Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Haziran 2019
HABERLER » Bulgaristan
HÖH, Türklere zorla verilen Bulgar isimlerinin kütüklerden silinmesini istiyor

HÖH, Türklere zorla verilen Bulgar isimlerinin kütüklerden silinmesini istiyor

05 Nisan 2019

Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) milletvekilleri, Bulgarlaştırma süreci sırasında Türklere zorla verilen Bulgar isimlerinin kütüklerden silinmesini öngören yeni bir kanun tasarısı sundu.

Nüfus Kayıt Kanunu’nda değişiklikler yapılmasına ilişkin kanun tasarısı, kanuna medeni durum belgesi ve medeni hal tasdik belgesi çıkarılmasında Nüfus Kayıt ve Hizmetler Sistemi (ESGRAON) ve ona bağlı kütüklerde bulunmuş, fakat silinmiş kişisel verilerin istenmemesi gerektiğine dair yeni bir fıkra eklenmesini öngörmektedir.

HÖH partisi, Nüfus Kayıt ve İdari Hizmetler Genel Müdürlüğü’nün (GRAO) Türkçe isimlerini geri alan Bulgaristan vatandaşlarının zorla verilen isimlerini kütüklerden silmesinden başka Türkçe isimlerini geri alamadan vefat eden kişilerin de isimlerini kütüklerden silmesinde ısrar etmektedir.

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 1782


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


AKM 2019-04-06 08:25:10
yıllarca hep ayni değişen ve sonuç yok allah aşkına adam gibi siyaset yapın çaptan düşükler kendinize çeki düzen verin işiniz gücünüz yokuşa sürmek anlaşılan o milletinde sizden beklentisi yok gibi
Depeseli 2019-04-07 03:08:26
DpS Türklerin haklarını savunmak istiyorsa herşeyden önce DOST partisinin yapmak istediği Türklere azınlık statüsüne destek versinler.
30 yıldır Türkleri uyutuyorlar.
Yok efendim biz istiyoruz görüyorsunuz vermiyorlar.
AKM 2019-04-07 11:48:16
bence iyi bir oyalama süreci ömrümün en iyi yıllarını ceza evlerinde ve sürgünlerde geçirdim ha böyle kendini bilmezler için o doğan denen adamın partinin başında ne işi vardı? çıkıpta birisi açıklasın nasıl milleti uyuttunuz onuda açıklayın bunları boşuna yazmıyom kısacası DPS partisi JİVKOVun bir projesiydi zararın neresinden dönerseniz dönün doğruyu görmeniz ve çıkış yolunu bulmanız lazım bölünüp parçanalanarak değil birlik olarak bütün olarak
hal 2019-04-10 19:30:28
NE DESTEGI OLUYORSUNUZ  ACABA CAMILERMIZ KAPALI
Hoca yok siz bir birinizi yiyin para pesinde gezin sade iftira dalavere 3 kisi anasamıyorsunuz camide diger muslumanlara  ne kalmıs daha örnek olucanıza  diger muslumanlara ....!!!!  Dunya menfatini ahiretine tercih edenlere yazıklar olsun ... .
Camilerin parasını çalanara yazıklar olsun

