Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7275 Lv.
GBP GBP 2.2004 Lv.
TRL TRL 0.3235 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
13 Aralık 2018
HABERLER » Bulgaristan
Soydaşlardan Avrupa Parlamentosuna Çıkarma

Soydaşlardan Avrupa Parlamentosuna Çıkarma

05 Aralık 2018

Bulgaristan Türklerinin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisinin daveti üzerine Çorlu’dan bir heyet Belçika’nın başkenti Brüksel’de Avrupa Parlamentosunu ziyaret ederek temaslarda bulundu.

Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisinin Trakya Temsilcisi Güner Çetin’in organizasyonunda düzenlenen programda Çorlu ve Ergene’den Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisinin MKYK eski üyeleri, muhtarlar ve dernek başkanlarının yer aldığı heyet Belçika’nın başkenti Brüksel’de Avrupa Parlamentosunu ziyaret ederek temaslarda bulundu.

Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisinin Avrupa Parlamentosundaki Avrupa İçin Liberal ve Demokrat İttifakı gurubundaki milletvekillerinden Necmi Ali ve Filiz Hüsmenova tarafından karşılanan heyet üyelerine Avrupa Parlamentosu ile ilgili bilgiler verildi. Avrupa Parlamentosunda oturumu izleyen heyet üyeleri ardından Avrupa’nın tarih müzesini ziyaret etti. Ayrıca heyet üyeleri Brüksel’de 1958 yılında Expo 58 fuarı için yapılan Atomium anıtını da ziyaret etti.

Gündüz temaslarının ardından heyet üyeleri, Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisi Milletvekilleri Necmi Ali ve Filiz Hüsmenova tarafından verilen akşam yemeğinde bir araya geldi. Gecede Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisinin Trakya Temsilcisi ve CHP Çorlu Belediye Meclis Üyesi Güner Çetin, Milletvekili Necmi Ali’ye, Meclis üyesi Osman Öztürk’te Filiz Hüsmenova’ya Osmanlı Belgelerinde Çorlu Kitabı ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Nutuk kitabını hediye etti. CHP Ergene İlçe Başkanı Mustafa Ulusoy ve Ergene Bulgaristan Göçmenleri Derneği Başkanı İsmail Uslu’da Milletvekilleri Necmi Ali ve Filiz Hüsmenova’ya kahve fincanı hediye etti. Brüksel ziyareti sonrası heyet üyeleri Türkiye’ye döndü.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 890


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Varnalı 2018-12-06 10:51:12
Büyük iş başarmışlar.Bulgaristan'da artık türkçe televizyon,gazete,okularda türkçe eğitim hemen başlayabilir.Nasıl olsa Avrupa üyesi ve demokrasi ülkesi Bulgaristanın Avrupa Türk milletvekilerini ziyaret etiklerine göre...Bu arada Bulgaristan televizyonunda ana haberden sonra yapılan 10 dakika türkçe haber yayını da kapatıldı.Eğee bizim Trakyalı soydaş heyeti Brükseli ziyaret etti ya,bundan sonra BG.de Türkçeyle ilgili sorun kalmaz inşallah!....
Saygılarımla.
Ruenli 2018-12-06 19:48:09
Seni çağırmadık diye mi kızdın Varnalı?
AKM 2018-12-07 07:30:45
sadece ziyaret etmişler durup durduğu yerde canları sıkılmış hepsi bukadar
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-07 07:46:29
AKM adındaki arkadaş, daha ne yapsalardı, mesela orada bir patırtı kütürtü yapsalardı, cangır çıkarsalardı daha şukar olur muydu sence? Sadece soruvarım da.
Aleko Cemkirevin Konstantinof 2018-12-07 09:19:24
Do Brüksel i obratno.
.? 2018-12-07 09:48:51
Cemkir insanlar Fransa'da "Gezi"ye çıkmışlar .
BGde basın özgürlüğü vardı dimi, istedi haberleri yazarlar istediği haberinde "özgürce" yazmalar.
Cemkir bakalım sesini duralım.
