Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Haziran 2019
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan Türkeri’ne milli azınlık statüsü verilmesi için imza kampanyası başlatılıyor

Bulgaristan Türkeri’ne milli azınlık statüsü verilmesi için imza kampanyası başlatılıyor

26 Mart 2019

Sorumluluk, Özgürlük ve Hoşgörü İçin Demokratlar (DOST) Partisi Genel Başkanı Lütfi Mestan tarafından yayımlanan bildiride partinin Bulgaristan'da yaşayan Türklere milli azınlık statüsü verilmesi için imza kampanyası düzenleyeceği bildirildi.

Bildiride şu ifadeler yer aldı: ”Bizler şüphesiz Arnavutluk, Ukrayna, Moldova, Macaristan ve diğer ülkelerdeki etnik Bulgarlardan daha az ölçüde milli azınlık durumunda değiliz. Bu gerçeği reddetmek etnik, dini ve kültürel kimliğimizi kaybettirmez, ancak etnik gruplar arası ilişkilerde gerginlikler yaratmaya devam eder. Tıpkı komünist rejimi güç kullandığı yöntemleriyle bizi asimile edemediği gibi gizli asimilasyon politikası da başarısızlıkla sonuçlanacaktır”.

DOST partisi, Türklere milli azınlık statüsü verilmesi talebini siyasileştirmeyeceğini belirterek bu yüzden azınlıkların hak ve özgürlüklerini savunmaya azimli olan partilere internet üzerinden gerçekleştirilecek imza kampanyasına katılma çağrısında bulundu. DOST partisi, bildiride azınlıkların hak ve özgürlüklerinin korunmasına öncelik veren sivil toplum kuruluşların yanı sıra tüm Bulgaristan vatandaşlarına imza kampanyasını destekleme çağrısında bulundu.

