Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Mart 2019
HABERLER » Bulgaristan
Avrupa Komisyonundan Bulgaristan'a 77 milyon avroluk ceza

Avrupa Komisyonundan Bulgaristan'a 77 milyon avroluk ceza

17 Aralık 2018

Avrupa Komisyonu, devlete ait Bulgaristan Enerji Holdingi'nin (BEH), doğal gaz dağıtımında "tekel olduğu gerekçesiyle" Bulgaristan'a 77 milyon avro ceza kesti.

AB rekabet Komiseri Margarethe Vestager, Belçika'nın başkenti Brüksel'de basına yaptığı açıklamada, Avrupa Komisyonunun, 2010-2015 döneminde Bulgaristan'da doğal gaz dağıtım piyasasını elinde tutan BEH'in başka operatörlerin sektöre girmesine engel olduğunun tespit edildiğini söyledi.

Vestager, komisyonun, BEH'in tekelini sonlandırması için Bulgaristan'ı ikna edemediğinin altını çizerek bundan ülkedeki tüketicilerin zararlı çıkacağını kaydetti.

Ülkede doğal gaz temin edecek alternatif bir şirket olmadığı için Bulgaristan'a 77 milyon avro para cezası kesildiğini belirten Vestager, doğal gaz dağıtımında daha geniş olanaklar sunacak bir pazar oluşturulması gerektiğine dikkati çekti.

Bulgar basınına konuşan Bulgaristan Enerji Bakanı Temenujka Petkova da BEH konusunda görüşmelerin başarısız olduğunu kabul ederek, "Bulgar enerji sektörünün özelleştirilmesi bizim için kabul edilemez bir karar olur." yorumunu yaptı.

Bulgar doğal gaz dağıtım sektörünün ülkenin milli güvenlik meselesi olduğunun altını çizen Petkova, "Geri adım atamayacağımız milli güvenliğimiz kırmızı çizgimizdir. Bu karar karşısında hükümetimiz, enerji sektöründeki milli ve mali çıkarlarımızı savunmaya hazır." ifadelerini kullandı.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 1973


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-18 09:41:57
BSP - DPS koalisyonu AB fonlarını almamak için çalıştı diye saçmanın da ötesinde geri zekalıca bir düşünceyi birileri burada dile getirmişti. Bu cahil cühelaya göre GERB gelmiş AB fonları da sular seller gibi Bulgaristana akmaya başlamış.