Sonya Polçok 2018-12-07 10:40:17
DPS Trakya CHP idarecilerini götürürken yanlarında BSP'den kimseleri almamaları iyi olmamış. Keşke Pozitano'dan bir iki kişiye yer ayırıp hep beraber Avrupa Sosyalist Partisinin lideri Sergey Stanişev'in kapısını çalsalardı. Adam size Orlov most'ta hikayenin bir benzeri BSP daha BKP'yken Todor Jivkov ve Leonid Brejnev arasında yaşandığını anlatır hep beraber iktidar olma hayallerini kurardınız. CHP'de kasetçilik deneyimi var, ancak Stanişev'den daha iyi tüyolar alırlardı. İstanbul köprülerinin birinde Orlov most'ta olanlar yaşansa kötü mü olur? Düşünün, bir tarafta CHP lideri (Muharrem İnce de olur), diğer tarafta Pervin Buldan...
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-07 10:54:19
Go Çikago i nazat başka bir hikayeydi, bizim arkadaşlara uyarlanamaz. Batılılar bu Bay Ganyo karakterini okuduklarında hiç anlayamadı, komik olan nerede burada diye şaşkın şaşkın baktılar. Bulgarların aşağılık kompleksinden kalkarak yarattıkları karakter sorunlu bir karakter. Kaba saba ve saldırgan Bay Ganyonun zenginliğinin kaynağı neresiydi, rus işgali sırasında türk komşulardan çalınan, el konulan mallardı zenginliğin kaynağı. Aleko Konstantinov bunu açık söylemiyor ama ima ediyor ve tam da bundan dolayı Bay Ganyo onu af etmiyor, hunharca katlediyor. A.Konsatantino bulgarların yüz akıdır.
Aleko 2018-12-07 11:53:26
Evet
Aleko Osmanlı biri, Pazı boje slyapo da progleda yazısında karakterdeki olan kahraman , Berlin'de değilde ,Moskova'ya değilde Tsarigratta okumuş ve oraya atanmış bir elciydi galiba. Ozaman bile yazarın gönlü ve yüzü boğazlara dönük bilinç altı umudu oradan geliyor. Alekonun satır aralarını böylede okuna bilir.
Aleko 2018-12-07 11:58:09
100 sene sonra bizimkilerin umudu 2000 kilometre ötede Brüksel'de aramaktadır, bir Aleko Konstantinov kadar olamadılar ama onun yazmış olduğu kahramanına benzemisler belli.
K2 2018-12-07 13:23:34
Ne zırvalıyorsunuz siz böyle? Aleko Konstantinov Osmanlı idaresini hiç sevmiyor, yağmacı ve hırsız olarak görüyor (haklı da adam şimdi). Adamın derdi bulgar halkıyla değil ki, "Şapkalar aşağı" yazısında bulgar halkını övüyor da övüyor: Dur! Eller aşağı! Halka dokunma! Şapkanı indir ve bu ezilmiş gariban, çok çekmiş sabırlı şehit, sana ekmek ve hayat veren karşısında eğil, Bulgar halkı karşısında saygıyla eğil!
Adam slavcı, hayatı boyu Rus taraftarı. Politikada rusofil, ancak daha sonra onlardan bir cacık olmayacağını anlayınca siyasete küsüyor.
Adamın yazılarının bir kısmını üstün üstün okumuşsunuz. Kendisi kültürlü, sanat aşığı, ahlaklı ancak İstanbulcu, Türkçü hiç değil.
