Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Mart 2019
HABERLER » Kırcaali
Bulgarlaştırma Sürecine Karşı İlk Ayaklanmalar 34. Yıl Dönümünde Sütkesiği’nde Anıldı

Bulgarlaştırma Sürecine Karşı İlk Ayaklanmalar 34. Yıl Dönümünde Sütkesiği’nde Anıldı

24 Aralık 2018

Kırcaali’nin Ardino (Eğridere) ilçesinin Mleçino ( Sütkesiği) köyünde 24 Aralık 1984 yılında komünist totaliter rejimi tarafından başlatılan Türklerin isimlerinin değiştirme kampanyasına karşı ilk büyük yürüyüşün düzenlenmesi münasebetiyle köy meydanında bu yıl da geleneksel olarak anma töreni yapıldı.

24 Aralık 1984 tarihinde meydana gelen olayların 34. yılı anılırken, törene katılanlar bu tür olayların bir kez daha yaşanmaması arzusunu dile getirdiler.

34 yıl önce soğuk aralık gününde Tosçalı, Ahmatlar (Dolno Prahovo), Hallar ve Karamusollar (Çernigovo) köylerinden yaklaşık 3 bin kişi Sütkesiği köyüne toplanıp isim değiştirme kampanyasına karşı çıkıyorlar.

Olay sırasında çok sayıda Türk tutuklanıp Belene kamplarına gönderiliyor.

Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Eğridere İlçe Başkanlığı tarafından organize edilen anma etkinliğine bu yıl da çok sayıda soydaş katıldı. Törende HÖH Genel Başkanı Mustafa Karadayı yanı sıra HÖH Avrupa milletvekilleri, Bulgaristan Parlamentosu Milletvekilleri, Belediye Başkanları, Kırcaali ili il ve ilçe belediye ve Meclis başkanları, Türkiye’den bazı dernek temsilcileri yer aldı.

Anma etkinliği Mümüne Ahmet yönetimindeki Ebru Ahmet, Esra Emin, Cansu Mümün, Damla Emrullah ve Güner Şükrü 24 Aralık 1984 yılı olaylarına adanmış şiirlerle başladı.

24 Aralık kalkışmalarının organizatörlerinden aslen Hallılarlılı olan şu an İstanbul’da yaşayan Rıfat Yağcı o günkü yaşanan olaylar hakkında bir konuşma yaptı.

Ardino Belediye Başkanı Resmi Murat Anma etkinliğine katılan tüm misafirleri selamladı ve her yıl Sütkesiği meydanını dolduran halka teşekkürlerini sundu.

Resmi Murat konuşmasının devamında şunları söyledi: ”Aslında anma etkinlikleri bölgemizde üç gün önce başladı. 21 Aralık’ta Ardino Belediye Meclis salonunda Kaçış 1950 filminin gösterimi yapıldı. 23 Aralık’ta Tosçalı ve Hallılar köylerinde aynı filmin sunumları yapıldı, anma etkinlikleri düzenlendi. 15 yıldır Ardino Hak ve Özgürlükler Hareketi İlçe Teşkilatı olarak burada anma etkinliği düzenliyoruz. Bu organizasyonun ev sahiplerinden biri olmaktan gurur duyuyorum. Bu etkinlikleri yaparken hiç kimseye kin ve nefret biriktirme düşüncesinde değiliz. Bu etkinlikleri düzenlerken amacımız sadece o gün kahramanlık gösteren vatandaşımıza Belene gazilerine saygı göstermek ve onlara şükranlarımızı sunmaktır”.

HÖH Genel Başkanı Mustafa Karadayı yapmış olduğu konuşmasında, ”1984 yılında yaşanan bu olayı Batı Rodoplar’daki, Blagoevgrad bölgesindeki kardeşlerimiz 1970’li ve 1960’lı yıllarında yaşadılar. O zaman bazı bizim kardeşlerimiz onlar başka, bizlerin ise isimleri değiştirilmeyecek. Ancak daha sonra tüm Müslüman Türklerin isimleri değiştirildi, çünkü o zaman bugünkü birlik yoktu. Bu olaylar sırasında bir gizli örgüt kuruldu. Bu örgütün amacı totaliter rejime karşı silahsız savaşmaktı. Ancak bu örgütün elemanları deşifre oldu ve yöneticileri hapse gönderildi. Daha sonra 1990’da Hak ve Özgürlükler Hareketi kuruldu. Haklarımızla ilgili çok şeyler başardık. Son parlamentoda bizim çabalarımızla Dinler Kanunu kabul edildi. Bu bizler için bir başarıydı” diye belirtti.

