Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7182 Lv.
GBP GBP 2.2751 Lv.
TRL TRL 0.3194 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Nisan 2019
HABERLER » Bulgaristan
HÖH, Türklere zorla verilen Bulgar isimlerinin kütüklerden silinmesini istiyor

HÖH, Türklere zorla verilen Bulgar isimlerinin kütüklerden silinmesini istiyor

05 Nisan 2019

Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) milletvekilleri, Bulgarlaştırma süreci sırasında Türklere zorla verilen Bulgar isimlerinin kütüklerden silinmesini öngören yeni bir kanun tasarısı sundu.

Nüfus Kayıt Kanunu’nda değişiklikler yapılmasına ilişkin kanun tasarısı, kanuna medeni durum belgesi ve medeni hal tasdik belgesi çıkarılmasında Nüfus Kayıt ve Hizmetler Sistemi (ESGRAON) ve ona bağlı kütüklerde bulunmuş, fakat silinmiş kişisel verilerin istenmemesi gerektiğine dair yeni bir fıkra eklenmesini öngörmektedir.

HÖH partisi, Nüfus Kayıt ve İdari Hizmetler Genel Müdürlüğü’nün (GRAO) Türkçe isimlerini geri alan Bulgaristan vatandaşlarının zorla verilen isimlerini kütüklerden silmesinden başka Türkçe isimlerini geri alamadan vefat eden kişilerin de isimlerini kütüklerden silmesinde ısrar etmektedir.

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 1567


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


AKM 2019-04-06 08:25:10
yıllarca hep ayni değişen ve sonuç yok allah aşkına adam gibi siyaset yapın çaptan düşükler kendinize çeki düzen verin işiniz gücünüz yokuşa sürmek anlaşılan o milletinde sizden beklentisi yok gibi
Depeseli 2019-04-07 03:08:26
DpS Türklerin haklarını savunmak istiyorsa herşeyden önce DOST partisinin yapmak istediği Türklere azınlık statüsüne destek versinler.
30 yıldır Türkleri uyutuyorlar.
Yok efendim biz istiyoruz görüyorsunuz vermiyorlar.
AKM 2019-04-07 11:48:16
bence iyi bir oyalama süreci ömrümün en iyi yıllarını ceza evlerinde ve sürgünlerde geçirdim ha böyle kendini bilmezler için o doğan denen adamın partinin başında ne işi vardı? çıkıpta birisi açıklasın nasıl milleti uyuttunuz onuda açıklayın bunları boşuna yazmıyom kısacası DPS partisi JİVKOVun bir projesiydi zararın neresinden dönerseniz dönün doğruyu görmeniz ve çıkış yolunu bulmanız lazım bölünüp parçanalanarak değil birlik olarak bütün olarak
hal 2019-04-10 19:30:28
NE DESTEGI OLUYORSUNUZ  ACABA CAMILERMIZ KAPALI
Hoca yok siz bir birinizi yiyin para pesinde gezin sade iftira dalavere 3 kisi anasamıyorsunuz camide diger muslumanlara  ne kalmıs daha örnek olucanıza  diger muslumanlara ....!!!!  Dunya menfatini ahiretine tercih edenlere yazıklar olsun ... .
Camilerin parasını çalanara yazıklar olsun