Aleko 2018-12-07 14:11:42
Bu gün yaşasaydı , belki de" Do Abu Dabi i nazad" yazardı ve Pazı boje deki kahramanı Vashingtona elçi olarak atanirdi veya Paris. Tsarigratta gönderdine göre orasinla gönül bagasini gösteriyor farkında olmadan .Tekrar oku bu ince detaili satır arasında sezmen mümkün değil. Vazofun ve onun yazıların satır aralarında Osmanlinin iyi yönlerini daha fazla oldunu bir türk olarak görmemek mümkün değil.Ama bulgar bunu ön yargıdan göremez.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-07 16:23:39
Ben türkçü, İstanbulsu demedim, ayrıca onun yaşadığı dönemde türkçülük henüz ortaya çıkmamış embriyo halindeydi. Osmanlı idaresi dediğin asker, üç beş bürokrat, yerel idareciler; bunlar rus - türk savaşında çekilip gittiklerinde ortada masum ve savunmasız türk halkı kaldı. İşte Bay Ganyo karakterinde bulgarlar yürüş bu halka saldırdı, mallar yağmalandı ırza geçildi. Oysa türk halkı Osmanlı idaresinden bulgarlardan çok daha fazla eziliyordu. Bunu Aleko görebildi mi, sadece sezinledi belki
Mağdur 2018-12-07 18:45:12
Alahını severseniz ne iş başarmışlar. BG Türkünün hangi çözülmemiş sorunlarını AP iletişler.

Bunların hepsine LANET OLSUN.
Bir yemek iki kadeh rakı için BG Türklerini satanlardan başka kimseler değildir.
Şehit çocuğu 2018-12-07 18:49:37
Bu fotoğrafta yer akan “bey efendiler” AP Bulgar GAVURU BİZİM TEMEL HALARINI VERMİYOR “ diyebilmişti.
Omları orada konuşturmazlar vitrin olarak kullanırlar YAZIKLAR OLSUN DİNİNE MİLLETİNE İHANET EDENLER.
Veli Mutlu 2018-12-07 19:01:09
Ortada lanet olsun diyecek bir şey yok efendiler, kendinize gelin. Aptallığın, okuduğunu anlayamamanın bu kadarı fazla. İhanet mihanet diye bir şey olmadı, olamaz; adamlar işlerini güçlerini bırakıp türklük için ta AB parlamentosuna gitmişler, hiç bir şey yapmamış olsalar bile sırf kendilerine halkın sorunlarını mesele edip oralara gitmeleri takdir edilecek bir davranıştır.
Aleko 2018-12-07 19:52:26
Veli
Aplarını aldın mı?
Onlar oraya gezmeye ve Avrupa'yı görmeye gittiler ,zavali milletin vergileriyle başkada emin ol birşey yaptıkları yok sana garanti ederim.
Seni Mutsuz ettiysem kusura bakmayasin da acı ama gerçek söyler.
Veli Mutlu 2018-12-07 20:25:48
Aplarımı almadım, apçı falan değilim ben. Sağlıklı biriyim hap kullanmam. Gezinin DPS tarafından organize edilmesi canınız sıktı, ondan karşısınız değil mi? Huysuz ihtiyarlar hep sizlerin yaptığı gibi yar; sakat bir düşünceyi kafasına yerleştirir, söz konusu sakat düşünceye uymayan bir şey olduğunda huysuz katır gibi huysuzluklar yaparlar. Halkın parası harcandı düşüncesi gülünç ve zavallı bir düşünce; öyle bir şey olamaz.
Veli aga 2018-12-07 20:55:53
Veli MUTSUZ sende BELLİ o hain DpS örgütün çıkar militanısın.
Ulan AP bu zavallı Türkleri BG devletiyle hiç bi sorun olmadığını göstermek için oraya götürüldüğünü kabul etmiyorsan sen de BG Türklerini satanlardan birisin,
Veli Mutlu 2018-12-07 21:46:39
Yanlış bir düşünceyi niye kabul edeyim. Oraya gittiklerine göre demek sorunlar var, yoksa oraya niye gitsinler. Sizlerin yanlış düşüncenizi kabul etmedim diye DPS militanı olmam. Kendinizi zorlamaya gerek yok, makul olun biraz.
Aleko 2018-12-07 22:37:35
Veli gitsinler helal hoş olsun. Adını da koymuş sun "Gezi". Bizde diyoruz rabotna srestaya gitsinler , ama onların meyveli srestalar boğazlarda olur.
Ama Kapıkule de bazılarına dur bakalım denilmişti galiba.