Tören Kırcaali Bölge Müftüsü Beyhan Mehmet’in okuduğu dualarla sona erdi.
Törene katılan konuklar ve yerli halkın köy meydanındaki 24 Aralık 1984 yılı anıt çeşmesine çelenk ve çiçekler sundu.








Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 3122


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2018-12-24 23:08:02
DPS denilen örgüt kendi siyasi amaçları için Türklük ve müslümanlık davası gazi ve şehitlerini kullanmayı ne zaman bırakacak?

Sofya depesesinden Vladimir Kuzov ve Slavi Binev arkadaşlar da katılmış mı törene merak ettim şimdi bak.
BELENE GAZİSİ 2018-12-25 09:42:04
Sayın Rufat bey kardeşim Bu komonistlerin yanında seni görmekten çok tedirgin oldum sizlerin gibi kahramanları Beleneye gönderen işte bu KGB,ajanları isim değiştirme kampanyasının mimarları Tüm BG.Türk ve müslamanların ocağını söndüren ajanların yanında olmanı kınıyorum
Bulgaristan Türkü. 2018-12-25 21:04:48
Af edersiniz Arkadaşlar bence bu 34yildir ДПС,su bize ne getirdi sadece Atıyorum şöyle oldu böyle oldu birbirini tetikliyen yalan yalnic ifadeler.baska yenilikler yok bir sey. Bende o ДПС,ye 21yil emek vermis eski bir üyelerinden biriydim 21 yillik üyeliğinde ben bu ДПС,de bir doğruluk görmedim sadece şunu duydum yok biz istiyoruz ama bizim sorunlarımız isteklerimiz Parlamentoda oylanmiyor bu benim için bı rezalet bir sahtekarlık koca bir yalan bir ülkede türk milletinin oy verdiği sahte kurucu bi partinin yöneticileri Türk sözü ifadesi kullanmayıp Muslumaan sözü kullanıyorsa.mecburi Türkçe ilk okulları orta okullari radyo televizyon medya yoksa.yillardir bu milletin asimilasyon politikasinin devamı oluşturulduğu anlamına gelir kardeşlerim. bu sadece isimleri geri almakla radyoda komünizimden kalma günde sabah öğle akşam 3 saat yayin onunda 3biri Türkçe BNT,desadece haftadır 10 dakika habercilkle olmuyor.bati komşumuz Makedonya,на bir bakınız Скопие Uskupte radyoda24 saat Türkçe yayın Televizyon,da ise üçüncü kan
Gerçek 2018-12-26 09:27:03
Fes bravo şimdi doğru yolu bulmuşum yada senin rumuzundan başkası mı yazıyor.
DpS, DS tarafından kurulduğunu herkes biliyor hiç bir zaman Türklerin çıkarlarını savunmaz.
O habiblerin yanında tribünlerde boy gösterenler büyük ihtimal ile dosyaları var, açıklama korkusundan onları yanlarında yer alıyorlar.
Gerçek Türkler DuPiSe ye desteğinin çekmeli.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-26 13:28:35
Hiç merak etme, törene niye katılsınlar, katılmazlar. Kullandığını nereden çıkardın, elinde katılımcıların samimi gerekçelerle mi yoksa kullanmak amacıyla mı katıldıklarını ölçen bir alet mi var hazret?Öyle bir alet icat ettiysen satışa çıkar bari de tez elden zengin olursun. DPS doğru yoldadır, Slavi Binev manevrası yaptı diye türk partisinden vazgeçecek değiliz. Çok beklersin.
Mıstvana Ninova 2018-12-26 18:34:12
Törene katılanlar DPS'nin parti aparatı yöneticileri, muhtarları ve belediyelerde, AB ve ulusal programlarında çalışanlar. Adamlar ekmeğinin peşinde, yeni yıla girerken işsiz kalmak olur mu? Düşünsenize, gecenin köründe gelen bir SMS, yerel derebeye nasıl açıklarlar durumu?..
Adam isteye isteye sabahtan depese otobüsüne binecek, eline sıkıştırılan DPS bayrağını sap gibi sallayacak, Mıstık yarım Türkçesiyle ve bir o kadar bozuk bulgarcasıyla "poçeten"den selam getirecek, tek elden eller şaplatılacak ve herkes dağılacak. Değer mi iki saatlik işten dolayı kışın ortasında işinden olmak?