Bakalım ahirete nasıl hesap  vericeksiniz ömur dedin  kısadır çok
Rasim 2019-04-11 06:58:07
Konunun camilerle alakası ne? HÖH ile cami parası ne alaka?! Kafayı üşütmüşsün MİHRCİ, ÖNGÜTÇÜ, SÜLEYMANCI, ŞARLATANCI, KAPLANCI, ÇAKKALCI CEMAATÇİ, GENCEVCİ "ŞAKİRT"
Osman 2019-04-14 03:56:14
HÖH ve uyutulmus HÖH`cüler söyleyin bakalim son 27 yildir HÖH bu konuyu Bg parlamentosunda gündeme getirdi ve ne zaman getirdi, neden getirdi ve sonuclari ne oldu? Artik Türkler ve Müslümanlar bu numurayi yutmuyor ve yutmayacaklar. Siz insanlarla dalga mi geciyorsunuz? Mestan`in gündeme getirdigi yeni konuyu gündeme getirseydiniz ve onun üzerine calissaydiniz biraz bari inandirici olacaktiniz. Bunu Ahmet Dogan asla ama asla yapmaz. Cünkü Ahmet Sokola Türklerin lehine degil tam tersine onlarin alehine calisiyor.
Osman 2019-04-14 03:57:04
HÖH ve uyutulmus HÖH`cüler söyleyin bakalim son 27 yildir HÖH bu konuyu Bg parlamentosunda gündeme getirdi ve ne zaman getirdi, neden getirdi ve sonuclari ne oldu? Artik Türkler ve Müslümanlar bu numurayi yutmuyor ve yutmayacaklar. Siz insanlarla dalga mi geciyorsunuz? Mestan`in gündeme getirdigi yeni konuyu gündeme getirseydiniz ve onun üzerine calissaydiniz biraz bari inandirici olacaktiniz. Bunu Ahmet Dogan asla ama asla yapmaz. Cünkü Ahmet Sokola Türklerin lehine degil tam tersine onlarin alehine calisiyor. Evet, bunu bilmeyen Bg`de Yürk var mi?
Osarsın kardeş, osarsın... 2019-04-14 05:14:28
Osman değil iki kere yüz kere tekrar yazsan bir cacık olacak değilsin. Mestan artık siyasi bir cesettir, kendi kurmayları birer birer batan gemiyi terk ettiler. Seçimler gösterecek - Türklerin en yüksek oyunu yine DPS alacak. Türkler ve Müslümanlar numara yutmayacaklarmış, kime oy vereceklermiş? Hayal dünyasında yaşamak böyle birşey işte. Gerçekle alakasız, ben inandım oldu, hurafe.
Mestan'dan bir cacık olsaydı 1992'den beri yürüttüğü siyasette aklı 2019 AB parlamentosu seçimlerde çark etmezdi.
fes 2019-04-14 08:50:02
Saplantılı kişilerle ben çok mücadele ettim, biraz olsun düzelirler, normal insan olurlar diye umut ettim, ama boş bir hayal peşinde olduğumu sonunda anladım. Hayatta değişmez, saplantılıdır, taş kafa sonuna kadar taş kafa olarak kalır.
Feskaya 2019-04-18 08:08:38
Feska sen nasıl değişmesin taş kafasın ben de öyleyimdir.
Sen kendi Bulgar tazini savunuyordun ben de Türk tezini savunuyorum.
Ne kadar Türklere azınlık statüsü vermeyi RET etseniz de eninde sonunda VERECEKSİNİZ.
Bir milyona yakın Türk iki milyon Türkçe konuşan Bulgaristan vatandaşı var me zamana kadar görmezden geleceksiniz.
fes 2019-04-18 22:57:59
Kendini benimle karşılaştırma, sen aptal birisin bir kere. Bu apaçık gerçeği "sen de aptalsın, sen de aptalsın" diyerek kapatamazsın. Kanıt mı istiyorsun, bak: "Ne kadar Türklere azınlık statüsü vermeyi RET etseniz de eninde sonunda VERECEKSİNİZ."
Bu cümleyi yazan biri dört dörtlük aptaldır. Türklerin azınlık statüsünü tanımayan biz değil Bulgar devletidir, Yunanistan'la Bulgaristan bu tanımama işini ortaklaşa yapıyorlar. Sen çok aptal ve bilgisiz biri olduğundan bunları bilmiyorsun, bununla beraber geri zekalıya akıl öğretmek imkansızdır.
Feskaya 2019-04-21 15:52:20
Aptal geri zekalı v.s. Fes BİZ DEĞİL BULGRLAR VERMİYOR.
Ulan sen ne zamandan beri Türkleri savunuyorsun.
Bırak su lalaları da kendini Türk olarak kabul ettirmeye çalışma YEMEZLER.
Şu AZINLIK statüsü kesin gündemden düşmeyecek.
Bu olayı başka yerlere saptırmaya çalışmayın başaramayacaksınız.
Razbralı FESÇE.