Yukarıda okuduğumuz 70 milyon avro ceza nereden ve neden geldi şimdi? Hani GERB süper işler yapıyordu?
Karanfil 2018-12-19 12:33:01
Bulgaristan kaldırılmaya doymadı tek el ne derse o olur ilk önce yurda ucuz girer sonra kazık atar bu işler böyle dır
Kesilen ceza akıl parası olmuş
Mıstvana Ninova 2018-12-20 23:35:56
Doksanlı yıllarda oligarşik işlerin devletin siyaset, ekonomi, basın, yönetim her alanına virüs gibi yayıldığı zamandı. Multigrup, SiK gibi örgütler açık açık infaz ediyorlardı.
SDS hükümetini Ahmet Doğan devirince eski komunist yeni kapitalist düzenin patronlarının oluşturduğu oluşum "Videnov kışı" yaşattığını unutmadık. O yıllardan beri ruslar Lukoil, Gazprom, Rosatom sayesinde zaten ülke enerjisine hakim, Lukanov'u pisi pisine tarihin derin sayfalarına ustaca KGB usulü gömdüklerini de not olarak düşelim. Şimdi BEH özelleştirilirse enerji daha ucuza mı olacak, yoksa tıpkı votovoltaik santrallerin ve Maritsa İztok ihaleleri gibi kol gibi kazık mı olacak?! Ya da Oreşak ve Stanişko'nun 20-30 milyar $ kakalamaya çalıştığı Belene atom santrali misali mi?
DPS/BSP iktidara gelince AB bu cezaları kesmez diyorsunuz heralde. Hadi ordan!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-22 11:14:03
Hayır öyle demiyoruz, sadece BSP - DPS avrupa fonlarını bilerek ve isteyerek kestirdi suçlamasının ne kadar saçma bir düşünce olduğunu söylüyoruz. Bazı şeyler hata yapa yapa öğrenilir. AB fonlarının nasıl kullanılacağını Bulgaristan ve diğer yeni ülkeler hata yapa yapa öğrendi ve hala öğrenme sürecindedirler. Bak enerji sektöründe GERB yönetimi tekel oluşturmuş bu da hem haksız kazanç elde etmek hemde halkı kazıklamak manasına gelir.
Doksanlı yılları, yani sistemin değiştiği yılları anlatmaya çalışmışsın ama son derece yanlış bir tablo çizmişsin; birilerini suçlayarak, yok KGB devredeydi gibi komplo teorileriyle bu dönem doğru açıklanmaz. Bütün iktidar ve sistem değişiklerinde şiddet, kargaşa, güçlerin birbirleriyle kıyasıya mücadelesi olur ve sonunda ülke bir dengeye oturur. DPS bu dönemde çok başarılı sınav verdi. Bulgar çoğunluk DPS varlığından hep rahatsız oldu, şu anda da rahatsız. Biz türklere düşen DPS yanında olmaktır, gerisi aymazlıktır, çıkarını bilmemektir hatta hainliktir.
Mıstvana Ninova 2018-12-22 14:36:17
DPS sınavdan 0 çekti, 1 bile alamadı, notu transkripte FF, ayrıca Ahmed Dogan MV iken transkripti DZ (devamsız). Türklere düşen bu oluşumu tarihin sayfalarına gömmektir.
GERB Çarın oluşumundan ayrıldı, arap ülkelerine giderken Boyko yanında Sakskoburggotski'yi yanından ayırmıyor. Enerji sektöründeki tekel 90'lı yıllarda oluştu, öyle 2006'da kurulan GERB'in icadı değil! Akaryakıt Lukoil, gaz Gazprom, Kozloduy yakıtını Rosatom tekelleriyle sağlarken buna komplo demek körlükten başka birşey değil.
Sağı boğan çar/DPS/BSP üçlemesiydi, yani GERB'i var eden çete!
DPS Türklerin çıkarına çalışmıyor, en bariz örneği uçak krizinde gördük, Ahmet Dogan Rusya haklı diye ATAKA, NFSB'nin yanında yer aldı. DPS'de bir tane Türk aydın gösterin, sadece bir tane?! Yok. Çünkü aydınlıkla DPS iki zıt şey.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-22 16:30:51
Bu da laf mı şimdi, tekel 90 yıllarda oluşmuş. 90 yıllarda hiç bir şey oluşmadı, o yıllarda her şey oluşum halindeydi. Ama diyelim ki o zaman oluştu, neredeyse 10 yıldır iktidarda olan GERB tekeli neden sonlandırmadı acaba? Çin mesela on iki yılda on iki kat büyüdü. Peki sen ne yaptın? Bir tekel oluşumunu sonlandıramadın, korupsya korupsya dedin her şey olduğu gibi devam ediyor. Sen DPS veya başka bir siyasi oluşumu değerlendirebilecek yetkinlikte biri değilsin. Dedikleri kuru iddia kanıt manıt yok. Kaba saba bir köylüden artistik patinaj juri üyesi olmaz. Peki olursa ne olur, bulamaç değerlendirmeler olur.
depeseli olmayan selyanin 2018-12-22 17:32:59
Tekel tabi ki de 90'larda oluşmadı, BKP parti devleti postkomunist kapitalist rejimine evrilirken var olan tekel kapitalist tekel olarak devam etti. Masova privatizatsiya malesef masova monopolizatsiyayı doğurdu. Avrupada diversifikeyşın anlayışı Bulgaristan'a iletilince Borisov ta Katar'a kadar hidip tankerlerle gaz taşıyacağız, amerikan gazı, şist gazı, çevreci ayaklanması derken iş cici rusların eline kaldı.
Köylüyüz, köyümüzde muhtar seçimi dahil hep DPS baskısını yaşadık. Kızılkafalı ne kadar eski komunist rejimi bozuntusu varsa belediye meclis üyesi, ilçe, il parti yönetimi, MV sokuldu. GERB'deki koruptsiya DPS koruptsiya karşısında ninnidir. Kırcaali ilinde elini bal titarken yalayan kızılkafa partililerle dolu.
GERB'den cacık olmaz, doğru. DPS örgütünden cacığın suyu dahi olmaz. Malesef!
depesiz selyanin 2018-12-22 17:50:00
Depesenin ATAKA, NFSB ile Rusya yanında olduğu mu yalan? Bir zahmet dıpısı toçka bıgıya girip poçeten predsedatelın dediklerine bir bak, duruyorlar daha orada. DPS'nin SDS karşısında olduğu mu yalan? Filip Dimitrov'u düşürerek Berov hükümetini kim kurdu, daha sonra da BSP'nin Jan Videnov'unu kim destekledi? Peki İvan Kostov karşısında Sakskoburggotski ile kim hükümet kurdu? Daha sonra NDSV-DPS-BSP üçlüsü?
Sürekli parlamentodan eksik olan poçeten predsedatel mı yalan? Peki aynı predsedatelın kendi ağızıyla ben dağıtıyorum paraları, MV bir işe yaramıyor, yasaları ben cıvıtladım demesi de mi komplo?
Kırmızıbaş değilsen parti içi birşey değilsin anlayışı da mı yalan? Yüzdeye vursan kızılkafa nüfusu çok az, ne hikmetse parti aparatında ise yüksek oran. Heralde zeki oldukları için? "Türbeye giden zeki olur", ne gariptir ki Mustafa Karadayı ve arkadaşları düşük akü, bozuk dil, saçmalama konusunda "Gospodari na efira" ekranlarına çıkmaktan usanmıyorlar, bıkmayıp her geçen gün daha nasıl rezil olsak diye çalışıp duruyorlar.
Seyfettin Mumcu 2018-12-22 20:16:48
Yahu siz siyasetten hiç mi anlamıyorsunuz, GERB ve BSP ülkenin zenginliğini, siyasi sahasını paylaşmış ise DPS ne yapabilir ki? Oyunu ötekiler zaten kurmuşlar sen ya bu oyunun içinde oynarsın ya da siyaset dışı kalırsın başka bir alternatif yoktur. Nitekim bulgar milleti türkleri hiç bir yerde görmek istemiyoruz diye kimse DPS ile koalisyon yapmasın mesajı veriyor ve on senedir iktidar dışı tutuyorlar.
Mavibaş 2018-12-22 23:39:28
Bulgar milleti kırmızıbaşları mı sevmiyormuş? DPS çünkü kızılkafa olmayandan belediyede herhangi müdürlükte müdür bile yapmıyor. Saz bari çalsalar, yok... Onlar ihale gibi kamu malı çalmaya devam ediyorlar, ama saz çalmıyorlar.
Kırcali bizimdir deyip AB ve ülke fonlarını aynı işadamı sıfatlı dogan müritlerine verirler, uyduruk kitapüzeri işlerle parayı götürürler. Kırcaali halkı fakir mi fakir, ama bizim depese kodamanları öyle mi? Köylerde sadece bir sokakta asfalt dökülür, tabi ki de.. muhtarın sokağına canım!
BSP dünden rağzı DPS ile cukkalamaya. GERB değil, çünkü olursa bir dahaki seçime GERB olmayacak. Depese Türk olduğu... pardon Kırmızıbaş olduğu için. Boya alıp pipileri yeşile (yeşil olmaz!), yine pardon maviye mi boyatsalar?
Türkaz 2018-12-23 09:36:35
"dogan müritlerine verirler......"
mübarek nereden aklına geliyor bunlar.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-23 12:39:04
Bazı şapşal arkadaşlar belediyelerin fakirlik, eğitim, veya başka sosyal sorunları çözen bir yer olarak görüyorlar; bu görüş gülünç derecede yanlış ve cahilcedir. Belediyeler insanların vergileriyle şehrin işleyişini sağlamak için vardırlar. İşsizlik, fakirlik, güvenlik gibi sorunları merkezi hükümet çözer. Almanya'da ekonomik gelişmeyi belediyeler sağlamaz; Almanya'da biri işsizliğin artmasından, hukukukun işlememesinden belediyeyi sorumlu tutan bir söz söylerse onu tımarhaneye gönderirler.