Kaynak: Kircaali Haber

Ziyaretci sayısı: 1538


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


D: 2019-03-26 19:30:16
Fes kampanyaya izani atacakmisin, yani desteğini veriyor musun.
(Uzatmadan EVET veya hayır yazabilirsin )
FES 2019-03-26 20:30:12
Hayır
Tarafsız 2019-03-26 20:35:19
Neden evet, neden hayır Fes ?
D: /analiz/ 2019-03-26 21:16:38
Thanks.
Neden sormaya gerek yok .
fes 2019-03-26 21:42:27
Senin saçma soruna cevap vererek kendimi saçma bir duruma niye sokayım ki? Sokaktan geçen bir kadına yanaşarak "Söyle bakalım sen namuslu musun, söyle söyle!" dersen sana ne yaparlar? Senin ananı, avradını , yedi sülaleni sinkaf ederim diye girişmezler mi?
D: /analiz/" 2019-03-27 05:40:36
" Sokaktan geçen bir kadına yanaşarak Söyle...."
Sokakta değiliz forumdaiz bu bir, bunu yapmak için sapik olması lazım insan bu iki, bunları hepsini dusunupte dinlendirilmesi bile bizim türkcede buna da terbiyesizliktir deriz artık.
Ne kadarda kötü bilinçaltı birileri varmış bu forumda azda olsalar.
D: YANİ 2019-03-27 11:49:27
Gardaş Fes'in fikrini istemişin. Gavu Fes'in fikri zaten belli tabiki hyırç
.
Bulgar hiç bir zaman azınlk statüsünü tanımaz.
Sokaktaki kadına ancak bir gavur sorar sen namuslumusun diye
onlardan ancak bu bekleinr.
Fes usiteden bu siteye cevap yazmaya çalışıyo aklınca Türkleri karamsarlağa sürüklecek.
Türkleri kendileri gibi korkak Bulgarlar sanıyor.
Bırakın adamı muatap etmeyin.
Aslında Bulgarın fikrin almış oluyorsunuz.
fes 2019-03-27 11:52:11
Madem forumdayız, soralım bakalım bir soru sana: Düzenli olarak gusül abdesti alıyor musun, hep cenabet geziyorsun değil mi? Alıyorum diyerek bizi kandıramazsın; cenabet geziyorsun değil mi, söyle söyle? Bu soru edepsizce tabi; kişilik haklarını, mahremiyetini, vicdani dokunulmazlığı ayaklar altına alan bir soru. Ne var ki, "sen bulgar mısın söyle söyle ve kampanyaya katılacak mısın, hayır" gibi sallamalar da taam bir edepsizliktir. İki yüzlü, çifte standartlı olmayın medeni tartışma yapalım; yoksa sizin tutuğunuz yoldan gidilerek medeni ilişki kurulmaz.
Arda boylu. 2019-03-27 12:33:06
Bu işler milli statü isidir azinlikhakki sadece Türkler için değil Bulgar Makedon Yunan Arnaut.Sirb Macar ve sayre Avrupa'da ve Dünyada tüm azınlıkların hakkidir Fes,in işi değil ki Fes kim ki Fes,e soralim bu işin sorumlusu bizler BG Türk halkının Azınlık sorunudur Fesin sözü sadece kendine hastir.eğer bizler azınlık haklarımız için imza kampanyası başlatıyorsak bu bizim Uluslararasi insani hakkımızdır.bu hakkımızı biz arayacağız.imza gerekirse tabiyki imzaliyacagiz.
D: 2019-03-27 13:16:09
Tmm fes belki biliyorsundur(bilmez mi fes ) 31 nde seçimler var.
Sence kime verelim oyumuzu ,hangi itifaka.
Dost'lara mi verelim , yoksa Haraketli ve özgür olanlara mi? Ne dersin bu konuda ,yolumuza devam mi ?
AB seçimlerinde varmış ha BG"de, ben Volenle/ Valerinin arasında kaldım.
Fes Kafesi 2019-03-27 15:08:10
Siz azınlık statüsünü Bulgarlardan değil, Romanlardan isteyin daha iyi. Romanlar çoğunluk olacak nasıl olsa. Bulgaristanda koşabilecek genç bulgar kaldı mı? İlk savaşta işgal edilecek topraklar buralar. Nüfus az, alan geniş. Elin Almanı, Fransız ı Bulgarlar için ölmeyi göze alacak değil zaten.
Osman 2019-03-27 17:32:53
Bu gerkekli adimi DPS 25 yil önce atmaliydi. Lafta DPS 27 yildir bizim haklarimizi savunuyor ve koruyor, fakat bu tür önemli konular icin bir defa CIDDI düsünce, fikir, niyet, faaliyet ve yaklsaim yapmadi ve yapmak istiyenleri partiden uzaklastirdi. DPS`yin hakkini yimeyelim son 27 yildir birkac defa buna benzer konulari gündeme getirirmis numurasi ve teatrosu/reklami yaptilar halkin gözünü boyamak icin, fakat bir defa ciddi degildiler.
Osman 2019-03-27 17:34:16
