartı da konuldu ve DPS diye bir parti ortaya çıkıverdi. Ya!
Hoşt be 2018-12-07 08:45:38
Sen nyakoga obikalya yaptın mı ot selo na selo? Aptalca bişey anadınız yok. Krıgla nula bile deyilsiniz be. Sen pılını pırtını toplayıp beyenmediğin Yozalın kucağına kaçarken BiZ KIRCALi ŞUMEN SiLiSTRA RAZGRAD BURGAZ TOLBUHiN KASABALARIN HER MALESiNi GEZDiK MESNA ORGANiZASYA KURDUK. Sen ve akrabaların daha adını bile geri almamışken dırnaklarıyla kazıya kazıya gelen bizlere laf edemezsin. DPSyi biz kurduk, tamam mı?
Hayatında bir adım insanla raboti yapmamış aptallar çıkınca sinir olvarım. Hepiniz bir adam etmezsiniz, etseniz izborladan bir kaç ay önce üçer beşer arabayla organizira oluk DPSyin oyunu kaldırabilirdiniz. Yazıklar olsun sizin gibi bılgarski turçinlere!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-07 11:18:32
Bana yazıklar olduysa sana şey olsun, kazıklar diyelim. Hadi bakalım. Köy köy gezdin partiyi kurdun ha? Vay anasını be! Bulgarlar da "Mayna,bu turçurlyata o köy senin bu köy beni geziverle, istiverle kurmak bir parti, nyama naçin izin vermezsek battisa olacağız" dediler hoop DPS diye bir parti kuruldu. Sen sanırsın Vasil Levski gibi köy köy gezip çista i svata republika kurdular. Brah anasını? Bir defasında, toprağı bol olsun N. Haytov'u dinlemiştim SKAT tv'de. Vasilço Levski gibisi yok diyor, bılgarştina için köy köy gezdi neler yaptı neler diyor. Duy da inanma. O Levski, garvanşte oti taka graçat. Kina kutri?
Çimkirilere 2018-12-08 23:38:16
Sen nikoga anlayamazsın, çünkü tek pravi yaptın şey çemkirmek. Biz kurabildigimiz kadarını kurduk, havlayıp durmadık. Nikolay Haytov dervişevo seme razkazi vardı, pomaktı galiba. Pomaklar adlarını aldı ama Çemkirin rodası almadı, izborlada skriha se kat mişki. Kime sorsan turçin oldukları için Turkiyeye gittiler ama izborlada hepsi nanay. Kendisi bılgarski turtsilere bişey yaptı yok, partiya nasıl sızdava olur bilmez. Biz bizzat yaşadık, Çemkirka Ozalın verdi apartamentlere kaçarken gece gyunduz demedik, cabaladık. Bulgarlar grajdanska voyna olmasından korktu, Jelef o zaman disidentti, Ahmed Dogan zatvordan çıktı. Gençlere bunları bilmez ama biz bunarı yaşadık
Numan Nalcı 2018-12-09 21:58:38
Evet, köpek çemkirmesi değil, yalan dünya kuranlara "o dediğiniz yalan. yalan" diye çemkirmek Çemkir beyin yaptığı. Ben kendisini takdir ediyorum.
Bulgaristan'sa veya başka bir yerde eskiden ne olduğunu bilmek için illa ki o zamanı görüp yaşamak gerekmez; gerekli literatürü ayrıntılı okursun, yaşamış görmüş insanlardan bile 1990 SENELERİNDE NE OLDUĞUNU DAHA İYİ BİLEBİLİRSİN.
za fes nedovolniya 2018-12-10 21:11:22
Kendini nasıl taktir ediyorsun be g-n fes! hem çenkir, hem fes hemde numan nalcı kak stavaş? Vaopşte kalabalık dilsin, senin kafada kac insan var ki. Krıgla nulayın altında tipsin. Depesar gibi davranık narodu daha cok kusturuyorsun. Biraz akıl da imaş dostçu yapardın kendini, senin tiplemenle kimse aynı partiyada durmak istemiyor ki. Keskin sirke gibisin postoyanno kato radyo erevan akıli davaş, ti toz akıl koyto go nyamaş. İki tolstoy çel i se pravi na golyamata rabota. Toya akıl şto ne go vidyahme po izborite? i ti kato na saseda magareto si znaeş da pluvaş devedesetidevet naçina a ga kat padneş na rekata se daviş
Numan Nalcı 2018-12-10 22:15:55
Ne fesi be, fes dediğinde kim? Bulgar mısın nesin, türkçe konuşsana be adam.