dps gören masum Köylü 2018-12-23 12:45:32
Çemkir okuyamıyorsun galiba? Yoo, işine gelmiyor, kırmızıbaş!
Soru şu: DPS kodamanları saraylarda şatafat içinde her türlü yolsuzluklara baş vurarak zenginleşirken en basit altyapı, kamu hizmetlerini sadece kendi sokak ve evlerine getirmeleri ve fakir halka yukarıdan bakıp sürekli kızılkafalarla cemaat yapılanması yapıyorlar?
dps gören masum Köylü 2018-12-23 12:46:57
Çemkir okuyamıyorsun galiba? Yoo, işine gelmiyor, kırmızıbaş!
Soru şu: NEDEN DPS kodamanları saraylarda şatafat içinde her türlü yolsuzluklara baş vurarak zenginleşirken en basit altyapı, kamu hizmetlerini sadece kendi sokak ve evlerine getirmeleri ve fakir halka yukarıdan bakıp sürekli kızılkafalarla cemaat yapılanması yapıyorlar?
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-23 13:08:38
Okuyorum okuyorum, sorun bende değil sende, sende. Sen dünyaya kıskançlık, çekememezlik penceresinden baktığına her şeyi çarpık görüyorsun. Belediyede müdür falan konumunda insanların maaşları sıradan insanların maaşlarından iyi tabi; sen bunu kabullenemiyorsun. Kendi evinin önüne asfalt döküyormuş da falan filan. O kadar basit mi bu, devlet onları denetlemiyor mu? Mesele Bulgaristan'ın fakir oluşundan kaynaklanıyor; belediyelerin bütçeleri kısıtlı, her yere yetmiyor, yetişmiyor. Senin gibii adamlar da bunu başka yerlere bağlıyor. Ufak haksızlıklar hep olur, ama buradan kalkarak belediyeleri bulgarlara verelim daha iyi demek aymazlıktır.
dps gören masum Köylü 2018-12-23 14:19:14
Ufacık haksızlıklar olurmuşmuş, depese kızılkafa cemaatinin kodamanlarının haksız yere para cukkalamalarını çekemiyormuşuz. Anten taktık, her frekansı A'dan Z'ye taradık, bacaları iyice temizleyik açtık, yok, çekemiyormuşuz.
Bu çemkir gözlüklü Boyana sarayı şıhhına kurban diye şimdi depese dergâh üyelerinin şeriyata uymadığını söylesek zındık mı oluyoruz?
Bir kere herkes kırmızı şapka, çaput bağlamak zorunda mı? Müdürler, belediye başkanları, milletvekilleri türbekâr olmaları acayip değil mi?..
Kızılkafalı depese kiminle iletişime geçer dersiniz? Cehape. İki oluşum ülke yönetimini anca rüyalarında görürler. Horlamasalar bari!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-23 16:30:10
Kızılakafa sözü maksadını aşan bir sözdür, benzeriyle karşılık versem burasının havası bozulur. CHP Türkiye cumhuriyetini kurmuş bir partidir. İslamcılar ingilizlerin, fransızların uşaklığını yaparken CHP Osmanlının küllerimden yepyeni bir Türk devleti kurdu. Laik cumhuriyet mezhebe, tarikata bakmaz, türklüğe dayalı vatandaşlığa bakar. DPS içine dinci dünya görüşüne sahip insanların alınmaması çok doğru bir politikadır. Bulgaristan türkü laiktir, dinci cereyanları sevmez.
dps gören masum Köylü 2018-12-23 19:49:44
Vay vay... Kırmızıbaş çemkir alınmış, toplanma (cem) yapmazmışmış...
T.C. kuran CHP değil, Türk halkı! Günümüzdeki CHP Atatürk'ün kurduğu parti değil. Kemal Kılıçdaroğlu hangi mezheptense onların oy verdiği partiye dönüştü.
DPS laik değil, çünkü Boyana'da içlerine kırmızıbaş olmayanı almıyorlar.
Bulgaristan Türkü kırmızıbaşları sevmediğini eklemeyi unutmuşsun. DPS'nin tarikat ve cemaatten farkı yok, Boyana Sarayı dergâhı lideri Ahmet Dogan'ın elini öpmeyene ihale, makam vermezler mesela.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-23 21:12:13
Ahmet Doğan el öptürmez, eğitimi, yetişmiş olduğu kültür buna cevaz vermez. El öpme Atatürk'ün kapattığı tekke ve zaviyelerde ve günümüz dincilerinde olur. Kılıçtaroğlu ben türküm, soyum Horasan'a dayanır diyor. Diğeri ne diyor ben gürcüyüm hanımım araptır diyor. İkisinin arasında hangisini tercih edersin diye sorulduğunda ben türküm diyeni tercih ederim. Bulgaristan'da laik olmayan tek bir parti yoktur, kızılbaş kökenliler de eşit vatandaştır. Ben şahsen sunni kökenli olmama rağmen dincinin yanından kaçar kızılbaşın yanına rahatlıkla giderim.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-24 06:42:31
" Ahmet Doğan el öptürmez........" herhalde canım elini opulmedini biliriz .
Modern çalarda yaşıyoruz herhalde. Şimdi benzetmeyi dogoru mu anladık
Parti tarikata dönmüş
Parti lideri şeyh olmuş
Parti üyeleri mürid
Boyana sarayıda dergah.
Vallahi çok komik siniz.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-24 08:09:58
Sen tuhaf tuhaf yorumlar yaptın diye gerçeklik senin gibi olacak diye bir şey yok. İktidarın barışçı ve akılcı yolla değişmesi sadece gelişmiş batı ve bazı uzak doğu ülkelerinde var, bu tarafta öyle bir kültür yok. Rusya çok laik, rasyonel bir ülke ama orada da iktidar çarlık zamanında olduğu gibi tek bir kişide toplanıyor; Eltsin zamanında demokratik yolu denediler, az kalsın ülke çöküyordu. DPS içinde batı tipi demokrasi olmaması bu tarafın insanının kültüründen kaynaklıdır. Bu arada DPS içiyle GERB veya BSP içi arasında bir fark yoktur; hepsi birbirine benzer. DPS içine batı tipi demokrasi ve usuller getir parti bir kaç günde çöker, dağlıverir. Benim tezim budur.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-24 10:41:15
Baskervil TC'yi unutmuşsun , benim kanaatimce demokrasi en iyi şekilde TC'de tecelli etmiştir. Seçmenin 80% , 52% oyla yönetilmektedir.
Bahsetin demokrasilerde secmenin 40%, ihtidar ortaklardan birinin yönetime manipülasyon ilmiyle sectiriyorlar. Refah seviyesiyeleri neden yüksekmi --sömürge .
Aksini bilimsel olarak ispatla ikna olayım.
dps gören masum Köylü 2018-12-24 11:16:01
Rusya tıpkı Türkiye gibi laik ülke, devlet proagandasında ortodoks dünyasının lideri olarak lanse ediyor. Rusofil partileri bunu açık açık dile getirmektedirler. Rus devleti kanunlarında hristiyanlık vardır, resmi devlet idaresi sembollerinde hristiyanlık vardır. Rusya iki unsuru çıkarları için kullanır: Slavcılık ve Ortodoksluk, iki konuda kendini muhafız ve baba gibi görür.
Türkiye benzer biçimde İslamı kullanmaması aptallık olur, kırmızıbaş vatandaşların problemi halkın çoğunun Hanefi ve Şafi müslümanlığını benimsemesi. Oysa İslam fırkaları içinde en hoşgörülü akım Hanefiliktir, bunun sebepleri çoktur, mesela yaygın coğrafyaya yayılmış, Türk, arap, Hint hatta malezya ve Çin yani çokkültürlü alanı kapsar. İslam dinine mensup olduğunu iddia eden diğer akımlarda Hanefiliğe kültür ve eğitim bakımından yaklaşan dahi yoktur.
DPS menfaat çetesidir, kırmızıbaş olmazsan Delyan Peevski, Hristo Biserov, Yordan Tsonev gibi oligarşiden olman gerekir. DPS demokrasiye maruz kalırsa dağılır, bu doğru tespit. AB kalmamız az da olsa demokrasi konusunda ilerlememize sebep olacağı için gelecekte bu akımın yok olacağını anlamak iyi bir haber.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-24 11:32:16
Yahu ben neyi ispatlayayım, bilim adamı falan değilim; ben kendi halinde, kendi kendini geliştirmeye çalışmış bir amatör aydınım. Tam aydın sayılır mıyım, o da şüpheli; ama bazen galiba ben yerel seviyede de olsa bir aydınım diye kendi kendimi teskin ediyorum.
Batı demokrasiyi kendi toplumu için uygular; rasyonel ve akılcıdır, adalet işler animal çıkışlara izin verilmez. Fakat dış politikaya gelnce vahşi hayvan gibi saldırgan olur batı. Bize gelince tam tersine içe vahşi arslan gibi saldırgan, ama dışarıya süt dkmüş kedi gibiyiz. Bak 80 yaşında Metin Akpınar bir söz söyledi diye tutuklanıyor, batıda böyle bir şey olabilir mi? Batıyı bırak bu ne Bulgaristan'da ne de Rusya'da olur.
dps gören masum Köylü 2018-12-24 12:44:16
Rusya'nın Türkiye'den iyi olduğunu söyleyen bir zahmet Putin rejimini test etsin. Rusya'da muhalefetin izi bile kalmadı be, sen neden bahsediyorsun?