Sofya DPS'li Kuzov pedofiliden hüküm giymiş birisi, Binev'le cami baskını yaptılar. DPS'de böyle adamların bulunduğu halde oraya gelen çıkarcıların yaptığı Türk ve müslüman şehit ve gazilerine hakarettir, halkı da alaya almaktır. Onaylayan da midesizdir, az midesi olan kusmadan duramaz çünkü!
KIRCALİ 2018-12-28 13:00:18
Mustafa Karadayı çıkmış diyorki Türkiye bizim işimize karışmasın Türkiyeye dil uzatacak kadar şerefsizliğin elemi olmaz
fes 2018-12-28 14:06:09
İkinci bir parti kurdurtmaya kalkışmak yanlıştı, şimdi yanlıştan dönülüyor. Tek parti DPS kalıyor ve bu gerçeği Türkiye de kabul ediyor artık. Bu Bulgaristan türkleri için hayırlı bir gelişmedir.
DPS kapatılmalı! 2018-12-28 18:01:33
"İkinci parti kurdurmaya kalkışmak yanlıştı"

DPS'den ayrılan ilk siyasi oluşum değil ki DOST. NDPS, NPSD var ortada, duruyorlar daha. DPS'yi kuran kitle de yok, bir tek Amet tek başına saray ağacılık oynuyor, yanına Jivkov rejiminden zenginleşen oligarşi ve mafya babalarını almış... Rusya ile göbekten bağlı bir kurum, Bulgaristan'ın çıkarları için kesinlikle çalışmıyor, aşırı milliyetçileri parayla destekleyip toplumda infial uyandırmaya kalkışıyorlar.
Volen'in yanından sıvıştırdığı sübyancı ve hırsızları partiye sokup duruyorlar.
Tez zamanda kapatılmalı bu DPS denilen oluşum! İçindeki hırsızlar yargı önüne çıkartılıp siyasetten ilelebet men edilmeli
fes 2018-12-28 18:18:11
Gözü dönmüş hasetlerin istedikleri olsaydı dünya cehenneme dönerdi. Niye kapatılsın akıl var mantık var. Jivkov rejimiyle bağlantılı lafları baydı. 70 yaşını aşmış huysuz ihtiyarların değerlendirmeleri dikkate alınmaz . Bu huysuz ihtiyarların yakın akrabalarına ben acıyorum, kim bilir onlara neler çektiriyorlardır.
DPS kapatılmalı! 2018-12-28 21:40:27
Doğru diyor fes, gözü dönmüş Dogan'ın istedikleri olsaydı Bulgaristan cehenneme dönerdi. O huysuzun yakınları kim ne çok çekmiş, pedofil Kuzov lânet ATAKA'dan bile yakapaça kovulmuş, şişko oligarh Delyan Peevski bulgar halkı tarafınfan DANS başına getirilmesinden dolayı #KOY Oreşarski hükümetini düşürmüş, kırkız Biserov SDS'den atılınca siyaset çöplüğü DPS'ye sığınmış...

Kanaleto 1999'da bir skeçte "SDS'den DS'yi atmaya çalışıyorlarmış, ancak DPS'de kurnaz oldukları için P harfini D ve S harfleri arasına koymuşlar ki DS atılamasın" diye espiri vardı. Adamlar yirmi yıl evvel DS'siz DPS olamayacağını anlatmışlardı. Biz o zamanlarda Ahmed Dogan'ı ve örgütünü Türklüğe hizmet ediyor sanıyorduk. Oysa DPS Berov'dan itibaren hainliğini sergileyip Bulgaristan'a bir tane iyilikleri dokunmamış, tütün üreticilerine kazık Sakskoburggotski ve Stanişev hükümetinde atmışlardı!
fes 2018-12-28 22:11:54
Biz aklı başında olan sağ duyulu türkler desteğimizi DPS Ahmet Doğan orada var diye vermiyoruz, türklerin toplandığı yer DPS olduğu için veriyoruz. Doağan'la ilgili söylenenlerin yüzde birine bile inanmıyoruz, ama diyelim, varsayalım ki denenler doğru oyumuzu gene tereddütsüz DPS verirdik. Şöyle veya böyle türklerin bir parti etrafında blok şeklinde toplanmaları kimliğimizi güçlendiren müthiş bir şeydir
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2018-12-29 08:30:39
Allah Allah, adama bak be: DPS kapatılsınmış. Niye kapatıyorsun ya bizim partimizi? 120 sene kölelikten sonra Allah'ın lütfü İngiltere kraliçesinin inayetiyle bir parti kurmuşuz, "üzümün çöpü var, armudun sapı var" diye güzelim partimizi kapatacak. Hoşt ve hastir lan! Biz partimizi sana kapattırmayız, çok beklersin.
DPS kapatılsın! 2018-12-29 10:25:36
Çemkir, namıdiğer fes, DPS parti idaresinde çöreklenmiş kırmızıbaş kitleden olduğu apaçık ortadadır. Dogan müritlerinden olduğu için ihalelerden ve belediyedeki kamu paralarından cukkaladığı için "Bizim partimizi kapatacaklar" diye feryat etmesi gayet normaldir.