Herkez serbest sonuçta ister Yambol ister Stambola ister Brüksel'de gider
Hüsniye 2018-12-08 06:53:43
Çenekli postacının oğlu Necmi Ali hele HÜSMENOVA yollardır AP milletvekili hangisi kürsüye çıkıp BULGAR DEVLETİ MÜSLÜMANLARIN BAKIF MALLARINI BERMİYOR ANADİLİNİ MÜFTEDATA ZORUNLU DERS ALMIYOR YENİ DİNLER KANUNLA ÇOCUKLARIMIZA CAMİLERDE DİN EĞTİMİ verilmiyor diye söyleyebildi.
DpS zaman zaman BG meraklı birilerini AP bedava götürüyor.
Amaç BG azınlıklarla devlet arasında sorun olmadığını göstermek Veli aga.
Sorun var diye kesinlikle götürülmezler.
Aleko 2018-12-08 07:02:31
Hüsniye abla onların AP da zaten iş yaptıkları yok , onlar oraya girmelerini iş olarak tanımlıyorlar .
Pazı boje slyapo da progleda.
Veli Mutlu 2018-12-08 18:33:54
Hüsniye ve Aleko, sizdemektir.evap vermem gerekmez. Düşünme yeteneğiniz yok sizin . Paiz boje slyapo da progledne sözü ne demektir, cahil olduğunu bilmeyen adamdan sakının.
Aleko 2018-12-08 18:49:28
Veli verme Allah Allah, verme cevabına ihtiyacımız yok . Verme kardeşim
ama vermişsin, o kafanida Avustralya kullarından çıkar ki popon zaten dışarda. .
Ne diyem , tuşuna i milcina mürekkebin biti yer.
Aleko 2018-12-08 19:40:31
Veli Brüksel'de ortalık karışmış. Bizimkiler sarı erkekleri giyip protestolara katılmaya gitmediler.
Sebile Pimpirikova 2018-12-10 14:07:46
Bulgaryada sarı yelekli hareket olacaksa o mutlaka sağ iktidara karşı olacaktır. Uzun yıllardan beri Bulgaryayı kim idare ediyor, Boriska idare ediyor. Ol zaman iktidara kim gelmesi gerekiyor, BSP ve DPS yeniden iktidara gelmesi gerekiyor. DPS yeniden anahtar parti durumuna gelmeli, DPST saçmalığından vazgeçip yeniden 38 millet vekiline ulaşmalı
Mustva Ninov 2018-12-10 20:56:15
Bulgar jehapesi bulgar hadepesiyle iktidoro gelsin. Hemen oldu canlarım!
Başka bir arzunuz?
Leblebi Borazan 2018-12-10 21:55:37
Aman dinci pislikler olacağına cehape olsun, çünkü dinci pisliklerde hırsızlık, uğursuzluk, sübyancılık hepsi var
Mustva Ninov 2018-12-11 00:25:18
Biji Leblebi, biji borazan.Roji başi pekeki. CHPKK
Velizar Şemsiye 2018-12-11 08:12:58
Evet, serok obamai biji apo, mergi mergi diye şarkı tutturanlar dinci şeyler değil miydi? Değil mi. İmralıda masa kumalar, kandile temsilci göndermeler, çadır mahkemeler kurmalar, açıllım saçılımlar, bunları hep dinci şeyler yapmadı mı? Şimdi de ekonomiyi duvara toslattılar yeniden usul usul açılımı açarak para bekliyorlar
Mustva Ninov 2018-12-11 20:54:24
Konuşmak başka, CHPKK yapmaya çalıştığı - HDP ile beraber hükümet kurmak - bambaşka şeydir. Senin dinci dinci diye aşağıladığın Erdoğan halk tarafından takdir görüyor. Diyelim Tayyip kötü, o zaman senin CHPKK daha da kötü ki halk onları beğenmiyor! Onlardan bir cacık olsa yüce Türk halkı bunu anlayacaktı. Kemal Kılıçdaroğlu, Muharrem İnce, Pervin Budan daha bir tanecik seçim kazanmışlar mı hayatlarında? Seçim gecesi hepsi birden ortadan nasıl sıvıştı, birilerini hani jiletle kazıyacaklardı? Adil Seçim platformu diye bir sistemi yönetmeyi beceremiyen CHPKK koskoca ülke denilen sistemi nasıl yönetsin?