Kendi kendine aydın diye geçinen tip halka bir hizmetin var mı? Neyle aydınlattın bakalım, söyle de bilelim. Sitede fes oldun, şaban oldun, çemkir oldun ama bir aydın olamadın. Diyeceğim ki etrafını uyandırdın, yok, sitede fesler çoğalmadı, sürekli autsayder takımında dolaştın. Kendini Turgut Adalı, Kazım Memiş, Ömer Osman Erendoruk sandın heralde?
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-24 16:01:59
Modern zamanlarda yaşamaktayız el opulmez yahu, ama popo optururler
eyer dupiyat olmak istiyorsan veya kmet .
Ya cimkir anlayamadık yarı ampulmusun, düzgün aydın veya LED anpulumu.
Bu konuda bizi aydinlatirmisin kulübünden.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-24 20:23:48
Erendoruk Merendoruk, Adalı Madalı neden olmamışım, soruya bak be! Ben olamadım, ya sen niye olamadın hazret? Erendoruk olmadım çünkü başka bir çağda, başka zamanda, başka mekanda yaşadım. Bir insana, hadi bakalım sen neden Sezar olamadın, neden neden diye bir soru soran adama çatlağın teki derler.
Rusya ve Türkiye'de demokrasinin kırıntısı bile yok, ama Rusya en azından eğitimli, akılcı ve laik bir yönetim var. Rusya'da pıtrak gibi papaz okulları açıp her yere bir tane papaz dikmiyorlar, dikmezler. Rusya'da tanınmış bir sanatçı mahkeme kapılarında süründürülür mü? Olmaz böle gariplikler.
dps gören masum Köylü 2018-12-24 23:01:11
Çakma aydına bak, biz aydınız diye ortalıklarda dolaşmıyoruz ki?!