İngiliz kraliçesine methiyeler düzerken Kremlin ortodoks lideri Putin hazretline dua etmeyi unutmuş. Rahat olun DPS çökse dahi oradaki kitle ATAKA, NFSB, VMRO partilerine göç eder. Hiç olmadı BSP var ortada.

Allah lütfuyla idarede Tayyip ve AKP var diyenler gibisiniz ancak kırmızıbaş kemaller bulunmadığı için laiklik kisvesi giyiyorsunuz. Allah'ı ve dinini yeter artık sömürmeyin, şehitlerin kabirlerini parti propagandası malzemesi ederek DPS bayraklarını çeşme ve mezar taşlarına kadar koymaktan çekinmiyorsunuz.
fes 2018-12-29 16:14:40
Benim gibi düşünmeyen kızılbaştır, KGB ajanıdır, ortodoks uşağıdır, mafya babası hayranıdır, DS ajanıdır mantığı sakat bir mantıktır. Böyle insanlara şaşkın derler. DPS kurulmasında İngiliz parmağı var diyene ingiliz hayranı diye bir ad takmak cahil cuhelaya has bir davranıştır.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-30 08:12:05
Kapatılsın mi kapatılmasına mi? To be ot not tobe.
Sots zamanında toplamışlar militsioner teşkilatını ve Politbyurodan talimatı iletmisler. -Her kes yabancı dil öğrenmekte ve husisen İngilizce ve 1 ay sonra memurlar imtihan edilecek.
Bir ay geçmiş toplamışlar menüleri ve iki tanesini çıkarmışlar öne "Söyleyin bakalım ne ogrendiz bir skech oynatin benzinliye siniz deyelim"
Birincisi- hhhhhhhhhh onnnn onnnnn ( motor sesi ve veren sesi İngilizce)
Yan kilyo benzin.
İkincisi - S tobi ili not tubi.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2018-12-30 08:16:25
Yeni yılınız başarılı olsun.
Saygılar sevgiler.
anonim 2018-12-30 18:56:06
Sayın yorumcular,internet gazetemizin sayfalarını boş atışmalarla doldurmayın,DPS MEMLEKETİN 3.NCÜ partisidir.Bu partiyi ikinci sıraya getirmeye el birliği ile çalışmalıyız.Parti trakya bölgesi,rodop bölgesi ve pirin bölgelerinde baş parti olmalıdır.Mecliste ağırlığını hissettirmeli.Parti tek bir azınlığın partisi olamaz.Pomaklar var,makedonyalılar var,romanlar var.Anavatanımızda pomak ve makedonyalıların sayısı ON MİLYONDAN fazla,ekonomide,ticarette,eğitimde söz ve para sahibi kişiler.
Ayrımcılık bize hiç bir fayda getirmez.
Anonime 2018-12-31 17:12:27
Anonim bedava tam Bulgar yalakadı DpS Bulgar devletidir akıllım.
İkinci olsa birinci olsa be yazar Türkler yine anadilini okuyamayaca dinini öğrenmeyecek.
Bırak şu HAİN çığırtkanlığını.
Özüne dinine dön oradaki Müslüman kardeşlerine sahip çık DoS destekleyerek Türkleri tarihe hömme.
Feskalara 2019-01-01 11:06:48
FESKALAR hiç bir zaman akıllanmayacaklar DpS hiç bir zaman Türkleri savunmamış savunmayacak.
Er ve ya geç DuPiSe siyasetten
fes 2019-01-01 13:27:24
Evet, aptal her zaman aptaldır. Bu doğrudur. Bir aptal DPS kötüdür diye bir kere kafaya kodu muydu, artık mezara kadar bu düşünceden vazgeçmez. Akıllı adam bazen DPS kızar, yanlış yaptılar der, sonra her şeyi yenden tartıp ölçer biçer ve görüşünün yanlışlığını fark eder, tutum değiştirir. Ama DPS'ye DU-Pİ-SE diyen adam öyle mi, o taş çatlasa görüşünü değiştirmez, edepsizliğinde sonuna kadar diretir. Aptalın sonsuza kadar aptal kalacağı kesindir.
Er 2019-01-01 23:18:57
Arkadaşlar , bu tür toplantılarda ağlak müzikler kullanılmamalıdır.