Halkı şimdi akılsız, aptal, kandırılmış, eğitimsiz, dinci bilmem ne diye suçlamaya kalkacaksın şimdi. Bunları yapmadan önce kendinin niye bir cacık olmadığını da düşün! Kusura bakma ne bulgar ne de Türk halkı iki koyunu güdemeyen insanlara devlet idaresini bırakmaz. İstedikleri kadar Brüksel Vaşington arası mekik dokusunlar.
Hasan Basan 2018-12-12 08:06:08
Hayvan, açılımı, Şivan Perverle Diyarbakırda mergi mergi diye kürtçe türküyü kim söyledi, çadır mahkemesini kim kurdu? Hırsızın uğrsuzun alternatifi Kılıçtaroğulu beceriksizi değil. O kadar aptalsın ki ben türk değilim gürcüyüm diyene karşı olanları Kılıçtaroğulu, hatta pislik kürt ayrılıkçılarını destekliyor zannediyorsun. Oysa aklı başında her türk için pkk boksa dinciler çamurdur. Hayvanlığına doyma emi.
Mustva Ninov 2018-12-12 09:51:06
Ben aptalım. Sen akıllısın. Ne yazık ki senin aklın bana hakaret etmeye dahi yetmiyor. Ben hayvanım ama sen de hayvansın. Türkiye'de Türkler aklı başında değil diyerek dediğimi ispatlamış oluyorsun. Tek akıllı sensin, ne var ki adamın zekasının tezahürünü göremiyoruz, vızıl vızıl sinekler gibi kahve köşelerinde felsefe yapıp duruyorsun.
Çamura küfredip durma, toprağın altına girip çamur olacaksın. Başını kibirden dimdik yukarı da çevirsen kaykılıp dinci bir imamın dualarıyla sevmediğin çamurlara teslim olmak sana hayli acı veriyor olmalı.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-12 10:17:46
Mustafa'ya katılıyorum.
Ebabil kuşu 2018-12-12 11:33:13
Mustvaya sen katıl, hep katılın, bizler de katıla katıla gülelim. Şeyi halk destekliyormuş... Yalan, halk desteklemiyor. Türk kimlikli olmayan bir azınlık ve üç beş kendini bilmez sarsak destekliyor. Seçimlerde açık açık hile var on puan on beş puan oradan alıp buraya yuvarla veriyorlar ala san seçimi kazandı oluyor. Bunu artık dünya alem biliyor. Batı dünyası bunu çok iyi biliyor ve tam da bunun olmasını istiyorlar. Niye bunu istiyorlar? Amaçları türk devletini ortadan kaldırmak ve bunu ağacın içine dinci kurdu salarak harika yapıyorlar. İleride de hep öyle birbirinize katılın. Sizlerden beklenen budur. Bizler de katıla katıla...
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-12 13:11:59
Ebabil kuşuna katılmıyorum. Kuşlardan uzak ha, kuş gribi, cahil gribi, bilmem ne gribi yani grip işte, garip işler.
Adnan Kakma 2018-12-12 16:20:08
Katılma, Çolaşan fetocudur yalanına inanacak kadar aptal olana katıl. Hamam böceği olmayı tercih eden, üzerine basıldığında şikayet etmemeli.
Korneliya Karadayıeva 2018-12-12 20:17:01
Ebabil kuşu arap mitolojisinden alıntıdır. Fil süresinde geçen hikayeye göre İslam dinin merkezine saldırı planlayan fil sahibi hükümdar ve ordusu bir bölük pişmiş tuğla taşıyan hayali kuş sürüsü tarafından bozguna uğratılmıştır. Hikayeye göre Tanrı din düşmanlarını bozguna uğratmıştır. Yani Allah denilen varlığın düzenine savaş açan mutlak mağlub olacağı düşüncesinin simgesidir.