Rusyada tanınmış sanatçı mahkeme kapılarında sürünürmüş mü? Pussy Riot'taki kızlar sürünüyor, dahaları da var, ancak şimdi bunları aratmak istemiyorum.
Rus uşağıklığı yaptığına göre, koyu depeseli de olduğuna göre bir de üstüne üstlük kırmızıbaşlıklı olduğuna göre Boyana dergâh müritlerinden olduğun çıktı. Yani sende 30 yıllık DEPESÖ örgütünden yararlananlardansın. Baban iyi müzevirlik yapmış olması lazım, söyle bakalım hangi DS ajanının oğlusun?
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-25 06:30:46
Bir dakika bir dakika.
"söyle bakalım hangi DS ajanının oğlusun?" Bu cümle yanlış, biz öyle düşünmüyoruz .
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-25 12:15:47
Ben aydınım diye ortalıkta mı dolaştım? Okumayı öğren biraz, okumayı. Galiba ben yerel seviyede bir aydınım, hoş bundan da şüphe ediyorum ya dedim. Sen kendinle ilgili böyle bir şeyi söyleyebilir misin? Sonuçta çocukluğumdan beri yüzlerce, hatta binlerce kitap okumuşum, düşünmeyi öğrenmişim ve sonuç olarak galiba aydınım diyebiliyorum. Bir DS ajanı veya senin dediğin gibi Ahmet Doğan yalakası bunları yapabilir mi? Niye yapsın, senelerini "boş boş" şeylere niye versin. Değil mi?
dps gören masum Köylü 2018-12-25 13:35:06
(Kızılkafa yine kıvırdı, eyvah)
Kitap okumakla aydın olunmaz! Aydınlık aydınlatma gerektirir! Azydınlanmış olmak başka, aydın olmak bambaşka şeydir. Yerel aydınsan aydınlattığın kimseler yerel olmalı, eğer global seviyede aydın isen küresel çerçevede etkilediğin çevre olmalı. Benim öyle aydınım diye iddiam olmadı, kaldı ki herkesten aydın olacak diye kural yok, her ağaçtan düdük olmaz demiş atalarımız.