Maalesef: Bu gerekli adimi DPS 25 yil önce atmaliydi. Lafta DPS 27 yildir bizim haklarimizi savunuyor ve koruyor, fakat bu tür önemli konular icin bir defa CIDDI düsünce, fikir, niyet, faaliyet ve yaklsaim yapmadi ve yapmak istiyenleri partiden uzaklastirdi. DPS`yin hakkini yimeyelim son 27 yildir birkac defa buna benzer konulari gündeme getirirmis numurasi ve teatrosu/reklami yaptilar halkin gözünü boyamak icin, fakat bir defa ciddi degildiler.
Feskaya 2019-03-28 04:00:08
Fes GUSİL ABDES alıyormusun cenabet geziyorsun sorusunu ancak Bir Hıristiyan SORAR.
Neden mi, çünkü Müslümanlar işini gördükten sonra BOY ABDESİ kesin alırlar.
Fes siz Hıristiysnlar bunu bilmesisiniz sizler ancak cenabet gezersiniz.
Bak işte PAK SE İZDINİ.
Uğraşma Türklerle BAŞ EDEMESİN.
Arabın kıçına 2019-03-28 09:21:04
Arabın kıçını gönüllü olarak yalayan biri türk nasıl olur, o olsa olsa iğrenç bir türk düşmanı olur. Gusül abdesti sen de almıyorsun değil mi cenabet? Seni gidi cenabet seni. Bunu zaten biliyorduk. Hayvan cenabet yaaa!
YETERİN ARTIK 2019-03-28 10:15:35
Bu ne yahu? Küfürler havada uçuşuyor, kendinize çeki düzen verin! "Utanmak imandandır", "Utanmak imanın yarısıdır", "EDEP eline, diline, beline sahip çıkmaktır" gibi prensipler sünni ve şiiler tarafından kabul görülür.
Hayvanlaşmışsınız cümleniz, medeniyet görmemiş ne saldırıyorsunuz bir birinize. Gerçek tartışmadan doğar, lakin fikirleri karşılıklı olarak tartmaktan, yoksa daha çok küfreden ya da bel altı saldıran haklı olmaz!
Yermiyor 2019-03-28 14:09:18
Fesler çıkmaza girdiklerinde Gavurluklları tutar. Onlar imandan ne anlar. Onların tek derdi gündemi değiştirmek. Başaramıyor ve saldırıyor.
Bırakın çıldırsınlar.
D: 2019-03-28 16:20:09
"Başaramıyor ve saldırıyor..." ama kendine harakiri yapmış oluyor bizim efsane ,hiç merak etme cakaların hükmü kurdun Kalkan'a kadar oysa aslında çakal değil de yerin altından Cemkirebilirsin İt'an imiş ama görevi imkansız görülen geyikli gardaş.
Şimdi gündeme dönelim, yani beli ki BG'de seçimler yaklaşıyor ( ya ozetliyoruz durumu be gardeşim). Şimdi dostane mi davrsnsak, yok Haraketi mi olalım (fes bize ne onerirsin) ,yola devam mı yok virajda sonra yola devam mı ine? Benim gönlümde Valeri'an olsun ortalık sakinleşmesi için.
Nedeni adam yapıcı istedikleri mantıklı ,ama karşı tarafa da (yani dostl'ara)
yol göstermektedir.
Evet fes konumuz neydi?(konunun resmini de degistirmisler inşaallah adını/zaglavyasini/ değiştirmezler).
Zürfettin Hacıoğlu 2019-03-28 17:06:11
Bu kadar önemli bir konu ile ilgili bu kadar seviyesiz yorumlar pes doğrusu.
Zaman birlik olma zamanı.
B 2019-03-28 19:38:19
Bu fes denilen sevgili kardesimiz varya, herbir konuya kirici ve zedeleyici yaklasimi ile insanlarin tartismak ve paylasmak istedigi konulari olumsuz yöne caydiriyor ve "hastalikli ve bulasici" düsünceliri ve tavirlari ile seviyeyi düsürüp yok ediyor.
fes 2019-03-28 20:01:39
Kanaatler, hakikatin ortaya çıkmasına yalandan daha çok zarar verirler. Bunu kim demiş? Niethzshe demiş. Seviyesiz tartışmanın ana sebebi yanlış kanaatlerdir. Bir insanın kafasında kanaat nasıl oluşur? İki yol var; biri kesin düşünce, özenerek yargılama ve tutarlı çıkarım yaparak oluşan kanaat; diğeri de zırt pırt inanıvermeler, öyle sanmalar ve inadına yapmalarla oluşan kanaat. Sarsak görüşlü kişilere, içinde bulundukları feci durumu göstermek için, son derece kaba örnekler vererek beyinlerinde bir uyanma olmasını umuyorum, ama ne yazık ki hep boşuna oluyor. Dikkat ederseniz konunun kendisini tartışmaya hiç gelemedik bile.
... 2019-03-28 20:15:09
"B", bir görüşün vardı da biz onu sular seller gibi akmasını caydırdık mı şimdi? Yapma etme yahu! Bak yukarıda tartışmayı bana saçma bir soru sorarak başlamışlar. Hemen ardından biri adımı kullanarak "Hayır" yazmış ( belki de aynı kişi ). Konuyu tartışmak böyle mi olur? Diyelim ki biri Zürfettin beye; Zürfettin bey siz imza verecek misin diye sorsa ve hemen altında Zürfettin başlığı ile "Hayır, vermeyeceğim" diye yazsa bu normal kabul edilebilir mi?