Bu yönden bakıldığında dindarlara saldıran varlığın cahilliği açıkça ortada değil mi? Aptalca tekrar kendisi hariç herkesin akılsız olduğunu söylüyor. Aslında Erdoğan kazanmamış da, batılılar biliyormuş? Peki kim kazanmışmış, söylemiyor ama işaret ettiği CHPKK ittifakından başkası değil: CHP, HDP ve Pensilvanya MHPsi İYİP. Ha bir de SP'li Temel var. Komedya yani. Seçim açıklanmaya başlayınca yarım saat olmadan ortadan kaybolan kitle yani!..
Ah Dostoevski, ah! Adını lekeleyen akilleri görünce mezarında pervane olmuş gariban!..
Zayim Zayimov 2018-12-12 20:58:44
Tutarlı çıkarım yapmayı insan ancak laik eğitimden geçerek elde edebiliyor, dinsel bir eğitimden geçerek tutarlı çıkarım yapmak mümkün değildir. Ebabil kuşu taş atmış filler şey olmuşlar... Bu hikaye tamamen tutarsız çıkarım yapmanın ürünüdür. Bilimsel sçıdan bakıldığında böyle bir şeye imkan var mıdır, böyle bir kuşun varlığına dair arkeolojik bir buluntu, kanıt , emare var mıdır? Bunlara inanan adam sadece bunlara inansa hadi neyse der geçilir, ama inanma maharetini dört dörtlük bir yalancı ve hırsızın makbul bir olduğuna inanarak devam ettiriyor. Seçimlerin nasıl yapıldığına, özellikle 2007 senesinden sonra normal seçim yapma kurallarından tümden vazgeçildiğine hiç bakmıyor. Peki ne yapıyor, körü körüne inanma her alanda devam ediyor.
Mıstvana Ninova 2018-12-12 21:39:37
Dindar kişi laik olamaz! Bırakın, insanların inançlarına karışmayın! Laik ülke olur, laik olduğunu iddia eden insan ancak ateist olabilir. İsrail teokrasi olan ülkedir, okullarında dinsel eğitim vardır, adamlar herşeye rağmen bir numara bilim çıkarıyor. Tutarlı çıkarım yapan ancak mantık kurallarını iyi kullanan kişidir, inancı önemli değildir!
Bilimsel açıdan Ebabili boş ver. Dine kin kusan cahilin din propagandası yapan mitoloji simgesini ad kullanması mesela MANTIKSIZ ve TUTARSIZDIR. Laik bağnaz takma adıyla ŞERİYATA UYUN HA, UYMAZSANIZ TOZ OLURSUNUZ derse İRONİ OLMAZ, CAHİLLİK OLUR. Bu tıpkı imamın haç taşıması gibidir.
İnanma hürriyeti var. Sana ne, kim neye inanırsa inansın! O kadar inanmamak istiyorsan ve inananların seçimi hoşuna gitmiyorsa def ol git yahu.
He yavrum he! Millet CHPKK'yı seçti. Erdoğan bunlara karşı milyon kez çıksa milyon kez kazanır be, bunu görmemek aptallıktır. İç Anadolu'ya kaç kez gitmiş CHPKK siyasetçileri. Söylemleri bile aynı, 1980 kafasıyla 2018'de siyaset yapmak garip değil mi? CHPKK ne vadediyor sıradan seçmene?
Bilimse bilimsel diye turtturmuşsun, CHPKK bir tane dahi BİLİMSEL SEÇİM ANALİZİ YAPTIRTMIŞLAR MI? Ana muhalef
Mıstvana Ninova 2018-12-12 21:41:13
....
Bilimse bilimsel diye turtturmuşsun, CHPKK bir tane dahi BİLİMSEL SEÇİM ANALİZİ YAPTIRTMIŞLAR MI? Ana muhalefet olmak için seçime giren partiden niye mucize beklersiniz?
Bilim dedin, mantık dedin. Kaybettiğini gördüğün halde aynı siyasetle her seçime girmek aptalık değildir de nedir?
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-12 21:53:47
Beyler ve baylar ,asıl konuya geçin. Brüksel , AP, HOH , v.s.