Doğan yalakası kitap okumaz diye de kural yok. Kitap okumuş kimse ahlaklıdır diye de kural yok çünkü. Çıkarları için her şeyi göze alan kimsenin eğitim seviyesi sorgulanmaz.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-25 18:52:08
Kitap okumak gereksizmiş, aydınlıkı aydınlatmak gerekirmiş. Zaten aydınlık olanı niye aydınlatıyorsun birader? Bu arada ilk ayet İkra bismi değil miydi, yani oku ve karanlık aydınlansın demiyor muydu kutsal kitap? Sadece okumakla olmaz düşünmek de gerekir. Düşün düşün boktur işin dersen olmaz, oturup uzun uzadıya düşüneceksin. Galiba aydınım dememin sebebi çevremde, tanıdıklarım arasında benim gibi olaylara bakma ve görme yeterliliği olan insanla karşılaşmamdan dolayıdır. Mesela Dostoevskinin eserlerini benim kadar derinden bilen bir adamla hiç karşılaşmadım. Belki vardır ama ben karşılaşmadı. Ondan kendi kendime bakım kimsen lan Çemkir diye soruyorum ve bazen - bu hep olmuyor - galiba sen aydınsın lö diverim. Ya!
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-25 19:08:47
Ne işe Eşek'Spirodan feys'leniyorum, to be ot not to be. Aydınlık mi karanlık mi, birde Ömer'in yazdığı İyli'ada ama o başka hikaye onu bizim bau bau biliyor.
Amma mest oldum "İkra bismi rabuke eledi halysk.." bize hatırlayın için. Baskervil sende o ses Türkiye ve ışık var ,bak o ışık ampul olur ,aydın olur ,yar olur.
Ya Cemkir bizim Cemkir gardaş ona laf söyleyemem.
dps gören masum Köylü 2018-12-25 21:07:45
Sen o kitapları benim yorumları okur gibi okuduysan bişey okumamışsın! "Aydınım, kitap okuyorum ben" demekle aydın olunmuyor! Kitaplardan aydınlanmış oluyorsun o da doğru kitapları adam gibi okursan!.. Aydın olabilmen için belirli biçimde çevreni aydınlatman gerekir, bu filmle olur, kitapla olur, söyleşiyle olur. Aydın insanların davası olur, yani toplumda gerçekleştirmek istediği belirli hedefler ve bunun için aktif olarak çalışırlar. Sen kendi köşene çekilmiş, ben aydınım cahil halk anlamıyor deyip duruyorsun. Dostoevskiyi hatmetmişsin ancak çevreni aydınlatabilecek kadar birikim ve beceriye sahip değilsin.