D: 2019-03-28 20:28:33
" Fes kampanyaya imzani atacakmisin, ......"- bunları yazan benim.
Ama sonraki olan postu ben değilim ,beli ki orijinal fes /FES bunlar büyük harfler/ de değil.
Konu önemli ama çözüm TC'nin gücüne ve dünya çapındaki performansina bağlı.Konu gündeme geldiğinde göre performansın trendi yükselişte.
Aya Sofya cami olarak kullanılmaya başladığından itibaren 2 ve ya 3 sene sonra taşlar yerine oturmaya başlar.
Hayırlı akşamlar
:D 2019-03-29 16:49:26
Bir rivayete göre fes Niethzshe'nin kitabını HALK tv pazarlamadan almış. Halk tv kitabın yanında hediye (promosyon) olarak armut budama makası göndermiş :D :D :D
Genelden Sülman 2019-04-04 16:43:20
Arkadaşlar bu FES denen ZAT Bulgar sizleri kızdırsrsk olayları başka yere çekerek sabote etmeye çalışıyor.
Uymayın o akıllıya yazılarına LÜTFEN cevap vermeyin verirseniz saçma sapan cevaplar alırsınız ve böyle tartışma onun çekmek istediği yöne gider.
Kaskete almayın edepsiz gavuru. Türkleri asla yıldıramaz.
fes 2019-04-05 19:39:14
Asinus menebis in sokula sokulorum Süleyman! Bu latincedir. Peki ne manaya gelir? Şu manaya gelir: "Sonsuza kadar eşek kalacaksın Süleyman" manasına gelir.
D: /analiz/" 2019-04-05 20:28:04
"Arkadaşlar bu FES denen ZAT Bulgar sizleri kı.....,.,........
...............Türkleri asla yıldıramaz." -Muhtesem Süleyman'ın yazdıkları
"Asinus menebis in sokula sokulorum……..….…......…..….....…..…............................ Şu manaya gelir: "-bu da fesin cevabi.
Şimdi bu fes Latince nereden biliyor, beli ki eytmisler mi deye düşünelim,meselya bizim köyde Latince kimse bilmez, bu işte var bişey, şimdi git ye insanin içine gurt düşmesin. Arkadaş tam da eşek kelimesini (oda ediyor bildiğini) kullanmış.Fes türk mü? Son kararın mi?Emin misin.?
Bence joker hakimi kullanmak istiyorum, birkaç forumsever fikrini söylesin, Ancinsan sende katıl bı şekilde ben tanırım.
fes 2019-04-05 22:51:16
Neden be yav, bir türk latince bilemez mi? Latinceyi sadece bulgarlar mı bilir? Ayrıca bulgarlar latinceyi neden bilsin? Eğer konunun uzmanı değilse bir bulgar latinceyi hayatta bilmez. Git Sofya'ya, sokakta yürüyen bulgarlara laince biliyor musunuz diye sabahtan akşama kadar sor bir tane bilen çıkarsa ben dişimi kıracağım. İlber Ortaylı mesela latince bilir, Fatih Sultan Mehmet de biliyormuş. Bana gelince ben de latinceyi bilmiyorum aslında, keşke bilseydim. Ve fakat, okuyan biri olduğumdan, kitaplarda latince deyimler , öz sözler geçer; bu deyimi çok beğendiğimden ezberledim, yeri geldiğinde kullanıyorum. Analiz demişsin ama analizden haberin yok. Eski türkçede tahlil diyorduk, öztürkçesi çözümlemedir. Bir bütünü parçalara ayırıp nasıl işlediğini anlamaya analiz denir. Bakıyorum sen hiç bir şeyi parçalara ayırmıyorsun, gerekli soruları sormuyorsun, ama analizciyim diye böbürleniyorsun. Yapmayın büle biyovvv!
D.. arkadaş 2019-04-07 03:15:38
Ancak bi eşek eşekçe cevap verir bu da Fes.
Evet onu sinirlendiğinde istemeyerek de olsa Bulgar olduğunu öfkeli yazılarından belli ediyor.
Bırakın zavallıyı Türklere cevap vermeye devam etsin.
Fes ne yapsan Türkleri yıldıramayacaksın hele umutlarını hiç karamayacaksın.
UĞRAŞMA TÜRKLERLE
Kim türk olmak ister/analiz/* 2019-04-07 07:03:54
Evet, fes türk mü, emin miyim ,son kararım mi?
İlk joker hakimi kullandım,ama kafam halya karisik ,fes Sofyadan bahsediyor, ama Kircaliden neden bahsetmiştir,Kircalide Latince bilmeyen oranı Sofya göre aynıdır/hiç kimse bilmiyor festen başka beli/, ben aslında bizim köyden bahsetmiştim,yani bilinç altında o yatmaktadır,fesin bilinçaltında neden Sofya varda Kircali veya doğdu köy yok,. İkinci joker hakimi önceki postun içersinde forumsever arkadaş cevaplamis, böylece telefon hakimi da kullanmış oluyorum.