za fes nedovolniya 2018-12-11 00:19:44
fes de kim? hayret. birkac nikname daha izpolzva yap. dostoevski okumuş çovek si karamaz razkolnikov, ivan şatov, zamet marmeladov kaydır gitsin. Bılgarski unutan bılgarski turski izselnik v bursa olmuş agam. Paşaportta bılgarsko imelensin, trıgnal si da obyasnyavaş burkan yerine kabanos dermişin.
Numan Nalcı 2018-12-11 08:04:53
Yok ben Dostoevski okumadım, sanırım o konuda uzman olan Çemkir Çemkiriç Memmedaliyskiy olmalı. Benim ilgi alanım türk edebyatı ve biraz da fransız edebiyatıdır. Beni Çemkir Çemkiriç Memmedaliyskiy beyle karıştırma. Kendisini sever sayarım, o başka. Çok önemli bir şahsiyet bir kere, Urdop dağlarından böyle bir adam nasıl çıktı ben bile şaşıvarım. Gerçi dediğin gibi elle tutulur, görünür bir başarısı yok ortalıkta, orası doğru; ama yine de, Urdop dağlarından böyle bir adamın çıkmış olması şaşılacak bir şey.
do radio erevan 2018-12-11 21:00:23
Vij ti.. Durum speşno demek. Hapçeleri iç aga dvoyna troyna samoliçnostlar birbirini poznava yapmıyor, yarın savaş da çıkarır bunlar. Çemkir liçnostun rusçu sen pık si frankofon. No koyato i ploça da slojiş pak si radio erevan.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-12 12:00:07
Gıyabımda bazı değerlendirmeler olmuş, yok biz onunla bununla aynı kişi olabilirmişiz. Arkadaş bazı karakterler tam olmasa da bazı yönleriyle birbirlerine benzer. Bir defasında Kırcaali belediyesinin önünde biri "Ooo, Valentine kak si be!" diye yaklaştı, ama kısa sürede benim Valentin olmadığımı anladı "izvinyavey, pardon" diyerek uzaklaştı. Adam haliyle butum satım oldu tabi, ben de şaşırıp kaldım. Bu arada ben bu butum satım lafına bayılırım. Türkiye'de yok bu laf, bizim Kırcaali türkleri üretmiş bu lafı. Neyse Numan bana destek çıkmış sözde, ama " grçi elle tutulur bir başarısı yok" diyerek tezviratta bulunmuş. Arkadaş benim kim olduğumu ne yaptığımı nereden biliyorsun? Ayrıca senin veya başka birinin sevgisine hiç ihtiyacım yok. Bırak kalsın.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-12 13:40:29
Kervan dört nala yürümektedir, nihayet cemkiride çıktı ortaya.
Bau bau rrrrrrrrr.
do radio erevan 2018-12-12 20:30:35
Geniy olmak lazım sanki asotsialen dırven filosofun ne yaptığını söylemeye. Na vsyaka manca merodiya. Bir tane polojitelen komentarını göremedik bu saytta, bozulmuş üzüm sirkesi vkusunu on kilometırdan alıyoruz.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-12 21:52:55
Polojitelen komentar da ne demek ya, Allah Allah! Saçma bir adamın istekleri polojitelen komentar olursa yandık ki ne yandık. Vallayı bak! Bukvalen prevot yaptığımızda polojitelen ne oluyor, yatırımlı oluyor. Neyi yatırıyorsun birader, yanlamayı mı yatırıyorsun? Dostoevski rusların dışında hiç bir milleti sevmiyordu ama polonyalılardan fena nefret ediyordu. Bana gelince ben ermenenileden fena nefret ederim, bulgarlardan bile daha fazla. Aman yapma etme, onlar da insan diye kendimi ne kadar ikna etmeye çalışsam da kendime engel olamıyorum.

 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 1200
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2018    "SENİ MEDİA" LTD; KARDZHALI   e-mail: kircaalihaber@gmail.com   Webdesign: SWS