Kitap okumakla kitap yazmak farklı şeylerdir. Film izleyen, kitap okuyan, tiyatroya giden, müzik dinleyen, konferanslara tartışmacı olarak hakkıyla katılan kişi aydınlanmış (münevver) olur, bu organizasyonları sağlayan kişiler aydın (münevvir) olur. "
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-25 22:14:26
Ben adam gibi okuyorum işte, okuduğumu anlayarak okuyorum. Zaten anlayarak okumayanın hemen canı sıkılır veya benim bacanağın yaptığı gibi hemen uykusu geliverir. Mesela Kafka'nın "Hüküm" hikayesini yirmi kere okusam canım sıkılmaz. Yahutta "Budala" romanında Prens Mişkin'in General Yepançin ailesinde kahvaltıdayken konuşmasın defalarca okumama rağmen doyamıyorum. Ve daha başka kitaplar. Böyle bir özellik çevremdeki insanlarda olmadığını gördüğümde utanarak da olsa acaba ben aydın mıyım kendime sorduğum oluyor. Ama hepsi bu, göğsümü gere gere ben buyum şuyum dediğim yok. Merak etme, kendime dışarıdan bakabiliyorum.
cat /dev/null 2018-12-25 22:30:17
Filiykalara yağ sürerken, bir elinle burkandan marmaladı diğer elinle de kitap karıştırman iyi birşey. Münevverlikten münevvirliğe level atlamak istiyorsun galiba, bu da iyi. Bir gün kafede konuşma yaparsın, diğer gün de facebook ve youtube'dan yayınlar yapar çevre kurarsın. Alay etmiyorum, ciddiyim. Kitapları gençlere aktarmaya çalışan çok insanlar var, "sesli kitap" serileri hayli tuttu. Bazı gazeteciler youtube'da etkinler (İrfan Değirmenci,Cüneyt Özdemir, Ünsal Ünlü, Levent Gültekin, Ruşen Çakır vs. vs.), benzer biçimde kitap tartışma yayınları ve grupları var.