Biz şefkat dilencisi değiliz. İşte bizim adlarımızı böyle çevirdiler de şöyle böyle ettiler de...

Senin adını değiştirdiler veya değiştirmediler veya bir daha değiştirsinler hatta bin defa değiştirsinler hatta 100 bin kez değiştirsinler gene bu toplantılarda ağlak melodiler olmamalı.

4852
Er 2019-01-02 01:15:21
Bulgaristan’da Türklerin temel ihtiyacı acınma değil tanınmadır.
Vay Türkler çok acı çekti...vah vah vahların karşı taraf için zaten hiçbir değerine yoktur. Benim içinde bir bulgarın ah vah Türkler çok acı çekti gibi sözlerinde hiç önemi yoktur.

Birkaç sene öncesi Bulgaristan’ın başbakanı borisov soya dönüş sürecini kınadı. Aynı şekilde stanişevde kınadı. Burada benim ihtiyacım olan şey işte zülm olmuşta kınanmış olması değildir. Zulm olsada olmamışsada ortada bir millet vardır ve önemli olan tanınmadır. Zulm isterse bin defa olsun milyon defa olsun veya hiç olmamış olsun.
Ben tanımadıktan sonra zülm kınanmış . Bundan bana ne. Ben tanınmak istiyorum. Tanınma en önemli olandır. Nasıl ki bir devletin devlet olabilmesi için önce tanınması gerekiyorsa bende tanınmalıyım.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-01-02 12:28:37
Türk kimliğinin tanınması önemli tabi. Bulgarlar türk kimliğini tanımak istemiyorlar, türk kimliğinin zayıflatılmasına yönelik uğraştıkları da çok açık. 1991 senesinde, en zayıf oldukları bir noktada tırnak içinde de olsa bir türk partisinin ortaya çıkmasından çok rahatsız oldular. O tarihten itibaren milliyetçi çevreler DPS ve liderine yönelik zehirli dil kullanmaya başladılar. Amaçları türk partisini ve liderini kamu oyu önünde demonize etmek, suça bulaşmış kişiler olarak göstermek. Her çeşit spekülasyon, karalama, suçlama yapıldı ama nedense mahkemeye hiç başvurulmadı. Neredeyse mafya babası gibi gösterilen Ahmet Doğan neden yargılanmıyor acaba? Çünkü iddiaların tümü safsata da ondan. Hatasıyla sevabıyla Ahmet Doğan liderimizdir, ona sahip çıkmak her türkün boynunun borcudur.
Er 2019-01-02 13:46:40
Haklısın. Bulgar bir faşist gazetesi Karadeniz sahiline yapılmış bir hoteli doğana aitmiş gibi göstererek algı operasyonu yamaya çalışıyor.

Bu Bulgar faşist gazetesinin propagandasını Dost partisinde kullanıyor.

Türkiye’de okullarda andı yasaklayan o malum partiye Doğanın uzak durması bizleri sevindirmektedir.
Er 2019-01-02 19:05:22
Oligarş nedir ve ilk nerede kullanılmıştır :)

Yani önce neyin ne olduğunu öğren öyle gel anlamında soruyorum.

Bulgar faşistler bize oligarş dedi diye sende islam, Türklük kisvesi adı altında bunu Bulgar faşistinler gibi papağansı şekilde tekrar ediyorsun.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-01-04 20:20:17
Mahkeme yargılamayacak, sen yargılayacaksın , dünyada var mı böyle bir uygulama? Sonra sen kimsin? Rus elçiliğinde şey alanı kim yargılarmış. Lafa bak be? Madem öyle dükkanı kapat, çek git daha iyi. Her aptalın kafasında esen hayalı kurgular, sanmalar, kanmalar ölçü olamaz her halde. Sokol avı mokol avı derken kendini baya akıllı sanıyorsun belli, ama aklı başında herkes senin ne kadar düz ve bilgisiz biri olduğunu hemen görecektir. Tavariş mavariş lafları zaten ne kadar bitik biri olduğunun kanıtıdır.
DOLU DPS! 2019-01-04 23:18:46
Dükkanı kapatması gereken Türkân bebek ve daha nice Türk gazi ve şehitlerini sömüren Rus elebaşı! Gitsin Moskva'da açsın partisini, tescilli rus uşağı Türk düşmanının Dostoevaki hayranları alıp Sibirya'ya def olup gitsin.