Üçüncü joker hakimi yari/yarıya kullanmak istiyorum.
Fes aslen nedir?
a)Bulgar dir
b)Türktur tür
c) Romandır
d)Yunandir
Anginsanin bı bildi varsa iki yanlış cevabı sildin.
fes 2019-04-07 11:19:01
Evet, sonsuza dek eşek kalmak kötü bir şey tabi. Kendilerine hakiki türk bizi diyen geri zekalılar toplansınlar, fesi bir yerlerde yakalayıp pantolonlarını indirip şeyine baksınlar; a, aaa! o da ne: fesin şeyi kesik değilmiiiş, kapcuklumuuuş!diye şaşıp kalsınlar. Geri zekalı Süleyman " ben dememişmidiiim" diye bağırsın ve bütün geri zekalıların takdirini toplasın. Olsun bunlar yahu!
Sülman 2019-04-08 16:42:23
Fes sen şeyimi gösterecek kadar eşeksin ancak dşek eşekliğini şeyini göstererek gösterir.
Sen en iyi her yazıya cevap vermekten vazgeç geç görüyordun kimseyi yuldıramıyorsun.
Ne yapsanız Bulgar Türklere azınlık statüsünü vermek ZORUNDA KALACAKLAR çünkümü bunu Kırcaali’den Hasan, Varnadan Hatice, Şumnu’dan,Bayse, Tıfgobişre’den Deniz,Burgaz’dan Kardelen Demir, Filibeden Bahtiyar her yerde oturan Türkler Azınlık statatüsü istiyorlar. Vereceksiniz Eşek de olsanız.
Kim bir sapik/sipasi olmak ist 2019-04-08 16:55:32
" ... fesi bir yerlerde yakalayıp pantolonlarını indirip şeyine baksınlar; a, aaa! o da ne: fesin şeyi kesik değilmiiiş, kapcuklumuuuş!diye şaşıp..."
Ah ,ah bunu da mı duyacaktır/görecektir, biraz analizlere(analizlere dedik sadece) ara verecem, ben bir Osmanlı torunu olarak ve Dostoyevskiyi fes efsanesi sayesinde tanımış biri ,fesin son yazısından son derece bilimsel olarak hayal eğilime uğradım.
Biraz ara verecem
Olmaz öyle fes türk belki olmaya bilir ama kesinlikle sapik olduğuna inanmam ,gökler yarışın, denizler kurusun isterse .
fes 2019-04-08 20:39:10
Eveti, Şumnulu Zülkar, filibeli Zeynep, hatta Şeker malesinden koca kalçalı kara Fatmagül ne isterse o olur abi. Olmaz olur mu yav, Sülman dediğine göre kesin olur yav. Peki Fes ne istiyor acaba? Böyle bir soru sorabilir miyiz? Sülmanın dediğine göre o bi bulgardır. Henüz kıskıvrak yakalanmadı, pantolonlar dizden aşağı sıyrılıp kontrol edilmedi, ama Sülman onu yakında kıskıvrak yakalar, kapçuklu olduğu teyit edilir.
Bizim bilimselci de sükutu hayale uğramış, ama bunu ifade edememiş. Sükutu hayal hayal kırıklığı demektir, bulgarca razoçorovaniye. Çok iyi türkçe bilen bir bulgar mıyım ne, bunları nereden biliyorum? Sülemen girsin devreye. İstedin mi her şey olur, Sülemen üle deveri.
Sülman 2019-04-10 10:58:36
Sülman ÜLE DEVERİ
demiyoru idaa ediyoru çünkü bu Fes denen ZAT yazılarında bilinç altını sergiliyor hani filosofiya var ya işte o filisofyayı takip edildiğinde o çıkıyor.
Ancak bi Bulgar bukadar yazılara cevap vermeye çalışır sabahtan akşama kadar sitelerde dolaşıp cevap yazıyor.
Bazı yazılarında içindeki hakikatı öfkeyle dışa vuruyor.
Bütün yazıları incelendiğinde o yazıları ancak bir Türk dümanı yanı bi Bulgar milliyetçisi yazabilir.
D: /analiz/" 2019-04-10 15:20:01
"Sülman ....
demiyoru idaa ediyoru çünkü bu Fes denen ZAT yazılarında bilinç altını sergiliyor hani filosofiya var ya işte o filisofyayı takip edildiğinde o çıkıyor.
Ancak bi Bulgar bukadar yazılara cevap vermeye çalışır sabahtan akşama kadar sitelerde dolaşıp cevap yazıyor.
Bazı yazılarında içindeki hakikatı öfkeyle dışa vuruyor.
Bütün yazıları incelendiğinde o yazıları ancak bir Türk dümanı yanı bi Bulgar milliyetçisi yazabilir."
Süleyman'ın bakış açısı manidardır, gerçi forumdaki bilimsel büyük counlun duygularını, hislerini ve düşü ncelerini dile getirmiş. Bu gün Dostoyevski bir Türk olsaydı ve yasasiydi fesi anlarmiydi. Şahsen düşüncelerim o,insan feslın bakis açısından Dostoyevskiyi tanımış olurken, acaba bu forumdaki ,Ardaboyu, Varnali, Süleyman ,feys ve yazılmış/yazılmamış Kircali forumsever kahramanlarını anlamış olmuyormuyuz? Bir gün bizi tarih anlar mı?