Bakalım ahirete nasıl hesap  vericeksiniz ömur dedin  kısadır çok
Rasim 2019-04-11 06:58:07
Konunun camilerle alakası ne? HÖH ile cami parası ne alaka?! Kafayı üşütmüşsün MİHRCİ, ÖNGÜTÇÜ, SÜLEYMANCI, ŞARLATANCI, KAPLANCI, ÇAKKALCI CEMAATÇİ, GENCEVCİ "ŞAKİRT"
Osman 2019-04-14 03:56:14
HÖH ve uyutulmus HÖH`cüler söyleyin bakalim son 27 yildir HÖH bu konuyu Bg parlamentosunda gündeme getirdi ve ne zaman getirdi, neden getirdi ve sonuclari ne oldu? Artik Türkler ve Müslümanlar bu numurayi yutmuyor ve yutmayacaklar. Siz insanlarla dalga mi geciyorsunuz? Mestan`in gündeme getirdigi yeni konuyu gündeme getirseydiniz ve onun üzerine calissaydiniz biraz bari inandirici olacaktiniz. Bunu Ahmet Dogan asla ama asla yapmaz. Cünkü Ahmet Sokola Türklerin lehine degil tam tersine onlarin alehine calisiyor.
Osman 2019-04-14 03:57:04
HÖH ve uyutulmus HÖH`cüler söyleyin bakalim son 27 yildir HÖH bu konuyu Bg parlamentosunda gündeme getirdi ve ne zaman getirdi, neden getirdi ve sonuclari ne oldu? Artik Türkler ve Müslümanlar bu numurayi yutmuyor ve yutmayacaklar. Siz insanlarla dalga mi geciyorsunuz? Mestan`in gündeme getirdigi yeni konuyu gündeme getirseydiniz ve onun üzerine calissaydiniz biraz bari inandirici olacaktiniz. Bunu Ahmet Dogan asla ama asla yapmaz. Cünkü Ahmet Sokola Türklerin lehine degil tam tersine onlarin alehine calisiyor. Evet, bunu bilmeyen Bg`de Yürk var mi?
Osarsın kardeş, osarsın... 2019-04-14 05:14:28
Osman değil iki kere yüz kere tekrar yazsan bir cacık olacak değilsin. Mestan artık siyasi bir cesettir, kendi kurmayları birer birer batan gemiyi terk ettiler. Seçimler gösterecek - Türklerin en yüksek oyunu yine DPS alacak. Türkler ve Müslümanlar numara yutmayacaklarmış, kime oy vereceklermiş? Hayal dünyasında yaşamak böyle birşey işte. Gerçekle alakasız, ben inandım oldu, hurafe.
Mestan'dan bir cacık olsaydı 1992'den beri yürüttüğü siyasette aklı 2019 AB parlamentosu seçimlerde çark etmezdi.
fes 2019-04-14 08:50:02
Saplantılı kişilerle ben çok mücadele ettim, biraz olsun düzelirler, normal insan olurlar diye umut ettim, ama boş bir hayal peşinde olduğumu sonunda anladım. Hayatta değişmez, saplantılıdır, taş kafa sonuna kadar taş kafa olarak kalır.
Feskaya 2019-04-18 08:08:38
Feska sen nasıl değişmesin taş kafasın ben de öyleyimdir.
Sen kendi Bulgar tazini savunuyordun ben de Türk tezini savunuyorum.
Ne kadar Türklere azınlık statüsü vermeyi RET etseniz de eninde sonunda VERECEKSİNİZ.
Bir milyona yakın Türk iki milyon Türkçe konuşan Bulgaristan vatandaşı var me zamana kadar görmezden geleceksiniz.
fes 2019-04-18 22:57:59
Kendini benimle karşılaştırma, sen aptal birisin bir kere. Bu apaçık gerçeği "sen de aptalsın, sen de aptalsın" diyerek kapatamazsın. Kanıt mı istiyorsun, bak: "Ne kadar Türklere azınlık statüsü vermeyi RET etseniz de eninde sonunda VERECEKSİNİZ."
Bu cümleyi yazan biri dört dörtlük aptaldır. Türklerin azınlık statüsünü tanımayan biz değil Bulgar devletidir, Yunanistan'la Bulgaristan bu tanımama işini ortaklaşa yapıyorlar. Sen çok aptal ve bilgisiz biri olduğundan bunları bilmiyorsun, bununla beraber geri zekalıya akıl öğretmek imkansızdır.