Küresel dünyada yalnızlık çekmen çok garip dostum. Teknoloji var, kullan işte, YouTube, Facebook, Twitter, Periscope, twitch vs... Hiç olmadı Whatsapp, Viber, Telegram, Tox kullan, senin kafandaki kişilerle örgütlen. Hiçbir sansür günümüzde işlemez, öyle bir zamanda yaşıyoruz ki Dünyanın her tarafıyla iletişime geçebiliyoruz ve bu çok muhteşem.

Fiziki çevren kısıtlıysa Siber çevreni kullan.
Memati 2018-12-26 00:15:19
( İrfan Değirmenci,Cüneyt Özdemir, Ünsal Ünlü, Levent Gültekin, Ruşen Çakır vs. vs.),

Hepicinin dibine kibrit suyu, işte o kaaa
cat /dev/null 2018-12-26 00:31:49
Memati senin tayfa (Abdurrahman Dilipak, Fatih Tezcan, Nagehan Alçı) daha bu mecrayı kullanmasını bilmiyorlar. Padişah hazretlerinin kafası eserse bir anda gastecilik vasıflarından toz duman oluverirler. Öyle Patreon'dan destekleyecek kitle de bulamazlar. Dün kimler vardı Uzunun yanında kimler.. Neredeler acaba?
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-26 21:06:17
Abdurahman Dilipis arada bir acı sidiğe yakalanmış adam gibi vicdan çıkışları yapıyor, diğerleri gibi değil. Akape kodamanlarının bir gecelik nikah kıyma partilerinden falan yazılarında söz ediyor. Sapına kadar islamcı ve türk olmadığı çok açık, ama yine de sanki biraz da olsa vicdanı var gibi görünüyor.