Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Mart 2019
HABERLER » Bulgaristan
İslam İşbirliği Teşkilatı: Bulgaristan, Müslümanlara ait vakıf mallarını iade etsin!

İslam İşbirliği Teşkilatı: Bulgaristan, Müslümanlara ait vakıf mallarını iade etsin!

14 Mart 2019

1-2 Mart 2019 tarihlerinde Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) başkenti Abu Dabi'de İslam İşbirliği Teşkilatı 46. Dışişleri Bakanları Konseyi toplantısı gerçekleşti.

İslam İşbirliği Teşkilatı Dışişleri Bakanları Konseyi toplantısı kapsamında İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi olmayan ülkelerde Müslüman topluluklar ve Müslüman azınlıklar ile ilgili bazı kararları kabul edildi.

Konsey tarafından kabul edilen toplam beş karardan üçüncüsü Bulgaristan ve ülkede yaşayan Müslüman topluluğu ile ilgilidir. İslam İşbirliği Teşkilatı Dışişleri Bakanları Konseyi kararında Türk ve Müslüman toplumunun insan haklarına saygı gösterilmesine ve Bulgaristan'da önceki dönemlerde el konulan Müslümanlara ait vakıf mallarının iade edilmesine ihtiyaç duyulduğunun altını çizdi ve Bulgaristan'daki Müslümanları, Müslümanların çıkarlarını destekleme adına Başmüftülüğün pozisyonunu güçlendirmek için güçlerini birleştirmeye çağırdı.

Resmi belgede aynı zamanda Angola, Orta Afrika Cumhuriyeti ve Sri Lanka hükümetlerine Müslüman topluluklara ve azınlıklara yönelik politikasını değiştirme çağrısında bulunuldu. Kararlar, Güney Filipinler, Myanmar, Doğu Trakya ve Oniki Ada (Türkiye kıyılarına yakın Yunan adaları) topraklarındaki Müslüman azınlıklarla ilgili sorunları ve ayrıca Müslüman olan Kırım Tatarlarının sorunlarını yansıtmaktadır.

İslam İşbirliği Teşkilatı, dünyadaki İslam devletlerinin uluslararası bir örgütüdür. Bu örgüte 57 devlet üyedir ve bu da onu dünyanın en büyük Müslüman örgütü konumuna getiriyor.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 769


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Hatçe 2019-03-15 14:13:19
BOŞ müftülük :İskam İş Birliği teşkilatıyla iş birliği yapmaz.
Onların ALAYI eski DS ajanıdır.
atçe anıma 2019-03-15 18:16:12
Bu sizin DS ile alıp veremediğiniz ne yahu? DS diye tutturmuş gisiyorsunuz, devlette DS diye birşey mi var?
İslâm işbirliği teşkilatıyla iş birliği yapmazmış, çüş! Düşünme yetisini verimli kullanamayan homo sapiens, sence İslâm birliği teşkilatına konuyu kim taşıdı?
Feskaya 2019-03-16 15:03:41
Fes sen yazmış olman yazıyı.
Boş müftülük VAKIF mallarının iadesini İslam teşkilatına götüremez götürenler anında o koltuklarından atılacaklarını biliyorlar.
Geç sen onlar millet artık uyandı.
Eski sistem yeni isimle faliyette Feska.
Feskaya derken? 2019-03-16 17:29:38
Millet uyandı demek. İlginç olaylar bizi bekliyor diyorsun, "boş müftülük" dolacak, göklerden sağnak vakıf malı yağacak...
Nasıl daha önce akletmedik değil mi, uyuyanı uyandırmak.

Bu arada her yerde fes görmen iyi bir şey değil. Uyanık olayım derken uykunu alamamışsın... Bence bu işi de DS yapmış olmalı!
Feska 2019-03-18 08:00:16
Aldiğn parayı hak ediyorsun bravo. inşallah sabahtan akşama kadar yazıları takip edip cevapladığın soruların karşılığı iyidir.
fes gören aptala 2019-03-18 08:08:30
Aldığım parayı tabiki de hak ediyorum, alınteriyle elde ettiğimle geçinip duruyorum. Ancak sitede fes namıyla ün salmış kişi ben değilim, kendini doktora göstersen iyi olacak.
Fes akıllısı 2019-03-19 08:40:48
Ulan şapşal Fes ancak görevli bi kişi 24 saat Türklere cevap yazan biri para karşılığında yapar bu işi.
Artı Gavurun taaasa kendisi sin.
Cevap vermeye devam et görevini iyi yağıyordun bravo.
Ne de yapsan yapsanız Türkleri ne korkutursunuz ne yıldıra bilirsiniz.
D: 2019-03-19 14:14:53
" Türkleri ne korkutursunuz ne yıldıra bilirsiniz."..... bilirsiniz.. lirsiniz....irsiniz....siniz...siniz..siniz..(ehoto na fes akıllısı).
fes 2019-03-20 21:17:46
Gıyabımda amma da konuşmuşsunuz be! Çık-çık-çık! Reklamın iyisi kötüsü olmazmış, demek baya populer olmuşum. Herkes bir gün on beş dakikalığına da olsa ünlü olacak demişti biri vaktinde, demek haklıymış. Evet ben ajanım, aynı zamanda gızılbaş, Duvanın paralı memuru, türkçeyi iyi bilen bulgar , rus ve daha neler.
anonim 2019-03-20 21:56:23