Yeter artık! 30 yıl bir işe yarama, bir tane sorun halletme, Türk yerine Rus kültürü geliştir, hadi holan!!! Bir de rusçu değil ingiliz kraliçesi masallarını anlatıyorlar ninni yerine.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-01-05 11:03:11
Sen sömürmüyor musun Türkan bebeyi, bu yazıyı yazarken bile bal gibi sömürüyorsun. Sıkıştığında hoop Turgut Adalı veya Türkan bebek gündeme geliveriyor. Başkaları, sizin gibi düşünmeyenler diyelim, Türkan bebek ve Turgut Adlı bizim için de önemli değerlerdir dediklerinde vay duygu sömürüsü yaptı diyorsun. Bunun adı iki yüzlülüktür ( litsemeriye ). Adam o derecede cahil ki, 1990 senesinde son bulan komunist sitem 30 sene sonra da devam ediyor zannediyor. Bu yetmiyor, Dostoyevski'yi de komunist zannediyor. Cahil kafaya bak be!
DOLU DPS 2019-01-06 00:11:08
Çemkir ben Türkân bebenin kabrine, çeşmesine siyasi partimin sembollerini, bayraklarını asmıyorum!!!

Türkan bebenin kültürünü yaşatıyorum diye Türkan bebenin ailesinin kültürünü yaşatmamasına sebep olan oluşumdan hediyeler almıyorum.

Öyle önemli değerleri çiğneyen cami baskıncısı, hatta pedofilleri kendi partime almıyorum!

Dostoevski Türkân ve Türklükle hiç alakası yok, Rusçuluğun da alakası yok. Rus kültürünü geliştiren Türk cumhuriyetlerini görüyoruz, iki kelimeden biri rusça, adları bile ovdan geçilmiyor.

DOLU DPS!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-01-06 09:55:42
O yazdığın cümlelerin tamamından mantıklı bir anlam çıkmıyor, meramın da pek anlaşılmıyor. Birilerini duygu sömürüsü yapmakla suçluyorsun ama kendinin duygu sömürüsü yapmadığını kanıtlaman gerekirken bu bir türlü olmuyor.
Dostoevski'nin türklükle alakasının olduğunu söyleyen mi oldu, yoksa sen cahil kafanla böyle bir çıkarım mı yaptın hazret? Bu arada her cümlenin arasına bir Türkan koyman yılışık bir duygu sömürüsüdür. Bulgarlaştırma sürecinin kurbanı olmuş bir yavrunun ismini çarpık siyasi görüşlerini doğrulamak için kullanmak ayıptır ayıp. Ayrıca türklüğü savunan birisi mutlaka DPS siyasi varlığını onaylayıp savunması gerekir, tersi bulgarlara, türk düşmanlarına hizmet etmektir.
Er 2019-01-07 13:28:27
Ampirik dumpirik milliyetçilerine hiç ihtiyacımız yok.

Bizim köylü TIR şöförü Kazakistan’a gitmiş. Orada duymuş ki tuvalete aynı bg daki Türkler gibi kenef diyorlarmış. Hani orta Asya’da kenef diyorlarmış balkanlardada kenefleri diyorlarmışya buradaki dil birliğinden Türkçülük çıkarmaya çalışıyor. Ama bilmez ki kenef kelimesı Arapça “kenar” tan gelir. Kenafın anlamı kapalı yerdir.

Türk diline bin yıl tecavüz eden Osmanlı ve Selçu Türk diline Ruslardan çok daha büyük zarar vermiştir.

Ampirik dumpirik milliyetçilği ile nereye gidilir.
Froid bile Dostoyevskiyi okuduktan sonra psikanalizi kurdu. Bu adamlar dostoyevskiyi okumazlar. Okumak zaten bunlara zor geliyor. Bunların hepsini kayacağı dinleyeceği adam fetödür.