Feskaya 2019-04-21 15:52:20
Aptal geri zekalı v.s. Fes BİZ DEĞİL BULGRLAR VERMİYOR.
Ulan sen ne zamandan beri Türkleri savunuyorsun.
Bırak su lalaları da kendini Türk olarak kabul ettirmeye çalışma YEMEZLER.
Şu AZINLIK statüsü kesin gündemden düşmeyecek.
Bu olayı başka yerlere saptırmaya çalışmayın başaramayacaksınız.
Razbralı FESÇE.
Osman 2019-04-25 15:57:10
Fes abiciğim sen neyin ve kimin peşindeysin? Yillarca senin biricik yaptığın iş, bu sayfada ve kardeşlerimizin dile getirdiği konuların anlamını, içerikliğini ve etkisini tarafsızlaştırmak, hafifleştirmek ve anlamsızlaştırmak yoluna çekmek. Böyle amaçlı haraketin ve anlayışın ne genel şahısa ne de halkımızın yararına olabilir. Tüm insanların gözüne “tiken” gibi battığın farkında değilmisin? Bundan dolayı sürekli bazı kardeşlerimizle anlamsız suçlamalar ve rencide edici sözler kullanmak zorunda kalıyorsun. Nedir senin bu halin?
Fahreddin Kafalı 2019-04-26 11:55:08
Osman, Fes baya zaman oldu buraya girmiyor, madem dediğin gibi Fes kafa bulandırıyordu hadi bundan sonra ayık ve duru kafayla yap yapacağını, görelim seni. Kalemini çalıştır, söyleyeceğin hakikatlerle millet aydınlansın ve DPS sayende yok olup gitsin. Ama hiç bir şey yapamazsan o zaman kusur Feste değilmiş, yanılmışım diye dürüstçe burada itiraf edeceksin. Senden bunları bekliyoruz, hadi bakalım.
Fahreddin Kafalı 2019-04-27 15:00:04
Osmandan hala yık yok, oysa Fesin olmadığı zaman değerlendirebilir, Dps'ye toz duman attırabilirdi. Umudumuz Osmandı, ama o da saklandı bir yere başını bile kaldırmıyor. Yazık.
Fahrettin kafasıza cevap 2019-04-28 09:16:19
Siz Troller ne zaman şöyle dengeli düşüneceksiniz.
DuPiSe zaten belli o Bulgarca hizmet ediyor.
İnkar etmeye kalkışmayın.
Ayrıca AZINLIK statüsünü destekleyecek mi.
Osman arkadaşa niye dil uzatıyorsunuz adam HAKLI.
Ne yapsanız Türk’ün kafasını çrlemeyeceksiniz.
Türk azınlık statüsünü Söke söke akacak.
Aksi halde Bulgar devleti Türkleri asimile atmaya devam edecek ve diz TROLLER bu sürece destek vermektesiniz.
Fahreddin Kafalı 2019-04-28 10:48:44
Haklıysa konuşsun, istediğimiz sadece kıymetli fikirlerini burada dile getirmesidir. Her şeyin suçlusu Fes, insanların kafasını bulandırdı dedi, bizler de Osmana inandık, ama kendisinden ses seda çıkmıyor. Hazır Fesin buraya gelmemesini fırsat bilip ne diyecekse demesi lazımdı. Osmanın yerine, her kimsen, sen konuşacaksan sen konuş. Önce şu Troll ne demek, DuPiSe ne demek onları bize açıkla. Bir de azınlık statüsü dediğini kim desteklemiyor, bu soruyu kime yöneltiyorsun hiç belli değil. Azınlık statüsünü söke söke nasıl alacaksın, zahmet olmazsa onu da bir açıklayıver. Osmanla ikiniz kafa kafaya verip bu konuları etraflı açıklayın ki kafamızda soru işareti kalmasın.
Ömerosman Demir 2019-04-28 22:25:27
Fahreddin, Osman ve benzerleri bir fikir dile getiremezler, çünkü kafaları bomboş olduğundan fikir mikir bilmezler. Onlar sadece biri bir şey dediğinde ona terbiyesiz bir şekilde karşılık verirler. DpeSE terbiyesiz bir ifadedir, en iyisi açıklamasını yapmayalım. Utanmaz birinin kem sözünü en iyisi burada yaymayalım. Onlardan bir cevap çıkmaz Fahreddin, çok beklersin.
Dirsize 2019-04-29 07:24:31
DpS ile DuPiSe bunların anlamını bilmezden gelmeyin.
Trol bunların yaptıklarını badında savunanlardan yani sizin gibilerini.
Azınlık statüsüne gelince BG Türkler yaşıyorsa devlet onları görmezden gelemez.
Sizin gibi satılmışlar ta da bizzat kendiniz vermek istemesen de tanımak zorundasınız.
Tazbrahte ki.
Fahreddin Kafalı 2019-04-29 13:56:19
Efendi, bu azınlık statüsü olayını tam kavrayamamışsın galiba? Türklerin tamamı, DPS, diğer türk kökenli partiler, Bulgaristada ve Türkiyede yaşayan türklerin tamamı azınlık statüsünü istiyor. İstemekte bir sorun yok, herkes bunu istiyor zaten, sorun bulgarların azınlık statüsünü tanımıyor olmalarıdır. Fesin veya herhangi birinin burada türklere azınlık statüsü tanınmasın dediğini duymadık, anlaşılan sen tuhaf bir kuruntu içerisindesin. Belli ki kafan çok karışık, kafası karışık olmayanları da satılmış zannetmen başka bir sorun. Beyinde bir üşütme olabilir, doktora git kontrol ettir.
Zafer Durmaz - İzmir 2019-04-29 19:52:57
Fahrettin abi, sen de bu adamları ciddiye mi alıyorsun yoksa? Bunlar ne dediğini bile bilmeyen insanlardır. Fes onlarla dalga geçiyordu, onlar da Fese laf yetiştiriyorlardı. Fes gitti onların mumu da sönüverdi.
D: 2019-04-29 20:19:45
" Fes gitti onların mumu da sönüverdi."
Fes nereye gittin, yedin içtiğini senin olsun, anlat bakalım gördüklerini.
Azınlık statüsü ,çoğunluk statüsü, biri anlatsın bakalım ,neler oluyor, biri anlatsın şey olunca daha iyi mi oluyor ,neler değişiyor, nelere hak kazanılıyor.
Merak ediyorum ne kardeşim, fes dinliyorum.
Saçmalık 2019-04-29 21:47:23
Yukardakilere YEMDZLET.
Razbahrali.
fes 2019-04-29 23:11:18
Bir yere gitmiş değilim. Kızdım, alındım, artık buraya gelmeyeceğim diye bir şey yok. İşlerimle meşgulüm. Malum Türkiye'de kriz var, envayı çeşit sıkıntıyla uğraşıyoruz, ekmek de aslanın ağzında. Sizin anlayacağınız saçma tartışmaları sürdürecek rahatlığa sahip değilim artık. Borca batmış değilim, macır tedbirliliği ve Kırcaali tutumluluğu beni batmaktan kurtardı.
D; gitmez 2019-05-01 08:37:58
Fes hiç bir zaman gitmez onun mesleğın Naz’ı kadınları sitelerde Türkleri kızdırarak, kışkırtarak düşüncelerini öğrenmek.
Fes bu Türk halkı sandığın kadar ne aptal ne enayı gerizekalı hiç değil.
Üzülmeyin Fes bizlerden Türklerden daha iyi biliyor Türkiye’yi ve Türkçeyi.
GİTMEZ
... 2019-05-01 09:58:58
Türk halkı aptal değil ama sen çok aptalsın, orası kesin. O kadar aptalsın ki ben gürcüyüm hanımım da araptır diyenin peşine takıldın. Niye türküm demiyor da gürcüyüm diyor, bu arap vurgusu niye, "türküm, doğruyum, çalışkanım" andımızı niye kaldırdı; bunları bir kere bile sorgulamayan adam dört dörtlük aptaldır.
Fahreddin Kafalı 2019-05-01 12:07:16
Evet, bütün geri zekalılar kendini türk milleti olarak görmeye başladı. Bu çok kötü bir gelişme. Şu yukarıda D;gitmez diye yazanın yazdığına bakın, otistik midir nedir, ne dediği belli olmuyor.